Şimdi Ara

Yeni Mazda 3 Sedan test sürüşü ve fotoğrafları (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
4
Favori
9.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    ben de hangi test sonuçlarını dedim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Sedan araca bindim. Değerlendirmedeki farklılık muhtemelen sürücü pozisyonunu farklı ayarlamaktan kaynaklanıyordur ama mazda 3 sedan cidden bu konuda başarısız ve bunu üzülerek söylüyorum çünkü adaylarım arasındaki bir araçtı ve merakla bekliyordum.

    Muhtemelen aksine bende c max kadar rahat ettim otomatik ile değiştirirken ilk 3 içinde olacak mutlaka Sedan platin gri power donanım ve sense paket tadından yenmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: ensnksr


    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    C4 de 308 de güzel araçlar. ben mazda 3'ün çok gerisinde olduğunu düşünmüyorum. motor muadillerinde bir tık üstte sayılır. (tsi hariç)

    mazda 3 tasarım ve sportiflik isteyen bir insanın tercih etmesi gereken bir araç. ama konfor ve sessizlik istiyorsanız golf daha üstün. konfor daha yüksek olsun yol tutuştan biraz feragat ederim diyorsanız C4 ve 308 tercih edilebilir.

    C sınıfında V40 hariç (ki o da ağırlığından dolayı biraz hantal) her konuda üstün bir araç yok. sizin kriterlerinize uygun bir araç olur. sportiflik ve tasarım anlamında otomatik vites avantajıyla mazda 3 çok iyi bir seçenek. ama alıcı gözüyle incelediğimde ve sürdüğümde en iyisi diyemiyorum çünkü handikapları var. (yalıtım ve malzeme kalitesi, dizel motor+otomatik)

    özetle siz kriterlerinize göre mazda 3'ü birinci de ilan edebilirsiniz sonuncu da. tasarım ve sportiflik önceliğinizse mazda 3 çok uygun. ama konfor ve sessizlik ise sonlarda.

    bunun sebebi mazdanın da piyasa gerekliliklerine uyma zorunluluğu. c sınıfında üreticinin araç için çıkabileceği maliyet belli. ya performanstan kısmak zorundasınız, ya yol tutuştan ya da konfordan. vw golfte yol tutuştan kıstı ve bağımsız süspansiyondan feda etti. mazda da konfor ve yalıtımdan kısmış yol tutuşa ve performansa harcamış. dolayısıyla sınıfının en iyisi diyebileceğiniz bir araç yok şu an c segmentte. ben param olsa v40 alırım. yoksa kia ceed alırım. çünkü dizel otomatik istiyorum. mazda 3 alır mıyım? almam çünkü hem dizel otomatik seçeneği yok hem de ses yalıtımı benim için önemli kriter. ama iş yerindeki arkadaş ben motor sesini çok sevdim dedi. bu nedenle en üst donanımı tercih etti. ki kendisine hak veriyorum. çünkü kriterlerine uygun.

    Işte yanlışın burda tamam feragat etmeli doğru ancak v40 ayrı bir yere konulması premium sonuçta biz diğerlerinden bahsedelim C4 ve 308 ciddi anlamda geride Mazda 3 ten Mazda alan servis aramaz iken fransız alan servis olmaz ise toplayamaz o aracı 3 tane fransız aracın oldu büyük konuşmayayım ama almam bir daha gelelim dizel otomatik mevzusuna Kia ceed ve i30 sadece bizim forumda abartılır tavsiye edilir ama alan olmaz dizel otomatik ama bilginiz olmadığını var sayıyorum Kia ve Hyundai 128 hp lik dizel motora ve tan otomatik yani tork konvertörlü şanzıman a sahip yani şehir içinde hem verimsiz bir motor güç olarak hemde şanzıman dolayısı ile şehir içinde 9 litre yakar burada Mazda Skyactiv motoru ile benzinli hali ile 7-8 litre yakıyor zaten işte bu motoru sayesinde dizel otomatik kombinasyonu kadar pahalı değil daha sorunsuz zaten isteyene seneye dizel otomatik gelecek

