Şimdi Ara

YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU (228. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.725
Cevap
128
Favori
533.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 226227228229230
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar,


    1,3 motor icon donanımlar bütçemi aştığı için, 1,2 iconlara bakıyordum,


    yalnız bu motorların yağ eksiltme ve devamında arıza oluşturma risklerinin yüksek olduğunu okudum.


    ancak kimi yorumlarda da bu yağ eksiltmenin normal olduğu yazıyor.


    ayrıca kimi kullanıcılarda yağ eksilmesnine karşılık servis tamamlayıp yollarken,


    kimi kullanıcıların bu durumdan haberi bile olmuyor (yani eksilme uyarısı vermiyormuş araç)


    aynı durum QQ 1,2 araçlarda da mevcutmuş.


    hatta imza kampanyası bile açılmış (çok rağbet görmemiş ama):

    https://www.change.org/p/renault-renault-nissan-engine-failure-alert-71318d31-3277-496a-8fca-b208424bfc09



    Yurtdışı kadjar forumunda da bu konuda başlıklar var:

    https://www.renaultkadjarforum.com/forum/renault-engine-1-2-tce-h5ft/717-is-there-an-issue-with-this-engine.html


    diğer bir kaynak:

    https://www.connexionfrance.com/French-news/Renault-cars-have-severe-defect-says-consumer-group




    1,2 sahipleri bu sorunu yaşadılar mı yada yaşıyorlar mı?


    1,3 olanlarda yaşayanlar oldu mu?

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • bay baykuş kullanıcısına yanıt

    Ben de dün günübirlik Ankara-Eskişehir yaptım. Cruise Control ile 118 sabit hızda 5.8L alabildim.


    80-90 arası hızda çok daha iyisi olabiliyor, ama tabi sabır lazım :)


    Araç 2018 Dizel EDC




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmkara -- 15 Haziran 2021; 18:20:32 >
  • ahmkara A kullanıcısına yanıt

    Otomatik araç ve sabit hız değerine göre verdiği ortalama gayet güzel bence. 80-90 ile yol çekilmez hiç. Bir sefer denedim yol çekilmez hale gelince dayanamadım :D

  • kocaballi kullanıcısına yanıt

    Ben 2 sene önce 0.9Tce clio4 sportourer aldım. Aldığımda 88 bindeydi, 1 yıldan biraz daha uzun bir süre kullanıp yaklaşık 30 küsür bin km yol yaptım,10 binde bir bakım yaptım ve 3 kere bakım gördü, hiç yağ eksiltmedi.

    1.2Tce motorlarda bazı yerlerde yağda eksiltme yaşayanlar olduğunu okumuştum, ancak bunun normal olduğunu söyleyenler çoğunlukta. Çok az eksildiğini ve bir sonraki bakıma kadar minimum seviyesinin altına kadar inmediğini söylemiş çoğu kişi. Eksiltmenin sebebi olarak da fazla sıkıştırarak kullanıldığında, küçük hacim turbo benzinli araçlarda, çok az miktarda yağ eksiltmesinin normal olduğu söylenmiş. Ciddi manada sorun yaşayana şahit olmadım. Hiç eksiltmediğini söyleyen de çok kullanıcı var. Benim aracım 1.3Tce, ilk bakımına daha 1000km var bakalım, eksiltmiş mi bakımda servise soracağım, ancak şu an araç 19 binde ve çoğu zaman ciddi sıkıştırarak kullandığım halde yağ çubuğuna baktığımda her şey normal görünüyor, herhangi bir eksilme yok.


