Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.916
Cevap
38
Favori
140.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    Halen şunu anlamıyorsunuz " ne kadar köfte okadar ekmek "
    Evet 600 dolar veya 700 dolar bir makineye veremem diyen kullanıcılar yüzünden böylesine düşük gpu kullanıldı yenj konsollarda adam günde sigaraya 10 euro veriyor 6 yıl kullancağı konsola 700 dolar veremiyor.Olay sadece teralflops değilki grafik kalitesinide gördük.Battlefield 4'de 720 p ve 60 fps'de çalışacak olmasıda buna bir örnek.

    bf4 720p diye bişey yok. Sen insan davranışlarını eleştir istediğin kadar, kararlar "sen 2 paket cıgaradan tasarruf yap bende sana 700$ lık konsol çıkartayım" şeklinde alınmaz. Günde 2 paket cıgara içen eğer "buna 450$'dan 1 kuruş yukarı vermem" diyorsa, o 450$ içine hem kar edecek, hem rekabetçi olacak, hem adamın gururnu okşayacak malzeme koyman ve buna uygun servis vermen gerekir. Dünya böyle dönüyor.

    Hangi kaliteyi gördün? Final hali tam belli olmayan oyunlardan PC karşılaştırmasını mı, eski yeni diye PR aracı için kullanılanları mı, adamların sıkboğaz geliştirmeye çalıştığı aman bi an evvel çıksın diye baskı yiyen oyunları mı?

    Yok öyle hem sigaraya günde 10 euro verip hemde 600-700 dolar konsola veremem demek sonra olan bize oluyor güçlü donanım istiyenlere oluyor kat be kat güçlü donanımla çıktımı zaten rekabetçi olur.Ayrıca final halini gördünüzmü diyip duruyorsunuzda ikide bir konsolun ve oyunlarının çıkmasına 1 ay kalmış 1 ayda daha ne geliştireceklerki grafiği ? Battlefield 4 720p ve 60 fps olacak o haber bsc'de çıktı.the crew ve watch dogs'da böyle olacak.

    720p olayını millet diline doladı, adamlar 720p ve 60 fps olacak demedi, ilk başta öyle bişeyler çıktı sonra üzerinde çalışıyoruz iyileştiriyoruz daha yüksek olacak dedi. 1080p ve 60 fps olacak gibi bişey demiyorum dikkat edersen 720p olmayacak diyorum. Diğerleri de öyle, en kötü 1080p 30 fps yi garanti etme derdinde hepsi. Konslun bişeyleri baltalıyo olmasınan olan hoşnutsuzluğunu bişeyleri gerçeği bükme yolunda kullanma. Bsc iyi bi kaynak değil bunlar için, söylenti için bişey demem. bsc nin Kaynağını bilginin ne olduğunu neden bahsettiklerini araştırman lazım. Uğraşamam diyorsan konsolla ilgili tonla şey var, bsc'nin bu konuda söylentiden kesin olmayan bilgiler için temiz sağlam bi kaynak olmadığını gösterebilecek.

    Benim de sanki hem cıgaraya para verelim hemde ucuza konsol olsun demişim gibisinden bana tavır alıyormuşsun gibi yazma. Duruma gıcık isen, dünyada işler böyle yürür, bi sürü alanda böyle yürür. İnsanlara refah ve az bilgi verirsen farklı şekilde davranırlar. İster cıgaraya para yatırsın ister başka bişeye para yatırsın isterse wc de kullansın, 450$ konsoldan adamlar 15 milyar $ gelir bekliyorlarsa, 600$ fiyat için ilave deneyime rağmen 10 milyar $ projeksiyon yapılıyorsa yine gidilir 450$ olanda karar kılınır. Şimdi olan şey de bu.

    Konsolun fiyatı da donanımı belirliyor, yine olan şey bu.

    Ben sana grafik kalitesini de gördük diyip küçümsediğin şeyi soruyorum neyle neyi karşıılaştırıyorsun diye. Finali belli olmayan oyun derken de az müsade et motoru belli olan model yapısı render altyapısı belli olan, konsolu kullanma verimi belli olan oyunlarda bambaşka deneyim olmayacağını bilelim. E3'de faln Killzone faln için bile kendileri final hali olmadığı 3-5 iyileştirme olacağından bahsettiler. Heralde bunu da bambaşka bi deneyim anlamında kullanmıyoruz, sana soruyorum PS4 için mesela neyle neleri karşılaştırıp beklentilerimden çok uzak diyebiliyorsun.

    cry bio metro fry vs.'yi PC vs. PS3 ile karşılaştırıp PS4'e bi cacık olmaz diyebiliyorsanız dünyadan haberiniz yok çok başka yerden konuşuosunuz ikiniz de.




  • Bende alıcam sanırım şimdi olmassada ilerde exc'ler için falan evet bende mesela gta sanandreas'dan çok daha zevk alırîm gta v'e göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    BF3'te detay ve doku açısından fark var biraz o konuda hakkını yemeyeyim.Fakat diğer oyunlardaki fark sadece çözünürlükten kaynaklı.Çözünürlük düşük olduğu için konsol versiyonları daha bulanık gözüküyor.O bulanıklık dokuların da daha düşükmüş gibi algılanmasına sebep oluyor.Bir de pcde tonlamalar-parlaklık-kontrast daha yerinde oluyor genelde .O da bir artı.Onun dışında cidden pek bir fark yok.Birazdan sağlam kaynaklarla geri geleceğim

    Ama dediklerin bile bir fark sonuçta.

    Ha kimisi der ben bu farkı az görüyorum ve konsolda kalırım. Ha bu ayrı bir konu. AMa fark yinede var.

    Birde şu açıdan bakalım. PS3 ilk çıktığında 720p bir TV almak bile lükstü neredeyse. Herkeste tüplü TV vardı. 720p TVlerin fiyatları uçmuştu resmen. Ama PS3 bize o yeni çıkan teknolojide oyun oynayabileceğimizi gösterdi. 1080p upscale olsa bile. Amerikada mesela plasma TVler 720p kalitedekiler zamanında 3000-4000 dolar civarındaydı 2005 yılında. Üst seviye plazmalar.

    Fakat şu an 1080p artık yaygın. Yeni trend 4K. 4K nın fiyatları an itibariyle acımasız ama 2-3 seneye evlerimize girebilecek seviyeye mutlaka gelecektir. 4k fiyatları şu an 2005deki plasma fiyatlarında sadece biraz daha fazla. Ama ne bir PS4 ne de bir Xbone bizlere 4K zevki veremeyecek. Yeni gelecek jenerasyona tam ayak uyduramayacak. 1080p bile vereceği şüpheli her oyunda.

    Sırf yukarıda ki yazdığım yüzündne ben malesef PS4 ü PS3.5, XboxOne'ı da Xbox360.5 olarak görüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    Halen şunu anlamıyorsunuz " ne kadar köfte okadar ekmek "
    Evet 600 dolar veya 700 dolar bir makineye veremem diyen kullanıcılar yüzünden böylesine düşük gpu kullanıldı yenj konsollarda adam günde sigaraya 10 euro veriyor 6 yıl kullancağı konsola 700 dolar veremiyor.Olay sadece teralflops değilki grafik kalitesinide gördük.Battlefield 4'de 720 p ve 60 fps'de çalışacak olmasıda buna bir örnek.

    bf4 720p diye bişey yok. Sen insan davranışlarını eleştir istediğin kadar, kararlar "sen 2 paket cıgaradan tasarruf yap bende sana 700$ lık konsol çıkartayım" şeklinde alınmaz. Günde 2 paket cıgara içen eğer "buna 450$'dan 1 kuruş yukarı vermem" diyorsa, o 450$ içine hem kar edecek, hem rekabetçi olacak, hem adamın gururnu okşayacak malzeme koyman ve buna uygun servis vermen gerekir. Dünya böyle dönüyor.

    Hangi kaliteyi gördün? Final hali tam belli olmayan oyunlardan PC karşılaştırmasını mı, eski yeni diye PR aracı için kullanılanları mı, adamların sıkboğaz geliştirmeye çalıştığı aman bi an evvel çıksın diye baskı yiyen oyunları mı?

    Yok öyle hem sigaraya günde 10 euro verip hemde 600-700 dolar konsola veremem demek sonra olan bize oluyor güçlü donanım istiyenlere oluyor kat be kat güçlü donanımla çıktımı zaten rekabetçi olur.Ayrıca final halini gördünüzmü diyip duruyorsunuzda ikide bir konsolun ve oyunlarının çıkmasına 1 ay kalmış 1 ayda daha ne geliştireceklerki grafiği ? Battlefield 4 720p ve 60 fps olacak o haber bsc'de çıktı.the crew ve watch dogs'da böyle olacak.



    cry bio metro fry vs.'yi PC vs. PS3 ile karşılaştırıp PS4'e bi cacık olmaz diyebiliyorsanız dünyadan haberiniz yok çok başka yerden konuşuosunuz ikiniz de.

    Ya birader bıktım be senden.

    Nerede denmiş o karşılaştırmadan PS4 lafı. Senin bu illa saldırma modundan bıktım. Düzgün bir savunman varsa yap. Yazılmayan şeyleri yazılmış gibi okuyacaksanda bi sus artık.

    Her konuda bir konsol övmeler. Yok teknik veri vermeler.

    Senin mantığın nerenle alıyor kapalı bir kutunun PS4ün veya XboxOneın PClerden daha iyi performans vereceğini. Artık optimizasyon deme yeter yahu. Porsche Boxter a istediğin optimizasyonu yap o araba nasıl Bugatti Veyron olacak? Parça değiştirmeden?

