Ford focus tam otomatik şanzımansa olmaması normal hocam. Edc şanzıman tam otomatik bir şanzıman değil çünkü, aslında manuel bir şanzıman, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demek daha doğru olur. Manuel araçlarda da dur-kalk trafikte aracı sürekli yarım debriyajda bırakırsanız aynı sorunu yaşarsınız. Tabi manuel araçları yarım debriyajda bırakmadığımız için sorun yaşamayız. Edc şanzımanın çalışma şeklini manuel bir aracı sürekli dur kalk trafiğinde yarım debriyajda bırakıyormuşsunuz gibi düşünün, işte öyle çalışır ve yüksek ısıdan dolayı arızalanır. Bu kronik sorunu saymazsak aslında çok kullanışlı ve performanslı güzel bir şanzımandır. Yeni nesil edc şanzımanlar 7 ileri ve kuru kavrama yerine yağlı, ıslak kavrama olarak geliyor. Bu da ısıya karşı mukavemetinin %300 daha fazla olması demek mantıken. Lakin ben şu an yeni nesil ıslak kavrama edc şanzıman kullandığım halde bir gün yoğun istanbul trafiğinde geçirdiğim birkaç saat sonrasında aynı sorunsalı yaşamış bulunuyorum. Aracım henüz 18 binde, 20 binde ilk bakımı olacak, aracı servise bakıma götürdüğümde bu sıkıntıyı paylaşacağım bakalım ne diyecekler, ne yapacaklar.. |
YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU (226. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ceyarrFord focus tam otomatik şanzımansa olmaması normal hocam. Edc şanzıman tam otomatik bir şanzıman değil çünkü, aslında manuel bir şanzıman, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demek daha doğru olur. Manuel araçlarda da dur-kalk trafikte aracı sürekli yarım debriyajda bırakırsanız aynı sorunu yaşarsınız. Tabi manuel araçları yarım debriyajda bırakmadığımız için sorun yaşamayız. Edc şanzımanın çalışma şeklini manuel bir aracı sürekli dur kalk trafiğinde yarım debriyajda bırakıyormuşsunuz gibi düşünün, işte öyle çalışır ve yüksek ısıdan dolayı arızalanır. Bu kronik sorunu saymazsak aslında çok kullanışlı ve performanslı güzel bir şanzımandır. Yeni nesil edc şanzımanlar 7 ileri ve kuru kavrama yerine yağlı, ıslak kavrama olarak geliyor. Bu da ısıya karşı mukavemetinin %300 daha fazla olması demek mantıken. Lakin ben şu an yeni nesil ıslak kavrama edc şanzıman kullandığım halde bir gün yoğun istanbul trafiğinde geçirdiğim birkaç saat sonrasında aynı sorunsalı yaşamış bulunuyorum. Aracım henüz 18 binde, 20 binde ilk bakımı olacak, aracı servise bakıma götürdüğümde bu sıkıntıyı paylaşacağım bakalım ne diyecekler, ne yapacaklar..
İstanbul köprü trafiğinde 4-5 senedir kiralık araçta EDC kullanıcısı olarak 100.000 km yapmışımdır, en ufak bir sorun yaşamadım, kiralık araçlar nasıl kullanılıyor bilirsiniz.
Sorun kaynağı çoğunlukla araç tam durmadan devam edildiğinde EDC nin sürekli 2 vites ile yarım kalkış yapması işte bu ısınma yapabiliyor.
Tavsiye olarak çözümü: çok fazla dur kalk ve yokuşlarda trafik sıkışırsa manuele alın ve 1. viteste sabit tutun 1 de kalsın ısınma sorunu çıkmaz, trafik açıldığında D ye alın .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 31 Mayıs 2021; 17:33:11 >
-
Vallahi ben kavrama değiştirdikten sonra yoğun trafikte hep manuel kullandım banamısın demedi, yine titreme devam.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mastor1İstanbul köprü trafiğinde 4-5 senedir kiralık araçta EDC kullanıcısı olarak 100.000 km yapmışımdır, en ufak bir sorun yaşamadım, kiralık araçlar nasıl kullanılıyor bilirsiniz.