    Bütçe dolayısıyla 1.2'lere bakıyorum demişsiniz. Şu günkü piyasaya baktığımızda 1.2'ler de artık uygun fiyata pek yok zannedersem. Yani 1.2 ile 1.3 arasında ulaşılamayacak rakamlar söz konusu değil diye düşünüyorum. Ancak 1.3Tce gerçekten şahane bir motor, eğer bütçenizi denkleştirebilirseniz kesinlikle 1.3 tavsiye ederim. 1.2 ile arasında ciddi teknolojik farklar, dağlar kadar performans farkı ve her 100km'de birkaç lt yakıt farkı var. Bulunduğumuz yıl itibariyle 1.3Tce motor, tüm markalar içerisindeki en verimli 4 silindirli küçük hacim turbo motordur. Ben aslında ilk önce c5 air cross almak niyetindeydim ama çokşükür kısmet olmadı ve tercihimi sırf 1.3Tce motor için Kadjar'dan yana kullandım. Bugüne kadar pek çok, premium markalar da dahil, otomobil kullanmış tecrübeli bir kullanıcı olarak 1.3Tce'nin küçük hacim 4 silindirli benzinli turbo motor klasmanında şu an en iyi tercih olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca Kadjar'ın da bir suv olarak yol tutuş ve aerodinamik açıdan pek çok premium suv aracı geride bıraktığını da eklemek isterim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 21 Haziran 2021; 8:34:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Ben 2 sene önce 0.9Tce clio4 sportourer aldım. Aldığımda 88 bindeydi, 1 yıldan biraz daha uzun bir süre kullanıp yaklaşık 30 küsür bin km yol yaptım,10 binde bir bakım yaptım ve 3 kere bakım gördü, hiç yağ eksiltmedi.

    1.2Tce motorlarda bazı yerlerde yağda eksiltme yaşayanlar olduğunu okumuştum, ancak bunun normal olduğunu söyleyenler çoğunlukta. Çok az eksildiğini ve bir sonraki bakıma kadar minimum seviyesinin altına kadar inmediğini söylemiş çoğu kişi. Eksiltmenin sebebi olarak da fazla sıkıştırarak kullanıldığında, küçük hacim turbo benzinli araçlarda, çok az miktarda yağ eksiltmesinin normal olduğu söylenmiş. Ciddi manada sorun yaşayana şahit olmadım. Hiç eksiltmediğini söyleyen de çok kullanıcı var. Benim aracım 1.3Tce, ilk bakımına daha 1000km var bakalım, eksiltmiş mi bakımda servise soracağım, ancak şu an araç 19 binde ve çoğu zaman ciddi sıkıştırarak kullandığım halde yağ çubuğuna baktığımda her şey normal görünüyor, herhangi bir eksilme yok.


    Bütçe dolayısıyla 1.2'lere bakıyorum demişsiniz. Şu günkü piyasaya baktığımızda 1.2'ler de artık uygun fiyata pek yok zannedersem. Yani 1.2 ile 1.3 arasında ulaşılamayacak rakamlar söz konusu değil diye düşünüyorum. Ancak 1.3Tce gerçekten şahane bir motor, eğer bütçenizi denkleştirebilirseniz kesinlikle 1.3 tavsiye ederim. 1.2 ile arasında ciddi teknolojik farklar, dağlar kadar performans farkı ve her 100km'de birkaç lt yakıt farkı var. Bulunduğumuz yıl itibariyle 1.3Tce motor, tüm markalar içerisindeki en verimli 4 silindirli küçük hacim turbo motordur. Ben aslında ilk önce c5 air cross almak niyetindeydim ama çokşükür kısmet olmadı ve tercihimi sırf 1.3Tce motor için Kadjar'dan yana kullandım. Bugüne kadar pek çok, premium markalar da dahil, otomobil kullanmış tecrübeli bir kullanıcı olarak 1.3Tce'nin küçük hacim 4 silindirli benzinli turbo motor klasmanında şu an en iyi tercih olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca Kadjar'ın da bir suv olarak yol tutuş ve aerodinamik açıdan pek çok premium suv aracı geride bıraktığını da eklemek isterim

    hocam 1,2 ile 1,3 arasında sizin dediğiniz gibi ufak fark yok (maliyet açısından ) 1,2 yi 235k civarı bulabilirken, 1,3 300k civarında.


    yoksa 1,3 tercih edilebilirdi...





