Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris 2012 (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
307
Cevap
4
Favori
95.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevota79

    Arkadaşlar bende yeni bir araba alma telaşındayım. autoshow sonrasını ve yeni clio nun gelmesini bekliyorum. Bir acemi olarak da neden yukarıdaki karşılaştırmalara yeni punto 1.3 multijetin katılmadığını merak ediyorum. Acaba bir arkadaş bana anlatabilir mi?

    punto 1.3 mültijet dizel oldugu için biz düsünmedik çünkü yılda 5-6 bin km için dizel almak pek mantıklı gelmedi. dizelde motorun ısınması lazım. çalıştırınca en az 10-15 km gitmek lazım. bize uymadığı için dizel hiçbir modele bakmadık. puntonun benzinlisi de var ama 77 beygir sadece. ayrıca dualogic benim hiç sevemediğim yarı otomatik vites kutusuna sahip. kimseye mmt, dualogic,easytronic vs önermiyorum hem problemliler hem de sarsıntılı... ama bu şanzımanlara alışan ve sıkıntı çekmiyorum diyen de var. açıkçası cvt çok çok daha konforlu tabi bi de dsg var vw lerin kullandıgı kullandıgım en konforlu otomatik vites tir kendileri ama onun da sorunları var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?


    bugüne kadar bişey öğrendim. bir araba alırken satma kısmını asla gözardı etmemek lazım. biz de planımızı en az 5 yıl kullanacağız diye yapıyoruz ama hayat bu belli olmaz, allah korusun herhangi bir kötü durumda satmak zorunda kalsak en az zarar edeceğimiz markalardan biri toyotadır. bu açıdan bakarsanız toyotayı öneririm. bi de şu var tam otomatikler çok yakıyor. i 20 ile 8 litrenin altını görmek zor. benzin zaten pahalı 2-3 yıl sonra kimsenin almak istemeyeceği bi araba olması ihtimali çok yüksek. yarisi alırken 2004 megane 1.6 otomatik arabamızı sattık inanın alan kişi doğru LPG taktırmaya gitti. düz vitesi 2-3 bin daha fazla satılırken biz otomatik diye daha ucuza sattık çünkü 9.5-10 litreden az yakmıyordu. LPG den nefret eden biri olarak az yakması benim için önemli. ayrıca bence yaris daha hoş bi dizayna sahip. malesef i 20 nin donanımı çok daha fazla ve bazıları gerçekten güzel. bu arada i 20 de 5 yıldız almış bir araç ayrıca yarisin 5 yıldız alanı da esp(vsc) sistemli perde ve diz havayastıgına sahip modeli bizde satılan değil. ( bizde sadece dizelle alınıyor full güvenlik donanımı... toyotayı anlamak güç)
    sonuç olarak ben yarisi tercih ettim ama i 20 yi de alınabilir bir araba. karar vermek zor tamamen kişisel zevk ve tercih meselesi.
    diğer aracım vw jetta ve açık söyleyeyim bence çok başarılı bir araç. keşke polo biraz donanımlı olsaydı da direk size ne yaris ne i 20 , gidin polo alın diyebilseydim.

    arkadaşım merhaba,

    ben de dün son kararımı verdim ve honda jazz aldım :)
    yaris ve i20 den çok daha hem görsel hem kullanılan malzeme olarak bana daha hoş gözüktü, yaris ve i20 nin mesela iç döşemesi, kapı kolları fln hep sert plastik. jazz da kumaş var. bu bile bir etken oldu, panaromik tavan camı ve donanımları kararda etkili oldu.
    hem de i20 den çok daha az yakıyor, yaris ile hemen hemen aynı.
    1.4 cvt jazz fun+ yarın teslim alacağım inşallah :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?


