Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (431. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.010
Cevap
183
Favori
971.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 429430431432433
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ofarbil O kullanıcısına yanıt

    Suzuki logosunda takılı kalmışken alttaki küçük RST (reset) deliğine bir kalem ucu, kürdan, vs. ile basılı tutun bir süre. Yeniden başlaması lazım. Eğer yine aynı noktada takılı kalıyorsa muhtemelen servis müdahalesi gerekir.

  • Birçok kez denedim reset atmayı ama hep aynı yerde takılıyor. İzmirde götürebileceğim bir servis bilen var mı ?

  • ofarbil O kullanıcısına yanıt

    Aracın garantisi bitmiştir herhalde (ekstra bir uzatma olmadıysa). O yüzden doğrudan Daiichi (multimedya üreticisi) ile iletişime geçebilirsiniz. Onlar sizi yönlendirir sanırım. Eğer İzmir'de anlaşmalı servisleri yoksa muhtemelen İzmir'deki Suzuki servislerine yönlendireceklerdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smksahin -- 22 Ağustos 2023; 0:51:19 >
  • ofarbil O kullanıcısına yanıt

    Aşağıdaki adreste sayfanın en altında servis listesini içeren bir link var ("Türkiye'deki diğer servis noktaları" yazısına tıklayın). Açılan PDF belgede İzmir dahil Daiichi servis noktalarını görebilirsiniz.


    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)www.daiichi.com
    Servis Hizmetleri – DAIICHI Elektronik
    https://www.daiichi.com/tr/servis-hizmetleri/
  • teşekkürler. Listedeki izmir servislerine baktım ama hiçbiri araç multimedya sistemiyle ilgili gibi gelmedi bana. Daha önce İzmir de servise götürmüş olan ve yardımcı olabilecek kimse var mı ?

    Ya da sisteme nasıl format atabileceğimi söyleyebilecek birisi ?

  • Ben yeniledim, çünkü anakart arızası diyerek dünyanın parasını istemişlerdi.
    internetten açık şifreli, 1.6ghz, 16gb ram, PIP, android 9 olanı aldım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ofarbil O kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla Daiichi'nin tek işi oto multimedya, dolayısıyla servislerin de konuyla ilgisi olması beklenir. Ama bazen şirketler bürokratik formaliteleri yerine getirebilmek için ilgisiz servislerle de anlaşma yapabiliyor. En doğru bilgiyi Daiichi'den edinebilirsiniz.


    Normal şartlarda sisteme format atabilmek için (yani fabrika ayarlarına dönebilmek için) cihazın açılması ve ayarlar altında ilgili seçeneğe ulaşabilmeniz gerekir. Ancak belki cep telefonlarında olduğu gibi güç (PWR) ve ses arttırma/kısma tuşlarına uzun basarak doğrudan kurtarma (recovery) menüsüne erişmek mümkün olabilir. Ben hiç denemedim ama başka seçeneğiniz yoksa bu şekilde farklı kombinasyonları (Güç+ses arttırma, Güç+ses kısma veya Güç+ses arttırma+ses kısma) deneyebilirsiniz. Kolay gelsin...

  • Merhaba arkadaşlar, ben de dun aranıza katıldım 2017 model 1.6 GLX 4x4 aldım. Sormak istediğim birkaç husus var. Bu konuda henüz forumu tümüyle okuyamadım. Bu nedenle beni mazur görün.

    -Araç detaylı experde temiz çıktı ancak, 140 150 arası direksiyonunda titreme var. Lastiklerden mi bilemedim.

    - kolçak için bana önerebileceğiniz bir seçenek var mı?

    - geri görüş kamerasından uyarı sesi gelmiyor, ayrıca çizgiler de yok. Ne yapmalıyım?


    Şimdilik bunlar, yardımcı olursanız sevinirim...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ofarbil O kullanıcısına yanıt

    Eğer servisle sorunu çözemez ve cihazı gözden çıkarırsanız;


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/155321147


    Ben yabancı forumlardan araştırıp android 6 ya yükseltme rehberi hazırlamıştım. Biraz kompleks bir iş. Öncelikle bu özel versiyon android 6 yüklemeden recovery menüye girmenin bir yolu bildiğim kadarıyla yok. Android 6 yüklemek için ise normalde arayüze ulaşabilmeniz ve cihazı update moduna sokacak bir uygulama yüklemek gerekiyor. Arayüze ulaşamadığınızdan update moduna almak için zorlu bir işlem yapmanız gerekir. 'Eğer donanımsal bir problem yoksa.' Cihazı söküp devreye elle müdahale etmek gerekiyor. Hazırladığım rehberde bu da mevcut. Fakat bu işlerle aranız yoksa ve cihazı gözden çıkarmadıysanız hiç bulaşmayın.

    Bizim cihazlarla ilgili geniş bilgi şu forumda mevcut. Android 6 cfw yüklemeden recovery menüye girip format atmanın bir yolu varsa biri mutlaka burada bilgi paylaşmıştır.


    https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=707069


    Rus sitesi olduğu için chromeda siteyi Türkçeye çevirmeyi kullanmıştım.


