Şimdi Ara

YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (815. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16.455
Cevap
192
Favori
1.286.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 813814815816817
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Servisler hâlâ yağ değişimi yok diyorlar.. sakın inanmayın... dün vw servisine gittim onlarda şanzıman yağı ömürlük diyor...dedim ömürlük diyorsunuz sonrada 45 bin istiyorsunuz,kadincagiz kıpkırmızı oldu ve burada öyle yaziyor dedi...
    Yağ kodunu resim olarak aşağıda ekledim...fa rikada 1.9litre konuluyormus sanzimana ve bu az geliyormuş ..benim şanzımana tamirden sonra 2.5 litre koyduk..1lt de mekatronik içine değişik bir yağ koydular...

    Burda başınıza gelmeden,yolda kalmadan beni ciddiye alın lütfen...7 iler kuru şanzıman 6 ileriker yağlı sanziman falan hepsi hikaye ,kuru olan kavrama yani ikili baski balata sistemi..sanzimanlar yağlı hep..
    İkinci el dsg arac alinca ilk işiniz 400--500tl verip işi bilen bir sanzimancida mekatronik ve sanziman yağını degistirin.

    Önemli bilgi:

    Mekatronik ve elektronik beyni, şanzımanın üstüne monteli haliyle...
    Şanzıman yağı degismeyince ha buharlaşarak ha sıvaşarak azalınca sıkışık trafikte özellikle yazın aşırı ısınıyor dolayısı ile mekatronik ve elektronik beyinde aşırı ısınıyor..
    Bu durum şanzıman disli kutunuzdan evvel mekatronik beyninin yada hem beynin hem mekatronigin arizasina neden olabiliyor...
    Yani uzun kullanimlar için her iki yağında zamanında hatta daha erken degismesi gerekiyor..
    BENDEN SÖYLEMESİ...

    Resimdeki kod sanziman yaginin kodudur 185tl servisteki litre fiyatidir ( doğuş Esenyurt)


    [simage]https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/891505/0a63e136-c1db-43c4-8eb4-d749879605d4.jpeg[/simage

    Hiçbir otomatik aracın şanzıman yağı mücbir sebep olmadıkça değiştirilmez. Mekatroniğin ve beyninin ısınma sebebi tamamen ergonomi bozukluğundan. Kavrama dediğiniz şey de klasik debriyaj baskı balatasının otomatik şanzımandaki karşılığından başka bir şey değil. Kavramanın aşınması; tamamen kullanım tarzı, kullanım km'si ve kullanım şartları ile alakalı bir konu. Dsg şanzımanın yağlı ve kuru tip diye sınıflandırılması ve gerekliliği, araç yüke bindiği zaman şanzımanın karşılayabileceği max değerler ile alakalıdır. Dsg lerin kavramaları için yapılacak bir şey yok daha doğrusu tüm kavrama içeren modellerde durum bu şekilde. Debriyaj aksamları km ve kullanım tarzına göre erken veya geç tükenebilir. Mekatroniğin ve beyninin geç bozulması için yapabileceğiniz yegane şey; yoğun trafikte dur-kalka düştüğünüz anda aracı manuel modda kullanarak sık vites değişiminin önüne geçmektir. Park edilecek aracı önce el freni ile tespit edip ardından vitesi "P" konumuna geçirmenin ne mekatroniğe ne de kavramaya faydası olur. Önce "P" konumuna almak yani bir nevi henüz hareketi sonlanmamış aracı park freninin üzerine yaslamak şanzıman dişlilerine zarar verir fakat verdiğiniz bu zararın negatif etkisini belki de araç ömrünü tamamlayana kadar fark etmeyebilirsiniz bile. Çok dik bir yokuşta ve öne doğru duran ağır bir araçta bunu yaparsanız zaten o an kırarsınız şanzımanı ki bu durumun da ne kavrama ile ne de mekatronik ile uzaktan yakından bir alakası yoktur. Dsg şanzımanların sorunları ve yapısı yukarıda anlattığımdan öte bir şey değil. Dsg özelinde ve genel olarak tüm otomatik yapılı şanzımanlardaki esas can alıcı mesele ise; bu aksamların tamirinden anlayan nitelikli eleman noksanlığıdır. Parasını verseniz, manevi sıkıntısına katlansanız dahi arızasının giderilmesi için çaba gösterdiğiniz aracınızı fabrika moduna getirecek kalibrede (maalesef ki) ne bir tane usta, ne de bir tane servis var. Ve üstüne üstlük bu eksikliğin tüm faturası sizden çıkarılmakta iken durum bu şekilde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terkene -- 14 Aralık 2020; 2:44:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serpico,,,

    Hangi servis hocam? İyi niyete soktular mı aracınızı?

