Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16.459
Cevap
192
Favori
1.286.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende 2012 vw golf ve skoda yeti var. Bu ikisini her daim aşağı yukarı aynı güzergah ve koşulda kullanıyorum. (daha evvelde 2010 fabia ve poloyu eşzamanlı uzun süre kullanma imkanım oldu) Octaviam yok fakat gördüm, kullandım. Adac verilerinin doğru olduğunu düşünüyorum çünkü hisedilen ses bakımından da bu araçlar arasında fark yok. Sadece ayna boyutu büyük olan araçlarda bundan kaynaklı farklı bir rüzgar sesi hisedebildim. Bir önceki kasa polo ile güncel fabia aynıydı fakat şimdiki polo ve golfte dikiz aynaları ufak. Skodada ise nispeten daha geniş aynalar hala kullanılıyor. Ayrıca skoda da kaportada kullanılan sac vw den daha kalın. Bu durumda ses konusunda avantaj bile sağlayabilir. Bir kullanıcı olarak benim yorumum arada böyle farklar aramanın gereksiz bir çaba olduğu yönünde. Fakat "benim üçüncü gözüm açıldı" "golfü bir başka duyumsuyorum" diyecek kadar fanatizmin dozunu tırmandıranlara bir şey diyemem. (hoş banada vw fanatiği diyorlar ama henüz o mertebeye ulaşamadım)

    İkinci bir nokta zaten golf octaviaya göre daha yalıtımlı, yada octavia daha ucuz olmak zorunda değil. Hem golfün hemde octavianın fiyatlarına bakın her ikiside 40 bin ile 70 bin lira arasındadır. Yani birini bedava vermiyorlar. Satan firma aynı, aynı motor aynı şanzımanı aynı tertibatı kullanıyor.

    binekarac.vw.com.tr
    404 Not Found
    http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-yeni-golf.aspx


    www.skoda.com.tr
    404 - File or directory not found.
    http://www.skoda.com.tr/new/fiyatlistesi.asp?islem=fiyatlar&KatID=1




  • Valla testlerde hissedilen ses diye bir kalem oluyor ama amacı işlerine gelen otomobile fazladan puan vermek olan bir kalem.

    Yoksa zaten ses duyma duyusuyla hissedilen bir şey, şiddetinin ölçüsü de desibel.

    Hissedilen iç hacim, hissedilen performans, hissedilen fren mesafesi, hissedilen yol tutuş vs hepsi subjektif yani kişiden kişiye değişen değerlerdir. Benim için hiç bir anlam ifade etmiyor, testlere eklenmiş olması da kelimenin tam manasıyla komedi.

    Objektif değerler yani kişilerden bağımsız değerler, ölçüm aygıtlarıyla ölçülmüş değerlerdir, herkes için geçerlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Skodaturkey sitesinden falan baktım zaten makyaj ile yalıtım da iyileştirme falan yapılmamış.


    Skoda resmi sitesinde böyle bir bilgiyi neden paylaşsın onu anlamadım. neden yazsınki? yalıtım konusu ile ilgili yenilik yazan firma ben görmedim. yazan çıktıysa tebrik ediyorum. işine geldiği zaman kullanmadan ahkam kesiyorsun diyorsun ama işine geldiği zamanda böyle komik gerekçelerle işi sonlandırmaya çalışıyorsun böyle olmaz. Makyajla birlikte yalıtımın iyileştirilme ihtimali %90 dır bana göre. çünkü makyaj operasyonu kapsamlı bir güncellemedir. müşterilerin şikayetleri de dikkate alınır, sadece tasarım yenilemekle bitmez olay. zaten yenilikler daha çok teknik aksamda yapılır. makyajsız kasanın içinde kullanılan malzemeler yenisinden çok daha geride bunu da belirtmeden geçmiyim. söylediğim gibi hergün VW bayisine gitmekten usanmıyorsunuz. bir gününüzü de octavia için ayırın. piyasanın en alınası araçlarından biri şuan. hem sen 2008 model arabayı yorumlamaktan kurtulursun hem de foruma yararın olur. jettanın kapı sesinden daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    Son olarak VW araçları ile kalite farkını zaten tartışmaya gerek yok, yazılması bile komik. aynı kalitede olsalardı octavia daha pahalı olurdu.

    bu arada güvendiğin dağlara kar yağmış

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Aşağıya octavia-golf-leon'un adac testlerinde elde ettiği neticeleri koyuyorum.