    C4 ve 308 eski nesil fransızlar kadar sorunsuz araçlar değiller. (407)

    geçen sene forumda ululararası arıza istatistiklerini çıkarmıştık mazdaların rakipleri arasında farkı yoktu. yıllar geçtikçe rakipleri ne kadar arızalanırsa mazdalar da o kadar arızalanıyordu. ben de sorunsuzluk konusunun efsane olduğunu düşünüyorum. zira mazda 5 sahibi arkadaş 2 senede 3.000 lira para döktü aracına. üstelik araç kazasız yetkili servis bakımlı. sağ ön fren balata tertibatı bozuldu da az daha ölüyorduk. (650 liraya değişti 2012 de)

    korelilerin tork konvektörlü şanzıman nedeniyle fazla yaktığının farkındayım ancak gerek düşük devir avantajı nedeniyle gerekse daha iyi yalıtım nedeniyle mazda 3 e göre daha sessiz. üstelik dizel otomatik hali bile mazda 3'ten ucuz. fiyat konusu ise bayilerin elinde olduğu için yorum yapmıyorum. ancak mazda dizel için otomatik vitesi daha teyit etmedi diye biliyorum. yanlışım varsa düzeltin.

    ''ben de sorunsuzluk konusunun efsane olduğunu düşünüyorum.'' Demişsiniz.

    Mazdanın bu konuda bir efsane yaratabilmesi insanlarda bu algıyı oluşturması bile başlı başına bir başarıdır .Ki bu bir efsane değil gerçeğin alasıdır. Mazda için misal kronikleşmiş şanzıman,amortisör,motor vs sorunlarla karşılaşmazsınız ama bir çok markanın benzer konularda kronikleşmiş sorunları vardır.


    http://www.anusedcar.com/

    tüvün dünya çapında arıza istatistikleri. araçların yaşları yükseldikçe arıza oranı en fazla artan mazda oluyor. gerçeğin alasıdır derken hayal gücümüzle değil de istatistikler ile konuşursak daha iyi olur.




  • http://www.anusedcar.com/ 2012 testlerine bakalım. (sıralama değil hata oranlarına bakalım. sıralamada her segmentte araç var.)
    2-3 yaşındaki araçlarda mazda 3 %3.2 , golf %4.2, astra %4.3 hata oranlarına sahip. (mazda 5 %5.7 iken vw touran %5.3)
    4-5 yaşındaki araçlarda mazda 3 %5.8 , golf %6.9, astra %11.5 hata oranlarına sahip. (golf plus %5.4)
    6-7 yaşındaki araçlarda mazda 3 %8.3 , golf %11.1, astra %18.4 hata oranlarına sahip. (golf plus %9.3)
    8-9 yaşındaki araçlarda mazda 323 %17.7 , golf %15.4, astra %22.2 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)
    10-11 yaşındaki araçlarda mazda 323 %25.9, golf %22.1, astra %26.6 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)

    ben mazdanın rakiplerine sorunsuzlukta fark attığı bir istatistik göremiyorum. hatta tam tersine araçlar yaşlandıkça mazdanın daha fazla arıza verdiği istatistiğini görüyoruz. 8-11 yıl arasında mazda 3, golften daha fazla arıza veriyor.
    bu istatistiklerde mazdanın tek istikrarlı modeli var. o da mazda 2. yıllar artmasına rağmen en sorunsuz b sınıfı olma özelliğini koruyor.

    şimdi sorunsuzluk ibaresinin neden efsane olduğunu ve mazda fanatiklerinin neden objektif olamadığını görüyorsunuz değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 12 Mayıs 2014; 0:18:39 >




  • Kim ne derse desin bu araba muhtesem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    http://www.anusedcar.com/ 2012 testlerine bakalım. (sıralama değil hata oranlarına bakalım. sıralamada her segmentte araç var.)
    2-3 yaşındaki araçlarda mazda 3 %3.2 , golf %4.2, astra %4.3 hata oranlarına sahip. (mazda 5 %5.7 iken vw touran %5.3)
    4-5 yaşındaki araçlarda mazda 3 %5.8 , golf %6.9, astra %11.5 hata oranlarına sahip. (golf plus %5.4)
    6-7 yaşındaki araçlarda mazda 3 %8.3 , golf %11.1, astra %18.4 hata oranlarına sahip. (golf plus %9.3)
    8-9 yaşındaki araçlarda mazda 323 %17.7 , golf %15.4, astra %22.2 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)
    10-11 yaşındaki araçlarda mazda 323 %25.9, golf %22.1, astra %26.6 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)

    ben mazdanın rakiplerine sorunsuzlukta fark attığı bir istatistik göremiyorum. hatta tam tersine araçlar yaşlandıkça mazdanın daha fazla arıza verdiği istatistiğini görüyoruz. 8-11 yıl arasında mazda 3, golften daha fazla arıza veriyor.
    bu istatistiklerde mazdanın tek istikrarlı modeli var. o da mazda 2. yıllar artmasına rağmen en sorunsuz b sınıfı olma özelliğini koruyor.

