Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.916
Cevap
38
Favori
140.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam hiç uğraşma ne kadar anlatırsan anlat karşıdakinin anladığı kadar anlatırsın yada anlamak istediği kadarını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    Bu arada Microsoft XboxOne da mantle olmayacağını duyurdu.

    http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/Microsoft-Confirms-AMD-Mantle-Not-Compatible-Xbox-One

    Kısacası oyunlar konsollarda mantle a göre olacak muhabbetide bitsin artık. XboxOne tüm oyunları DX olacak.

    Arkadaşım sana da senin mantığındakilere de laf edecem de , onu da anlamak için düşünme zahmetinde bulunmayacaksın, aşada yazdıkalrımı da okumayacaksın o zman. Ne diyim o zman. Xbox'da Mantle'ın olacağı ile ilgili kim ne demiş ki bunu buraya yazma gereği hissediyorsun, onu da bişeyler için argüman kullanma amacındasın? Mantle'ın ne olduğunu biliyor musun annıyor musun? PC'de böyle bişeyin gerekliliğinin glide'ın 3dfx'in dağılmasından beri neden ihtiyacı olduğunu faln? Sen pcperdeki veya ananddaki yazanları magazin okur gibi mi okudunda bunu yazma gereği hissettin? Bunu yazacak kadar benden bahsedecek kadar bi önemi olduğunu düşünüyorsun da bunun Mantle'ın neyi nasıl amaçladığından, Xbox'daki 11.x'in nasıl çalıştığından, Ps3 /4 libgcm / pssl'nin ne olduğunu bana ne beni zerre kadar alakadar etmez diyorsun? Demiyorsan yazdıkların baştan aşağı çelşki, bana ne diyorsan da bu bahsettiğin şeyin ne olduğu nerden çıktığına bak öğren.

    Konsollarda kimse Mantle'a üstünden olacak diye bişey demedi. Konsolların zaten kendi low-level altyapıları var. Mantle bi low level abstraction constructlar grubu, türkçesi ne ise türkçe C görmedim hiç bilmiyorum struct / constrct. nedir türkçeleri diye. Belli işi yaptırmak için kullanılan kod gruplarına class isimlerine faln denilior. Nasıl olduğunu tam bilmiyoruz ama donanım ile yazılım katmanı arasında, Dx/GL'den daha farklı şekilde işlemesine izin veriyor. Etraftan dolaşmadan sürekli kernel ile driver ile donanıma gidip gelme olmuyor. GL'de de "Shim" diye bişey var, bu ara katmanın ince olmasını sağlayan. Abs. layer olarak iyi ince duruyor ama implemnte ettiğinde oyun için denediğinde öyle değil çok çok fazla. PC'de zmanında Gl ile denenmiş çok şey var, avantajları olsa da sana Dx'den %50 fark koyma imkanı yok. Elindeki 780'i 1650 çözünürlükte çalıştırdığında, CPU'nun daha fazla komut yollayıp işlemesini engelleyen bişey yok. Nv'nin command list diye zımbırtısı var, 780'in mesela %40-50 daha fazla perf vermesini sağlıyor bazı drumlarda 7970'e göre(multi-render ile alakalı bu da). bunların konu ile ilgisi, Dx kalın ağır da olsa, GL'de pamuk gibi hafif değil. Nvidia'nın bindles textures gibi uzantıları var, GL ile hızlandırmyaı sağlayan. Ama bu yine ince "Shim" üsütnden de olsa tamamen hafif ince bi abs. layer diil. Sana dünyaları vaadetmiyor, donanımdan bağımsız bi abs. layer + donanıma bağımlı GL uzantısı ile bi miktar artış veriyor. Carmack'ın flan dediği gibi diil olaylar. Sana Rage'i Nvdiia'da GL üsütnden %100 daha perf ile oynatamaz bugun bu.