    bugüne kadar bişey öğrendim. bir araba alırken satma kısmını asla gözardı etmemek lazım. biz de planımızı en az 5 yıl kullanacağız diye yapıyoruz ama hayat bu belli olmaz, allah korusun herhangi bir kötü durumda satmak zorunda kalsak en az zarar edeceğimiz markalardan biri toyotadır. bu açıdan bakarsanız toyotayı öneririm. bi de şu var tam otomatikler çok yakıyor. i 20 ile 8 litrenin altını görmek zor. benzin zaten pahalı 2-3 yıl sonra kimsenin almak istemeyeceği bi araba olması ihtimali çok yüksek. yarisi alırken 2004 megane 1.6 otomatik arabamızı sattık inanın alan kişi doğru LPG taktırmaya gitti. düz vitesi 2-3 bin daha fazla satılırken biz otomatik diye daha ucuza sattık çünkü 9.5-10 litreden az yakmıyordu. LPG den nefret eden biri olarak az yakması benim için önemli. ayrıca bence yaris daha hoş bi dizayna sahip. malesef i 20 nin donanımı çok daha fazla ve bazıları gerçekten güzel. bu arada i 20 de 5 yıldız almış bir araç ayrıca yarisin 5 yıldız alanı da esp(vsc) sistemli perde ve diz havayastıgına sahip modeli bizde satılan değil. ( bizde sadece dizelle alınıyor full güvenlik donanımı... toyotayı anlamak güç)
    sonuç olarak ben yarisi tercih ettim ama i 20 yi de alınabilir bir araba. karar vermek zor tamamen kişisel zevk ve tercih meselesi.
    diğer aracım vw jetta ve açık söyleyeyim bence çok başarılı bir araç. keşke polo biraz donanımlı olsaydı da direk size ne yaris ne i 20 , gidin polo alın diyebilseydim.

    arkadaşım merhaba,

    ben de dün son kararımı verdim ve honda jazz aldım :)
    yaris ve i20 den çok daha hem görsel hem kullanılan malzeme olarak bana daha hoş gözüktü, yaris ve i20 nin mesela iç döşemesi, kapı kolları fln hep sert plastik. jazz da kumaş var. bu bile bir etken oldu, panaromik tavan camı ve donanımları kararda etkili oldu.
    hem de i20 den çok daha az yakıyor, yaris ile hemen hemen aynı.
    1.4 cvt jazz fun+ yarın teslim alacağım inşallah :)



    güzel seçim... çok dolu ve geniş bir araç... hayırlı ugurlu olsun...daha önce sahip oldugum bir araç...biraz boyasının ince olması dısında kronik şikayeti yok diye biliyorum. boya da malesef işçilikle alakalı jazzlar japon veya ingiliz iken boya çok sorun değildi. Çin den gelmeye basladıgından beri jazz forumdakiler boyadan yana çok dertli... ön kaput filmini şiddetle tavsiye ederim...tekrar hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNCTUM

    Yapmayın hocam, biz de Yaris'i eleştiriyoruz ancak özellikle dizel için, verdiğiniz örneklerdeki araçlarda isteseniz de alamayacağınız çok önemli özellikler var Yariste.

    Örneğin hem Corsa'da hem de Fiesta'da ESP alamıyorsunuz. (Fiesta'da güvenlik paketinde var görünüyor ancak bu aracı bulamıyorsunuz bulsanız da fiyatı 1580 TL).

    Ayrıca Yaris 6 ileri düz vites, diğerleri 5 ileri.

    Dizel Yaris'te 9 havayastığı, VSC (=ESP) ve çekiş kontrol sistemi TRC standart.

    Toyota'nın dizel sesini dinledikten sonra (bir ses duyarsanız eğer) diğerlerine kulak tıkacı ile binersiniz.

    Aralarında en performanslı araç Yaris'tir ve Toyota'nın sorunsuz dizelini kullanmak gerçekten keyiftir.

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 95 HP 40550 TL
    Fiesta Titanium 1.6TDCi 95PS 43725 TL
    Titanium 1.4TDCi 70PS 39695 TL

    Şimdi bu farkları dikkate alınca Yaris'in aşırı pahalı olduğunu iddia etmek gerçekten doğru değil. Sözkonusu araçları en ince detayına kadar inceleyen biri olarak yazıyorum.

