Şimdi Ara

yeni lpgde cok yakma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S'a

    İki gun once candan muhendislikde gasitaly kit taktirdim ve gerekli duzenlemeler yapildi 20 tllik yakit almistik ayar icin ve bende cikinca ustune 50 tllik lpg aldim bugun 85 km oldu ve tek lamba yaniyor sizce bu tuketim normalmi yoksa basta boylemi oluyor? Kafam cok karisti birde gasitaly hakkinda yorum alabilirmiyim?


    Bu arada arac 94 astra 1.4 full Enjeksiyon 82 bg olan modeli.

    Lpg 2.430 desek

    28 lt lpg yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FatihKutlu -- 16 Mayıs 2013; 0:54:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu veriler uzerinden ''lpg de cok yakma'' denmez.

    Tam depo doldurun ve bitirin. Kac litre gazi kac km'de yakti belli olsun, ondan sonra hesap yapin hocam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki depoyu bitirip de yazayim da depodaki gaz bitti bile 70 tl ve 85 km yinede dediginizi yapayim ve biten kmyi yazayim tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihKutlu

    Peki depoyu bitirip de yazayim da depodaki gaz bitti bile 70 tl ve 85 km yinede dediginizi yapayim ve biten kmyi yazayim tesekkurler.

    Depoyu tamamen dolduruyorsunuz.
    Deponun tamami bitince gazdan benzine attigi andaki kilometreyi not ediyorsunuz.
    Depoyu ayni pompadan yani ayni istasyondan tekrar doldurup kac TL ve kac litre LPG aldiniz onlari da not edip kilometreye bolerek tuketimi hesapliyorsunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam arac benzin olcumu yapmiyoruz bu kadar abartmanin sebebini yazabilirmisiniz? Ben bu araca 20 tl tam bosken attigim zaman bittigi andaki km bana kmde kac tl yaktigini vermezmi ne gerek var depoyu iki sefer doldurmaya? Benzin olsa neyse diyecegim tam bitiremeyiz depoyu ama lpg bitince zaten benzine atliyor. Sorgulamak amacim degilde deduginiz gibi iki sefer doldurmanin anlami nedir cidden merak ettim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abartma degil. En dogru olcum metodu bu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fullemeye gerek yok gazı sonuna kadar bitirin benzine atıcaktır zaten 20 tl atarsınız km sayacını sıfırlayın benzine geçene kadar kullanın - 20 tl ye 60 ve üstü yapması lazım göstergeye bakmayın pek doğru göstermez


    @ Doğru ölçüm arkadaşın dediği gibi fullemektir. siz şimdilik dediğim şekilde test edin bizede yazın

    ** TL GAZ + LİTRE FİYATI + Gidilen yol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By_emre34 -- 16 Mayıs 2013; 1:23:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_emre34

    Fullemeye gerek yok gazı sonuna kadar bitirin benzine atıcaktır zaten 20 tl atarsınız km sayacını sıfırlayın benzine geçene kadar kullanın - 20 tl ye 60 ve üstü yapması lazım göstergeye bakmayın pek doğru göstermez


    @ Doğru ölçüm arkadaşın dediği gibi fullemektir. siz şimdilik dediğim şekilde test edin bizede yazın

    ** TL GAZ + LİTRE FİYATI + Gidilen yol

    Net ölçüm tank fullenir kilometre sifirlanir 100 km civari yoldan sonra tekrar fullenir ve yakit gideri yapilan yola bolunur diger olcumde az da olsa farkl oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    Net ölçüm tank fullenir kilometre sifirlanir 100 km civari yoldan sonra tekrar fullenir ve yakit gideri yapilan yola bolunur diger olcumde az da olsa farkl oluyor

    Bu da bir ölçüm metodu ustam ancak tam depo bitirince ya da 100 yerine diyelim ki 400 km sonra ölçerseniz hata payı azalıyor, daha kesin sonuçlar elde edersiniz.

    Ancak; size benden daha iyi bilirsiniz ki bomboş depoya 20-30 TL gaz alıp kaç km sonra benzine attı ona bakıp ölçmek doğru yöntem değil. LPG tankının dibinde illa bir miktar LPG kalıyor ve bu dipte kalan LPG hava sıcaklığına bağlı olarak genleşip basıncı artabiliyor veya soğuk havada basıncı düşebiliyor. Basıncı yüksek ise bir miktar daha yol götürüyor, eğer sıcaklık düşer de basınç azalırsa bu sefer araç daha erken benzine atıyor.