    Mantle'ın amacı bu, ince ve direk donanıma erişebilir bi abs. layer kurmak. Bunu PC'de yapmak, üstelik PC'de sadece GCN kartlar ile yapmak (bu da amd ye övgü değil, hedef alanın darlığını gösteren bi cümle). Başından beri konsol ile ilgili hiçbişey geçmedi. Sen bunu, burası gibi cahilin çok laf ettiği forumlardan hareketle edindiğin algı olarak düşünüyor idiysen başından beri yanlışsın. Mantle, konsollar ile alakalı olan bişey değil, konsolda olan bi yapıyı PC'ye aktarmak istediğin zaman, Dx dışında benzeri low level abs. imkanı sunan bi ortam. Bunun dışında bişeye inanan varsa başından beri çok yanlış yerde. Benim yazdıklarımdan da bu anlamları çıkartmışsan kusura bakma da önyargın ile bana olan gıcıklığın ile objektif olarak yazılanlara bakamadığındandır. O tür bi önyargın gıcıklığın olmasa, Nvidia'ya 1 laf etmişliğim bile yokken kalkıp yukarda ha bire Dx'e Nvidia'ya geçiriyorsun gibi yazmazsın. Dx, lafın her kısmını hakediyor. Tamam ortak bi platform, bize bi sürü şey verdi ama gelip tosladığı yer burası. Nvidia'nın lafı hakettiği yerler de bu konuyla alakalı değil zaten, hiçbirinden de burada bahsetmişliğim yok.

    Yukarda yazdığın Xbox oyunları Dx'e göre olacak muhabbetini , Ms'nin başından beri bütün platformlar için ortak ve ölçeklenebilir bi altyapı geliştirmeyi amaçladığını, XB1'in de buna dahil olduğunu, Win DX'deki dx11.2 üst seviyeli kodlama altyapısının XB1 ile de ortak çalıştığını bilmiyor idiysen ve kalkıp bana "bak tokat sana geliyor" gibi bişeyle getirmeyi amaçlıyor idiysen çok yanlış yerlerde geziyorsun.

    Aynı yüksek seviyeli Dx yapılarını (constructlar . v.s) hem Win Dx'de hem XB1'da kullanabileceksin bunu bilen biliyor zaten. Sorun, bunu Win'de yaptığın zaman, Win Dx'in kalın katmanı sana saç baş yolduruyor. Aynı üst yapı, yüksek seviyeli yapı hem konsolda hem WinDX'de ortak, ama işletilme şekilleri farklı. Konsolda bu low-level olarak giderken, PC'de Win altında dolambaçlı yoldan gidiyor.

    Mantle'ın burdaki olayı, iki konsoldan da PC'ye oyun aktarmak istediğinde veya PC'de oyun geliştirmek istediğinde, belli bi kesime özel ilave avantaj tanımak istersen (GCN kartı olanlara), sana Glide benzeri bi ortam sunuyor. Glide yaygın idi kendi zmanında,Dx arkadan geriden geliyordu. Şimdi tam tersi Dx yaygın Mantle ilk adımını atacak. Mantle üstünden de bişeyler yapmak istersen sana imkan sunacak. Dx'de yüksek seviyeli construct / yapıyı olduğu gibi Mantle'da kullanamayacaksın, Mantle için özel bi şekilde yazman gerekecek. Ama shader kısımlarını yani HLSL kullanacak kısımlarını yeniden yazmak yerine aktaracak araçlar olacak. En azından shader ile ilgili yapıları transfer edebileceksin, diğer yüksek seviyeli yapıları Mantle'a özel yazman gerekecek. Getirisi sana, Win Dx'in dolambaçlı olduğu yolu pass geçmek olacak. 780'i 1650'de test ettiğin zaman 150 fps alıp CPU engeline takılıyosun ya, sana bu 200FPS ye ölçeklenme imkanı verecek mesela. CPU limitini başka bi noktaya taşıdığı için.

    Kaynak faln istersen bunlarla ilgili, yada bu adam mal mı böyle yazıp duruo dersen gerekli anahtar kelimeleri işaretle google dan araştır yada bilene sor.

    Bana tuhaf şekilde yaklaşmaktan da vazgeç lütfen.




  • Dünya kıvırma rekortmeni Rubisco.

    Adam mantle konusunda konsol oyunları mantle a göre ayarlanacak demişti geçen hafta mı ondan önce ki hafta mı ne. Fakat arkadaşın ye yazdığından haberi olmadığı için böyle şeyleri hatırlamaması çok kolay. Oyunlar mantle APIsi kullanarak yapılacak, DX e kodlanırken çok zorluk yaşanacak. AMD Mantle konusunda Nvidia yı bu konuda da neredeyse PCleri bir şekilde baltalamaya çalışan bir adamın kıvırma çabaları süper gerçekten. Al buyur. Xbox One ın mantle ile alakası yok şu an. Full DX.

    İnan kimlerle konuşuyoruz bu forumda belli değil. birde Gwynbleidd diye bir şakşakcı bulmuş tamam işte.

    Gelmiş bana mantle ın amacını anlatıyor ki benim mantle amacı ile bir sorunum yok. Sorum bile yok. Klasik çevir kazı yanmasın, bari bişeyler yazıyımda bilgili görüneyim çabaları.