    Sevgili PUNCTUM;
    Kıyasladığın fiyatlar o modellerin en dolusu. Bizim Fun ise başlangıç paketi yani en boşu....
    Bence kıyaslaman şöyle olmalıydı;

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL
    Fiesta Tirend 1.4TDCi 70PS 35.600 TL
    Polo 1.2 TDI 38.200 TL
    İ20 1.4 Dizel Jump 34.000 TL. ( Bu fiyatlar bizzat bayilerde yaptığım görüşmelerle aldığım pazarlıklı fiyatlardır)

    Arada çok fazla fiyet farkı var ve bu fark boş Yaris'e verilmez. Veren de araçtan anlamayan saf kişilerdir yada marka fanatiği parası bol aklı kıt kişilerdir....Hesap ortada. İstediğin yönden topla çıkar ama Yaris sonucunu vermiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNCTUM

    Yapmayın hocam, biz de Yaris'i eleştiriyoruz ancak özellikle dizel için, verdiğiniz örneklerdeki araçlarda isteseniz de alamayacağınız çok önemli özellikler var Yariste.

    Örneğin hem Corsa'da hem de Fiesta'da ESP alamıyorsunuz. (Fiesta'da güvenlik paketinde var görünüyor ancak bu aracı bulamıyorsunuz bulsanız da fiyatı 1580 TL).

    Ayrıca Yaris 6 ileri düz vites, diğerleri 5 ileri.

    Dizel Yaris'te 9 havayastığı, VSC (=ESP) ve çekiş kontrol sistemi TRC standart.

    Toyota'nın dizel sesini dinledikten sonra (bir ses duyarsanız eğer) diğerlerine kulak tıkacı ile binersiniz.

    Aralarında en performanslı araç Yaris'tir ve Toyota'nın sorunsuz dizelini kullanmak gerçekten keyiftir.

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 95 HP 40550 TL
    Fiesta Titanium 1.6TDCi 95PS 43725 TL
    Titanium 1.4TDCi 70PS 39695 TL

    Şimdi bu farkları dikkate alınca Yaris'in aşırı pahalı olduğunu iddia etmek gerçekten doğru değil. Sözkonusu araçları en ince detayına kadar inceleyen biri olarak yazıyorum.

    Sevgili PUNCTUM;
    Kıyasladığın fiyatlar o modellerin en dolusu. Bizim Fun ise başlangıç paketi yani en boşu....
    Bence kıyaslaman şöyle olmalıydı;

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL
    Fiesta Tirend 1.4TDCi 70PS 35.600 TL
    Polo 1.2 TDI 38.200 TL
    İ20 1.4 Dizel Jump 34.000 TL. ( Bu fiyatlar bizzat bayilerde yaptığım görüşmelerle aldığım pazarlıklı fiyatlardır)

    Arada çok fazla fiyet farkı var ve bu fark boş Yaris'e verilmez. Veren de araçtan anlamayan saf kişilerdir yada marka fanatiği parası bol aklı kıt kişilerdir....Hesap ortada. İstediğin yönden topla çıkar ama Yaris sonucunu vermiyor.

    Adnan dikkat edersen orada içinin doluluğunu, boşluğunu değil motor gücünü baz almış. Fiyatlara birde o gözle bak. Adam belki dağda bayırda, yokuşu olan yerde yaşıyor. İçinin doluluğundan ziyade motor gücüne bakınca görüşü doğru olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNCTUM

    Yapmayın hocam, biz de Yaris'i eleştiriyoruz ancak özellikle dizel için, verdiğiniz örneklerdeki araçlarda isteseniz de alamayacağınız çok önemli özellikler var Yariste.

    Örneğin hem Corsa'da hem de Fiesta'da ESP alamıyorsunuz. (Fiesta'da güvenlik paketinde var görünüyor ancak bu aracı bulamıyorsunuz bulsanız da fiyatı 1580 TL).

