Şimdi Ara

yeni sembol yollarda (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
14.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • şahsi fikrimdir; ben olsam böyle bir arabaya 25 milyar civarı vermem. nasıl bir dizayn varsa arka tarafa 3 kişi oturmak imkansız. Kafanız yan taraftan tavana çarpıyor. bana göre doğan-broadway bile bu konuda çok başarılı içleri daha ferah. buna bu kadar para vereceğime 18 milyara adam gibi bir araba alır artan para ile fazlasıyla servis+parça parasını karşılarım. clio parçası beleş olsa ne yazar zaten kalitesine göre en az 5 milyarı fazladan istiyor. çoğu yedek parçası pahalı olan arabalara bakıyorum adamlar doğru dürüst sanayiye bile uğramıyor. 5 yılda 1-2 milyar fazladan harcadıklarını varsaysak yine daha karlılar. Bu parçası pahalı muhabbetinden dolayı zaten adamlar servet istiyorlar bu arabaya.

    bence clio halen seri üretimde olan fiyat/kalite olarak en kötü araç. Benim gibi düşünen arkadaşlar zaten böyle kaliteye bu fiyatın istenmesine kızıyor. adam gibi fiyat istesinler sözümüz olmaz.




  • Şahsen bende sanayi'ye hiç uğramadım. Jant kapağı hariç. Titiz biriyimdir. Jant kapağı park ederken kaldırıma sürtüp çizilsin anında gidip yenisini alır takarım. 11 lira orjinal jant kapağım.
    Tam 4 yıl oldu arabamı alalı. Benden başka kullanan yok. Şu an tam 35 bin küsür km.'de arabam. 3 kez servise gittim.

    1 - 2005 Ekim : Arabayı alalı tam 1 yıl olmuştu ve 7800 küsür km.'de idi. Yıllık bakım dedikleri için gittim ve 85 lira verdim.
    2 - 2006 Kasım : 15 bin bakımına gittim ve sadece periyodik bakım, yağ değişimi vs. yapıldı. 156 lira ödedim.
    3 - 2008 Mayıs : 30 bin bakımına gittim ve periyodik bakım, yağ vs. ilaveten viraj demirim, ön fren balatalarım değişti. 340 lira verdim.

    4 sene içinde toplam 581 lira bakım parası verdim. Jant kapaklarını saymıyorum. Bir kere 4'ü birden küçük çizik olmuştu takım olarak değiştirmiş ve 40 lira vermiştim. Ama genelde titiz biri olup rahatsız edici çizik oluştuğu an yenisini aldığımdan 100 lira'da jant kapağına vermişimdir. Yani etti 681 lira. Ekim 2007'de manyetik kaptör arızasından yolda kalmıştım ve Reno yol yardımını çağırmıştım. 50 lira'da ona dersem etti 730 lira.
    Evet, tam 730 lira harcamışım bu 4 yıl içerisinde sadece bakım ve jant kapağına.
    Sene'de 300 küsür lira verip kasko yeniletiyorum. Eski arabamdan %60 hasarsızlık indirimim var ve yıllardır aynı acentenin müşterisiyiz. Ortalama 350'den hesaplarsak 350 x 4 = 1400 lira kasko parası.
    Trafik sigortası desen yine o şekilde ve onu da ortalama 120'den hesaplarsak ki her yıl değişken 4 yılda 480 lira tutar.
    Vergisi desen yıllık aşağı yukarı 400-450 tutuyor. Tam aklımda değil ama böyle. 450'den 4 yıl dersek 1800 lira vergiye gider.
    Benzini dersek, her ay bir depo benzin alıyorum. Bir depo bana tam bir ay yetiyor ve ayda 500-550 km. yol yapıyorum. Ara sıra çok gezdiysem eğer hariçten 50-60 liralık benzin alıp ayı tamamladığım da olur. İlaveten her yaz yaklaşık 3000 küsür km. tatil için yol yapıyorum. Zengin biri değilim, ama benzine verdiğim paraya'da açıkçası çok da üzülmem. Neticede karşılığını bir yerlere giderek alıyorum. E yani şu yaşıma kadar'da 33 yıl arabasız kalmadığıma göre ve araba delisi olduğuma göre de o kadar da olacak.
    Ama eğer onu da hesaplarsam en son bir depo benzini geçen hafta aldım ve 150 lira'lık benzin aldım. Yani 3.13 lira'dan 47 litre benzin. E yani ortalama 120 dersek ona da yılda eder 1440 lira. Tatilleri de sayarsak eder 1800 lira. 1800 x 4 yıl = 7200 lira da benzin parası vermişimdir 4 yılda. E o kadar olacak. Gülü seven dikenine katlanır.

