Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.415
Cevap
61
Favori
553.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Rampa aşağı gaza basmayinca 0 gostermiyor mu? Motor kompresyondayken yakıt atmaz ki Allah Allah. Birde yol bilgisayarindaki degerle pompa degeri aynı çıkıyor mu?

    rampa aşağı gaza basmayınca 0 oluyo tabiki ben bastığımızı varsaydım yukardaki yorumda. yol bilgisayarı doğru ölçüyo ben onun testini yaptım bir ay kadar önce 0.1 lt sapma ile ölçüyor oda yoksayılabilecek bir değer.

    abi benim bazı yokuşlarda ya da düz yolda gazı bıraksam bile anlık yakıt tüketimi bazen 0 olmuyor. Nedendir bilemedim? Sizde hiç oluyor mu?
    Hatta bazen yavaşlarken ablık yakıt tüketimi bir anda yükseliyor 4-5 oluyor sonra düşüyor 0 a doğru sizde oluyor mu?
    Sizin yakıt tüketimleri benden cok asagida bende mi bir gariplik var anlayamadım. Düz yolda 80-90 ile 4.2 elde edebileceğimi sanmıyorum. En az 5.0 olur görünüyor.

    bende de öyle bi sorun vardı bazen yine oluyor sebebini anlayamadım bazen araba değişik bir moda geçiyor sanki vitesteyken gazı bırakınca hala yakmaya devam ediyor gaza koklatırcasına hafif basınca anlık 10 lt gösteriyor. servise sordum bi çözüm bulamadılar. işin garip tarafı servisteki elemanlar denerken arabada herşey gayet normal oluyor, anlatıyorum durumu anlamıyolar bence sende de öyle bi sıkıntı var.

    ama şuda bi gerçek hava filtresini değiştirdikten sonra bu durumu daha az yapmaya başladı. ama yine de nadir de olsa yapıyor. araştırıyorum hala bi bilgi bulamadım bu konu ile ilgili

    Valla ben anlayamadım. Yokuş aşağı iniyorum ayagım gazdan cektim, hala 1 L vs yakıyor görünüyor.
    Bir de sizin yakıt tüketimi nasıl bu kadar düşük oluyor ben basladigim noktaya geri döndügüm yollarda 4.2 lere hiç düşmedim. Yıkarda yazdigim gibi 500 km lik, karma yakıt tüketimi 6.3 civarında. bunun 250 km si sehir ici. Ortalama hız 45 km/h civarı.
    Swarzy dostum senin karma suanda ne durumda, bugün sonunda mesela?

    bendede aynı anlattığın durum var dostum ama arada sırada oluyor. haftada 2-3 kere en fazla... olunca sinirlerim bozuluyo arabadan soğuyorum bi anda. gaza koklatırcasına basıyorum 10 lt anlık gösteriyo illet bi durum

    mesela bugün ıspartadan antalyaya geldim mesafe 125 km. yolun yarısına kadar 3.2 lt ortalama ile geldim sonra o dediğim moda bir geçti araba eve geldiğimde 4.7 lt olmuştu ortalama. eğer o moda geçmeseydi en fazla 3.9 ortalama ile yolu tamamlayabilirdim...

    akşam ise yaklaşık 100 km şehir içi yol katettim. trafik çok sıkışıktı. bazı yollar ise müsaitti yani yolun yarısı dur kalk yarısı duraksamasız devam diyebiliriz. O moda araba hiç geçmedi hep kontrol ettim. sonuç olarak eve geldiğimde 6.0 ortalama vardı göstergede... Aracım şuan 10.450 kmde ve öncedende söylediğim gibi 15.000 bakımına erken girip çıktım.

    bu durumu şehir içi kullanımda sürekli yaşıyorum, sanki vites küçültürken yapıyor gibime geliyor ama. manuel degistirdgimde de oldugundan ben de nedenini henüz anlayamadim.


    umutsirvan adlı arkadaşın söylediği doğru araba dpf temizliği yapıyor onu yaparken çok yakıyor. aracı arada sırada da olsa yüksek devirli kullanmak bu durumu azaltırmış araştırmalarıma göre...




