bu aracı satın almayı dusunuyorum uzun uzun arastırdım bır kac sorum olacak yardımcı olan arkadaslara sımdıden tesekkur ederım...
1. 2008 ı almam gerektıgı kararına vardım i shift 2008 e kadar sorun lu oldugunu duydum dogrumu? vites gecıslerınde problem varmıs gecısler cok hıssedılıyormus. 2.kasko fıyatları ne alemde 2300 tl dıye duydum dogrumudur. 3.bakım fıyatları nedır 10000-20-30-40- ortalama fıyat hafıf bakımı 700 tl cıvarı tutuyormus dogrumu dogruysa agır bakımı balata degısımlerı ne kadar tuyor ve bu rakam fazla degılmı 4. 2006 alıp hem vergıden,hem alıs fıyatından hem kasko fıyatından kar etmekmı tercıh edılmelı yoksa bunun yerıne 2007 yada 2008 6 yıl garantısı devam eden bır aracmı almalı yoksa garantı olayı gereksızmı. 5.yakıt olayı gercekten 1.6 lar kadarmı yanı sehır ıcı 9 lt mı gercekten 6. 2. el honda cıvıc hb 1.8 mı yoksa yenı honda jazz full i shift mı hemen hemen aynı fıyata gelecek fakat yıllık gıderlerı bakım masrafları farklı +segment lerıde farklı fıkır verırsenız sevınırım
ben de çok merak ediyorum bu aracın kaskosunu 2006 ve 2007 honda civic hb 1.8 lerin
quote:
Orijinalden alıntı: atsuma
ben de çok merak ediyorum bu aracın kaskosunu 2006 ve 2007 honda civic hb 1.8 lerin
i shift sorunlu, hala sorunlu
quote:
Orijinalden alıntı: caucass
i shift sorunlu, hala sorunlu
Alıntıları Göster
i shift hala sorunlu derken?...
quote:
Orijinalden alıntı: bahadir81
i shift hala sorunlu derken?...
Alıntıları Göster
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
quote:
Orijinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
quote:
Orijinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
Alıntıları Göster
arkadaşım bu krizde sıfır araç almanı tavsiye etmem. o paraya gider 3.20 d bir bmw alırsın. şahsen şu an 2007 type s kullanıorum. çok memnunum fakat istanbulda çok yoğun bi yere taşındım ve manuel vites artık beni çıldırtma seviyesine getirdi. 5-10 km hızla 40 dk boyunca manuel araçda çekilmiyo. şu an keşke diorum 2. el otomatik üst sınıf bir araç alsaydım daha rahat olurdum demekten alamıorum kendimi
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
1300 yada 1400 fark etmıyor galıba vergı dılımı 1300 altı 1300-1600 ,1600-1800 dıye gıdıyor heralde ondan fark etmez..dıye dusunuyorum hatalıysam duzeltın
quote:
Orijinalden alıntı: bahadir81
quote:
Orjinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
1300 yada 1400 fark etmıyor galıba vergı dılımı 1300 altı 1300-1600 ,1600-1800 dıye gıdıyor heralde ondan fark etmez..dıye dusunuyorum hatalıysam duzeltın
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
quote:
Orjinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
1300 yada 1400 fark etmıyor galıba vergı dılımı 1300 altı 1300-1600 ,1600-1800 dıye gıdıyor heralde ondan fark etmez..dıye dusunuyorum hatalıysam duzeltın
1300cc ve asagisi 1301-1600cc arasi siralama boyle gidiyor bu arac 1400cc ye giriyor
quote:
Orijinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
quote:
Orjinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: bahadir81
acayıp aydınlandım.....bua arada 1.4gelmıs turkıyeye heralde yorumlar değişir gerçi hala bır yorum alamadık ama..........
evet geldi bende 1.8 Sport dusunuyordum ama su biraz tuhafima gitti 1339cc arac 1.4 olarak kaydedilmis benim diger aracim 1332cc 1.3 olarak kayitli bu da vergi demek
1300 yada 1400 fark etmıyor galıba vergı dılımı 1300 altı 1300-1600 ,1600-1800 dıye gıdıyor heralde ondan fark etmez..dıye dusunuyorum hatalıysam duzeltın
1300cc ve asagisi 1301-1600cc arasi siralama boyle gidiyor bu arac 1400cc ye giriyor
Alıntıları Göster
Dikkat ettiyseniz yeni civic hb 1.8'in otomatik versiyonu i-shift değil. yani vitesteki sorunu kökten halledip direkt kaldırmışlar:) 5 ileri bildiğimiz geleneksel otomatik vites koymuşlar..
