Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
5 sn
30.621
Cevap
290
Favori
1.585.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • krom7 K kullanıcısına yanıt
    dediklerinize katılıyorum ben zaten aracın sıfırını o fiyat vermem temiz ikinci el olursa bakarım peugeot un ikinci el piyasası biraz zayıf o fiyatta 3008 alırım daha mantıklı tabiki yeni 308 in piyasası belli bir zaman sonra ne olacağını gösterecek ve kaliteside zaman geçtikten sonra anlaşılacak.gerçekleri söylemek gerekirse şimdiki 308 im de ufak tefek sesler oluyor onlarıda bir şekilde hallettik ama bakalım yeni 308 de bu malzeme kalitesi ile yapılan km sonrası devam edecekmi
  • zaten yeni aracı 1 sene almamak lazım. birincisi, firma inceleri pahalı satıyor. alanlar 1 sene sonra firmanın indirimlerinden sonra normalden daha fazla fiyat kırmak zorunda kalıyor. zararları katlanıyor. ikincisi, araçta kronik sorun var mı yok mu onu beklemek gerekir. bugün alanlar 1 sene sonra 55 bine satmak zorunda kalacaklar.

    tabi acelesi olanlara yada beğenisi olanlara lafımız yok.
  • 308 güzel araba ama denildiği gibi fiyatı çok yüksek.
    BMW 1 alınır bence de.
    C sınıfının en iyi arabası.
  • krom7 K kullanıcısına yanıt
    Markadan öyle bir bahsetmissiniz ki sanki kagittan yapılıyor. Peugeot 406 ilk ciktiginda babam aldı ve gebze yolunda 180km/h ile kaza yaptı. Babam araçtan normal inermis gibi indi annemin kapisini açtı annemin sadece göğüs kafesi catladi. Ve vurdugu araçta e250 idi. Ikiside pert oldular. Sizin gibi fanatik insanlara bu olayı anlatinca yanımdan gidiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    zaten yeni aracı 1 sene almamak lazım. birincisi, firma inceleri pahalı satıyor. alanlar 1 sene sonra firmanın indirimlerinden sonra normalden daha fazla fiyat kırmak zorunda kalıyor. zararları katlanıyor. ikincisi, araçta kronik sorun var mı yok mu onu beklemek gerekir. bugün alanlar 1 sene sonra 55 bine satmak zorunda kalacaklar.

    tabi acelesi olanlara yada beğenisi olanlara lafımız yok.

    kronik sorun konusunda katiliyorum ama 1 sene sonra ucuzlayacagini dusunmuyorum. i30, leon, stepway, sportage, civic takip ettigim araclardi. hic ucuzlamadi aksine zam yedi surekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.


    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    zaten yeni aracı 1 sene almamak lazım. birincisi, firma inceleri pahalı satıyor. alanlar 1 sene sonra firmanın indirimlerinden sonra normalden daha fazla fiyat kırmak zorunda kalıyor. zararları katlanıyor. ikincisi, araçta kronik sorun var mı yok mu onu beklemek gerekir. bugün alanlar 1 sene sonra 55 bine satmak zorunda kalacaklar.

    tabi acelesi olanlara yada beğenisi olanlara lafımız yok.

    kronik sorun konusunda katiliyorum ama 1 sene sonra ucuzlayacagini dusunmuyorum. i30, leon, stepway, sportage, civic takip ettigim araclardi. hic ucuzlamadi aksine zam yedi surekli.

    i30 ucuzladı hocam. lansmandan 1 yıl sonra full otomatik 51 bine bırakıyorlardı. tabi öğretmen indirimim de vardı. bu seneki fiyatlar zaten çıldırmış durumda. hayırlısı diyelim...




