Detaylı cevabınız için teşekkürler.... bana yazdığınız ilk mesajınızda: "klasik kuru kavramalardaki arıza ihtimali çok daha düşüktür." demişsiniz herhalde tam tersini yazacaktınız sanırım ben sırf yetkili servislerin pahalı bakım bedeblleri yüzünden 2019 civic eco-exe makyajlı kasa aracımı geçen hafta sattım. o nedenle yetkili servise bağımlı olmadan dışarıda bakım yaptıracabileceğim araç almayı planlıyorum, zaten bütçem de (250 altı) 5 yaş civarında bir araç almama müsade ediyor. zaten uygun bir araç bulana kadar bekleyebilirim. az km yapacağım o nedenle benzinli de düşünebilirim, ama dci motoru daha önce kullandığım için, sorunsuz ve çok iyi bir f/p sahip olduğunu biliyorum. 1,3 benzinli alma ihtimalim oldukça düşük, onun yerine belki 1,2 olabilir ama onunla ilgili bilgi sahibi değilim. |
YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU (227. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: kocaballiDetaylı cevabınız için teşekkürler....
bana yazdığınız ilk mesajınızda: "klasik kuru kavramalardaki arıza ihtimali çok daha düşüktür." demişsiniz herhalde tam tersini yazacaktınız sanırım
ben sırf yetkili servislerin pahalı bakım bedeblleri yüzünden 2019 civic eco-exe makyajlı kasa aracımı geçen hafta sattım.
o nedenle yetkili servise bağımlı olmadan dışarıda bakım yaptıracabileceğim araç almayı planlıyorum, zaten bütçem de (250 altı) 5 yaş civarında bir araç almama müsade ediyor. zaten uygun bir araç bulana kadar bekleyebilirim.
az km yapacağım o nedenle benzinli de düşünebilirim, ama dci motoru daha önce kullandığım için, sorunsuz ve çok iyi bir f/p sahip olduğunu biliyorum.
1,3 benzinli alma ihtimalim oldukça düşük, onun yerine belki 1,2 olabilir ama onunla ilgili bilgi sahibi değilim.
Alıntıları GösterDoğru yazdım, ıslak yani, yağlı kavrama şanzımanlarda, kuru kavramaya nazaran arıza yapma ihtimali daha düşüktür. Kuru kavrama şanzımanlarda dur kalk trafiğinde aşırı ısınmadan dolayı arıza yapar aslında. ıslak kavramada olay yağ havuzunun içinde gerçekleştiğinden ısıya karşı %300 daha mukavemetlidir.
Size güzel bir haberim var; Makyajsız 1.2Tce Kadjar'lar da 7 ileri ıslak kavrama Edc şanzımana sahiptir Yalnızca dizeller kuru kavrama edc.
1.2Tce de iyi, verimli, performanslı bir motordur. 1.33Tce zaten 1.2Tce'nin yeni nesli oluyor. 1.33Tce'de yakıt bir tık daha az ancak performans ciddi oranda yüksek. Fakat çok yol yapmıyorsanız 1.2Tce sizi yakıtta üzmez, performansta da gayet tatmin edicidir.
Renault'un dci motoru uzun yıllar boyunca üretilmiş, kendini kanıtlamış, az yakıt tüketimine sahip sorunsuz bir motordur. Ancak günümüzde artık dizel devri kapandı. Araç üreticileri dizel ya hiç üretmiyor, ya da sınırlı olarak birkaç dizel paket seçeneği mevcut. Özellikle emisyon değerlerinin artık iyice aşağı çekilmesi sebebiyle otomobil üreticileri de artık küçük hacim turbo beslemeli benzinli motorlara ve hybrid araçlara odaklanmış durumda. Ben artık bu saatten sonra şahsen dizel motorlu bir araç alıp kullanmayı düşünmüyorum. Kadjar'ı da almamın asıl sebebi ise sahip olduğu 1.33Tce motorudur. Mercedes ortaklığı ile üretilen bu motor, şu an piyasadaki tüm küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en verimli olanıdır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 4 Haziran 2021; 11:59:26 >
-
2017'deki majör makyaj değil tabi ki. Ama Android Auto vs. o zaman geliyor. Öncesindekilerde yazılım yükleyerek açılıyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ceyarrDoğru yazdım, ıslak yani, yağlı kavrama şanzımanlarda, kuru kavramaya nazaran arıza yapma ihtimali daha düşüktür. Kuru kavrama şanzımanlarda dur kalk trafiğinde aşırı ısınmadan dolayı arıza yapar aslında. ıslak kavramada olay yağ havuzunun içinde gerçekleştiğinden ısıya karşı %300 daha mukavemetlidir.