    vw golf 1.6tdi 105bluemotion 195-65-15 67db
    vw golf 1.6 tdi bluemotion 205*55*16 68db
    vw golf 1.4tsi122 205*55*16 69db
    vw golf 1.6tdi 105 225-45-17 69db
    vw golf 1.2tsi 205*55*16 70db
    seat leon 1.6tdi 205*55*16 69db
    skoda octavia 1.6tdi 205*55*16 68db
    skoda octavia 1.6tdi greenline 195-65-15 68db
    skoda octavia combi 1.2tsi 205-55-16 68db
    skoda octavia combi 1.4tsi122 205-55-16 68db

    Görülebileceği gibi golf-octavia arasında pek bir fark yok, hatta octavia genelde daha sessiz çıkmış.

    Aynı lastik ebatı ve motor kombinasyonlarına bakıldığında 195-65-15 lastikle bluemotion golf tdi, greenline octaviadan 1 db sessiz.
    205-55-16 lastikle ise Tsi golf ise tsi octavia'dan 1 db gürültülü çıkmış.




    Skodaturkey bi forum , resmi site değil orada ki kullanıcı yorumlarından bahsetmiştim.

    Orada ki desibel verileri beni ilgilendirmiyor ve yanlıs kesinlikle. Ben hiç golf aracına yalıtım yaptıran duymadım ama yukarıda bahsettiğim sitede yalıtım için arayış içinde olan bi çok insan var.

    Octavia cok umrumda olan bi araç değil gidip incelemem , sadece kullandığım ve bildiğim için yorum yapıyorum.

    Kapı sesi konusunda senin eline su dökemeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 20 Kasım 2012; 20:39:58 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta



    Kapı sesi konusunda senin eline su dökemeyiz.

    Skodanın kapı sesi güzel; sacın ve verniğin kalınlığı bir oktav pes basıp ritme haz katıyor. Özellikle o bagaj beni benden alıyor, 1800 lü yılların Viyana'sında bir Chopin resitaline götürüyor adeta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat
    ...1800 lü yılların Viyana'sında bir Chopin resitaline götürüyor adeta.

    Chopin Polonyalı olduğundan Viyana yerine Varşova mı desek acep arkadaşım?. :)


    İlle de Viyanada ve ille de Chopin dinleyeceksen boynumuz kıldan ince tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat
    ...1800 lü yılların Viyana'sında bir Chopin resitaline götürüyor adeta.

    Chopin Polonyalı olduğundan Viyana yerine Varşova mı desek acep arkadaşım?. :)


    İlle de Viyanada ve ille de Chopin dinleyeceksen boynumuz kıldan ince tabii.

    Viyana'da bir dönem bulunmuş Haluk bey :-)))

    (1829 da Viyana'da iki büyük konser vermiş)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 20 Kasım 2012; 21:03:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Valla testlerde hissedilen ses diye bir kalem oluyor ama amacı işlerine gelen otomobile fazladan puan vermek olan bir kalem.

    Yoksa zaten ses duyma duyusuyla hissedilen bir şey, şiddetinin ölçüsü de desibel.

    Hissedilen iç hacim, hissedilen performans, hissedilen fren mesafesi, hissedilen yol tutuş vs hepsi subjektif yani kişiden kişiye değişen değerlerdir. Benim için hiç bir anlam ifade etmiyor, testlere eklenmiş olması da kelimenin tam manasıyla komedi.

    Objektif değerler yani kişilerden bağımsız değerler, ölçüm aygıtlarıyla ölçülmüş değerlerdir, herkes için geçerlidir.

    +




  • audi çizgileri bu arabaya iş yaptırır
  • Ben çok beğendim zaten son yıllarda piyasaya çıkan araçlar arasında beğenmediğim yok gibi.

    Not: Arkadaşlar bu skoda volkswagen grubunun değil mi? Peki vw grup tüm araçlarının distribütörlüğünü doğuşa vermesine rağmen (hatta krone marka tır kasalarının bile) skoda nasıl yüce auto'da merak ettim bilgisi olan var mı? Tercih meselesi mi acaba bu
  • stoplar bagaja girmiyorsa çok demode kalacak. şu anda beni tedirgin eden tek durum bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben çok beğendim zaten son yıllarda piyasaya çıkan araçlar arasında beğenmediğim yok gibi.