  • Zaten bu yakıt fiyatlarında ancak arada yüksek devirleri gösterebiliyoruz. Otm vitesi araçlar genelde düşük devirlerde gelindiği için arada bir kamcilamak gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava filtresi kendimiz hava tutarak temizlenebilir mi?
  • bugün concept dizel manuel 47 bin net bıraktılar (trafik sigortası+park sensörü fiyata dahil) ..... ama MTV 'ye karışmam dedi ....... tüm bu fiyat alma işlemi ayaküstü gerçekleşti( masaya oturup adam gibi harbi alıcıyım yap bi güzellik hadi güzel ablam desen 500 daha inecek gibi) ....... demekki kasım 15 den sonra diğer firmalar kampanyları tek tek patlatınca bu aracı 46 --- 46,5 civarı almak mümkün olabilecek sanki..........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Zaten bu yakıt fiyatlarında ancak arada yüksek devirleri gösterebiliyoruz. Otm vitesi araçlar genelde düşük devirlerde gelindiği için arada bir kamcilamak gerekiyor.

    ben vitesi manuel moda geçirip direksiyondan f1 vitesle kullandığımda ki arabayı 3 te bağırtmayı çok severim, dpf temizliğini daha az yapıyor. zaten şehir içinde pek rastlamadım benim sıkıntım uzun yolda. 1 saati geçtiğinde sürüş başlıyor dpf temizliğine. anlık yakıt direk fırlıyor 10-12 aralığına yalnız motorda bir güç eksikliği bir titreme vs hiç olmuyor. 2 saatlik yolculuk sonucu eve geliyorum arabayı parkediyorum arabadan iniyorum arabanın altından müthiş bir sıcaklık ve yanık kokusu geliyor. bundan dolayı hep tedirgin olmuştum bugüne kadar ama meğerse bu dpf temizliği yaptıktan sonra olan normal birşeymiş içim rahatladı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Zaten bu yakıt fiyatlarında ancak arada yüksek devirleri gösterebiliyoruz. Otm vitesi araçlar genelde düşük devirlerde gelindiği için arada bir kamcilamak gerekiyor.

    ben vitesi manuel moda geçirip direksiyondan f1 vitesle kullandığımda ki arabayı 3 te bağırtmayı çok severim, dpf temizliğini daha az yapıyor. zaten şehir içinde pek rastlamadım benim sıkıntım uzun yolda. 1 saati geçtiğinde sürüş başlıyor dpf temizliğine. anlık yakıt direk fırlıyor 10-12 aralığına yalnız motorda bir güç eksikliği bir titreme vs hiç olmuyor. 2 saatlik yolculuk sonucu eve geliyorum arabayı parkediyorum arabadan iniyorum arabanın altından müthiş bir sıcaklık ve yanık kokusu geliyor. bundan dolayı hep tedirgin olmuştum bugüne kadar ama meğerse bu dpf temizliği yaptıktan sonra olan normal birşeymiş içim rahatladı

    Benim araçta bu kadar belirgin degil daha dogrusu belirti pek olmuyor. Bazen kırmızı ışıkta beklerken vitesi boşa alınca araç 200 devir daha yüksek çalışıyor. Birde aklında bulunsun dpf li araç siyah duman atmaz ama biraz fazla yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Zaten bu yakıt fiyatlarında ancak arada yüksek devirleri gösterebiliyoruz. Otm vitesi araçlar genelde düşük devirlerde gelindiği için arada bir kamcilamak gerekiyor.

    ben vitesi manuel moda geçirip direksiyondan f1 vitesle kullandığımda ki arabayı 3 te bağırtmayı çok severim, dpf temizliğini daha az yapıyor. zaten şehir içinde pek rastlamadım benim sıkıntım uzun yolda. 1 saati geçtiğinde sürüş başlıyor dpf temizliğine. anlık yakıt direk fırlıyor 10-12 aralığına yalnız motorda bir güç eksikliği bir titreme vs hiç olmuyor. 2 saatlik yolculuk sonucu eve geliyorum arabayı parkediyorum arabadan iniyorum arabanın altından müthiş bir sıcaklık ve yanık kokusu geliyor. bundan dolayı hep tedirgin olmuştum bugüne kadar ama meğerse bu dpf temizliği yaptıktan sonra olan normal birşeymiş içim rahatladı

    Benim araçta bu kadar belirgin degil daha dogrusu belirti pek olmuyor. Bazen kırmızı ışıkta beklerken vitesi boşa alınca araç 200 devir daha yüksek çalışıyor. Birde aklında bulunsun dpf li araç siyah duman atmaz ama biraz fazla yakar.

    hmm demekki her arabada farklı çalışıyor. bundan sonra uzun yol yaparken yolun bir süresinde deviri 3500-4000 aralığında tutucam bakıcam bakalım yolun sonunda temizlik yapacak mı..




  • Araca chip yaptıran oldu mu? Ben durumum düzelince yaptırmayı düşünüyorum..
  • dpf temizliğini kafanızda çok büyüttünüz uzmanlık alanımdır benim.350-400kmde bir dpf temizliği yapar diye bir şey yok.gün içinde defalarca dps jenerize işlemi yapıyor araç siz fark etmeden.bunu PSA grup motorlarında hisiedersiniz.aşırı dolduğunda zaten ekranda depollution faulty hatası alırsınız servise gider,cihaza bağlanır,program otomatik olarak belli prosedür altında 25 dakika boyunca dpf temizliği yaptırır dolan konvertöre.
    İşin aslı yüksek devir yapayıp dpfem temiz kalsın diyorsunuz da bu sefer yine fazla yakacaksınız,alt devirde kullanıp jenerize ettirseniz kendiniz yine çok yakacak.İKİSİ ARASINDA FARK YOK BUNU BİLİN.

