Şimdi Ara

Yeni nesil TDi'lar nasıldır/Polo 6-İbiza 1.6 TDi motorlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
3.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar.


    Polo'da 1.0 atmosferik 75 PS ve 1.0 VTG turboşarjlı TSi üniteler hariç forumda ve internette hiç bahsedilmeyen birkaç motor var her yer TSi kaynıyor ama TDi alan ciddi bir kitle de mevcut.

    Birincisi sadece Trendline donanımda satılan 1.6 litre, 80 beygir ve 230 N/m güç üreten TDi motor.

    İkincisi ise yine 1.6 litre ama bu sefer 95 beygir güç ve 250 N/m tork üreten TDi motor,ikisi de Adblue göstergesine sahip.

    Varyasyonlar

    Polo

    1.6 TDi 80 PS 5 ileri manuel Trendline
    1.6 TDi 95 PS 5 ileri manuel Comfortline
    1.6 TDi 95 PS 7 ileri DSG Comfortline
    1.6 TDi 95 PS 7 ileri DSG Highline

    (1.6 95 beygir ile 80 beygirin manuel şanzımanları farklı,vites oranları aynı değil.)

    İbiza

    1.6 TDi 95 PS 7 ileri DSG Excellence

    Performansa gelince kağıt üzerinde kendinden güçlü motorlardan daha iyi performans sunuyor.

    Polo MK6

    1.6 TDi 80 PS 0-100 12.9 saniye
    1.6 TDi 95 PS 0-100 11.2 saniye

    Megane IV HB

    1.5 DCi 90 PS 0-100 13.4 saniye
    1.5 DCi 110 PS 0-100 11.5 saniye

    Megane ve Polo manuel şanzıman ve yukarıdaki dizel motorlarda ağırlık olarak aynı,iki araçta küsuratsız,tam 1280 kilogram. 0-100 verileri manuel Megane için geçerli,EDC Megane 106 kilogram,DSG Polo 23 kilogram daha ağır Megane EDC ile daha zayıf bir performans sergilerken Polo DSG ile aynı 106 kilogram Megane'da epey fark etmiş.


    Polo'nun bu motorlarda yeterli performansı fazlasıyla sunduğunu az çok anlıyoruz.

    Araç incelemesi : 1.6 TDi 95 PS Comforltine 5 il.

    https://youtu.be/EKaKfKpLtm4

    Aracın yakıt tüketimine benim değinmem doğru olmaz birçok arkadaş İbiza ve Polo'daki motoru kullanıyor onlar konuya yazacaktır facebook grubundaki arkadaşların dedikleri ise şehir içi 5 litre civarı yakıyor ama uzun yolda TSi daha az yakabiliyormuş 80 PS Trendline versiyon zaten yakmıyor onu konuşmanın anlamı yok.

    Motorun izolasyon olarak araç izolasyonuna ek daha sessiz bir yapısı mevcut,eski 1.4 veya baya geriye gidersek 1.9 TDi'lar traktör gibiydi.


    TDi DSG Polo'yu şöyle düşünmek lazım araç dizel otomatik Egea'dan daha ağır,ağırlık avantajı yok ama torkta gayet yüksek olduğu için alt devirlerde zaten araç yürüyor haliyle mevcut hareket üzerine fazla efor sarf etmeden yolculuk yapabiliyorsunuz araç 1303 kilogram,aslında Polo'nun hafiflemesi gerekirdi ama Golf şasinine geçince araç hafiflemedi mekanik ciddi hafiflemeler olmasa aracın 1400 kilogram olması muhtemeldi ekonomik olarak evet gayet ekonomik olan bu dizel motoru araç için çok ideal uzun yıllar ve uzun kilometrelerce binecek biri değerinden satacağı bir araç almış olacak acaba baz araca göre 200 kilogramlık ağırlık farkı nasıl bir sürüş dinamiği sunuyor diye merak etmiyorda değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JNG9O -- 8 Ekim 2018; 17:57:5 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • polo tdi diyince aklıma direk iğrenç bir egzozlu, yazilimli, ortalığı dumana boğarak gezen tipler geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende golfteki 115 PS tdi için yorum yapayım. Dikkkatimi en çok çeken euro5 motora göre daha sessiz olması. Arkadaşımda euro5 tdi jetta var ona kıyasla bariz şekilde sessiz kalıyor. Performansı eh işte rakipleri 120 hp 300tork ve üzeri olduğundan vasat sayılır. Yakıt tüketimi ise ortalama bir dizel ne çok ne az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir yazılımla tam bir sleeper
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arka Destroyer

