Şimdi Ara

Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana Konu (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
530
Cevap
77
Favori
108.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Marmolada M kullanıcısına yanıt
    Emin olmamakla birlikte Bildiğim kadarıyla frende yapıyor diye duydum tek pedal kullanma için zaten elektrik motoru öyle aracı zorlayacak şekilde motor freni yapamaz
    Güncelleme:

    e-Pedal fren lambalarını yakmaya yetecek kadar 0,2 g kuvvet ile frenliyor.... Bu bilgiyi buldum nissan için yazılmış. Otohaber sitesinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marsk35 -- 21 Ekim 2023; 0:33:11 >
  • Herkese selamlar… Gruba yeni katıldım. Mart ayından bu yana Qashqai E-power Platinum Premium kullanıyorum. Aracı tanımak ve almayı düşünenler için uzun bir değerlendirme yazmak istedim.
    Yaklaşık 4 yıldır emekliyim. İş hayatımda yönetici olarak 22 yıl premium şirket araçları kullandım; 3.20, X3, X5, A6 Quattro, 525 xdrive gibi sadece BMW ve Audi. Emekli olunca da 2019’da özel sipariş 0 km 520i aldım ve 3 yıl kullandım.
    Daha ekonomik ve teknolojik bir arabaya geçmeye karar verdim ve sonunda E-power teknolojisinde karar kıldım. Şu an için çok memnunum ve sebeplerini size özetlemek istedim.
    1. Elektrik motorlu sürüşün verdiği anlık gaz tepkimeleri, avans vurması ve şanzıman olmamasından dolayı gecikmesiz tepkiler düz yol ve yokuşlarda çok keyifli.
    2. PP paketteki bir çok donanım bana gerçekten BMW’yi aratmıyor. Tek eksiği belki koltuk soğutması olmayışı. Keşke olsaydı.
    3. Araçta trim sesi hiç yok. Montaj ve işçilik çok başarılı. Beni tek rahatsız eden bagaj pandizodunun kasislerdeki sesiydi. Onu da kaldırıp alt bagaj seviyesi yükseltip gerekirse diye alt kısma koydum. Ondan sonra araçtan başka hiçbir trim sesi gelmedi.
    4. Bu aracı çok daha ekonomik başka araçlarla kıyaslayanları gördüm. Yanlış bir kıyaslama bence. Daha ekonomik araçlar mutlaka var, ama onlarda da performans yok. Bu araç çok optimum ve eşsiz bu anlamda. Şehir içinde de dışında da makul kullanımda epey ekonomik, ama gaza basıp performans istediğimde de 190 hp. Benim e-power tercih etmemin en büyük sebebi de bu dengeydi.
    5. ProPilot sistemi çok başarılı. Bundan önceki BMW aracım, otobanda bir yama ya da 2-3 şerit çizgisi eksik olsa devre dışı kalıyordu. Nissan kamera ile daha ileriyi görüp devre dışı kalmıyor ve kontrolü bırakmıyor böyle durumlarda. Şerit değiştirdiğimde yeni şerit çizgilerini algılamak BMW’de 4-5 saniye sürüyordu, Nissan 1-2 saniyede şeridi algılıyor.
    6. “Sezgisel çarpışma önleme sistemi” 2-3 noktada beni çok etkiledi. Hatta bir kez kazadan kurtardı. Sadece öndeki aracı değil onun önündeki araçları da takip ediyor. Daha öndeki araç ani yavaşladığında önümdeki aracın stopları yanmadan önce benim aracımın frenleri devreye girdi; öndeki iki araç çarpıştı ama ben onlardan önce durmuştum. Çok başarılı.
    7. Şehir içinde daimi e-pedal ve ECO, uzun yollarda B kullanıyorum. Uzun yollarda da ileride kırmızı ışık görürsem, mesafem varsa, fren yerine e-pedala basıp yavaşlıyorum. Çok keyifli bir alışkanlık. Özellikle e-pedal. Freni çok nadir kullanıyorum. Ama hala çözemediğim tek şey e-pedal yavaşlaması sadece regen ile elektrik motoru yüklenmesi mi, yoksa sistem balataları da devreye sokuyor mu ? Ben e-pedal sayesinde balatalar çok uzun ömürlü olur derken, aslında farkında olmadan balata ömrünü mü kısaltıyorum ? Araçta tek çözemediğim budur.