    Bana artık iyi niyete girmiyor dediler.

    yok iyi niyete girmedi. 5 yaşını doldurmuş dediler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    Tüm DSG vw grubu araç kullanıcılarına önemle duyrulur...

    7 yıldır severek kullandığım octavia 1.6 tdi dsg aracım 218bin km de ( yetkili servis bakımlı) vites kutusu bilyelerini bozarak arızalanmıştır..bu km de normal denilebilir ama çok önemli bir kaç ayrıntıyı okumanızı isterim..
    Dsg sistemi ( volan-kavrama- mekatronik- mekatronik beyni ve vites kutusu) olarak ,5 ayrı parcadan oluşuyor..
    Genelde mekatronik ve beyin arizasi olusuyor, yüksek km li araclardada kavrama ( kavrama=entegre ikili baskı balata sistemi)
    haliyle bitiyor...Buraya kadar herşey normal denilebilir..
    Asıl sorunu oluşturan durum,herkes tarafından ( yetkili servisler dahil) " yağı değişmiyor " veya " onun yağı ömürlük" ifadeleriyle bozulması beklenen vites dislisi( ana şanzıman)..
    Yeni fiyatini duysanız düşüp bayılırsıniz...

    Lütfen kimsenin lafina sözüne inanmayın,ben şuan bunun ceremesini çekmekteyim.. aracım 10 gündür yetkili serviste,,,
    Şuan çıkma dişli kutusu aramaktayım...

    Dsg sistemli aracı olup 120-150 bin km ye gelenler,mutlaka dişli kutusunun yağını 1000-1500 masrafa bakmasın degistirsin...

    DSG mükemmel bir sistem,kim ne derse desin .. diğer arızalarıda kolayca giderilebiliyor...
    Ama bu vites dişlisinin yağı degistirilmediği için bilyeleri bozulup pert oluyor...
    Benden söylemesi...

    Bu arada gittigim yetkili servis ve müdürü çok yakın ilgi ve alakali,ellerinden geleni yapiyorlar...
    Ama katolokta bu yağ değişim olayı bu sekilde belirtiliyor herhalde..

    Geçmiş olsun. Yeni kasa 2021 model octavia çok güzel bu arada. Yorumlarınızı bekliyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Levcho L kullanıcısına yanıt

    Yeni bir yıla yeni bir octavia ile merhaba dedik. Konu buradamı devam edecek yoksa yeni kasanın yeni sayfası olacakmı. Sağlıkla kalın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    2013 model aracımda sağ direkle torpidonun birleştiği yerde hız 100 km'nin üstüne çıktığında trim sesi geliyordu. Buna yıllar içinde alışmıştım ama şimdi de araç yavaşlarken hız 20 lere düştüğünde sağ taraftan bir yerden trim sesi gelmeye başladı bir süredir.


    Bu sorunu yaşayan daha da önemlisi çözebilen var mıdır?

  • anonymousilver A kullanıcısına yanıt

    Benim araçta da aynı ses vardı. Tam o dediğiniz noktaya, A sütünün torpido gövdesi ile birleştiği yere bir parça keçe sıkıştirmıştım, sorun çözüldü. Bi deneyin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam deneyeceğim bunu. Umarım diğer trim sesini de keser bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsal28

    2014 1.4 TSI DSG aracımda da bu hatayı almaya başladım. Servis bakmadan sorun çıkarmaz, mikroşalter arızası dedi. 900-1000 tl tutar deyince bir müddet daha kullandım. Yine hareket halinde bir kaç kez daha bu hata ekrana gelince sinir oldum. info@skoda.com.tr ya mail attım. 10 dk sonra arayıp bizden haber bekleyin dediler. Daha sonra yetkili servis araypı arıza tespiti için randevu verdi. Yine hiç bir teste sokmadan 470 TL parça + 200 TL işçilik +KDV fiyat çıkardı. Skoda'yı arayıp durumu tekrar anlattım. Mikroşalter'i ücretsiz, 180 tl işçilik dediler. Tekrar uğraşmayıp yaptırdım. İşçilik aldıklarından eminim Skoda'nın haberi bile yoktur.