Sorun kaynağı çoğunlukla araç tam durmadan devam edildiğinde EDC nin sürekli 2 vites ile yarım kalkış yapması işte bu ısınma yapabiliyor.
Tavsiye olarak çözümü: çok fazla dur kalk ve yokuşlarda trafik sıkışırsa manuele alın ve 1. viteste sabit tutun 1 de kalsın ısınma sorunu çıkmaz, trafik açıldığında D ye alın .
Alıntıları GösterBuna benzer yorumu başka yerde okumuştum. Buna istinaden şöyle kullanmaya başladım. Araç trafikte çok dur kalk yaptığında tam durmadan, durmaya ramak kala, dediğiniz gibi kalmaya çalışırken araç arada silkeliyor. Bunu şöyle çözdüm gibi dur kalk trafikte frenle 3-4km hızla öndeki arabanın dibinden gitmeyi bıraktım. yani yarım debriyaj gidiyormuş gibi olan durumu yapmamaya çalışıyorum. Tam 0 km olduktan sonra kalkış yapıyorum. Birazda gazı hafif fazla veriyorum. Bu şekilde titremiyor. Yada bana öyle geliyor :) Ama istanbul trafiğinde tam otomatik araç lazımmış onu anladım sonraki aracım tam otoamatik olur kısmetse :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: sahsiyetBuna benzer yorumu başka yerde okumuştum. Buna istinaden şöyle kullanmaya başladım. Araç trafikte çok dur kalk yaptığında tam durmadan, durmaya ramak kala, dediğiniz gibi kalmaya çalışırken araç arada silkeliyor. Bunu şöyle çözdüm gibi dur kalk trafikte frenle 3-4km hızla öndeki arabanın dibinden gitmeyi bıraktım. yani yarım debriyaj gidiyormuş gibi olan durumu yapmamaya çalışıyorum. Tam 0 km olduktan sonra kalkış yapıyorum. Birazda gazı hafif fazla veriyorum. Bu şekilde titremiyor. Yada bana öyle geliyor :) Ama istanbul trafiğinde tam otomatik araç lazımmış onu anladım sonraki aracım tam otoamatik olur kısmetse :)
Alıntıları GösterSizin 2. vites kavraması yanık-aşınmış olabilir 2 de silkeleme titretme varsa
-
İyi günler. Aracım 2018 model icon 1.5 dci. Vites konsolunun yanlarındaki gri renk parçalardan rahatsız edici tarım sesi geliyor. Aynı sorunla karşılaşan var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mastor1Sizin 2. vites kavraması yanık-aşınmış olabilir 2 de silkeleme titretme varsa
Alıntıları GösterSürekli dur kalkta 1 yada 2 kez oluyor. Sanmıyorum bir çok kişide buna benzer durum mevcut.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheTurk61
İyi günler. Aracım 2018 model icon 1.5 dci. Vites konsolunun yanlarındaki gri renk parçalardan rahatsız edici tarım sesi geliyor. Aynı sorunla karşılaşan var mıdır?Bu durum daha önceki model yıllarında kronikti. Kenar boşluklara Silikon sprey sıkıp geçtiğini söyleyen kişiler vardı.
Şu ürünü aldım fakat kullanmadım :)
-
Bende de vardı aynı sorun. Bez bant ile alt tarafta ses gelecek yerleri yapıştırdım. Sonuç olarak sağ taraf tamamen ancak sürücü tarafı tekrar başladı. Ben biraz iri olduğum için bacağımla bu bölgeye çok baskı yapıyorum. Alternatif şeyler deneyeceğim.
Silikon spreyi unutun.
