Şimdi Ara

Yeni i30 Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam.com yeni i30 testini yayınlamış. Bu testle ilgili konu açıldıysa da görmedim kusura bakmayın.

    Fotoğraflarda en çok dikkat çeken arka bölümün egea hb le nerdeyse aynı olduğu, iç mekanın da yine egeaya benzediği. Elektronik el freni ve açılır göz de bence golf 7 dekinin aynısı. Hayret eskiden bmw 1 serisini taklit eden hyundai şimdi egea yı taklit etmiş anlamak güç.

    Yeni i30 Testi

    Tasarım
    Hyundai i30 tasarım anlamında ne yazık ki özgün olamayan bir model oldu hep. İlk neslinde BMW 1 Serisi'nin izleri görülen modelin 3. neslinde ise farklı modellerden çizgiler görmek mümkün.




    Araç ilk tanıtıldığı anda Kia'dan Opel'e kadar pek çok markaya ait tasarım unsurlarının araçta kullanılması nedeniyle eleştirilmişti. Bu eleştirilerin bir kısmı haksız olsa da bazılarının ne yazık ki gerçeklik payı yüksek.



    Örneğin önden bakıldığında i30 yeni bir yüze kavuşmuş. Aracın bu öne doğru hamle yapmak isteyen tasarımı ona çekicilik sağlarken pürüzsüz hatlarıyla yaya güvenliği konusunda da başarılı olmasını sağlayacaktır. Ancak arkaya doğru geçildiğinde modelde yoğun olarak Fiat Egea çizgileri görmek özgünlük arayanların hoşuna gitmeyecektir. Keşke öndeki cesur ve özgün hatlar arkada da devam etseydi. Araca profilden bakıldığında ise ona güçlü görünme imkanı sağlayan omuz çizgisi ve şişkin çamurluklar fark ediliyor. Araçta donanıma bağlı olarak 17 inçlik jantlar da sunuluyor ve geniş çamurluklarda bu jant bile olduğundan daha küçük görünüyor. Profilden bakıldığında büyük camların kullanıldığı fark edildiği için iç mekanda ışık alma konusunda sorun olmayacağı da belli oluyor.

    İç Mekan
    Hyundai İ30'un dış tasarımında neredeyse elden geçirilmeyen nokta kalmazken iç mekanda da durum farklı değil. Öncüsünden tamamen ayrılan iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinin güncel nesilden iyi olduğu hemen fark ediliyor. Ayrıca işçilik seviyesi de yükseltilmiş.
    Sürücü odaklı hazırlanan iç mekanda ilk anda ortada konumlandırılan multimedya ekranı dikkat çekiyor. Donanım paketine bağlı olarak bu ekranın ölçüsü 8 inçe kadar büyütülebilirken navigasyon, akıllı telefon uygulamaları, geri görüş kamerası gibi eklentiler de hep bu ekranla uyumlu. Ekranın altında ise donanıma bağlı olarak kablosuz telefon şarj sistemi yer alıyor.

    Öncüsünden daha büyük bir otomobil olan i30, bu sayede daha geniş bir iç mekan sunar hale gelmiş. Aracın koltuklarının da tasarımının değişmesi sayesinde hem önde hem de arkadaki yaşam alanı kayda değer biçimde artmış. Bununla birlikte artık aracın arkasında 395 litrelik geniş ve kullanışlı bir yükleme alanı yer alıyor.
    Genel olarak koyu renklerin hakimiyetindeki iç mekanda camların geniş kullanılması ve açılabilir cam tavanın olması sayesinde iç mekana giren ışık oldukça fazla. Bu sayede de ferahlık hissi konusunda en ufak bir sıkıntı yaşanmıyor.
    Motor
    Hyundai i30 motor konusunda, yeni neslinde iki yeni benzinli motorla tüketicilerle buluşuyor. Bunlardan ilki 1.4 litrelik atmosferik ve 100 HP güç üreten motor iken bu modelin turbo destekli versiyonu 140 HP üretiyor. Dizel motor cephesinde ise yine 1.6 litrelik CRDi motor görev yapmaya devam ediyor.



