Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (436. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.010
Cevap
183
Favori
971.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 434435436437438
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2023 model Vitara aracım için internetten lastik basınç sensörü sipariş ettim, ama anladığım kadarı ile araba bu yeni sensörleri direk tanımıyor. Bunun için en yapmek gerektiğini biliyor musunuz?

  • Bu işleri yapan bir lastikçiye gidip aldığınız sensörlerin kodlarının araca işlenmesi gerekiyor ya da aracınızdaki mevcut sensör kodlarının yeni aldığınız sensörlere kopyalanması gerekiyor. Bu işi anlayan pek lastikçi yok, bilginiz olsun. @ozgurey




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bingojungle -- 30 Kasım 2023; 21:7:35 >
  • Benim ekran patladı, 2023 modelde bile çözülmemiş demek ki bu ekran sorunları.

    Kameradan görüntü gelmiyor, radyo açılıyor ama onda bile ses yok, alttaki kayıtlı istasyonlar sıfırlanmış zaten ama üstlerine sırayla tıklayabiliyorsunuz, hepsi aynı anda aktifmiş gibi gösteriyor. Ekranın üzerinden fabrika ayarlarına döndürme çakışmıyor, reset düğmesinden resetlemeyi denedim ama o da çalışmıyor galiba...

    En beteri arabayı kapatınca ekran kapanmıyor. Açma kapamadan ekranı kapatırsam ancak öyle kapanıyor, o da stand by modu gibi sanki, çünkü yeniden açma tuşuna dokununca Suzuki logosu vs gelmiyor, ekran eski halinde açılıyor. Umarım aküyü bitirmez...

    Sinir bozucu gerçekten...

    Edit: Toplu iğneyle resetleyince düzeldi. Hayırlısı bakalım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saig10 -- 3 Aralık 2023; 18:10:32 >
  • saig10 kullanıcısına yanıt

    Hakikaten rezil bir durum. Şu arabaya adam gibi bir multimedy koymadılar. Yazık gerçekten.

  • atakan84 kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Şanzıman yağı için Enes eco atf hakkında bir bilginiz var mı?Teknik dökümanında parametreleri mobil 1 ve liqui moly ile yakın değerlerde,tüm Aisin yapımı şanzımanlar için de uygun denilmiş.
    1.4 hibritlerde Aisin TF-71SC modeli var, etiketinden kontrol ettim.
    Ayrıca fabrika dolum yağı markası hakkında bir bilginiz var mıdır?

    https://eneoseurope.com/products/eneos-eco-atf/
  • ressesif R kullanıcısına yanıt
    Kitapçıkta 1.6 (M16A) ve 1.4 (K14C ve K14D) için AW-1 standardında bir yağ önerilmiş.
    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)

    Orijinal dolum yağı bakım kitapçığında şöyle geçiyor.

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)

    Muhtemelen fabrika dolum yağı da bu olabilir.

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)

    Eneos 'un teknik dokümanında AW-1 standardını karşılayan bir açıklama varsa kullanılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan84 -- 6 Aralık 2023; 9:59:2 >




  • atakan84 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Motor yağı periyodik bakımı için yetkili serviste 2 kez Ecstar 0w20 kullandırdım,yağ plastik ambalajında üreticisinin Eneos olduğu yazıyor.Muhtemelen paylaştığınız resimdeki Ecstar şanzıman yağının da üreticisi Eneos’tur.
  • ressesif R kullanıcısına yanıt
    Doğru, Ecstar 0w-20 ve 5w-30 yağları üreticisinin bidonun arka kısmında eneos olduğu belirtiliyor.
    Ancak bu üreticiler kendi yağlarında aynı viskozitede farklı araç tipleri için bir çok ürün çıkarıyorlar. O nedenle yine de spesifikasyonlarını kontrol etmekte fayda var.
  • Arkadaşlar merhaba. bugün 2016 Suzuki Vitara gl+ 4X2 alarak aranıza katıldım. Forum çok sayfa hepsini okuyacağım ama acilinden lastik tavsiyesine ihtiyacım var. 4 mevsim lastik almak istiyorum. Bilgim sıfır. Bu araca hangi lastik almalıyım sizce ve neden. Hafta sonları çok engebeli olmayan araziye kampa giderim. Hafta içi normal asfaltta işten eve evden işe. Senede bir iki defa da uzun yol yaparım. Herkese iyi forumlar

