Dsg'den bu şanzımana geçtim, neredeyse hiç fark hissetmiyorum. Sırf şanzıman sağlamlığı için bile alınır bu araba. (İstanbul trafiği için yazıyorum). He bir tık fazla yakar ama kafa rahat olur. |
Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (434. sayfa)
-
-
Aracımı alalı tam 1 yıl oldu. Daha 9.000 km de aracım. Herhangi bir bakım uyarısı belirmedi ekranda. Normalde 1 yıl dolunca uyarması lazım değil mi? Bakım süresini 1 ay geçirsem sanırım bir zararı olmaz. Araç evin 2. Aracı konumunda çok kullanılmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim aracım 1.6 GLX 2018 model, 2019 çıkışlı. 20000KM 'de. Şu ana kadar ortalamam 6.4 litre. Şanzıman ve motor olarak sorunsuz bir araç. İçi albenili değil minimalist bir tasarımı var. VW grubuna alışkın bir halk için öncelik aksesuar oluyor.
Radar takip, adaptif hız sabitleme, vs sorunsuz çalışıyor. Park sensörleri dışında bir sorun yaşamadım. O da büyük ihtimalle bana denk geldi.
-
10.000 km dolunca yağ değişimi uyarısı verebilir.
-
Bagaj kapağı yarım kapanma sorunu benim araçta da var. Arka taraftan hasar aldığından dolayı zannediyordum. Bazen 4 veya 5. seferde kapanıyordu. Ben kapattıktan sonra tam kapanmadıysa kilit kısmına elimle kuvvetli bir şekilde baskı uygulayarak tam kapanmasını sağlıyordum. Geçenlerde bağaj kapağını yarıdan fazla indirdikten sonra kendi ağırlığı ile aşağı bıraktım ve sorunsuz kapandı. Yaklaşık 25-30 cm kala kapağı bırakıp kendi ağırlığı ile düşmesini sağlayarak kapatıyorum. Çoğunlukla sıkıntısız kapanıyor. Komşumda iki araç var Citroën ve Hyundai. Bir işlem için arka tamponlarını söktüğünde görmüştüm, bagaj kısmından tampona doğru sac kısmında hava akışını sağlayan boşluk vardı. Kendi aramızda bagajın daha rahat kapanmasını sağlamak için mi öyle bir şey yaptıklarını konuşmuştuk. Acaba bizim araçlarda var mı kontrol etmek lazım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tekrardan selamlar. Belli bir hızdan sonra düz yolda tümsek, mazgal vb yerden geçerken aracın arkası S çizer gibi yapıyor. Bunun başlıca sebebinin arka tarafta torsiyon çubuklu sistem olmasından kaynaklı diye biliyorum. Bu kadar belirgin olmasada daha önce kullandığım Citroën ve Peugeot araçlar da benzer tavır sergiliyordu. Lakin geçen hafta yazlık lastikten kışlığa geçince ürkütecek derecede çok daha belirginleşti. Yazlıkları sıfır almıştım Sava marka, kışlıklar 2 senelik Matador marka. Acaba lastiklerin yapısından dolayı mı, lastik basıncıyla mı alakalı yoksa arka torsiyon bağlantılarında sorun mu var? Böyle bir tecrübe yaşayan olduysa bilgilendirme yaparsa sevinirim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Epeyce gezindim ayarlarda, hatta arama kısmına yazdım fakat mikrofon kazancı diye bir ayar maalesef bulamadım. Tarif edebilir misiniz acaba?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam merhaba, açıklamalarınızda şanzımanla ilgili pürüzsüz ve akıcı demişsiniz. Sizinki hybrit olmayan 1.4 mü. Benimki hybrit 2022 10bin oldu. Benimkinde vites geçişleri kendini hissettiriyor. Hatta sabah ilk harekette bir kaç yüz metrede bayağı hissettiriyor. Ve normal sakin kullannımda düşük hızda hissettiriyor. Yani belli belirsiz değil yutkunma gibi geçiş var sanki yavaş. Ama tüketimde perfprmansta sıkıntı yok. Bir de r den d ye sabah ilk anda hafifçe belli ediyor. Siz pürüzsüz deyince şaşırdım açıkçası.