Grup oluşturmaya varım... Whtsp kurarsanız dahil olmak isterim arkadaşlar, Ayna işini ben çözemedim . arabaya inip binerken içerdeki kapama/açma tuşu ile aynayı kapatıp acabiliyorum. acaba bu durum elgance olmasından kaynaklı olabilir mi ? çekiş konusuna bende değinmek isterim.. 2500km yol yaptım sayılır.. uzun yolda ani hızlanmalarda vs insanı üzüyor... genelliklede ilk kalkışlarda misal evden otoparktan cıktım hareket ediyorum.. sanki araç viteste değilmiş gibi bir gaz yememe durumu oluyor.. bir müddet sonra rahatlıyor ama bu durum genelde böyle.. yokuş çıkarkende gene böyle bir tavırlar yapıyor, birde çok gacır gucur yapıyor... sanki mekanik bir yerlerin yağlanması gerekiyor gibi :) şehir içi yakıt tüketimi / donanım seviyesi / işçilik muazzam buna bende katılıyorum. CVT ye alışmak nasıldır bilemedim ama ben Jetta Dizelden geçtim bu araca.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ender -- 27 Şubat 2023; 14:4:15 > |
Yeni Honda HRV e-hybrid (2. sayfa)
-
-
bunu denemek ısterım.. zira spor modda pek adam akıllı kullanmadım ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ender -- 27 Şubat 2023; 13:54:19 > -
Bence bu grupta kalalım, aracın malum stok problemi de var. Zaten az kişiyiz. Baska grupta dağılmayalım bence.
Şimdi geleyim paylaşımlarıma;
Şimdi işin güzel tarafı iki kişi gayet torklu dizel otomobillerden geçmişiz. Hissiyatımız bence aynı. Bir anda başka bir araç kullanır olduk. Torku kaybetmek üzücü ama kazanımlar da var. Mesela babamın bir Peugeot 3008’i var. Evet tork yüksek ama traktör gibi geliyor artık ki takdir edersiniz 3008 hiç kötü bir araba değil.
Bende de aynı yağ gerektiriyor gibi sesler var pedallar tarafında.
Özellikle ilk başta, motor elektrikli çalıştığı için çoğu zaman daha çok duyuluyor.
İlk kalkışta 90-100 km’de araba beni tedirgin edecek kadar hızlı. Ben ehliyetimi 2009’da aldım ama kafa olarak eski şoförüm, çünkü bundan önce iki arabam da [Fiat 500 ve sonrasında 500X] manuel vites arabalardı. Ben devir saatine bakıp aracın gücünü tartmak ve dinlemek istiyorum. Hız göstergesine bakmam bile öyle diyeyim. Bu araba benim geleneksel akışkanlarımdan dolayı beni tedirgin ediyor. Bazen yok yere kendimi şehir içinde 90 ile giderken buluyorum mesela. Öyle atik, öyle hızlı. Ama bu performans şehirlerarası yolda yokuşa gelince - belki beklenti de arttığı için- kayboluyor ve üzüyor. Yoğun bir ses, azalan bir çekiş. Belki de kullanmayı henüz çözemedik bilemiyorum.
Ses sistemi - benim arabamda 6 hoparlör var - ki buna rağmen bence vasat.
İngilizce / Türkçe kullanım kılavuzunu okudum lakin Honda servislerinin ve personellerinin altyapısına güvenmiyorum çok. Buradan öğrendiklerimi paylaşayım;
Kadrandaki ekran Türkçe yapılabiliyor. Detaylı menüyü hatırlayamıyorum ama ana ekrandan değişiyor.
Yan aynalar park edilirken aşağı doğru eğiliyor otomatik olarak, bunun için tuşu “R” tarafında bırakmak lazım.
Arabanın otomatik el freni tam anlamıyla aktif bir şekilde gelmedi fabrikadan bana. Yani şöyle otomatik çekmiyordu. Bunu vitesi p moduna alarak ve tuşa iki saniye basılı tutarak açabilirsiniz.
Sağ arka yolcu koltuğundaki boşluk hava kanalıymış, kesinlikle
Önünü kapatmamak gerekiyor.
Ana menude bagajı ayakla açma var. Yani software altyapısı hazır. Bence döşemesi de vardır. Proximity sensor cipini ilerde çıkma vs bulabiliriz bence. Tüm dünyada yeni satılan HRV ehev modellerinde su an bu çip yok.
