Şimdi Ara

Yeni Suzuki Swift Türkiye'de satışa sunuldu; işte fiyatı ve özellikleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
9.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkür ederim. Swift'ten memnun kalacağımıza eminim. Çok iyi araştırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salsalonia

    Dostum senin aldığın araç GLX paket ve şu anda sıfırı 132’den aşağı verilmiyor. 119 olan geçen sene son kasada TR’de satılmayan ama bu sene ülkeye sokulan GL paket, arada çok ciddi fark var. GL bomboş bir paket. Kimse GLX varken GL almaz. Benim aldığım tarihle bugünkü tarih arasında tam 30.000 TL fark var. Swift eğer kullanmak için aldıysanız sizi üzmez, hatta çok da doğru tercih yapmışsınız bile diyebilirim. Ama al-sat yapayım diye aldıysanız elbette Clio, i20 gibi arabalar çok daha hızlı elden çıkartılma kabiliyetiyle daha iyi bir tercih olabilirmiş. Hayırlısı olsun hakkınızda.
    Hocam selamlar. Foruma uzun süredir girmediğimden şimdi cevap yazabiliyorum.

    Fiyatlar artmış olsa da ben bu araçta maalesef zarar ettim. Size şöyle bir örnekle açıklayayım.

    Aracı aldığım dönem 2016 model, henüz 20 bin kilometrede emekliden satılık tamamen orijinal Honda Civic Eco Elegance vardı ve onu almayı düşünüyordum. 2016 model ama Fb7 kasa diye geçenlerden yani göçük şikayeti olmayanlardan.

    Benim araç 109 bin lirayken Honda Civic ise 115'ti. O da uzun uğraşlarım sonucu o 115bine düşmüştü. O gün aradaki fark 5 bin lirayken sıfır faize kanıp Swift aldım ama bugün aradaki 5 bin liralık makas açıldı. Şu anki liste fiyatlarını karşılaştırırsak evet hala 5 bin lira fark var ama kimse 2019 Swift'e sıfır parası vermeyeceğinden arabamı satabildiğim en iyi fiyata satsam bile aradaki makas 10 bin hatta aynı temizlikte Civic bulsam 15 bine kadar çıkmış olabilir.

    Daha buna konfor, performans ve ekonomiyi de eklemek lazım. Evet swift için az yakıyor diyorlar ama o az yakma ayarını tutturabilmek için en sağ şeritte 60-70 kilometre hızda gitmek gerekiyor. Resmen içim şişiyor. Fabrikada LPG montajı yapılmış Honda 1.6 motor olmasına rağmen her daim daha ekonomiktir.

    Yine de tercih meselesi. Ben sizin yerinizde olsam en azından Jazz'dan devam ederdim.




  • Ne tasarım ne motor ne iç iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 km sonrası araç hakkında izlenimlerim.

    Konfor olarak uzun süre kullanıma uygun değil. Kolçak bile yok. Süspansiyonlar en ufak tümsekten minimum hızda geçerken bile rahatsız ediyor. Segmentten dolayı desek benzer segmentteki i20 bu konularda çok daha kaliteli.

    Motor ufak olsa da atak, buna itirazım yok ama bu şekil kullanıldığında o meşhur 'dizel kadar yakıyor' durumu direkt çöp oluyor. Ayrıca biraz agresif kullanımda tüm ses arabanın içinde. Yine de 3 silindir turbolulara göre her zaman bu motoru tercih ederim o ayrı konu.

    CVT ise pek de alışılabilecek bir şanzuman değil. Akıcı trafikte normal kullanımda insanı gıcık ediyor. Öte yandan bu CVT yarı otomatikler kadar olmasa da patladığı anda ocak söndürebilecek kapasitede. Jazzlarda ve Nissanlarda çıkardığı sorunları, şikayetleri okuyunca korkmadım değil.

    Boyası ve kaportası tipik Japon kalitesizliği. Araç durduğu yerde jantların tamponla birleştiği yerlerden sıkıntı vermeye başladı. 5 sene sonra boyanın geleceği hali tahmin edebiliyorum. İyi ki beyaz renk tercih etmişim.

    Yol tutuş da iyi değil. Geçenlerde fırtına çıktığı zaman E5'te seyir halindeyken yandan vuran sert rüzgarla neredeyse yan şeride geçecektim. Acemi biri olsa kazaya sebebiyet verebilirdi. Hadi buna kırk yılda bir yaşanacak bir şey diyelim ama araç gerçekten komik duruma düştü. Uzun yolda güven verecek bir araç değil.

