Şimdi Ara

YENİ MEGANE 4 HB mi GOLF 7 mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
15.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onceligine gore alinir haklisin. Sen bakma burda wv dedim mi dur olum sen kimsin geri bas derler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengineer06

    Golf ten son derece memnunum. Fakat istanbul da yaşıyorum. Manuel araç bu trafikte yoruyor artık. Üstelik 1.2 benzinli bir araç yerine ekonomik dizel bir araç düşünüyorum.

    Hocam istanbul trafiğinde 1.2 tsi üzüyor mu yakıt olarak? kaç litre yakıyor?
  • Leon 1.2 TSI sahibiydim. Şu an A3 Sedan 1.6 TDI Stronic kullanıyorum. Evin genel arabası da E250.

    2 gün Renault Kadjar kullandım. Ben böyle plastik yığını, leğen gibi araba görmedim.

    Sağ ayağımı konsola dayadığım an çıtırtı çıkıyor. Plastik kalitesi diye bir şey yok çünkü en iyi plastik leğen seviyesinde. Donanım olarak ağzına kadar dolu, tablet falan var ama ses sistemi iğrenç.

    Kimse kusura bakmasın Renault'un arabalarını beğenen adam, çok öyle arabaya binmemiştir.

    Yalıtım desen yalıtım yok. Cam açma kapama tuşlarında bile adamlar cimrilik yapmış. Sadece sürücü camı tek tuş ve aydınlatmalı. Ambiyans aydınlatması yok. İçeride kullanılan tüm tuşların dokunma hissi Clio seviyesinde.

    Kısacası Renault filo arabasıdır. Az yakar. Parçası ucuz. Al vur dağa bayıra. Donanımlı Toroslara o paralar verilmez.

    Golf 6 bile, Megane 4'ten daha iyi yalıtım, daha iyi kabinde malzeme kalitesi, sürücüye daha iyi bir sürüş pozisyonu ve direksiyon keyfi sunar. Renault genel olarak araba yapmıyor, 4 tekerlekli götürgeç ve az yakan motorlar yapıyor.




  • turcoblanco kullanıcısına yanıt
    Leon 1.2 TSI Manuel ile 1.6 TDI A3 Sedan benzer yakıyor. Sadece mazot ucuz diye ve gaza abandığında yakmadığı için avantajlı. Özellikle kısa mesafelerde yol yapıyorsanız, yol çok trafikliyse 1.2 TSI ile dizel arasında uçurumlar yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengineer06

    Golf ten son derece memnunum. Fakat istanbul da yaşıyorum. Manuel araç bu trafikte yoruyor artık. Üstelik 1.2 benzinli bir araç yerine ekonomik dizel bir araç düşünüyorum.

    Hocam istanbul trafiğinde 1.2 tsi üzüyor mu yakıt olarak? kaç litre yakıyor?

    ben 1.4 tsi kullanıyorum o bile üzmüyor. ortalamalarım:
    19 km hızda - 8 lt
    21 km hızda - 7.7 lt
    30 km hızda - 6.7 lt
    60 km hızda - 4.8 lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Megane henüz ülkemize gelmemiş ,sınırlı bilgi ve sürüş deneyimi olan bir model.O yüzden h ayatında görmediği otomobili diğer otomobilden kötü gören ergenlerin söylediklerine ve yazdıklarına bakmamak lazım . Tüm otoriteler birini diğerinden üstün tutsada ergenlerin yaşı kadar , yaşadığımız gerçek deneyimlerden çıkardığımız sonuç , otomobilden ne istediğindir . Ne istediğini biliyorsan tercihini ona göre yapar ve keyfini çıkarırsın .Bu Golfte olur Megane da.

    Kişisel kanaatime gelince Megane I ve Golf 4 dışında arada kayda değer fark olan hiç bir jenerasyon olmadı . Bu jenerasyonda hangisi daha iyi onu Megane gelince hep beraber göreceğiz .