Çünkü 1.8 motor alıp performansı ön planda tutan kullanıcılar için i-shift'in vites kararsızlıkları tahammül sınırlarını zorluyordu. i-shift'i adam edemeyince normal otomatiğe dönmüşler..
Artık ben aracımı manuel modda kullanıyorum.böylelikle i-shiftin sorunlarını unuttum sayılır..performans gayet tatmin edici..
quote:
Orijinalden alıntı: proxy007
Dikkat ettiyseniz yeni civic hb 1.8'in otomatik versiyonu i-shift değil. yani vitesteki sorunu kökten halledip direkt kaldırmışlar:) 5 ileri bildiğimiz geleneksel otomatik vites koymuşlar..
Çünkü 1.8 motor alıp performansı ön planda tutan kullanıcılar için i-shift'in vites kararsızlıkları tahammül sınırlarını zorluyordu. i-shift'i adam edemeyince normal otomatiğe dönmüşler..
Artık ben aracımı manuel modda kullanıyorum.böylelikle i-shiftin sorunlarını unuttum sayılır..performans gayet tatmin edici..
Alıntıları Göster
i-shift teki sorun nedir tam olarak birisi anlatabilir mi
quote:
Orijinalden alıntı: kSenwS
i-shift teki sorun nedir tam olarak birisi anlatabilir mi
Alıntıları Göster
Evet bende bunu merak ediyorum detaylı olarak anlatabilecek varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: Fanfinifon
Evet bende bunu merak ediyorum detaylı olarak anlatabilecek varmı?
Alıntıları Göster
bu arada 2007 honda civic hb kaskosu 1500 ytl civarında i shift sorunlu derken benim tanık toyota yarislerde vites geçişlerinde arabanın gaz pedalına ne kadar çok basarsanız basın araba geç tepki veriyor yani alışmak lazım
quote:
Orijinalden alıntı: atsuma
bu arada 2007 honda civic hb kaskosu 1500 ytl civarında i shift sorunlu derken benim tanık toyota yarislerde vites geçişlerinde arabanın gaz pedalına ne kadar çok basarsanız basın araba geç tepki veriyor yani alışmak lazım
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: atsuma
bu arada 2007 honda civic hb kaskosu 1500 ytl civarında i shift sorunlu derken benim tanık toyota yarislerde vites geçişlerinde arabanın gaz pedalına ne kadar çok basarsanız basın araba geç tepki veriyor yani alışmak lazım
vites gecis esnasinda gaz pedali tabikide gec tepki vericen otomatik arac sonucta eger bu sorunsa orta duzey bütün araclarda bi sorun var...eger dediginiz gibiyse muhtemelen vites gecisleride sarsintili oluyordur
quote:
Orijinalden alıntı: kSenwS
quote:
Orjinalden alıntı: atsuma
bu arada 2007 honda civic hb kaskosu 1500 ytl civarında i shift sorunlu derken benim tanık toyota yarislerde vites geçişlerinde arabanın gaz pedalına ne kadar çok basarsanız basın araba geç tepki veriyor yani alışmak lazım
vites gecis esnasinda gaz pedali tabikide gec tepki vericen otomatik arac sonucta eger bu sorunsa orta duzey bütün araclarda bi sorun var...eger dediginiz gibiyse muhtemelen vites gecisleride sarsintili oluyordur
Alıntıları Göster
Bu aracın yakıt tüketimini gerçek anlamda yazabilecek olan varmı? yani öyle katalogda yazan değer değilde direk kullanım tecrübesinden. Birde bu 1.8 motorlara sedan 1.6 dan daha az yakıyor diye yazmışlar bu doğrumu?
quote:
Orijinalden alıntı: levyeli
Bu aracın yakıt tüketimini gerçek anlamda yazabilecek olan varmı? yani öyle katalogda yazan değer değilde direk kullanım tecrübesinden. Birde bu 1.8 motorlara sedan 1.6 dan daha az yakıyor diye yazmışlar bu doğrumu?
