Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (56. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.415
Cevap
61
Favori
553.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zaten verilen fiyatlar saçma değil mi? hb ile sw arasında 4bin fark olur mu? Ben aracı alırken hesap yaptıkları listeyi gördüm ve sordum ama banada araçlar şu anda yok dendi. Ölesine sölemiş olabilir.
    Ben sadece söledikleri fiyatı yazdım.
  • eyvallah hocam, fuara gidemedim henüz, gidince bi bakınıcaz artık duruma göre
  • bugün fuarda birçok aracı inceledim.
    Çıkarken aklımdan geçirdiğim cümleler.
    Bugün araç alsam ya ceed alırım premium yada yine leon alırım kasa değişmeden. civic ve auris resmen berbattı.
    Golf fena değil ama dizel otm kombinasyonu çok pahalı. Leon eski sportifligini kaybetmiş içi kaitesiz çakma golf olmuş.
  • Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    Öncelikle aracın hayırlı olsun güle güle eskit. Tam otm vites böyledir. 1500 kg diye biliyorum sizin aracı katalogda oyle yazıyor.
    Edit : gaza dibine kadar bas bir düğme hissedersin kickdown olayı o dugmeyle oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 8 Kasım 2012; 1:42:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    Gazı tam olarak köklediğinde butona basıyormuşsun hissi veriyor. O zaman kick-down denilen işlemi yapıyor. Bir ya da iki vites küçültüp hızlanıyor. Hele düz yoldaysan ok gibi fırlıyor bazen.. Tepki vermekten kasıt vitesle ilgili sanırım. Ben şehir içinde manuel kullanıyorum ki, benim de aracım yeni sayılır. Tepki süresi hem biraz daha kısalıyor hem de yakıt tüketimine az da olsa faydası var. Alışmışız bir kere vites değiştirmeye otomatik araba olsa da illa ben müdahale edeceğim..
    Işık işi kolay taktırırız olmazsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    araç hele at performans olarak iyi değil evet
    sessizliğine katılıyorum evet yeni ceed izalasyonlarla daha sessiz şimdi
    araç yola iyi oturmuyor zorlamalarda bu açıkca hissediliyor bununda 1300 kusur kiloyla elbette ilgisi yok araç ağırlığının yol tutuş veya güvenlikle ilgisi olmadığı gibi..
    gazın dibinde bir cm lik bir engel var onu aşarsanız % 5 daha fazla yakıt gönderiyor enjektör beyne ama bu bariz bir fırlama elbette yapmaz % 10 un altını zira hissedemiyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    araç hele at performans olarak iyi değil evet
    sessizliğine katılıyorum evet yeni ceed izalasyonlarla daha sessiz şimdi
    araç yola iyi oturmuyor zorlamalarda bu açıkca hissediliyor bununda 1300 kusur kiloyla elbette ilgisi yok araç ağırlığının yol tutuş veya güvenlikle ilgisi olmadığı gibi..
    gazın dibinde bir cm lik bir engel var onu aşarsanız % 5 daha fazla yakıt gönderiyor enjektör beyne ama bu bariz bir fırlama elbette yapmaz % 10 un altını zira hissedemiyoruz..

    aracı zorladığınızda yola oturmadığını iddia etmişsiniz, bu zorlamının derecesi nedir, mesala 160-170 viraja girmekmidir? ben aracı makul süratlerde virajlarda zorladım, zaten yaşadığımız yer (Karadeniz) oldukça virajlı özellikle karadeniz sahil yolu (trabzon-artvin arası) bu yollarda arabayı limitlerine kadar denedim, tek bir açığı yok arabanın...aynı virajlara daha önceki vengamla giriyordum, 110-120 den sonra araç ben dönemem diyordu, corolla ile giriyordum, biraz daha hızlı girersen bagajı ön tarafa alacam diyordu....ceed 1300 kilo değil, 1500 kg civarında, fizik kurulı gereği, nesne kadar ağır olursa yerçekim kuvveti o kadar ağır olur, ağırlıkla yere basma arasında doğru orantı vardır. eski ceed in daha iyi yol tuttuğunu iddia edenler oluyor (genelde eski kasa ceed i olanlar) ancak iki aracı yanyana getirdiğinizde dahi, rüzgar direnci, yere basıklık, dingil açıklığı ve teknoıloji farkından arabalardan çok iyi anlamasanız dahi hangi aracın daha iyi yok tuttuğunu anlarsınız....kaldıki ceed i test eden tüm otomobil dergileri, aracın yol tutuşundan övgü ile bahsetmiş...