Size güzel bir haberim var; Makyajsız 1.2Tce Kadjar'lar da 7 ileri ıslak kavrama Edc şanzımana sahiptir Yalnızca dizeller kuru kavrama edc.
1.2Tce de iyi, verimli, performanslı bir motordur. 1.33Tce zaten 1.2Tce'nin yeni nesli oluyor. 1.33Tce'de yakıt bir tık daha az ancak performans ciddi oranda yüksek. Fakat çok yol yapmıyorsanız 1.2Tce sizi yakıtta üzmez, performansta da gayet tatmin edicidir.
Renault'un dci motoru uzun yıllar boyunca üretilmiş, kendini kanıtlamış, az yakıt tüketimine sahip sorunsuz bir motordur. Ancak günümüzde artık dizel devri kapandı. Araç üreticileri dizel ya hiç üretmiyor, ya da sınırlı olarak birkaç dizel paket seçeneği mevcut. Özellikle emisyon değerlerinin artık iyice aşağı çekilmesi sebebiyle otomobil üreticileri de artık küçük hacim turbo beslemeli benzinli motorlara ve hybrid araçlara odaklanmış durumda. Ben artık bu saatten sonra şahsen dizel motorlu bir araç alıp kullanmayı düşünmüyorum. Kadjar'ı da almamın asıl sebebi ise sahip olduğu 1.33Tce motorudur. Mercedes ortaklığı ile üretilen bu motor, şu an piyasadaki tüm küçük hacimli turbo benzinli motorlar arasında en verimli olanıdır.
Alıntıları GösterNe demek istediğinizi anladım,
demek istediğiniz ile yazdığınız aynı şey değil onu diyorum, mesajınızda: "klasik kuru kavramalardaki arıza ihtimali çok daha düşüktür." demişsiniz.
aslında tam tersini söylüyorsunuz..
bende başlığı okumaya devam ediyorum, 4 .sene önceye geldim ancak,
orada yazılmış zaten 1,2 lerin 7 ileri ıslak kavrama edc ile geldiği.
yalnız daha tecrübelere ilişkin yorumlara gelemedim
çok yol yapmayacağım için, vergi avantajını yakıt olarak kullanbilirim sanırım.
peki 1,5 dci icon ile 1,2 tce icon arasında, satın alınabilen opsiyon paketler dışında, standart donanımda farkı var mıdır?
-
Bir de müşteri hizmetlerini arayıp şikayet kaydı oluşturdum servis tarafından olumsuz yanıt beklediğim için. Servis parçanın yapısı itibariyle ses yapmaya müsait olduğu tarzında cevap verince müşteri hizmetleri servisin çözümü yoksa elinizden bir şey gelmez dedi. Sprey çözüm olmazsa ceyarr nickli arkadaşın tavsiyesine binaen çetaş servisten görüş alıp tekrar servise gideceğim. Sizin yazdıklarınızı da aktaracağım, belki bu sefer daha fazla ehemmiyet gösterirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de lastikçiye baktırdım ve ön ve arkanın ikisinin de bittiğini söyledi.
Bugün de servise götürdüm, 2000km daha gidebileceğini ama taşlaşma yaptığını söylediler. Değiştirecekler.
Maliyet tabi dudak uçuklatıyor, indirimsiz 2200, indirim sonrası 1700 küsür. Garanti korkusuna mecbur evet dedim.
-
Onlar garantiyi etkilemez ki, ben ön iki batalayı 100 tl ye internetten aldım 50 tl de taktırma parası verdim. 150 tlye halloldu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
"Balata değişimi serviste yapılması gereken, mecburi bir işlem değildir " diyecektim ki, arkadaşımız yukarıda zaten bu hususta bilgilendirme yapmış.