    Hala mantle in olayı iki konsoldan PC ye oyun aktarmak olduğunu söylüyorsun. Hangi iki konsol? PS4 belli değil galiba, ama full mantle API si kullansın tamam, Xbox One da mantle yok onu napacaz?

    Edit : Artık mantle konusunda seninle argumana girmiycem çünkü masaya yeni bir şey yatırmadığın gibi, hep aynı şeyleri değişik cümlelerle söylüyorsun ve gerçekleri göremiyorsun. Kusura bakma.

    Edit 2 : Bu arada yanlış anlaşılmasın. Bilgine 1 gram lafım yok. Fakat mantle ı çok fazla büyütüyorsun gözünde. Sorun bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iARDAs -- 16 Ekim 2013; 16:23:53 >




  • Arkadaşım terbiyesizleşme tamam mı, aklını başına topla. Egon nefsin aklını köreltmiş, bişeylere hep kendi referans sistemimden bakacam diye başka şeylerin varlığını da unutmuşsun. Laf sokup detayını neden bahsettiğimi hatırlamadığın şeylerden buralara getirme.

    Konsollarda tam özelleşmiş şeyi PC'ye aktarma imkanın artık yok. Mantle olsa bile yok. Mantle olursa bi yere kadar aktarma imkanın olur dedim başka ne anlıyorsun yazılanlardan. Adı konsol diye konsol olmasına gerek yok, GCN için Tam özelleşmiş şeyin PC'de ortak bi karşılığı yok. Bunu DX'e aktarmak istersen yapacağın şey eninde sonunda bi tür emülasyon olur. Donanıma özel yazdığın şeyi Dx üstündeki abstractionlar ile ifade etmeye çalışıyorsun. Bunun nedemek olduğunu anlamıyorsan bişey yazma daha git öğren, bilen birine sor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Arkadaşım terbiyesizleşme tamam mı, aklını başına topla. Egon nefsin aklını köreltmiş, bişeylere hep kendi referans sistemimden bakacam diye başka şeylerin varlığını da unutmuşsun. Laf sokup detayını neden bahsettiğimi hatırlamadığın şeylerden buralara getirme.

    Konsollarda tam özelleşmiş şeyi PC'ye aktarma imkanın artık yok. Mantle olsa bile yok. Mantle olursa bi yere kadar aktarma imkanın olur dedim başka ne anlıyorsun yazılanlardan. Adı konsol diye konsol olmasına gerek yok, GCN için Tam özelleşmiş şeyin PC'de ortak bi karşılığı yok. Bunu DX'e aktarmak istersen yapacağın şey eninde sonunda bi tür emülasyon olur. Donanıma özel yazdığın şeyi Dx üstündeki abstractionlar ile ifade etmeye çalışıyorsun. Bunun nedemek olduğunu anlamıyorsan bişey yazma daha git öğren, bilen birine sor.

    Terbiyesizleşmedim ben. Ama sen baya bi agresifleşmişsin bu belli. Normal karşılıyorum ve geçiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    Zaten ben senin 1 gram teknik bilgini de eleştirmedim. Fakat feci şekilde hem DXi hemde Nvidia yı hemde PCleri küçümsüyorsun bu gerçek. Ve mantle ın cidden feci bir avantaj olduğunu düşünüp, konsolların çok avantajı olduğunu düşünmende tamamen aldatıcı.

    Tekrar diyorum. Sen HİÇ merak etme. Yeni nesildede PCye gelecek oyunlar, EN EN EN EN kötü konsol kadar iyi çalışacaktır. O saydığım çözünürlükler ve teknolojiler yüzünden artık konsol bazı kesimleri kesmiyor. Ha PS3 ilk başlarda kesiyodu ama PS4 asla kesmiycek.

    Biraz sabır hocam, yeni nesil oyunlar çıkmaya başlasın, daha sonra konuyu güncel hale getiririz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 16 Ekim 2013; 16:57:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scutaro

    quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    Zaten ben senin 1 gram teknik bilgini de eleştirmedim. Fakat feci şekilde hem DXi hemde Nvidia yı hemde PCleri küçümsüyorsun bu gerçek. Ve mantle ın cidden feci bir avantaj olduğunu düşünüp, konsolların çok avantajı olduğunu düşünmende tamamen aldatıcı.

    Tekrar diyorum. Sen HİÇ merak etme. Yeni nesildede PCye gelecek oyunlar, EN EN EN EN kötü konsol kadar iyi çalışacaktır. O saydığım çözünürlükler ve teknolojiler yüzünden artık konsol bazı kesimleri kesmiyor. Ha PS3 ilk başlarda kesiyodu ama PS4 asla kesmiycek.

