Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (432. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
9.010
Cevap
183
Favori
971.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 430431432433434
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Headunit Reloaded (HUR) uygulaması ile Android Auto kullanımına ilişkin yazımı güncelledim. Özellikle kablosuz bağlantıyla ilgili mevcut yöntemleri daha detaylı açıkladım. Daha önce uygulamanın eski versiyonuyla mevcut 4 yöntemden sadece ikisini çalıştırabilmiştim. 7.X versiyonu ile bir diğer yöntem de (multimedya cihazının telefonun oluşturduğu hotspot'a bağlanması) başarıyla çalıştı ve bu yöntem en otomatik ve hızlı olanı.


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156740156




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smksahin -- 5 Eylül 2023; 20:49:38 >
  • stylerbb kullanıcısına yanıt

    HUR ile Android Auto yazımı güncellerken kablolu bağlantı ile ilgili geliştiricinin XDA başlığında yazdıklarını farkettim. Sanırım sizin sorununuzu çözebilir.


    How to use the app?

    USB Mode

    1. Plug in the USB to your device (in case of tablet use an OTG cable), when prompted make sure you allow HUR to be the default app for the action and you check the always box.

    2. If you are running the app on a device with Android 7.0 or higher, you might need to pull down the notification bar and select the connected USB device before the app starts (this is device dependent)

    3. If the app does not start automatically when you plug in your phone, you can always open HUR, tap the USB button and select the phone from the list.


    Ben daha önce 2. madde aklımda Android 6.0 olarak kaldığı için bunu denemenizi önermiştim. Ama bu durum (bildirim panelinde ilgili USB bağlantısının seçilmesi) Android 7.0 ve üstü içinmiş.


    Sizin durumda sanırım 3. madde çözüm olacaktır. Yani kabloyu taktığınızda Android Auto otomatik olarak başlamıyorsa (ekrana veya bildirim paneline bağlantı ile ilgili bildirim gelmediği için) kendiniz uygulamayı başlatıp, ekrandaki USB butonuna basıp listeden telefonunuzu seçmeniz gerekecek.





  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Headunit Reloaded (HUR) uygulamasının geliştiricisi uygulamayı güncellediği için kablosuz bağlantı yöntemleriyle ilgili bazı yenilikler oldu. Bu sebeple yazdığım makaleyi tekrar güncelledim. Yeni versiyonu kullanacaklar için faydalı olabilir.


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/156740156

  • Uygulamanın son sürümünde (HUR v7.2) USB bağlantısı ile de ilgili bir güncelleme olmuş. Ayrıca bu sürümle birlikte güncellenen kablosuz bağlantı yöntemleri makalesinde (gerekirse) Wifi Launcher kullanmadan da kablosuz bağlantı için alternatif bir yöntem paylaşılmış. Bilginize... @stylerbb




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smksahin -- 7 Eylül 2023; 4:1:42 >
  • Edit:Buldum.. 4PK715 ve 5PK970 kayış boyları..

    Merhaba arkadaşlar..

    Aracım 2017 1.4s 75000km fakat 6yıl/90.0000km bakımını yaptıracağım.

    Kitapçıkta kayışların değişeceği söyleniyor. V-Kayış ve Motor Aksesuar Kayışı olarak geçiyor.
    Bunların ikisi de aynı kayış mı?

    Yedek parça olarak elinizde bir link ya da parça kodu var mıdır acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanakcay -- 8 Eylül 2023; 13:30:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    Android Auto emülatörünün son versiyonlarını (HUR 7.2 ve Wifi Launcher 3.9) denedim. Hem kablolu, hem kablosuz sorunsuz çalışıyor. Kablosuz bağlantı için yine telefonun hotspot oluşturduğu yöntemi (yani güncel kablosuz bağlantı resmi destek sayfasındaki "4. WiFi client mode on HUR side") kullandım. Benim için en hızlı ve otomatik kablosuz bağlantı bu şekilde oluyor.


    Bu arada önceki versiyon (HUR 7.1.4) cihazımızda Wifi P2P desteği (yani Wifi Direct) var şeklinde gösterirken, yeni versiyon (HUR 7.2) Wifi P2P desteği yok şeklinde gösteriyor. Bu versiyonda Wifi direct bağlantı yöntemini denemedim, ancak önceki versiyonda çalışıyordu. Belki bu versiyonda da "Wifi P2P desteği yok" şeklinde göstermesine rağmen çalışıyordur.