    Artık biraz aç şu gözünü. Valla bıktım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    Halen şunu anlamıyorsunuz " ne kadar köfte okadar ekmek "
    Evet 600 dolar veya 700 dolar bir makineye veremem diyen kullanıcılar yüzünden böylesine düşük gpu kullanıldı yenj konsollarda adam günde sigaraya 10 euro veriyor 6 yıl kullancağı konsola 700 dolar veremiyor.Olay sadece teralflops değilki grafik kalitesinide gördük.Battlefield 4'de 720 p ve 60 fps'de çalışacak olmasıda buna bir örnek.

    bf4 720p diye bişey yok. Sen insan davranışlarını eleştir istediğin kadar, kararlar "sen 2 paket cıgaradan tasarruf yap bende sana 700$ lık konsol çıkartayım" şeklinde alınmaz. Günde 2 paket cıgara içen eğer "buna 450$'dan 1 kuruş yukarı vermem" diyorsa, o 450$ içine hem kar edecek, hem rekabetçi olacak, hem adamın gururnu okşayacak malzeme koyman ve buna uygun servis vermen gerekir. Dünya böyle dönüyor.

    Hangi kaliteyi gördün? Final hali tam belli olmayan oyunlardan PC karşılaştırmasını mı, eski yeni diye PR aracı için kullanılanları mı, adamların sıkboğaz geliştirmeye çalıştığı aman bi an evvel çıksın diye baskı yiyen oyunları mı?

    Yok öyle hem sigaraya günde 10 euro verip hemde 600-700 dolar konsola veremem demek sonra olan bize oluyor güçlü donanım istiyenlere oluyor kat be kat güçlü donanımla çıktımı zaten rekabetçi olur.Ayrıca final halini gördünüzmü diyip duruyorsunuzda ikide bir konsolun ve oyunlarının çıkmasına 1 ay kalmış 1 ayda daha ne geliştireceklerki grafiği ? Battlefield 4 720p ve 60 fps olacak o haber bsc'de çıktı.the crew ve watch dogs'da böyle olacak.

    720p olayını millet diline doladı, adamlar 720p ve 60 fps olacak demedi, ilk başta öyle bişeyler çıktı sonra üzerinde çalışıyoruz iyileştiriyoruz daha yüksek olacak dedi. 1080p ve 60 fps olacak gibi bişey demiyorum dikkat edersen 720p olmayacak diyorum. Diğerleri de öyle, en kötü 1080p 30 fps yi garanti etme derdinde hepsi. Konslun bişeyleri baltalıyo olmasınan olan hoşnutsuzluğunu bişeyleri gerçeği bükme yolunda kullanma. Bsc iyi bi kaynak değil bunlar için, söylenti için bişey demem. bsc nin Kaynağını bilginin ne olduğunu neden bahsettiklerini araştırman lazım. Uğraşamam diyorsan konsolla ilgili tonla şey var, bsc'nin bu konuda söylentiden kesin olmayan bilgiler için temiz sağlam bi kaynak olmadığını gösterebilecek.

    Benim de sanki hem cıgaraya para verelim hemde ucuza konsol olsun demişim gibisinden bana tavır alıyormuşsun gibi yazma. Duruma gıcık isen, dünyada işler böyle yürür, bi sürü alanda böyle yürür. İnsanlara refah ve az bilgi verirsen farklı şekilde davranırlar. İster cıgaraya para yatırsın ister başka bişeye para yatırsın isterse wc de kullansın, 450$ konsoldan adamlar 15 milyar $ gelir bekliyorlarsa, 600$ fiyat için ilave deneyime rağmen 10 milyar $ projeksiyon yapılıyorsa yine gidilir 450$ olanda karar kılınır. Şimdi olan şey de bu.

    Konsolun fiyatı da donanımı belirliyor, yine olan şey bu.

    Ben sana grafik kalitesini de gördük diyip küçümsediğin şeyi soruyorum neyle neyi karşıılaştırıyorsun diye. Finali belli olmayan oyun derken de az müsade et motoru belli olan model yapısı render altyapısı belli olan, konsolu kullanma verimi belli olan oyunlarda bambaşka deneyim olmayacağını bilelim. E3'de faln Killzone faln için bile kendileri final hali olmadığı 3-5 iyileştirme olacağından bahsettiler. Heralde bunu da bambaşka bi deneyim anlamında kullanmıyoruz, sana soruyorum PS4 için mesela neyle neleri karşılaştırıp beklentilerimden çok uzak diyebiliyorsun.

    cry bio metro fry vs.'yi PC vs. PS3 ile karşılaştırıp PS4'e bi cacık olmaz diyebiliyorsanız dünyadan haberiniz yok çok başka yerden konuşuosunuz ikiniz de.

    Alıntıları Göster
    Grafik farklarına ve gücüne bakarak diyoum beklentimi karşılayamadı diye bir fifa 06 ile fifa 07 arasındaki farka bak bide fifa 13 ile fifa 14 arasındaki farka bak.final hali olsun olmasın oyunlarındaki grafikler konsolun gücü hakkındaki bilgilerin çoğunu veriyor tabikin 1-2 yıla ps 4 oyunlarındaki grafikler gelişecek ama az gelişecek devrimsel gelişmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schmerzhaft -- 16 Ekim 2013; 0:08:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konsol diyip argüman diye kullandığınız şeyler ne? Ps3 ile Xbox360 ile PC'yi mukayese edip duruyorsunuz, sonra konsollar vs. PC diye genellemeden bahsetmiyormusunuzn? Sonra bu temeli alıp yeni konsollar da aynı şekilde olacak'a getirmiyor musunuz? Yukarda yazdığınız onca şey, eski konsollardaki yeni oyunlar ile PC'yi mukayese etmek, burdan hareketle de PC'nin yeni konsollar karşısında da avantajlı olacağı sonucuna varmak değil mi? İlla yeni konsolların getirdikleri yeniliklere rağmen PC'de geri olacaklarını ima etmiyor musunz hala? İlla yeni konsollar ""bi cacık değil"" şeklinde mi kullanmanız gerekiyor o anlamı anlayışı vermesi için? "Yeni konsollar geri, güzel gözüküyor ilerleme var ama PC daha iyi" ye gelmiyo mu yazılanlar yukarda?

    Yazdığınız şeyleri eski konsollar ve yeni konsollar diye ayırmanız lazım. Bu ayrımı herhangi bi yerde yapmışlığınız var mı? İkiniz veya diğerleri bu ayrımı yapıyorlar mı?

    Durup , eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıp, sonra konsollar PC'den geri diyip, "şimdi de böyle olacak ilerleme olur ama fazla olmaz" değil mi bütün tartışmanın temeli? PS2 >> Ps3'e geçerkenki gibi ilerleme olmaz denmedi mi yukarda ? şimdilik kötü durmuyor yeni konsollar, bunun üstüne yani çıkış oyunlarının üstüne daha da fazla şeyler koyma imkanı veriyor. Bunu sağlayacak imkanlar PC'de yok, eski kosollarda hiç olmadı.

    @iARDAs Birader sen işine gelen yerde çıkıp etrafa bakıp bişeyler konuşup, işine gelmeyen yerde kafanı kuma gömme. Bilmediğine anlamadığına ve hiç de merak etmediğin şeylerle ilgili bişeyler karalayacaksan , sonrada bana bi kes artık tavrıyla bişeyler yazacaksan, kendin ne durumdasın ona bak o zman.

    KAfanı kuma gömdüğün yerler neresi mesela biliyor musun? BF3 'ün bi PS3'de çalıştırılabilmesinin ne denli nimet olduğunu anlamıyosun, bi sürü insan anlamıyor. Bunu yazarken PS3'ü bi güzel küçümsediğimi alaşağı ettimi anlıyorsundur umarım. İnsanların BF3 gibi oyunlarla PS3 vs. PC karşılaştırması insanların asla yapmaması gereken bişey. Abartmak isteniyorsa bi hesap makinasında bunu yapabildiği için sevinmek olmalı. İsimleri aynı sadece, PS3'de çalışan şey suyunun suyunun suyu gibi bişey. Sırf adı Bf diye, PC'de de var diye, benzer şeyler gösteriyorlar diye karşılaştırılabileceğine inanıyorsunz. O çalışan şeyler birbirinden tamamen farklı şeyler alakaları yok. PS3 de çalışan hali, ölçeklenmiş küçültülmüş bi hali değil, özel olarak o donanımda çalışması için hazırlanmış iş görecek kadar bişeyler versin diye gözüken bişey.

    Sonra bunu alıp PC ile karşılaştırdıktan sonra yeni konsollardan bahsedip duruyorsunuz ve kafaların kumda olduğu kısımlar tamamen yok sayıldığı için, aynı mantık yeni konsollarda da geçerlidir denip duruyor. İkiniz de başkaları da bu konuda hatalı. Eski konsolların referans alınabilir hiçbi tarafı yok. Kalkıp konsol diyip diyip argüman olarak eski konsolları kullanmaktan vazgeçin.

    @ziel34 PC'nin gelişme imkanı var dediğin şey sana oyunda %40 GPU %40 CPU 40 fps sunuyor biliyorsun dimi? Bunu da komplo teorisine bağlama, bilerek yapmıyorlar low level olay PC'de bilerek yok, bilerek konsollara oyun sattırmak için böyle şeyler yapılıyor olayına girme. PC'de Dx'in engel olduğu çok şey var. Bunu GPU'yu hızlandırrarak alt edemezsin dünya kadar para bayıldım DOF açtım diye bi kart böyle yapıo dersin. Çok çekirdek doldurarak da çözülmez bu. Dönüp dolaşıp single-thread ve Dx / işletim sisteminin CPU-GPU transfer imkanları ile sınırlısın. PC'de gelişecek dediğin şey bununla ilgili adım atılırsa olur, Mantle SteamOs olacaksa bi yere kadar buna imkan verecek.

    Konsol için 3 kuruşa 5 köfte diyorsun ya, o 5 köfte şimdiye kadar bildiğin mantıkla geliştrilen oyunlar için geçerli(hiç ilgilenmem alakadar etmez diyorsan bilmediğin mantık oluyo, daha klasik yaklaşımla daha çok fillrate'in çip içi BW'nin ağırlığının olduğu render yapıları ile). Konsolda yapılma imkanı olan şey 3 kuruşa 5 köfte yerine, 3 kuruşa ""aynı lezzeti veya besin değerini verecek başka yiyecekler topluluğu" olayı. GPGPU da low-level kodlama da bunlarla alakalı. PC'de de GPGPU olmaz mı olur, alası olur bi yere kadar. Low-level da Mantle, SteamOS gibi şeylerin getireceği API ile olur. Adamların elinde olan , sana o 5 köfte yerine daha lezzetli gelecek tarifi üretme imkanı var artık. Eski konsollarda tek tip tarif vardı onu yiyorduk. PC'nin durumu karşık. Yeni API olmaz ise önüme köfte gelir sade onu yeriz. API olursa farklı yemekler gelir onları kullanırız ama içeriklerine müdahele edemeyiz. Donanım komutları - farklı tarifler ile istediğimiz yaratma imkanı PC'de yok. Dx üstünden kesinlikle yok.