    8. PP paketteki deri koltuklar bence çok başarılı. BMW ve Audi’de bile deri koltuklar yazın çok terleme ve yapışma yapardı, ama bu araçta Nappa orijinal deri, ve neredeyse hiç terletmiyor.
    9. Bir arkadaş daha belirtmiş, bende de ilk 1-2 ay sol dış ayna otomatik açılıp kapanmalarda tutukluk yaptı, ama sonra düzeldi nasılsa. Artık bir sorun yok.
    10. Bir tüyo. Araç kontak durumunda kaput açıldığında güvenlik gereği jeneratör çalışıyor, kaput kapanana dek. Bu da aküyü şarj ediyor. Ama herhangi bir nedenle aküyü doldurmak isterseniz vitesi P’ye alın ve gaza basın, jeneratör çalışıyor ve şarj başlıyor durduğunuz yerde.
    11. Japon mühendisliği ve güvenlik kaygıları; AVM vs girişlerinde şanzımanı P’ye almadan elektrikli bagaj açılamıyor, ne içeriden ne dışarıdan. Bu bir güvenlik algısı, bence makul. Ama keşfetmem zaman aldı :)
    12. Klima: Diğer benzinli araçlar gibi motora bağımlı değil, evimizdeki klima gibi motordan bağımsız elektrikli klima. Aracı power durumuna aldığınızda akü doluysa jeneratör devreye girmeden ve siz daha hareket etmeden devreye giriyor ve bence oldukça hızlı ve yeterli soğutuyor. Ama yazın çok sıcak dönemlerde klima kullanımı yakıt tüketimini neredeyse 100km’de 1-1.5 lt kadar arttırıyor.
    13. Jeneratör nadiren yüksek sesle devreye girebiliyor, ki bu normal. Ama ortalama sürüş süresinde özellikle şehir içinde çalışmadığı süre oranı çok fazla; yani ortalamada çoğu zaman sessiz ve keyifli bir sürüş oluyor. Uzun yol, yüksek hız ve rampa durumlarında da yeterli enerjiyi üretmek için doğal olarak sürekli çalışıyor, ama bu durumda da devir ve güç talebine orantılı bir ses ve devir oranında, normal benzinli bir araç kadar gürültü geliyor ve rahatsız etmiyor. Ayağınızı gazdan çekmeniz ya da yokuş aşağı geçmeniz anında da duruyor ve ses kesiliyor. Bu da keyifli.
    14. PP paketteki ekran, carplay ve multimedia sistemi çok uyumlu. Hatta bence oldukça da estetik. Hiç estetik bulmadığım, Mercedes, BMW, Togg gibi araçlarda önde boydan boya bir geniş ekran yerine, ortada makul ebatta bir dashboard, tam ortada da makul ebatta bir multimedia ekranı bence çok daha estetik bir yerleşim.
    15. Keşke Nissan Connect hizmetlerini de Türkiye’de devreye alsalar. Bence şu an en büyük eksiklerden biri bu, ama maalesef mevzuat gereği bir çok firma bunu zaten yapmıyor, BMW bile bu hizmeti bir dönem sunardı ve kullanmıştım, ama onlar da kaldırdı.
    16. Türkiye, şehirleşme yapımız, apartmanlar, siteler vs. Elektrikli araçlar bana hala cazip gelmiyor. Şarj imkanları, uzun yollardaki şarj durumları, süreleri. Belki 5 yıl sonra o yöne kayabiliriz; ama şu an hala erken gibi. Ama bu süreçte E-power elektrikli sürüş keyfini sunan çok ideal bir teknoloji. Hybrid araçlardan da çok daha performanslı. Soranlar bazen “bu Hybrid mi” diyor. Bence bunu çok iyi anlatmak gerekiyor. E-power kesinlikle bir Hybrid değil, gerçekten şarjsız bir elektrikli araç. Bence bu tanımı doğru şekilde anlatmak ve açıklamak gerekiyor.
    Tüm E-power kullanıcılarına keyifli kazasız hasarsız sürüşler ve seyahatler dilerim. Almak isteyen ve almayı düşünenlerin de tüm sorularını cevaplayabilirim.