  • Virajda savrulmanın ağırlıkla ilgisi yoktur. Araç kütlesi x sürtünme katsayısı x yer çekimi ivmesi aracı yolda tutan kuvvettir. Araç kütlesi x araç hızının karesi / virajın yarı çapı bu da aracı savuran kuvvettir. Bu iki formülde kütleler birbirini götürür geriye hız, yol durumu ve virajın keskinliği kalır bunlardir yol tutusu etkiyen etmenler. Ayrıca bu aracın oldukça iyi bir yol tutusu var bence tek kusuru yüksek tüketim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    Hayırlı olsun.... güzel seçim olmuş... Kazasız belesız inşallah...

    Yeni Cee'd in yol tutuşu eski Cee'd e göre çok daha iyi diyebilirim. İki kasayı da kullandığım için aradaki farki çok açık bir şekilde tartabiliyourm... Yeni Cee'd kesinlikle her yönü ile eski kasaya nazaren çok daha iyi...

    Gaza basınca araç gitmiyor gibi hissedebilirsiniz, ama ibreye bakınca hiçte öyle olmadığını göreceksiniz, hele bir de biraz km yapıp araba açılınca hissiyat biraz daha iyileşecek....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım.. Ceed Premium... Aracı aldıktan sonra 70 kilometre kadar yol yaptım.. Samsunun o aşırı yağmırlarını bilen bilir.. Şansıma öyle bir günde aracımı teslim aldım.. Göl gibi yollarda aracımı biraz test ettim ve ilk izlenimlerim şöyle..

    1- Arac tepki vermekte biraz geç kalıyor.. Otomatik vitesin en büyük problemi.. Triptonikte henüz kullanmadım.. Araç yeni olduğu için zorlamak istemiyorum..
    2- Çok sessiz..
    3- İç ambiyans fena değil.. Ben hertarafta lambalar ışıklar olsun istiyorum Bu yüzden i30 u çok istedim ama olmadı.. Kısmet..
    4- yol bilgisayarı ve kullanım yönlendirmeleri İngilizce olduğu için insan biraz zorlanıyor.. Türkçe yazılım gelicek sanırım ama en az 1 yıl sonra..
    5- Araç yola çok iyi oturuyor.. 1380 kilo olduğu içinmi acaba.. Sportage 1350 kg...

    Birde arkadaşlar gaz pedalının altında bir butondan bahsedildiğini okumuştum.. Neredeymiş o buton acaba.. Bilen varsa söylesin.. ve son olarak resim nasıl yükliyebilirim.. Bilgi verirseniz sevinirim. Bir kaç resim atmak isterim..

    Aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Virajda savrulmanın ağırlıkla ilgisi yoktur. Araç kütlesi x sürtünme katsayısı x yer çekimi ivmesi aracı yolda tutan kuvvettir. Araç kütlesi x araç hızının karesi / virajın yarı çapı bu da aracı savuran kuvvettir. Bu iki formülde kütleler birbirini götürür geriye hız, yol durumu ve virajın keskinliği kalır bunlardir yol tutusu etkiyen etmenler. Ayrıca bu aracın oldukça iyi bir yol tutusu var bence tek kusuru yüksek tüketim.

    hiç olurmu öyle şey
    bakın ralli kroslara adamlar araçlar yol tutsun diye ağırlık artırırlar
    pilotlara dahi diet yaptırmazlar kilo alsınlar diye araçlar 2 tondur yol tutsun diye
    f-1 de ağır olan daha iyi viraja girer ağır olan yarış kazanır
    dingili mesafesi çok olan her zaman daha iyi oturur yola
    mesala otobüsler bu konuda en uzun dinglile sahip oldkları için tırlarda keza öyle hiç devrilmezler
    dingille yere basmakla hallolur yol tutuşlar
    bizde bilgilerimizi forum donanımdan öğreniriz
    2 tane ceed clubumuz olduğu halde
    buraya göz gezdiririz ileri sürüş teknikleri öğrenmek için




  • Arkadaslar aracin bos agirligi 1385 kg...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde birisi bana nasil resim yukleyecegimi tarif edebilirmi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Birde birisi bana nasil resim yukleyecegimi tarif edebilirmi...