Araba Avrupa ülkelerinde Honda HR-V, Asya ve Japonya’da Vezel olarak satılıyor. Yurtdışından bir parça bakmak, hakkında okumak isterseniz bilginiz olsun. Bu kasa Amerika’da satışa çıkmadı / çıkmayacak. Orada HR-V bambaşka.
Arabayı spor modda kullanmak yakıt tüketimini çok etkilemiyor. Bence çok keyifli. Özellikle benim gibi dizel sonrası kullananlar sevecektir.
Kesinlikle kullandığım en az yakan araç.
Benzin deposu küçük bana göre. Biraz daha büyük olabilirdi.
Rejeneratif frenle neredeyse tek pedal sürebilirsiniz. Kulakçıkları iyi ayarlamak lazım.
Otomatik uzun far desteği bazı koşullarda sizden emir bekliyor. Bir kere uzun yakıp söndürünce devreye giriyor bazen.
Araba Japon malı. Bana -ki Fiat kullanicisiydim malum- bir ömür seninleyim hissi veriyor. Her aksam oldukça kaliteli.
Katlanır koltuk muazzam. Ben bu kadar akıllıca bir çözüm görmedim. Bagajı açmıyorum bile. Bu tasarımı kim yaptıysa tüm arabalarda standart olmalı. Kamyonet gibi mal taşıyorum resmen.
Şerit takibi vs muazzam çalışıyor.
Kesinlikle yokuş meselesinde aracı baymama işini öğrenebilirsem bunun dışında aşırı memnunum. İlk kalkış, trafik, hele spor modunda oldukça güzel.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soulmate -- 27 Şubat 2023; 21:39:43 >
-
Aynaların kapanması için, araba P konumundayken ana ekrandaki araç ayarları menüsüne bakmanız lazım. Orada ayarı var, açmak gerekebilir.
-
Bilgilendirme icin tskkrler, elegance modelinde yan ayna otomatik kapanmama ozelligi aktifmi degil acaba? -
Bu ayarin resmini atarmisnizi,
bu arada grup kuralim derken sanirim whtspp kuru kuralim denmek istendi.
-
Olabilir, benim advance, bende oluyor. Arabaya geçtiğimde fotoğraf atacağım.
-
Selamlar, yakın zamanda babama aldık. Arada ben de kullanıyorum. Tabi ki o da dizel arabadan geçtiği için performans anlamında tatmin olmadığı durumlar oldu.
Şunu söylemek gerekir ki, bu arabada en güzel olay koltukların kalkması. İnanılmaz bir hacim sunuyor. Şöyle bir konsola baktığımda her şey olması gerektiği gibi. hava menfezleri ve onun ayarı muhteşem bir detay.
Ben sadece şundan rahatsız oldum. Mesela güvenlik seçenekleri açık. Şehiriçinde şerit takip hariç diğerleri açık kalsın istiyorum. Şerit takibi kapatıyorum. Bir sonraki arabayı çalıştırdığımda tekrar hepsi aktif oluyor bunu nasıl çözebiliriz? Şerit takip çok başarılı olsa da şehiriçinde biraz tehlikeli gibi duruyor.
-
Bunu asla kapatmıyoruz. Bu yüzden Honda sol tarafa fiziksel tuş koymuş. Bence güvenli. Bir kere görmediğim bir saksıdan korudu arabayi park ederken mesela. Ama şehirler böyle olunca arabanın kafası karışıyor haliyle. Düzen yok bisey yok şerit çizgileriyle ilgili. Ben kapatacağım zaman hemen tuşa basıyorum.
-
Genel olarak sürüş tekniği olarak hibrit bir araç kullandığımızı unutmamak lazım. Yakıt tasarrufu temelli bir araç nihayetinde ancak şunu da belirtmek isterim ki muadili hibrit araçlar arasında ivmelenme noktasında oldukça başarılı. Bunun için daha önce de belirttiğim üzere spor moduna geçmelisiniz. Gaz pedelaının tepkimesi ciddi manada değişiyor. eco mod ise kontrollü bir gaz pedalı sunuyor. Hatta eco modda pedalın ortasına geldiğinizde bile gazı hantal bir şekilde alıyor. Bu bilinçli olarak böyle ayarlanmış. Performans isteyenler kesinlikle bir 500 km spor modda kullansınlar.