  • Son bir şey daha eklemek istiyorum.
    Benim gibi mühendislik kökenli bazı diğer arkadaşlarımla bu aracı tartışırken vardığımız bir sonuca dair.
    Sorun: Enerjinin korunumu kanunu :)
    3 silindir, 1500 cc (muhtemelen 130-140 ps) bir içten yanmalı motordan nasıl 190 ps güç elde edilir ?
    Hybrid araçlara bir bakalım önce. Toyota Corolla Cross. 1800 cc atmosferik benzinli motorun ürettiği güç sadece 97 hp; bunu destekleyen elektrik motoru da 94 hp; ikisi birlikte hareket ettiğinde kombine maksimum güç 140 hp. Bu hybrid araçlarda bir jeneratör yok; aküleri sadece rejenerasyon esnasında şarj oluyor, ve güç talebi olduğunda aküdeki enerji elektrik motorunu çalıştırarak içten yanmalı motoru destekliyor ve 97+94= 191 değil 140 hp güç yakalanıyor. Bu da sınırlı bir akü enerjisiyle sadece sınırlı bir sürede erişilen bir güç, ama çoğu zaman gücün istendiği anda yeterli performansı verebiliyor.
    Fakat 1800 cc motora rağmen ulaşılabilen güç 140 hp iken, Nissan E-power nasıl oluyor da sadece 3 silindirli 1500 cc bir jeneratör motorla 190 hp’ye ulaşabiliyor ?
    Cevap şu !!!
    250 ps bir aracınız olsa da siz bu maksimum gücü çoğu zaman sadece çok kısa sürelerde ivmelenmelerde kullanıyorsunuz, ve istenen sürate eriştiğinizde bunun çok daha altında bir güç ile ilerleyebiliyorsunuz.
    Nissan e-power’da da bildiğiniz üzere bir motor devri göstergesi değil güç yüzdesi göstergesi var. Yüzde yüz konuma geldiğinizde tam motor gücü olan 190 ps’i kullanıyorsunuz, ama çoğu zaman güç göstegeniz %30-60 arasında bulunuyor. Çünkü maksimum gücü sadece ani ivmelerde kullanıyorsunuz. Saatte 100km/h hızla giderken 180 km/h hıza çıkmak için tam gaz yaptığınızda bu düz yolda 7-8, yokuş yukarı 13-15 saniyede gerçekleşiyor ve bu sürede tam gücü yani 190ps’i kullanıyorsunuz. O hıza erişip ivmelenmeniz bittiğinde de araç yoluna yüzde 40-60 güç aralığında devam ediyor.
    İşte o tam gücü kullandığınızda, araç tam devirdeki jeneratörün ürettiği elektrik enerjisini aküdeki mevcut elektrikle birleştirip size sunuyor, ve bu çoğu zaman sadece saniyeler sürüyor, yani akünüzün seviyesi çok düşük bile olsa bu karşılanabiliyor. İstenen hıza vardığınızda, jeneratörünüz ürettiği elektriği aracınıza sunduğu gibi, artan enerjiyi bataryaya göndererek bir sonraki ivmelenme için gereken enerjiyi depoluyor. Böylece aslında kesintisiz değil, ama gerektiğinde gereken 190 ps’i her zaman kullanabiliyorsunuz. Çünkü kesintisiz bir 190 ps 1500cc’lik bir motorun ürettiği enerji ile karşılanamaz, ama hiç bir araç zaten kesintisiz maksimum gücü sürekli kullanmaz; sadece ivmelenirken kullanır.
    Hybrid araçlarda bu durum daha kısıtlı. Zira bir jeneratör olgusu olmadığından, bataryalar sadece rejenerasyondan gelen enerjiyle doluyor ve kapasiteleri daha küçük. O nedenle elektrik motoru gerekli olduğunda bataryadaki enerjiyle aracın motorunu destekliyor, ama burada üretilen güç sınırlı kalıyor, Toyota Corolla’daki 140 ps gibi.
    Konvansiyonel hybrid araçlara nazaran Nissan e-power teknolojisinde yüksek güçlere çıkabilmenin farkı da işte burada ortaya çıkıyor. Çok düşük devirlerde ve hızlarda sadece batarya enerjisiyle gitme, hız ve güç gereksinimi arttıkça jeneratör enerjisiyle ilerleme ve artan enerjiyi bataryaya depolama; çok ani hızlanma ve ivmelenme gereksinimlerinde de jeneratör enerjisini bataryadaki enerjiyle birleştirerek maksimum güç elde etme. Ve bu üretim tüketim geçişlerini çık hızlı yapan bir yazılım ve tasarım mühendisliği. Aracımı aldığımdan bu yana farklı sürüş koşullarındaki bu güç aktarım düzeneğini ilgiyle gözlemledim ve bu sonuca vardım.
    Henüz denemedim ama, bu durumun sıkıntıya düşebileceği tek durum şu olabilir. Araç 4-5 kişiyle tam yüklüyken, hiçbir bayır inişi ve rejenerasyon imkanı olmayan, 40-45 dakika süren Uludağ çıkışı gibi bir yolu sürekli tam performans sürüşü ile çıkmaya çalıştığımda, ve akü seviyesi muhtemel minimumlara eriştiğinde ne olacağını merak ediyorum. Tecrübesi olanlarla varsa ve paylaşırsa sevinirim. (Benzer bir tecrübeyi Sarıyer Kilyos yolundaki rampalarda yaşadım ve araç bir an güçten düşüp ekranda şimdi hatırlamadığım bir güç/enerji uyarısı verdi, ama çıkış sürekli olmadığı için yeniden toparladı ve uyarı ekrandan kayboldu).