  • Aslında bende ona istinaden söyledim.Zamaninda 51 bine satilirken simdi 2013 modeli 70 bin 2014 modeli 75 bin olmuş. o yüzden indirim beklemek ne kadar doğru tartışılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gokhan G. kullanıcısına yanıt
    araba tutarsa alıp başını gidiyo fiyatı yeni clio gibi
    tutmazsa yeni leon (eski kasası yenisinden iyi olan 2 araba civic ve leon) gibi makul fiyat artışları oluyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    Arkadaş anlamadığım bir çok nokta var.

    İnsanlar 80 bin liralardan ne kadar rahat bahsediyor. Konuşulan araba da PEugeot bir Mecedes bir Audi olsa gene içimiz yanmayacak.

    Bu arabayı alan arkadaşlar heralde orta sınıf insanlardır diye düşünüyorum düz mantıkla. Yani adam orta sınıf olmasa heralde bu arabayı almaz gidip başka üst sınıf bir arabaya biner. Peki bu adam orta sınıf ise böyle bir arabaya 80 bin lira para vermeyi nasıl düşünüyor? Heralde direksiyonu ve ekranı güzel diye değildir, başka bir sebep olmalı. Peki ne olabilir? Yoksa bu arabanın dizel olması mı? Ayda kulanıma göre ortalamada 150 TL civarı kar yapmayı düşünen bir kullanıcı orta sınıf standart arabaya 80 bin TLyi vermekten çekinmiyor. Bana pek mantıklı gelmiyor. Hem ekonomi diyorsun, hem gidip 80 bin TL peşin veya kredi çekiyorsun tamamlamak için. Ki bu arabanın 2. eldeki diğer markalara göre değer kaybı da ortada tartışmaya gerek yok. Nasıl bir mantık, nasıl bir kar zarar hesabı şahsen benim aklım almıyor. Ha ben bu arabayı seviyorum, para benim istediğim gibi harcarım diyen arkadaşa zaten söyleyecek bir şey yok o ayrı.

    İnsanlar 80 bin verip bmw mercedes değil peugeot 308 alıyor çünkü en basit bmw mercedes 120 bin civarı başlıyor (ki bu gayet normal).
    Markaların güncel fiyat listelerine bir göz atın ne demek istediğimi anlarsınız
    Hatta full donanımlı da olsa bir clio için bile 60 binli rakamlar telaffuz ediliyorken neden bu arabanın fiyatına takılıyor insanlar anlam veremiyorum.
    308 özellikle pahalı değil. Ötv,döviz derken arabaların hepsi çok pahalı hale gelmiş durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 28 Nisan 2014; 21:14:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alın o zaman arkadaşlar, para sizin paranız beni ne ilgilendirir. Ben başka bir şey diyorum siz başka bir şey diyorsunuz. Ben fanatik değilim, fanatik olan sizsiniz bana ne pejosundan mercedesinden ben pejo kötü araba falan demedim orta sınıf sıradan araba dedim diğer orta sınıflardan kötü olduğunu söylemedim araba uzmanı değlim sizler gibi. Artı bahsettiğim şeyler farklı şeylerdi. Gelen cevaplardan kimin fanatik olduğu ortada, takım mı tutuyorum fanatik olucam. Türkiyde tüm arabalar pahalıysa alın binin 80 bin tlye zenginin malı züğürdün çenesini yormasın saygılar herkese:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krom7 -- 29 Nisan 2014; 8:56:17 >
  • krom7 K kullanıcısına yanıt
    Elbette fiyatlar uçtu malesef bu sene, ama bu her araç için geçerli. bundan 4 sene önce 50.000 TL'yi geçen C sınıfı araçlarada şaşıyorduk. gel görki şimdi b sınıfı araçları 60'ı geçmeye başladı. tüm bunlar psikolojik sınır ve artan masrafların , gelir ile eşit değerde olmamasından kaynaklanıyor.

    birde olayın teknolojik kısmı var, kimine göre fuzuli şeyler, kiminede olmazsa olmaz.

    peugeot 308 ile resmen her şeyi bu araca yerleştirmiş. çoğu 120,000 alınan premium araçlarda bile bu özellikleri bulamıyorsunuz yada ekstra opsiyon ücretiyle alıyorsunuz. full donanımlı megane, astralar bile 80,000 değerini aştı artık. ki bunlarda sonulan teknoloji 308'den çok geride veya çok eksik. hatta opsiyonu bile yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fullflavor1977 -- 29 Nisan 2014; 14:37:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    Arkadaş anlamadığım bir çok nokta var.