Araç şehir içi dur-kalk şeklinde kullanımda asıl tasarrufunu ortaya çıkarıyor. Buna alışmak için ise sol gösterge panelinde ibre şeklinde gösterilen seçeneği değil de içten yanmalı motor ve batarya dolumunu gösteren paneli kullanmanızı tavsiye ederim. Ayrıca direksiyon arkasındaki kulakçıkları da oldukça sık kullanmaya başladım. Gerçekten gerek frenleme noktasında gerekse batarya dolumuna etkisi bakımından çok güzel bir sistem. Ayrıca fren pedalını daha az kullandırdığı için balata ve disklerinde de ömrünü arttırıyor. Yokuş inerken ya da ileride frenleme gerektiğini gördüğüm anlarda kullanıyorum. Derece derece etkisi artıryor. Biraz tır şoförlüğü deneyimi de katıyor :)
Ayrı bir grup kurulması derken facebook grubundan bahsetmiştim. Görsel ve yedek parça link paylaşımı bakımından faydalı olur kanımca. Ama buranın da daha fazla aktif olması gerekiyor. Aracın bulunurluğu çok az olduğundan paylaşım da kısıtlı oluyor. Kardeşi konumundaki corolla cross hybrit başlığını da takip etmenizi öneririm. Özellikle hibrit çalışma mantığı bakımından önemli bilgiler mevcut.
-
Alışıyoruz zamanla. Ben de tek pedal sürüse epey alıştım. Gerçekten önemli. Araba özellikle trafik hafiflediğinde sürekli spor modda bende. Yokuş dışında performanslı da üstelik. İvmelenmesi bence cok başarılı. Hatta dizelden sonra sessiz ve vitessiz olduğu için tehlikeli bile. Anlamıyorum bazen hızımı. Ama ne oluyorsa yokuşta beklentiyi vermiyor diyelim. Yoksa çok atik. -
quote:
Orijinalden alıntı: soulmate
Alışıyoruz zamanla. Ben de tek pedal sürüse epey alıştım. Gerçekten önemli. Araba özellikle trafik hafiflediğinde sürekli spor modda bende. Yokuş dışında performanslı da üstelik. İvmelenmesi bence cok başarılı. Hatta dizelden sonra sessiz ve vitessiz olduğu için tehlikeli bile. Anlamıyorum bazen hızımı. Ama ne oluyorsa yokuşta beklentiyi vermiyor diyelim. Yoksa çok atik.Bazı zamanlarda normal sürüşe ilk başlarken düz yolda eğer pilde değilde benzinde ise yokuştaki beklentiyi verememe durumu oluşabiliyor. ama sürüşe devam ederken bir anda o saçmalaması ortadan kalkıp yağ gibi akıyor araç.
bu aracı ankaradan o kadar almak için bekledim ki 3-4 ay en sonunda Elegance geldi almak isterseniz diyince gidip aldım, bunda da çok çok istediğim özellikle kışın ellerim çok donduğu için direksiyon ısıtma çıkmadı :( , arka bağaj elektrikli cıkmadı.. neyse diyorum artık.. aynalar araç kapndıgında kapnmıyor. bunu sorun ettim.. elegance diye bu özelliği aktif etmemiş olabilirler mi ? bir yerlerden gizli menü ile açılıyordur sanırım ama bulamadım.
bu arada kablosuz android de bağlanıyor ama ne hikmetse araç fabrika verilerinde kapatarak yollamışlar... biz çözümü varmış onu açtım ama :)
-
Faydalı bir video sanırım
Mehmet İlgaryoutubeOtomatik vitesle nasıl park etmeliyim ? Break Hold nasıl kullanılır ? L modu nedir ? S modu nedir ? F1 pedal shift nasıl kullanılır ?https://www.youtube.com/watch?v=RQewvYZ2Qk4 -
Sizin donanım seviyesinde yok maalesef kapanan ayna, ben de şimdi baktım.
-
Bence donanim ile ilgisi yoktur, yazilimla alakalidir. Acilabilir sanıyorum. -
Ben arabaya geçince unutuyorum, yarına bakayım tekrardan menüye isterseniz.
-
İyi olur
-
unutmayın hocam
-
Merhaba, şimdi arabaya geçtim. Yolluyorum sırasıyla;
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X