  • Merhaba arkadaslar,

    Ben bu ay ya da onumuzdeki ay bir C segment SUV almayi planliyorum.


    Birinci tercihim Nissan Qashqai olacak gibi. yanliz youtubeda asadidaki videoyu izledikten sonra (e-power hakkinda adam gozlem paylasan tek inceleme) e-power yerine mild hybrid almayi dusunmeye basladim. zira jenarator surekli bataryayi sarj ediyor araci batarya uzerinden elektirikli motor yurutuyor tanimi biraz yalan, yani tam dogru degil diyeyim. zira arac belli bir hizi gecince benzinli motor bataryayi atlayip direkt elektrikli motora guc veriyor (aslinda iki motor falan yok, iki motoru almis yanyana koymus birlestirmisler dusuk hizlarda elektrikli motor bataryaya veriyor gucu, ama guc talebi artinca (50yi falan gecince gozukuyor bu videoda) benzinli motor yurutuyor araci, sanziman yerine de aslinda elektrikli motoru ve inventorunu kullaniyor. yani bana kalirsa 50den sonra falan arac aslinda benzinli ama sanziman yerine bir elektrikli motor konmus. bunun ne kadar bir elektrikli bir arac deneyimi verdiginden emin degilim.


    Istanbulda kullnacagim, en buyuk enerji tasarrufu dur kalk sirasinda olacaktir diye dusunuyorum ve sanki mild hybrid burda yeterli olur gibi geliyor.


    ne dersiniz? ikisini de test etmedim henuz, ikisini de test edip gozlemini paylasacak var mi? surus deneyimi ve yakit tasarrufu acisindan.



    Elektrikli Otomobil Dergisiyoutube
    Tebessüm ettiren güncel fiyatıyla yeni Qashqai e-Power'ın skypack paketi ile birlikteyiz. En göze çarpan özelliği ruhsatında elektrikli otomobil yazıyor fakat elektrikli otomobil ÖTV sınıfında yer almıyor. 1.8 kW/s bataryası 1.5 3 silindirli benzin motoru tarafından destekleniyor. Normal şartlarda her iki motordan gelen güç toplanıp değerlendirilir fakat Qashqai e-Power'da elektrik motoru devrede olduğu için total güç konusunda elektrik motorundan gelen verilen baz alınıyor. 190 beygir güç ile elektrik motoru tek başına bu araca hakim olabiliyor mu? Her ne kadar elektrik motoruna sahip olsa da, güç konusunda elektrikli veriler baz alınsa da aslında Yeni Nissan Qashqai e-Power tam hibrit gibi davranan bir hibrit otomobil. Dolayısıyla dışarıdan şarj etmeye gerek olmayan minik bir batarya paketiyle kritik noktalarda elektrik motorundan destek alıyor. Ruhsattaki detaydan ötürü Yeni Nissan Qashqai e-Power tüketiciler açısından oldukça avantajlı. *** TEHAD.ORG *** - - - Sosyal medya hesaplarımız - - - https://www.instagram.com/ehcars​ https://www.instagram.com/elektriklis...​ https://www.instagram.com/berkan.elec...​ https://www.twitter.com/ehcars
    https://www.youtube.com/watch?v=eeVYNZbAHbQ


    Nissan Qashqai disinda Renault Austral'de dusundum bir ara, tasarimi cok guzel, motor zaten ayni. bu konuda bir fikri olan var mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cngzz -- 21 Ekim 2023; 14:28:37 >




  • Marmolada M kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi verilmiş

    Toyota hybrid’de 2 elektrik motoru bulunuyor. Biri jeneratör olarak isimlendirilir. Ve sizin dediğiniz gibi çalışmaz.

    Gaza bastığımızda pil doluysa elektrik desteği vardır cümlesi yanlış. Gaza basınca planet sistem sayesinde motor tekere güç verir. Pilden destek gelerek tekere güç gelir. Ve son olarak motordan gelen güçle jeneratör enerji üretir ve bu enerji pillere girmeden direkt 2.elektrik motorunda tekere iletilir.

    Toyota’da piller sadece rejenerasyon ile dolmaz. Motor çalışırken pilleri doldurur. Güç fazla istenirse pilleri doldurmaz, direkt tekere iletilir. Artı pillerden destek gelir.

    Kötülemek için söylemiyorum. Nissan e power teknolojisi 100 yıldan fazladır kullanılıyor. Dizel Trenler de aynı sistemle çalışır mesela.

    Toyota hybrid ise seri - paralel hibriti aynı anda sunar. Son derece basit ama son derece mühendislik verimi ile çalışır. Sorun çıkarak kavrama da yoktur.

