< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (3196. sayfa)
-
-
Ben 2020 de Autotrunk firmasına taktırmıştım hâlâ kullanıyorum. Geçen yaz vakumlama yapmamaya başladı(vakum teli kopmuş), önce bulunduğum ilçede tamir ettirdim ama uzun ömürlü olmayınca İstanbul’da vakum motorunu komple değiştirttim. Piyasadaki tüm elektrikli bagajlar benzer şekilde çinden geliyor, işçiliği iyi olan ve size yakın bir şubesi olan markayı tercih edebilirsiniz bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, klimadaki AUTO modununun tam çalışma mantığı nedir. 25 dereceye ayarladığımızda iç ortam sıcaklığı 25 dereceye gelince duruyor mu yani? Bir de kışın bile auto modu açınca "AC" simgeside yanıyor bu durumda araç soğutma yapmasa bile fazla yakıt tüketir mi?
-
Klima sadece soğutma yapmaz havadaki nemi de alır. Kışın nem alarak camlardaki buğu kolayca çözülür. Auto modda otomatik devreye girmesi bmbu sebeptendir. Hava soğudukca ve siz klimayı açmazsaniz camlar buğu yapar.
Yakıt tüketimini olumsuz etkiler zira kompresör çalışır fakat kışın bu etki düşük olacaktır.
Zira yazın klima neredeyse sürekli çalışırken kışın çok daha kısa araliklarla nem almak için çalışır.
Aracın içi 10 derece siz 25e ayarladınız, klima ısıtma YAPMAZ kalorifer sistemi yapar sıcaklık kaynağı motordur. Motorun sıcağını içerisi 25 derece olana kadar en yüksekten yavaş yavaş azaltarak sıcak havayı üfler. 25 olunca en düşük seviyede devam eder hatta ihtiyaca göre durur. Klima AC açıksa ihtiyaca göre nem alma devam eder ara ara..
Bu sistem komple kapanmaz konfor için sıcaklığı sürekli kontrol ederek devreye girip çıkar..
Yazın klima kabaca saatte 0.6-0.7lt kadar bir tüketim yapar. Tone ortalama yakıt tüketimini %5-10 arası artırır. Bu sıcaklık farkınin yüksekliğine göre değişir.. Dışarıda hava 30 derce iken siz 19a set ederseniz yakıt tüketimi max olacaktır ama 24_25 gibi daha makul (yaz için) seviyede tüketim ciddi düşecektir.
Tabi günün sonunda konfor odaklı bir sistemde bu tüketimlee rakamsal olarak devede kulak kalacaktır..
Osmangazi köprüsünden bir geçişte kat be kat fazla parayı zaten öduyoruz mesela :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 15 Ocak 2025; 17:6:4 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Merhaba arkadaşlar peugeot 3008 2019 model aracım var peugeot updateden güncellemelerini indiriyorum usbye direk atıyor zaten. ama arabaya yüklemeye çalıştığımda donanım ile uyumlu olmayan versiyon diye hata alıyorum ne yapmam gerekiyor?
-
Yapmadiysaniz güncellemeyi VIN girerek Windows /mac teki peugeot update dosyası ile yapın. Usb yi öncesinde kendiniz formatlayin sonra bu işlemi yapın.
Yine olmazsa, araci wifi üzerinden İnternete bağlayarak connected services a bir kere de olsa bağlanmasini sağlayın..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 15 Ocak 2025; 17:48:1 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Tam aradığım teknik cevap, elinize sağlık.
-
Benim araçta 2023 1.5 dizel, 1-2 ay önce My Peugeot uygulamasında iyileştirme kampanyalarım kısmında vites kutusu yazılım güncellemesi için servise çağırmışlardı. randevu alıp gittim, güncellemeyi yaptılar 1-2 saatte. Araçta böyle bir uyarı almamıştım. Sizde Peugeot uygulamasını bir kontrol edin, belki güncellemeyle alakalı olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozcangoral -- 17 Ocak 2025; 8:32:25 > -
Arkadaşlar 1.2 3008 araçlarda triger kayışının motor yağının içinde geçme durumu nedir?
Hangi modellere kadar bu olay var?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.2 EAT8 lerin hepsi.
Fakat artık 3008 1.2 hibrid edcs6 olarak geliyor. Burada motor büyük ölçüde farlı ve sanziman çift kavrama tamamen farklı. Kayış yok zincir var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Peki teknik olarak bu durum herhangi bir olumsuzluğa yol açıyor mu? Yada triger kayışının değiştirme km’sini değiştiriyor mu?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teknik olarak kauçuk bir malzeme yağ içinde çalışması çok mantıklı bir tercih değil mutlaka kimyasal etkileşime girecektir.
2022 öncesi uretimlerse bu ciddi sorunlara yol açtı bazı kullanıcılar da sonrasına psa hem kayış malzemesini değiştirdi hem de yağı.
Fakat sonraki tarihlerde de azalmış olmakla birlikte sorun yaşayanlar var. Burada yapılması gereken yetkili servis dışında periyodik bakım yapmamak. Servis gerekli kontrolleri yapıp gerekiyorsa kayışı değiştirir.
Pratikte trigger değişimi daha kısa sürede yapılması zaten mantıklı olan. 50k diyebiliriz kabaca ama öncesinde mutlaka düzenli kontrol şart.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X