    Pc de cevap yazarken alta resim yükle diyor ya ordan. Ama dikkat et resim belli kb den sonra yüklemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Virajda savrulmanın ağırlıkla ilgisi yoktur. Araç kütlesi x sürtünme katsayısı x yer çekimi ivmesi aracı yolda tutan kuvvettir. Araç kütlesi x araç hızının karesi / virajın yarı çapı bu da aracı savuran kuvvettir. Bu iki formülde kütleler birbirini götürür geriye hız, yol durumu ve virajın keskinliği kalır bunlardir yol tutusu etkiyen etmenler. Ayrıca bu aracın oldukça iyi bir yol tutusu var bence tek kusuru yüksek tüketim.

    hiç olurmu öyle şey
    bakın ralli kroslara adamlar araçlar yol tutsun diye ağırlık artırırlar
    pilotlara dahi diet yaptırmazlar kilo alsınlar diye araçlar 2 tondur yol tutsun diye
    f-1 de ağır olan daha iyi viraja girer ağır olan yarış kazanır
    dingili mesafesi çok olan her zaman daha iyi oturur yola
    mesala otobüsler bu konuda en uzun dinglile sahip oldkları için tırlarda keza öyle hiç devrilmezler
    dingille yere basmakla hallolur yol tutuşlar
    bizde bilgilerimizi forum donanımdan öğreniriz
    2 tane ceed clubumuz olduğu halde
    buraya göz gezdiririz ileri sürüş teknikleri öğrenmek için

    Mv2/r : aracı savuran merkezkac kuvveti
    Kmg : aracı yere basan kuvvet.
    Bu ikiliden hangisi üstünse onun dediği olur. Burada m kütledir iki fomulde olduğu için dikkate almaz. F1 de ağır araç daha iyi viraja girer çok bilimsel bir sonuc oldu. Peki bu araçlar iki pitstop esnasında 150 litre civarı yakıt tüketiyor ama hafifletdikce tür zamanlar iyileşiyor. Virajda savrulmayı engellemek istiyorsan, ruzgarlik, lastik ve suspansiyon yay gibi şeylerle uğraşmalısin. Yoksa bagaja koy on tane çimento torbası bakalım virajda ne değişiyor bırak tutunmayı moment etkisinden dolayı bu sefer arka taraf savrulur. Devrilme olayı bambaşka bir konu aracın ağırlık merkezi ne kadar yere yakın olursa devrilme riski o kadar azdır. Dingil mesafesi onden ve arkadan kaymayı etkileyen faktorlerdir ve bunun optimum
    degerleri programlarla belirlenir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 8 Kasım 2012; 21:14:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanciliz

    Arkadaslar aracin bos agirligi 1385 kg...

    Boş ağırlık değerleri yakıt deposu 90% dolu, sürücü ağırlığı 68 kg ve ilave 7 kg yük ile birlikte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Virajda savrulmanın ağırlıkla ilgisi yoktur. Araç kütlesi x sürtünme katsayısı x yer çekimi ivmesi aracı yolda tutan kuvvettir. Araç kütlesi x araç hızının karesi / virajın yarı çapı bu da aracı savuran kuvvettir. Bu iki formülde kütleler birbirini götürür geriye hız, yol durumu ve virajın keskinliği kalır bunlardir yol tutusu etkiyen etmenler. Ayrıca bu aracın oldukça iyi bir yol tutusu var bence tek kusuru yüksek tüketim.

    hiç olurmu öyle şey
    bakın ralli kroslara adamlar araçlar yol tutsun diye ağırlık artırırlar
    pilotlara dahi diet yaptırmazlar kilo alsınlar diye araçlar 2 tondur yol tutsun diye
    f-1 de ağır olan daha iyi viraja girer ağır olan yarış kazanır
    dingili mesafesi çok olan her zaman daha iyi oturur yola
    mesala otobüsler bu konuda en uzun dinglile sahip oldkları için tırlarda keza öyle hiç devrilmezler
    dingille yere basmakla hallolur yol tutuşlar
    bizde bilgilerimizi forum donanımdan öğreniriz
    2 tane ceed clubumuz olduğu halde
    buraya göz gezdiririz ileri sürüş teknikleri öğrenmek için

    www.obitet.gazi.edu.tr/sunumlar1M/Direksiyon.ppt

    gazi üniversitesinin ilgili sunumunun linki yukarıdadır, bilginize bilgi katmak haddimize değil ama naçizane bu sunumdaki bir iki satırı buraya kopyalayayım, gerisi engin bilginize kalmıştır...