  • messi176316 M kullanıcısına yanıt

    Hangi ildesiniz bilmiyorum ancak gerçek 4 mevsim lastiklerde kendi içinde yazlık kullanıma daha yakın ve kışlık kullanıma daha yakın olarak gayrı resmi ayrılıyor, bunu da göz önüne almanızda fayda var.

  • bingojungle B kullanıcısına yanıt
    Samsundayim şu anda ama işim gereği çok soğuk çok karlı karasal iklim hakim olan Doğu Anadolu iç Anadolu gibi bölgelere gitmiyorum neredeyse
  • messi176316 M kullanıcısına yanıt

    Samsun'un iklimi için gerçek 4 mevsimlik lastik uygun gibi duruyor, kara çıkmıyorsanız yazlık yönü daha güçlü bir lastik seçerseniz yazın sahil kesimlerinde de nispeten daha güvenli olur diye düşünüyorum. Goodyear Vector 4 season su üstünde epey iyi diye hatırlıyorum, kuru zeminde de fena değildi. Ama kar üstünde Michelin cross climate kadar başarılı değil. Hankook kinergy s42 de fena sayılmazdı. Zaten bu lastikleri bulmak da pek kolay olmuyor. Hangilerini buldu iseniz kefeye onları koyup tartmak daha kolay olur galiba.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bingojungle -- 7 Aralık 2023; 0:27:51 >
  • bingojungle B kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Yazmış olduğunuz lastiklerin üzerine araştırma yapıp bulabildiğimi alacağım.
  • messi176316 M kullanıcısına yanıt

    Rica ederim, bu 4 mevsim konusu genelde yanlış yorumlanıyor, üretici açıkça 4 mevsim dememiş ise o ürün gerçek 4 mevsim değildir, buna dikkat etmeliyiz. Kasko şirketlerinin de mevsimine uygun lastik kullanmamaktan dolayı hasar durumlarında kısmi muafiyet uygulaması ile ilgili bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakan84

    Doğru, Ecstar 0w-20 ve 5w-30 yağları üreticisinin bidonun arka kısmında eneos olduğu belirtiliyor.
    Ancak bu üreticiler kendi yağlarında aynı viskozitede farklı araç tipleri için bir çok ürün çıkarıyorlar. O nedenle yine de spesifikasyonlarını kontrol etmekte fayda var.

    Haklısınız. Viskozite sadece tek bir spesifikasyon, yağın kompozisyonu, hedef motor tipi, ömrü vb konular da var. Bu arada ben de bir yerlerde ülkemizdeki eneos üretimi yağların beklenilen kaliteyi vermediği yönünde bir şeyler okudum sanki ama bulamadım şimdi tekrar. Serviste Castrol 0w-20 koymuşlardı, bir sıkıntısını görmedim ama artık servise gitmiyorum. Castrol'ün sahtesinin çok olduğu söyleniyor, kendim alırken o yüzden tercih etmedim. O yüzden kendim motul aldım, yaklaşık 9 ayda 9bin km falan yapmışımdır, geçen yağa baktım, eksilme yoktu, rengi ve kokusu da fena değildi. İlk çalışma, çok soğukta çalışma, tüketim, üst kapakta terleme vb konularında bir olumsuzluk yaşamadım. Aracım 1.6 bu arada.





  • Merhaba arkadaşlar. 2 gün önce 2016 vitara 1.6 gl+aldığımı söylemiştim. Bugün kaputu açtım antifirize bakmak için. Resimde işaretlediğim yerin kapağı yok. İçinde de su yok. Üzerinde engine coolant only yazıyor. Burası motor soğutma suyunun olduğu yer mi? Kapağı olması gerektiğini düşünüyorum. Araci aldığım kişiyi aradim bilgisinin olmadığını kendisinin hep Suzuki servisine götürdüğünü söyledi. Arabayı alırken expere sokmuştum detaylı. Radyatör suyunun azaldığını ama acil bir sorun olmadığını söylemişti.