    İnsanlar 80 bin liralardan ne kadar rahat bahsediyor. Konuşulan araba da PEugeot bir Mecedes bir Audi olsa gene içimiz yanmayacak.

    Bu arabayı alan arkadaşlar heralde orta sınıf insanlardır diye düşünüyorum düz mantıkla. Yani adam orta sınıf olmasa heralde bu arabayı almaz gidip başka üst sınıf bir arabaya biner. Peki bu adam orta sınıf ise böyle bir arabaya 80 bin lira para vermeyi nasıl düşünüyor? Heralde direksiyonu ve ekranı güzel diye değildir, başka bir sebep olmalı. Peki ne olabilir? Yoksa bu arabanın dizel olması mı? Ayda kulanıma göre ortalamada 150 TL civarı kar yapmayı düşünen bir kullanıcı orta sınıf standart arabaya 80 bin TLyi vermekten çekinmiyor. Bana pek mantıklı gelmiyor. Hem ekonomi diyorsun, hem gidip 80 bin TL peşin veya kredi çekiyorsun tamamlamak için. Ki bu arabanın 2. eldeki diğer markalara göre değer kaybı da ortada tartışmaya gerek yok. Nasıl bir mantık, nasıl bir kar zarar hesabı şahsen benim aklım almıyor. Ha ben bu arabayı seviyorum, para benim istediğim gibi harcarım diyen arkadaşa zaten söyleyecek bir şey yok o ayrı.

    Benzer fiyatlara satın alan 'orta sınıf' olarak adlandırılan kullanıcı olarak yorumlarımı belirtmek isterim.

    2013 Hyundai i30 dizel otomatik aracımı 60.000tl ye satarak bu aracı satın aldım, bu segmentteki tüm araçlar aşayukarı artık bu fiyat seviyelerinde, odd verilerine bakılırsa araç satışları durmuş değil ancak her sene ilk aylarda olduğu gibi bir yavaşlama mevcut. Özellikle bu segmentte golf veya 308 alacağıma ikinci el mercedes veya bmw alırım mantığı bana çok ters, adı üzerinde ikinci el araç, daha önce nasıl ve hangi şartlarda kullanıldığı belli olmayan, size kısa veya uzun vadede nasıl bir sorun çıkarıcağı bilinmeyen araç demek. (bir arkadaşım 65.000 tl ye cok dusuk km bmw 1.16 aldi, arac cok temiz ama motordan bir ses geliyor start stop bir acaip calışıyor, örneğin bu stres benim 65.000tl bağladığım bir araçta yaşamak isteyeceğim en son şey)
    Özellikle Golf ile yeni 308'in karşılaştırıldığını görüyorum bence 308'i 115hp dizel veya 156hp benzinli motor ile test etmeden Golf satın almak en yanlış karar olur, Golfteki 120km üzeri rüzgar sesi probleminden Peugeotta eser yok, ayrıca Peugeot yolu tutmuyor yola yapışıyor :) (18inch jant ile 1.6 hdi 115hp kullanıyorum)

    Hyundai i30 bile 70.000tl lerde satılırken bence Peugeot 308 için 70.000tl'leri çok görmeyin. Geçin 308'in ufak direksiyonunun başına, dokunmatik ekrandan kendinize güzel bir radyo seçin, (örneğin) Hyundaideki yol sesi ve tıngırtılardan uzak bir test sürüşü yapın farkı görün ;) (tercihen koyu renk iç renkli araçta göreceli kalite bir çıt daha yüksek olacaktır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leon79 -- 29 Nisan 2014; 19:35:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    Arkadaş anlamadığım bir çok nokta var.