    O yüzden dibine kadar inmiş depoyla ölçüm yapmak sağlıklı değil. Tam depo bitirmek en sağlıklı ölçüm metodu. Tam depo gaz alıp 100km sonra ölçmeye göre diyelim ki 300 km sonra ölçme 3 kat daha az hata payına sahip, 400km sonra ölçmek ise 4 kat daha az hata payına sahip bir metoddur.




  • 70 tl ile.az yapmiş.şehir içi 250km şehir dışı 350 km az çok yapması lazım. bir yerde bir sorun var.yani 85 km gidip tek ışık yanmissa birde depodan ibreyi kontrol edin belki gostergede bir sorun vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desert@eagle -- 16 Mayıs 2013; 15:55:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihKutlu

    Bir de büyük olasılıkla aracınıza takılan LPG sisteminin seviye kalibrasyonu yapılmamış. Bu sorunun daha çok simit tanklarda olduğunu sanıyordum ama diğerlerinde de olabiliyormuş. Şu mesaja bakınız, alıntı yaptığım ustanın mesajında BRC için örnek bir seviye kalibrasyonu anlatılıyor:
    http://forum.donanimhaber.com/m_51210587//tm.htm#75218254
  • yalnız aracda simit var hocam.. bu arada gasitaly hakkında bilginiz varmıdır? Allaha emanet taktırdık ama :)
  • GasItaly?
    Yok hocam. Siz bu markadan bahsetmeden önce sadece bir kez bir tabelada görmüştüm ama nerede hatırlayamadım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: NECOOTOGAZ

    Net ölçüm tank fullenir kilometre sifirlanir 100 km civari yoldan sonra tekrar fullenir ve yakit gideri yapilan yola bolunur diger olcumde az da olsa farkl oluyor

    Bu da bir ölçüm metodu ustam ancak tam depo bitirince ya da 100 yerine diyelim ki 400 km sonra ölçerseniz hata payı azalıyor, daha kesin sonuçlar elde edersiniz.

    Ancak; size benden daha iyi bilirsiniz ki bomboş depoya 20-30 TL gaz alıp kaç km sonra benzine attı ona bakıp ölçmek doğru yöntem değil. LPG tankının dibinde illa bir miktar LPG kalıyor ve bu dipte kalan LPG hava sıcaklığına bağlı olarak genleşip basıncı artabiliyor veya soğuk havada basıncı düşebiliyor. Basıncı yüksek ise bir miktar daha yol götürüyor, eğer sıcaklık düşer de basınç azalırsa bu sefer araç daha erken benzine atıyor.

    O yüzden dibine kadar inmiş depoyla ölçüm yapmak sağlıklı değil. Tam depo bitirmek en sağlıklı ölçüm metodu. Tam depo gaz alıp 100km sonra ölçmeye göre diyelim ki 300 km sonra ölçme 3 kat daha az hata payına sahip, 400km sonra ölçmek ise 4 kat daha az hata payına sahip bir metoddur.

    tabikide en az 200 veya 300 km yol yapınca ölçüm daha net maalisef yakıt giderinden emin olup içini rahatlatmak isteyen müşterilerim hemen öğrenmek istedikleri için 100 km diyorum :)




  • şimdi depoyla kalibrasyon konusuna gelince şöyle anlatayım,

    deponun ibresine baktım 5 cizgiden en alttaki ikinci çizginin sonunda ibre ve araç icindeki gösterge yanıp sönmeye basladı..

    bakıcaz bakalım bu ne kadar gidecek.. :)

    eger kalibrasyonsuzluk gibi bi durum varsa ayar kablosu almayı planlıyorum kendim yapabilirim zannedersem...
  • çok yakmış

    en son ölçümde uzun yol yaptım dün
    megane2 wagon+ lovato lpg ile
    boş depoya 79 tl tam 387km sonra bitti

    hızım 150 ve üstü idi zira yol 3 saat sürdü....
    120 civarı hızla gitsem bence 450km yapardı....