    Bir de aracın tasarımıyla alakalı garip bir husus var. Arkaya doğru genişlediği için midir yoksa aynaları mı kötü tasarlanmış bilmiyorum ama geri park manevrası yaparken aynanın verdiği görüntü gerçekle bir değil. Yani aynadan ne zaman baksam sıfır yanaşmış görünüyorum ama inince kaldırımla arada daha fazla mesafe olduğunu görüyorum. Bugüne kadar farklı modellerde araçlar kullandım ama ilk kez böyle bir şey yaşıyorum. Eşim de hak veriyor bu duruma.

    Piyasası ise beni en düşündüren konu. Mesajı yazdığım tarih itibariyle 150 bin lira civarı bir liste fiyatı görünse de ben aracı 140 bin liradan ilana koysam kaç tane ciddi alıcı çıkar acaba? Yahut ne kadar sürede elimden çıkarabilirim? Galerilerin insafına kalacağız kısacası.

    Hülasa bu paraları hak eder mi şüpheliyim. Bahsi geçen bütçelere dört başı mamur '0' kilometre alamazsanız bile çok ciddi ikinci el alternatifler bulabilirsiniz.




  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Valla yakıt ekonomisi konusunda benim eşim kullanıyor arabayı daha çok. Ve oldukça dar bir alanda sıkışık trafikte sürekli dur kalkla ev-iş, iş-okul, okul-ev rotasını çiziyor.. 2004 Honda Jazz’a göre 100km’de ortalama 2-3 litre daha az yakıyor net olarak Suzuki Swift.. Kendimden kıyaslayarak gayet bu yorumu yapabilirim..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ciddi ciddi gidip 0 alan var mı bu arabayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Max Damage

    1000 km sonrası araç hakkında izlenimlerim.

    Konfor olarak uzun süre kullanıma uygun değil. Kolçak bile yok. Süspansiyonlar en ufak tümsekten minimum hızda geçerken bile rahatsız ediyor. Segmentten dolayı desek benzer segmentteki i20 bu konularda çok daha kaliteli.

    Motor ufak olsa da atak, buna itirazım yok ama bu şekil kullanıldığında o meşhur 'dizel kadar yakıyor' durumu direkt çöp oluyor. Ayrıca biraz agresif kullanımda tüm ses arabanın içinde. Yine de 3 silindir turbolulara göre her zaman bu motoru tercih ederim o ayrı konu.

    CVT ise pek de alışılabilecek bir şanzuman değil. Akıcı trafikte normal kullanımda insanı gıcık ediyor. Öte yandan bu CVT yarı otomatikler kadar olmasa da patladığı anda ocak söndürebilecek kapasitede. Jazzlarda ve Nissanlarda çıkardığı sorunları, şikayetleri okuyunca korkmadım değil.

    Boyası ve kaportası tipik Japon kalitesizliği. Araç durduğu yerde jantların tamponla birleştiği yerlerden sıkıntı vermeye başladı. 5 sene sonra boyanın geleceği hali tahmin edebiliyorum. İyi ki beyaz renk tercih etmişim.

    Yol tutuş da iyi değil. Geçenlerde fırtına çıktığı zaman E5'te seyir halindeyken yandan vuran sert rüzgarla neredeyse yan şeride geçecektim. Acemi biri olsa kazaya sebebiyet verebilirdi. Hadi buna kırk yılda bir yaşanacak bir şey diyelim ama araç gerçekten komik duruma düştü. Uzun yolda güven verecek bir araç değil.

    Bir de aracın tasarımıyla alakalı garip bir husus var. Arkaya doğru genişlediği için midir yoksa aynaları mı kötü tasarlanmış bilmiyorum ama geri park manevrası yaparken aynanın verdiği görüntü gerçekle bir değil. Yani aynadan ne zaman baksam sıfır yanaşmış görünüyorum ama inince kaldırımla arada daha fazla mesafe olduğunu görüyorum. Bugüne kadar farklı modellerde araçlar kullandım ama ilk kez böyle bir şey yaşıyorum. Eşim de hak veriyor bu duruma.

    Piyasası ise beni en düşündüren konu. Mesajı yazdığım tarih itibariyle 150 bin lira civarı bir liste fiyatı görünse de ben aracı 140 bin liradan ilana koysam kaç tane ciddi alıcı çıkar acaba? Yahut ne kadar sürede elimden çıkarabilirim? Galerilerin insafına kalacağız kısacası.