    45 yaşında bir ergen olarak diyorum ki " Megane I ve Golf 4 dışında arada kayda değer fark olan hiç bir jenerasyon olmadı" dedin ya bitirdin beni. bu ne deneyim böyle. 10-15 sene önce ben de aradaki farkı anlayamazdım gerçekten, "aptal bunlar, neden bu farkı ödüyolar" derdim. ama artık anlıyorum.

    sanırım senin yaşın da o civarlarda fark göremediğine göre?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    Seneye Golf 8 geliyor ve şu an özellikle stoklardaki Golflerde ciddi iskontolar yapılıyor bilmenizde yarar var...

    Bu dönem için alınacaksa benim fikrim ise Yeni Astra 1.6 dizel 136Hp Tam Otomatik...

    hangi stok? 1.4 tsi comfort dedik. hiçbir opsiyon seçmedik. elinizde ne renk varsa o da tamam dedik. yine de 1 ay bekledik. deli gibi satıyor golf. eskiden her yerde şahin görürdük, şimdi de golf.
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    sen ülkemizde olmayan megane'ı yurt dışında binerek test edip görmüş bilen birisi olsan gerek kardeş böyle eleştirdiğine göre

    anlat hele de bizler de bilelim nasıldı megane ile sürüş deneyimin

    öyle ballandıra ballandıra anlatıyorsun ki merak uyandırdın

    kaç km sonrasında kabin içinde hissedilir ses oldu ne tür bir yolda hissettin bu sesi ?

    direksiyonu yol tutuşu süspansiyonları konforu nasıldı ?

    yoksa genelgeçer bir reno eleştirmeni misin ???

    anlat hele de itibar edilecek mi sözlerine anlayalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengineer06

    Golf ten son derece memnunum. Fakat istanbul da yaşıyorum. Manuel araç bu trafikte yoruyor artık. Üstelik 1.2 benzinli bir araç yerine ekonomik dizel bir araç düşünüyorum.

    Hocam istanbul trafiğinde 1.2 tsi üzüyor mu yakıt olarak? kaç litre yakıyor?

    ben 1.4 tsi kullanıyorum o bile üzmüyor. ortalamalarım:
    19 km hızda - 8 lt
    21 km hızda - 7.7 lt
    30 km hızda - 6.7 lt
    60 km hızda - 4.8 lt



    Hocam 1.4 Tsi 170 hp golf 5 alma niyetim var 10 litreyi geçmediği sürece sıkıntı yok. Ama çekinmiyor da değilim benzinden. Bundan önceki 4 aracım dizeldi sonuncusu lpg'li 2.0 astra idi lpg ye tövbe ettim zaten.




  • Makyajlı Golf'ü beklerim diyorsanız beklemek en makulu. Vw emisyon olayından sonra göz bebeği Golf'ü nagmı diğer Golf 8'i rakiplerinin arkasında tutmaz gibi geliyor. Gerçi makyaj nedeniyle büyük değişiklik olmaz gibi geliyor bana fakat şu iki değişiklik bile VW gibi muhafazakar bir firma için büyük yenilik özellikle makyaj aşamasında. 1.5 TDI, Astra'da ki bilgi eğlence sistemi gibi yenilikler vs öne çıkan yenilikler olacak gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengineer06

    Golf ten son derece memnunum. Fakat istanbul da yaşıyorum. Manuel araç bu trafikte yoruyor artık. Üstelik 1.2 benzinli bir araç yerine ekonomik dizel bir araç düşünüyorum.