    Nissan’ın e power teknolojisindeki güzellik elektrik kısmında değil. Motor kısmında. 8:1 ve 14:1 oranında değişken sıkıştırma oranları sunması. Bu olay son derece verimli olmasına rağmen motorda ekstra krank ve hidrolik iticileri olmasından dolayı acaba arıza verir mi diye soru işareti oluşturur. Umarım vermez. Elektrikli araba alanında En güzel teknolojiler e power ve toyota hidrojen elektrik sistemi.

    Bu arada toyota’nın 2.0 hibrit versiyonu 200 beygir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tans61 -- 21 Ekim 2023; 15:3:12 >




  • cngzz C kullanıcısına yanıt
    İstanbul’da kullanacaksanız en iyi yakıt tüketimini toyota ile yakalarsınız.
  • cngzz C kullanıcısına yanıt
    Mild hibrit genelde tork desteği verir ortalama yoğun trafikte 1 litreye kadar size destek sağlar haricinde bir artısı yoktur seri trafik olan illerde pek işe yaramaz diyebiliriz ama yılda 15 20 bin km üstüne çıkan birileri için eskiden dizel alın tabiri artık hibritler için kullanılır oldu çünkü aynı araç ile hibrit arasından 100 bine yakın fark var bu yüzden değer mi? Alacağınız nissan ise değer diyebileceğimiz 2 3 faktör var en önemlisi suv bir araç ve 190 bg güç bunun için 200 bin fazla veren bilirim fakat buna en yakın toyota cvt şanzımanında etkisiyle güç konusunda sınıfta kalır. Tasarruf olarak öne geçeceği yerler ve seneryo lar var tabiki ama bu sizin kullanım amacınıza bağlı değişir İstanbul trafiğinde toyota bence 1 litreyi geçmeyecek kadar Tasarruf sağlar 2 3 litre olması imkansız (bu araca göre normal araçlara göre 3 4 litre olur) bu hayallerle alırsanız yazık olur. Başkada suv hibrit bu segmetten pek aklıma gelmiyor ikisi arasında kalırsanız bence görece eski toyota yerine bu araç alınır corolla kullandım 5 yıllık iç mekan ve kocaman vites topuzu açıkcası çok demode. Zaten corolla sedan üzerine inşa edilen bir araç... Mild hibrit araçlarda ortalama tüketim 6 nın altına inmez kağıt üstünde Bile... muhtemelen gerçek koşullarda 7 8 litreYi görürsünüz... Şimdi aklıma geldi Renault austral hibrit corolla için söylediklerim onun içinde geçerli yakıt tüketimi kıyaslamasında yoğun trafikte 1 litre avantajı olabilir size :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marsk35 -- 21 Ekim 2023; 17:44:6 >




  • cok tesekkurler mesajlariniz icin. aslinda toyota pek dusunmuyorum sitilinden dolayi.

    nissan qashqai e-power ya da mild hybrid ve austral mild hybrid arasinda kaldim.


    acikcasi 10bin km yapsaniz yilda 40bin lira kar sagliyorsa epower. sadece bunun icin 200binden fazla fark vermeye gerek yok bence. zaten cok uzun kullanmam degistiririm 2-3 seneye maximum. sanki mild mantikli geliyor. 1500e veriyorlar skypack mildhybrid qashqai'yi su an. ayni paker e-power ise 1710.


    austral bu ay teklf almadim gecen ay 1700 demislerdi mild hybride. ama dusmustur diye dusunuyorum. gecen ay epower skypack icin ise 1850 demislerdi. aralik'a dogru gittikce dusuyor fiyatlar:)

  • tans61 kullanıcısına yanıt

    detayli aciklamalar icin tesekkurler, benden daha bilgili olabilirsiniz yanlis anlamayin lutfen, ben meraktan arastirdim biraz. sizin mesaji okurken toyota'nin calisma prensibini anlattiginiz yerlede acaba yanlislikla mi totoya yazmis qashqai'de boyle calisiyor dedim. tam bu saniyesinde videonun alt yaziya bakin.

    "Energy generated by the gasoline engine can also be provided to the electric motor"


    Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana KonuNissanyoutube
    Responsive motor control and optimized energy management = a thrilling, EV-like drive. Learn how e-POWER recharges batteries on the go via an onboard engine, leading the way to an electrified future:https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_power_control.html Nissan Global YouTube Channel: The Nissan worldwide channel is our virtual showroom, showcasing our newest models, heritage vehicles, NISMO sports news and tech advancements. Subscribe to stay up-to-date on Innovation that Excites. Nissan is a global full-line vehicle manufacturer that sells more than 60 models under the Nissan, INFINITI and Datsun brands. Nissan’s global headquarters in Yokohama, Japan, manages operations in six regions: Asia & Oceania; Africa, the Middle East & India; China; Europe; Latin America; and North America. Channel Link: https://www.youtube.com/nissan Subscribe: https://www.youtube.com/c/nissan?sub_confirmation=1 Connect with us at: Facebook: https://www.facebook.com/nissan Twitter: https://twitter.com/nissan, https://twitter.com/nissanmotor Instagram: https://www.instagram.com/nissan/ Linkedin: https://www.linkedin.com/company/nissan-motor-corporation/
    https://www.youtube.com/watch?v=4i8_74QREDc&t=88s


    tamamen seri iki motor baglamasi ve arada bir pil olmasi mantikli gelmemisti pilin boyutuna bakinca. biraz detayli arastirinca bir diger buldugum kaynak ise su oldu; renatult e-tech ile e-power ayni motor aslinda anladigim kadariyla.


    asagidaki linkte gozuken motor tasarimina bakilirsa bu motorda ayni dedigisini gibi calisiyor. hatta ben halk arasinda basitce tanimlanacak hale soyle getirebilirim diye dusundum; bilmem ne kadar dogru; hiz talebi artinca (50kmh ve ustu sanirim) bildigin benzinli motor ama sanziman yerine elektrikli bir motor kullaniyor. ne dersiniz?

    Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana Konu


    Yeni Nissan QASHQAI e-POWER - Ana Konu


    https://www.renaultgroup.com/en/news-on-air/top-stories-2/the-origins-of-e-tech-technology-4th-episode/#:~:text=E%2DTECH%20Hybrid%20engine%20and%20battery




    bir yan bilgi; bu motorun ilk tasarimi lego ile yapilmis:)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cngzz -- 21 Ekim 2023; 18:35:39 >




  • cngzz C kullanıcısına yanıt
    E-power’ı sadece yakıt tüketimi kıyaslamasıyla almak bence de doğru değil. Fiyat farkı belki 3-5 yıllık tüketim farkından bile çıkmaz. Elektrikli şanzımansız, çoğu zaman sessiz, tepkileri seri bir araç sürüş keyfi isteniyorsa o fiyat farkı verilmeli.
  • tans61 kullanıcısına yanıt
    Tekrar bir özetleyeyim isterseniz farkı.
    E-power, tekerlekleri daimi olarak ve şanzıman olmadan elektrik motorunun sürdüğü bir sistem. 50km hız altı ya da üstü fark etmiyor, tekerlekleri her zaman elektrik motoru sürüyor. Şanzıman denen bir olgu asla yok.
    Bu motor 190 beygire kadar güç üretebiliyor. Güç talebine göre kimi zaman bunu sadece hazırdaki bataryadan, talep artarsa da jeneratörün ürettiği elektrikten, ya da gerekirse ikisini birleştirerek üretilen elektrik gücünden sağlayabiliyor. Ve bu geçişleri anlık, kesintisiz, sürücüye hissettirmeden yapıyor. Jeneratörün ürettiği elektrik doğrudan da tekerleklere iletilebiliyor, ya da talep üzerinde bir üretim varsa fazlası yine bataryada depolanıyor. Yani araç sürekli batarya ile gitmiyor, doğrudur, ama araç sürekli elektrik enerjisiyle hareket ediyor, doğru açıklama budur.
    Mild Hybrid sistemler var mesela. Eski model Tofaş ve Renault’larda bile bir marş motoru vardır, ve bu aynı zamanda araç harekete geçince 12V’luk aküyü doldurmak için dinamo görevi de yapar. Mild Hybrid, buna benzer çok küçük bir motoru anlık tork ihtiyacında çok kısa süre için devreye alıp araca sadece 10-20 ps gibi bir güç ekliyor. Aslında çok anlamlı bir güç katkısı yok, ama “Hybrid” modasına biz de uyduk anlamında cılız kalan bir teknoloji.
    Doğrudur, Toyota Hybrid’de de benzinli motora bağlı çalışan ikinci bir elektrik motoru daha var, artan enerjiyle aküyü de besleyen. Ama bu aracın gerektiğinde tüm gücünü sağlayabilecek bir motor değil. E-power’daki 156 hp jeneratör benzinli motoruna bağlı şarj motoru, yani dinamo diyelim, 140 kW gücünde bir elektrik sürüş motorunu besleyebiliyor..
    Toyota Hybrid’de aracın asıl gidişinden sorumlu 90 hp gücündeki benzin motoru enerjisinin ne kadarını aynı zamanda bataryayı da şarj edecek jeneratör/dinamoya ayırabilir sürüş esnasında? O motorun kW cinsinden gücü ve değeri E-power’daki ile karşılaştırıldığında çok küçük kalıyor, kalmak zorunda. Belki Mild Hybrid’ler kadar da, eski usül marş motoru kadar küçük olmayabilir, ama onlardan sadece biraz daha büyük olduğunu düşünüyorum. Ve sadece benzin motorunun çok düşük bir enerjisi gerektiği durumlarda artan enerjiyle hybrid bataryayı da dolduran bir jeneratör bu, kapasitesi çok daha düşük.
    Ben sonuç olarak özetlersem: ister tam elektrikli, ister hybrid, ister e-power olsun; bu teknolojilerin hepsinde ana amaçlardan biri ivmenin kaybedildiği regen enerjisini en başarılı şekilde kullanmak, en büyük tasarruf buradan geliyor. Hybrid’in asıl çıkış noktası da bu; ve şehir içinde daha verimli olmalarının en büyük sebebi de bu. Momentumun sürekli kaybedildiği dur kalklarda, her kalkış ivmelenmesi için yeniden yakıt tüketmek yerine durmak için gereken enerjiyi depolayıp kalkışta geri kullanmak.