    Bu da ingilizce bir forum. Android 6 yüklemeyi 4pda'dan destekle paylaşmışlar. Üye olup sorununuzu anlatırsanız bir cevap gelebilir format için.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stylerbb -- 31 Ağustos 2023; 10:4:34 >




  • stylerbb kullanıcısına yanıt

    Sn. stylerbb, DH Yeni Suzuki Vitara başlığına bir arkadaşın hatırlatmasıyla son dönemlerde bakmaya başladım. 2015-2018 modellerde kullanılan Daiichi multimedyayı Android 4.4'den Android 6.0'a yükseltme rehberiniz çok iyi hazırlanmış gerçekten, elinize sağlık.


    Ben de bu işlemle ilgili XDA linkini 2018 sonlarında aracımı aldığımda (aracım 2015 Vitara - evet yeni Vitara aslında ilk olarak 2015'de sınırlı sayıda gelmiş Türkiye'ye) yenivitara.com forumunda paylaşmıştım o zamanlar. Ancak Android 4.4 işimi gördüğü için (temel olarak Yandex Navigasyon'u çalıştırabilmesi) o zamanlar bu yükseltme işine kalkışmamıştım. Bir kaç ay önce Yandex Navigasyon'un Android 4.4'de çalışan son versiyonu (6.40) artık Yandex sunucuları tarafından desteklenmeyince (online özellikler çalışmıyor) yeniden bu Android 6 yükseltmesini yapmayı düşündüm (Yandex Navi'nin yeni sürümleri en az Android 5 istiyor) ve yenivitara.com forumundan bir arkadaşımızın paylaşmasıyla sizin buradaki rehberinizi öğrendim.


    Ancak son bir seçenek olarak herhangi bir ekstra donanım kullanmadan Android multimedyaya Android Auto özelliği ekleyen Headunit Reloaded (HUR) uygulamasını denedim ve gayet başarılı bir şekilde çalıştı. Hem de hem kablolu hem de kablosuz Android Auto özelliği gayet iyi çalışıyor ve HUR uygulaması Android 4.1 ve üzeri cihazları destekliyor. O yüzden Android 6 yükseltme işini şimdilik rafa kaldırdım.


    Siz sanırım Android 6 yükseltmesini yapalı 5-6 ay olmuş. Önceki 4.4 versiyona kıyasla nasıl buldunuz? Cihazımızda sadece 1 GB RAM olduğu için ve işlemci kapasitesi de artık düşük kaldığı için Android 6, Android 4.4 kadar performanslı mı yoksa daha mı ağır kalıyor? Eğer denediyseniz Yandex Navi'nin yeni versiyonları halen verimli bir şekilde çalışabiliyor mu Android 6 üzerinde?


    Ben Android 4.4 haliyle bile ilk başta Google Play'i şifreli Ekstra Ayarlar altındaki Config Info bölümünden aktive edip (normalde Google Play kapalı geliyor Daiichi multimedyada) Google Haritalar'ı kullanmayı denedim. Ancak güncellenen Play Store ve Play Services ile birlikte Google Haritalar bizim cihaza fazla ağır geliyordu ve uzun süreli kullanımlarda (bir saatten fazla) cihaz aşırı ısınıp kilitleniyordu ve soğuyana kadar tekrar çalışmıyordu. O yüzden Google Play'i tekrar inaktif duruma getirmiştim (tabi önce Play Hizmetleri'ni ve Play Store güncellemelerini kaldırıp) ve Google hizmetlerini gerektirmeyen Yandex Navi'ye yönelmiştim. Yandex Navi uzun yıllar gayet güzel çalıştı bizim cihazlarda, ta ki yukarıda bahsettiğim durum oluşup Android 4.4'de Yandex Navi desteklenmez olana kadar.


    Sanırım biraz uzun oldu ama benim gibi multimedya tarafına meraklı olan sizin mesajı görünce bunları paylaşmak istedim :)


    Son not: 2015-2018 modellerde bildiğiniz gibi GPS anteni ön camın sol tarafındaki direk içine gizlenmiş ve bu haliyle pek verimli olamıyor. Bu forumda daha önce paylaşıldığı gibi anteni oradan alıp tercihen ön konsol üstüne (veya içine) ama gökyüzüne düz bakacak şekilde yerleştirmek çok etkili oluyor. Benim gibi bu iş için ön konsolu ve multimedyayı sökmek istemeyenler anteni sol direkten söküp (herhangi bir alet kullanmaya gerek yok, elle yapılabiliyor) hemen ön camın dibinde sol tarafta direğin alt kısmına konsolun üstünde açıkta duracak şekilde yapıştırabilirler (camın sol dip kısmında durduğu için pek göze batmıyor). Detayları yenivitara.com forumunda paylaştım.





  • stylerbb kullanıcısına yanıt

    Son verdiğiniz link yanlış olmuş sanırım. Siz benim de az önce bahsettiğim Headunit Reloaded (HUR) uygulaması ile ilgili linki vermişsiniz. Android 6 yükseltmesi ile ilgili link aşağıdaki olmalı:


    https://forum.xda-developers.com/t/how-to-update-you-quadcore-r16-tonghai-allwinner-topway-eincar-from-4-4-5-1-to-6-0.3635779/

  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Evet hocam düzelttim teşekkürler :)

  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim düzgün bir rehber olması için elimden geleni yaptım :)