    Hülasa bu paraları hak eder mi şüpheliyim. Bahsi geçen bütçelere dört başı mamur '0' kilometre alamazsanız bile çok ciddi ikinci el alternatifler bulabilirsiniz.
    Forumda kendi aracını objektif gözle eleştirebilen, artı ve eksilerini söyleyebilen, arabasına tapmayan, araba firmasını babasının malı gibi savunmayan mert insanlardan birisiniz. Sizi takdir ediyorum. Bu forumun sizim gibi daha fazla kişilere ihtiyacı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Max Damage

    1000 km sonrası araç hakkında izlenimlerim.

    Konfor olarak uzun süre kullanıma uygun değil. Kolçak bile yok. Süspansiyonlar en ufak tümsekten minimum hızda geçerken bile rahatsız ediyor. Segmentten dolayı desek benzer segmentteki i20 bu konularda çok daha kaliteli.

    Motor ufak olsa da atak, buna itirazım yok ama bu şekil kullanıldığında o meşhur 'dizel kadar yakıyor' durumu direkt çöp oluyor. Ayrıca biraz agresif kullanımda tüm ses arabanın içinde. Yine de 3 silindir turbolulara göre her zaman bu motoru tercih ederim o ayrı konu.

    CVT ise pek de alışılabilecek bir şanzuman değil. Akıcı trafikte normal kullanımda insanı gıcık ediyor. Öte yandan bu CVT yarı otomatikler kadar olmasa da patladığı anda ocak söndürebilecek kapasitede. Jazzlarda ve Nissanlarda çıkardığı sorunları, şikayetleri okuyunca korkmadım değil.

    Boyası ve kaportası tipik Japon kalitesizliği. Araç durduğu yerde jantların tamponla birleştiği yerlerden sıkıntı vermeye başladı. 5 sene sonra boyanın geleceği hali tahmin edebiliyorum. İyi ki beyaz renk tercih etmişim.

    Yol tutuş da iyi değil. Geçenlerde fırtına çıktığı zaman E5'te seyir halindeyken yandan vuran sert rüzgarla neredeyse yan şeride geçecektim. Acemi biri olsa kazaya sebebiyet verebilirdi. Hadi buna kırk yılda bir yaşanacak bir şey diyelim ama araç gerçekten komik duruma düştü. Uzun yolda güven verecek bir araç değil.

    Bir de aracın tasarımıyla alakalı garip bir husus var. Arkaya doğru genişlediği için midir yoksa aynaları mı kötü tasarlanmış bilmiyorum ama geri park manevrası yaparken aynanın verdiği görüntü gerçekle bir değil. Yani aynadan ne zaman baksam sıfır yanaşmış görünüyorum ama inince kaldırımla arada daha fazla mesafe olduğunu görüyorum. Bugüne kadar farklı modellerde araçlar kullandım ama ilk kez böyle bir şey yaşıyorum. Eşim de hak veriyor bu duruma.

    Piyasası ise beni en düşündüren konu. Mesajı yazdığım tarih itibariyle 150 bin lira civarı bir liste fiyatı görünse de ben aracı 140 bin liradan ilana koysam kaç tane ciddi alıcı çıkar acaba? Yahut ne kadar sürede elimden çıkarabilirim? Galerilerin insafına kalacağız kısacası.

    Hülasa bu paraları hak eder mi şüpheliyim. Bahsi geçen bütçelere dört başı mamur '0' kilometre alamazsanız bile çok ciddi ikinci el alternatifler bulabilirsiniz.
    hyundai kaliteli bir marka değil. getz'in devamı olan i20 den yani kore arabasından uzak dur. hepsi yürüyen tenekedir. para varsa öncelikle mercedes bmw, daha az para varsa japon yani özellikle honda, bunlara yetmiyorsa daha uyguna bulunursa, diğer alman araçları ve ford alınır gerisi hikaye.. bundan memnun kalmadıysan sana B sınııfında, yol tutuşta lider olan ford fiesta öneririm fakat sen ona da kalitesiz dersin mutlaka çünkü japon kalitesizliği cümlesini kullanmışsın ki okuyunca dumur oldum.. bunu japonlar okusaydı bence acaba ne yaptık ki bu adam böyle söyledi diye ciddiye alıp, harakiri yaparlardı kesin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazreti Şeytan -- 26 Nisan 2020; 8:19:48 >