    Konsollara da gereğinden fazla değer atfettiğim yok benin. Siz ikinizin benzeri mantığında yaklaşanlar eski konsolların kapasitelerinden ve onlardan yapılmış oyunların nasıl yapıldığından bahsederken kafanızı kuma gömüyorsunuz, sonra eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıyorsunuz. Sonra yeni konsolların PC'deki bazı kodlama paradigmasından nasıl farklı olduğundan bahsetmeye çalışılınca yine kafalarınızı kuma gömüyorsunuz, sonra yeni konsolların donanımları yeterince iyi değil noktasından devam ediyorsunuz. Yeni konsollar hack/trick ile GPGPU / low-level'ı PC'de olamayacak kadar farklı şekilde değerlendirebilir diyoruz, zaten buna kulak tıkamışlığınız var. Optimize ve konsola özel ortam kelimelerini o kadar çok duymuşsunuz ki ayağa düştüğü için uygun donanımda getirebilme ihtimali olan şeyler için direk burun kıvırıp başınızı çeviriyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Konsol diyip argüman diye kullandığınız şeyler ne? Ps3 ile Xbox360 ile PC'yi mukayese edip duruyorsunuz, sonra konsollar vs. PC diye genellemeden bahsetmiyormusunuzn? Sonra bu temeli alıp yeni konsollar da aynı şekilde olacak'a getirmiyor musunuz? Yukarda yazdığınız onca şey, eski konsollardaki yeni oyunlar ile PC'yi mukayese etmek, burdan hareketle de PC'nin yeni konsollar karşısında da avantajlı olacağı sonucuna varmak değil mi? İlla yeni konsolların getirdikleri yeniliklere rağmen PC'de geri olacaklarını ima etmiyor musunz hala? İlla yeni konsollar ""bi cacık değil"" şeklinde mi kullanmanız gerekiyor o anlamı anlayışı vermesi için? "Yeni konsollar geri, güzel gözüküyor ilerleme var ama PC daha iyi" ye gelmiyo mu yazılanlar yukarda?

    Yazdığınız şeyleri eski konsollar ve yeni konsollar diye ayırmanız lazım. Bu ayrımı herhangi bi yerde yapmışlığınız var mı? İkiniz veya diğerleri bu ayrımı yapıyorlar mı?

    Durup , eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıp, sonra konsollar PC'den geri diyip, "şimdi de böyle olacak ilerleme olur ama fazla olmaz" değil mi bütün tartışmanın temeli? PS2 >> Ps3'e geçerkenki gibi ilerleme olmaz denmedi mi yukarda ? şimdilik kötü durmuyor yeni konsollar, bunun üstüne yani çıkış oyunlarının üstüne daha da fazla şeyler koyma imkanı veriyor. Bunu sağlayacak imkanlar PC'de yok, eski kosollarda hiç olmadı.

    @iARDAs Birader sen işine gelen yerde çıkıp etrafa bakıp bişeyler konuşup, işine gelmeyen yerde kafanı kuma gömme. Bilmediğine anlamadığına ve hiç de merak etmediğin şeylerle ilgili bişeyler karalayacaksan , sonrada bana bi kes artık tavrıyla bişeyler yazacaksan, kendin ne durumdasın ona bak o zman.

    KAfanı kuma gömdüğün yerler neresi mesela biliyor musun? BF3 'ün bi PS3'de çalıştırılabilmesinin ne denli nimet olduğunu anlamıyosun, bi sürü insan anlamıyor. Bunu yazarken PS3'ü bi güzel küçümsediğimi alaşağı ettimi anlıyorsundur umarım. İnsanların BF3 gibi oyunlarla PS3 vs. PC karşılaştırması insanların asla yapmaması gereken bişey. Abartmak isteniyorsa bi hesap makinasında bunu yapabildiği için sevinmek olmalı. İsimleri aynı sadece, PS3'de çalışan şey suyunun suyunun suyu gibi bişey. Sırf adı Bf diye, PC'de de var diye, benzer şeyler gösteriyorlar diye karşılaştırılabileceğine inanıyorsunz. O çalışan şeyler birbirinden tamamen farklı şeyler alakaları yok. PS3 de çalışan hali, ölçeklenmiş küçültülmüş bi hali değil, özel olarak o donanımda çalışması için hazırlanmış iş görecek kadar bişeyler versin diye gözüken bişey.

    Sonra bunu alıp PC ile karşılaştırdıktan sonra yeni konsollardan bahsedip duruyorsunuz ve kafaların kumda olduğu kısımlar tamamen yok sayıldığı için, aynı mantık yeni konsollarda da geçerlidir denip duruyor. İkiniz de başkaları da bu konuda hatalı. Eski konsolların referans alınabilir hiçbi tarafı yok. Kalkıp konsol diyip diyip argüman olarak eski konsolları kullanmaktan vazgeçin.

    @ziel34 PC'nin gelişme imkanı var dediğin şey sana oyunda %40 GPU %40 CPU 40 fps sunuyor biliyorsun dimi? Bunu da komplo teorisine bağlama, bilerek yapmıyorlar low level olay PC'de bilerek yok, bilerek konsollara oyun sattırmak için böyle şeyler yapılıyor olayına girme. PC'de Dx'in engel olduğu çok şey var. Bunu GPU'yu hızlandırrarak alt edemezsin dünya kadar para bayıldım DOF açtım diye bi kart böyle yapıo dersin. Çok çekirdek doldurarak da çözülmez bu. Dönüp dolaşıp single-thread ve Dx / işletim sisteminin CPU-GPU transfer imkanları ile sınırlısın. PC'de gelişecek dediğin şey bununla ilgili adım atılırsa olur, Mantle SteamOs olacaksa bi yere kadar buna imkan verecek.

    Konsol için 3 kuruşa 5 köfte diyorsun ya, o 5 köfte şimdiye kadar bildiğin mantıkla geliştrilen oyunlar için geçerli(hiç ilgilenmem alakadar etmez diyorsan bilmediğin mantık oluyo, daha klasik yaklaşımla daha çok fillrate'in çip içi BW'nin ağırlığının olduğu render yapıları ile). Konsolda yapılma imkanı olan şey 3 kuruşa 5 köfte yerine, 3 kuruşa ""aynı lezzeti veya besin değerini verecek başka yiyecekler topluluğu" olayı. GPGPU da low-level kodlama da bunlarla alakalı. PC'de de GPGPU olmaz mı olur, alası olur bi yere kadar. Low-level da Mantle, SteamOS gibi şeylerin getireceği API ile olur. Adamların elinde olan , sana o 5 köfte yerine daha lezzetli gelecek tarifi üretme imkanı var artık. Eski konsollarda tek tip tarif vardı onu yiyorduk. PC'nin durumu karşık. Yeni API olmaz ise önüme köfte gelir sade onu yeriz. API olursa farklı yemekler gelir onları kullanırız ama içeriklerine müdahele edemeyiz. Donanım komutları - farklı tarifler ile istediğimiz yaratma imkanı PC'de yok. Dx üstünden kesinlikle yok.

    Konsollara da gereğinden fazla değer atfettiğim yok benin. Siz ikinizin benzeri mantığında yaklaşanlar eski konsolların kapasitelerinden ve onlardan yapılmış oyunların nasıl yapıldığından bahsederken kafanızı kuma gömüyorsunuz, sonra eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıyorsunuz. Sonra yeni konsolların PC'deki bazı kodlama paradigmasından nasıl farklı olduğundan bahsetmeye çalışılınca yine kafalarınızı kuma gömüyorsunuz, sonra yeni konsolların donanımları yeterince iyi değil noktasından devam ediyorsunuz. Yeni konsollar hack/trick ile GPGPU / low-level'ı PC'de olamayacak kadar farklı şekilde değerlendirebilir diyoruz, zaten buna kulak tıkamışlığınız var. Optimize ve konsola özel ortam kelimelerini o kadar çok duymuşsunuz ki ayağa düştüğü için uygun donanımda getirebilme ihtimali olan şeyler için direk burun kıvırıp başınızı çeviriyorsunuz.

    Haha iyi güldüm. Komedi ha?

    Önce sen arkadaşın konsol ve PC karşılaştırmasına göre bazı screenshotlar koyduğumu ve PS4 o mesajda gündemde olmamasına rağmen senin sanki PS4 ü o şekilde eleştirmişim gibi yaklaşmanı es geçmen kafayı kuma gömmenin en büyük halidir. Kusura bakma.

    Neden BF3 ve PC karşılaştırılması yapılmayacak? Arkadaş sordu bende screenshot larla gösterdim. Bunda ne var şimdi?

    Sen bana şunu söyle. Diyelim yeni konsollar MUHTEŞEM. En kötü ihtimalle yine o oyunlar PC ye geldiğinde aynı texture ve aynı gölgeler ile gelecek. Bak en kötü ihtimalle. E sen bunu konsol ömrü boyu en fazla 1080p 60hz de verebileceksin. Maksimumun bu.

    O yüzden lütfen insanlar PCyi konsola karşı övüyor ise biraz buna saygı göster çünkü 1080p 60hz standard oldu ve insanlar, ve hatta ekran kartı yapımcıları tamamen farklı çözünürlükleri hedefliyorlar. E bunuda sağlayabilmek zaten PC nin gücünü gösteremezmi?

    O çok övdüğün konsollar lütfen bir gün gelsin
    1080p 120hz
    1440p
    1600p
    1080p surround
    1440p surround
    4K
    60hz stabil 1080p 3D ile oyunları açabilsin sonra gel konsollarla PC yi karşılaştıranlara laf at.