    Android 6 ile marketten her yazılımı indirip çalıştırabiliyorum, öncesinde yazılımların market versiyonları 4.4 üzeri istediği için çalışmıyordu, webden eski versiyonlarını bulup yüklüyordum. Yandex navi, google maps , youtube, spotify , youtube music , iptv vs.. Fakat ram yetersiz olduğu için navigasyon ya da spotify açılana kadar baya beklemek ve arada bildirim çubuğundan ram temizlemek gerekiyor. Program açıldıktan sonra sorun olmuyor. Programların light versiyonlarını da denedim ama ciddi bir fark olmadı. Şöyle ki googleplay hizmetlerinde devamlı yazılım denetimi var. Arka planda zaten rami sömürüyor. Rami genişletmek için sd kart hafızasını ram olarak kullanan programlar var. Birkaçını denedim fakat işe yaramadı. Çok üstüne de düşmedim, farklı metodları da varmış ama uyumlu cfw yazılımlarla vs. Kolay bağlantı uygulaması yetersizdi çünkü sadece ekran yansıtma vardı. Misal navigasyona tıklıyorum , telefonun ekranından başlat diyordu. O yüzden ben de Headunit Reloaded uygulamasını aldım playstoredan. Yalnız bu yazılımla da artık direkt kullanılamıyor. Harici bir wifi programı yükleyip onunla bağlanmak gerekiyor. O da ayrı bir zaman kaybı ve stabil çalışmıyor. Sizdeki yazılım market sürüm olmadığı ve 4.4 uyumlu eski sürüm olduğu için bu sorunla karşılaşmamışsınızdır.

    Ben HUD programı aldıktan kısa süre sonra kolay bağlantı uygulamasına güncelleme geldi. Artık kablolu ya da kablosuz olarak multimedya ekranından telefon arayüzüne dokunmatik olarak tam erişim var. Android telefon kullanıyorum. Android 4.4'de durum ne bilmiyorum. Ama internete bağlayıp multimedyadaki uygulamayı güncelleyip deneyebilirsiniz.


    Günün sonunda android 6 ile kullanımım şöyle oldu. Uzun yola giderken çocuklara multimedyadan iptv ya da youtube'dan izlemeleri için birşeyler açıyorum. Telefonu da navigasyon olarak kullanıyorum. Bazen de kolay bağlantıyı kullanıp ekrana yansıtıyorum, telefonun özelliğini kullanarak ekranı ikiye bölüp sağa spotify sola navigasyonu yerleştiriyorum.

    Kolay bağlantıya kablo ile bağlantı çok pratik ama cihazın usb 'si ile çok yavaş şarj ediyor. Kabloyu bağlayıp multimedyadan kolay bağlantıyı açınca otomatik bağlanıyor, telefondan ekran yansıtmayı seçince telefona tam erişim oluyor. Kablosuz olarak bağlantı biraz zaman alıyor, bağlantı için multimedyayı telefonun hotspota bağlamak , ardından kabloyla bağlayıp ordan çıkıp tekrar wifi seçmek gerekiyor. Birkere yapınca cihaz kapanana kadar artık gerek kalmıyor fakat her kontak kapandığında aynı şeyleri baştan yapmak gerek. Uzun yola çıkarken uğraşılır bununla , kısa mesafede anlamsız oluyor.

    Ama işe giderken genelde kolay bağlantı kullanmıyorum. Telefonun bluetoothuna cihaz bağlandığı için sadece cihazı bluetooth ile telefonun sesini çalacak konuma getirip telefondan navigasyon ve spotify kullanıyorum.

    Yine de eski haliyle mi bu haliyle mi tercih edersin derseniz ben bu halini tercih ederim. Çünkü 4.4'de internete bağlandığım anda googleplay hizmetleri arka arkaya hata verip cihazı resetlemeye başlıyordu. Googleplay hizmetlerini devredışı bırakınca da online hiçbir uygulamayı kullanamıyordum, hesaplarımı giremiyordum, yandex navi dahil hepsi uyarı veriyordu. Bu araca bu sorunlu multimedya yakışmıyordu, o noktada cihazı gözden çıkarmıştım, başka multimedyalar araştırdım, fakat araştırdıkça piyasada satılanların çok güvenilir olmadığını, kiminin yazılımıyla oynanarak misal 2 gb ram olmasına rağmen 4 gb gösterildiğini yorumlardan okudum. Aliexpresste de ilginç bir şekilde yüksek özellikli cihazlar ülkemize yollanmıyor. Genel olarak 2gb ramli cihazlar var. Rami yüksek olan cihazlarda sim kart özelliği var genelde, sanırım o yüzden. Sonra cihazın yazılımına ne yapılabilir diye araştırmaya başladım ve bu noktaya geldim :)

    Ama harici yazılımı yüklemenin her zaman riski var. Çünkü resmi yazılım değil ve standart yollardan yüklenmiyor, rehberde de anlattım, yanlış birşey yapılırsa cihaz brick olabilir. Yani gönül rahatlığıyla bu işe girmek için önce cihazı gözden çıkarmak lazım.

    Gps'le ilgili bilgim yoktu. yenivitara.com forumuna üye değilim şimdi olayım teşekkürler. Ben aracı arkadaşımdan alalı yaklaşık 7 ay oldu. O zamanlar siteyi gördüm ama aktif değildi sanki, öyle kalmış aklımda.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stylerbb -- 31 Ağustos 2023; 11:38:16 >




  • stylerbb kullanıcısına yanıt

    Ben de arabayı aldıktan sonra en çok multimedya tarafıyla ilgilenmiştim. Diğer taraflarında (mekanik, vs.) pek bir sorun yok zaten :) Android 6.0 tecrübenizi paylaştığınız için tekrar teşekkürler.


    yenivitara.com sitesi pek aktif değil artık. Siteyi kuran arkadaş uzun süredir pek takip edemediği için sitede zaman zaman oluşan teknik sorunlar siteye erişimi uzun süre engelleyince insanlar ümidini kesip pek gelmemeye başladı o tarafa. Bir de araç model olarak nispeten eskidiği için sanırım konuşulacak bir çok şey zaten konuşuldu gibi. Ama yine de yıllar boyu yazılmış çok değerli bilgiler var sonuçta ve DH forumda arama yapmak veya eski mesajları baştan okumaya kıyasla bilgiye erişim daha kolay orada. Sonuçta DH forumda her şey bu başlık altında ama yenivitara.com forumunda Vitara ile ilgili her farklı konu için ayrı başlık var.