  • smksahin S kullanıcısına yanıt

    XDA forumda Wifi P2P konusunu sorduğumda geliştiricinin verdiği cevaba göre bağlantı yöntemi olarak Wifi P2P seçilip uygulama yeniden başlatıldığında olması gerektiği şekilde Wifi P2P desteği görünüyormuş. Yani yeni versiyonda da bu yöntem destekleniyor.

  • Arkadaşlar merhabalar,vitara hibrit alma arifesindeyim ama şu yakıt tüketimi konusu kafamı karıştırıyor.mild hibrit ortalama normal kullanımda ne kadar yakıt tüketiyor?Bazı videolarda 8.5 bazılarında 5.5- 6 lt civarı gösteriyor.Aradq bayağı fark var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Okuduğum ve izlediğim kadarıyla Vitara daki hibritin pek bir numarası yok, hem performans hem de tüketim anlamında. Corollada ki hibrit ile hiç alakası yok. Benim aracım 1.6 olan. Kısa mesafe, şehir içi bol yokuşta en fazla 9.5 civarı oluyor. Uzun mesafe şehir dışı düzlükte 5 e kadar düşüyor. Şehir içi kısa mesafe düzlükte 6.5 i geçmiyor. 1.4 bir tık daha ekonomik olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bingojungle B kullanıcısına yanıt

    Piyasadaki hibrit araçların çoğu hafif hibrit (mild hybrid) teknolojisine sahip. Bu araçlar elektrik motorunu benzin motoruna takviye olarak kullanır ve genel olarak tek başına elektrik motoru ile hareket etmez (bunun istisnası Egea'nın kullandığı hafif hibrit). Gerçek anlamda tam hibrit olan araçlar gerekli şartlar oluştuğunda belirli bir süre sadece elektrik motoru ile hareket edebilir. Türkiye piyasasında bugüne kadar sanırım sadece Toyota'lar tam hibrit teknolojisine sahipti. Şimdi Renault Austral gibi bazı yeni tam hibrit modeller de geliyor.


    Ancak hibrit araçların (özellikle tam hibrit) yakıt verimliliği şehir içi trafiğinde söz konusu. Çoğunlukla uzun yol yapanlar için pek bir yakıt verimliliği söz konusu değil ve fiyat farkına değmez. Son dönemde artık piyasada nispeten uygun fiyatlı tam elektrikli araçlar olduğundan şehir içi kullanımda da hibrit yerine elektrikli daha mantıklı olabilir (yakıt maliyeti açısından).


    Bu durumda "Neden hala hibrit otomobil üretiliyor?" sorusu akla gelebilir. Sebebi, içten yanmalı motorların karbon salınımını düşürmek için. Yani çevre ve iklim politikaları ile ilgili. Bu yüzden daha önce 140 beygir olan 1.4T Vitara, şimdi hafif hibrit olarak ve 129 beygir gücünde üretiliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smksahin -- 21 Eylül 2023; 23:55:22 >




  • Compass'ın tam hibriti var bildiğim kadarıyla, hatta phev de var sanırım ama fiyat efsane idi. Emisyon ve maliyet nedeniyle tam otomatik şanzımandan da vazgeçerler diye düşünüyordum, ülkemizde olmayan tam hibrit vitaralar tek kavrama yarı otomatikmiş sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 yıl keyifle kullandığım, bu konuyu da açmama sebep olan 1.6S "Kızıl Ejderimi" sattım.
    Bu konuya katkıları olan herkese teşekkürler.
    Hoşça kalın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik cam senkronizasyonu ;

    Geçtiğimiz günlerde yaşadığım sorun ve çözümünü not düşmek için yazıyorum. Belki işine yarayan olur.

    Şoför tarafı camın otomatik inip kalkma işlevi kendiliğinden gitti. Basılı tutmam gerekiyordu. Sebebini bilmiyorum. Biraz araştırdım, kontak açıkken düğmeyi 10 sn. basılı tutma, ya da itme gibi şeyler var, denedim olmadı. Bir videoda 4 tuşu birden çekme vardı başta denedim olmadı , dedim başka bir sorun var belli ki. Modül takılı onda arıza var diye düşündüm.

    En son araç çalışırken tüm camları açtım. Hepsini aynı anda düğmelerini çekip kapandıktan sonra bir süre tutup bıraktım. Sonra kapalı konumda 4 tuşu çekip 10 sn civarı tuttum, yerine oturma gibi bir silkeleme oluyor sonunda. Tuşta da hissediyorsun, kapıda da hafif bir oynama oluyor. O şekilde düzeldi. Bu silkeleme önceki denemelerde de oldu ama bu şekilde yapmadan düzelmedi.