    Toplarsam eğer (bu ara da matematiğim kötüdür)
    4 yıl içerisinde ;
    Bakım + servis : 730 lira
    Vergi : 1800 lira
    Kasko : 1400 lira
    Trafik sigortası : 480 lira
    Benzin : 7200 lira

    Toplam 11610 lira vermişim 4 yıl içerisinde. Arabayı aldım 20500 liraya. Şimdi satsam eder 15000 lira. Belki de zarardayım ama ziyanı yok. O mantık ile bakmıyorum. Karşılığını çok şükür yettiği kadar alıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 31 Ekim 2008; 14:53:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Allah aşkına sizler niye dizaynır olmadınız? Keşke dizaynır olsaydınız da Symbol gibi arabalara binmeseydik. Yani şimdi yeni Symbol biraz basit ve düz bir kasa olmuş ama çok da yüzüne bakılmayıp, korkulup kaçılacak bir araba değil.
    8 yaşında ki BMW ile de Symbol'ü karşılaştırdınız ya bravo. BMW'yi alırsın ama parçasına da yetişemezsin. Sonra gidip yan sanayi taktırıp canım arabayı mahvedersin. Ha bir de benzinine dayanamayıp tüp taktırır koca BMW'nin karizmasını bozarsın.
    Symbol'de en azından bu dert yok.
    Tabi herkes beğenecek diye bir kaide yok. Ama yani bir araba için de bu kadar yerden yere vurucu ve yıkıcı eleştiri de yapılmaz.
    Bakın arkadaşlar. Fakir bir ülkeyiz. Ama muhalesef özentiyiz. Kendi yaptığımızı, ürettiğimizi hep eleştirip başkalarının üretimini yaptığını öve öve bitiremeyiz.
    Bu arabayı beğenmeyen ve araba olarak görmeyen arkadaşlar ;
    İnşallah bu arabayı alıp kullanmak zorunda kalmazsınız. Allah daha çok versin size, BMW'lere, Mercedes'lere Maserati'lere, Corvette'lere, VW'lere, Dodge'lere binersiniz inşallah'da bu arabaya ve emsallerine binmezsiniz.


    sevgili brkcad haklısın. 30 bin ytl yi biriktirip bir arabaya vermem gerektiğinde kesinlikle bu tür bir araca binmeyeceğimden emin olabilirsin..sorun corvete mercedese bmw ye binmek değil.parasını her yönuyle hakeden bir araca binmek. dikkat edecek olursanız benim gibi birçok üye de 25-30 bin ytl gibi parayı bu araç için haklı olarak fazla bulmakta.iyi ya fakir bir ülkeyiz diyorsunuz eğer fakir bir ülkeysek (autoshowlarda hemen kapışılan trilyonluk jeepleri porsche bentley ferrarileri saymassak) yoksul kesme hitabeden küçük alt sınıf araçlarımızın da ona gore ucuz olması gerekır. zamanında rusya vs. fakir ülkelerde üretilen lada gibi ucuz araçların burda bir zamanlar satış rekorları kırması da bu yüzdendir. kaldı ki sınıfındaki araçlarla fiyat karşılaştırması yapıldığında marka olarak renaultun türkiyede emsallerinden daha pahalı olduğu da apaçık ortada. yetkili servislerinin ucuz olmadığına hiç değinmek istemiyorum. çok yakın bir zamanda bir arkadaşım megane scenic aracının bozulan iki cam krikosuna serviste 1000 ylt istedikleri ve yan sanayisini çıkmasını da bulamadığı için kızıp aracını yok parasına satmak durumunda kaldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scoupeman -- 31 Ekim 2008; 15:06:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: scoupeman