    Ayrıca Yaris 6 ileri düz vites, diğerleri 5 ileri.

    Dizel Yaris'te 9 havayastığı, VSC (=ESP) ve çekiş kontrol sistemi TRC standart.

    Toyota'nın dizel sesini dinledikten sonra (bir ses duyarsanız eğer) diğerlerine kulak tıkacı ile binersiniz.

    Aralarında en performanslı araç Yaris'tir ve Toyota'nın sorunsuz dizelini kullanmak gerçekten keyiftir.

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 95 HP 40550 TL
    Fiesta Titanium 1.6TDCi 95PS 43725 TL
    Titanium 1.4TDCi 70PS 39695 TL

    Şimdi bu farkları dikkate alınca Yaris'in aşırı pahalı olduğunu iddia etmek gerçekten doğru değil. Sözkonusu araçları en ince detayına kadar inceleyen biri olarak yazıyorum.

    Sevgili PUNCTUM;
    Kıyasladığın fiyatlar o modellerin en dolusu. Bizim Fun ise başlangıç paketi yani en boşu....
    Bence kıyaslaman şöyle olmalıydı;

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL
    Fiesta Tirend 1.4TDCi 70PS 35.600 TL
    Polo 1.2 TDI 38.200 TL
    İ20 1.4 Dizel Jump 34.000 TL. ( Bu fiyatlar bizzat bayilerde yaptığım görüşmelerle aldığım pazarlıklı fiyatlardır)

    Arada çok fazla fiyet farkı var ve bu fark boş Yaris'e verilmez. Veren de araçtan anlamayan saf kişilerdir yada marka fanatiği parası bol aklı kıt kişilerdir....Hesap ortada. İstediğin yönden topla çıkar ama Yaris sonucunu vermiyor.

    Adnan dikkat edersen orada içinin doluluğunu, boşluğunu değil motor gücünü baz almış. Fiyatlara birde o gözle bak. Adam belki dağda bayırda, yokuşu olan yerde yaşıyor. İçinin doluluğundan ziyade motor gücüne bakınca görüşü doğru olabilir.

    Benim değerlendirmem "donanım" açısındandı. Motor gücü olarak karşılaştırmadım. Öyle de olsa Yaris sırf 90 BG diye o kadar fiyat farkına kimse razı olmaz. Sonuçta kimse ralli yapmak için almıyor. Alan da Yaris'i tercih etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNCTUM

    Yapmayın hocam, biz de Yaris'i eleştiriyoruz ancak özellikle dizel için, verdiğiniz örneklerdeki araçlarda isteseniz de alamayacağınız çok önemli özellikler var Yariste.

    Örneğin hem Corsa'da hem de Fiesta'da ESP alamıyorsunuz. (Fiesta'da güvenlik paketinde var görünüyor ancak bu aracı bulamıyorsunuz bulsanız da fiyatı 1580 TL).

    Ayrıca Yaris 6 ileri düz vites, diğerleri 5 ileri.

    Dizel Yaris'te 9 havayastığı, VSC (=ESP) ve çekiş kontrol sistemi TRC standart.

    Toyota'nın dizel sesini dinledikten sonra (bir ses duyarsanız eğer) diğerlerine kulak tıkacı ile binersiniz.

    Aralarında en performanslı araç Yaris'tir ve Toyota'nın sorunsuz dizelini kullanmak gerçekten keyiftir.

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 95 HP 40550 TL
    Fiesta Titanium 1.6TDCi 95PS 43725 TL
    Titanium 1.4TDCi 70PS 39695 TL

    Şimdi bu farkları dikkate alınca Yaris'in aşırı pahalı olduğunu iddia etmek gerçekten doğru değil. Sözkonusu araçları en ince detayına kadar inceleyen biri olarak yazıyorum.