    GPS antenle ilgili sorun yaşamıyorsanız ellemeyebilirsiniz. Ancak Daiichi'nin anteni koyduğu yer ve pozisyon kesinlikle sorun çıkartıyor. Bazen (özellikle sokak aralarında) konum kaybolabiliyor ya da açık havada bile ilk başta cihazın konum bulması çok uzun (5-10 dk.) sürebiliyor. Bahsettiğim şekilde basit bir yer değişimi (ön konsolu ve multimedyayı sökmeden) çok büyük fark yarattı benim açımdan. Cihaz artık çok hızlı ve doğru bir şekilde konum buluyor ve konumunu çok iyi koruyor. Şu başlıkta görebilirsiniz (benim yöntemim en sonda):


    Aracı aldığımda Kolay Bağlantı uygulamasını (Yeni Vitara forumda insanların çok sorun yaşadığını görünce) yedeğini alıp kaldırmıştım, hiç denemedim. Şimdi HUR uygulaması ile Android Auto çok başarılı çalıştığı için artık denemeyi de pek düşünmüyorum. HUR ile ilgili tecrübelerimi bir sonraki mesajda paylaşayım. Bu bilgiler ışığında tekrar denemenizi öneririm, çok memnun kalırsınız bence.





  • @stylerbb


    Headunit Reloaded Emulator HUR uygulaması ile Suzuki Vitara Android multimedya cihazlara kablolu ve kablosuz Android Auto özelliği kazandırma


    Öncelikle HUR uygulaması bizim cihazla sorunsuz çalışıyor (Uygulama Android 4.1 ve üzerini destekliyor. Ben cihazı orijinal Android 4.4 yazılımıyla kullanıyorum zaten ama Android 6.0 yazılımı ile de çalışması gerekir diye düşünüyorum). Eğer sadece kablolu kullanacaksanız ilk kurulumdan sonra (ilk defa ve bir kereye mahsus kabloyu takınca multimedya tarafında gelen bildirimlerde gerekli izinleri verip, "her zaman" seçeneğini de işaretleyip, telefonunuzda da ekrana gelen veya bildirimler kısmında USB bağlantı seçenekleri arasından yine bir kereye mahsus "Veri Aktar/Android Auto" seçeneğini seçip) sadece USB kablo ile telefonu bağlamak yeterli. Android Auto otomatik olarak başlıyor. Çıkış için de USB kabloyu telefondan çıkarmanız yeterli.


    Kablosuz kullanmak için telefon tarafında da yine aynı geliştirici tarafından yayınlanan Wifi Launcher uygulamasını kullanmak gerekiyor (aslında telefonda bu uygulamayı kullanmadan da kablosuz bağlantı yapmanın bir yolu var, detaylar aşağıda). Android tarafındaki izinler konusu kısıtlandığı için Android 9 ile birlikte bu durum gerekli olmuş. Ama bu uygulamayı bir kere kurup gereken ayarları yaptıktan sonra her şey otomatik olarak çalışıyor. Android 8 veya daha düşük versiyonlu bir telefonla artık HUR uygulamasını (en azından 7.X ve üzeri versiyonları) kablosuz kullanmak mümkün değilmiş. Dolayısıyla telefonunuz Android 9'dan daha eski ise Wifi Launcher kullanamayacağınız için sadece kablolu Android Auto kullanabilirsiniz (ya da HUR uygulamasının eski versiyonlarını deneyebilirsiniz, ya da aşağıda belirtilen Wifi Launcher kullanmadan kablosuz bağlantı için alternatif yöntemi kullanabilirsiniz).


    Multimedya cihazda Play Store aktif olmadığı varsayımıyla (bizim Android 4.4'ler öyle malum) öncelikle telefonunuzda Play Store üzerinden HUR ve Wifi Launcher uygulamalarını yüklüyorsunuz. Headunit Reloaded (HUR) ücretli bir uygulama (vergi dahil 44 küsür TL, sanal kart kullanıyorsanız 50 TL gibi bir limit ayarlayın sorun yaşamamak için). Çeşitli banka ve kartların Play Store kampanyaları kapsamında belirli bir indirim de alabilirsiniz. Ama uygulamanın multimedya cihaza kattıkları düşünülünce bedava sayılır. Günümüzde bile bir çok yeni otomobil halen kablosuz Android Auto desteklemiyor.


    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)
    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)play.google.com
    Headunit Reloaded Emulator HUR - Apps on Google Play
    https://play.google.com/store/apps/details?id=gb.xxy.hr


    HUR uygulamasını telefonda değil Vitara multimedyada yükleyeceğiz aslında ama multimedyada Play Store kapalı olduğu için önce telefonda yükleyip (ama açmıyoruz, yani telefonda çalıştırmıyoruz bunu) sonra aşağıdaki gibi bir APK çıkarıcı uygulama ile elde ettiğimiz HUR APK'sını multimedyaya aktarıp (USB flash bellek, vs. ile) orada kuruyoruz.