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Allah aşkına sizler niye dizaynır olmadınız? Keşke dizaynır olsaydınız da Symbol gibi arabalara binmeseydik. Yani şimdi yeni Symbol biraz basit ve düz bir kasa olmuş ama çok da yüzüne bakılmayıp, korkulup kaçılacak bir araba değil.
    8 yaşında ki BMW ile de Symbol'ü karşılaştırdınız ya bravo. BMW'yi alırsın ama parçasına da yetişemezsin. Sonra gidip yan sanayi taktırıp canım arabayı mahvedersin. Ha bir de benzinine dayanamayıp tüp taktırır koca BMW'nin karizmasını bozarsın.
    Symbol'de en azından bu dert yok.
    Tabi herkes beğenecek diye bir kaide yok. Ama yani bir araba için de bu kadar yerden yere vurucu ve yıkıcı eleştiri de yapılmaz.
    Bakın arkadaşlar. Fakir bir ülkeyiz. Ama muhalesef özentiyiz. Kendi yaptığımızı, ürettiğimizi hep eleştirip başkalarının üretimini yaptığını öve öve bitiremeyiz.
    Bu arabayı beğenmeyen ve araba olarak görmeyen arkadaşlar ;
    İnşallah bu arabayı alıp kullanmak zorunda kalmazsınız. Allah daha çok versin size, BMW'lere, Mercedes'lere Maserati'lere, Corvette'lere, VW'lere, Dodge'lere binersiniz inşallah'da bu arabaya ve emsallerine binmezsiniz.


    sevgili brkcad haklısın. 30 bin ytl yi biriktirip bir arabaya vermem gerektiğinde kesinlikle bu tür bir araca binmeyeceğimden emin olabilirsin..sorun corvete mercedese bmw ye binmek değil.parasını her yönuyle hakeden bir araca binmek. dikkat edecek olursanız benim gibi birçok üye de 25-30 bin ytl gibi parayı bu araç için haklı olarak fazla bulmakta.iyi ya fakir bir ülkeyiz diyorsunuz eğer fakir bir ülkeysek (autoshowlarda hemen kapışılan trilyonluk jeepleri porsche bentley ferrarileri saymassak) yoksul kesme hitabeden küçük alt sınıf araçlarımızın da ona gore ucuz olması gerekır. zamanında rusya vs. fakir ülkelerde üretilen lada gibi ucuz araçların burda bir zamanlar satış rekorları kırması da bu yüzdendir. kaldı ki sınıfındaki araçlarla fiyat karşılaştırması yapıldığında marka olarak renaultun türkiyede emsallerinden daha pahalı olduğu da apaçık ortada. yetkili servislerinin ucuz olmadığına hiç değinmek istemiyorum. çok yakın bir zamanda bir arkadaşım megane scenic aracının bozulan iki cam krikosuna serviste 1000 ylt istedikleri ve yan sanayisini çıkmasını da bulamadığı için kızıp aracını yok parasına satmak durumunda kaldı.


    Logan'da ucuz bir araba ama ona da pahalı diyor insanımız. Bu arabanın benzinli ve full paket donanımlısını 24600 liraya bırakıyorlar.
    Maksat ve mesele o değil. Sorun arabanın TÜRK yapımı olup bu fiyata satılması ve RENAULT olması. Üzerinde VW veya Honda arması ya da Opel arması olsa kuyruğa girerdi bizim millet. Ne yazık'ki durum böyle, kabul etmesenizde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: scoupeman