Naçizane benim de tavsiyem balata işini dışarıdan halletmeniz yönünde olacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teslim alırken sordum bunu, evet garantiyi etkilemez ama sökme/takma sırasında bir şeye zarar verirlerse bozar dedi.
Bir de arka balataları sökmek için özel aparat gerekiyormuş sanırım, hava pompası gibi bir şeyden bahsetti.
Balatada ucuza kaçmayı çok sevmiyorum. Önceki aracımda tamirci usta hep yan sanayi kullanırdı o da sık sık diskleri bozardı. Neredeyse iki balatada bir diskleri de değiştirirdim. Yoldaki konforun bozulması da cabası.
-
Kadjar olmuş 350 bin lira, mazot ve benzinin litresi 7 lirayı geçmiş. Herkesin düşüncesine saygı duyarım elbet, orası ayrı mesele ama bakım ve sarf malzemelerinde ucuz ve kayıtsız işlere ben şahsen karşıyım. Orijinal diye aldığınız balatanın orijinalliğinden ne kadar eminsiniz? Ben geçtiğimiz yıllarda üzerinde mais yazılı, hatta kutu üzerinde hologramlı sahte ürünler gördüm. Ayrıca araç satılacağı zaman, bütün bakımları vaktinde, servisinde yapılmış araç, bakımları sanayide yapılan araçtan her zaman daha fazla para eder. Eğer aracınız eksiksiz yetkili servis bakımlıysa, aslında servise verdiğiniz o paraları aracı satarken fazlasıyla çıkaracağınızdan emin olun
Sizlere yetkili servis bakımıyla ilgili yakın zamanda yaşadığım bir durumu örnek olarak anlatmak isterim. 2018 yılının sonunda coupe bir Bmw almaya niyetlenmiştim. Arayışlarımın sonunda tam istediğim gibi, 2010 model 320 coupe M paket bir Bmw buldum. Araç 8 yaşında olmasına rağmen henüz 80 bin km'de, önemsiz, yüksek tutarlı olmayan bir kaza ve birkaç tane park halinde çarpma, sürtme vs dışında hasar geçmişi olmayan, bu hasarların tamiri yetkili serviste yapılmış ve sıfır alındığından beri yetkili servis bakımlı-kayıtlı diri, düzgün bir araçtı. 2nci araç olarak aldığımdan ve coupe bir araç olduğundan dolayı bu arabayı yaklaşık 2 yıl gibi bir sürede sadece 10 bin km kadar kullandım. Sonrasında araçta bazı arızalar yaşadım ve aracı Borusan yetkili servise götürdüm. Zamanı gelen ağır bakımla birlikte bana yaklaşık 11 bin liralık bir proforma çıkarttılar. Çevremden, bu işleri sanayide, özel bmw servislerinde falan en fazla 5-6 bin liraya yaptırabileceğim söylenmesine rağmen ben aracı Borusan'a bırakarak orada yaptırmayı tercih ettim. Aracı almaya gittiğimde, garantisi çok uzun süre önce bittiği halde, aracım sürekli-düzenli servis bakımlı olduğundan, proformada olmayan, ekstra bazı soket vs ıvır zıvır şeylerin garantiden ücretsiz değiştiğini söylediler, ayrıca yine bu sebepten balans işleminden ücret almadıklarını ve işçilikte de ekstra indirim yaptıklarını söylediler ve toplamda 10 bin lira gibi bir rakam ödeyerek servisten çıktım. Sonrasında maddi ihtiyaçlarımdan dolayı, 2nci aracım olan bu aracı, geçen yaz satmaya karar verdim. O zaman malum sitede emsal araçlar 150-160 bin lira arası fiyatlar ile uzun süredir alıcı beklerken, ben kendi aracımı 185 bin liradan ilana koydum. İlan yalnızca 6 saat kadar yayında kaldı ve 183 bin liradan ertesi gün sattım. Hatta araca gelip bakmak isteyen 3-4 kişiye, önce kim aradıysa o sıraya göre randevu verdim, ilk gelen kişi ile anlaştığım halde, diğer gelecek olan da sürekli arayıp, "bana satın, yazdığınız fiyattan pazarlıksız alacağım" diye kendisine satmam için ısrarcı olmasına rağmen, söz vermiştim ve ilk gelen kişiye sattım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 5 Haziran 2021; 18:5:45 >
-
Merhabalar, aracım 2020 kadjar touch roof modeli. Aracı alalı fazla olmadı.
