Şimdi Ara

Yeni Peugeot 508 225 Hp'nin Performansındaki Gariplik (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
176
Cevap
2
Favori
24.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • icemy kullanıcısına yanıt
    Otomatik daha yavaş olacaktır, onu demek istemiştim bende.
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Şimdi o fiyata alamazsın eminim.
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Alamam evet, ama alalı da 2 ay olmamıştır.
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Amacım manuelleri karşılaştırarak motor gücü üzerinden sonuca varmaktı. Aynı zamanda 125'lik TSi ile 156'lık THP motoru "yiyeceğini" ifade eden kişiler için 150'lik TSi ile denense dahi 156 THP'yi "yiyemeden boğazında kalacağını" göstermekti.

    Forumdaki bir çok kişi hızlanmaya sadece saniye olarak bakıyor. 0-100 süresi aynı olan iki araç kalkış yaptığında aralarında bariz bir mesafe farkı olabiliyor. Çünkü sürekli değişen ivmeli bir hareketten bahsediyoruz ve alınan yol / hız grafiğini incelersek ağırlık/şanzıman sebebi ile ilk kalkışı yavaş olan ancak sonrasında hiç gücü kesilmeden ilerleyebilen bir araca sadece saniye olarak bakarsak bizleri yanıltıyor.

    Örnek olarak yaşadığımdan bahsedeyim, 1.6 thp 308 ile arkadaşımın Civic RS'ini kalkış ve rolling olarak denediğimizde CVT Civic'in 0-100 süresi 8.1 saniye olmasına rağmen 8.4 saniyelik 0-100 süresi olan aracımla Civic'ten 2 boy önde 100 km/h'e ulaşıyordum. Ancak benim 100 km/h'e ulaştığım noktadan ilk kalkış dezavantajı nedeniyle Civic belki 110 km/h ile geçmekteydi. Kronometre ile ölçtüğümüzde de Civic 0.2 sn daha hızlı 100'e ulaşıyordu fakat Civic kalkışı zayıf olup sonrasında da ivmesini hiç kesilmeden sürdürdüğü için daha kısa sürede hızlanıyor. Ancak hafifliği ve manuel şanzımanı nedeniyle kalkışı iyi olan 308'in ilk kalkışta açtığı mesafeyi yakalayana kadar 308 100 km/h'e çıkmış oluyordu. 100 km/h'ye kadar hız / zaman grafiğinde üstün olan Civic iken, alınan yol / zaman grafiğinde üstün olan 308 olmaktaydı. Tabi 100 üstü hızlarda 308 hiç varlık gösteremiyor RS'e karşı :)

    Özetle, aynı sınıf ve benzer kilolardaki araçlar arasında dahi çok yakın zamanlar gözüküyor olsa bile gerçek hayat koşullarında kısa mesafedeki sonuçlar farklı olabiliyor. Bu sebeple bir üst segment ve daha ağır bir aracı alt segment hafif bir araçla ilk kalkış yönünden karşılaştırmak mantıklı gelmiyor bana. Farklı segment araçları karşılaştırıyorsak 80-160, 80-200 gibi karşılaştırma yapmak gerekir diye düşünüyorum.

    Keşke 508'de kullanılan 1.6 THP motor 225 hp olarak değil de 190-200 hp gibi bir güç değeri ile lanse edilerek satışa sunulsaydı. BMW bazı motorlarında (328i nin aslında 280 hp'lik tepe gücü varken 245 hp olarak satılması) bunu yapmakta iken PSA'nın bu aracı 225 olarak satması müşteriler için beklentileri yükselterek sonrasında da hayal kırıklığı oluşturuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 14 Aralık 2019; 14:48:38 >




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Hocam ben sizin amacınızı anladım da arkadaşın karşılaştırması otomatik araçlar üzerinden. DSG'li 150 hp aracın, 156'lık eat6/8 aracı "yiyeceği" aşikar. RS'de yine aktarmadan kaybeden bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 14:45:12 >
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. Şahsi görüşüm ne kadar performans farkı olsa da boş a4 e 400bin vermem açıkçası. S4 olsa eyv. 508 donanım olarak baya iyi, performans da hitap ettiği kesim için yeterli bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Hocam ben sizin amacınızı anladım da arkadaşın karşılaştırması otomatik araçlar üzerinden. DSG'li 150 hp aracın, 156'lık eat6/8 aracı "yiyeceği" aşikar. RS'de yine aktarmadan kaybeden bir araç.
    156 lık motorun eat6 8 i yok.Bu şanzıman thp ye 165 hp ile birlikte 3008 de kullanılmaya başladı.
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    180 hp de var 508 de sanırım 0,4 sn fark var arada.
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Valla hocam aracım orta paket. Araç boş değil yani. Gt line ile çok fazla bir fiyat farkı yok. Donanım olarak eksikliğini hissettiğim tek şey Matrix far.