    Sevgili PUNCTUM;
    Kıyasladığın fiyatlar o modellerin en dolusu. Bizim Fun ise başlangıç paketi yani en boşu....
    Bence kıyaslaman şöyle olmalıydı;

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL
    Fiesta Tirend 1.4TDCi 70PS 35.600 TL
    Polo 1.2 TDI 38.200 TL
    İ20 1.4 Dizel Jump 34.000 TL. ( Bu fiyatlar bizzat bayilerde yaptığım görüşmelerle aldığım pazarlıklı fiyatlardır)

    Arada çok fazla fiyet farkı var ve bu fark boş Yaris'e verilmez. Veren de araçtan anlamayan saf kişilerdir yada marka fanatiği parası bol aklı kıt kişilerdir....Hesap ortada. İstediğin yönden topla çıkar ama Yaris sonucunu vermiyor.

    Sevgili adnan61,

    1. En dolu dediğiniz diğer modeller, en boş dediğiniz Yaris Fun'ın hiçbir güvenlik donanımına sahip değil. Sadece ekstra ESP almaya kalksanız bir dolu para istiyorlar, Corsa'da alamıyorsunuz dahi. Yaris'teki 9 havayastığını size kaça satarlar acaba?

    2. 6 ileri vites özelliğini fazla dikkate almıyorsunuz sanırım, diğer araçlarda bu seçenek de yok.

    3. En boş dediğiniz Yaris'in 0-100km hızlanması 10.8 sn. 1800-2800 devirde 205 Nm tork üretiyor. Bu araca yaklaşan bu sınıfta kaç araç sayarsınız?

    4. Karşılaştırılan araçlar arasında en sorunsuz dizele sahip olan Toyota'dır.

    5. Motor gücünden bağımsız olarak, donanım açısından bu araçlar arasında hemen hemen hiçbir fark yoktur. En donanımlı dediğiniz Corsa Dizelde de manuel klima ve elle açılır arka camlar var mesela.

    5. 70-75 HP'lik araçlarla 90 HP'lik aracı kıyaslayıp sonra da sadece güç farkına o kadar para verilmez demişsiniz ancak farkı sadece güce vermediğinizi hatırlatmak isterim.

    6. Pazarlıklı fiyatları yazdığınızı söylemişsiniz ancak Opel sitesinde 75 HP'lik Dizel Corsa için 36.350, 38.449, 38.699 ve 38.808 (Color Edition) olmak üzere 4 farklı fiyat var. Eğer Color Edition için 38750 fiyat almadıysanız bayiler size liste fiyatından bile fazla söylemişler Color Edition için de 58 TL fazla bir indirim sayılmaz Ayrıca Yaris 1.4 D-4D Fun için liste fiyatı zaten 42900 TL. Yaris için pazarlık yapmaya gerek duymadınız sanırım. Yani 1.2 Polo Dizel Trend'e 38200 TL vermeyi daha akıllıca bulabiliyorsunuz ya, daha da bir şey yazamayacağım. Ayrıca bu da liste fiyatı. Bunda da pazarlık olmamış.

    7. Karşılaştırma yaparken kendi tercihlerimize göre sıralama yapmak yerine, en yakın özellikteki araçları değerlendirirsek hem kendimize hem de izleyenlere karşı daha dürüst davranmış oluruz diye düşünüyorum.

    Selam ve saygılarımla,




  • Sevgili punctum,
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL olarak yazmışım özür dilerim. Aldığım fiyatı 37,750 TL. olarak düzeltiyorum. Yaris'in bahsettiğin bazı özelliklerine ben de katılıyorum. Ama sadece o özelliklerden dolayı
    42.900 - 37.750 = 5.150 TL vermeyi pek mantıklı bulmadığımdan Corsa'ya yöneldim.

    Polo 1.2 TDI 38.200 TL Trendline başlangıç modeli tamam ama Yaris Fun' da başlangıç modeli ama 42.900 TL. Bu karşılaştırma da Yaris sonucu vermez. Tamam Trend boş olabilir ama Polo Bluemotion donanım olarak daha iyi ve o bile 41.300 TL. yine Yaris onun yanında pahalı kalıyor.