    Maksimum verebildiği şey 1080p 60hz olan bir makinayı, PC ile karşılaştırmak ne kadar doğru yalvarıyorum sen söyle.


    ziel34 e dediklerine gelecek olurska

    PC de DirectX in engel olduğu çok şey varsada, PCnin o engelleri aşacak gücü var. Ha lanet olsun DXe katılıyorum fakat bu ayrı bir konu. Şu an tartışılan hiç değil.

    Sen cidden konsolların yeni APIsi ile Directx 290x QuadFire performansı filan vereceğini mi düşünüyosun anlamadım? Öyle bir batırıyorsun ki PC mimarisini. İstediğin kadar yeni bir API yap, konsolda günün sonunda sınırların var.




  • Hepsi son dönem oyunları.Xbox360-PS3-PC grafik karşılaştırması.

    BioShock Infinite

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Crysis 3

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Dishonored

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    http://cfa.eurogamer.net/2012/articles//a/1/5/1/9/4/2/3/PS3_013.png[simage][/simage]
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Hitman Absolution

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Far Cry 3

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Metro: Last Light

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Tomb Raider

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Saints Row 4

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH
    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH




  • Hocam hepsine baktım büyüterek ve yanyana korayak ve hepsinde fark var.

    Texturelar aynı gözükse bile gölgelemelerde fark var, bazı oyunlarta Anti Allising eksiklikleri tavan yapmış. 720p olsa bile iki platform arasında fark yinede mevcut. Ha tekrar söylüyorum bu farkı önemsemeyen olur o ayrı bir konu.

    Diyelim PC oyunları tamamen aynı gözüksün. Gölgeyi ve Anti Allisingide atalım. Yinede PC kadar seçenekleri olmadıkları için PCnin arkasında kalacak. Buda çözünürlük ve refresh rate gibi ki sende bu konulara zaten hak verdin.

    PC ve konsolu karşılaştırırken 720pye göre de karşılaştırmamak lazım. Nedeni şimdiki konsolların verebileceği maksimum o, fakat PCde alternatifler çok daha fazla. Şu an yeni bir bilgisayar toplayan birisinin minimum hedefi 1080p.

    O yüzden cidden ayrı kulvarlar.

    Üstte dediğim gibi PS4ün 1 tek rakibi var, oda Xbox One. Wii U değil, tablet değil veya bir oyun PCsi değil.

    Yani işin özü bir oyunu kaliteli yapan sırf texture değildir. Bu işin içinde çözünürlük var, gölgelemeler var, Anti Allising var. Bir çok etken var.




  • teknik karşılaştırmalar tamamen hatalı hem donanın hem de yazılım tarafında , çünkü multi platform oyunlar zaten adı üstünde ama zor yoldan ama kolay yoldan bir makine belki %100nü kullanarak diğeri belki %50 güçte sonuçta hepsi 3 aşağı 5 yukarı aynı sonucu verir. bundan önce de böyleydi bundan sonrada böyle olacak, tartışmalar yersiz, ps4 için yapılacak multiplatform oyunları pcde aynen göreceğiz.
    haa hem ps3 hem ps4 için yapılan multiplatform bir oyun 2 konsolda da aynı görünüyorsa orda bir problem vardır bunun dışında 1 oyun sadece pc için geliştirilmiyorsa konsol versiyonlarından çokta farklı olması beklenemez genelde bazı teknik detaylar hariç aynı olur.
    bugün sadece highend pc için geliştirilen bir oyunu aynı detaylarda ps4 için de geliştirmenin mümkün olabileceği düşüncesinde değilim ama çok uğraşırlarsa kırpılmış bir versiyonunu yapabilirler tabi diğer taraftan ps4 için geliştirilen bir oyunun kayıpsız bir şekilde pc için de geliştirileceğine tanık olacağız zaten
    bana kalırsa grafik karşılaştırma yapılacaksa yeni konsolların grafikleri eskileri ile karşılaştırılmalı, devam oyunları bu karşılaştırmalar için ideal.
    multiplatform oyunlarda adam bazı oyunlarda pc grafikleri daha iyi diyorsa aksini ispat etmeye çalışmak saçma çünkü adamın high end pc vardır bütün ayarları sona çeker konsolda fullhd olmayan oyunu pc üzerinde 4k oynar, ne olur, zenginin parası züğürdün çenesini yorar (sözüm meclisten dışarı).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: strider_venom

    teknik karşılaştırmalar tamamen hatalı hem donanın hem de yazılım tarafında , çünkü multi platform oyunlar zaten adı üstünde ama zor yoldan ama kolay yoldan bir makine belki %100nü kullanarak diğeri belki %50 güçte sonuçta hepsi 3 aşağı 5 yukarı aynı sonucu verir. bundan önce de böyleydi bundan sonrada böyle olacak, tartışmalar yersiz, ps4 için yapılacak multiplatform oyunları pcde aynen göreceğiz.
    haa hem ps3 hem ps4 için yapılan multiplatform bir oyun 2 konsolda da aynı görünüyorsa orda bir problem vardır bunun dışında 1 oyun sadece pc için geliştirilmiyorsa konsol versiyonlarından çokta farklı olması beklenemez genelde bazı teknik detaylar hariç aynı olur.
    bugün sadece highend pc için geliştirilen bir oyunu aynı detaylarda ps4 için de geliştirmenin mümkün olabileceği düşüncesinde değilim ama çok uğraşırlarsa kırpılmış bir versiyonunu yapabilirler tabi diğer taraftan ps4 için geliştirilen bir oyunun kayıpsız bir şekilde pc için de geliştirileceğine tanık olacağız zaten
    bana kalırsa grafik karşılaştırma yapılacaksa yeni konsolların grafikleri eskileri ile karşılaştırılmalı, devam oyunları bu karşılaştırmalar için ideal.
    multiplatform oyunlarda adam bazı oyunlarda pc grafikleri daha iyi diyorsa aksini ispat etmeye çalışmak saçma çünkü adamın high end pc vardır bütün ayarları sona çeker konsolda fullhd olmayan oyunu pc üzerinde 4k oynar, ne olur, zenginin parası züğürdün çenesini yorar (sözüm meclisten dışarı).

    Olayın özeti aslında bu venom.

    En kötü ihtimalle bir oyunu PCde texture açısından konsol seviyesinde görürüz. En kötü olarak. E buna PCye özel bazı şeyleride eklersek veya PC gücüne özel, e o zaman farklar çıkacaktır. Konsollardaki AA eksikliği 1080pde mesela bir çok oyunda çok belirgin. Bu bile başlı başlı bir neden olur aslında.

    Zaten olay PCnin sınırlı olmaması. Şu an ki teknoloji ile bile bir konsoldan daha kaliteli bir görünüm elde edebiliyor isek, bu fark sadece açılacaktır. 4K yı geç, 1440p bile 1080p den çok farklı.

    Edit : Ne Nvidia, ne de AMD artık üst seviye ekran kartlarını 1080p 60hz için dizayn ediyor. Testler bile hep 1600p ve 1440p ye odaklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iARDAs -- 16 Ekim 2013; 1:55:15 >




  • Ben konsolla pc oyunları arasında bir fark yok diyorum ama bunun yan sıra bir pc oyuncusuyum.Yani pc oyunlarının konsol oyunlarına fark atmasını canı gönülden isterim.Dediğiniz gibi fark var var ama öyle dişe dokunur bir fark değil.En azından beni tatmin edecek seviyede değil.Benim de hoşuma gidiyor pcye özel grafik ayarlarının ve efektlerinin olması.Ama işte insan daha fazla bir fark olsun istiyor .Mesela bunun gibi.

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Ben konsolla pc oyunları arasında bir fark yok diyorum ama bunun yan sıra bir pc oyuncusuyum.Yani pc oyunlarının konsol oyunlarına fark atmasını canı gönülden isterim.Dediğiniz gibi fark var var ama öyle dişe dokunur bir fark değil.En azından beni tatmin edecek seviyede değil.Benim de hoşuma gidiyor pcye özel grafik ayarlarının ve efektlerinin olması.Ama işte insan daha fazla bir fark olsun istiyor .Mesela bunun gibi.

    Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH

    Hehe. Hocam o zor :)

    Keşke olsa. 4K inan o kadar olmasa da ciddi bir fark getirecek yalnız oyün dünyasına.

    Şu an 1440pdeyim ve 1080p ye bir daha geçmem (şımarıklık olarak algılanmasın lütfen) ama 1440p de 3686400 piksel var iken 1080pde 2073600 piksel var düşünün.

    4Kda da 8294400 piksel olacak

    Tabi o çözünürlükte oyunları 60fpsde oynayabilmek Titan Triway SLI ile bile her oyunda mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    Sen bana şunu söyle. Diyelim yeni konsollar MUHTEŞEM. En kötü ihtimalle yine o oyunlar PC ye geldiğinde aynı texture ve aynı gölgeler ile gelecek. Bak en kötü ihtimalle. E sen bunu konsol ömrü boyu en fazla 1080p 60hz de verebileceksin. Maksimumun bu.

    O yüzden lütfen insanlar PCyi konsola karşı övüyor ise biraz buna saygı göster çünkü 1080p 60hz standard oldu ve insanlar, ve hatta ekran kartı yapımcıları tamamen farklı çözünürlükleri hedefliyorlar. E bunuda sağlayabilmek zaten PC nin gücünü gösteremezmi?

    O çok övdüğün konsollar lütfen bir gün gelsin
    1080p 120hz
    1440p
    1600p
    1080p surround
    1440p surround
    4K
    60hz stabil 1080p 3D ile oyunları açabilsin sonra gel konsollarla PC yi karşılaştıranlara laf at.

    Maksimum verebildiği şey 1080p 60hz olan bir makinayı, PC ile karşılaştırmak ne kadar doğru yalvarıyorum sen söyle.


    ziel34 e dediklerine gelecek olurska

    PC de DirectX in engel olduğu çok şey varsada, PCnin o engelleri aşacak gücü var. Ha lanet olsun DXe katılıyorum fakat bu ayrı bir konu. Şu an tartışılan hiç değil.