    İnsanlar 80 bin liralardan ne kadar rahat bahsediyor. Konuşulan araba da PEugeot bir Mecedes bir Audi olsa gene içimiz yanmayacak.

    Bu arabayı alan arkadaşlar heralde orta sınıf insanlardır diye düşünüyorum düz mantıkla. Yani adam orta sınıf olmasa heralde bu arabayı almaz gidip başka üst sınıf bir arabaya biner. Peki bu adam orta sınıf ise böyle bir arabaya 80 bin lira para vermeyi nasıl düşünüyor? Heralde direksiyonu ve ekranı güzel diye değildir, başka bir sebep olmalı. Peki ne olabilir? Yoksa bu arabanın dizel olması mı? Ayda kulanıma göre ortalamada 150 TL civarı kar yapmayı düşünen bir kullanıcı orta sınıf standart arabaya 80 bin TLyi vermekten çekinmiyor. Bana pek mantıklı gelmiyor. Hem ekonomi diyorsun, hem gidip 80 bin TL peşin veya kredi çekiyorsun tamamlamak için. Ki bu arabanın 2. eldeki diğer markalara göre değer kaybı da ortada tartışmaya gerek yok. Nasıl bir mantık, nasıl bir kar zarar hesabı şahsen benim aklım almıyor. Ha ben bu arabayı seviyorum, para benim istediğim gibi harcarım diyen arkadaşa zaten söyleyecek bir şey yok o ayrı.

    Benzer fiyatlara satın alan 'orta sınıf' olarak adlandırılan kullanıcı olarak yorumlarımı belirtmek isterim.

    2013 Hyundai i30 dizel otomatik aracımı 60.000tl ye satarak bu aracı satın aldım, bu segmentteki tüm araçlar aşayukarı artık bu fiyat seviyelerinde, odd verilerine bakılırsa araç satışları durmuş değil ancak her sene ilk aylarda olduğu gibi bir yavaşlama mevcut. Özellikle bu segmentte golf veya 308 alacağıma ikinci el mercedes veya bmw alırım mantığı bana çok ters, adı üzerinde ikinci el araç, daha önce nasıl ve hangi şartlarda kullanıldığı belli olmayan, size kısa veya uzun vadede nasıl bir sorun çıkarıcağı bilinmeyen araç demek. (bir arkadaşım 65.000 tl ye cok dusuk km bmw 1.16 aldi, arac cok temiz ama motordan bir ses geliyor start stop bir acaip calışıyor, örneğin bu stres benim 65.000tl bağladığım bir araçta yaşamak isteyeceğim en son şey)
    Özellikle Golf ile yeni 308'in karşılaştırıldığını görüyorum bence 308'i 115hp dizel veya 156hp benzinli motor ile test etmeden Golf satın almak en yanlış karar olur, Golfteki 120km üzeri rüzgar sesi probleminden Peugeotta eser yok, ayrıca Peugeot yolu tutmuyor yola yapışıyor :) (18inch jant ile 1.6 hdi 115hp kullanıyorum)

    Hyundai i30 bile 70.000tl lerde satılırken bence Peugeot 308 için 70.000tl'leri çok görmeyin. Geçin 308'i ufak direksiyonunun başına, dokunmatik ekrandan kendinize güzel bir radyo seçin, (örneğin) Hyundaideki yol sesi ve tıngırtılardan uzak bir test sürüşü yapın farkı görün ;) (tercihen koyu renk iç renkli araçta göreceli kalite bir çıt daha yüksek olacaktır.)