    Ben marka fanatiği değilim. Amacımız birlikte fikir alışverişinde bulunarak en makul paraya en iyi olanı almak.
    Yorumun için teşekkürler. Ama yorumun yine bu fiyatlarla Yaris sonucunu vermiyor.




  • Burada araçların kusurlarından bahsedin. Özellik eklenir eklenmesine ama her firma o özelliği dört dörtlük kullanıma sunamıyor.

    Motor aracın temel parçasıdır, sonradan değişiklik yapmak aynı verimi vermez. Değiştirmesi araba parasına malolur (ÖTV hariç bedeline).

    Donanım sonradan eklenebilir. Hatta elektronik güvenlik sistemleri basit ECU programları + entegrelerle eklenebilir. Eklerken ÖTV vermezsiniz.

    Araba alırken motor + şanzımana önem vermek, sürüşten keyif almak daha önemlidir. 5 senelik hiçbir arabanın donanımı 5 kuruş para etmiyor. Motoruna, kilometresine bakıyorum önce. Sonra üzerine donanım varsa ona bakarım.

    Toyota motorunun multimode şanzımanla performansına sürdükten sonra karar verip sonra üzerine eş değerlerine göre fazladan para bile verilir.

    Burada donanım tartışacağınıza biraz vakit ayırın, her model için bikaç saatlik test sürüşüne gidin.

    Türkiye' de yaşadığınızı ve vergi dairelerini düşünerek araç alın artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61

    Sevgili punctum,
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP 38.750 TL olarak yazmışım özür dilerim. Aldığım fiyatı 37,750 TL. olarak düzeltiyorum. Yaris'in bahsettiğin bazı özelliklerine ben de katılıyorum. Ama sadece o özelliklerden dolayı
    42.900 - 37.750 = 5.150 TL vermeyi pek mantıklı bulmadığımdan Corsa'ya yöneldim.

    Polo 1.2 TDI 38.200 TL Trendline başlangıç modeli tamam ama Yaris Fun' da başlangıç modeli ama 42.900 TL. Bu karşılaştırma da Yaris sonucu vermez. Tamam Trend boş olabilir ama Polo Bluemotion donanım olarak daha iyi ve o bile 41.300 TL. yine Yaris onun yanında pahalı kalıyor.

    Ben marka fanatiği değilim. Amacımız birlikte fikir alışverişinde bulunarak en makul paraya en iyi olanı almak.
    Yorumun için teşekkürler. Ama yorumun yine bu fiyatlarla Yaris sonucunu vermiyor.

    Hocam yine hangi Corsa için fiyat aldığınızı yazmamışsınız (hoş, pek de bir farkları yok ya).

    Ancak halen Yaris'in liste fiyatı ile Corsa'nın pazarlıklı fiyatını karşılaştırıp yanlış bir değerlendirme yapıyorsunuz. Sanıyorum Yaris için en az 1000-1500 TL arasında indirim alınabilir. Zira biz benzinli modeli için 1600 TL indirim almıştık.

    Ben sizin aksinize güvenlik, şanzuman, motor ve sorunsuzluk faktörlerini ekleyip fazladan 2-3 bin TL verilebilir kanısındayım. Tabii bu tercih meselesidir, benimle aynı düşünülmesini bekleyemem.

    Polo Blue Motion dediğiniz araçta fazladan hangi donanım var ve dizeli var mı bilemiyorum ancak eğer Yaris Fun dizel ile karşılaştıracaksak en yakın dizel Polo 1.4 90 HP Comfortline modeli ve fiyatı 41300 TL. Bu fiyattaki bir araçta bile ESP, EBD yok, manuel klimalı, 5 vites ve sadece 2 havayastığı var.