    Sen cidden konsolların yeni APIsi ile Directx 290x QuadFire performansı filan vereceğini mi düşünüyosun anlamadım? Öyle bir batırıyorsun ki PC mimarisini. İstediğin kadar yeni bir API yap, konsolda günün sonunda sınırların var.

    Arkadaşım yeni konsollardan zerre bahsetme amacın yoksa bu konuya niye msj atıyorsun o zman, rsan genelleme yapıp bütün konsolları bir tutuyorsa onun kabahati o. Eskiyi yeniyi bir tutma amacı varsa öyle bi bakış açısı varsa onun kabahati. Onun yazdıklarından o anlamı çıkartmadım ben, ama bu anlam çıkartılmaz diye bişey de yok. Senin bakış açını az çok biliyorum, en azından fikrim var orda burda yazdıklarından. Şimdi bu konu altına ziel'in yazdıklarına ilave yazdıklarının hiç birinde yeni konsollara laf kondurma amacının olmadığını yeni konsolların imkanlarının kısıtlı kalacağını vs. gibi içinde zerre düşünce olmadığını söyle, karma seninle olsun ben yanlış anlamışım sadece eski konsollara laf sokuyormuşsun kusura bakma diyim.

    Yeni konsollardaki her oyunun PC'ye geleceği, bunun da tamamen aynı şekilde port edileceğini varsayıyorsun. onlar buraya gelecek diye bakma en başta. Para verilir engellenilir bilerek geciktirilir onlardan bahsetmiyorum zaten. Yeni konsollrda eğer o bahsettiğin textureları işleme yapısını PC'ye uydurmakta büyük sorun yaşıyorsan kolay kolay getiremezsin. Bunun olduğu zamanlar gelecek, donanım komutu ile prosedüral olarak texture üstünde modifiye yapıp tek geçiş ile araba üstündeki çamuru işleyecek mesela. PC Dx altında bunların maliyeti çok olacak. Yakın zamanda Her oyun için bunun olacağından da bahsetmiyorum. Oyunu geliştrimeye exc olması amaçlanmadan başlanmış olsa bile, bunu xbox'a veya PC'ye aktarmakta sorun yaşanabilmesi muhtemel çok yer var. Bugun elimizde olan GPU'lara bakarsan sana dünya kadar şey sayabilirim sorun çıkartacak. Fermi öncesi GPU'ları, GCN öncesi GPU'ları dahil bile etmiyorum detayından hiç bahsetmediğim şeylere onlar ölü vaka. PC'de, elimizdeki GPU'larda bunu işlemek için yazılım işletim sistemi API için ortak bişey yok. Sorunun bi kısmı orda. çıkış oyunları dışında GPGPU ve low-level yapılar için adamlara bi süre zaman ver. Unutmazsan laf sokmak istersen sonra gelir böle böle demiştin noldu dersin. Yine lafı çeviriyorsun diyeceksin, ama belli prosedüral yapıları PC'de şimdiki GPU'larla işlemek için sana çok çok fazla işlem gücü gerekir. Bunu Dx altında detayından bahsetmediğim şekilde yapamazsın. Adı konsol olmasın, PC üstünde GCN GPU üstünde özel API ve direk donanım komutlarına ulaşabilir imkan ver, yine şimdiki Dx altında çalışacak her oyuna tur bindirecek şeyler yapma imkanın var. GCN yüceltilecek bişey olduğundan değil, donanıma erişme imkanın var diye, donanıma erişip yaptığın bi işte mesela %3-5'den %25-30'a sırf tek bi iş için ilave artış imkanı var diye. Cuda Nvidia ile olmaz mı, Kepler ile tam olarak olmaz, Fermi de donanımı geri bazı açılardan. Nvidia'da sana direk donanıma erişme imkanı yok. Bunlar teknik şeyler değil zırvalama yine deme. Konsol değil, mesela bi PS4 açısından bakarsam PS4 değil bi 7970 i7 ile bana low level API + donanıma erşim imkanı ve işletim sistemi çekirdeğinde tweak imkanı ver. Bu şekilde oyun yapayım. 4 titan bile bööööyle arkasından bakar onu Dx'e aktarıp oynatmak istersem.

    Olay konsol idi PC idi değil. Tam programlanabilir, GPGPU açısından çok verimli, direk donanıma erişilebilir imkan veren bi GPU en başta. Sonra, bu GPU'yu istediğim şekilde donanıma erişerek kullanabileceğim low level API. Sonrasında da bu API ve GPU ile iletişim kurduracak driver altyapısı ve işletim sistemi kerneli. Bana bunları bi arada PC ile sun, istersen konsol adı ile sun, istersen özel bi devre üstünde bi tasarım olarak sun nasıl istersen sun. Bunları ver, sonra piyasadaki PC diye bildiğin Win + Dx altına port edeyim, PC de en hızlı bildiğin kartlar böööööylee arkasından bakacak mı gör. Olayın temeli bu. Ben bunu zaten biliyorum diyorsan yazdıklarında hep ayarı kaçırdığın yerler var.

    Yazdığım şeyleri cevap verilmesi gereken şeyler olarak değil bütün olarak ele alman lazım. Dx e lanet olsun , ama konsollar bişey yapamaz PC döver olayına getirdin mi olmuyor, bilmiyorsun ne kadar fark olacağını.Ucuzndan gitmek için bahsetmediğim dahil etmediğim hala özgün olmayan klasik yaklaşımla yakın zamanda çıkcak oyunları örnek veremye kalkma. Ben bahsettiğim şeyler ile ilgili olarak da, GPU'ların gelişim sürecindeki duvara toslamayı, Dx'i Win'i vs. hepsini işe katarak yazıyorum buraya. AMD bundan sonra kolay kolay güncelelme çıkartır mı, Nvidia MAxwwell ile ne kadar farklılık yapar direk bilgim yok ama ilerleyebilme potansiyeli olan yerler hakkında ve kısıtlanacakları yerler hakkında baya fikrim var. Mimari açıdan da üretim açısından da.

    Ucunu ayarını kaçırdığın yerlerden biri konsolları ilahlaşrıtıyormuşum gibi bi hal verip, 120hz den tut surrounda kadar uzatman olayı. Benim neyime anlatıyorsun bunları, kalkıp sana PS4 4k da oyun oynatacak diye hikaye mi yazıyorum, 1080'de 120 fps verecek mi diyorum? Latency ile throughput arasında fark var GPU'nun bişeyleri işlemesi açısından ama uzatırım ona girersem. Yazdığın şeylerin PC'de kapsadığı alanı da düşün bunun üstüne istediğin kadar yayılıyor de % kaçlık kesimi kullanarak anlatmaya çalışmadığım şeyler üstünden yüklenme yolunu seçiyorsun. Konsolun rekabet etmesi gereken amaçlanan alan bunlar hiç değil. Konsolu sanki göklere çıkarıp herkese bahşedilmiş bi aramğan gibi gösterdiğim de yok. Öyle bi algı oluşuyorsa önyargılı baktığın yerler vardır, 2 paragraf önceki yerde bahsettim.

    Dalga geçip 290x de mi yapamayacak 4 lü de mi yapamayacak'a getirmeden önce, bahsettiğin Bugatti olmasına gerek yok, senin Bugatti'nin gidebileceği yol yoksa ne yapacan? Fabrikadan piste getirip 3 tur atıp hadi götürün diyenler gibi mi olacak? Konsol dediğin şey özel OS + low level API + donanım komutu + en optimize komut imkanıdır. Bu senin gitmene imkan veren yoldur. Konsolda var diye öyle konsol diyip duruyoruz.PC'de aynı yol yok, yol dediğin çakıltaşı hep. Onu düzeltirler düzeltirler diyip duranlar için 20 senedir böyle hep bu olay. PC'de aynı iş için CPU--PCIe-kart gecikmesini izole edebilirsen etkilenmez isen yani, aynı ortamı ver alasını da burda yaparsın. O ortam şimdiye kadar hiç olmadı, olma şansı Mantle / SteamOS'nin ipuçları gelene kadar da yoktu, yıllardır da olmadı. Herşeye teknik, bilmemne gibisinden yaklaşıyorsun ama bunlardan bahsediyorsan bunların jargonu bunlar, bunların genel kültürü bi anlamda. Detayı dediğin şeyleri yok sayarsan su üstünde yürüyen böceğe bakıp ben alasını yaparım dersin, insanım ben mi yapamayacam dersin, uygun tasarımı benzeri hız manevra imkanı elde edene kadar canın çıkar belki. Bu da onun gibi.

    Şunu yazmadan anlatamam, bugun PC'de oynadığın oyunların hemen hiçbiri Compute-bound değil, GPGPU ağırlıklı değil yani. Ya dönüp dolaşıp fillrate yüzünden sorun yaşanan, yada çip içi networkde BW limitine takılan oyunlar. ALU yüzünden gerçek anlamda duvara toslanılmıyor. Çünkü bu düzen böyle gelmiş, yıllar yıllar öncesinden beri aynı yaklaşım var hep. İster bunu 2000 öncesine indirge ister ekran kartı / GPU tarihi diye çok daha gerile indirge. Temelde hep aynı yaklaşım var. Günümüzde GPGPU'yu da bu klasik yaklaşımlara destek olması için 3 kuruş fark yaratsın diye kullanıyorlar. Büyük bambaşka yaklaşımlar yok, denenmişse bile GPU'lar ve PC bi şekilde ram engeli oluşturmuş (bunu PC'ye laf etmek için yazmıyorum, eski konsollarda bahsetmek istediğim şeylerin zerresii bile yok). Voxel bazlı işler mesela oyunun bi kısmı voxel tabanlı yapılırken geri kalan kısmı ram engeline takıldığından rasterization üstünden devam edilmiş. Unreal Engine 4, SVO diye yeni bişey kullanacaktı mesela yılan hikayesine döndü olayı. İlerlemek için yapman gereken şey GPU'yu bambaşka özgün bi şekilde programlamak. GPU programlamak derken de , GPU'lar anca Fermi ve GCN ile adam gibi programlanabilir oldular tarihi çok eski değil. Win Dx altında, GPGPU ile yepyeni bişey üretebilecek olsan bile yine kısıtlanıyorsun. Konsollar sana, bu alışılmışın dışına çıkıp GPGPU ve tamamen özel altyapı ile bambaşka imknlar verebilir, üstüne donanım komutu imkanı da tuzu biberi olur. Bunu altyapı olarak oturtana kadar, benimsenene kadar, bu alışmışın dışında render'a doğru konsollarda bi trend oluşana kadar PC'ye oyun da gelir başka şeylerde olur ondan bahsetmiyorum zaten. PC'ye oyun port edilemez diye bişey demedim şimdiye kadar hiçbi yerde şartlarını koydum. Ama yeni konsollarda oyunlrı Compute-bound / GPGPU temelli veya ona dayanan bi yapıya oturtma, özgün tasarım yapma, bunu da konsolun bütün nimetlerinden yararlanarak yapmaya başladıkları zaman PC'de Win Dx'in şimdiye kadar olandan çok çok daha fazla engel teşkil ettiğini görecekler. Mantle gibi şeyler, ne getireceğine bağlı olarak o zman PC'ye çok büyük katkıda bulunabilecek.