    MANUEL OLARAK DPF TEMİZLİĞİ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ PROFESYONELCE?bu teknik olarak formenlerin ve teknik prosedürlere de girmiş müdahale yöntemi de şudur.Aracınızı düzlüğe alın;2. viya da 3. viteste hızınızı 65 KMYE SABİTLEYİN VE EN AZ BU HIZI VE VİTESİ DEĞİŞTİRMEDEN 25 DAKİKA BOYUNCA GİDİN.prosedürel dpf temizliği KULLANIM ESNASINDA BU ŞEKİLDE SAĞLANIRaklınızda bulunsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    dpf temizliğini kafanızda çok büyüttünüz uzmanlık alanımdır benim.350-400kmde bir dpf temizliği yapar diye bir şey yok.gün içinde defalarca dps jenerize işlemi yapıyor araç siz fark etmeden.bunu PSA grup motorlarında hisiedersiniz.aşırı dolduğunda zaten ekranda depollution faulty hatası alırsınız servise gider,cihaza bağlanır,program otomatik olarak belli prosedür altında 25 dakika boyunca dpf temizliği yaptırır dolan konvertöre.
    İşin aslı yüksek devir yapayıp dpfem temiz kalsın diyorsunuz da bu sefer yine fazla yakacaksınız,alt devirde kullanıp jenerize ettirseniz kendiniz yine çok yakacak.İKİSİ ARASINDA FARK YOK BUNU BİLİN.

    MANUEL OLARAK DPF TEMİZLİĞİ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ PROFESYONELCE?bu teknik olarak formenlerin ve teknik prosedürlere de girmiş müdahale yöntemi de şudur.Aracınızı düzlüğe alın;2. viya da 3. viteste hızınızı 65 KMYE SABİTLEYİN VE EN AZ BU HIZI VE VİTESİ DEĞİŞTİRMEDEN 25 DAKİKA BOYUNCA GİDİN.prosedürel dpf temizliği KULLANIM ESNASINDA BU ŞEKİLDE SAĞLANIRaklınızda bulunsun.

    Kardeş benim araç 7 ileri ben kaçıncı viteste gidicem yada hangi devir aralığında yapıyor bu temizliği ? Bi de benim anlamadığım dpf bu sekilde temizleniyorsa hem cevreyi hemde cebimizi sevmiyor. Çünkü dpf li araç normal kullanımda motoru bogdugu için çok tüketiyor bide temizlerken extradan yakıyor ne oldu fazladan yakıt yakıt yakıt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    dpf temizliğini kafanızda çok büyüttünüz uzmanlık alanımdır benim.350-400kmde bir dpf temizliği yapar diye bir şey yok.gün içinde defalarca dps jenerize işlemi yapıyor araç siz fark etmeden.bunu PSA grup motorlarında hisiedersiniz.aşırı dolduğunda zaten ekranda depollution faulty hatası alırsınız servise gider,cihaza bağlanır,program otomatik olarak belli prosedür altında 25 dakika boyunca dpf temizliği yaptırır dolan konvertöre.
    İşin aslı yüksek devir yapayıp dpfem temiz kalsın diyorsunuz da bu sefer yine fazla yakacaksınız,alt devirde kullanıp jenerize ettirseniz kendiniz yine çok yakacak.İKİSİ ARASINDA FARK YOK BUNU BİLİN.

    MANUEL OLARAK DPF TEMİZLİĞİ Mİ YAPMAK İSTİYORSUNUZ PROFESYONELCE?bu teknik olarak formenlerin ve teknik prosedürlere de girmiş müdahale yöntemi de şudur.Aracınızı düzlüğe alın;2. viya da 3. viteste hızınızı 65 KMYE SABİTLEYİN VE EN AZ BU HIZI VE VİTESİ DEĞİŞTİRMEDEN 25 DAKİKA BOYUNCA GİDİN.prosedürel dpf temizliği KULLANIM ESNASINDA BU ŞEKİLDE SAĞLANIRaklınızda bulunsun.

