|
##YENİ FORD KUGA 1.5 TDCİ FORUM ## (32. sayfa)
-
-
İşin maddi kısmıyla ilgili söyleminizde haklısınız ben de katılıyorum. Herşeyin fiyatının arttığı gibi bu ürünler de arttı ki çoğu parça da ithal. Ancak, aracınızı daha uzun süre kullanmayı planlıyorsanız, ki 0 araçların gerek fiyatlarının aşırı artması gerek çip krizi sebebiyle araç gelmemesinden ötürü, eldeki araca olabildiğince iyi bakmak ve bakımlarını ve parça değişimlerini doğru/düzgün yerlerde kayıt altında yaptırtmak yine de bana daha doğru geliyor
-
Yarın için randevu aldım yetkili servis 2 yaş bakımı 4-5bin aradı tutuyor ekstra birşey çıkmazsa dediler. -
quote:
Orijinalden alıntı: acacabizim araçlarda triger değişimi 4 yılda bir mi 9 yıl 135bin km mi anlayamadım var mı değiştiren
fordun sitesinden aldığım ekran görüntüleri. pazarlama stratejisi olarak farkli bilgi veriyorlar. ben 90'bin km'de devirdaim su kaçağından dolayı garanti içi değişim yaptirmıştım.
fiyatlari görmek için : https://www.ford.com.tr/bakim-fiyati-hesapla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeburn -- 25 Ağustos 2022; 13:56:42 >
-
Triger kayışı 135 bin km de mi değişiyor yani, 2018 araç yaştan dolayı değişim olur dediler ama daha 90 bin km olmadı. Anlamadım.
-
eski kayıtlarda 9 yıl / 135bin km olarak işlem yapıyorlardı. artik 4 yıl/ 90bin km ye çektiler. aslında ford amerikada filan daha yüksek kmler olması lazım. misal almanya'da vw golf'ler 30bin km de bakım olayı vardi. TR ye özel 10bin olarak güncelleniyor diye biliyorum.
-
Sayfa uzun süredir sessiz kalmış -
O zaman bir soru sorayım
2018 Kuga dizel otomatik 90 bin bakımı için şimdi fiyat alıyorum ancak yetkili servis fiyatları inanılmaz artmış. Şanzıman yağı bakımı ve rutin bakım 10 bin tl indirimli, yaş indirimi haliyle fiyat veriyorlar. Garantisi de bitti aracın. Özel servisler bosch tarzı yerler 5000 fiyat veriyor. Kimisi de 45 binde şanzıman yağı değişmiş. 60 bin km sonra 105 bin bakımında değiş diyende var. Sadece bakım yeter diyorlar. 2-3 bin bosch, euro master tarzı yerlerde. Sizler nasıl yaptınız fikir alayım. Yetkiliye devam etmek lazım mı garanti bitmesine rağmen ve şanzıman yağı konusu doğru mu acaba
-
Selamlar
Yetkili servislerin fiyatlarının çok yüksek olduğu ve kar marjlarının da oldukça fazla oldugu bir gerçek. Ancak mümkün olduğunca yetkili servisten çıkartmamak lazım. Sonuçta Ford'un yetkili servisi. ne olursa olsun, garantisi bile bitmiş olsa yetkili servisin kontrolünde gitmenin size uzun vadede ve her manada kazandıracağını düşünüyorum. En azından ben öyle yapıyorum.
Dizel powershiftlerde şanzıman yağı 45k km ve katlarında değişmesi gerekiyor. 45-90-135... Bu durumda sizin şimdi değiştirmeniz gerekiyor. Bir sonraki değişim 135k km'de.
-
Merhaba
O tarihte Kuga arıyordum fakat başka araca yöneldim.Garanti bittiyse sadece Ford ya da kurumsal eurorepar vs gibi yerleri tercih edin.Şanzıman yağı mutlaka değişmeli,herkese aldanmayın bilimsel bi gerçek var sonuçta.
-
Cevap için teşekkürler. Yetkili servis konusu ise doğru o nedenle yetkiliye gitmek istiyorum ama hem fiyatlar çok şişti artık hem de garantisi bitmiş araçta şanzıman yağı değişip bir sorun olursa da arkasında duracaklar mı. Ben Ford hariç diğer markalarda da garantisi bile varken söylediğim sorunların düzeltildiğini görmedim. Ya aşırı baskı yapacaksın ya da dava vs uğraşacaksın. Hemen, anında sorunu düzelten varsa da bana denk gelmedi. Genelde geçiştiriliyor bende. Kaldı ki garantisi biten araçta ne kadar arkasında dururlar emin olamıyorum. Yoksa kesinlikle yetkili servis derim bende. Hatta rutin sıradan bakımları bile isterse daha yaşlı olsun yine yetkililiye giderim. Cevaplar için teşekkürler yalnız. Son durum da şanzıman yağı değişecek ve mecburen de olsa yetkiliye gideceğim sanırım. Teşekkürler
-
Düşüncem şöyle, sonuçta arabanız alındığından beri yetkili servis dışında işlem görmediyse, Ford'un gözünde hala orjnal bir araçtır. Yağını zamanında değiştirirsiniz, ileride olur ya bir sıkıntı oluştu, sonuçta bu araç dışarıda işlem görmüş biz ne yapabilirizin önüne geçmiş olursunuz. Diğer türlü ise, garantisi bitmiş durumda dahi bu hala bizim orjinal aracımız ve arkasında duralım durumu oluşacaktır. Ha burası Türkiye, işler farklı ilerleyebiliyor ama ne olursa olsun olası bir kötü duruma karşı arabanızı hep yetkili servise götürerek koz sizin elinizde olur. Özellikle de motor ve şanzıman gibi aracın hayati ve kritik iki "parçasının" yetkili serviste yetkili kişilerin elinden geçmesi, sizi de aracınızı kullanırken daha güvende hissettirecektir diye düşünüyorum.
-
ford kuga 1.5 ecoblue 2020 en sık yapılan hata motor yağı kullanımıdır arkadaşlar
0w20 6.2 lt kullanılıyor bilginiz olsun
-
2019 model e yakışan engüzel yan basamak ve tavan cıtası bilgisi verebilirmisiniz? kullanan memnun kalan?
-
forum çok ilgisiz kalmış, kimse gelip gitmiyor sanki :-)
-
yan basamak hepsi yakışıyor araca hocam titanyum paket bende tavan citası vardı zaten -
selam arkadaşlar hangi motor yağı kullanıyorsunuz?memnun musunuz?bakımda malzemeleri kendiniz mi alıyorsunuz? -
Serviste yapıyorum ben uygun olan servisi bulup yaptırmak daha kolay . Tek tek parça alıp yaptıranlar da var. Balata vb şeyleri kendim alıp dışarda yaptırıyorum.
-
105bin bakımını yaptırdım, yıllardır tanıdığım ve güvendiğim ustama,
ford servis 7bin tl çekti,
bosch özel servis 3400Tl çekti,
benim ustam 2bin TL ye halletti, orjinal filitreler ve mobil1 esp 5/30w yağ kullandı.
mazot filitresi daha sonraki bakımda. değişecek.
-
malzemeleri kendiniz mi aldınız
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X