    Ben de marka fanatiği değilimdir, Yaris'i kıyasıya eleştiririm, hatta Toyota'ya navigasyon sistemi Türkçe olmadığı için ihtarname yolladım ve muhtemelen dava açacağım. Ancak tüm bunlar benim araçları objektif değerlendirmeme engel değil. Halen bu sınıfta yeni i20 1.4 CRDi TUNE veya ELITE ile birlikte alınabilecek en iyi araçlardan biri olduğunu düşünüyorum. Siz tabii ki Corsa alırsınız ve memnun şekilde kullanabilirsiniz.

    Selam ve saygılar,




    goçhisar için NOT:

    Sanırım "Burada donanım tartışacağınıza biraz vakit ayırın, her model için birkaç saatlik test sürüşüne gidin" derken beni kastetmediniz. Zira yaklaşık 2 aydır Yaris sahibiyim ve kullanmadığım araçlar hakkında yorum yapmaktan ciddi şekilde kaçınırım.




  • punctum bende de yaris 1.33 style multidrive s görüş paketli var. Testlerimi yaptım. İçlerinden en beğendiğim toyota oldu. Sürüşü keyifli kardeşim. Dizel almadım, benzinlinin kışın kullanımı daha rahat oluyor.

    Tabi teste giden her kullanıcı aynı sürüş stiline sahip olmayabilir. Zevki farklı olabilir. Test edin demem ondan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goçhisar -- 30 Eylül 2012; 21:23:10 >
  • goçhisar,

    Ben de eşim için benzinli 1.33 Cool Multidrive S Konfor Plus paketlisini aldım. CVT şanzuman en önemli tercih sebebim olmuştu ve yanılmadığımızı anlıyorum.

    Kendi kullandığım araç ise 6 ileri manuel dizel bir Hyundai İX20. Şehir içi ve özellikle kısa mesafe kullanım için benzinli çok daha pratik. Özellikle Yaris kadınlar için çok ideal bir araç.

    Dizel Yaris ve Auris test ettim, arkadaşlarımın araçlarını da kullandım. Ancak dizel otomatikte şanzuman multimode. Ben zorluk çekmedim ancak pratiği olmayanlar için biraz alışmak gerekiyor. Çünkü manuel araç mantığı ile kullanmanız gerekiyor. Sonuçta sizin yerinize elektronik kavramalı bir debriyaj ve vites kutusu sözkonusu.
  • Marka malum Toyota, dış tasarım fena değil, motor, otomatik şanzıman ve donanım güzel, fiyat makul, içi ferah ama görsel olarak facia.Bu araca böyle kötü bir iç tasarım olmamalıydı.
  • Sevgili Punctum, haklısın donanımı belirtmemişim. Araç; 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP (Euro 5) 16" Alaşım Jantlı Enjoy modeli.
  • Yaris'in dizel otomatiği pahalı olduğuna göre, benzinli otomatik alıp tüp takılmasına ne diyorsunuz arkadaşlar? 1.6 cc nin altındaki motorlar randıman vermiyor diye çevremizden duyuyoruz. Gerçeklik payı nedir? Yaris' ine tüp taktıran var mı? Bu konuda yorum yazarsanız çok iyi olur.
  • Yaris secimi icin kisa bir toplam maliyet calismasi yaptim. Urun liste fiyati ve harcanan yakit maliyetini baz alarak kisa bir dosya olusturdum, sehirici yakit tuketimlerini temel alarak.

    Kisaca Yaris Hibrid Cool, Yaris 1.4D Cool MM ve Yaris 1.3 Cool MM basitce toplam sahip olma maliyetlerini kiyasladim.

    Ozet olarak Hibrid ve benzinli versiyonlar, 50bin km'de yatirimi esitlerken (56,500TL civarinda) diesel hala 58,780TL maliyetle yukarda kaliyor.