    Hocam istanbul trafiğinde 1.2 tsi üzüyor mu yakıt olarak? kaç litre yakıyor?

    ben 1.4 tsi kullanıyorum o bile üzmüyor. ortalamalarım:
    19 km hızda - 8 lt
    21 km hızda - 7.7 lt
    30 km hızda - 6.7 lt
    60 km hızda - 4.8 lt



    Hocam 1.4 Tsi 170 hp golf 5 alma niyetim var 10 litreyi geçmediği sürece sıkıntı yok. Ama çekinmiyor da değilim benzinden. Bundan önceki 4 aracım dizeldi sonuncusu lpg'li 2.0 astra idi lpg ye tövbe ettim zaten.

    bu anlattığım değerler golf 7'ye ait. golf 5'teki tsi motorlar o kadar başarılı mı bilmem. en azından start-stop yok onlarda. start-stop'u çok gereksiz görüyor kimisi ama yoğun trafikte bile aracın fazla yakmasını engelliyor bence. ben çok yoğun trafikte bile 8.2 üstünü görmedim. yoğun trafikte duraklamalarda stop etmesinin faydasını gördüm. ayrıca golf 7 ile kasa önemli oranda hafiflemiş. bu da etkilemiş yakışı. ben olsam golf 7 1.2 düşünürdüm golf 5 yerine.

    bu arada 170bg lik modellerin sıkıntılı olduğuna dair birşeyler okuduğumu hatırlıyorum. onlarda hem turbo hem de kompresör varmış. artık yok kompresör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 16 Şubat 2016; 11:49:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: turcoblanco

    quote:

    Orijinalden alıntı: cengineer06

    Golf ten son derece memnunum. Fakat istanbul da yaşıyorum. Manuel araç bu trafikte yoruyor artık. Üstelik 1.2 benzinli bir araç yerine ekonomik dizel bir araç düşünüyorum.

    Hocam istanbul trafiğinde 1.2 tsi üzüyor mu yakıt olarak? kaç litre yakıyor?

    ben 1.4 tsi kullanıyorum o bile üzmüyor. ortalamalarım:
    19 km hızda - 8 lt
    21 km hızda - 7.7 lt
    30 km hızda - 6.7 lt
    60 km hızda - 4.8 lt



    Hocam 1.4 Tsi 170 hp golf 5 alma niyetim var 10 litreyi geçmediği sürece sıkıntı yok. Ama çekinmiyor da değilim benzinden. Bundan önceki 4 aracım dizeldi sonuncusu lpg'li 2.0 astra idi lpg ye tövbe ettim zaten.

    bu anlattığım değerler golf 7'ye ait. golf 5'teki tsi motorlar o kadar başarılı mı bilmem. en azından start-stop yok onlarda. start-stop'u çok gereksiz görüyor kimisi ama yoğun trafikte bile aracın fazla yakmasını engelliyor bence. ben çok yoğun trafikte bile 8.2 üstünü görmedim. yoğun trafikte duraklamalarda stop etmesinin faydasını gördüm. ayrıca golf 7 ile kasa önemli oranda hafiflemiş. bu da etkilemiş yakışı. ben olsam golf 7 1.2 düşünürdüm golf 5 yerine.

    bu arada 170bg lik modellerin sıkıntılı olduğuna dair birşeyler okuduğumu hatırlıyorum. onlarda hem turbo hem de kompresör varmış. artık yok kompresör.

    Hocam start stop bundan 2 önceki aracımda vardı leonda, her bindiğide kapatmaktan gına gelmişti artık hele istanbul için sürekli adım adım ilerleyen trafikte çok gereksiz olduğunu düşünüyorum, Bu aracı kullanan çok kişi olmadığından TSI üzeriden tahminde bulunmaya çalışıyorum Golf 7 1250 kg Golf 5 1320, tabiki aerodinamik teknoloji farkı vardır, bunun kullanıma ne kadar etki edeceğini çıkartmaya çalışıyorum. 170 beygirli bir aracın 10 litreye kadar yakması benim için ideal, istanbul trafiğinde 1.6 dizeller bile 6-7 litre yakıyor. 1.4 golf 5 ile 1.2 golf 7 arasında ciddi fiyat ve güç farkı var, aha uygun fiyata çok daha güçlü bir araç benim için daha cazip. 170 lik modellerdeki sıkıntı 2007lerde vardı 2008lerde motorda bir çok aksam değişti problemler giderildi.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın ben ergen olduğunuzu düşündüm ve böyle düşünmem çok normal . Yaptığınız yorum tam anlamıyla böyle çünkü. Zaten üstünüze alınmakla doğru yapmışsınız buda tam isabet olmuş .