  • kalamare kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Aracım 2022 S-Cross 4x4. Şu an 17.000 km de. Ortalama yakıt tüketimim 100 km'de 6,5 litre.

  • bingojungle B kullanıcısına yanıt

    Suzuki'deki hibritin çalışma prensibi, anlık güç gerektiğinde benzin motoruna destek olarak elektrik motoru devreye giriyor. Corolla da ise benzin ve elektrik motoru birlikte çalışıyor.


    Suzuki'nin motoru turbo besleme olduğu için rampada bayılmıyor, ama Toyota'nın motoru atmosferik olduğu için uzun yolda rampalarda bayılıyor.


    Kaynak:




    48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi


    48V Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi, elektrik motor fonksiyonuna sahip bir 48V ISG (Entegre Marş Alternatörü), 48V lityum iyon batarya ve 48-12V DC/DC dönüştürücüden oluşur. Geleneksel 12V’den daha yüksek gerilim beslemesiyle, yavaşlama sırasında geri kazanılan enerji ile yakıt tüketimini azaltmak ve sürüş performansını yükseltmek için elektrikli motorun verdiği destek miktarını artırır. Sistem, normal sürüş koşullarında yakıt verimliliğine öncelik verirken, sürücü seri hızlanmak istediğinde iki fonksiyondan birini (tork destek kontrolü veya tork takviyesi) kullanarak elektrik motoru gibi çalışan ISG den gelen torku motor torkuna ilave eder.

    Ayrıca, elektrikli motor gibi çalışan ISG, yavaşlama sırasında motorun rölanti devrini arttırarak yakıt kesme fonksiyonunu başlatır. Rölanti devrinde yakıtın kesilmesi, yakıt verimliliğini geliştirir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 25 Eylül 2023; 12:23:58 >




  • Kul Ahmet kullanıcısına yanıt
    Toyota'nın motoru dediğiniz gibi atmosferik ancak araç tam hibrit. Motor gerektiğinde çalışıp gerektiğinde duruyor. Dolayısıyla sık sık motorun durup çalışması durumunda muhtemelen turbo arızalanabilir. Ülkemize henüz gelmemiş olan tam hibrit vitaranın da motoru 1.5 atmosferik. Emin olmamakla birlikte sanırım tam hibrit modellerde atmosferik motor daha uygun olduğu için tercih ediliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tucson tam hibrit in motoru turbo beslemeli galiba. Bu da benim aklımda soru işareti oluşturuyor. Elektrik motoru ve batarya yeterince büyükse atmosferik motorun tork eksiğini bertaraf eder diye düşünülmüş galiba Toyota ve Suzuki tarafında, sorun çıkarma ihtimalinin azlığı da çabası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Selamlar arkadaşlar, ay ortasında bayiye kapora verdim, kurbanlık koyun gibi bir gözüm dolarda aman fiyat artmasın, aman kredi kampanyası patlamasın diye dua ede ede bekliyorum.

    4x2 Elegance modelini istiyorum, ay başında test sürüşü yaptık, eşim de ben de çok memnun kaldık. Küçük arabadan geçiş yapmış olacağız, bizim için ayrı bir dünya gibi.

    Bana bayii Vitara'nın en kronik sorunu multimedya ekranıydı, 2023 versiyonda bu da düzeltildi dedi. Burada multimedya ile ilgili sorunlar görüyorum ama sanırım önceki yıllara göre bir parça daha iyi. Onun haricinde aracın güvenliğiyle, şanzımanıyla vb. ilgili kimsenin sorun yaşamaması çok sevindirici.

    Vitara hep favori araçlarımdan biriydi, umarım uzun yıllar güvenle ve keyifle kullanabileceğimiz bir aracı tercih etmişizdir. Tabii ki alabilirsek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saig10 -- 28 Eylül 2023; 22:8:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saig10 kullanıcısına yanıt

    Şimdiden hayırlı olsun. Garanti sürecinde bir şekilde multimedya çözülür zaten, sonrası da çok olsa cihaz değişir.

    Şahsen benim için bir aracın en önemli özelliği A noktasından B noktasına her an sorunsuzca gidebilecek olmasıdır. Bu açıdan vitara bizi hiç üzmedi. Aracın eleştirdiğim yönleri var ama asli görevini yerine getirme konusunda hiç sorun çıkarmadı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 430431432433434
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.