  • Marmolada M kullanıcısına yanıt
    Toyota’da tekere bağlı 2.elektrik motoru 53kw. Sizce bunu sadece pil’den mi sağlıyor? Hayır. Jeneratörün ürettiği enerjiyi tıpkı nissan’daki gibi direkt elektrik motoruna gönderebiliyor.

    1.elektrik motoru yani jeneratör oldukça fazla güç üretir. Benzinli motor 2300 devirde çalışırken jeneratör 20kw güç üretiyor. Benzinli motor daha fazla çalışsa daha yüksek güç üretir.

    Sakin sürüşle köye tırmanırken piller doluyor mesela. Ki pili 1,3kwh kapasitede. Jeneratör güç üretiyor ve bunu paylaştırıyor. Normal sürüşte ürettiği enerjini bir kısmını esas tekere bağlı elektrik motoruna, fazla geleni pile gönderir.

    Benzinli motor ile jeneratör iç içe çalışır. Planet sistemle bağlıdır. Benzinli motor aynı zamanda dolaylı yönden torkunu tekere gönderebilir.

    E-power güçlüdür. Turbolu bir motoru vardır. Direkt enjeksiyonu vardır. Basınçlı yakıtı vardır.

    Toyota sürekli atkinson çevrimiyle çalışan doğal emişli motordur. Basittir. 2.krank yoktur. Hidrolik piston sıkıştırma sistemleri yoktur. Bana toyota daha sağlam geliyor. Daha uzun ömürlü geliyor. Tabi bunlar kişisel tercih. Elbette saygı duyuyoruz.




  • tans61 kullanıcısına yanıt
    Şu noktada bi yanılgınız var. Kullandığınız kavramdan yola çıkarak. Toyota’da tekere bağlı bir elektrik motoru yok. Öyle ifade etmişsiniz. Bu sadece normal elektrikli araçlarda ve e-power’da var. Toyota’da konvansiyonel araçlar gibi benzinli motor ardından şanzımanla iletilen güçle sürülen tekerlekler var. Elektrik motoru aktarma organları öncesi geri planda benzin motorunun şanzımana iletimi öncesi gücünü destekliyor gerekli durumlarda.
    Toyota Hybrid de çok değerli bir teknoloji. Daha ekonomik tüketimi de olabilir. Ama istenen koşullarda alınacak performans açısından çok daha geri planda kalabiliyor. CVT şanzımanın varlığı, sesi itibarıyla doğrudan elektrikli sürüş keyfine oranla çok farklı. Sadece çok düşük hızlarda benzinli motor çalışmıyor, kısa süreli elektrikli sürüşleri var, ama o modda bile aktarma şanzıman üzerinden iletiliyor tekerleklere.




  • Marmolada M kullanıcısına yanıt
    Hayır. Bi kere toyota hybrid’de cvt şanzıman yok. E-cvt ile cvt 180 derece ayrı tasarımlardır. Tekere direkt bağlı bir elektrik motoru da vardır

    Benzinli motor ile teker arasında kavrama da yok. Bu tasarım ile hem seri hibrit hem paralel hibrit yapılıyor.

    Yani toyota hem e-power gibi, hem mild hibrit gibi hem konvansiyonel sistem gibi çalışabilir. Bu tasarımı görsel olarak incelemeden anlamak zor. O yüzden google’a hybrid synergy system yazarak görebilirsiniz. Basit tasarım ama çok akıllıca mühendislik örnegidir.