    araçtan memnunsunuz herhalde hocam yakıt tüketiminiz nasıl ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracı kullanırken bir sorun ile karşılaşmadım, eski 308'in de yol tutuşu çok iyiydi bu yeni 308'in daha da iyi olduğunu söyleyebilirim, özet olarak çok memnunum. Yakıt tüketimi şehir içinde ortama 6.0 lt - 6.9 lt arası değişiyor, şehir dışında 120km/s hıza kadar 5.0lt-6.0lt seviyelerinde 120-180 km/s şehirdışı kullanımında 6.0-7.5lt ortalamaya sahip (izmit-istanbul) düz vites ile otomatik vitesi karşılaştırmak çok doğru bir karşılaştırma olmayacak ama Hyundai i30 dizel otomatikteki şehiriçi 10-11 lt yakıt tüketiminden sonra yakıt giderlerim neredeyse yarıya indi, eski 308'imde 110 hp dizel motor vardı onunla performans çok farklı değil ama 6.vitesin yakıt ekonomisinde katkısı yüksek, eski 3008'im auto6r ve 110hp dizeldi ona göre hafifliğinde etkisiyle hızlanma ve yakıt tüketiminde çok fark var. Hyundai i30 128hp otomatikti, hızlanmada ve maksimum süratlarda çok az fark var.(ama neredeyse genel performans çok benzer)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    Arkadaş anlamadığım bir çok nokta var.

    İnsanlar 80 bin liralardan ne kadar rahat bahsediyor. Konuşulan araba da PEugeot bir Mecedes bir Audi olsa gene içimiz yanmayacak.

    Bu arabayı alan arkadaşlar heralde orta sınıf insanlardır diye düşünüyorum düz mantıkla. Yani adam orta sınıf olmasa heralde bu arabayı almaz gidip başka üst sınıf bir arabaya biner. Peki bu adam orta sınıf ise böyle bir arabaya 80 bin lira para vermeyi nasıl düşünüyor? Heralde direksiyonu ve ekranı güzel diye değildir, başka bir sebep olmalı. Peki ne olabilir? Yoksa bu arabanın dizel olması mı? Ayda kulanıma göre ortalamada 150 TL civarı kar yapmayı düşünen bir kullanıcı orta sınıf standart arabaya 80 bin TLyi vermekten çekinmiyor. Bana pek mantıklı gelmiyor. Hem ekonomi diyorsun, hem gidip 80 bin TL peşin veya kredi çekiyorsun tamamlamak için. Ki bu arabanın 2. eldeki diğer markalara göre değer kaybı da ortada tartışmaya gerek yok. Nasıl bir mantık, nasıl bir kar zarar hesabı şahsen benim aklım almıyor. Ha ben bu arabayı seviyorum, para benim istediğim gibi harcarım diyen arkadaşa zaten söyleyecek bir şey yok o ayrı.

    Benzer fiyatlara satın alan 'orta sınıf' olarak adlandırılan kullanıcı olarak yorumlarımı belirtmek isterim.

    2013 Hyundai i30 dizel otomatik aracımı 60.000tl ye satarak bu aracı satın aldım, bu segmentteki tüm araçlar aşayukarı artık bu fiyat seviyelerinde, odd verilerine bakılırsa araç satışları durmuş değil ancak her sene ilk aylarda olduğu gibi bir yavaşlama mevcut. Özellikle bu segmentte golf veya 308 alacağıma ikinci el mercedes veya bmw alırım mantığı bana çok ters, adı üzerinde ikinci el araç, daha önce nasıl ve hangi şartlarda kullanıldığı belli olmayan, size kısa veya uzun vadede nasıl bir sorun çıkarıcağı bilinmeyen araç demek. (bir arkadaşım 65.000 tl ye cok dusuk km bmw 1.16 aldi, arac cok temiz ama motordan bir ses geliyor start stop bir acaip calışıyor, örneğin bu stres benim 65.000tl bağladığım bir araçta yaşamak isteyeceğim en son şey)
    Özellikle Golf ile yeni 308'in karşılaştırıldığını görüyorum bence 308'i 115hp dizel veya 156hp benzinli motor ile test etmeden Golf satın almak en yanlış karar olur, Golfteki 120km üzeri rüzgar sesi probleminden Peugeotta eser yok, ayrıca Peugeot yolu tutmuyor yola yapışıyor :) (18inch jant ile 1.6 hdi 115hp kullanıyorum)

