Arkadaşlar Honda yı satıp vitara almayı düşünüyorum. Ulaşılabilecek seviyede SUV araç. Ama araç hakkında bilgim yok. Farklı araç kullanıp şimdi vitara kullananlar cevaplarsa memnun olurum. Sizce geçmeye değer mi ? Özellikle ikinci el satış kafamı kurcalıyor. Nasıl acaba satışı.Teşekkür ederim |
Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (433. sayfa)
-
-
Merhaba, aracımı bugün teslim aldım. Vitara 4x4 Elegance.
Bugüne kadar Hyundai, Opel, Citroen kullandım, en son manuel C3'üm vardı, onu satınca Vitara aldım.
Araçla ilgili pek tecrübem yok, bugün test sürüşü yaptıktan sonra ikinci kez kullandım. Fakat araştırmalarımdan ve gözlemlerinden gördüğüm kadarıyla sizi kolay kolay servis, sanayi dolaştırmayacak, özellikle sunroof olmayan versiyonu fazlasıyla ferah, çift renkleri yolda dikkat çeken, iç tasarımı ve malzemeleri sıradan hatta çoğu kişi için demode, teknolojik olarak doyurucu, alt donanımı ve üst donanımı arasında ahım şahım fark olmayan, her durumda güvenlik hissiyatı veren, cüssesine göre gayet iyi yakıt tüketen, sürüşü çok keyifli, elektrik desteği sayesinde güzel hızlanan, ses konusunda yalıtımı üst seviye olmayan ama nihayetinde kaliteli, keyifli bir araç.
Günümüzde piyasadaki payı çok daha fazla olan araçlara göre içi gayet mütevazı, şahsen ben tasarım olarak çok beğeniyorum ama çoğunluk VAG, Stellantis vb. popüler araçların iç dizaynlarını daha çok beğenecektir. Bende sanki eski Suzuki'lerin üstüne dışarıdan çok daha modern görünen ama içinde klasik çizgisinin dışına çıkmayan bir tasarımı var aracın, bu benim hoşuma gidiyor açıkcası ama çoğu kişi için eleme sebebi olsa gerek.
Biz aracı eşimle birlikte kullanacağız. Eşim de boyutlarını, kullanım rahatlığını, ferahlığını çok beğeniyor. Küçük kızımız var, onun da rahatça ve güvenle binebileceği, bize servis, sanayi uğraştırmayacak, uzun süre satmayı düşünmeyip kullanacağım bir araç olarak düşünerek ikinci el tarafını çok da düşünmeden aldım açıkcası.
Tahminim ikinci elde popüler markaların araçları kadar gözde olup çok hızlı satılmayacaktır ama bayilere az sayıda araç geliyor olmasına rağmen ben yollarda yine de bol bol Vitara görüyorum. Bence Vitara geçmişten beri gelen kalite ve sağlamlık hissiyatı olan bir araç her şeyden önce. Özellikle 4x4'leri için mutlaka alıcı bulacaktır ama on günde ama yirmi günde, bence bu daha çok aracın durumuna ve fiyatına bağlı. Ben normalde 4x2 düşünüyordum ama 4x4 için aldığım fiyat farkının çok makul olduğunu ve olası bir aracı satma durumunda 4x4'ün daha gözde olacağını düşünerek 4x4'te karar kıldım. Umarım satmaya ihtiyacım olmaz ve uzun yıllar sağlıkla kullanırız.
-
Teşekkür ederim -
Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler dilerim -
Valla çok teşekkürler, denemedim ama çok mantıklı. Deneyeceğim -
Park sensörü taktırmam lazım araca, en uygun 1500 liraya bulabildim servislerden. Bir tanesi coşmuş, 4000 lira fiyat verdi... :)
-
Kazasız belasız güle güle kullanın.. -
Çok zayıf bir motor seçeneği ile üretilmiş. Vitara'nın var mı bilmiyorum ama S-Cross'un ve Grand Vitara'nın tam hibrit seçenekleri var.