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Allah aşkına sizler niye dizaynır olmadınız? Keşke dizaynır olsaydınız da Symbol gibi arabalara binmeseydik. Yani şimdi yeni Symbol biraz basit ve düz bir kasa olmuş ama çok da yüzüne bakılmayıp, korkulup kaçılacak bir araba değil.
    8 yaşında ki BMW ile de Symbol'ü karşılaştırdınız ya bravo. BMW'yi alırsın ama parçasına da yetişemezsin. Sonra gidip yan sanayi taktırıp canım arabayı mahvedersin. Ha bir de benzinine dayanamayıp tüp taktırır koca BMW'nin karizmasını bozarsın.
    Symbol'de en azından bu dert yok.
    Tabi herkes beğenecek diye bir kaide yok. Ama yani bir araba için de bu kadar yerden yere vurucu ve yıkıcı eleştiri de yapılmaz.
    Bakın arkadaşlar. Fakir bir ülkeyiz. Ama muhalesef özentiyiz. Kendi yaptığımızı, ürettiğimizi hep eleştirip başkalarının üretimini yaptığını öve öve bitiremeyiz.
    Bu arabayı beğenmeyen ve araba olarak görmeyen arkadaşlar ;
    İnşallah bu arabayı alıp kullanmak zorunda kalmazsınız. Allah daha çok versin size, BMW'lere, Mercedes'lere Maserati'lere, Corvette'lere, VW'lere, Dodge'lere binersiniz inşallah'da bu arabaya ve emsallerine binmezsiniz.


    sevgili brkcad haklısın. 30 bin ytl yi biriktirip bir arabaya vermem gerektiğinde kesinlikle bu tür bir araca binmeyeceğimden emin olabilirsin..sorun corvete mercedese bmw ye binmek değil.parasını her yönuyle hakeden bir araca binmek. dikkat edecek olursanız benim gibi birçok üye de 25-30 bin ytl gibi parayı bu araç için haklı olarak fazla bulmakta.iyi ya fakir bir ülkeyiz diyorsunuz eğer fakir bir ülkeysek (autoshowlarda hemen kapışılan trilyonluk jeepleri porsche bentley ferrarileri saymassak) yoksul kesme hitabeden küçük alt sınıf araçlarımızın da ona gore ucuz olması gerekır. zamanında rusya vs. fakir ülkelerde üretilen lada gibi ucuz araçların burda bir zamanlar satış rekorları kırması da bu yüzdendir. kaldı ki sınıfındaki araçlarla fiyat karşılaştırması yapıldığında marka olarak renaultun türkiyede emsallerinden daha pahalı olduğu da apaçık ortada. yetkili servislerinin ucuz olmadığına hiç değinmek istemiyorum. çok yakın bir zamanda bir arkadaşım megane scenic aracının bozulan iki cam krikosuna serviste 1000 ylt istedikleri ve yan sanayisini çıkmasını da bulamadığı için kızıp aracını yok parasına satmak durumunda kaldı.


    iki cam krikosu BİN ytl mi tuttu??
    daha neler duyacaz ya...bazıları da tutturmuş reno yerli yok ucuz yedeği bilmemne...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: scoupeman

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Allah aşkına sizler niye dizaynır olmadınız? Keşke dizaynır olsaydınız da Symbol gibi arabalara binmeseydik. Yani şimdi yeni Symbol biraz basit ve düz bir kasa olmuş ama çok da yüzüne bakılmayıp, korkulup kaçılacak bir araba değil.
    8 yaşında ki BMW ile de Symbol'ü karşılaştırdınız ya bravo. BMW'yi alırsın ama parçasına da yetişemezsin. Sonra gidip yan sanayi taktırıp canım arabayı mahvedersin. Ha bir de benzinine dayanamayıp tüp taktırır koca BMW'nin karizmasını bozarsın.
    Symbol'de en azından bu dert yok.
    Tabi herkes beğenecek diye bir kaide yok. Ama yani bir araba için de bu kadar yerden yere vurucu ve yıkıcı eleştiri de yapılmaz.
    Bakın arkadaşlar. Fakir bir ülkeyiz. Ama muhalesef özentiyiz. Kendi yaptığımızı, ürettiğimizi hep eleştirip başkalarının üretimini yaptığını öve öve bitiremeyiz.
    Bu arabayı beğenmeyen ve araba olarak görmeyen arkadaşlar ;
    İnşallah bu arabayı alıp kullanmak zorunda kalmazsınız. Allah daha çok versin size, BMW'lere, Mercedes'lere Maserati'lere, Corvette'lere, VW'lere, Dodge'lere binersiniz inşallah'da bu arabaya ve emsallerine binmezsiniz.