    Benzinli ve diesel versiyonlar 75000km de esitleniyor, (64750TL civarinda) hibrid burada 61000TL seviyesinde

    Benim garibime giden konu, tamam bir diesel furyasi var ama bu kadar yuksek kilometrede bu yuksek yakit fiyatlari ile bulusan bir piyasada toplam maliyetin kullanim mantigina bakildiginda cazip olabilmesi icin 50bin km civarinda bulusmasi gerekirken, bunun tam tersinin olusmasi. Burada bir diesel furyasi var, ama bu araci satinalan kesim benim bildigim kadari ile yilda 10-15bin km max bes yil kullanan kisiler. Tamam ticari olur, Doblo vs.hedef km 150bin km olur ok. Bu modelde diesel de hibrid arac da, kullanici segmentine bakildiginda maliyetleri acisindan satinalinmasi hic cazip degil gibi gorunuyor. Bu sadece Toyota konusu da degil, ureticiler ulkede daha yuksek karli isler yapabilmek icin sanirim kartelleserek ticari olmayan bir urun grubunda da piyasaya yedirmeye celisiyor.
    Cogu modelde benzinli ile diesel arasinda 7-8bine varan farklar var, tuketici bence daha uyanik olmali...




  • Dizel motor 1.4 lt ile zaten fark ettirmez. Dizel Motor 1.8 üzerine çıktıktan sonra kar ettirir. Onunda vergisi yüksek. Yüksek hacmine rağmen düşük güçte yakıtı 1.4 e göre daha düşüktür. Hatta benzinli yeni motorlarda düşük güç üretiminde büyük motor hacmi daha az yakar diyebiliriz. Büyük motor, hafif şase. Güç ağırlık oranı yakıtın harcanmasında asıl etken artık.

    Hibrit modelde yıllık pil kirası maliyetini eklemeyi muhtemelen unuttun.

    Tüp taktırmayı düşünmen garip. Toyota henüz tüp takılmasına olumlu bakmıyor. Değişken zamanlamalı motor teknolojisi benzine göre ayarlı. Dinamik değişim için ECU yeniden ayarlanmalı sanırım. 1.33 benzinli motorun 100 beygire kadar çıkmasındaki sır değişken zamanlı motorda. Bu motoru tüple uyumlu hale getirecek ECU yazılımı yazdıracak biri varsa yine 100 beygir civarı güce ulaşabilir.

    Henüz böyle bir yazılım bulamadım. Ben gidip tüp taktırmam.

    CVT şanzıman zaten gaza çok basmadığında kilometreye 22 ila 26 kuruş arasında yakıyor. Tüple bu miktarın altına inebileceğini düşünüyor musun?

    Gaza sonuna kadar basayım az yaksın türünde bir düşüncesi olan varsa zaten hiç araba almasın yada hibrit alsın ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan61

    Yaris'in dizel otomatiği pahalı olduğuna göre, benzinli otomatik alıp tüp takılmasına ne diyorsunuz arkadaşlar? 1.6 cc nin altındaki motorlar randıman vermiyor diye çevremizden duyuyoruz. Gerçeklik payı nedir? Yaris' ine tüp taktıran var mı? Bu konuda yorum yazarsanız çok iyi olur.



    Tüp küçük hacimli arabalarda tercih edilmiyor. Yurtdışı lpg sitelerinde bununla ilgili veri ve görüşler okumuştum. En ideali 1.6 ve yukarısı. Benim lpg li aracım ve çok memnunum lpgden. Toyota lpg ile çok uyumlu. benzinin 5 lira olduğu bir ortamda lpg süper birşey.

    ilk zamanlar bende yeni yarise çok baktım ilgilendim ama almadım. İç kalitesi performansı vasat. Bagaj yok gibi. Gittim daha ucuza 2005 model auris aldım iyi kide 1.6 ve geniş araç almışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carrot -- 9 Ekim 2012; 12:29:27 >




  • arkadaşlar yeni yaris 1.0 motor baz modeli 30 bin biliyorsunuz. 15 bin nakit 600 tl 30 ay taksitle toplam 33 bine veriyorlar. sizce alınır mı bu koşullarda ?
  • sevgili halley yıldızı, 1.0 cc hacimli otorlardan uzak dur. Yakıt tüketimi , çekiş ve sürüş kalitesi tat vermez.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.