    şimdi sorunsuzluk ibaresinin neden efsane olduğunu ve mazda fanatiklerinin neden objektif olamadığını görüyorsunuz değil mi?

    Dostum verdiğin istatistikler beni değil seni haksız çıkarıyor, Ne zannettin 2004 yılından beri yapılan ve araçların son 10 yıllık periyotlarını kapsayan bu verilerin hepsinde mazdanın tüm modelleri ile hep ilk sırada olacağını mı düşündün.Ben sana Mazdanın gelmiş geçmiş en sorunsuz marka olduğunu mu iddia ettim .Mazdanın sorunzuluğunun da artı bir özellik olduğunu söyledim . Ki kendin bulduğun istatistikleri dikkatlice bir incelersen, son 10 yıl yapılan verilerin tüm kayıtlırına bak ilk 10 sırada kaç tane markanın kaç modeli var ona göre değerlendir. Mazda hemen hemen her bölümde 1 yada 2 aracıyla var , dünyada kaç araba markası ve modeli var farkındamısın ve biliyormusun.
    Efsanelere inanmak zorunda değilsin ama gerçekleri de görmek istemezsen objektifliğinden şüphe ederim, inatlaşma uğruna sadece kendi tabularını oluşturmaya başlarsın...
    Şimdi tekrar verdiğin linkteki listeleri incele premium markaları o listelerden çıkarıp orta sınıf c segment araçların her yıl ayrı ayrı son 10 yıllık periyotlarını kontrol et ve Mazda 3 ile selefi 323 e bak . Eğer bakarsan Mazdanın hem marka olarak hemde C segmentte model bazında sorunsuz bir marka algısını ne kadar hakettiğin göreceksin.
    Bir şeyi ispata çalışırken karşındakinin iddiası üzerinden hareket edersin ,benim iddia etmediğim bir şeyi bana ispat gayreti içinde olursan sadece kendini yanıltırsın,ben sana mazdanın en sorunsuz araç olduğu konusunda bir iddiada bulunmadım , kriterleri arasında sorunsuzluğundan bahsettim ve bu iddiamı teşekkür ediyorum sende verdiğin istatistksel verilerle ispatladın.




  • @m_a_s

    hakikaten ne yazdığınızı bilmiyorsunuz ya da unutuyorsunuz.

    dün 20:13'deki mesajınıza bir bakın:
    "Mazdanın bu konuda bir efsane yaratabilmesi insanlarda bu algıyı oluşturması bile başlı başına bir başarıdır .Ki bu bir efsane değil gerçeğin alasıdır. "

    bu ne demektir. mazdanın arıza istatistikleri çok düşük demektir. peki öyle mi? değil. 7. yaşa kadar rakiplerinden önde ama çok düşük değil.

    peki resmin diğer yüzü ne? sorunsuz denilen mazdanın 7. yıldan sonra rakiplerinden daha sorunlu hale gelmesi. (323 istatistiklerde golften geride kalıyor)

    her mesajda söylemlerinizi yumuşatıyorsunuz. 9 mayıs 23:09 daki mesajınızda aracın dünyaca kabul edilen özelliklerinden birine de sorunsuzluğunu eklemiştiniz. şimdi de böyle bir iddiam yok diyorsunuz.

    şimdi açın bakalım mazda 323'ün sorunsuzluğu ne durumda. yaşıtı olan golften geride. nasıl oluyor da sizin iddianızı ispatlamış oluyorum? istatistikleri doğru okuduğunuza emin misiniz? açıklamamı ister misiniz?