    polo tdi diyince aklıma direk iğrenç bir egzozlu, yazilimli, ortalığı dumana boğarak gezen tipler geliyor
    corsadan sonra bu araçda böyle bir kimliğe büründü.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    bu sebeptendir ki, 1.5tdci fiestanın 75 hplik versiyonu forumda lince uğrarken, 1.6tdi 80hpnin esamesi okunmadı. benim de yeni haberim oldu şahsen yeni 1.6tdidan.
    polo düşünsem ben de tsi bakardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arka Destroyer

    polo tdi diyince aklıma direk iğrenç bir egzozlu, yazilimli, ortalığı dumana boğarak gezen tipler geliyor
    polom yok ama pd 130 toledom var dumanlı o tiplerdenim söylemek istediğiniz birşey varsa bana söyleyebilir siniz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ingilizanahtari

    polom yok ama pd 130 toledom var dumanlı o tiplerdenim söylemek istediğiniz birşey varsa bana söyleyebilir siniz

    Alıntıları Göster
    Spec ler nedir hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kağıt üzeri 0-100 e bakarak performans çıkardınız ya
    o vagların 0-100 lerinin yanlış olduğunu babaannem bile biliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cryin -- 9 Ekim 2018; 13:2:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin

    kağıt üzeri 0-100 e bakarak performans çıkardınız ya
    o vagların 0-100 lerinin yanlış olduğunu babaannem bile biliyor
    Evet mesela örneğin 1.6 TDI motorlu Skoda Rapid, fabrika verisinden bile daha iyi bir süre elde edebiliyor





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Evet mesela örneğin 1.6 TDI motorlu Skoda Rapid, fabrika verisinden bile daha iyi bir süre elde edebiliyor



    Alıntıları Göster
    rapid için normal bi süre çok iyi değil çokta kötü değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas

    Spec ler nedir hocam

    Alıntıları Göster
    2565 hybrid 5lt cooler egsoz yazılım o kadar
  • Bu motoru kaldıracak VW. GOlf 8 ile yeni 1.5 TDI tanıtılacak söylentisi var.
  • Şu dizel motordan ne anlıyorsunuz anlamadım gitti. Bassan gitmiyor, ses desen traktör gibi, çevreye ve sağlığa çok daha fazla zararlı (cebede zararlı üstelik) bunların yerine 1.0 tsi daha mantıklı benim düşüncem

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gel gel sen seversin ciğerli tidiay'ı. Arkadaşları aydınlat sana zahmet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tdi kullanıcısı olarak bana pek cazip gelmiyor. Emisyon derdi yüzünden artık çok az yakamıyor dizeller. Sürekli uzun yol yapıyorum. 5 litrenin altı baya zor artık. Dün geneli 110 ile tek başıma klimasız ~500 km yaptım (ankara git gel) 5.0'ın altına inemedim. Gerçi ankarada yarım saate yakın trafikte kalmamın da etkisi oldu ama yolda bazı checkpointlerim var, oralarda eski araçlarımla kaç gördüğümü az çok hatırlıyorum. Eskiler daha az yakıyordu. Bir de tdi de kendi içinde tutarsız. Daha hızlı gidip gişelerde 4.9 görmüşken daha uslu gidip 5.1 gördüğüm oluyor. Dpf bazen işi bozuyor. Gerçi uzun yol verilerinde aklım hep crdi'ye takılıyor çünkü ondaki rakamlara inemiyorum ne tdi ne hdi ne cdti ile.

    Son 4000 km genel otalamam 5.8. Arkadaşın 2017 90lık tsi poloda ise 4000 km oralaması 5.7. Tdi için fazladan para dökmeye ciddi sebep göremiyorum artık. 10 bin tl üzeri fark varsa vermem şahsen.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Gel gel sen seversin ciğerli tidiay'ı. Arkadaşları aydınlat sana zahmet
    dizel sevici vw bile kasmıyor artık dizel işlerine. 230nm-250nm ikilisiyle 10 senedir dönüp duruyor işte. 90 lık golf tidiay 230nmdir yıllardır, 250 zaten değişmedi
    özetle 1.3 dizel eğlendirir, ama 85lik fiesta ile bi kapışma görmek iyi olurdu.
  • Megane'dan geniş, Megane'dan kaliteli, Megane'dan hızlı, Megane'dan az yakıyor, Megane'dan hafif, B segmenti araba değil İsviçre çakısı mübarek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.