    İlk çalıştırılmasıyla sarsıntısız yapının dikkat çektiği benzinli güç ünitesinde 4 silindir görev yapıyor. Tek turbolu motor gücünü ön tekerlekler üzerinden yola aktarıyor.

    1.4 litrelik turbo motor tüketicilere hem manuel hem de 7 ileri DCT vites kutusu ile sunuluyor. İlk andan itibaren güç üretme konusunda oldukça etkili olan motorun tork bandı da çok dengeli ayarlanmış. Kullanma fırsatı bulduğumuz DCT otomatik vites kutusu ile uyumu yüksek olan şanzıman özellikle orta devirlerde çok homojen bir sürüş imkanı sağlıyor. Mümkün olan en üst viteste ilerleyen ve vites geçişlerini sarsıntısız yapan vites kutusu sayesinde iç mekandaki konfor seviyesi de yüksek.

    Ancak fabrika verisi DCT şanzımanla 5.5 lt

    Güvenlik
    İlk kez 2007 yılında Euro NCAP çarpışma testine alınan i30, o yıl 4, 2008 yılındaki yeni testten ise 5 yıldız almaya hak kazanmıştı. 2. nesli ile 2012 yılında 5 yıldız alan modelin 3. nesline ilişkin henüz test sonucu açıklanmadı. Ancak Hyundai yetkilileri bu aracın da 5 yıldız almasına kesin gözüyle bakıyor.
    Araçta sürücü ve ön yolcu için ön-yan-perde havayastıkları, ESP, ABS başta olmak üzere aktif ve pasif pek çok donanımı sunuyor. Otomatik Acil Fren Sistemi, Akıllı Hız Sabitleyici, Aktif Şerit Takip Sistemi gibi en son aktif güvenlik özellikler donanım versiyonuna bağlı olarak araçta sunuluyor. i30'da Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Algılama Sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor.
    Konfor & Yol Tutuş
    Hyundai i30 şu anda satılmakta olan neslinde de ne çok sportif ne de çok konforu bir otomobildi. Her ikisinin homojen bir kombinasyonu olan otomobilin yol tutuş karakteri yeni nesilde de aynen korunmuş. Ancak süspansiyonlarda yeni ayarlamalar yapılmış. Bu da daha çok konfor seviyesini artırmak için.
    Sert engel geçişlerinde darbeyi oldukça başarılı absorbe eden amortisörler, kısa ve sert tümseklerde ise öncüsüne kıyasla çok daha iyi bir iş çıkartıyor. Öncü nesilde özellikle 17 inçlik jantlarda arkada yüksek olan zıplama hissi yeni modelde yerini daha fazla konfora bırakmış. Bu durum onun en önemli artılarından birisi olarak ön plana çıkıyor. Öncü modelden farklı olarak artık direksiyonunda sürüş modları bulunmayan i30'da vitesin yanında sürüş modları düğmesi eklenmiş. Normal, sportif ve ekonomik sürüş seçeneklerine bağlı olarak gaz ve direksiyon tepkileri değiştiriliyor. Aracın yenilenmesiyle birlikte yalıtımı da elden geçirilmiş. Daha önce özellikle sürücü kısmından gelen rüzgar uğultusu yeni nesilde çok daha az hissediliyor. Bu da konfora olumlu şekilde yansıyor.







  • Bu da iç mekan resmi :

    Yeni i30 Testi
  • Araç Hyundai hariç her markaya benziyor.Koreliler kopyayı abartmış.Şaka bir yana araç i30 değilde i20 gibi duruyor tasarımda geriye gitmişler satacağını hiç sanmıyorum.
  • Cok daldan dala atliyorlar, gostergeler ve yol bilgisayari golfle ayni.. Arkasi da egea ile aurisin karisimi gibi duruyor.. Tabi bi leondan alip elantraya yapistirdiklari ic tasarim degil :D
  • yuh be arkaya fiat logosu öne de mazda logosu koysaydınız bari
  • Evet iki araçta bayaa benziyor , en azından HB ler ..