  • Mazda 3 için çok niyetliyim almaya fakat bir gün tamam diyorum ertesi gün acaba diyorum..Kimi test sonuçları çok iyi kimisi çok kötü. Kafamdaki en büyük 2 soru birincisi ses yalıtımı nasıl, ikincisi çok performans olmasın sorun değil ama normal kullanımda bile çok mu kötü 1.5 performansı, mesela rampalarda..Koltuklar için kimi arkadaş çok kötü kimisi iyi diyor. Güvenlik için güvenim sonsuz..Başkada Skoda octavia ile ilgilendim ama onada çok olumlu yorum yapan olmadı. Başkada ne alabilirim bilmiyorum..
  • @Forlanpunisher

    motorun performansı yeterli. sizi üzeceğini sanmıyorum. koltuklar da idare eder. beni çok memnun etmese de rahatsız da etmedi.

    ancak ses yalıtımı çok kötü. hem motor sesi hem de yol sesi. bagajın içini(sedan) kontrol ettiğimde tavan kaplamasının yapılmadığını gördüm. orada bir kumaş kaplama olmadığı için muhtemelen bagajda olan ses içeriye yürüyor. bizim arkadaş aracı alınca döşemecide yaptıracak açık kalan kısımları. iyileşme olursa söylerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @m_a_s

    hakikaten ne yazdığınızı bilmiyorsunuz ya da unutuyorsunuz.

    dün 20:13'deki mesajınıza bir bakın:
    "Mazdanın bu konuda bir efsane yaratabilmesi insanlarda bu algıyı oluşturması bile başlı başına bir başarıdır .Ki bu bir efsane değil gerçeğin alasıdır. "

    bu ne demektir. mazdanın arıza istatistikleri çok düşük demektir. peki öyle mi? değil. 7. yaşa kadar rakiplerinden önde ama çok düşük değil.

    peki resmin diğer yüzü ne? sorunsuz denilen mazdanın 7. yıldan sonra rakiplerinden daha sorunlu hale gelmesi. (323 istatistiklerde golften geride kalıyor)

    her mesajda söylemlerinizi yumuşatıyorsunuz. 9 mayıs 23:09 daki mesajınızda aracın dünyaca kabul edilen özelliklerinden birine de sorunsuzluğunu eklemiştiniz. şimdi de böyle bir iddiam yok diyorsunuz.

    şimdi açın bakalım mazda 323'ün sorunsuzluğu ne durumda. yaşıtı olan golften geride. nasıl oluyor da sizin iddianızı ispatlamış oluyorum? istatistikleri doğru okuduğunuza emin misiniz? açıklamamı ister misiniz?


    Anlıyorum sizi, kabullenmek kolay bir şey olmasa gerek. Mazda 3 yada selefi olan 323 ü son 10 yıllık tüm periyotlarda geçen kaç model orta sınıf C segment araç var.Tüm periyotlara bakın dönemleri inceleyin belirttiğim kriterlerde ya 1. ya 2. yada 3. sırada yani hep ilk üçte. Siz bir arabanın hiç bir zaman arıza yapmayacağını mı düşünüyorsunuz bunun adı efsane değil safsata olur. Efsane iddiası ile ortaya çıkan sizsiniz ben size bu konuda cevap verdim ve böyle bir algı oluşması bile başarıdır dedim. Benim mesajlarımı yumuşattığım yok başta ne söylediysem halan aynısını söylüyorum . Yeni Mazda 3 ün sınfınının en iyisi olduğun iddia ediyorum bu iddiamı da sallamadan atıp tutmadan gerçek temellere dayandırarak belirtiyorum, bu kriterlerden birisinin de sorunsuzluk olduğun belirttim. Şartlanmış birisiyle polemiğin anlamı yok, ki malesef siz tabunuzu oluşturmuşsunuz gibi gözüküyor .Hala mazdanın sorunsuz bir marka olmadığını iddia ediyorsanız kusura bakmayın ama gördüğünüz ve anladığınız şeyi inat uğruna inkar ediyorsunuz .
    Yinede iyiniyet olarak son kez açıklamakta fayda var bu sefer ikna olursunuz en azından sorunsuzluk konusunda;
    Orta sınıf C segment araçlar neler bakalım; Focus,Corolla,Lancer,Mazda,İmpreza,Astra,Jetta,Golf,Fluence,C4,308,KiaCed,i30,Elentra,Cruze,Octavia,Leon,Bravo şimdilik aklıma gelenler bunlar ki büyük çoğunluğun yazdım sanıyorum.Şimdi bu listelere tekrar baktığınızda söz konusu modellerin varsa selefleri ile birlikte değerlendirildiğinde İlk 3 sıra genellikle Mazda 3 -VW Golf- Toyata Corolla olarak gözüküyor.Var mı burada bin yanlış yok. Bu durumda Mazda 3 sorunsuzluk iddiası taşıyabilen bir araç mı evet.
    Marka olarak bakalım premium araçları (ki genellikle listede ağırlıklı olarak bu gruptan sadece porsche dikkat çekiyor)çıkarttığımız zaman ilk 3 sıraya bir veya daha fazla modeli giren marka arasında Mazda yine var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_a_s -- 12 Mayıs 2014; 11:31:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forlanpunisher