Dün akşam cam açma kapama tuşlarında aydınlatma olmadığını farkettim. İzlediğim bir videoda incelemeyi yapan kişi son makyajdan itibaren bu tuşların ışıklı olduğunu anlatmıştı. Sadece icon pakette mi var tuşlardaki ışıklandırma? Yoksa bir ayarı mı var? (Far ayarı otomatikte, kısalar yanıyordu)
-
quote:
Orijinalden alıntı: sinopkalesiMerhabalar, aracım 2020 kadjar touch roof modeli. Aracı alalı fazla olmadı.
Dün akşam cam açma kapama tuşlarında aydınlatma olmadığını farkettim. İzlediğim bir videoda incelemeyi yapan kişi son makyajdan itibaren bu tuşların ışıklı olduğunu anlatmıştı. Sadece icon pakette mi var tuşlardaki ışıklandırma? Yoksa bir ayarı mı var? (Far ayarı otomatikte, kısalar yanıyordu)
Bende de 2020 touch roof var ve tüm tuşlar aydınlatmalı. Gece modunda, yani farlar aktifken yanıyor. Tekrar kontrol edin, eğer yanmıyorsa servise götürün garantiden baksınlar
-
quote:
Orijinalden alıntı: ceyarrBende de 2020 touch roof var ve tüm tuşlar aydınlatmalı. Gece modunda, yani farlar aktifken yanıyor. Tekrar kontrol edin, eğer yanmıyorsa servise götürün garantiden baksınlar
Alıntıları GösterTeşekkürler, aynı paket. Demek ki özellik olarak var. Akşam tekrar kontrol edeyim, bu defa koldan çevirerek açayım kısaları. Yine yanmazsa o zaman servise götüreyim.
Edit:
Akşam kontrol ettim, farı koldan açınca tuşlardaki aydınlatma ışıkları yanıyor. Far ayarını auto moduna aldığımda farlar yanıyor ama tuşlardaki aydınlatma ışıkları yanmıyor. İlginç.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinopkalesi -- 7 Haziran 2021; 1:19:38 >
-
Yanıyordur fakat sönük yanıyor olabilir. Rlinkten gece gündüz ışık ayarlarını kontrol edin. Ön kadran gösterge ışığını arttırırsanız muhtemelen cam düğme aydınlatmalarıda artar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Far ayarını koldan çevirip kısaya getirince tuşlardaki aydınlatma normal, hatta parlak yanıyorlar, kolu auto moduna getirdiğimde farlar yine yanıyor ama tuşlardaki aydınlatmalar sönüyor. Işık ayarından olsa koldan kısaya çevirince de karanlık olması gerekirdi.
-
Bilgim yok o zaman benim aklıma bu geldi. Benim araçta cam düğme aydınlatmaları yok fakat rlinkten gündüz gece ışık ayarlarıyla oynayınca klima aydınlatmalarıda artıp azalıyor. Servise bi gösterin isterseniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ben denedim, farlar autoda zaten sürekli, farlar yanınca tuş aydınlatmaları da yanıyor. Siz bir baktırın serviste
-
quote:
Orijinalden alıntı: ceyarrben denedim, farlar autoda zaten sürekli, farlar yanınca tuş aydınlatmaları da yanıyor. Siz bir baktırın serviste
Çok teşekkür ederim. Koldan çevirdiğimde aydınlatmalar yanınca çalışma şekli böyle demekki diye düşünmüştüm.
Bir iki gün içinde servise uğrayacaktım zaten. İyi oldu bu.
-
Gündüz farlarını devreye alıyorsunuz, dedigimi yapmiyorsunuz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2018 manuel 1.5 dci kadjar ile klima açık ve araç bagaj + yolcu tam dolu şekilde;
1740 km yol yaptık. Ortalama hız 51.5 km/h, Ortalama yakıt tüketimi 5.8 L
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X