    Biraz sabır hocam, yeni nesil oyunlar çıkmaya başlasın, daha sonra konuyu güncel hale getiririz.

    En sağlıklısı o zaten haklısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Arkadaşım terbiyesizleşme tamam mı, aklını başına topla. Egon nefsin aklını köreltmiş, bişeylere hep kendi referans sistemimden bakacam diye başka şeylerin varlığını da unutmuşsun. Laf sokup detayını neden bahsettiğimi hatırlamadığın şeylerden buralara getirme.

    Konsollarda tam özelleşmiş şeyi PC'ye aktarma imkanın artık yok. Mantle olsa bile yok. Mantle olursa bi yere kadar aktarma imkanın olur dedim başka ne anlıyorsun yazılanlardan. Adı konsol diye konsol olmasına gerek yok, GCN için Tam özelleşmiş şeyin PC'de ortak bi karşılığı yok. Bunu DX'e aktarmak istersen yapacağın şey eninde sonunda bi tür emülasyon olur. Donanıma özel yazdığın şeyi Dx üstündeki abstractionlar ile ifade etmeye çalışıyorsun. Bunun nedemek olduğunu anlamıyorsan bişey yazma daha git öğren, bilen birine sor.

    Terbiyesizleşmedim ben. Ama sen baya bi agresifleşmişsin bu belli. Normal karşılıyorum ve geçiyorum.

    Arkadaş, senin bu yaptığına pasif agresiflik denir.
    "Directx'i hafife alma" da demişsin. Yakınlarda Gabe Newell ile söyleşi yaptılar, adam "Ben o zamanlar Directx takımında Duke oyununun çevirilmesini gerçekleştirdim, ondan sonra insanlar Windows'u Dos'a tercih eder oldu" diye bizzat açıkladı. SteamOS'de zaten Gabe Newell sayesinde çıkıyor ama hazır bilgisayar gibi olacak deniyor; yani konsol kadar kapsamlı bir özel ürünleşmeye gidilmiyor olabilir.
    Microsoft elbette kaliteli bir son ürün ortaya çıkaracaktır ama ps3 ile niçin bilgisayarın aynı kalitede olmadığını, ya da 8800gt'nin neden ps3'ten iyi oynattığını soruyorsanız çok haklısınız. Nvidia piyasaya asrın dümenini yaptı, ps3 konsolunda eski teknoloji 7900gt çiplerini sunduktan bir hafta sonra 8800gt'yi çıkartıp "Ps3'ten daha iyi" diye reklamını yaptı! Bir firma kendi ürünü ile rekabet eder mi? Nvidia ise eder... Bunların iş ilişkilerine, anlaşmalara falan hiç baktıkları yok.
    Senden ricam, forumdaki yanlış örneklerle kendini özleştirme. Trollük yapanlar var, kimse de birşey demiyor. DH çok nezih bir tartışma platformuydu ki; Türkiye'de teknolojinin dümeniyle alakamız hiç yokken Türkçe tartışmanın hiç olmazsa haberdar olmamızda kıymeti oluyordu.




  • NBA Live 2014 oynanış videosu.Görünüşe göre 2k'nın yanında grafikler ve animasyonlar zayıf kalmış.Ignite motoru o kadar uzun soluklu olmayacak gibi.

    http://forum.donanimhaber.com/tm.asp?m=82737504



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 18 Ekim 2013; 21:36:50 >
  • Eski Nesil vs Yeni Nesil

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
  • Oyun içi grafik değildi sanırım bu sağdaki
  • cidden hiç fena durmuyor;

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCHYeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH




  • Frame frame bakınca güzel, oyun içinde iyi durmuyor. Bazı oyuncuların suratları aşırı pudra fondoten yemiş dümdüz gibi. Beyaz olmayan oyuncuların detayları daha kabul edilebilir yerine göre. Sanki daha iyi yapılabilirmiş dedirtiyor, illaki subsurface scatter tarzı derinlmesine surat cilt simülasyonu olsn demiyoruz. Bence bi çok konsol oyunu gibi aceleye geldiğinden anca bu kadarını becerebildiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Frame frame bakınca güzel, oyun içinde iyi durmuyor. Bazı oyuncuların suratları aşırı pudra fondoten yemiş dümdüz gibi. Beyaz olmayan oyuncuların detayları daha kabul edilebilir yerine göre. Sanki daha iyi yapılabilirmiş dedirtiyor, illaki subsurface scatter tarzı derinlmesine surat cilt simülasyonu olsn demiyoruz. Bence bi çok konsol oyunu gibi aceleye geldiğinden anca bu kadarını becerebildiler.