    sevgili brkcad haklısın. 30 bin ytl yi biriktirip bir arabaya vermem gerektiğinde kesinlikle bu tür bir araca binmeyeceğimden emin olabilirsin..sorun corvete mercedese bmw ye binmek değil.parasını her yönuyle hakeden bir araca binmek. dikkat edecek olursanız benim gibi birçok üye de 25-30 bin ytl gibi parayı bu araç için haklı olarak fazla bulmakta.iyi ya fakir bir ülkeyiz diyorsunuz eğer fakir bir ülkeysek (autoshowlarda hemen kapışılan trilyonluk jeepleri porsche bentley ferrarileri saymassak) yoksul kesme hitabeden küçük alt sınıf araçlarımızın da ona gore ucuz olması gerekır. zamanında rusya vs. fakir ülkelerde üretilen lada gibi ucuz araçların burda bir zamanlar satış rekorları kırması da bu yüzdendir. kaldı ki sınıfındaki araçlarla fiyat karşılaştırması yapıldığında marka olarak renaultun türkiyede emsallerinden daha pahalı olduğu da apaçık ortada. yetkili servislerinin ucuz olmadığına hiç değinmek istemiyorum. çok yakın bir zamanda bir arkadaşım megane scenic aracının bozulan iki cam krikosuna serviste 1000 ylt istedikleri ve yan sanayisini çıkmasını da bulamadığı için kızıp aracını yok parasına satmak durumunda kaldı.


    Logan'da ucuz bir araba ama ona da pahalı diyor insanımız. Bu arabanın benzinli ve full paket donanımlısını 24600 liraya bırakıyorlar.
    Maksat ve mesele o değil. Sorun arabanın TÜRK yapımı olup bu fiyata satılması ve RENAULT olması. Üzerinde VW veya Honda arması ya da Opel arması olsa kuyruğa girerdi bizim millet. Ne yazık'ki durum böyle, kabul etmesenizde.



    pazar günü DEVRİM ARABALARI" filmini seyrettim.

    daha önce de bu konuya hakimdim elbet "devrim" özel ilgi alanımdır.



    ama film çok güzel olmuş defalarca gözlerimden yaş geldi.

    o bakımdan devrim aracı kırıkkaledeki yerinde durdukça rica ediyorum hiç bir yerli montaj arabaya "yerli araba", "Türk üretimi araba" sıfatlarını kullnmayalım.

    devrim haricinde ne italyanların nede fransızların bize monte ettirdikleri o arabalar "TÜRK ARABASI" "YERLİ ARABA" sıfatını asla hak etmiyor.

    ne dersiniz bilmem ama DEVRİM den harii TÜRK YAPIMI yada YERLİ MALI araba yoktur benim için.

    bir arabanın vidalarını türk işçilerinin sıkması onu asla yerli yapmaz bence.

    dışı fransız içi fransız yada dışı italyan içi italyan , adı bile italyan\fransızca donanım paketleri bile italyanca veya fransızca isimlerde

    daha bu arabaların neyine yerli araç diyoruz?

    karında büyük kısmını yabancı devletler alıyor zaten.

    istihdamdan başka benim için zerre kadar önemleri yok.

    hiç bir zamanda bir renault yada fiat gördüğümde "aa ne güzel araba yapıyoruz" demedim . dememde. asla da gurur duymadım

    merak ediyorum bir tofaş yada reno görünce gurur duyanınız varmı?

    neden?

    o arabayı biz yapmıyoruz sadece"MONTE" ediyoruz.

    rica ediyorum DEVRİM e saygısızlık etmeyelim.

    dünyada sadece bir tek "TÜRK ARABASI" var. o da 40 yaşında olmasına rağmen hala tıkır tıkır çalışan DEVRİMDİR.

    hayırlı günler.