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba, bir arkadaş da yukarıda şanzıman pürüzsüz ve akıcı demiş, siz de dsg den neredeyse fark yok diyorsunuz. Benim aracımda vites geçişleri hissettiriyor. Yani vites yükselirken sanki yavaş kalıyor gibi.. Sizde gerçekten hiç hissettirmiyormu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Düzenli hızlanma konusunda dsg gerçekten çok hızlı ve kararlı. Kavramaları da iyi durumda ise gerçekten mükemmel çalışıyor. Kullandığım hiç bir tam otomatik şanzıman ile o kadar hızlı vites değişimi tecrübe etmedim, düzgün bir dsg ile sanki elektrik motoru var gibi oluyor. Vitaranin şanzımanı pürüzsüz ve akıcı ama pek hızlı değil, lakin şehir içinde ve ani eğim değişimine tepki verme konusunda çok kararlı. Benim aracımda turbo olmadığı için çok ani tork değişimleri de olmuyor büyük ihtimalle. Mesela yarı otomatik tek kavramalı şanzımanda turbosuz motor daha az rahatsız edici çalışıyor. Sakin araç kullanan birisiyim, -16 derece civarında bile ilk kalkış anından itibaren gayet güzel işliyor şanzıman. Araçtan çıkarken vitesi N ye alıp yükü el frenine bindirip ardından P ye alıyorum. P den çıkarken de frene tam basıyorum anlamsız bir ses ve hareket hissetmedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkür ederim cevabınız için..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Herkese merhaba, yıllar önce açılan bir konu olduğundan tabiki tüm mesajları okuyamadım. Vitara almayı düşünüyorken yorumlarınız yol gösterici olacaktır.
- yıllardır şirket aracı kullandığımdan araba yatırımı yapmamıştım. Geçen sene artık bir araç almam lazım diyerek önce çok severek 2014 500L almış ve kısa süre sonra vitesi ve bazı kronik olabilecek sorunlarından korkarak satmış ve 2020 clio almıştım.
-aracı eşim kullanıyor zaten(oğlanı okula götürüp getirmek ve günlük ihtiyaç vb.) Ben şirket aracına devam ediyorum. Önce çekme karavan merakımız ve hafta sonları stres atarım düşüncesi ile ya keşke 4x4 alsaydık dedim ve gecikmeli de olsa vitaraya karar kıldım.
-sıfır için 1.430 teklif aldım 4x4 1.4 premium
-2020-2022 arası 1200-1300 arası değişken fiyatlar var.
-clio piyasası 900 civarı (takasta 870 sayıyorlar) üzerine çok fazla koymadan 2018 1.6glx alabiliyorum gibi. (60-70k km max)
Gönül ister sıfır yada yüksek model alayım ama kredilerin neredeyse hiç olmadığı dönemde 2018 e yoğunlaşmak durumundayım.
Kafamdaki sorular şunlar;
-sunroof sorun çıkarıyor mu? Kronik bir sıkıntısı var mı? 500L perde sorunları yüzünden açıp kapatmaya korkuyordum bozulacak diye.
-1.6glx performans beklentim yok ki genelde eşim kullanacak (mevcut araç da sonuçta 1.0 clio) şehir içi 3km git 3km gel. Atmosferik motor aman sakın alma turbo olsun mu dersiniz. 2018 boosterjetlerde de sunroof olmaması can sıkıcı, tercih etmek istemiyorum açıkçası. (Oğlan özellikle sunroof olsun istiyor)
-multimedia sorunlarından bahsedilmiş,olurda sorun yaşarsam güncel bir versiyon alıp takılması çok maliyetli bir iş mi?
-2022 model ile 2018 arasında 250-300bin gibi bir fark var. her ne kadar az gibi görünse de mevcut kredi oranları ve kısa vadeler yüzünden imkansıza yakın bir bütçe benim açımdan. 4 yaş gerçekten çok mu önemli yoksa kasa aynı donanım aynı motor verimlilik çok takılmassan ve temizi bulursan al geç mi dersiniz.