    bence siz bi kontrol ettirin sistemi
    lpg de en önemli huşulardan biri ateşleme sistemi sağlıklı olduğundan emin olun
    birde ilk denemelerde 50şer liralık farklı istasyonlardan alın farkedebilir....en uzun menzil verenle devam edin bence
  • Arabada lpgde iken sacma sapan sorunlar baslamaya basladi.. gaza gecinde rolantide iken gaz verince motor sallaniyor ve stop etmeye calisiyor benzinde oylr bi problem yoktu hala da yok yokusda dursam lpgde kalkamam o derece bi durumla karsi karsiyayim.. bunu neden yapar? Bu arada gazi koklesem de yavas yavas bassamda sorun devam ediyor kiti yeni taktigimda gazi lpgde iken kokleyince hemen benzindeki gibi devirin firlamasi lazimken lpgde gazi yemez gibi yapiyor sonradan firliyor anlik bi kesinti oluyor yani, bu durum cogaldi su anda komple lpg sistemini sokturup parami geri almayi bile dusunuyorum. Cok moralimi bozdu bu is. Babamin aracinda boyle bi durum soz konusu degil (w124 lovato)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihKutlu

    Arabada lpgde iken sacma sapan sorunlar baslamaya basladi.. gaza gecinde rolantide iken gaz verince motor sallaniyor ve stop etmeye calisiyor benzinde oylr bi problem yoktu hala da yok yokusda dursam lpgde kalkamam o derece bi durumla karsi karsiyayim.. bunu neden yapar? Bu arada gazi koklesem de yavas yavas bassamda sorun devam ediyor kiti yeni taktigimda gazi lpgde iken kokleyince hemen benzindeki gibi devirin firlamasi lazimken lpgde gazi yemez gibi yapiyor sonradan firliyor anlik bi kesinti oluyor yani, bu durum cogaldi su anda komple lpg sistemini sokturup parami geri almayi bile dusunuyorum. Cok moralimi bozdu bu is. Babamin aracinda boyle bi durum soz konusu degil (w124 lovato)

    Hocam piyasada bu kadar ortalarda konusulan iyisi ile kotusuile cihaz varkennerden buldunuz gasitaly sistemi
    2 senedir duyuyorum bu cihazi ureticisi kim desen bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Guvenirmisiniz bilmem candan muhendislik tavsiye etti bu markayi ben atiker demistim pek guvenli bulmadim atikeri zamanla sorun cikaracagi kanaatine gardim candan muhendisligin tavsiyesi ile kendileri de bana bu markayi tavsiye etti ve sorularima cevqp olarak da atikerden katbe kat ustun kalitede oldugunu soylediler. Su anda elimde olsa ya lpg sistemini sokturcem yada lovato ya gecis yapacagim kendileri ile konusacagim bu durumu 300 tl fark icin degmez zannedersem ne yokusda kaldirabiliyorum araci nede baska yerde stop etmeye meyilli baya ki ediyir da bu sekilde istanbul trafiginde yokusda durulmaz.. birde gasitaly nin 3 yil garantisi var ona kandik. Bakalim bakalim hayirlisi neyse o olacak.. son bi ayar daha yaltiririm sonra yime duzelmezse sokme veya marka degiatirme yoluma gidecegim ki boyle birseyi talep etmek istekezdim herkese lpg tavsiye eden birisi olarak.. bu durum kafami cok karistirdi insallah marka degisim talebimi kabul ederlerde bi sorunum kalmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihKutlu

    Guvenirmisiniz bilmem candan muhendislik tavsiye etti bu markayi ben atiker demistim pek guvenli bulmadim atikeri zamanla sorun cikaracagi kanaatine gardim candan muhendisligin tavsiyesi ile kendileri de bana bu markayi tavsiye etti ve sorularima cevqp olarak da atikerden katbe kat ustun kalitede oldugunu soylediler. Su anda elimde olsa ya lpg sistemini sokturcem yada lovato ya gecis yapacagim kendileri ile konusacagim bu durumu 300 tl fark icin degmez zannedersem ne yokusda kaldirabiliyorum araci nede baska yerde stop etmeye meyilli baya ki ediyir da bu sekilde istanbul trafiginde yokusda durulmaz.. birde gasitaly nin 3 yil garantisi var ona kandik. Bakalim bakalim hayirlisi neyse o olacak.. son bi ayar daha yaltiririm sonra yime duzelmezse sokme veya marka degiatirme yoluma gidecegim ki boyle birseyi talep etmek istekezdim herkese lpg tavsiye eden birisi olarak.. bu durum kafami cok karistirdi insallah marka degisim talebimi kabul ederlerde bi sorunum kalmaz..

    Sistem iyidir bilemem ama her aracin beyin yapisi farkli uyumsuzluk olabilir bana sorarsaniz zaman uzamadan atiker yada lovato ya dönüs yaptirin en azindan bir sikinti cikinca sistemi bilen bir yigin bayii var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.