  • tasshelhoff kardeş, Devrim'e söyleyecek lafım yok. Olamaz zaten. Keşke devamı gelseydi de bu gün altımda Devrim olsaydı diyorum.

    Ama bu arabalar da her ne kadar patenet altında üretilse de kendimi bildim bileli hatta benden bir kaç sene önce fabrikaları Türkiye'de kurulup, bazı modelleri Türkiye ile özleşmiş arabalar. Renault olsun, Tofaş/Fiat olsun ve hatta Ford Otosan olsun. Ben doğduğumda bu 3 marka vardı, şimdi de var. O bakımdan her ne olursa olsun, ben bu arabalara Türk Malı diyeceğim.
    Devrim'in yeri ayrı ama bir Murat 124'e haksızlık edemem. Koç Müzesine gittiğimde beyaz Murat 124 ile yanında da beyaz Murat 131'i görünce gözlerim dolmuştu. Resmen ağlamıştım. Neden'mi? O beğenmediğiniz tenekelerin benim hayatımda çok büyük yeri varda ondan. İkisini yanyana görünce Murat 124'den 131'e geçiş aklıma geldi. Babam Fethiye'de çalışıyordu. 6 yaşındaydım. Arabamız 74 model beyaz 124'dü. Babam Fethiyedeyken arabayı değiştirmiş ve 81 model beyaz 131 Şahin almıştı. Bize telefon etti. O zaman telefon yok evlerde. Karşı ki bakkala etmişti telefonu ve gece gelip sizi alacağım ve bir kaç günlüğüne Fethiye'ye götüreceğim demişti. Arabayı da değiştirdiğini söylemişti ve ben bunu duyar duymaz evde terör estirmiştim. O 131 gelsin buraya yakacağım onu demiştim. Parçalayacağım onu demiştim. Gece babam geldi. Ben kapıda 131'i görünce 124'ü çoktan unuttum ve içine binmek için sabahı zor ettim. Sabah Fethiye'ye hareket ettik ve Fethiye'de bir gün 124'ü gösterdi babam bana ve "bil bakalım bu kimin arabası" dedi. Bende ona "bana yahu kiminse kimin" dedim.
    İşte ben bu arabaları görünce o günleri hatırlarım.
    R12 için aynı şeyi söyleyemem. Çünkü R12 arabamız olmadı hiç. Bir ara babamın 92 model Torosu vardı ve şirket arabasıydı. Ama emin olun R12'de Anadol'da bu memlekete çok hizmet etti. Ama öyle ama böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 31 Ekim 2008; 17:07:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    tasshelhoff kardeş, Devrim'e söyleyecek lafım yok. Olamaz zaten. Keşke devamı gelseydi de bu gün altımda Devrim olsaydı diyorum.

    Ama bu arabalar da her ne kadar patenet altında üretilse de kendimi bildim bileli hatta benden bir kaç sene önce fabrikaları Türkiye'de kurulup, bazı modelleri Türkiye ile özleşmiş arabalar. Renault olsun, Tofaş/Fiat olsun ve hatta Ford Otosan olsun. Ben doğduğumda bu 3 marka vardı, şimdi de var. O bakımdan her ne olursa olsun, ben bu arabalara Türk Malı diyeceğim.
    Devrim'in yeri ayrı ama bir Murat 124'e haksızlık edemem. Koç Müzesine gittiğimde beyaz Murat 124 ile yanında da beyaz Murat 131'i görünce gözlerim dolmuştu. Resmen ağlamıştım. Neden'mi? O beğenmediğiniz tenekelerin benim hayatımda çok büyük yeri varda ondan. İkisini yanyana gördünce Murat 124'den 131'e geçiş aklıma geldi. Babam Fethiye'de çalışıyordu. 6 yaşındaydım. Arabamız 74 model beyaz 124'dü. Babam Fethiyedeyken arabayı değiştirmiş ve 81 model beyaz 131 Şahin almıştı. Bize telefon etti. O zaman telefon yok evlerde. Karşı ki bakkala etmişti telefonu ve gece gelip sizi alacağım ve bir kaç günlüğüne Fethiye'ye götüreceğim demişti. Arabayı da değiştirdiğini söylemişti ve ben bunu duyar duymaz evde terör estirmiştim. O 131 gelsin buraya yakacağım onu demiştim. Parçalayacağım onu demiştim. Gece babam geldi. Ben kapıda 131'i görünce 124'ü çoktan unuttum ve içine binmek için sabahı zor ettim. Sabah Fethiye'ye hareket ettik ve Fethiye'de bir gün 124'ü gösterdi babam bana ve "bil bakalım bu kimin arabası" dedi. Bende ona "bana yahu kiminse kimin" dedim.
    İşte ben bu arabaları görünce o günleri hatırlarım.