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2017 1.6 glx 4*4 kullanıyorum.
Ben de sunroof hiç sorun çıkarmadı. Sık sık kullanır eşim. Çocuk çok seviyor. Defalarca sağanak yağmur gördü araç, su da almıyor sunroof, tahliye kanalları da hiç tıkanmadı. Perde de gayet sorunsuz bende. Yani sunroof komple sıkıntısız benim için. Alırken sızdırmazlık ve mekanizmayı kontrol edin yine de.
Biz özellikle turbosuz tercih ettik, çünkü genelde şehir içi kısa mesafe kullanılıyor. Kısa mesafe ve şehir içi kullanımlarda turbo bence pek gerekli değil. Bozulma ihtimali olan extra bir parça. Eşim aracın performansından memnun. Sport moda alınca oldukça keyifli oluyor.
Multimedyam hiç sorun çıkarmadı şükür. Kameraya bir ara su girdi galiba, o ara aşırı yağışlı idi, bozuldu, sonra kendiliğinden düzeldi, hala sıkıntısız.
Bende şafttan düşük hızda bir kuş sesi geliyor, yağlayınca geçiyor, sonra gene geliyor, ama kullanımda sıkıntısı yok. Kapı gergileri ve ses yalıtımı kötü. Boyutlar itibariyle pratik bir araç, bayan kullanımına uygun, aynalar falan iyi büyüklükte.
Yeni modellerde donanım farkları var. Bizim aa keşke olsaymis dediğimiz bir fark yok. Ama kişisel tercihtir neticede. Hatta bizde stepne var.
Bu fiyata alınabilecek en kabiliyetli 4*4 bence kendisi. Yağışlı havalarda başka araçlar gaj guj ederken, önleri arkaları gezerken siz rahatça yol alabilirsiniz tabi iyi bir lastikte şart. Aracın 4*4 algoritması auto mod ile bile gayet yeterli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkür ederim cevaplar için.
Yeni modelle arada donanım farkı ne var ki? Ön ızgara vs detayı hariç sanki her şey aynı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Tabi ki bir dsg gibi değil ama diğer kullandığım tam otomatiklere göre çok daha pürüzsüz geçişler. İlk kalkışlarda yada soğuk motor durumunda da ekstra bir sertlik hissetmiyorum. Dur kalk trafiğinde de mümkün olduğunca "N" ye alarak kavramayı rahatlatıyorum. Kısacası aynı dsg gibi kullanıyorum.
-
Cevabınız için teşekkür ederim. Sizinki hangi motor hybritmi. Aracı sıfır aldım. İlk zamanlar hakikaten pürüzsüz denilebilir çok çok az hissettiriyordu. Ama şu an örneğin sabah ilk bir kaç yüz metrede bayağı geç atıyor. Sonrasında da geçişler belirgin geç atıyor. Sakin kullanırım. Aracı üzmem ve şanzımanın yükünü el frenine bindiririm o şekilde park ederim. Neyse servise sorucam artık.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İlk aldığınız duruma göre farkı hissettiginize göre belirttiğiniz şekilde servise danışmak daha iyi olur bence de. Biz 30-40 bin km yaptık galiba, hiç fark yok şanzımanda. Hatta epey dur kalk trafik de gördü araç. Ama 1.6 ile 1.4 şanzıman kodları farklıydı galiba. Bir de işin içine hibrit girince sistem karmaşıklığı artıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haklısınız, bakalım servis ne diyecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba 2017 Vitara sahibiyim. Ön sağ park sensörü devamlı uyarı veriyordu. Uyarı kesildi.Şimdi çalıştırdığımda Park sensörü hatası servise götürün diye uyarı veriyor ve sensörler çalışmıyor.
Bulunduğum şehirde servis yok. Oto sanayide bilgisayara takıp bakmamız lazım. Büyük ihtimal sensörlerin değişmesi gerekir. Ama bulamayabiliriz dediler.
Benzer sorun yaşayıp çözebilen var mı acaba?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X