  • Hazreti Şeytan kullanıcısına yanıt
    Dikkat edersen Japon kalitesizliği lafını boya ve kaporta için söyledim. Önceki arabam da Japon Honda Civic FD6'ydı onda da boya durduğu yerde cortlamaya başlamıştı. Avrupa veya Bursa üretimi arabaların tavanına bakıyordum bir de aynı yıllardan kalma benim arabanın tavanına, resmen boya kusmaları, lekeler görünüyordu. Ağaç altına, balkon altlarına park etmeyen, kuş pislese hemen sabunlu suyla nötralize eden pimpirikli biri olmama rağmen durum buydu.

    Ama mekanik, sorunsuzluk, muhteşem ikinci el, uygun servis ücretleri ve bağımsız süspansiyon farkıyla bugün gene Civic alırım. Çünkü benim belli parametlerim var. Elimdeki para belliyken aracın her şeyi tastamam mükemmel olsun diye bir şey diyemem. Bazı özellikler illaki eksik kalacak. O bakımdan Honda'nın boya ve kaportası sıkıntılı olsa da alırım.

    Ford Fiesta gayet güzel bir araç ama 3 silindir motor almak istemedim. Manuel alacak olsam dizelini alır geçerdim. Yani gayet güzel bir arabadır.

    i20'yi örnek verme sebebim de adamların birçok donanımı B segmentinde ilk kez standart kullanmış olmalarıydı. Misal 2014'te Clio bakmak için bir Renault bayisine gittiğimde bu fiyata araba satıyorsunuz arka camlar manuel, arka frenler kampana dediğimde git C segment bak o zaman demişlerdi. 200-300 metre ilerideki Hyundai'nin sattığı i20'de arka disk fren ve arka otomatik cam gibi özellikler standarttı. Ama i20 daha iyi demiyorum. Adamlar bir şey başlattı ve ondan sonra birçok marka b segment araçlarında arka disk fren kullanmaya başladı.

    Kısacası ben marka fanı değilim, olmam da. Bu forumdaki gibi arabasında durduk yere oluşan göçükleri öven, daha evvel 2-3 kez şanzumanı inen arabasını dini, milliyeti gibi savunan tiplerden olmadım hiç. Neyse o. Firmalar benim babamın oğlu değil. Eleştireceğiz ki daha iyisini yapsınlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazreti Şeytan

    hyundai kaliteli bir marka değil. getz'in devamı olan i20 den yani kore arabasından uzak dur. hepsi yürüyen tenekedir. para varsa öncelikle mercedes bmw, daha az para varsa japon yani özellikle honda, bunlara yetmiyorsa daha uyguna bulunursa, diğer alman araçları ve ford alınır gerisi hikaye.. bundan memnun kalmadıysan sana B sınııfında, yol tutuşta lider olan ford fiesta öneririm fakat sen ona da kalitesiz dersin mutlaka çünkü japon kalitesizliği cümlesini kullanmışsın ki okuyunca dumur oldum.. bunu japonlar okusaydı bence acaba ne yaptık ki bu adam böyle söyledi diye ciddiye alıp, harakiri yaparlardı kesin..

    Alıntıları Göster
    Aynen hyundai teneke,

    Bunlar da sınıflarının en güvenli tenekelerinden

    IIHS-HLDI crash testing and highway safety
    2020 Hyundai Tucson 4-door SUV
    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/tucson-4-door-suv/2020


    IIHS-HLDI crash testing and highway safety
    2020 Hyundai Elantra 4-door sedan
    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/elantra-4-door-sedan/2020



    Yıl 2020 oldu, 1990'dan bu tarafa doğru gel artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Forumda kendi aracını objektif gözle eleştirebilen, artı ve eksilerini söyleyebilen, arabasına tapmayan, araba firmasını babasının malı gibi savunmayan mert insanlardan birisiniz. Sizi takdir ediyorum. Bu forumun sizim gibi daha fazla kişilere ihtiyacı var.

    Alıntıları Göster
    Dediğim gibi marka fanı değilim hiçbir zaman olmam da. Çok saçma bir şey ve firmaların bunu kötüye kullandığını düşünüyorum.