    Not: Arkadaşlar bu skoda volkswagen grubunun değil mi? Peki vw grup tüm araçlarının distribütörlüğünü doğuşa vermesine rağmen (hatta krone marka tır kasalarının bile) skoda nasıl yüce auto'da merak ettim bilgisi olan var mı? Tercih meselesi mi acaba bu

    Yüce de Doğuş otonun iştiraki zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Ben çok beğendim zaten son yıllarda piyasaya çıkan araçlar arasında beğenmediğim yok gibi.

    Not: Arkadaşlar bu skoda volkswagen grubunun değil mi? Peki vw grup tüm araçlarının distribütörlüğünü doğuşa vermesine rağmen (hatta krone marka tır kasalarının bile) skoda nasıl yüce auto'da merak ettim bilgisi olan var mı? Tercih meselesi mi acaba bu

    Yüce de Doğuş otonun iştiraki zaten.

    Bilmiyordum teşekkür ederim
  • ön kaputun ızgara ustundekı krom cızgı aracı kotu gösterıyor gıbı.cok kromaj ıyı değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    ön kaputun ızgara ustundekı krom cızgı aracı kotu gösterıyor gıbı.cok kromaj ıyı değil...

    kromaj fazla değil de söylediğiniz gibi sanki üst olmasa daha iyi olacak gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat
    ...1800 lü yılların Viyana'sında bir Chopin resitaline götürüyor adeta.

    Chopin Polonyalı olduğundan Viyana yerine Varşova mı desek acep arkadaşım?. :)


    İlle de Viyanada ve ille de Chopin dinleyeceksen boynumuz kıldan ince tabii.

    Viyana'da bir dönem bulunmuş Haluk bey :-)))

    (1829 da Viyana'da iki büyük konser vermiş)


    Bi salonda Listz, diğerinde Chopin.


    Ne günlerdi be!!!




  • Herkeze iyi akşamlar skoda bayisindeki arkadaşlardan aldığım bilgiye göre oktavia büyüyecek süperB yerini alacakmış. Ve kampanyalarda gözüken o ki süperB de büyük indirim var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta
    sadece kullandığım ve bildiğim için yorum yapıyorum.


    neyse bişe demiyorum artık...
  • Tasarımı bir kenara birakirsak Ön camdaki sensorden anlasilacagi üzere yeni octide city safe özelliği var gibi.Umarim yanilmiyorumdur.

    Ayrica VW ile Skoda arasinda yalitim konusunda VW hep bir tık daha ileride oluyor.Yabanci bir forumda guncel kasa polo ile fabiayi parcaliyorlardi.Poloda 3Kg yalitim malzemesi cikarken fabiada 1.5kg civari yalitim malzemesi cikiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosan

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist
    peki, bu hissedilen gürültüyü alet mi ölçüyor, yoksa aracın içine yerleştirilmiş 4 tane hisleri güçlü insan mı ?
    şimdi alet ölçüyorsa o hissedemez, insan ölçüyorsa herkesin hissettiği farklıdır standardı olmaz.

    Nilve hocam soylediklerinize katılmakla beraber archaeologist' in sorduğu şu soru benim de aklıma takıldı.

    Hocam aslında örneğini vermiştim. Aynı gürültü ölçüm değerlerine sahip olsa da mesela yan aynalardan gelen ve yarım db dahi etmeyecek ince ince vızıldayan bir rüzgar sesi gürültü hissini olumsuz etkileyebilir.

    Otomobillerde kabine yansıyan sesleri bildiğiniz üzere motor sesi, rüzgar, yol=lastik sesi ve diğer mekanik sesler(süspansiyon, amortisör) olarak kategorize etmek mümkün.

    Aynı ölçüm değerlerine sahip iki araçtan biri yol ve lastik sesi ile mekanik sesleri diğerine göre daha iyi absorbe edip içeriye akustik bir motor sesi alması durumunda bırakın işin gürültü kısmını, keyif dahi verebilir.

    Sonuç olarak; ilk mesajımda da belirttiğim gibi gürültü ölçüm değerleri yalıtım düzeyini anlamak için bir veridir fakat tek başına yeterli değildir, bir çok otomobil dergisi değerlendirmelerde gürültü ölçüm değerlerinin yanında gürültü hissini de ayrı bir kriter olarak ele almaktadır.




  • Ben de beğendim hoş olmuş.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.