    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)
    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)play.google.com
    Apk Extractor - Backup Apk & - Apps on Google Play
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.aicity.apkextractor

    Öncelikle tavsiyem telefonda kurduğunuz HUR ve Wifi Launcher uygulamalarının APK yedeğini alın. Daha sonra her 2 uygulama için de Play Store üzerinden Beta programına katılın (Beta programına katılım otomatik kabul ediliyor ama aktif olması yarım saat kadar sürebilir). Çünkü kablosuz Android Auto'nun sağlıklı çalışması için en güncel Beta versiyonlar daha uygun. Ayrıca ilerde uygulamaya gelecek güncellemeler bizim cihazda sorun yaratırsa elimizdeki APK'lar ile eski versiyona geri dönebiliriz. Beta programları aktif olduktan sonra bu beta sürümlerin de APK yedeğini alın. Şimdi telefonunuzda en güncel beta versiyon Wifi Launcher kurulu olacaktır. HUR güncel beta APK'sını da multimedyaya aktarıp orada kurulumunu yapın.


    Bu şekilde kurulum yaptıktan sonra aşağıda görülen HUR uygulamasının destek sayfasında belirtildiği gibi kablosuz Android Auto kurulumunu yapabilirsiniz. Buradaki talimatları takip edip Wifi Launcher uygulamasında da gerekli ayarları bir kez yaptınız mı, bundan sonra kablosuz Android Auto hızlı ve sorunsuz olarak çalışacaktır.


    HUR ve Wifi Launcher uygulamaları HUR 7.2 ve Wifi Launcher 3.9 olarak güncellendiği için (6 Eylül 2023 itibariyle) yukarıdaki kablosuz bağlantı yöntemleri destek makalesi de güncellendi. Aşağıda özetlediğim yöntemler ve numaralandırma önceki (yani HUR 7.1.X ve Wifi Launcher 3.8.X) versiyonları için geçerli ve makalenin ikinci bölümünde "OLDER version connection" olarak geçiyor. Ancak yeni versiyonlar için olan bağlantı yöntemleri de aslında eski yöntemlerle aynı. Sadece isimlendirme ve sıralama değişmiş. Aşağıdaki eski yöntemlerden sonra onların karşılığı olan yeni yöntemleri de belirtiyorum.


    Kablosuz Android Auto için yukarıdaki bağlantıda 4 farklı yöntem var ("OLDER version connection"). Ben bunlardan ilk üçünü denedim ve başarılı bir şekilde çalıştırdım. Sadece "4. Using in-car WiFi" (yani araç içinde SIM kartlı taşınabilir bir kablosuz modem kullanılması durumu) yöntemini denemedim. Denediğim ilk 3 yöntem, en çok önerdiğimden en az önerdiğime doğru aşağıdaki sırada. Telefonunuzun modeline göre bu sıralama sizin için farklı olabilir yada bazıları sizin için hiç çalışmayabilir:


    1. önerdiğim yöntem (2. Phone creating hotspot): Yani multimedyanın telefonun oluşturduğu hotspot'a bağlandığı yöntem. Bu yöntem en otomatik ve hızlı olanı. Belirtilen ayarları yaptıktan sonra arabaya bindiğinizde telefonda sadece bluetooth'u açmanız yeterli (mobil veri tabi ki açık olmalı zaten), hotspot otomatik olarak açılıyor. Multimedya cihaz açılıp HUR uygulaması başlatıldığında kablosuz Android Auto otomatik olarak başlıyor.
    2. önerdiğim yöntem (1. WiFi P2P also known as WiFi Direct): Yani multimedya ve telefonun birbirine doğrudan Wifi üzerinden bağlanması (telefon veya multimedya hotspot oluşturmuyor). Bu yöntemde arabaya bindiğinizde hem bluetooth hem de Wifi açmanız gerekiyor (mobil veri tabi ki açık olmalı zaten). Multimedya cihaz açılıp HUR uygulaması başlatıldıktan sonra kablosuz bağlantının gecikmeden yapılması için telefonun ekranını uyandırıp kilidini açmanız gerekiyor genelde, aksi takdirde Wifi bağlantısının yapılması uzun sürebiliyor.
    3. önerdiğim yöntem (3. Car creating hotspot): Yani telefonun multimedyanın oluşturduğu hotspot'a bağlandığı yöntem. İlk başta, multimedya cihazda internet (yani sim kart) olmadığı için nasıl hotspot oluşturabilir diye düşünmüştüm ama Android sistemde hotspot oluşturmak için cihazda internet olması gerekmiyormuş, bu vesileyle onu da öğrendim. Belirtilen ayarları yaptıktan sonra arabaya bindiğinizde hem bluetooth hem de Wifi açmanız gerekiyor (mobil veri tabi ki açık olmalı zaten). Multimedya cihaz açılıp HUR uygulaması başlatıldıktan sonra telefonun multimedyanın oluşturduğu hotspot'a kablosuz bağlantıyı gecikmeden yapması için telefonun ekranını uyandırıp kilidini açmanız gerekiyor genelde, aksi takdirde Wifi bağlantısının yapılması uzun sürebiliyor. Telefon multimedyanın oluşturduğu hotspot'a bağlandığında (bu hotspot'ta internet olmadığı için, sadece telefon ile multimedya arasında kablosuz Android Auto bağlantısı için kullanılıyor) ekrana "bu bağlantıda internet yok, mobil ağa geçeyim mi?" gibi bir onay diyaloğu geliyor, onu da onaylamanız gerekiyor. Benim telefonumda (Realme 8, Android 13) bu yöntem de sorunsuz çalışıyor. Yani hem multimedyanın oluşturduğu internetsiz hotspot bağlantısı sürerken (kablosuz Android Auto için gerekli) hem de telefon Android Auto uygulamaları için mobil veriyi kullanabiliyor. Bazı telefonlar bunu yapamıyormuş.