    PS3 VE XBOX360 da ilk çıktığında Nba oyunundaki oyuncuların suratı plastik gibi gözüküyordu.Bu durum zamanla düzeldi.Bunda da muhtemelen aynı durum olacaktır.
  • Tabiiki daha iyi olması lazım da, eski konsolda ilk çıkış oyunlarının o zmanki şartlarına göre karşılaştırmamak lazım yine de. Sonuçta insanların şu anki bakışını, zaman içinde edindikleri bu "güngörmüşlük" değiştiriyor. 3 sene önce böyle grafik olsaydı oo konsol ii geliyor derdik. Şimdi ise ışıklandırma için bi sürü şeylerin yapılabilir olduğunu biliyoruz deneyimlerden. Bi de üstünde konsolda low level ortam imkanı var diyoruz. daha iyisinin yapılabilir olması gerekirdi diyoruz onun üstüne. Şeyler ayrıca var 2 ss arasında ne fark var göremiyorum diyen, yada ilerlete ilerlete buraya kadar mı getirebilmiş diyenler var onları dahil bile etmiyorum zaten. Yüzlerin ortalama kalite algısı bence daha öncelkli önemli, ben videoda yüzlerine kitlendim direk mesela, zencilerin bazıları oo güzel olmş dedirtirken bazıları eh işte, beyazlar da dümdüz. Onların, yüz hatlarının daha düzgün gözükmesini sağlayabilirlerdi yani onu demek istiyorum. Motor ışıklandırma vs. bu kadar derlerse sonuçta sahnesi detayı ortamı belli olan oyun kontrol imkanı senin elinde. Modelleri kaplamaları elle yeniden elden geçirirsin dümdüz surat olayı olmaz ortalamada daha iyi algıya yol açar. Bi sahnede o güzel derken diğer sahne için bu ne yaf böle surat mı olur dedirtmezdi. Sonuçta Pc gibi genel bi mantıık ile gitmene gerek yok sorun varsa sahneyi modeli kırparsın esnetirsin tex. değişirsin fln. Pc de yaptım oldu çalıştırabilen çalıştırsın die mantık var çünkü, konsola esneklik veren şeyler yok.

    Ben hala aceleye geldiğinden / deadline ile ilgili sorunları olduğuna inanyorum diğer bütün oyunlar gibi. Çünkü suratları az daha belirgin görmeyi istemek ile, ışıklandırma şöyle olsaydı vs. gibisnden bişeyler istemek arasında çok var bilerek yazıyorum onu.




  • konsolların bilhassa ps4 ün verdiği grafikleri yabana atmayın arkadaşlar.ben hala o donanımla o grafikleri nasıl veriyor şaşırıyorum.tabi pc ile karşılaştırınca.bence burada sorun donanımda değil de işletim sisteminde yani piyasada ezici çoğunluğu bulunan windowsda.ps4 donanımını al windows pcye koy hani derler ye sendeki beyni kuşa taksan uçmaz o hesap olur
    tersi de geçerli.pc deki misal I7 4770k ile bir gtx 780 veya radeon 290x i koysan konsol yerinde duramaz tutamazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 28 Ekim 2013; 15:24:50 >
  • Xbox1'ın APU'sunun büyüklüğü 7970 kadar. Maliyetleri aynı olduğunu varsa (APU'nun ki daha fazla olmalı ama aynı varsay). GPU'su ise 7790'dan daha küçük. 160mm2'den küçük GPU ile çipin toplam büyüklüğü 365mm2'ye ulaşıyor. 7970 kadar büyük GPU olsaydı ne olacaktı? 450mm2'den aşağı kurtarmazdı. O zaman fiyatı nerelere dayanır bide öyle düşün.

    PS4'ün konumu, ESRAM olmadığındn biraz daha iyi olmalı. ESRAM 80mm2 civarı en az ilave yer kaplıyor olmalı.

    Adamlar 700$ lardan konsol satabileceklerine inansalardı daha iyi donanımla gelirlerdi.

    Bu tür şeylere bakarken problemin bi sürü değişkeni var hepsini tek tek ele almak lazım.
  • Assassin's Creed IV Black Flag Yeni Nesil vs Eski Nesil

  • Battlefield 4: PlayStation 4 vs. PC comparison

  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.