    Mazda 3 için çok niyetliyim almaya fakat bir gün tamam diyorum ertesi gün acaba diyorum..Kimi test sonuçları çok iyi kimisi çok kötü. Kafamdaki en büyük 2 soru birincisi ses yalıtımı nasıl, ikincisi çok performans olmasın sorun değil ama normal kullanımda bile çok mu kötü 1.5 performansı, mesela rampalarda..Koltuklar için kimi arkadaş çok kötü kimisi iyi diyor. Güvenlik için güvenim sonsuz..Başkada Skoda octavia ile ilgilendim ama onada çok olumlu yorum yapan olmadı. Başkada ne alabilirim bilmiyorum..

    Kardeşim mükemmel araba arıyorsan premium sınıf araba alırsın, ama yok ben orta sınıf C segment araç istiyorum diyorsan Mazda en iyi seçenek .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @Forlanpunisher

    motorun performansı yeterli. sizi üzeceğini sanmıyorum. koltuklar da idare eder. beni çok memnun etmese de rahatsız da etmedi.

    ancak ses yalıtımı çok kötü. hem motor sesi hem de yol sesi. bagajın içini(sedan) kontrol ettiğimde tavan kaplamasının yapılmadığını gördüm. orada bir kumaş kaplama olmadığı için muhtemelen bagajda olan ses içeriye yürüyor. bizim arkadaş aracı alınca döşemecide yaptıracak açık kalan kısımları. iyileşme olursa söylerim.

    Hangi paketi düşünüyorsun.
  • @m_a_s

    ben mazdanın sorunsuz bir marka olmadığını belirtmedim. mazda ile rakipleri arasında mazda lehine yazılacak açık ara bir üstünlük olmadığını belirttim. ikisi arasında fark var.

    benim itirazım abi mazda çok sorunsuz, yıllar boyunca servis dışında bir masraf açmaz zihniyetine ki ilk mesajlarınızda sizin de savunduğunuz oydu. sonrasında istatistikleri koydukça iddianız yumuşadı ama olsun. bunun da farkına varmak güzel bir şey.

    özetle mazda sorunsuz bir araç mı? evet ortalamanın çok üstünde. ancak mazda abi bu hiç bir masraf çıkarmaz şeklinde bir araç mı? tabi ki hayır. ama niyeyse bu sayfadaki mesajların çoğu bu şekilde fanatikçe yazılmış mesajlar.

    her mazda konusu bu şekilde oluyor. mazdası olan herkes konu başlığına araba sorunsuz bir kere modunda giriyor. öyle olmadığını söylüyorsun hakaretler, laf sokmalar gırla gidiyor. sonra istatistikleri koyuyorsun ya ses çıkmıyor, ya ben aslında öyle demedim deniyor ya da daha faciası bende sorun çıkmadı kardeşim ben istatistik anlamam deniyor.

    mazda bu; geçmiş yıllarda ciddi derecede zarar eden, amerikada bile yüksek iskonto yapmak zorunda kalıp bir miktar zararına satış yapan şimdi ise 1-2 teknoloji sayesinde ayağa kalkmaya çalışan bir marka. (buna itiraz edene 2012-2013 konsolide audit tabloları koyarım rezil olursunuz. burada hiç itiraz etmeyin.) ayağa kalkacak mı? muhtemelen kalkacak. zira otomatik ve tasarruflu benzinli motor (yurtdışı için emisyon) büyük avantaj. ama sonuçta otomobil firması bu. kar etmesi lazım. maliyet düşürmesi lazım. yüksek fiyata satması lazım. mazda da bunu uyguluyor artık. sonuçta mazda keşişlerin yönettiği, amacı sadece iyi insanlara iyi araçlar satmak olan bir atölye değil. bunu bilerek yorum yapın. yüceltmeyin o kadar. (bu dediklerim tüm otomotiv firmaları için geçerli.)

    arkadaş reflex sense siparişi verdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @Forlanpunisher

    motorun performansı yeterli. sizi üzeceğini sanmıyorum. koltuklar da idare eder. beni çok memnun etmese de rahatsız da etmedi.

    ancak ses yalıtımı çok kötü. hem motor sesi hem de yol sesi. bagajın içini(sedan) kontrol ettiğimde tavan kaplamasının yapılmadığını gördüm. orada bir kumaş kaplama olmadığı için muhtemelen bagajda olan ses içeriye yürüyor. bizim arkadaş aracı alınca döşemecide yaptıracak açık kalan kısımları. iyileşme olursa söylerim.