-
Teşekkürler, spreyi ben de deneyeyim bakalım, servis çözümü yok dedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler. Servis çözümü yok deyince yukarıdaki arkadaşın tavsiyesi doğrultusunda sprey siparişi verdim. Bir umut belki sorun çözülür. Kışın pek ses gelmese de yazın havaların ısınmasına bağlı genleşme olduğu için sanırım fazla ses geliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: TheTurk61
İyi günler. Aracım 2018 model icon 1.5 dci. Vites konsolunun yanlarındaki gri renk parçalardan rahatsız edici tarım sesi geliyor. Aynı sorunla karşılaşan var mıdır?Merhaba, bende 2020 model araç var o gri yerler bende piano black. Aracı sıfır aldıktan kısa süre sonra garantiden yapılacak bir işlem için servise gittiğimde bu bahsi geçen parçadaki gıcırtıdan da bahsettim ve servis ustabaşısı, ben oraya izolasyon yaparım, dedi. Artık ne yaptıysa birdaha ses yapmadı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 1 Haziran 2021; 21:22:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ceyarrMerhaba, bende 2020 model araç var o gri yerler bende piano black. Aracı sıfır aldıktan kısa süre sonra garantiden yapılacak bir işlem için servise gittiğimde bu bahsi geçen parçadaki gıcırtıdan da bahsettim ve servis ustabaşısı, ben oraya izolasyon yaparım, dedi. Artık ne yaptıysa birdaha ses yapmadı.
Alıntıları GösterHangi servis olduğunu öğrenebilir miyim?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çetaş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar,
2015-2018 model aralığında edc+dizel araç almayı planlıyorum.
Aracı uzun dönem deneyimleyenlerden araç ve özellikle edc konusunda yorum istiyorum,
yıllarca dsg nin sabıkası yüzünden yarı otomatik araçlardan uzak duruyordum, bu ara kadjar (icon) almak aklıma düştü.
çok km yapmayacağım ama 1,3-1,2 motorları da araştırmadım, onunla ilgili de uzun dönem tecrübe aktarımı yaparsanız çok sevinirim.
aslında QQ PPP de baktım ama araç içi genişlik konusunda kadjar önde, QQ de piyasa lideri ama ikilemde kalıyor insan.
şimdiden teşekkürler...
-
2017 ve 2019'da makyaj alıyor Kadjar. Model değerlendirirken dikkat edin.
Bende 2018 dizel EDC var, sıfır aldım ve 2 senedir kullanıyorum. Daha önce de 2016 modelini 15 gün kiralık kullanmıştım. O yüzden de tereddütsüz aldım ve gayet memnunum. 42bin Km'deyim ve şu ana kadar bir sıkıntım olmadı. Ankara'da yoğun dur-kalklı trafikte kullanıyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ahmkara2017 ve 2019'da makyaj alıyor Kadjar. Model değerlendirirken dikkat edin.
Bende 2018 dizel EDC var, sıfır aldım ve 2 senedir kullanıyorum. Daha önce de 2016 modelini 15 gün kiralık kullanmıştım. O yüzden de tereddütsüz aldım ve gayet memnunum. 42bin Km'deyim ve şu ana kadar bir sıkıntım olmadı. Ankara'da yoğun dur-kalklı trafikte kullanıyorum.
teşekkürler
en kötü 2017 model ve üstüne odaklanayım, 2019u alamam sanırım.
2017 makyajla değişen neydi peki sizde o araç var anladığım kadarıyla..
-
2015-2016 model eski nesil makyajsız dci edc Kadjar'ların düzgün, düşük km hatasız olanlarına 270-280 bin Lira fiyat istiyorlar. Bunlar 6-7 yaşında garantisi bitmiş araçlar.
Onun yerine 300 Bin lira gibi rakamlara 2019 model icon paket garantisi devam eden 1.33Tce benzinli araçlar var ve çok daha mantıklı. Sebeplerine gelince;
2019 ve 2020 Kadjar'lar makyajlı yeni nesildir. 2018 sonunda makyaj gördü ama 2018 araçlar makyajlı değil. Makyajlı araçlarda dizel hiç gelmedi.