    4 çeker 245 hp Audi varken, sırf donanım için hayatta 508 almazdım. Gerçi ülkede inanılmaz bir donanım fetişi var, o yüzden yorum yapamayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 14:55:19 >
  • icemy kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam bilmiyordum. Demek istediğim DSG'nin daha hızlı vites atması zaten. Sağlamlığı tartışmalı ve tam otomatik konforu yok bence, orası ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 14:59:54 >
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Senin aracı yolda görsem 250hp der miyim? Demem çünkü 1.4tfsi ile aynı görüntüde:) Ama S4 olsa anlarsın fark orda. Orta donanım diyelim ki design paket ekstra bişi almadıysanız 508 gt ye göre çok boş araç.508 in 0 100 ü iyi olmasa da ara hızlanmaları gerçekten çok iyi görünüyor. Ben 508 i beğenmedim açıkçası 500hp olsa fark etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulcrum299

    1.4 tsi 150 ps lik golf bu 225 bg gücü olan peugeotu haşat eder. Her nekadar anti vagcılar ağlasada vag araçlarda aktarma kaybı çok çok az oluyor.
    Aktarma kaybı az oluyorsa 12 bin TL lik Dsg kazığı da cebini deliyor.
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    S4'ü anlıyorsan bunu da anlarsın.Zira S4'de de inanılmaz fark yok dışarıdan. Aracımın dışı S-line zaten. S4 arkadaki difüzör ve çift egzoz çıkışından anlaşılıyor, benimki de öyle. Fakat başkaları için mi yaşıyoruz, amaç insanlara hava atmak mı? Kendi zevkimiz için almıyor muyuz araçları? Bu nasıl mantıktır?

    Size göre 500hp olsa fark etmez evet çünkü araç değerini göstermeli sizin için. Yani farklı kafalardayız. Ülkenin çoğunluğu sizin gibi düşünüyor ki bu kadar çok 1.6 E segmenti araç satılıyor.

    Aracımda 5-6 opsiyonda var, 508 GT'de olup bende olmayan ve kullanacağım bir özellik göremedim.(Tabi bu durum yine göreceli.) Bir tek Focal ses sistemi olabilir. Arada "çok boş" diyebileceğimiz bir fark yok.

    Neyse sonuç olarak tercih meselesi tabi, tartışılacak bir şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 15:21:4 >
  • 177 beygir 1750 kiloluk Tucson 9. Saniyede 100 e çıkıyor.
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Ucuz aldın eyv. ama araban mükemmel değil yani. Hayalet ekran navigasyon bile yok gelen araçlarda bende fiyat almıştım sen aldığın zamanda.
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Hayalet ekran bile yok dedigin sey aractaki en pahali opsiyonlardan birisi ve hicbir pakette yok zaten. İstersen sonradan takiyorlar 15-20 bin liraya. Arabaya sonradan motor takabilir misin daha dogrusu takar misin veya araci sonradan 4 cekere cevirebilir misin saglikli bir sekilde?

    Hayir hayalet ekran olsa ne, olmasa ne? Tercih meselesi diyorum inat ediyorsun. Mukemmel degil tabi ki arac, hangi arac mukemmel ki? Mukemmel de subjektif bir kavram.Sen oyuncaklari tercih edersin ben motoru, sanzimani, 4 cekeri tercih ederim bu kadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 16:21:6 >


  • Yanlış yere bakarsan yanlış bilgiler görürsün.
    225 hp demek 0 dan 100 e 3 saniye de ulaşmak değil motorun üretebildiği en yüksek gücü gösterir. Bu hp işi kalkışta değil daha çok 80-240 veya 60-220 , 80-260 gibi hızlarda gücünü gösterir. 0 dan kalkışlarda tork çok daha önemlidir. İvmelenmeyi sağlayan tork dur.
    225 hp yi araç 5500 devirde veriyor, bu da demek oluyor ki araç devirlenene kadar maksimum gücünü yansıtamaz. Şanzımandaki aktarma kayıpları eklenince araç tekere o gücü basamaz. Aracın aerodinamik yapısı da bozuk olunca ister istemez ters kuvvetten dolayı kayıpları çok fazla olur.
    İşin özeti motor 225 hp üretse de gerçekte tekere aktardığı güç belki de 150 hp anca vardır. Bu da süreyi belirler.
    Bu arada 7,5 - 8 saniye benzinli bir araç için güzel bir süre




  • 150 beygirlik golfle 225 beygirlik 508 i kıyaslayanlar Allah size yardım etsin ne diyim kendi halinize birakmak lazım sizi
  • deatless22 kullanıcısına yanıt
    Yazinin beygir ile ilgili kismina katilmakla birlikte, torkun ne ise yaradigini tam olarak bildigini sanmiyorum. Evet benim buradaki hatam beygire bakmak oldu direkt olarak, ama meselenin torkla bir ilgisi yok. Aracin maksimum beygiri verdigi devir araligiyla ilgisi var. Beygirin kalkisla pek alakasi yok, ivmelenmeyi saglayan tork derken sacmalamissin. Zira beygir verisi zaten torkuda icine alan bir kavramdir.

    https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434 Su konuyu okumani tavsiye ederim. Tork/beygir iliskini anlarsin belki.

    Bir de benzinli arac icin iyi demissin de piyasadaki bircok arac 8 saniye gibi degerleri veriyor artik turbo sagolsun.

    Sende bir beygir araba sattirir, tork yaris kazandirirci havasi sezdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 17:4:10 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.