    Kardeş benim araç 7 ileri ben kaçıncı viteste gidicem yada hangi devir aralığında yapıyor bu temizliği ? Bi de benim anlamadığım dpf bu sekilde temizleniyorsa hem cevreyi hemde cebimizi sevmiyor. Çünkü dpf li araç normal kullanımda motoru bogdugu için çok tüketiyor bide temizlerken extradan yakıyor ne oldu fazladan yakıt yakıt yakıt.

    aynen öyle kardeş,dpf hem performanstan yer hem de cebinden.yapacak bişey yok,euro 5 normu zorunluluğu var artık.çevreyi kirletmeyeceğiz diye cebimizden çıkacak hatta yakıtlarımızın kalitesi ortada bir de ordan daha çok dpf açılacak kötü yakıtta al başına belayı.senin araç 7 ileri,görmeden bişey diyeme ama hız 65km/h devir de minumum 3.500rpmde olacak vitesi seç kendine.




  • Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dpf temizlemenin devreye girdiğini nasıl anlıyorsunuz? Ekranda bir ikaz falan mı çıkıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancestor -- 21 Ekim 2012; 11:34:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dediğim gibi hiçbir şey değişmedi bırak kendi temizlesin o halde.ama şehir içinde bu temizlik işlemi çok artar ve haliyle kafaya takılacak yakıt tüketim değerleri çıkabilir ortaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ygt07 -- 21 Ekim 2012; 8:31:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dpf temizlemenin devreye girdiğini nasıl anlıyorsunuz? Ekranda bir ikaz falan mı çıkıyor?

    Motorun sesi değişiyor anlık yakıt tüketimi normalden çok fazla değerlere çıkıyor. Göstergede bir ikaz olmuyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dediğim gibi hiçbir şey değişmedi bırak kendi temizlesin o halde.ama şehir içinde bu temizlik işlemi çok artar ve haliyle kafaya takılacak yakıt tüketim değerleri çıkabilir ortaya.

    Nasıl değişmedi abi 0.3 farketti böyle ama temizlik devreye girince en az 1 litre artıyor ortalama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ne acayip motormuş bu crdi ilginç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dediğim gibi hiçbir şey değişmedi bırak kendi temizlesin o halde.ama şehir içinde bu temizlik işlemi çok artar ve haliyle kafaya takılacak yakıt tüketim değerleri çıkabilir ortaya.

    Nasıl değişmedi abi 0.3 farketti böyle ama temizlik devreye girince en az 1 litre artıyor ortalama

    uzun kilometreli ölçüm yapmadan kesin konuşamayız.yüksek devir çeviricem diye de fazla yakıt harcıyorsun,partikül jenere işleminde de harcıyorsun.bence aralarında uçurum olmayacak senin 0,3 litre artından sonra merak etme sen hissetmeden de jenere işlemi hep oluyor ve 0,1 lt devamlı harcanıyor.Trafik lambasında beklerken ORTALAMAN NEDEN YÜKSELİYOR SANIYORSUN,PARTİKÜL JENERE EDİYOR DA ONDAN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    ne acayip motormuş bu crdi ilginç

    KARDEŞ crdiYE ÖZEL BİR DURUM DEĞİL BU, bütün euro 5 normu motorlarda var bu olay seninki de dahil.Sen üstüne düşüp bakmadığından anlamamışsındır.aynı olaylar seninkinde de mevcut merak etme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: swarzy_07

    Bugün 150 km kadar kullandım arabayı aldım manuel vitese hiç 4 den yukarı vitese atmadım 3000-3500 devirden aşağıya inmedim sonuç olarak 125 kmlik yolda yolun yarısından sonra dpf temizliği yapmaya başlayan araba 150 kmde kez bile temizlik yapmadı. Yüksek devirli kullanmanin bana maliyeti ise aynı yolda düşük devirde kullanmamda 4.5 yakan araba yukarda bahsettiğim tip kullanımda 4.8 yaktı ve bence bu fark kafaya takılacak bir fark değil

    dediğim gibi hiçbir şey değişmedi bırak kendi temizlesin o halde.ama şehir içinde bu temizlik işlemi çok artar ve haliyle kafaya takılacak yakıt tüketim değerleri çıkabilir ortaya.

    Nasıl değişmedi abi 0.3 farketti böyle ama temizlik devreye girince en az 1 litre artıyor ortalama

    uzun kilometreli ölçüm yapmadan kesin konuşamayız.yüksek devir çeviricem diye de fazla yakıt harcıyorsun,partikül jenere işleminde de harcıyorsun.bence aralarında uçurum olmayacak senin 0,3 litre artından sonra merak etme sen hissetmeden de jenere işlemi hep oluyor ve 0,1 lt devamlı harcanıyor.Trafik lambasında beklerken ORTALAMAN NEDEN YÜKSELİYOR SANIYORSUN,PARTİKÜL JENERE EDİYOR DA ONDAN.

    Tamam haklısın ama amaç sadece yakıt tasarrufu olduğu zaman ama benim manuel viteste kullanıp arabayı yüksek devirde ve daha atak şekilde kullanmak hoşuma gidiyor hem hoşuma giden şekilde kullanıp hemde dpf temizliğinden kurtulmak bence daha karlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.