Makyajsız dci araçlarda 6 ileri kuru kavrama edc şanzıman mevcut iken, makyajlı 1.33Tce araçlarda 7 ileri ve ıslak kavrama yani yağlı şanzımanla gelir, klasik kuru kavramalardaki arıza ihtimali çok daha düşüktür. Ayrıca bu araçlar 160bg güç üretir ve torku da dci araçlarla aynıdır (260-270nm). İnanılmaz performanslı ve tutumluluk potansiyeli de çok yüksektir. Böyle güçlü bir araçla basarsanız yakıt tüketimiz de gaza bastığınız oranda artar elbet. Kullanım tarzı önemli. Ben sıfır aldığım 2020 model 1.33Tce edc aracımı Ağustos ayından beri kullanıyorum. Premium markalar dahil pek çok araçtan çok daha hızlı ve performanslı bir araç. Sakin kullanımda şehir içi 6,5-7lt arası bir yakıt tüketimim var. Dizelden sadece 1-1,5lt fazla yakar. Hele bir de fazla yol yapmıyorsanız bu tüketim farkının sizi etkileyeceğini zannetmiyorum. Makyajda da dışarıda yalnızca tampon ve aksesuarlar değişik olsa da içeride de ciddi geliştirmeler, iyileştirmeler var. Yalnız icon paketler yalnızca 2019 modellerde mevcut. 2020 olanlar touch roof paket. Ben de icon gelmediği için ve sıfır aldığımdan touch roof aldım ve bu araç da aslında gayet dolu bir araç. İcon paketten farkı; önde led far yok, dış aksesuar farkları var. Araç içerisinde ise icon paketlerde bulunan şerit takip asistanı, tabela okuma, kör nokta uyarı, vs gibi adaptif sürüş destek sistemleri yok. Fakat Android auto ve apple car playli yeni nesil Rlink2 multimedya, yeni nesil çift iklimli dijital klima ünitesi, otomatik kararan iç dikiz aynası, arka havalandırma menfezleri, far yağmur sensörleri, anahtarsız giriş çıkış, cam tavan gibi özelliklerin hepsi mevcut.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kocaballiteşekkürler
en kötü 2017 model ve üstüne odaklanayım, 2019u alamam sanırım.
2017 makyajla değişen neydi peki sizde o araç var anladığım kadarıyla..
Alıntıları Gösteryanlış bilgi, 2017 2018 makyajlı kadjar yok. 2018 yılı sonunda makyajlandı, ilk makyajlı araçlar 2019 ve dizel seçeneği yok
2019 icon paket benzinli aracı 300 bine alabilirsiniz. 2015-2016 dci araçların da düzgünü 270-280 bin lira, neredeyse aynı fiyat.
Ayrıca Renault'ta garanti 3 yıldır. 2019 araç aldığınızda eğer önceki sahibi garanti dışı bırakmamışsa garantili olacaktır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 3 Haziran 2021; 17:16:45 >
-
Merhaba
Arkadaşın bahsettiği silikon sprey işinizi görebilir ama kesin çözümü
Aslında servisler yapıyorlar ama size çözümü yok demelerii tpik renault servis kalitesizligidir.
Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi, bu sorunu gideren servisler varken, sorunun çözümü yok diyen servislerde yine Renault un servisleridir, çok enteresan neyse.
Elinizden geliyorsa, arka koltuk tarafına yakın olan kısmından başlayarak alt taraftan yukarı doğru kanırtarak parçayı yerinden çıkarmanız mümkündür. Parçanın oturduğu tırnakların ve söktüğünüz parçanın konsulda bastığı yerleri olacak şekilde bez bant ile kaplarsanız sorununuz çözülecektir.
Ön yolcu tarafında ise, tutacak çıkıntısı mevcut. Bu kolçağın önce kapağını çıkarmak gerekiyor, ki altında iki tane tors kafalı vida mevcut onları sökmek gerekiyor
Aracın bakımı içn donem dönem aynı parçayı söküyorum, ki polen filtresini yerine takmak için bu gerekli birşeydir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X