    Hangi paketi düşünüyorsun.

    1.5 Sedan Power paketi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    http://www.anusedcar.com/ 2012 testlerine bakalım. (sıralama değil hata oranlarına bakalım. sıralamada her segmentte araç var.)
    2-3 yaşındaki araçlarda mazda 3 %3.2 , golf %4.2, astra %4.3 hata oranlarına sahip. (mazda 5 %5.7 iken vw touran %5.3)
    4-5 yaşındaki araçlarda mazda 3 %5.8 , golf %6.9, astra %11.5 hata oranlarına sahip. (golf plus %5.4)
    6-7 yaşındaki araçlarda mazda 3 %8.3 , golf %11.1, astra %18.4 hata oranlarına sahip. (golf plus %9.3)
    8-9 yaşındaki araçlarda mazda 323 %17.7 , golf %15.4, astra %22.2 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)
    10-11 yaşındaki araçlarda mazda 323 %25.9, golf %22.1, astra %26.6 hata oranlarına sahip. (daha o yaşa gelmiş 3 serisi yok, selefi 323'ü alıyoruz.)

    ben mazdanın rakiplerine sorunsuzlukta fark attığı bir istatistik göremiyorum. hatta tam tersine araçlar yaşlandıkça mazdanın daha fazla arıza verdiği istatistiğini görüyoruz. 8-11 yıl arasında mazda 3, golften daha fazla arıza veriyor.
    bu istatistiklerde mazdanın tek istikrarlı modeli var. o da mazda 2. yıllar artmasına rağmen en sorunsuz b sınıfı olma özelliğini koruyor.

    şimdi sorunsuzluk ibaresinin neden efsane olduğunu ve mazda fanatiklerinin neden objektif olamadığını görüyorsunuz değil mi?

    Günaydın.

    Paylaştığınız linki inceledim.Evet dediğiniz linkteki verilere göre arada pek fark yok gibi görünüyor haklısınız.

    Ben biz Mazda severim,fakat bu durum objektif olmamamı gerektirmez.Ki bir çok yabancı test sitelerinin müptelasıyımdır.Ve sadece Türkiye'de değil,Avrupa'da,Amerika'da,Avustralya da bir çok yerde Mazda'nın sorunsuzluğuna vurgu yapılıyor.Yani hadi diyelim forumdakiler fanatik,ama bu testleri yapan uzmanlar v.s onlar da fanatik diyebilir miyiz?.
    Paylaştığınız kaynak Tüv ( her ne kadar Almanların objektifliğine güvenmesem de kendisi muteber bir kaynak).
    Ama onun dışında bir çok kaynak da var Avrupa'da,Dünya'da.
    Mesela az önce google'a ''failure rate of automobiles'' (otomobillerin hata oranı) yazıp arattım.Ve ilk karşıma çıkan sitede Mazda3 ve Volkswagen Golf'ü karşılaştırdım.Karşıma çıkan site bu:
    http://www.reliabilityindex.com/
    Ve oran bu : Aşağıda yer alıyor.

    Yani kamuoyunda oluşmuş Japonların sorunsuzluk imajı ile uyumlu.O yüzden bence buna karşı çıkmak,yok araçlar neredeyse aynı oranlarda demek biraz uzmanlara ve dünyaya sırt çevirmek gibi gözüküyor.









  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forlanpunisher

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @Forlanpunisher

    motorun performansı yeterli. sizi üzeceğini sanmıyorum. koltuklar da idare eder. beni çok memnun etmese de rahatsız da etmedi.

    ancak ses yalıtımı çok kötü. hem motor sesi hem de yol sesi. bagajın içini(sedan) kontrol ettiğimde tavan kaplamasının yapılmadığını gördüm. orada bir kumaş kaplama olmadığı için muhtemelen bagajda olan ses içeriye yürüyor. bizim arkadaş aracı alınca döşemecide yaptıracak açık kalan kısımları. iyileşme olursa söylerim.

    Hangi paketi düşünüyorsun.

    1.5 Sedan Power paketi..

    Çok iyi tercih bende kırmızısını bekliyorum sedan power bakalım bu hafta belli olacak hangi bayiye hangi renk geleceği.