    Swift'e geri dönersek... Eğer, belli bir maddi durumun üstünde olsam ve garajda güzel bir d segment olsa bunu da eşim kullansın diye veya yedek araç olsun diye alırım. Donanım olarak segmentine göre iş yapar. Birkaç ekstra aksesuar şart. Kadınların kullanımına uygun, fren mesafesi ve kalitesi de iyi ama dediğim gibi yatırımlık alınıyorsa Honda Civic FB7 alınabilecekken tercih edilecek bir araba değildi.




  • Fiyatını malzeme kalitesini osunu busunu. Geçip. Direk swift ler hakkında genel yazıcam..

    Onca yıldır sanayide çalışırım daha suzuki kadar mekaniği be motoru sorunsuz araba görmedim.. 93-94 modelleri bile temiz kullanmışlar alt takımına anahtar dahi değmemişini bulursunuz..

    Evet her yanı güneş yanığı olmuştur orasından burasından garç gurç ses gelir bazı plastik trimleri kırılmıştır ama bakımlı temiz ise sizi edirneden Hakkariye götürür getirir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Aynen hyundai teneke,

    Bunlar da sınıflarının en güvenli tenekelerinden

    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/tucson-4-door-suv/2020

    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/elantra-4-door-sedan/2020


    Yıl 2020 oldu, 1990'dan bu tarafa doğru gel artık.

    Alıntıları Göster
    En son getz kullandım arabanın içi, konsolu falan öylesine kalitesizdi ki anlatamam.. Üstelik adamlar bazı modellere 3 silindirli dizel motor koymuşlar. Tır tır tır tır tır tır tır sanki tarlada traktör sürüyorsun i20'yi de, amcamın oglu yogun istek üzerine babasına aldı, 10 gün sonra beğenmeyip sattılar.. Kendisi cillop gibi görünen ikinci el arabaya 10 metre ilerden bakıyor ve yaramaz diyor. diyorsun ki, ya adam arabanın motoruna bile bakmadı, bu arabanın nesini beğenmedi falan.. o arabayı sonradan sms ile sorgulatıyorsun ve hasar kaydı çıkıyor.. adamın ömrü hayatı araba olmuş yani o bile yaramaz diyorsa hyundai alınmaz diyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazreti Şeytan -- 26 Nisan 2020; 12:56:15 >




  • Hazreti Şeytan kullanıcısına yanıt
    Ooo inanılmaz bi yetenek

    Neyse siz almayın da boş yere yaftalamayın markayı, kendini aştı hyundai/kia

    Amerikada en çok satanlar ve en az arıza çıkartanlar listelerindeler artık. Güvenlik zaten yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ooo inanılmaz bi yetenek

    Neyse siz almayın da boş yere yaftalamayın markayı, kendini aştı hyundai/kia

    Amerikada en çok satanlar ve en az arıza çıkartanlar listelerindeler artık. Güvenlik zaten yüksek.
    Ben Amerika'ya güvenmem beyefendi.. Amcamın oğlu Türk oğlu Türk'e güvenirim.. Bu konularda ABD'liyi dinleyemeceksiniz onlar anlamaz arabadan Türkler anlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazreti Şeytan -- 26 Nisan 2020; 13:5:38 >
  • Hazreti Şeytan kullanıcısına yanıt
    Kahvehanelerdeki dayılar iyi anlar arabadan evet...

    Neyse sağlıklı günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Kahvehanelerdeki dayılar iyi anlar arabadan evet...

    Neyse sağlıklı günler
    Dayılara güvenmeniz gerekir zaten Amerikalı, ingiiiz, sizin gibi entelektüel insan, fransız falan anlamaz. Onlar fabrikadan sıfır olarak alıyorlar, bozulunca 400 500 dolara satıyorlar.. Önce Türk Dayılar bakmalı sonra araba alınmalıdır.. Marka konusunda da dayı diyorum.. Ben hep bu şekilde aldım şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazreti Şeytan -- 26 Nisan 2020; 13:14:15 >
  • Hazreti Şeytan kullanıcısına yanıt
    Kaç model ve hangi paket i20 almış da beğenmemiş çok merak ettim doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Kaç model ve hangi paket i20 almış da beğenmemiş çok merak ettim doğrusu.
    Sıfır i20 almış ama paketini bilmiyorum sormadım.. Yalnız boş paket aldıgını düşünmüyorum maddi durumu bozuk değil
  • Hazreti Şeytan kullanıcısına yanıt
    Ve beğenmemiş yani.tamam beğenmek zorunda da değil.
    Önceden merdecese vs bindiyse beğenmez.ama ne bilim i20 yi beğenmemesi biraz garibime gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.