    Nesil mevzusuna gelirsek.

    4. Nesil Golf şuan beynindeki ergeni bugünlere getiren Golftür. O zaman kendinden üstte konumlanan A3 ile aynı kalitede bir araçtı . Keza Passat bile bir üst sınıf A6 alt yapısına ve kalitesine sahipti . VW o nesildeki araçlarla imajını oturttu ve haklı bir durum ortada vardı . Ondan sonraki nesillerde örneğin Golf 5 ile maliyet azaltılımış ve kalite düşmüştür . Bu Megane II ye denk gelir HB kasadan bahsediyorum . Sonrasında çıkan Golf 6 ise en çirkin Golf olmasına rağmen , bence 4 'e en yakın ve kalite anlamında en sevdiğim Golftür . 5 de iç mekanda yankılanan boş teneke sesi ve soyulup soğana dönen iç mekandan sonra VW'nin özrü gibidir bu araç . Megane III' e denk gelir .7 nesil ise farklı platformda daha iyi sürüş dinamikleri olan kalite anlamında ileriye gitmeyen bir makyajdan ibarettir . Buda Megane IV'e denk gelir . Burada Megane' a sallayabilirsin şimdi . Ama dikkat et daha görmeyip dokunmadığın Megane IV e bile sallıyorsun ölçülü ol biraz , teneke felan deyip kes , el arabasına kadar götürme olayı.

    Birde link eklemişsin . Carbuyer ve Auto show ile ilgili atıf yapmışsın .Carbuyer 4 vermiş Megane'a . Eğer bu site istikrarlı tarafgirliğe devam ediyorsa bence fazla sallama Megane 'a . Araç geldiğinde ise kesinlikle incelemeye felan gitme , sokakta gördüğünde ise fazla kafa çevirip bakma komleksler oluşabilir bünyede . Bu gibi sitelerin bir otomobil karşısında daha düşük puan verdiği diğer rakipleri dokunarak ,görerek , sürerek test edip karşılaştırmış insanlara sökmez bu puanlamalar . Birde auto show okumasını felan tavsiye etmişsin birilerine . Ah 45 yaşında abicim benim ,sen bırakmadın mı daha o dergileri .15-20 yıl önce okuyorduk biz o dergileri. Sandalye boyunda dergi birikirdi odamızda. Ama o dergilerin ne mal olduğunu anlayacak kadar geliştirdik kendimizi. Seninde nelerden etkilendiğin ve neye göre salladığını anlıyorum aslında , o yüzden tekrar kusuruma bakma .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Kusura bakmayın ben ergen olduğunuzu düşündüm ve böyle düşünmem çok normal . Yaptığınız yorum tam anlamıyla böyle çünkü. Zaten üstünüze alınmakla doğru yapmışsınız buda tam isabet olmuş .

    Nesil mevzusuna gelirsek.