    İz açıklığı ve dingil mesafesi ne kadar geniş olursa aracın özellikle virajlardaki sürüş güvenliği de o denli artmaktadır. (sunum 1- sayfa 1)


    otomobilde yaylı kütle ağırlığının artması, beraberinde sürüş konforu getirir, çünkü ağırlık arttıkça sarsılma azalır...( sunum 23- s.23)

    ayrıca, arabalarda ağırlığı azaltmak yol tutuşunu iyileştirmek için değil, hızı ve çekişi artırmak için yapılır, formüla arabalarının kilolarının düşürülmesi yol tutuşunu artırmak için değil, hızı, çekişi artırmak içindir, formüla araçlarındaki rüzgar kanatlarını murat 124 takarsanda çok iyi yol tutuşu elde edebilirsiniz.

    yere basma için formülüze edilemiş " Aracın Kütlesi" içine, aracın ağırlığıda girer, yerçekimsiz bir ortamda yaşamadığımıza göre, ağırlıksız bir kütlenin olamayacağı da aşikardır.
    dolayısyla, otobüs ve kamyonlardaki dingil açıklığına orantılı olarak iz açıklığıda gerçekleştirilmiş olsa idi, tespitinizdeki gibi otobüs ve tırlar yoldan çıkmaz ve devrilmezdi.....................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metesserdar

    quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Virajda savrulmanın ağırlıkla ilgisi yoktur. Araç kütlesi x sürtünme katsayısı x yer çekimi ivmesi aracı yolda tutan kuvvettir. Araç kütlesi x araç hızının karesi / virajın yarı çapı bu da aracı savuran kuvvettir. Bu iki formülde kütleler birbirini götürür geriye hız, yol durumu ve virajın keskinliği kalır bunlardir yol tutusu etkiyen etmenler. Ayrıca bu aracın oldukça iyi bir yol tutusu var bence tek kusuru yüksek tüketim.

    hiç olurmu öyle şey
    bakın ralli kroslara adamlar araçlar yol tutsun diye ağırlık artırırlar
    pilotlara dahi diet yaptırmazlar kilo alsınlar diye araçlar 2 tondur yol tutsun diye
    f-1 de ağır olan daha iyi viraja girer ağır olan yarış kazanır
    dingili mesafesi çok olan her zaman daha iyi oturur yola
    mesala otobüsler bu konuda en uzun dinglile sahip oldkları için tırlarda keza öyle hiç devrilmezler
    dingille yere basmakla hallolur yol tutuşlar
    bizde bilgilerimizi forum donanımdan öğreniriz
    2 tane ceed clubumuz olduğu halde
    buraya göz gezdiririz ileri sürüş teknikleri öğrenmek için

    www.obitet.gazi.edu.tr/sunumlar1M/Direksiyon.ppt

    gazi üniversitesinin ilgili sunumunun linki yukarıdadır, bilginize bilgi katmak haddimize değil ama naçizane bu sunumdaki bir iki satırı buraya kopyalayayım, gerisi engin bilginize kalmıştır...

    İz açıklığı ve dingil mesafesi ne kadar geniş olursa aracın özellikle virajlardaki sürüş güvenliği de o denli artmaktadır. (sunum 1- sayfa 1)


    otomobilde yaylı kütle ağırlığının artması, beraberinde sürüş konforu getirir, çünkü ağırlık arttıkça sarsılma azalır...( sunum 23- s.23)

    ayrıca, arabalarda ağırlığı azaltmak yol tutuşunu iyileştirmek için değil, hızı ve çekişi artırmak için yapılır, formüla arabalarının kilolarının düşürülmesi yol tutuşunu artırmak için değil, hızı, çekişi artırmak içindir, formüla araçlarındaki rüzgar kanatlarını murat 124 takarsanda çok iyi yol tutuşu elde edebilirsiniz.

    yere basma için formülüze edilemiş " Aracın Kütlesi" içine, aracın ağırlığıda girer, yerçekimsiz bir ortamda yaşamadığımıza göre, ağırlıksız bir kütlenin olamayacağı da aşikardır.
    dolayısyla, otobüs ve kamyonlardaki dingil açıklığına orantılı olarak iz açıklığıda gerçekleştirilmiş olsa idi, tespitinizdeki gibi otobüs ve tırlar yoldan çıkmaz ve devrilmezdi.....................

    Gördün mu basımıza açtığın işi yusuf abi gelde arkadasa açıkla şimdi olayı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • abi bu millete laf anlatmak deveye hendek atlatmak gibi
    hele böyle bir forumda
    arkadaşlar ceed club çatıları altında belirli günlerde buluşmalar yapıyoruz
    en güzeli orda yüzyüze araçlarla bu tartışmaları yapmak
    forumda bir yere varılmıyor
    o yüzden biz sanaldan gerçeğe taşıdık dostluklarımızı ve şimdi 2 tane ceed clubümüz mevcut
  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.