    Yeni i30 Testi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 30 Mart 2017; 23:48:17 >
  • Elinin ayarını ... Hyundai. Eski kasanın tasarımı daha iyi bundan. En azından daha özgündü. Ama içi daha iyi bu kasanın bana öyle geliyor ki
  • Adamlar koç gibi araba yapmışlar ellerine emeklerine sağlık. 30 yıllık şirket bunlar 80 senelik şirketlere diş geçirmişler daha ne yapmaları bekleniyor tabiki daha iyisini yapacaklar fakat bu zaman gerektiren bir şey bir günde olmuyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Adamlar koç gibi araba yapmışlar ellerine emeklerine sağlık. 30 yıllık şirket bunlar 80 senelik şirketlere diş geçirmişler daha ne yapmaları bekleniyor tabiki daha iyisini yapacaklar fakat bu zaman gerektiren bir şey bir günde olmuyor işte.


    İyisini zaten eski i30'u çıkararak yapmışlardı bu kasa ile tasarımda geriye gitmişler.İ20 ile arasında pek fark yok hatta i20 daha güzel
  • Bence hyundai tarihinin yüz karası bir model.
    Bu neylaan!
  • Nerden baslasam ne söylesem bilemiyorum. Bi önceki kasanin hastasi olarak. Bu ne hyundai aracda al beni diyecek elle tutulur hic bir özellik goremiyorum.



    Hic sansi yok bu kasanin rakiplerine karsi yil olmus 2017 iç kısımda kapi iclerinde bi ambians aydınlatmasi bile yok. İcide disida saman gibi, satmaz bu arac. Eski i30 cok daha guzeldi.
  • 5 bin ucuz olsun gayet de iyi satar. 1.0 golf comforta 100 veriyoruz. Bu araba 1.4t 142 beygir dct yi 85 e versin bakın nasıl satıyor
  • Aracın boş donanımının içi tamamen facia. Aracın tipi beni çokta cezbetmedi açıkçası. Tercih edilesi değil bence. Eski tasarım hala güncelliğini koruyor.
  • Peter Scheyer amca yeni sportage tasarimi ile ayagina sıkmıstı. Yeni i30 tasarimi ile resmen harakiri yapmis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barantula -- 31 Mart 2017; 7:48:26 >
  • Şu anki kasa çok daha güzel. Yenilenirken ağırlık azaltimi da yapılmamış.
  • Çoğu kişi yeni tasarımı beğenmemiş ama ben tam tersi bu yeni tasarımı çok sevdim, eski kasanın gereksiz bir yüksek yapısı vardı pek hoşuma gitmiyordu ayrıca şık da durmuyordu o kasa. Ama bu yeni kasa çok şık olmuş, özellikle ön tasarımı orta sınıf bir model için çok çok iyi olmuş.
  • Orta konsol tümüyle golf; park freni, hemen ardındaki auto hold, onun ardındaki küçük göz, bardaklıkların konumu... hepsini geçtim insaf arkadaş kapaklı göz aynı, kapaklı göz içinde sağ tarafta duran usb aux konumu bile aynı bu kadarı da olmaz ayıp yani.

    Şeklini şemalini kopyalamak kolay olanı, keşke focustaki rezistansı kopyalasa, golfteki kaliteli malzemeleri kapı içi, torpido içi kaplamaları kopyalasa.
  • iç-dış tasarım olarak artık günümüzde bütün arabalar birbirine benziyorlar. özgünlükten çok çoğunluk müşteri nasıl bir tasarım istiyor ona bakıyorlar. (çalmak çırpmak serbest) iç tasarım bence çok güzel olmuş. yeni çıkacak ford fiestayı andırıyor. umarım plastik kalitesi artmıştır. bir de keşke şu 136 HP CRDİ motorlarını verim yönünden elden geçirselermiş. kullananlar arasında lakabı "gizli benzinli".


    ford fiesta

    Yeni i30 Testi



    Hyundai i30

    Yeni i30 Testi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manisa_tr -- 31 Mart 2017; 10:21:3 >




  • Mazda 3 cakmasi
  • Arka stoplar bana golf 6 ve 7'nin karışımı gibi geldi. Egea'ya da bayağı benziyor arka taraf. Aslında araç bir sürü arabaya benziyor fakat i30'a benzemiyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.