    4. Nesil Golf şuan beynindeki ergeni bugünlere getiren Golftür. O zaman kendinden üstte konumlanan A3 ile aynı kalitede bir araçtı . Keza Passat bile bir üst sınıf A6 alt yapısına ve kalitesine sahipti . VW o nesildeki araçlarla imajını oturttu ve haklı bir durum ortada vardı . Ondan sonraki nesillerde örneğin Golf 5 ile maliyet azaltılımış ve kalite düşmüştür . Bu Megane II ye denk gelir HB kasadan bahsediyorum . Sonrasında çıkan Golf 6 ise en çirkin Golf olmasına rağmen , bence 4 'e en yakın ve kalite anlamında en sevdiğim Golftür . 5 de iç mekanda yankılanan boş teneke sesi ve soyulup soğana dönen iç mekandan sonra VW'nin özrü gibidir bu araç . Megane III' e denk gelir .7 nesil ise farklı platformda daha iyi sürüş dinamikleri olan kalite anlamında ileriye gitmeyen bir makyajdan ibarettir . Buda Megane IV'e denk gelir . Burada Megane' a sallayabilirsin şimdi . Ama dikkat et daha görmeyip dokunmadığın Megane IV e bile sallıyorsun ölçülü ol biraz , teneke felan deyip kes , el arabasına kadar götürme olayı.

    Birde link eklemişsin . Carbuyer ve Auto show ile ilgili atıf yapmışsın .Carbuyer 4 vermiş Megane'a . Eğer bu site istikrarlı tarafgirliğe devam ediyorsa bence fazla sallama Megane 'a . Araç geldiğinde ise kesinlikle incelemeye felan gitme , sokakta gördüğünde ise fazla kafa çevirip bakma komleksler oluşabilir bünyede . Bu gibi sitelerin bir otomobil karşısında daha düşük puan verdiği diğer rakipleri dokunarak ,görerek , sürerek test edip karşılaştırmış insanlara sökmez bu puanlamalar . Birde auto show okumasını felan tavsiye etmişsin birilerine . Ah 45 yaşında abicim benim ,sen bırakmadın mı daha o dergileri .15-20 yıl önce okuyorduk biz o dergileri. Sandalye boyunda dergi birikirdi odamızda. Ama o dergilerin ne mal olduğunu anlayacak kadar geliştirdik kendimizi. Seninde nelerden etkilendiğin ve neye göre salladığını anlıyorum aslında , o yüzden tekrar kusuruma bakma .

    ergen olmayı çok isterdim. :)

    golf 6'nın 7'den daha kaliteli olduğunu filan söylemişsin de golf 7 ile 6 arasında çok büyük farklar var. 6'yı bilmem ama golf 7 ile megane ve fluence arasında çok büyük kalite farkı var. megane 4 için faraziyelere giriyorsun, o zaman ben de girerim. yaptıkları yapacaklarının teminatıdır derim.

    autoshow'a gelince. yıllardır almadığım bir dergi. arabayı ocak ayında teslim aldım ve bu bahsettiğim karşılaştırma şubat ayında yapılmış. sırf aracım golf diye aldım dergiyi yıllar sonra. öyle boy boy hiçbir zaman biriktirmedim. arada ilgi duyduğum (almayı düşündüğüm) bir araçla ilgili test olduğunda alırdım eskiden. sallama filan yok. golf 7'nin kalite farkını hissetmek gerçekten çok kolay. megane 4'ün tipi 10-15 sene önce olsa beni epeyce etkileyebilirdi ama artık öyle uzay aracı görünümlü otomobillerin görüntüsü beni etkilemiyor. eskiden honda civic hb'nin tipi de çok hoşuma giderdi ama artık çok oyuncak gibi görünüyor bana. megane incelemeye gitmeye niyet1im yok zaten. kompleks filan da oluşmaz merak etme. zaten 2. eli en güçlü arabayı almışım. istediğim an onu satıp megane alabilirim.

    carbuyer iyi not vermiş megane'a. ama golf'ten düşük yine de. gocunacak bişey yok yani. fazla bile vermişler bence...