Alıntıları Göster
konu çok güncel değil ama yazayım. İstanbul full şehir içi durkalk vs kullanım 9 9,5 litre kış olmas ile beraber. Eğer yazın veya serin havada çok sıkışık trafik olmadan gezersen 7 - 8 litre civarı yakar. Düz vitesden bahsediyorum. Bende ki düz vites 1,8.
Civic sedan otomatik kullandım o da şehir içi 9 civarı yakıyordu.
quote:
Orijinalden alıntı: ilkercom
konu çok güncel değil ama yazayım. İstanbul full şehir içi durkalk vs kullanım 9 9,5 litre kış olmas ile beraber. Eğer yazın veya serin havada çok sıkışık trafik olmadan gezersen 7 - 8 litre civarı yakar. Düz vitesden bahsediyorum. Bende ki düz vites 1,8.
Civic sedan otomatik kullandım o da şehir içi 9 civarı yakıyordu.
Alıntıları Göster
2009 model 1.8 hb civic aldım manuel aldım iyikide öyle aldım..cok arastırdım.. i shift ler 70.000km sonra birşeyleri degisiyormus.. manuel manueldir. 140 bg i hissetmen lazım...zaten.1.4 lerde 100bg zaten.. agırlık 1230kg siz düşünün.. alırsan manuel al zor bulunuyor ama 2 ay arastırdım gecelı gunduzlu her türlü handa civic ile alakalı modifiye malzemesi konusunda yardımcı olabilirim.. cok arastırdı myaptırdımda..
quote:
Orijinalden alıntı: serkanertekin
2009 model 1.8 hb civic aldım manuel aldım iyikide öyle aldım..cok arastırdım.. i shift ler 70.000km sonra birşeyleri degisiyormus.. manuel manueldir. 140 bg i hissetmen lazım...zaten.1.4 lerde 100bg zaten.. agırlık 1230kg siz düşünün.. alırsan manuel al zor bulunuyor ama 2 ay arastırdım gecelı gunduzlu her türlü handa civic ile alakalı modifiye malzemesi konusunda yardımcı olabilirim.. cok arastırdı myaptırdımda..
Alıntıları Göster
bu kasanın öyle çok fazla modifiye parçası yok biliyorum ben. En azından bir ek4 ek9 kadar yok.
quote:
Orijinalden alıntı: ilkercom
bu kasanın öyle çok fazla modifiye parçası yok biliyorum ben. En azından bir ek4 ek9 kadar yok.
kısıtlı ama iyilerini biliyorum
quote:
Orijinalden alıntı: serkanertekin
quote:
Orijinalden alıntı: ilkercom
bu kasanın öyle çok fazla modifiye parçası yok biliyorum ben. En azından bir ek4 ek9 kadar yok.
kısıtlı ama iyilerini biliyorum
Alıntıları Göster
Arkadaşlar i-shift
Artıları +Tam otomatik şanzımana göre ciddi yakıt ekonomisi (10bin kmde 1300 tl fark kesin test edildi) +Max. hızı manuel olan modeli ile aynı tam otomatikten hızlı (Örn: lancer 1.8cvt ile aynı markanın 1.5 manueli hemen hemen aynı max. hıza sahip) +Son çıkan yazılımla vites geçişleri 1.75sn den 0.75sn yeye düştü yani hem otomatik kullanıp ne performanstan ödün veriyorsunuz ne de yakıttan +F1 kullanımda manuel gibi gerçek vites geçişleri ve tork ayarı sadece debriyaja basmıyorsunuz
Eksileri -Tam otomatik ve dsg türü şanzımana göre vites geçişleri hissedilir. -60bin km ile 80bin km arası debriyaj balatası masrafı çıkar manuel araçlardaki gibi ama bunun biraz daha erken biter sebebi ise şehir içi yakıt ekonomisi için çok sık yüksek viteslere geçiyor. (60bin km de araç zaten tam otomatiğe göre 8bin tl kadar yakıt ekonomisi sunuyor)
Şuan i-shift modelini kullanıyorum size tavsiyem sakın olaki tam otomatik modeline yönelmeyin performansı ve yakıtı sizi isyan ettirir. Çok fazla yakan araç olduğu için söylemiyorum ben ishift ten bir ara tam otomatiğe geçtim ve hatamı anladım.