    bizimde 79 131 imiz vardı. benimde güzel günlerim çocukluğum geçti onda sonra 89 şahin aldık sonra 93 tempra.

    ama dediğim gibi hiç birisi ile gurur duymadım. müzede gördüğümde de ancak çocukuğumu hatırlarım milli bir duygu oluşmaz.

    bence belki biraz ileri gidiyorum ama devrim gibi projelerin gelişememesi bu montaj zihniyeti yüzünden bence.

    nasıl olsa alt yapısı dizaynı pazarlaması hazır bir model var.

    e monte etmek, üretmekten çok daha da kolay

    neden uğraşıp gerçek bir türk arabası yapılsın ki

    yap montajı olsun bitsin. italyadan fransadan presler motorlar dizynlar gelsin

    sen ucuza monte et ucuza sat.

    özbeöz türk malı olmasın ne çıkar.

    hiç böyle düşündünmü?

    şu an altımızda DEVRİM olmamasının sebebinin bu montaj zihniyeti olduğunu?

    yan sanayi gelişti diyorlar,

    sanki devrim projesi devam etse onun yan sanayisi oluşmayacakmıydı?

    biz milliyetçi bir halkız baksana elalemin arabasına bile türk malı taftasını yapıştırıyoruz türkiyede ürtiliyor diye.

    gerçekten türk malı bir araç yapılsa herkes alırdı bence. yani devrim ekonomik anlamdada başarılı olurdu. sona onun başarılı olduğunu görem özel sanayide başka devrimler yapmaya başlardı. yan sanayi daha da gelişirdi.

    biz ne yaptık. elalemin arabasını kendi arabamız belledik yada bellettirildik.

    o arabalar sadece yerli montajdıır.

    hiç birisi TÜRK ARABASI değildir.

    hayırlı günler.




  • Tasshelhoff kardeş, DEVRİM üretilseydi emin ol bir şirket ile ortak olurdu. Olmasa bile bizim millet ona da bir kulp bulur beğenmezdi. Çünkü o kadar marka ve model var ki.
    Bu arada, son yazdıklarını bende düşünüyorum. Ama elimden bir şey gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 31 Ekim 2008; 17:28:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    Tasshelhoff kardeş, DEVRİM üretilseydi emin ol bir şirket ile ortak olurdu. Olmasa bile bizim millet ona da bir kulp bulur beğenmezdi. Çünkü o kadar marka ve model var ki.



    1961 de bu kadar marka yoktu.
  • İşte sorun da o zaten. 70'ler de, 80'ler de bu üç yerli arabaya mecburdu millet. Bu kadar marka çeşit yoktu. İthal araba denince akıllara Amerikanlar, Mercedes ve BMW gelirdi. Bir VW Jetta, Audi 80, Opel Ascona çok yoktu. Ama şimdi o kadar çeşit ve marka var ki. Almak da kolay. PAran yoksa bile çek krediyi al öde.
    Neyse şimdi konu Devrim değil, 131 de değil, Anadol ve Mercedes'de değil.
    Yeni bir model çıkmış, beğenen beğenir ve alır. Beğenmeyen de almaz. Bu kadar basit. Ama yıkıcı ve çirkin yorumlar da hiç hoş değil. En azından o arabaları da bura da Türk işçiler, mühendisler yapmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 31 Ekim 2008; 17:40:12 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.