    Tekrar yazayım önceki paragrafta yazdığımı, aşılır denilip küçümsenen şeyler 20 yıldır var. Şurda 2 ay sonra en azından fikir verecek bi imkan gelecek, o zaman bakarsınız.

    edit : rsan'ın attığı resmlerdeki eski konsol PC karşılaştırmaları ile benim dediklerim arasında zerre alaka yok. O Pc konsol fark yok diyorsa onun da yanlış baktığı çok yer var yeni konsollar için argüman olarak kullanıyorsa bunları. venom'ın yazdıkları da köpüğe bakıp bu su bu süt demekle aynı şey. Yeni multi platform oyunları ps4 xb1 pc 'de aynı göstertmek için uğraşıyorlarsa hem onların kabahati, hemde temel / referans aldıkları şeylere göre ilave iş yükü demek. Hala Multi platform diyip bana BF4 nasıl oalcak o çok mu farklı olacak diyecekseniz, BF3/4 Frostbite'ın defered shading'i ile benim yukarda 1 ton karaladığım GPGPU arasındaki ilişkilere bakın öğrenin bi zahmet. Konsollarda fillrate limitine dayalı, ALU / Compute bound 'dan ne kadar uzaklaşılırsa o kadar PC'den geri kalmaya başlar. Ne kadar donanım komutlarından uzaklaşılır ne kadar zaman darlığı nedeniyle üst seviyeli yapılar kullanılırsa en optimum seviyelere göre o kadar uzak kalınır. Bunların detayları hakkında fikir sahibi olmdan yazılıyorsa, sonra da aaa aynı aaa PC bf4 daha ii konsolda 30 fps deniyorsa, o zman dönüp adamlara demeniz lazım birader bak cillop gibi ortam var, niye oturup gece gündüz farklı motor yazmadınız da aynı defered shading tabanlı algo'yu buraya getirdiniz diye. MP nin amacı her daim en az çaba en yüksek kar ve müşteriler iş gördükten sonra kaliteye bakmaz fark abartı olmadığı sürece yedirirz derseniz bişey dediğim yok zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 16 Ekim 2013; 3:02:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: iARDAs

    Sen bana şunu söyle. Diyelim yeni konsollar MUHTEŞEM. En kötü ihtimalle yine o oyunlar PC ye geldiğinde aynı texture ve aynı gölgeler ile gelecek. Bak en kötü ihtimalle. E sen bunu konsol ömrü boyu en fazla 1080p 60hz de verebileceksin. Maksimumun bu.

    O yüzden lütfen insanlar PCyi konsola karşı övüyor ise biraz buna saygı göster çünkü 1080p 60hz standard oldu ve insanlar, ve hatta ekran kartı yapımcıları tamamen farklı çözünürlükleri hedefliyorlar. E bunuda sağlayabilmek zaten PC nin gücünü gösteremezmi?

    O çok övdüğün konsollar lütfen bir gün gelsin
    1080p 120hz
    1440p
    1600p
    1080p surround
    1440p surround
    4K
    60hz stabil 1080p 3D ile oyunları açabilsin sonra gel konsollarla PC yi karşılaştıranlara laf at.

    Maksimum verebildiği şey 1080p 60hz olan bir makinayı, PC ile karşılaştırmak ne kadar doğru yalvarıyorum sen söyle.


    ziel34 e dediklerine gelecek olurska

    PC de DirectX in engel olduğu çok şey varsada, PCnin o engelleri aşacak gücü var. Ha lanet olsun DXe katılıyorum fakat bu ayrı bir konu. Şu an tartışılan hiç değil.

    Sen cidden konsolların yeni APIsi ile Directx 290x QuadFire performansı filan vereceğini mi düşünüyosun anlamadım? Öyle bir batırıyorsun ki PC mimarisini. İstediğin kadar yeni bir API yap, konsolda günün sonunda sınırların var.

    Arkadaşım yeni konsollardan zerre bahsetme amacın yoksa bu konuya niye msj atıyorsun o zman, rsan genelleme yapıp bütün konsolları bir tutuyorsa onun kabahati o. Eskiyi yeniyi bir tutma amacı varsa öyle bi bakış açısı varsa onun kabahati. Onun yazdıklarından o anlamı çıkartmadım ben, ama bu anlam çıkartılmaz diye bişey de yok. Senin bakış açını az çok biliyorum, en azından fikrim var orda burda yazdıklarından. Şimdi bu konu altına ziel'in yazdıklarına ilave yazdıklarının hiç birinde yeni konsollara laf kondurma amacının olmadığını yeni konsolların imkanlarının kısıtlı kalacağını vs. gibi içinde zerre düşünce olmadığını söyle, karma seninle olsun ben yanlış anlamışım sadece eski konsollara laf sokuyormuşsun kusura bakma diyim.

    Yeni konsollardaki her oyunun PC'ye geleceği, bunun da tamamen aynı şekilde port edileceğini varsayıyorsun. onlar buraya gelecek diye bakma en başta. Para verilir engellenilir bilerek geciktirilir onlardan bahsetmiyorum zaten. Yeni konsollrda eğer o bahsettiğin textureları işleme yapısını PC'ye uydurmakta büyük sorun yaşıyorsan kolay kolay getiremezsin. Bunun olduğu zamanlar gelecek, donanım komutu ile prosedüral olarak texture üstünde modifiye yapıp tek geçiş ile araba üstündeki çamuru işleyecek mesela. PC Dx altında bunların maliyeti çok olacak. Yakın zamanda Her oyun için bunun olacağından da bahsetmiyorum. Oyunu geliştrimeye exc olması amaçlanmadan başlanmış olsa bile, bunu xbox'a veya PC'ye aktarmakta sorun yaşanabilmesi muhtemel çok yer var. Bugun elimizde olan GPU'lara bakarsan sana dünya kadar şey sayabilirim sorun çıkartacak. Fermi öncesi GPU'ları, GCN öncesi GPU'ları dahil bile etmiyorum detayından hiç bahsetmediğim şeylere onlar ölü vaka. PC'de, elimizdeki GPU'larda bunu işlemek için yazılım işletim sistemi API için ortak bişey yok. Sorunun bi kısmı orda. çıkış oyunları dışında GPGPU ve low-level yapılar için adamlara bi süre zaman ver. Unutmazsan laf sokmak istersen sonra gelir böle böle demiştin noldu dersin. Yine lafı çeviriyorsun diyeceksin, ama belli prosedüral yapıları PC'de şimdiki GPU'larla işlemek için sana çok çok fazla işlem gücü gerekir. Bunu Dx altında detayından bahsetmediğim şekilde yapamazsın. Adı konsol olmasın, PC üstünde GCN GPU üstünde özel API ve direk donanım komutlarına ulaşabilir imkan ver, yine şimdiki Dx altında çalışacak her oyuna tur bindirecek şeyler yapma imkanın var. GCN yüceltilecek bişey olduğundan değil, donanıma erişme imkanın var diye, donanıma erişip yaptığın bi işte mesela %3-5'den %25-30'a sırf tek bi iş için ilave artış imkanı var diye. Cuda Nvidia ile olmaz mı, Kepler ile tam olarak olmaz, Fermi de donanımı geri bazı açılardan. Nvidia'da sana direk donanıma erişme imkanı yok. Bunlar teknik şeyler değil zırvalama yine deme. Konsol değil, mesela bi PS4 açısından bakarsam PS4 değil bi 7970 i7 ile bana low level API + donanıma erşim imkanı ve işletim sistemi çekirdeğinde tweak imkanı ver. Bu şekilde oyun yapayım. 4 titan bile bööööyle arkasından bakar onu Dx'e aktarıp oynatmak istersem.

    Olay konsol idi PC idi değil. Tam programlanabilir, GPGPU açısından çok verimli, direk donanıma erişilebilir imkan veren bi GPU en başta. Sonra, bu GPU'yu istediğim şekilde donanıma erişerek kullanabileceğim low level API. Sonrasında da bu API ve GPU ile iletişim kurduracak driver altyapısı ve işletim sistemi kerneli. Bana bunları bi arada PC ile sun, istersen konsol adı ile sun, istersen özel bi devre üstünde bi tasarım olarak sun nasıl istersen sun. Bunları ver, sonra piyasadaki PC diye bildiğin Win + Dx altına port edeyim, PC de en hızlı bildiğin kartlar böööööylee arkasından bakacak mı gör. Olayın temeli bu. Ben bunu zaten biliyorum diyorsan yazdıklarında hep ayarı kaçırdığın yerler var.

    Yazdığım şeyleri cevap verilmesi gereken şeyler olarak değil bütün olarak ele alman lazım. Dx e lanet olsun , ama konsollar bişey yapamaz PC döver olayına getirdin mi olmuyor, bilmiyorsun ne kadar fark olacağını.Ucuzndan gitmek için bahsetmediğim dahil etmediğim hala özgün olmayan klasik yaklaşımla yakın zamanda çıkcak oyunları örnek veremye kalkma. Ben bahsettiğim şeyler ile ilgili olarak da, GPU'ların gelişim sürecindeki duvara toslamayı, Dx'i Win'i vs. hepsini işe katarak yazıyorum buraya. AMD bundan sonra kolay kolay güncelelme çıkartır mı, Nvidia MAxwwell ile ne kadar farklılık yapar direk bilgim yok ama ilerleyebilme potansiyeli olan yerler hakkında ve kısıtlanacakları yerler hakkında baya fikrim var. Mimari açıdan da üretim açısından da.