    HUR 7.2 ve Wifi Launcher 3.9 ile birlikte kablosuz bağlantı için hangi yöntemin kullanılacağını her 2 uygulamada da baştan belirtmeniz gerekiyor. Buradaki bağlantı yöntemleri aslında eski yöntemlerle aynı. Sadece isimlendirme ve sıralama değişmiş ve ilave bir yöntem daha eklenmiş (Wifi Launcher kullanmadan kablosuz bağlantı için). Aşağıdaki tabloda yeni yöntemlerin karşılığı eski yöntemleri bulabilirsiniz.


    YENİ YÖNTEM ESKİ YÖNTEM AÇIKLAMA

    ---------------- ---------------- ------------

    1.Network Discovery 4.Using in-car WiFi Araç içi ortak Wifi (SIM kartlı kablosuz modem)

    2.WiFi P2P 1.WiFi P2P Telefon ve multimedyanın direkt Wifi bağlantısı

    3.Create WiFi hotspot on HUR side 3.Car creating hotspot Multimedyanın hotspot oluşturması

    4.WiFi client mode on HUR side 2.Phone creating hotspot Telefonun hotspot oluşturması

    5.Manually connect to Android Auto Headunit Server Wifi Launcher kullanmadan kablosuz bağlantı


    Eklenen 5. yöntem ise Wifi Launcher kullanmadan kablosuz bağlantı yöntemi. Eğer telefonunuz Android 8 veya daha eski ise Wifi Launcher kullanamayacağınız için bu yöntemi deneyebilirsiniz. Telefonunuz Android 9 ve üstü ise Wifi Launcher kullanarak kablosuz bağlantı yapmanız önerilir. Ancak yine de isterseniz Wifi Launcher kullanmadan da bu yöntemle kablosuz bağlantı yapabilirsiniz. Bu yöntem aslında sadece HUR 7.2 için değil önceki versiyonlar için de geçerli. Ancak bu yöntemde Android Auto'nun geliştirici seçenekleri aktif edilerek telefonda "Headunit Server" çalıştırmanız gerekiyor. Benim deneyimlediğim kadarıyla bu durum telefonun pil tüketimini olumsuz yönde etkiliyor (Wifi Launcher kullanmaya kıyasla).


    Bu arada önceki versiyon (HUR 7.1.4) cihazımızda Wifi P2P desteği (yani Wifi Direct) "var" şeklinde gösterirken, yeni versiyon (HUR 7.2) Wifi P2P desteği "yok" şeklinde gösteriyor. XDA forumda bu konuyu sorduğumda geliştiricinin verdiği cevaba göre bağlantı yöntemi olarak Wifi P2P seçilip uygulama yeniden başlatıldığında olması gerektiği şekilde Wifi P2P desteği görünüyormuş. Eğer ilk olarak önerdiğim yöntem (telefonun hotspot oluşturduğu) sizin için çalışmazsa Wifi Direct (P2P) yöntemini deneyebilirsiniz.


    Yeni yöntem terminolojisiyle bu yöntemler içinde benim denediğim kadarıyla en hızlı ve otomatik bağlantı "4.WiFi client mode on HUR side" yöntemiyle oluyor. Yani eski terminolojiyle "2.Phone creating hotspot" yöntemi. Yani telefonun hotspot oluşturduğu ve multimedyanın telefonun oluşturduğu bu Wifi ağına bağlandığı yöntem. Yani normalde de multimedya cihazlarımızı internete bağladığımız yöntem. Ancak burada telefon üzerinden hotspot'u biz kendimiz açmıyoruz. Sadece bluetooth'u açıyoruz (mobil veri tabi ki açık olmalı) ve Wifi Launcher uygulaması (multimedya bluetooth bağlantısı kurulur kurulmaz) hotspot'u kendisi açıyor. Multimedya da açıldıktan sonra telefonun hotspot'una otomatik bağlanıyor (tabi ki bir kereye mahsus hotspot Wifi ağının şifresini girmiş olmamız gerekiyor) ve HUR uygulaması açıldığında kablosuz Android Auto çalışmaya başlıyor.


    Başta kablosuz Android Auto kabloluya kıyasla stabil olmaz, takılmalar olur, çok pil harcar, vs. şeklinde düşünüyordum. Ancak hiç de beklediğim gibi olmadı. Kablosuz Android Auto, HUR ve Wifi Launcher uygulaması ile bizim Daiichi multimedyada (benim cihaz 2. nesil) çok başarılı ve verimli çalışıyor. Kabloluyla arada hemen hemen hiç bir fark yok, üstelik kablo karmaşası da yok, bozuk yollarda kablo oynadı, bağlantı kesildi derdi de yok. Tabi kablosuz bağlantıda da nadiren de olsa kopma olabiliyor ama hemen hızlıca bağlanabiliyorsunuz. Pil tüketimi de çok makul, pili kesinlikle sömürmüyor.