    Sizlere sorum bu kapağı olmayan yer motor soğutma suyunun koyulduğu yer mi? Yarın sabah sanayiye götüreceğim ama içinin kupkuru olması bir tehlike yaratır mı hararet vs gibi. Sanayi arabanın olduğu yere 4-5 km. Ne yapmalıyım. Teşekkürler. Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)




  • messi176316 M kullanıcısına yanıt

    Evet, motor soğutma suyu (antifriz/coolant) haznesi orası ve kapağı olması lazım normalde. Kullanma kılavuzu Bölüm 7 (İnceleme ve Bakım), "Motor Soğutucusu" kısmında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Aşağıda kılavuzdan bir kısmını kopyaladım. Kırmızı ile işaretlediğim kapak olması gereken. Muhtemelen mevsim dolayısıyla (havalar serin olduğu için) bir sıkıntı (ısınma/hararet) yaşamadınız. Bir an önce kapak taktırıp soğutma suyu seviyesinin de belirtilen aralıkta olmasını sağlayın bence. Aksi takdirde yaza kalmadan sıfırın altındaki sıcaklıklarda da donma sorunu yaşayabilirsiniz.


    Ülkemizdeki eksperlerin durumu da içler acısı belli ki. Para alıp ekspertiz yapanın bunu görmemesi için ya hiç otomobilden anlamaması gerek ya da işini hiç umursamaması. Yazık...



    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)




  • messi176316 M kullanıcısına yanıt

    Sayin smksahin in yazdıklarına ek şunu söyleyebilirim, o tankın kavisli boğazli değişik bir yapısı var, dolayısıyla kapak olmasa da içindeki suyu dışarı dökmek tasirmak çok zor. Zaten o kapağın da gagası delik, yani bizim tank basınçsız genleşme tankı. Tabi o kapağı alıp takın gene. Aracınızı çok sıkıştırmadan kullanın. Motor ısındıktan sonra tankın dibine fener yardımı ile bakın, hiç mi sıvı yok? Antifirize ekleme yaptirmayin çünkü orijinal Suzuki soğutma sıvısı bulmak çok zor. En güzeli komple bosalttirip yeniden dolum yapmak. Çünkü araçtaki antifiriz standart organik antifirizlerden biraz farklı, yine organikti ama içindeki bazı bileşenler farklı idi. Bilginiz olsun.

  • smksahin S kullanıcısına yanıt
    Aslında Exper şunu söyledi. Radyatör suyunuz biraz azalmış ama sorun olacak bir durum yok. Tabi bende bu işlerde bilgim olmayınca ne kaputu açtım ne suyu kontrol ettim. Ama ders oldu. Dün akşam motora yağ karıştimi acaba diye yağını kontrol ettim yağ.normal kopuklenme yok.daha sonra o kaba su ekledim full yazan yere kadar sanayi açılır açılmaz götürüp göstereceğim bir sıkıntı var mı diye bir kapak ayarlayıp soğutma suyu ekletecegim değerli yorumlarınız için teşekkür ederim
  • bingojungle B kullanıcısına yanıt
    Evet dediğiniz doğru tankın yapısına bakınca dışarı suyun çıkması için ya aracın çok zorlu şartlarda kullanılması onda bile imkansız gibi yani yada tepetaklak ters çevrilmiş olması lazım. Hiç su yoktu görünmüyordu çok salladım ışık tuttum. Fakat sonra su eklemeye başlayıncada geldiği seviye doldurduğum sudan daha fazla olunca dibinde biraz sıvı vardır diye düşündüm sevindim. Ama antifiriz namına birşey yoktu tabi. Çünkü renkli bir sıvı gozukme durumu yoktu ortada.
  • 
Sayfa: önceki 434435436437438
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.