  • Yaklaşık 3 yıl olacak 1.2 düz Kadjar kullanıyorum çok memnunum,10 binde yağ ve tüm filtreler değişiyor hiç yağ eksiltme olmadı bende.Belki biraz şans işi belki de kullanma özelliğinden kaynaklı çok sıkıştırılarak kullanılıyorsa belki yağ kısmen yakarak eksiltebilir mi diye düşünüyorum.Ama öyle sıkıştırılarak rallicilik oynanacak bir araçta değil muhtemelen şans işi..Bende baktım geçen kazasız temiz az km 2015 -2016 230-250 bin civarında iyiki almışım diye düşünüyorum .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derin07

    Yaklaşık 3 yıl olacak 1.2 düz Kadjar kullanıyorum çok memnunum,10 binde yağ ve tüm filtreler değişiyor hiç yağ eksiltme olmadı bende.Belki biraz şans işi belki de kullanma özelliğinden kaynaklı çok sıkıştırılarak kullanılıyorsa belki yağ kısmen yakarak eksiltebilir mi diye düşünüyorum.Ama öyle sıkıştırılarak rallicilik oynanacak bir araçta değil muhtemelen şans işi..Bende baktım geçen kazasız temiz az km 2015 -2016 230-250 bin civarında iyiki almışım diye düşünüyorum .

    dediğiniz gibi yağ eksiltme aracı sıkıştırınca daha çok gözleniyor.


    bir de kullanılan yağ ile de alakalı durum var.


    örneğin castrol grubu yağın yüksek sıcaklığa dayanımı düşük olduğu için eksiltme yapma oranı fazla görülmüş.


    bununla beraber motul, liqui moly gibi bazı yağların dayanımı daha yüksek deniyor.


    tabii araca-motora ve kullanıma göre değişkenlik gösterebilir...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    hocam 1,2 ile 1,3 arasında sizin dediğiniz gibi ufak fark yok (maliyet açısından ) 1,2 yi 235k civarı bulabilirken, 1,3 300k civarında.


    yoksa 1,3 tercih edilebilirdi...



    Alıntıları Göster

    şu an baktım; 270k civarına 2019 model 1.33 Tce edc araç var ve düşük km yeni bir araç. 1.2 araçların da yeni, düşük km ve temizlerine baktığınızda arada 20-30k gibi farklar var ve bence arada öyle dağlar kadar fark yok, tabi bütçe sizin bu benim şahsi fikrim sadece :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    şu an baktım; 270k civarına 2019 model 1.33 Tce edc araç var ve düşük km yeni bir araç. 1.2 araçların da yeni, düşük km ve temizlerine baktığınızda arada 20-30k gibi farklar var ve bence arada öyle dağlar kadar fark yok, tabi bütçe sizin bu benim şahsi fikrim sadece :)



    Alıntıları Göster

    Hocam bu "270 civarı" dediğiniz araç icon mu?


    çünki ben icon dışında araç bakmıyorum, daha önceki mesajlarımda bunu belirtmiştim.


    iconlar 300k civarında...zaten epi topu 8 tane icon 1,33 var sitede görünen... YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU 


     YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    şu an baktım; 270k civarına 2019 model 1.33 Tce edc araç var ve düşük km yeni bir araç. 1.2 araçların da yeni, düşük km ve temizlerine baktığınızda arada 20-30k gibi farklar var ve bence arada öyle dağlar kadar fark yok, tabi bütçe sizin bu benim şahsi fikrim sadece :)



    Alıntıları Göster

    Şunu belirteyim yanlız 3 kere özellikle Castrol 5-40 Tam sentetik yağ kullanıyorum.Bun da eksiltme vs yok.

  • Arkadaşlar merhabalar;
    Forumda aradım fakat bulamadım bir sorum olacak size. Aracımda USB girişinden eşimin Samsung telefonu şarj oluyor ama benim iPhone’umu 3 farklı kablo denememe rağmen bir türlü şarj etmeyi başaramadım. Daha önce böyle bir sıkıntı yaşayan veya bilgisi olan var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bemsar kullanıcısına yanıt

    Kablo farklı olsada sarj cihazı aynı..biliyorsunuz iPhonelar sarj cihazında da çok seçici oluyorlar acaba usb soketi yerine imkanınız varsa çakmaklıga takilan sarj aletiyle mi bir de deneme yapsanızz? Muhtemelen bu sorununuza çare olacaktır.