    HUR uygulamasının aşağıdaki (İngilizce) XDA forum sayfasını da takip ederek uygulama ile ilgili gelişmelerden haberdar olabilir, varsa sorularınızı iletebilirsiniz. Geliştiricinin başka işleri de olduğundan kendisinden her zaman dönüş alamayabilirsiniz (bunun için geliştiricinin kendi emailine mesaj atmanız daha iyi olur) ancak forum üyelerinden destek alabilirsiniz.



    HUR uygulamasını Play Store dışında geliştiricinin aşağıdaki kendi web sitesinden de kredi kartı ile satın alabilirsiniz. Ancak siteden alımda fiyat 5 dolar. Siteden almanın bir avantajı ise uygulamanın eski sürümlerini de indirme şansınız var(mış), ben denemedim. Ama Play Store üzerinden satın almada da APK yedeği alırsanız en azından satın aldığınız ve sonraki versiyonlara sahip olabiliyorsunuz.


    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)www.b3itlabs.com
    B3IT - Everything about Android Auto
    https://www.b3itlabs.com/prod.php?id=1

    HUR uygulamasının varsayılan ayarları genel olarak iyi. Sadece kablosuz bağlantı için bağlantı ayarları bölümünde (Settings->Connections) hangi yöntemi kullanacağınızı baştan seçmeniz gerekiyor (Wifi Launcher uygulamasında da buna karşı gelen seçeneği belirtmeniz gerekiyor). Opsiyonel olarak bazı ayar değişiklikleri de yapılabilir tercihe bağlı olarak. Mesela grafik ayarları altında Pixel Density seçeneğini ben 186 olarak ayarladım. Böylece Android Auto hızlı erişim çubuğunun solda dikey olduğu ekran düzenindeki en büyük font/simge hali ile kullanıyorum. Daha küçük rakamlarda ekrana daha fazla bilgi sığıyor ama grafikler küçülüyor haliyle. Pixel Density 187 ve üzerinde olursa bu kez de Android Auto hızlı erişim çubuğunun altta yatay olduğu ekran düzeni geliyor ve pixel density rakamı büyüdükçe grafikler de büyüyor ama ekrana sığan bilgi miktarı da azalıyor.


    Son olarak, kablosuz Android Autoyu başlatmak için multimedyada kurulu HUR uygulamasını her seferinde başlatmanız gerekiyor. Kablolu kullanımda böyle bir durum söz konusu değil. USB kabloyu telefona taktığınızda HUR (dolayısıyla Android Auto) otomatik olarak başlıyor. Dolayısıyla kablosuz kullanımı otomatize etmek için HUR uygulamasını multimedya açılınca otomatik olarak başlayacak şekilde ayarladım. Bunu yapmanın farklı yolları var. Birincisi bizim cihazda Ayarlar altında "Navigasyonu her zaman başlat" gibi bir seçenek var, onu açmak. Tabi HUR uygulaması varsayılan Navigasyon olarak seçilmeli (yine Ayarlar altında Navigasyon yolu" seçeneği ile). Ancak bu şekilde uygulama her zaman otomatik başlamadı bende, yani pek sağlıklı olmadı. İkinci ve kesin çözüm ise eğer Agama Launcher kullanıyorsanız Uygulamalar ekranında HUR uygulamasının üzerinde basılı tutup "otomatik başlat" seçeneğini aktive edin. Burada biraz zor görülse de bir gecikme ayarı da var ve varsayılan olarak 5 saniyeye ayarlı. Onu da sıfıra indirin, böylece multimedya açılır açılmaz, HUR uygulaması hemen başlatılacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smksahin -- 8 Eylül 2023; 19:56:21 >




  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Yukarıda Android Auto kurulumunu detaylı anlattım ama bir şey daha ekleyeyim. GPS anteninin yerini değiştirmenin Android Auto kullanımına da faydası var. Şöyle ki:


    Bildiğiniz gibi Android Auto uyumlu uygulamalar aslında doğrudan multimedyada değil telefonda çalışıyor. Android Auto sistemi bu uygulamaları (ve sesleri) araç multimedyasına uygun bir formda ekrana aktarmaya ve dokunmatik ekran üzerinden ve de multimedyanın mikrofonu aracılığı ile (Google Asistan üzerinden ) kontrol etmeye yarıyor.


    Android Auto uyumlu navigasyon uygulamalarının bazıları isterseniz telefonun kendi GPS'ini isterseniz de multimedyanın (varsa) kendi GPS'ini kullanabiliyor. Google Haritalar böyle bir uygulama. Yani bağlandığınız multimedyanın kendi GPS'i varsa (bizim Daiichi'lerde olduğu gibi) onu kullanıyor. Böylece hem araç içindeki telefona göre daha iyi bir GPS konumu alabiliyor, hem de telefonun GPS'i kullanılmadığı için telefonda daha az pil tüketimi oluyor. HUR uygulamasının ayarlarında arzu ederseniz multimedya GPS kullanımını kapatabiliyorsunuz (varsayılan olarak açık). Bu şekilde arzu ederseniz Google Haritalar'la Android Auto kullanımında uygulamayı telefonun kendi GPS'ini kullanmaya zorlayabilirsiniz. Eğer multimedyanızın GPS sinyali iyi değilse (Daiichi'nin anteni taktığı sol direk gibi) ve telefonunuzu örneğin ön camda bir tutucu ile kullanıyorsanız (yani telefonunuz gökyüzünü doğrudan görecek pozisyonda) ve de telefonunuzun GPS sistemi kaliteli ise (örneğin üst sınıf bazı telefonlar çift frekanslı GPS sistemi - dual frequency GPS - kullanıyor, böylece özellikle etrafı yüksek binalarla çevrili ara sokaklarda daha doğru konum belirleyebiliyor) Google Haritalar'ı bu şekilde (yani multimedyanın GPS'i yerine telefonun GPS'ini kullanarak) kullanabilirsiniz.