-
Yurtdışında Vitaranın da tam hibrit modelleri var. Aşağıdaki görseli oradan aldım. Kullanılan K15C kodlu motor, 1.5 lt atmosferik. Şanzıman da tork konvertörlü değil anladığım kadarıyla. Tork konvertörlü şanzımandan daha hafif olduğuna göre muhtemelen tek kavramadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan84 -- 13 Ekim 2023; 15:42:47 > -
Görselin altındaki şanzımanla ilgili ("Transmission" bölümü) açıklamalardan anladığım kadarıyla robotize yarı otomatik şanzıman galiba.
-
Aynen öyle, otomatikleştirilmiş manuel vites. Emisyon ve maliyet kaygısı bence.
-
Merhaba,
Aracım 2022 Vitara 4x4 modeli. Alalı tam 1 yıl oldu, km 12000. Bunun yaklaşık 3000km'si uzun yol, gerisi İstanbul trafiği. Araç %90 oranında tavan bagajı ile kullanıldı. Klima ağırlıklı aktif.
Şu an ortalama tüketim ekranda 7,3 lt/km.
-
Arkadaşlar, bu araçların yağmur sensörü nasıl çalışıyor? Sileceklerin otomatik devreye girmesi gerekmiyor mu? Ya da yağmur sensörü yok mu, sitesinde var diye görünüyor ama ben çözemedim sanırım.
Uyuz olduğum bir kaç şey var, ilki kapılar, kapıları belli bir sertlikte itmek daha doğrusu belli bir ivmede bırakmak gerekiyor kapanmaları için, özellikle bagaj kapısını kapatmak bazen çok sinir bozucu oluyor, benim araca mı özel bilemedim.
Diğeri, camları açık unutunca kapatmak için aracı çalıştırmak gerekiyor. Sadece elektrik verince camlar kontrol edilmiyor. Ne saçma bir şey yahu. Acaba çocuk için cam kilidini aktif ettiğimden mi böyle oldu bu, şimdi yazarken geldi aklıma, deneyeyim ben bunu...
Bir diğeri, adaptif hız sabitleme çok güzel ama frene bastıktan sonra nasıl yeniden aktif ediyoruz çözemedim, ancak iptal edip yeniden ayarlayarak devreye alabiliyorum tekrar.
Şimdilik 1,5 haftalık kullanımda bunlar dikkatimi çeken olumsuz ya da alışmam gereken özellikler. Bunlar haricinde, aracı kullanmak çok keyifli gerçekten, bugün berbat trafikte üç saat sürdüm, önceki aracımda yorulduğumun çeyreği kadar yorulmadım sanırım, bunun ciddi kısmı vitese yazar ama araç bana güven veriyor açıkcası, üstteki bir kaç madde dışında çok memnunum.
Ha bir de zırt pırt öten çarpışma uyarı sistemini kapatmayı denedim ama düğmeye basınca bir şey olmuyor. Yarın tekrar deneyeceğim bakalım.
Park sensörü de taktıramadım daha, araç kamerasının tam ortada değil de kenarda olması tuhafıma gidiyor çok. Ben bile böyleysem hanım kimbilir nasıl zorlanır. Nispeten uygun fiyat veren servisle de randevulaşamadım, saatler uymuyor, diğerleri de fazla kazık. Basit bir park sensörüne 4000 lira istemek nedir ya... Güvenilir bir yer bilsem gidip sanayide yaptıracağım valla...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saig10 -- 16 Ekim 2023; 20:39:32 >
-
Silecek kolu bir kademe altta olacak, bilezik de Auto konumunda olunca otomatik çalışıyor.
Bagaj kapısını arabanın herhangi bir kapısı açık iken kapatmayı deneyin, çok rahat kapandığını göreceksiniz. Tüm kapılar kapalı iken kapatmaya çalışınca içeride ani hava sıkışması oluyor galiba. Kapılar bende çok sert değil ama gergiler çok kalitesiz. Kapı yerinde durmuyor.
Evet cam kilidi. Normal de yarı kontak veya marş basmadan kontak yapınca kumanda tuşlarına enerji geliyor.
2 yıl boyunca tampon tampona trafikte kullanıldı, 80b kmye yaklaştık. Şanzıman şu an bile sanki sıfır gibi pürüzsüz ve akıcı, süper hızlı çift kavramalı şanzımanları aynı durumda hayal edemedim. Yani şanzımana pek yazmıyor gibi. Bi yağ değişir rahatlar çok olsa.
Adaptif hız sabitleme için resume tuşu vardı sanki. Pek kullanmadığımdan hatırlayamadım tam.