    Kardeşimin telefonu iPhone. Spigen in çakmaklıga takilan sarj aletini kullanıyoruz araçta, usb ile direkt sarj olayını bilemiyorum ama ilk fırsatta deneyeceğim denk düştüğümüzde  YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,

    Bazen aracın içinde uzun süre beklemem gerekiyor. Bu durumda aracın aküsü bitmesin diye gösterge panelinin kapanmasını istiyorum. Motor kapalı halde iken kapıyı açtığımda gösterge paneli kapanır diye düşündüm ama kapanmıyor. Ben araç içindeyken gösterge panelini nasıl kapatabilirim?

  • sinopkalesi S kullanıcısına yanıt
    5-10 dk sonra kendikendine kapanıyor bende

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • artakalan kullanıcısına yanıt
    Çalmaklığa takılan şarj aleti ile denedim yine olmadı. Çok enteresan bir problem bir türlü çözemedim kaç gündür internette bununla ilgili bir şeyler arıyorum hiç bir bilgi bulamadım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • kocaballi kullanıcısına yanıt

    Merak ettiğim için soruyorum da, neden sadece icon? Led far için mi? :) 2019 touch roofların ilk yarısında sadece multimedya ve yeni nesil klima ünitesi yok. 2019 2. yarısından sonra çıkan ve 2020 touch rooflar birkaç küçük çok da gerekli olmayan detay haricinde eksiksiz tamamen dolu araçlar. Kendim kullandığım için biliyorum. Hatta yeni nesil makyajlı touch Roof araçlarda eski nesil icon araçlarda olmayan artı özellikler var bunları da unutmayın derim.


    Mesela bahsettiğim 2019 ikinci yarısından sonraki ve 2020 model touch rooflarda yeni nesil android auto ve apple car playli, navigasyonlu multimedya mevcut, yeni nesil çift iklimli dijital klima kontrol ünitesi var, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, yağmur, far sensörleri, 4 cam otomatik, camları kumandadan kaldırma, otomatik katlanan aynalar, anahtarsız giriş-çıkış, gibi.. İcon araçlarda bunlara ekstra olarak led ön far, geri görüş kamerası, şerit takip sistemi gibi bazı adaptif özellikler, arka kol dayama ve dış krom detaylar var. Geri görüş kamerası olsa iyi olurmuş diyorum gerçi ama diğerleri şahsen pek de gerekli değil. kamera da zaten takılabiliyor, yeri hazır..


    Eski nesil iconlarda ise; yeni nesil multimedya yok, yeni nesil dijital klima kontrol ünitesi yok, arka yolcular için havalandırma menfezleri yok, 4 cam auto değil, kumandadan cam kaldırma yok, anahtarsız, uzaklaşınca otomatik kilitme yok, otomatik katlanır ayna yok, torpidosunda ışık bile yok, cam ve ayna kontrol butonlarında da ışık yok. Yani makyajsız icon araç aldığınızda led ön farlar, şerif takip sistemi, geri kamera harici bir ekstrası yok ama eski iconda olmayıp yeni touch roof araçta olan pek çok ekstra mevcut.


    Ben detaylara önem veren bir kullanıcı olarak bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim tabi, zevk, karar size ait, iyi günler :)





  • bemsar kullanıcısına yanıt
    Bende bu sorunu yaşadım, servise ilettiğimde bana “bu usb girişi, şarj için değil, veri aktarımı için, o yüzden şarj etmekte sorun yaşamanız normal” diye cevap verildi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Merak ettiğim için soruyorum da, neden sadece icon? Led far için mi? :) 2019 touch roofların ilk yarısında sadece multimedya ve yeni nesil klima ünitesi yok. 2019 2. yarısından sonra çıkan ve 2020 touch rooflar birkaç küçük çok da gerekli olmayan detay haricinde eksiksiz tamamen dolu araçlar. Kendim kullandığım için biliyorum. Hatta yeni nesil makyajlı touch Roof araçlarda eski nesil icon araçlarda olmayan artı özellikler var bunları da unutmayın derim.