    1.8 motorlu olan zayıf olsa da 2.0 ve 2.5 olanlar çok güçlüdür.
  • tans61 kullanıcısına yanıt
    O ya da bu cvt. 180, 360, 480. Ama sonunda cvt. Yani bi şekilde şanzıman. Corolla Cross Hybrid defalarca kullandım. Gaza yüklenince, hani eski arabalarda debriyaj kaçırınca gelen ses vardır ya, araç hızlanmaz ama motor bağırmaya başlar, o cvt sesini epey tecrübe ettim. Tekerleri doğrudan süren bi elektrik motoru diyagramı ya da videosu paylaşırsanız sevinirim, ama ben göremedim. Ben kavrama var demedim, aktarma organları, yani şanzıman var dedim. Planet denen güç paylaşım sistemi motorla paralel yük paylaşımı yapıyor ama güç tekerlere şanzıman üzerinden aktarılıyor. Yanılıyorsam aksini gösteren linkler ve videolar paylaşırsanız sevinirim.
  • Marmolada M kullanıcısına yanıt
    E-power’da gaza basınca motor devri artıyor. Tekerlerle ilgisi. Yok. Güç isteğine bağlı. Bunu yaşarken debriyaj kaçırma hissi olmuyor mu :)

    Basit animasyonla ekledim. Zaten benzinli motor kapalı halde araç elektrikle ilerleyebiliyorsa seri bağlantı vardır demekki. Motor çalışıyorken hem elektrik hem benzinli motor tekere güç iletiyorsa paralel sistem vardır.

    Dr.weber’in laboratuvarında bu şanzımanlar açılıp inceleniyor. Detaylı bilgi youtube sayfasında var

    http://https://youtu.be/XFVd_fCiO88?feature=shared
  • Dr. Weber e-power arastirirken kesfettigim bir kanal, saatlerce transaxle birlestirmesini izledim:) cok sey ogrendim.


    @tans61 paylastiginiz toyota videosu cok net sekilde anlatmis. burada anlatilan toyota hybrid system ve e-power arasinda ne fark var tam olarak? bana hic bir farki yok gibi geldi izledigim epower videolarindan. anlamadigim bir fark olmali.


    Toyotakwyoutube
    What is Toyota Hybrid System
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=XFVd_fCiO88
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cngzz

    Dr. Weber e-power arastirirken kesfettigim bir kanal, saatlerce transaxle birlestirmesini izledim:) cok sey ogrendim.


    @tans61 paylastiginiz toyota videosu cok net sekilde anlatmis. burada anlatilan toyota hybrid system ve e-power arasinda ne fark var tam olarak? bana hic bir farki yok gibi geldi izledigim epower videolarindan. anlamadigim bir fark olmali.


    Toyotakwyoutube
    What is Toyota Hybrid System
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=XFVd_fCiO88
    Merhaba. Çok fark var aslında. Nissan e-power’da motora bağlı bir jeneratör var. Tek işi elektrik üretmek. Ürettiği elektriği pile ve esas büyük elektrik motoruna gönderir. Elektrik motorları bağlı değildir.

    Toyota’da 1 benzinli motor ve 2 elektrik motor birbirine bağlıdır. Ama istendiğinde araç sadece elektrikle gidebilir. İstendiğinde benzinli motor elektrik motoruyla beraber arabayı götürür. Jeneratör de sistem içindedir. Elektrik üreterek enerjiyi pile veya 2.esas elektrik motoruna (yani tekere) gönderebilir.

    Nissan’ın e power sistemi 100 yıldan fazla kullanılıyor zaten. Hatta porsche 1900 yılında aynı sistemle araba üretti. Seri hibrit sistem. Nissan’ın bugün yaptığı olay motordaki fark. Değişken silindir sıkıştırma oranı.

    Toyota çok daha farklı sistemle çalışıyor. Seri-paralel sistem.




  • Toyota hybrid sistemde araç hem benzinli motor gücüyle hem de elektrik motor gücüyle ilerleyebiliyor. Aktarma organına ikisi de bağlı.Elektrik motoru için büyük bir bataryası var. Motor çalıştığında teker döndüğünde vs kendini dolduruyor. Nissan'da benzinli motorun tekerle bağlantısı yok. Aktarma elektrik motoruyla yapılıyor. Elektrik motorunun çalışması için benzinli bir motor var. Bu motor elektrik üreterek hem bataryayı dolduruyor hem de elektrik motoruna güç vererek hareketi sağlıyor. TCDD dizel trenleri de böyle gidiyor.Büyükçe bir dizel motor var. Bir jeneratörü çalıştırıp elektirik üretiyor.Bu elektrikle tren ilerliyor.Dizel motorun tekerlerle bağlantısı yok..

    Toyota yıllardır hybrid sistemi üretiyor.İlk ürettiği priusların bataryası hala sağlam. Bir yerde 1990 larda üretilen bir prius un batarya seviyesinin %90 larda olduğunu okumuştum...





  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.