Çarpışma uyarı genelde köprülere ötüyor bende, onun dışında pek sesi çıkmıyor, her köprüye de ötmüyor bu arada.
Kamera ilk başta bana da garip gelmişti, şu an eşim benden daha fazla hakim. 3-5 kere duvara geri geri yanaştıktan sonra alıştım diyor, hatta bir ara kameraya su kaçtı galiba eksikliğini çok hissetmiş. Sensör de dalgınlık durumunda öttüğü için iyi oluyor.
Aslında ben daha büyük bir araca geçmek istiyorum ama aracı eşim kullanıyor, fazlaca alışmış, değiştiremiyoruz :)
-
Sabah Adaptif hız sabitlemeyi ve cam kilidini denedim, sorun yok. Yağmur sensörünü de deneyeceğim ilk yağmurda :) Teşekkür ederim bilgiler için. :)
-
Hayırlı olsun. Tüm kapılar kapalıyken tek açık kalan bagaj veya kapıyı kapatmak zorludur. Bunun ilk sebebi vakum, diğeri ise mikron ölçülerde kaporta burulması olabilir. Bilmiyorum, tüm Vitara'larda bu böyle.
Yarım kontakta camların kesinlikle kontrol edilebiliyor olması gerekli. Kullanma kılavuzunda da yazıyordur ama aracınızın düğmeyle çalıştığını varsayarak şunu söyleyim: Aracı çalıştırmak için frene basıyorsanız frene basmadan düğmeye basın, yarım kontakt olacaktır. Kılavuza bakın.
Frene bastıktan sonra 'SET' veya 'RES' tuşuna basarsanız tekrar aktifleşmesi lazım. Fren ve 'cancel' düşmesi aynı işlevi görüyor olması lazım. Ancak 'cruise' düğmesine basarsanız sistemi kapatmış olursunuz. O zaman tekrar 'cruise' düğmesine basmanız gerekir.
Çarpışma uyarı sistemi zırt pırt devreye giriyorsa belirlenen standartlara göre daha emniyetsiz kullanıyorsunuz demektir. Yani takip mesafeniz veya öndeki araca göre frenleme alışkanlığınız emniyet standartlarına göre daha geç, öndeki araca hızlı yaklaşarak veya çok yaklaşarak şeklindedir. Ben acelem varken sistem çok sık öter mesela, rahat kullanırken ise hiç bir zaman devreye girmez. Bunu tespit etmek ilginç bir deneyim oldu. Yayalara karşı da sistem ekstra hassastır, mesela kaldırımda yürümeyen veya çok yakın yüryen yayaların yanından çok çok çok yavaş geçmek gerekir. Sistemi devre dışı bırakmak için tuşa epeyce basılı tutmanız gerek. Bir sinyal sesi ve göstergede sarı ikaz yanar. Otopark otomatik bariyerlerine de dikkat edin, bariyer tam açılmadan hesaplayarak aceleyle kalkarsanız sistem ani frene basarak aracı durdurur, başıma 2 kez geldi.
Geri görüş kamerasındaki çizgiler tam bir saçmalık, alırken de uyarmamaları eksiklik ve hata. Park sensörü mutlaka taktırın ve dikiz aynalarından kontrol edin kenarları. Geri görüş kamerasını nesnelere yaklaşmak, insan, çoluk çocuk, hayvan, alçak nesneler için kullanmak dışında detaylı yaklaşma ayarları için kullanmayın.
Ben 3 yıldır kullanıyorum, başka araca binmem. Bazı tuhaf özelliklerine alışınca alınacak en iyi arabalardan birisi. Daha iyisi için 2-3 kat para vermek gerek yani değmez.
-
Teşekkür ederim hocam, gerçekten aracın bazı tuhaf özellikleri var, Japon kafası bize göre farklı çalışıyor belki ama şimdiden çok sevdik. Ferahlığı, sürüş keyfi muazzam. Biz bir de küçük arabadan geçiş yaptık, binelim diye iple çekiyoruz ama maalesef ancak işe gidip gelebildik henüz :) Ay başında uzun yolda ve hafif arazi koşullarında da test edeceğiz inşallah :)
Kapı konusuna alışacağım, benim araca özel bir durum olmadığından yapacak bir şey de yok. Cam olayını bugün denedim, frene basılı değilken iki defa start'a basınca camlar kapatılabiliyor.