    Ucunu ayarını kaçırdığın yerlerden biri konsolları ilahlaşrıtıyormuşum gibi bi hal verip, 120hz den tut surrounda kadar uzatman olayı. Benim neyime anlatıyorsun bunları, kalkıp sana PS4 4k da oyun oynatacak diye hikaye mi yazıyorum, 1080'de 120 fps verecek mi diyorum? Latency ile throughput arasında fark var GPU'nun bişeyleri işlemesi açısından ama uzatırım ona girersem. Yazdığın şeylerin PC'de kapsadığı alanı da düşün bunun üstüne istediğin kadar yayılıyor de % kaçlık kesimi kullanarak anlatmaya çalışmadığım şeyler üstünden yüklenme yolunu seçiyorsun. Konsolun rekabet etmesi gereken amaçlanan alan bunlar hiç değil. Konsolu sanki göklere çıkarıp herkese bahşedilmiş bi aramğan gibi gösterdiğim de yok. Öyle bi algı oluşuyorsa önyargılı baktığın yerler vardır, 2 paragraf önceki yerde bahsettim.

    Dalga geçip 290x de mi yapamayacak 4 lü de mi yapamayacak'a getirmeden önce, bahsettiğin Bugatti olmasına gerek yok, senin Bugatti'nin gidebileceği yol yoksa ne yapacan? Fabrikadan piste getirip 3 tur atıp hadi götürün diyenler gibi mi olacak? Konsol dediğin şey özel OS + low level API + donanım komutu + en optimize komut imkanıdır. Bu senin gitmene imkan veren yoldur. Konsolda var diye öyle konsol diyip duruyoruz.PC'de aynı yol yok, yol dediğin çakıltaşı hep. Onu düzeltirler düzeltirler diyip duranlar için 20 senedir böyle hep bu olay. PC'de aynı iş için CPU--PCIe-kart gecikmesini izole edebilirsen etkilenmez isen yani, aynı ortamı ver alasını da burda yaparsın. O ortam şimdiye kadar hiç olmadı, olma şansı Mantle / SteamOS'nin ipuçları gelene kadar da yoktu, yıllardır da olmadı. Herşeye teknik, bilmemne gibisinden yaklaşıyorsun ama bunlardan bahsediyorsan bunların jargonu bunlar, bunların genel kültürü bi anlamda. Detayı dediğin şeyleri yok sayarsan su üstünde yürüyen böceğe bakıp ben alasını yaparım dersin, insanım ben mi yapamayacam dersin, uygun tasarımı benzeri hız manevra imkanı elde edene kadar canın çıkar belki. Bu da onun gibi.

    Şunu yazmadan anlatamam, bugun PC'de oynadığın oyunların hemen hiçbiri Compute-bound değil, GPGPU ağırlıklı değil yani. Ya dönüp dolaşıp fillrate yüzünden sorun yaşanan, yada çip içi networkde BW limitine takılan oyunlar. ALU yüzünden gerçek anlamda duvara toslanılmıyor. Çünkü bu düzen böyle gelmiş, yıllar yıllar öncesinden beri aynı yaklaşım var hep. İster bunu 2000 öncesine indirge ister ekran kartı / GPU tarihi diye çok daha gerile indirge. Temelde hep aynı yaklaşım var. Günümüzde GPGPU'yu da bu klasik yaklaşımlara destek olması için 3 kuruş fark yaratsın diye kullanıyorlar. Büyük bambaşka yaklaşımlar yok, denenmişse bile GPU'lar ve PC bi şekilde ram engeli oluşturmuş (bunu PC'ye laf etmek için yazmıyorum, eski konsollarda bahsetmek istediğim şeylerin zerresii bile yok). Voxel bazlı işler mesela oyunun bi kısmı voxel tabanlı yapılırken geri kalan kısmı ram engeline takıldığından rasterization üstünden devam edilmiş. Unreal Engine 4, SVO diye yeni bişey kullanacaktı mesela yılan hikayesine döndü olayı. İlerlemek için yapman gereken şey GPU'yu bambaşka özgün bi şekilde programlamak. GPU programlamak derken de , GPU'lar anca Fermi ve GCN ile adam gibi programlanabilir oldular tarihi çok eski değil. Win Dx altında, GPGPU ile yepyeni bişey üretebilecek olsan bile yine kısıtlanıyorsun. Konsollar sana, bu alışılmışın dışına çıkıp GPGPU ve tamamen özel altyapı ile bambaşka imknlar verebilir, üstüne donanım komutu imkanı da tuzu biberi olur. Bunu altyapı olarak oturtana kadar, benimsenene kadar, bu alışmışın dışında render'a doğru konsollarda bi trend oluşana kadar PC'ye oyun da gelir başka şeylerde olur ondan bahsetmiyorum zaten. PC'ye oyun port edilemez diye bişey demedim şimdiye kadar hiçbi yerde şartlarını koydum. Ama yeni konsollarda oyunlrı Compute-bound / GPGPU temelli veya ona dayanan bi yapıya oturtma, özgün tasarım yapma, bunu da konsolun bütün nimetlerinden yararlanarak yapmaya başladıkları zaman PC'de Win Dx'in şimdiye kadar olandan çok çok daha fazla engel teşkil ettiğini görecekler. Mantle gibi şeyler, ne getireceğine bağlı olarak o zman PC'ye çok büyük katkıda bulunabilecek.

    Tekrar yazayım önceki paragrafta yazdığımı, aşılır denilip küçümsenen şeyler 20 yıldır var. Şurda 2 ay sonra en azından fikir verecek bi imkan gelecek, o zaman bakarsınız.

    edit : rsan'ın attığı resmlerdeki eski konsol PC karşılaştırmaları ile benim dediklerim arasında zerre alaka yok. O Pc konsol fark yok diyorsa onun da yanlış baktığı çok yer var yeni konsollar için argüman olarak kullanıyorsa bunları. venom'ın yazdıkları da köpüğe bakıp bu su bu süt demekle aynı şey. Yeni multi platform oyunları ps4 xb1 pc 'de aynı göstertmek için uğraşıyorlarsa hem onların kabahati, hemde temel / referans aldıkları şeylere göre ilave iş yükü demek. Hala Multi platform diyip bana BF4 nasıl oalcak o çok mu farklı olacak diyecekseniz, BF3/4 Frostbite'ın defered shading'i ile benim yukarda 1 ton karaladığım GPGPU arasındaki ilişkilere bakın öğrenin bi zahmet. Konsollarda fillrate limitine dayalı, ALU / Compute bound 'dan ne kadar uzaklaşılırsa o kadar PC'den geri kalmaya başlar. Ne kadar donanım komutlarından uzaklaşılır ne kadar zaman darlığı nedeniyle üst seviyeli yapılar kullanılırsa en optimum seviyelere göre o kadar uzak kalınır. Bunların detayları hakkında fikir sahibi olmdan yazılıyorsa, sonra da aaa aynı aaa PC bf4 daha ii konsolda 30 fps deniyorsa, o zman dönüp adamlara demeniz lazım birader bak cillop gibi ortam var, niye oturup gece gündüz farklı motor yazmadınız da aynı defered shading tabanlı algo'yu buraya getirdiniz diye. MP nin amacı her daim en az çaba en yüksek kar ve müşteriler iş gördükten sonra kaliteye bakmaz fark abartı olmadığı sürece yedirirz derseniz bişey dediğim yok zaten.

    SANA ne öncelikle. Bu konuda olma amacımdan sana ne. Küçük bir tartışma vardı ve katıldım.

    Yeni konsollara laf kondurma amacım ne olabilir? PS4 alacak biri olarak? Evet güçlü bir PCye göre gene güçsüz olacaklar. Suç mu bunu demek? Bu arada aynen öyle, orada laf şuanki konsol ve PC konuşmasıydı. PS4 değil. Sen durduk yere genelleme yaptın saçma bir şekilde.

    Konsollarda her oyun PC ye gelecek ne zaman dedim? Nerede dedim? PC ye gelecek oyunlarda en az konsol kalitesi olacak ama PCnin gücü ile daha iyi oynayacak bu oyunlar dedim. TAMAMEN arkasındayım dediğimin. Her zaman PCye oyun taşımakta zorluk vardı. Gene getirirler. PC sektörü çok fazla gelişiyor. İnsanlar artık 3D, Oculus Rift ve değişik çözünürlüklere yöneldikleri için bu kesmi artık konsol kesmiyor. Yani sen canını sıkma PC sektörü ölü toprağını fazlasıyla üstünden attı. Bizim ufak çaplı donanımhaber de bile PC oyuncularında artış var.

    Hiç kusura bakma bu arada, konsolları ilahlaştırdın neredeyse. Hemen çevirme olayı

    Al senin yazdığın bir mesaj

    "Ben sana grafik kalitesini de gördük diyip küçümsediğin şeyi soruyorum neyle neyi karşıılaştırıyorsun diye. Finali belli olmayan oyun derken de az müsade et motoru belli olan model yapısı render altyapısı belli olan, konsolu kullanma verimi belli olan oyunlarda bambaşka deneyim olmayacağını bilelim. E3'de faln Killzone faln için bile kendileri final hali olmadığı 3-5 iyileştirme olacağından bahsettiler. Heralde bunu da bambaşka bi deneyim anlamında kullanmıyoruz, sana soruyorum PS4 için mesela neyle neleri karşılaştırıp beklentilerimden çok uzak diyebiliyorsun. "

    Neye mi beklentilerden uzak diyorum? PC kadar geniş yelpazesi olmamasına. Oynanabilirlik açısından. 1080p 60hz de kilitli olmasına mesela.