    Bazı navigasyon uygulamaları ise multimedyanın Android Auto GPS ayarı açık da olsa her zaman telefonun kendi GPS'ini kullanıyormuş. Hiç denemedim ama (sanırım Türkiye için çok kullanışlı değil) Waze uygulaması bu şekilde imiş.


    Android 4.4 üzerinde çalıştığı sürece hep kullandığım (ve Google Haritalar'dan - en azından görsel olarak - daha çok beğendiğim) Yandex Navi de Android Auto destekliyor. Ancak Yandex Navi'yi Android Auto'da kullanabilmek için aylık abonelik sistemi olan Yandex Plus'a üye olmak gerekiyormuş. Artık Yandex hangi akla hizmet uygulamayı Android sistemlerde doğrudan kullanırken ücretsiz verirken Android Auto'da ücretli vermek istiyor bilemiyorum.





  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Android 4.4 de sorunsuz çalışması güzel, diğer kullanan arkadaşlara faydalı olur umarım.

    ''ilk defa ve bir kereye mahsus kabloyu takınca multimedya tarafında gelen bildirimlerde gerekli izinleri verip'' Bende bu izin isteme kısmını yapmıyor hocam o yüzden kablolu kullanamadım. Farklı şeyler denedim ama nafile. Belki bendeki yazılım cfw olduğu için yazılımda bir eksik var android 6 da. Yorum olarak yazdım ama yazılımcıdan cevap gelmedi. Wifi launcher ise devamlı bağlantı sorunu çıkarıyor ve telefon aşırı ısınıyor kullanırken. Playstore yorumlarına bakarsanız wifi bağlantıyla ilgili çok şikayet var. Deneme versiyonunda bu sıkıntılar yoktu ama ücretli güncel sürümde olunca hayal kırıklığı olmuştu. Bende şu an bu işi kolay bağlantı(easy connect) yapıyor kablolu ve kablosuz olarak. Teşekkürler bilgiler için.

  • stylerbb kullanıcısına yanıt

    Hatırladığım kadarıyla Android 6 ve üstü multimedya cihazlarda kablolu bağlantıda, bildirimler kısmında (ekranın üst kısmından parmağınızla aşağı indirdiğinizde) USB ile ilgili bir bildirim görünüyormuş ve oradan ilgili USB portu seçmeniz gerekiyormuş (bunu Daiichi multimedyada yapıyorsunuz). Belki onu gözden kaçırdınız. Bizim orijinal Android 4.4'de bu bildirim doğrudan ekranın ortasında çıkıyor. O yüzden kaçırmak mümkün değil ama sizin durumda bildirimler kısmında gizli olduğu için atlamış olabilirsiniz belki.


    Aşağıdaki HUR resmi destek sayfasına göre bir diğer çözüm de bağladığınız telefonda USB hata ayıklamayı aktif etmek olabilir. Benim durumumda bunu yapmama gerek olmadı. Sadece ilk kez ve bir defaya mahsus kabloyu taktığımda telefonda çıkan bildirimde USB bağlantı tipini "Sadece şarj et"den "Veri aktar/Android Auto" olarak değiştirdim.


    HUR kablosuz bağlantı için hangi yöntemi kullandınız? Çünkü 4 farklı yöntem var ve duruma göre (multimedya cihazın ve telefonun modeline göre) bu yöntemlerden bazıları diğerlerinden daha uygun ve sorunsuz. Ben aşağıdaki bağlantıda listelenen yöntemlerden 1. (Wifi Direct) ve 3.yü (Multimedya üzerinden hotspot oluşturma) denedim ve ikisi de sorunsuz çalıştı. Ancak 3. yöntemde her bağlantıda telefonda ekstra bir onay vermek gerekiyor. O yüzden 1. yöntemi yani Wifi Direct yöntemini kullanıyorum. Her şey otomatik ve sorunsuz çalışıyor. Telefonda da hiç bir şekilde aşırı ısınma veya pil tüketimi olmuyor. Kullandığım telefon Realme 8 (Android 13).






  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Usb bağlantı için bildirim paneline tekrar bakarım hocam. Çok şey denedim ama baya zaman geçti hatırlayamadım, kontrol edeyim dediğinizi. Teşekkür ederim.

  • Herkese selam, bu konuda sadece aracın orijinalinde olmayıp sonradan takılan multimedya cihazın ve geri görüş kamerasının sorunlarının ve çözümlerinin paylaşılması ne kadar sevindirici.


    Demek ki araçlarımız başka bir sorun çıkartmıyor. Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) 


    Yakın zamanda yetkili serviste 15.000 km bakımı yaptıran fiyat bilgisi paylaşabilir mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 1 Eylül 2023; 16:56:10 >
  • 
Sayfa: önceki 429430431432433
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.