  • @Müteferric

    hocam zaten mazdanın sorunsuz olmadığını söylemedim. mazda araçlarını ben de severim. ama açık ara sorunsuzdur izlenimini doğru bulmuyorum. vermiş olduğunuz linki incelediğimde yapılan araştırmalarda araçların yaşlarının göz önüne alınmadığını zaten sitede bununla ilgili bir uyarı olduğunu gördüm. diyor ki biz gelen tüm araçları inceliyoruz, tabi ki yeni bir araç ile 6 yaşındaki bir aracın sorun oranı aynı olmayacak. ben açıkçası bu tür bir araştırmanın bize istediğimiz verileri vermeyebileceğini düşünüyorum. tüv'ün istatistiklerini kullanmamın sebebi aynı yaştaki araçları karşılaştıran tek site olmasıydı. hatta tüvün sitesine bakıldığında mazda sorunsuzdur efsanesinin hakkını sadece mazda 2'nin verdiğini görüyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    @m_a_s

    ben mazdanın sorunsuz bir marka olmadığını belirtmedim. mazda ile rakipleri arasında mazda lehine yazılacak açık ara bir üstünlük olmadığını belirttim. ikisi arasında fark var.

    benim itirazım abi mazda çok sorunsuz, yıllar boyunca servis dışında bir masraf açmaz zihniyetine ki ilk mesajlarınızda sizin de savunduğunuz oydu. sonrasında istatistikleri koydukça iddianız yumuşadı ama olsun. bunun da farkına varmak güzel bir şey.

    özetle mazda sorunsuz bir araç mı? evet ortalamanın çok üstünde. ancak mazda abi bu hiç bir masraf çıkarmaz şeklinde bir araç mı? tabi ki hayır. ama niyeyse bu sayfadaki mesajların çoğu bu şekilde fanatikçe yazılmış mesajlar.

    her mazda konusu bu şekilde oluyor. mazdası olan herkes konu başlığına araba sorunsuz bir kere modunda giriyor. öyle olmadığını söylüyorsun hakaretler, laf sokmalar gırla gidiyor. sonra istatistikleri koyuyorsun ya ses çıkmıyor, ya ben aslında öyle demedim deniyor ya da daha faciası bende sorun çıkmadı kardeşim ben istatistik anlamam deniyor.

    mazda bu; geçmiş yıllarda ciddi derecede zarar eden, amerikada bile yüksek iskonto yapmak zorunda kalıp bir miktar zararına satış yapan şimdi ise 1-2 teknoloji sayesinde ayağa kalkmaya çalışan bir marka. (buna itiraz edene 2012-2013 konsolide audit tabloları koyarım rezil olursunuz. burada hiç itiraz etmeyin.) ayağa kalkacak mı? muhtemelen kalkacak. zira otomatik ve tasarruflu benzinli motor (yurtdışı için emisyon) büyük avantaj. ama sonuçta otomobil firması bu. kar etmesi lazım. maliyet düşürmesi lazım. yüksek fiyata satması lazım. mazda da bunu uyguluyor artık. sonuçta mazda keşişlerin yönettiği, amacı sadece iyi insanlara iyi araçlar satmak olan bir atölye değil. bunu bilerek yorum yapın. yüceltmeyin o kadar. (bu dediklerim tüm otomotiv firmaları için geçerli.)

    arkadaş reflex sense siparişi verdi.

    Neyse hocam ortak bir noktaya vardık sanırım. Kriz ve Mazdanın batma riski konusunda haklısınız malesef 90 lı yıllarda ki kriz Mazdayı çok sarstı zaten bu nedenle hisselerinin büyük çoğunluğu Forda kaptırmıştı neyse ki şimdi toparlanmış durumda Meksika daki fabrikasını açınca da büyük ihtimal daha da güçlenecek. Mazdanın bu anlamda en büyük sıkıntısı üretim kapasitesinin sınırlı olması atıyorum Toyota yılda bantta 10 milyon araç indirirken Mazda sadece 1 milyon araç üretebiliyor(Rakamları salladım ) Doğal olarak kapitalist ekonomik çarkların hakim olduğu sistemde daha çok üreten daha çok kazanıyor daha çok kazanan daha çok arge yatırımı yapıyor.Mazda tüm bu olumsuzluklara rağmen şu anda ayakta durmayı başardı umarım daim olur.