    Hocam aracinizin iyi niyet garantisi dahilindemi değişim yaptılar ? Ben ikinci el olarak aldım geçen hafta şimdi bu arızayla karşılaştım Skoda ile iletişim kursam yardımcı olurlarmi acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anonymousilver A kullanıcısına yanıt
    Aracın sağ tarafından gelen trim sesi aslında aracın içinden değil, alttan benzin hortumundan geliyormuş. Bugün süngerle destekleyip şasede sabitledi usta sağ olsun ses kesildi. Yaşayan olursa aklında olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana4ever

    Hocam aracinizin iyi niyet garantisi dahilindemi değişim yaptılar ? Ben ikinci el olarak aldım geçen hafta şimdi bu arızayla karşılaştım Skoda ile iletişim kursam yardımcı olurlarmi acaba



    Alıntıları Göster

    Sadece işçilik aldılar. Parça iyi niyet garantisi

  • Şu aracın ana konusundaki cenaze sessizligi ?

    Bu aracı almak icin kpss 95 mi isteniyor acaba ?

    360 a 5 para etmez araç olunca durum bu sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joliva

    Şu aracın ana konusundaki cenaze sessizligi ?

    Bu aracı almak icin kpss 95 mi isteniyor acaba ?

    360 a 5 para etmez araç olunca durum bu sanırım

    :)

  • 2021 model octavia aldık ve 1 ay sonra arka cam fitilinde deformasyon oluştu. Fitil orta kısmı tam kapatırken yanlardan ayrılmış. Ankara servisinden yetkili birisiyle görüştüm ve bana fabrikasyon olduğunu, gelirsem bütün 0 modellerde de aynısının olduğunu söyledi. Ben de değiştirelim dediğimde fabrika bunu kabul etmez dedi. 0 model garantili araçta çıkan fabrikasyon sorun nasıl kabul edilemiyor anlamış değilim. Bu fiyatta araba satıp bir de böyle davranmak marka değerini düşürür.

  • Arkadaslar bana fikir verin lütfen . Otomatik cruze sahibiyim 150 binde. Motor şanzımanı saglam bu aracların

    Aklımda focus vardı sımdıde octoviaya kaydı gozum. 160 bin tl ye 150-180 binde otomatik vites octovia alınırmı? Motor şanzımanı nasıldır? Kronik sorunu nedir. Dizeli alınırmı? Yol tutusu konforu nasıldır. Sizce bu km lere alınırmı? Uzun ömürlü gidermi araba bana? Fikir verin lütfen

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • uyguna_iphone kullanıcısına yanıt
    Manuel benzinli kullandığım için yalnızca yol tutuşuna cevap vereyim. Konfor ve verdiği güven olarak bence focustan daha iyi. Arabamı genelde uzun yolda kullandım ben, hızım kaç olursa olsun tedirginlik yaratmadı açıkçası.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • uyguna_iphone kullanıcısına yanıt

    58 binde dizel otomatik octavia sahibiyim. 35 binde ikinci el olarak aldım. DSG sine çok güvenilir bir yerde iyi bir ustaya baktırın derim. Konfor olarak bu genişlikte C segmentinde araç bulamazsınız (bagaj dahil).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anadolu yakasında en iyi işini düzgün yapan yetkili skoda servisi hangisi arkadaşlar acil servis önerisi lazım

  • potur kullanıcısına yanıt

    Bostancı Erele götürdüm sadece ben. Müşteri ilişkileri olarak oldukça beğendim. Standart bakım içinse heryer aynı ne marka kullandıkları önemli. Motor, şanzıman konusunda nasıldırlar hiçbir fikrim yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar aranızda so nzamanlarda 60.000 bakımını orjinal serviste yaptıran varmı tutar nedir? acaba

  • 
Sayfa: önceki 813814815816817
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.