  • Her türlü Megane 4.
  • Neye göre megane 4 golf gibi olamaz? Fren, yol, tutuş ,güvenlik, konfor, sorunsuzluk, motor tasarım hangisi? Yıllardır formula 1 motoru yapan ve şampiyon olmuş takımlara tedarikçi olan bir markadır renault. Bende megane ve espace haricinde renault sevmiyorum ama konuşurken somut veriler ortaya koyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 16 Şubat 2016; 16:22:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Neye göre megane 4 golf gibi olamaz? Fren, yol, tutuş ,güvenlik, konfor, sorunsuzluk, motor tasarım hangisi? Yıllardır formula 1 motoru yapan ve şampiyon olmuş takımlara tedarikçi olan bir markadır renault. Bende megane ve espace haricinde renault sevmiyorum ama konuşurken somut veriler ortaya koyun.

    sonuçta f1 araçlarıyla gezmiyoruz yollarda. yani tata'nın da bir f1 takımı var en nihayetinde

    konfor
    sorunsuzluk
    sessizlik
    malzeme kalitesi (özellikle kabin içi, çok farklı)
    direksiyon hissi
    benzinli olarak motor da üstün
    megane fren mesafesini bilmiyorum ama golf 33 mt

    ben o kadar test okudum daha megane'ın daha yüksek puan aldığı bir test görmedim. fransız-alman farkı bir algı değil, gerçektir.




  • galiba alıştık artık c segment arabalara 80 100 bin vermeye bu piyasa nereye gidiyor allahım sen koru bizi
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Özellikle ülkemizde üretilen Megane ve Fluence Golf 7'nin kalite olarak gerisinde otomobiller bunu kabul ederim. Ama bu birazda ülkemiz şartlarına uyarlanan bazı ayarlardan kaynaklanıyor .Süspansiyonu yükseltilmiş, iç mekanda sert malzeme üstüne yumuşak kaplamaların kullanıldığı ,yer yer gözle görülmeyen yerlerdeki kırpmalar ve genel kalite algısı Golf 7 ye göre düşük kalıyor. Buda benzer donanımda fiyatlara yansıyan bir unsurdur , Onun dışında segment standartları baz alındığında bu otomobiller sundukları motor kalitesi, konforları ve donanım özellikleriyle tatmin edici modellerdir.Ayrıca sorunsuz ve sağlam yapıda araçlardır. Yani yürüyen teneke yada el arabası muamelesi yapılacak araçlar değildirler. Siz ikinci eli güçlü ve dizayn olarak sıradan olduğu aşikar , kalite algısı yüksek bir araç alarak tercih yapmışsınız buna saygı duyarım. Saygı duymadığım kısım ise başka tercihlere saygı duyulmaması, farklı tercihte bulunmak isteyenleri bile kabullenemeyip , kendi tercihinizin en doğru karar olduğunu , görmediğiniz bilmediğiniz bir araca karşı baştan savma yorumlar yaparak kabul ettirmek istemeniz. Yani adamın biri buzdolabı gibi yıllardan beri belli kalıba sıkışmış sıradan bir tasarıma sahip otomobil yerine uzay aracı gibi üstelik her şekilde kalitesini ıspatlamış dizel motorlu, yepyeni bir araca binmek isteyebilir .Buna saygı duymak çok mu zor.

    Konuyu açan arkadaş benim cevabım ise şöyle olur. Kardeşim piyasada tutulan ve manuel şanzımanla sorun teşkil etmeyen segmentinde ilk sıralarda yer alan bir otomobile sahipsin. Megane 4 ise yeni bir otomobil hemen karar vermek yerine aracın gelmesini bekleyip , biraz gözlem yapmak en iyisi.Hem bu arada araçla test sürüşü yapıp yakından görüp inceleme şansın olur, hemde sahip olduğun araçla karşılaştırma fırsatı yakalarsın.Sonrasında kafana yatarsa Megane 4 alırsın.İzlenimlerim kadarıyla gayet şık ve modern bir otomobil ve kalite olarakta açığı olmayan bir otomobile benziyor.Bekleyip görmek en iyisi.




  • megane'ı daha gören duyan yok maşallah forum kağıt üzerinden kıyaslamaya başladı
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.