    Zaten ben senin 1 gram teknik bilgini de eleştirmedim. Fakat feci şekilde hem DXi hemde Nvidia yı hemde PCleri küçümsüyorsun bu gerçek. Ve mantle ın cidden feci bir avantaj olduğunu düşünüp, konsolların çok avantajı olduğunu düşünmende tamamen aldatıcı.

    Tekrar diyorum. Sen HİÇ merak etme. Yeni nesildede PCye gelecek oyunlar, EN EN EN EN kötü konsol kadar iyi çalışacaktır. O saydığım çözünürlükler ve teknolojiler yüzünden artık konsol bazı kesimleri kesmiyor. Ha PS3 ilk başlarda kesiyodu ama PS4 asla kesmiycek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şoray uzun yolda

    gtx 580 10 kaplan gücünde yani.:D

    yok, gtx 580 10 kangal gücünde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her konsol ciktiginda ayni şeyleroluyor aciklayayim. önce vay be dedirtecek grafik kartlarıyla gelir konsollar tabi o seviyede PC iiçinde vardır ancak pahalidir. 1 2 sene sonra konsol cazibesini yitirir ayni kartlar uygun fiyatlarla pc te gelir sonra PC alir basini gider vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan1zek

    Her konsol ciktiginda ayni şeyleroluyor aciklayayim. önce vay be dedirtecek grafik kartlarıyla gelir konsollar tabi o seviyede PC iiçinde vardır ancak pahalidir. 1 2 sene sonra konsol cazibesini yitirir ayni kartlar uygun fiyatlarla pc te gelir sonra PC alir basini gider vs.

    Sorun da burda zaten. Dediginiz gibi olsaydi PS4 Titan Ultra ile gelirdi. Ancak busefer konsollar daha cikmadan eskiyip gittiler bile. PS4 AMD HD7850 kullaniyor mesela ve oyunlarin 1080P olup olmayacaklari bile muamma, ki PC'de 4K ile oyun testleri yapiliyor artik. Fark daha konsol cikmadan baya buyuk yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Konsol diyip argüman diye kullandığınız şeyler ne? Ps3 ile Xbox360 ile PC'yi mukayese edip duruyorsunuz, sonra konsollar vs. PC diye genellemeden bahsetmiyormusunuzn? Sonra bu temeli alıp yeni konsollar da aynı şekilde olacak'a getirmiyor musunuz? Yukarda yazdığınız onca şey, eski konsollardaki yeni oyunlar ile PC'yi mukayese etmek, burdan hareketle de PC'nin yeni konsollar karşısında da avantajlı olacağı sonucuna varmak değil mi? İlla yeni konsolların getirdikleri yeniliklere rağmen PC'de geri olacaklarını ima etmiyor musunz hala? İlla yeni konsollar ""bi cacık değil"" şeklinde mi kullanmanız gerekiyor o anlamı anlayışı vermesi için? "Yeni konsollar geri, güzel gözüküyor ilerleme var ama PC daha iyi" ye gelmiyo mu yazılanlar yukarda?

    Yazdığınız şeyleri eski konsollar ve yeni konsollar diye ayırmanız lazım. Bu ayrımı herhangi bi yerde yapmışlığınız var mı? İkiniz veya diğerleri bu ayrımı yapıyorlar mı?

    Durup , eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıp, sonra konsollar PC'den geri diyip, "şimdi de böyle olacak ilerleme olur ama fazla olmaz" değil mi bütün tartışmanın temeli? PS2 >> Ps3'e geçerkenki gibi ilerleme olmaz denmedi mi yukarda ? şimdilik kötü durmuyor yeni konsollar, bunun üstüne yani çıkış oyunlarının üstüne daha da fazla şeyler koyma imkanı veriyor. Bunu sağlayacak imkanlar PC'de yok, eski kosollarda hiç olmadı.

    @iARDAs Birader sen işine gelen yerde çıkıp etrafa bakıp bişeyler konuşup, işine gelmeyen yerde kafanı kuma gömme. Bilmediğine anlamadığına ve hiç de merak etmediğin şeylerle ilgili bişeyler karalayacaksan , sonrada bana bi kes artık tavrıyla bişeyler yazacaksan, kendin ne durumdasın ona bak o zman.

    KAfanı kuma gömdüğün yerler neresi mesela biliyor musun? BF3 'ün bi PS3'de çalıştırılabilmesinin ne denli nimet olduğunu anlamıyosun, bi sürü insan anlamıyor. Bunu yazarken PS3'ü bi güzel küçümsediğimi alaşağı ettimi anlıyorsundur umarım. İnsanların BF3 gibi oyunlarla PS3 vs. PC karşılaştırması insanların asla yapmaması gereken bişey. Abartmak isteniyorsa bi hesap makinasında bunu yapabildiği için sevinmek olmalı. İsimleri aynı sadece, PS3'de çalışan şey suyunun suyunun suyu gibi bişey. Sırf adı Bf diye, PC'de de var diye, benzer şeyler gösteriyorlar diye karşılaştırılabileceğine inanıyorsunz. O çalışan şeyler birbirinden tamamen farklı şeyler alakaları yok. PS3 de çalışan hali, ölçeklenmiş küçültülmüş bi hali değil, özel olarak o donanımda çalışması için hazırlanmış iş görecek kadar bişeyler versin diye gözüken bişey.

    Sonra bunu alıp PC ile karşılaştırdıktan sonra yeni konsollardan bahsedip duruyorsunuz ve kafaların kumda olduğu kısımlar tamamen yok sayıldığı için, aynı mantık yeni konsollarda da geçerlidir denip duruyor. İkiniz de başkaları da bu konuda hatalı. Eski konsolların referans alınabilir hiçbi tarafı yok. Kalkıp konsol diyip diyip argüman olarak eski konsolları kullanmaktan vazgeçin.

    @ziel34 PC'nin gelişme imkanı var dediğin şey sana oyunda %40 GPU %40 CPU 40 fps sunuyor biliyorsun dimi? Bunu da komplo teorisine bağlama, bilerek yapmıyorlar low level olay PC'de bilerek yok, bilerek konsollara oyun sattırmak için böyle şeyler yapılıyor olayına girme. PC'de Dx'in engel olduğu çok şey var. Bunu GPU'yu hızlandırrarak alt edemezsin dünya kadar para bayıldım DOF açtım diye bi kart böyle yapıo dersin. Çok çekirdek doldurarak da çözülmez bu. Dönüp dolaşıp single-thread ve Dx / işletim sisteminin CPU-GPU transfer imkanları ile sınırlısın. PC'de gelişecek dediğin şey bununla ilgili adım atılırsa olur, Mantle SteamOs olacaksa bi yere kadar buna imkan verecek.

    Konsol için 3 kuruşa 5 köfte diyorsun ya, o 5 köfte şimdiye kadar bildiğin mantıkla geliştrilen oyunlar için geçerli(hiç ilgilenmem alakadar etmez diyorsan bilmediğin mantık oluyo, daha klasik yaklaşımla daha çok fillrate'in çip içi BW'nin ağırlığının olduğu render yapıları ile). Konsolda yapılma imkanı olan şey 3 kuruşa 5 köfte yerine, 3 kuruşa ""aynı lezzeti veya besin değerini verecek başka yiyecekler topluluğu" olayı. GPGPU da low-level kodlama da bunlarla alakalı. PC'de de GPGPU olmaz mı olur, alası olur bi yere kadar. Low-level da Mantle, SteamOS gibi şeylerin getireceği API ile olur. Adamların elinde olan , sana o 5 köfte yerine daha lezzetli gelecek tarifi üretme imkanı var artık. Eski konsollarda tek tip tarif vardı onu yiyorduk. PC'nin durumu karşık. Yeni API olmaz ise önüme köfte gelir sade onu yeriz. API olursa farklı yemekler gelir onları kullanırız ama içeriklerine müdahele edemeyiz. Donanım komutları - farklı tarifler ile istediğimiz yaratma imkanı PC'de yok. Dx üstünden kesinlikle yok.

    Konsollara da gereğinden fazla değer atfettiğim yok benin. Siz ikinizin benzeri mantığında yaklaşanlar eski konsolların kapasitelerinden ve onlardan yapılmış oyunların nasıl yapıldığından bahsederken kafanızı kuma gömüyorsunuz, sonra eski konsol vs. PC karşılaştırması yapıyorsunuz. Sonra yeni konsolların PC'deki bazı kodlama paradigmasından nasıl farklı olduğundan bahsetmeye çalışılınca yine kafalarınızı kuma gömüyorsunuz, sonra yeni konsolların donanımları yeterince iyi değil noktasından devam ediyorsunuz. Yeni konsollar hack/trick ile GPGPU / low-level'ı PC'de olamayacak kadar farklı şekilde değerlendirebilir diyoruz, zaten buna kulak tıkamışlığınız var. Optimize ve konsola özel ortam kelimelerini o kadar çok duymuşsunuz ki ayağa düştüğü için uygun donanımda getirebilme ihtimali olan şeyler için direk burun kıvırıp başınızı çeviriyorsunuz.

    Nerde nimetmiş ps 3'ün bf 3'ü çalıştırması çalışyırıyorda nasıl çalıştırıyor ona bir bak ps 3'le aynı dönemde çıkmış 8800 gtx çok daha iyi grafik veriyor bf 3'de ayrıca biz far cry 3 ps 3 vs pc'ye göre yeni konsollar güçsüz demedik kafam kumda değil benim ama senin olduğu ortada ikide bir konsolları övme peşindesin optimizasyonfa bir yere kadar ikide bir optimizasyon demeyin.haticeye değil neticeye bakıcan grafik farkları ortada Neyse tartışmayı burada sonlandıralım seninle anlaşamayağız bu konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schmerzhaft -- 16 Ekim 2013; 14:01:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada Microsoft XboxOne da mantle olmayacağını duyurdu.

    http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/Microsoft-Confirms-AMD-Mantle-Not-Compatible-Xbox-One

    Kısacası oyunlar konsollarda mantle a göre olacak muhabbetide bitsin artık. XboxOne tüm oyunları DX olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iARDAs -- 16 Ekim 2013; 15:13:39 >
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.