  • Tüv raporlarındaki sorunsuzluk kıstası muayenede çıkan kusurlardır.Balatalarınız bitik,far ayarınız bozuk vs ise aracınız sorunludur.Hergün yolda bırakan araçla tam puan alabilirsin veya rot ayarı bozuk,frenleri bitik,bütün ayarları bozuk ama seni hiç yolda bırakmamış aracı muayenede en sorunlu araç yapabilirsin.Arıza yapmış bir aracı kim muayeneye götürür? Buna sorunsuz araçlar listesi denmez ayarı bozuk araçlar listesi denir.Sorunsuz aracın tespiti için anket yapman,servislerde tek tek arıza adeti sorgulaması yapman sonra bunları bir istatistiğe dökmen gerekir.Yıllar önce bu konuda yapılmış kapsamlı bir araştırma var.Buraya bu tür araştırmalarla gelin.Yoksa Tüv ün hangi sistemle çalışan bir kurum olduğunu bizde biliyoruz.


    "Araştırma sonuçları diyor ki
    En az arıza yapan otomobiller seçildi

    İngiltere'de 200 bin araç üzerinde yapılan araştırma, Japon markalarının en az tamire giden otomobiller olduğunu gösterdi

    DIŞ HABERLER SERVİSİ


    İngiltere'de ikinci el otomobiller üzerinde yapılan bir araştırma, en dayanıklı ve sorunsuz motora sahip otomobillerin Japonlar tarafından üretildiğini ortaya koydu. Görüntü açısından "şık" olan İtalyan otomobilleri ise dayanıklılık bakımından sınıfta kaldı. "What Car?" (Hangi Otomobil) adlı derginin, 200 binden fazla araç üzerinde yaptırdığı analiz sonuçları, "Dayanıklılık" ve "Tamir Masrafı" olarak iki ayrı listede okuyuculara sunuldu.


    İtalyanlar problemli
    22 mark arasında, "Dayanıklılık" listesinde Japon malı Mazda en az arızayla birinci sırada yer alırken, ikinciliği Alman yapımı Mercedes - Benz kazandı. Mercedes'i sırasıyla Toyota, Honda ve Mitsubishi gibi Japon markaları izledi. Bu listede İtalyan Alfa Romeo, 100 araçta toplam 54 arıza başvurusuyla son sırada yer aldı.


    Tamiri ucuz
    Tamir masraflarının düşüklüğü açısından Avrupa'da üretilen otomobiller daha avantajlı çıktı. İtalyan Fiat, arıza başına ortalama masrafı gösteren listede düşük maliyet bakımından birinci oldu.


    En az arıza yapanlar...
    ARIZA İHTİMALİ
    1. Mazda yüzde 17
    2. Mercedes yüzde 25
    3. Toyota yüzde 26
    4. Honda yüzde 27
    5. Mitsubishi yüzde 29
    6. Volvo yüzde 30
    7. Nissan yüzde 33
    8. Fiat yüzde 34
    9. Audi yüzde 35
    10. Ford yüzde 36
    11. BMW yüzde 37
    12. Peugeot yüzde 37
    13. Subaru yüzde 37
    14. Hyundai yüzde 38
    15. Rover yüzde 39
    16. Volkswagen yüzde 40
    17. Opel yüzde 43
    18. Renault yüzde 48
    19. Saab yüzde 48
    20. Citroen yüzde 50
    21. Land Rover yüzde 53
    22. Alfa Romeo yüzde 54



    Servis ücreti
    UCUZDAN PAHALIYA
    1. Fiat 308 milyon TL
    2. Ford 377 milyon TL
    3. Volkswagen 401 milyon TL
    4. Opel 401 milyon TL
    5. BMW 411 milyon TL
    6. Rover 417 milyon TL
    7. Peugeot 437 milyon TL
    8. Citroen 440 milyon TL
    9. Volvo 478 milyon Tl
    10. Honda 478 milyon TL
    11. Saab 513 milyon TL
    12. Hyundai 534 milyon TL
    13. Mercedes 534 milyon TL
    14. Renault 541 milyon TL
    15. Audi 549 milyon TL
    16. Toyota 554 milyon TL
    17. Alfa Romeo 592 milyon TL
    18. Mazda 614 milyon TL
    19. Nissan 670 milyon TL
    20. Mitsubishi 736 milyon TL
    21. Land Rover 777 milyon TL
    22. Subaru 1.1 milyar TL"




  • mazda 3 keyifle binilecek güzel ve sorunsuz bir araç

    dizeli de geldiğinde satışları artacaktır
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.