    Mesela bahsettiğim 2019 ikinci yarısından sonraki ve 2020 model touch rooflarda yeni nesil android auto ve apple car playli, navigasyonlu multimedya mevcut, yeni nesil çift iklimli dijital klima kontrol ünitesi var, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, yağmur, far sensörleri, 4 cam otomatik, camları kumandadan kaldırma, otomatik katlanan aynalar, anahtarsız giriş-çıkış, gibi.. İcon araçlarda bunlara ekstra olarak led ön far, geri görüş kamerası, şerit takip sistemi gibi bazı adaptif özellikler, arka kol dayama ve dış krom detaylar var. Geri görüş kamerası olsa iyi olurmuş diyorum gerçi ama diğerleri şahsen pek de gerekli değil. kamera da zaten takılabiliyor, yeri hazır..


    Eski nesil iconlarda ise; yeni nesil multimedya yok, yeni nesil dijital klima kontrol ünitesi yok, arka yolcular için havalandırma menfezleri yok, 4 cam auto değil, kumandadan cam kaldırma yok, anahtarsız, uzaklaşınca otomatik kilitme yok, otomatik katlanır ayna yok, torpidosunda ışık bile yok, cam ve ayna kontrol butonlarında da ışık yok. Yani makyajsız icon araç aldığınızda led ön farlar, şerif takip sistemi, geri kamera harici bir ekstrası yok ama eski iconda olmayıp yeni touch roof araçta olan pek çok ekstra mevcut.


    Ben detaylara önem veren bir kullanıcı olarak bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim tabi, zevk, karar size ait, iyi günler :)

    Gerçekten teşekkür ederim,


    Çok güzel ve önemli bilgiler paylaşmışsınız ( en azından benim için)


    İlk mesaj da bu bilgilerin aktarılması çok güzel olurdu.


    Led farlar tercih edeceğim bir donanım, ama MM ekran-navigasyon ve yeni nesil dijital klima benim için olmasada olur özellikler.


    Çünki ekranda müzik dinleyebilmek benim için yeterli, telefon da iletişim amaçlı bağlanabiliyorsa tamamdır.


    Navigasyon ise telefondaki daima güncel navigasyon olduğu için onu kullanıyorum hep.


    Bunları niye yazıyorum derseniz, sattığım araçta bu özellikler vardı ama ben hiç ihtiyaç duymadım.


    Ama Led far hep aradğım bir özellikti mesela.


    diğer bir kısım özelliği de (kumandadan cam kaldırma, anahtarsız, uzaklaşınca otomatik kilitleme, otomatik katlanır ayna vb,) modül takarak çok uygun bir maliyetle halledebileceğimi araştırıp gördüm.


    1,3 almanın maliyeti dediğim gibi -bana göre- yüksek, üstte yazdığım özellikler için 70 tl civarı fazla para veremem.


    MTV si de daha yüksek, 1,2 ye 733tl verirken, 1,3e 1372 tl vermek istemem o parayla tatil yakıtım çıkar kafadan :)



    Ezcümle bana 1,2 gider bu maliyetler ışığında  YENİ RENAULT KADJAR ANA KONU 





  • bemsar kullanıcısına yanıt
    Kabloyu değiştirin, veya başka iPhone ile deneyin
    Problem araçta olmayabilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sinopkalesi S kullanıcısına yanıt

    Araç belli bir süre sonra içinde olsanız dahi herşeyi kapatıyor ama siz içinde beklerken, radyo, sarj vs hiçbirseyi de kullanmayacaksanız şayet bu durum biran evvel olsun istiyorsanız anahtarın kitleme düğmesine basın.. Araç tamamen kapanmış ve kilitlenmiş olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 226227228229230
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.