    Hyundai i30 bile 70.000tl lerde satılırken bence Peugeot 308 için 70.000tl'leri çok görmeyin. Geçin 308'in ufak direksiyonunun başına, dokunmatik ekrandan kendinize güzel bir radyo seçin, (örneğin) Hyundaideki yol sesi ve tıngırtılardan uzak bir test sürüşü yapın farkı görün ;) (tercihen koyu renk iç renkli araçta göreceli kalite bir çıt daha yüksek olacaktır.)





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krom7 -- 30 Nisan 2014; 9:03:50 >




  • Leon79 kullanıcısına yanıt
    merhaba arkadaşım sen peugeotun kullanmadığı model kalmamış bende sportium otomatik var 3008 in makyajlı modelini düşünüyorum . belki seneye 308 de olabilir otomağini bekliyorum.308 den sonra 3008 nasıl bir araç kronik sıkıntısı varmı 4 çeker olmasını şaft sıkıntısı varmı. şimdiden teşekkürler
  • 3008'de kronik bir sorun ile karşılaşmadım, satın alırken yüksek sürüş olduğunu dikkate katmak lazım, yüksek hız kullanımı için bir 308 kadar uygun değil, 3008de 4 çeker yok, grip kontrollu modelde m+s (çamur ve kar) lastiği olan model kışın bir nebze kullanımı rahatlatıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leon79 kullanıcısına yanıt
    peki ses ve süspansiyon açısından herhalde 308 den rahattır diye düşünüyorum öylemidir acaba . ben hız aramıyorum .
  • Leon79 kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. Bende bir 508 kullanıcısıyım 2011 model sıfır aldığım allure auto6r aracım var.
    Alırken manuel seçeneği yoktu o yüzden biraz mecburen otm. şanzıman satın aldım şimdi arabam 80.000 km'ye geldi değiştirmek istiyorum ama otm. rahatlığına o kadar alıştım ki düz vites araba alırsam pişman olurmuşum gibi geliyor. Siz hemen alışabildiniz mi? Yada keşke otomatiğini bekleseydim dediniz mi?
    Piyasada otm. vitesli dizel güzel bir araba diye araştırmaya çıkınca da Golf neredeyse tek alternatif oluyor.
    Golf'le kıyaslayanlar var demişsiniz ama kim ne derse desin Golf bu segment için referans bir araç şu anda. 308 in otm. seçeneğinin olmaması ve bence anormal dar arka koltuk diz mesafesi beni bu arabadan uzak tutuyor açıkcası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tazcan kullanıcısına yanıt
    308 ile 3008 in süspansiyon konforunu kıyaslarsak 308 bir adım öne çıkar çünkü yeni 308'de psa nın yeni emp2 platformu kullanlıyor bu da hem daha hafif ve yeni teknoloji ürünü yürüyen aksam anlamına geliyor hemde tam bağımsız arka akslar sayesinde klasikleşen peugeot citroen in yüklü iken vuruntu yapan arka süspansiyonunun 3008 de makyaj sonrasında hala var olduğu anlamına geliyor. 308 daha yeni ve konforlu bir arka aksa sahip. Test ettiğim aracta 18" jant vardı bilerek aracı bozuk yollara soktum buna rağmen hemen hemen hiç aşırı bir ses olmadı
    Ancak şu da var ki 308'i ithalatçı donanım olarak büyük jantlarla getiriyor.17" hatta 18" bile kullanılıyor bu da öyle sanıyorum ki sadece 16" jant hatta 60 yanaklı lastikle satılan 3008'e avantaj sağlar.
    Demem o ki en güzeli 16" jantı olan bir 308 almak. Tabi süspansiyon konforu en öncelikli tercih nedeniniz ise.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 30 Nisan 2014; 12:34:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.