Adaptif hız sabitleyiciyi de @bingojungle hocamın tarif ettiği gibi res tuşuyla yeniden devreye alabildim bugün. Harika bir olay gerçekten.
Şu çarpışma önleme sistemi çok ilginç. Hiç sizin dediğiniz gibi düşünmemiştim, genelde çok sakin kullanırım ama belki çok da güvenli değil kullanış şeklim. Dikkat edeceğim buna.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saig10 -- 17 Ekim 2023; 18:10:16 >
-
Aynen hocam size özel değil, genelde bizim toplumda böyle kullanılır araç :)) Ben de bazen öyleyim, yazdığım gibi özellikle acelem varsa. Sakin kullanıyorum diyorsanız öyledir, demek ki öndeki araca yaklaşma mesafesi ve hızı Japon bir yolcuyu biraz ürkütebilir. 20-30'la bile yaklaşıp frenlemeyi biraz "geç" yapınca bile sistem devreye girebiliyor. Bence alışın hiç kapatmayın. Çünkü Allah korusun hiç görmediğiniz bir engeli bile Vitara algılayıp acil fren yapacaktır, çarpışma olsa bile en azından yavaşlayarak çarpacaktır. Takip mesafesine hep dikkat, sonuçta fizik kuralları değişmiyor, yeterli mesafe yoksa maalesef Tesla dahil hiç bir araç kazadan kurtarmıyor. Bu sistem beni 1 kez kurtardı bu arada. Ana yola katılırken soluma bakıyordum, o sırada önümdeki araç aniden durmuş, Vitara da bir anda kendi kendine durdu. İyi ki arkamda başka araç yoktu. Çok yavaş süratlerde devreye girmeyebiliyor, nasılsa devreye girer diye düşünmeyin. Cruise kontrol devredeyse ama yavaş da gitseniz araç sizi durduruyor. Ağır akan trafikte muhteşem bir sistem, hiç yorulmadan gidiyorsunuz. Takip mesafesini de uzun yolda üç çizgi, ağır trafikte tek çizgi yaparak kullanıyorum ben. İki çizgi de şehir içinde bazen normal koşullarda iyi oluyor. Aslında çok değişkenli bir trafikte pek de pratik olmayabiliyor sürekli önümüze geçen araçlar oluyor falan. Bir de eğer cruise kontrol devredeyken eğer frene basmak lazım olduğunu hissediyorsanız basın, sisteme bırakmayın. Kendimce ufak tavsiyeler işte, belki de gereksiz, en iyisini siz kullandıkça bulursunuz zaten. Tekrar hayırlı olsun
-
Vallahi hocam ne kadar sakin kullanıyorum desem de burası İstanbul, öndeki araçla ideal takip mesafesini korumaya kalktığın an hop iki araç dalıverir oraya, haliyle insan bazı tepkisel sürüş hareketleri geliştiriyor :) Japonlar mutlaka farklı yaklaşıyordur bu olaylara...
Bugün ilk defa ACC ile aracın durup yeniden kalkmasını tecrübe ettim. Muazzam sistem gerçekten. Ben eskiden beridir hız sabitlemeyi her fırsatta kullanırdım zaten ama adaptif olanı bir başkaymış. Takip mesafesini ayarlama seçeneği de çok güzel. Adamlar yapmış...
Bu kadar güzel teknolojilerin olduğu araca böyle kapanan kapılar ve de bu ekran yakışmıyor. Ekran çalışıyor çalışmasına ama android auto'da düşük çözünürlük var, geri viteste kamera bir iki saniye kadar geç veriyor görüntüyü hem de ekran çizgileri yanıltıcı, keşke daha orijinal ve araçla daha bütünleştirilmiş bir ekranı olsaydı ama neyse ne artık...
Teşekkür ederim tavsiyeler için, çok faydalı bilgiler edindim sizler sayesinde. Umarım hep beraber araçlarımızı kazasız belasız kullanmaya devam ederiz.
-
Kapıların kapanması ile ilgili kendimce bulduğum bir ipucu vereyim.
Aracın içince iseniz herhangi bir camı az indirdiğiniz takdirde kapılar kolay kapanacaktır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X