Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris 2012 (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
307
Cevap
4
Favori
95.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende ilk bindiğimde araç 8.9 u gösteriyordu ama 1000. kilometre olduğu anda bir anda herşey değişti yakıt 5.9 a düştü şimdi şehir içi aşırı yoğun tafikte ve klima sürekli açıkken 6.4 yakıyor. ayrıca şehir dışına araçta 2 yetişkin 1 çocuk ve bagaş sonuna kadar dolu yolcu koltuğundada eşya olmak kaydı ile yolculuk yaptık araba ne bayıldı nede cok yaktı. ben çok memnunum bence 1000. kilometreyi bekleyin farkı görün bende ilk zamanlar sizin gibi düşünüyordum üstelik devirsiz ve sert kullandığım halde 6.4 te şuan. buarada 2120. kilometredeyim benimkide cool multidrive s
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizbatman

    bende ilk bindiğimde araç 8.9 u gösteriyordu ama 1000. kilometre olduğu anda bir anda herşey değişti yakıt 5.9 a düştü şimdi şehir içi aşırı yoğun tafikte ve klima sürekli açıkken 6.4 yakıyor. ayrıca şehir dışına araçta 2 yetişkin 1 çocuk ve bagaş sonuna kadar dolu yolcu koltuğundada eşya olmak kaydı ile yolculuk yaptık araba ne bayıldı nede cok yaktı. ben çok memnunum bence 1000. kilometreyi bekleyin farkı görün bende ilk zamanlar sizin gibi düşünüyordum üstelik devirsiz ve sert kullandığım halde 6.4 te şuan. buarada 2120. kilometredeyim benimkide cool multidrive s

    Biraz rahatladım açıkçası

    Umarım araç kullanıldıkça bahsedilen tüketim değerlerini biz de görebiliriz. Bu aracı almayı düşünenler için referans olması amacıyla, her türlü değişimi burada paylaşacağım.




  • Benzin problemi çözümünün tek çaresi tüp taktırmak. Otomatik vites benzinli Yarise tüp taktıran arkadaş var mı? Ya da takılıyor mu? Bilen arkadaşlar cevaplarsa seviniriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNCTUM

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizbatman

    bende ilk bindiğimde araç 8.9 u gösteriyordu ama 1000. kilometre olduğu anda bir anda herşey değişti yakıt 5.9 a düştü şimdi şehir içi aşırı yoğun tafikte ve klima sürekli açıkken 6.4 yakıyor. ayrıca şehir dışına araçta 2 yetişkin 1 çocuk ve bagaş sonuna kadar dolu yolcu koltuğundada eşya olmak kaydı ile yolculuk yaptık araba ne bayıldı nede cok yaktı. ben çok memnunum bence 1000. kilometreyi bekleyin farkı görün bende ilk zamanlar sizin gibi düşünüyordum üstelik devirsiz ve sert kullandığım halde 6.4 te şuan. buarada 2120. kilometredeyim benimkide cool multidrive s

    Biraz rahatladım açıkçası

    Umarım araç kullanıldıkça bahsedilen tüketim değerlerini biz de görebiliriz. Bu aracı almayı düşünenler için referans olması amacıyla, her türlü değişimi burada paylaşacağım.

    Bizim aracımız 5000 kmyi devirdi. Değişen bir şey olmadı. Aracı eşim kullanıyor. Arada ben de benzin almaya götürüyorum. Şehir içi tüketimi 8 lt civarında.

    Geçen hafta şehirdışına gittik. Balıkesir-Çeşme gidiş ortalaması 6,7 (Akhisar'da yol bakımı yüzünden 45 dakika oyalandık). Çeşme-Balıkesir dönüş ortalaması 7,6 (Bu sefer Akhisar'ı 30 dakikada geçebildik). Benim Corolla ile şehir dışı değerlerim bundan daha iyiydi.

    Araç yokuş çıkarken çok acı sesler çıkarıyor. Bir ara acaba inip kucağımda mı taşısam diye düşündüm. Öyle acıklıydı sesi.

    Uzun lafın kısası, bu araçtan performans beklememek lazım. Şehir içinde, sağ şeritten sakin sakin gidecek, zamanı çok olanlar için uygun bir araç. Az yakar, çok kaçar denmesi mümkün değil. Gaza hafif dokunuşlar, tüketimde büyük artışlar demek.

    Yaris; B sınıfı konforu ve C sınıfı yakıt tüketimini bir arada sunan araç.




  • aracınızın bu şekilde yakması beni şaşırttı doğrusu. biz 550 km sehirler arası yolculukta 5.8 ile gittik eşim kullandı. şehir içinde ise şuan aracım 2200km de ve 6.4 te
    bence uzun bir yol yapın ama molasız en az 2 saat sürün o zaman mutlaka düşecektir. düştükten sonrada kolay kolay bu değer yükselmiyor. bizde iskenderun-kayseri yaptık pozantıyı geçtik okadar yükle araba vites değiştireceği zaman bağırdığı oluyor ama sizinki kadar ciddi bir bağırma hissetmedik. sizin arabanız hangisi benimki cool multidrive s. umarım biran önce değerleriniz düşer.
  • Şehirlerarası yolculukta 5.8 L/100 km az değil ki! Fabrika verisi 4.6 L/100 km... 6.7-7.6 gibi değerler ise korkunç!

    Ama tabii şehir dışı yolculuk ifadesi de tek başına yeterli değil. Hangi şehirler arası, kaç yolcu, yük durumu, yol durumu, eğim, duraklama, hız, hava koşulları, klima açık-kapalı, vs. diye birçok etmen var.

    Bence burada aracın gösterdiği tüketim değerlerini değil de, yakıt aldıktan sonraki menzil, alınan yakıt miktarı ve ödenen ücret üzerinden yaptığımız hesaplamaları paylaşalım. Çünkü araçla hem sıkışık hem açık trafikte, şehir içinde de olsa hem kısa, hem uzun yol yapabiliyoruz. Bu nedenle aracın gösterdiği değerler yanıltıcı olabiliyor çünkü anlık olarak ortalama tüketim değişiyor. Rölantide dahi 2-3 dakika bekleseniz ortalama tüketim 0.1-0.2 L artabiliyor.
  • arkadaşlar yeni yarisin tipini donanımını özelliklerini çok beğendim,
    bügün yarın bir araba almayı planlıyorum.
    i20 ibiza punto ve yaris arasında kaldım. hangisini önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar yeni yarisin tipini donanımını özelliklerini çok beğendim,
    bügün yarın bir araba almayı planlıyorum.
    i20 ibiza punto ve yaris arasında kaldım. hangisini önerirsiniz?

    i20 ve punto, işçilik ve 2.el değer düşmesiyle düşünmeyin. İbiza'ya gelince; Seat'ın araçlarında problem eksik olmuyor. Görünüş çok iyi ama sorun bol. Çevremde yaşananlara dayalı olarak söylüyorum. Sorunsuz araç ve kaybetmeyen ikinci el dilerseniz Yaris iyi bir seçim ama sık sık gündeme getirdiğim gibi araç fiyatları ederinin çok üstünde.
    Toyota'ya defalarca çeşitli zamanlarda yaptığım bu konudaki şikayetlerimde her defasında da aynı cevabı aldım; Efendim satış politikası...(Ne biçim satış politikasıysa?) Toyota'nın kendi bindiği dalı kesen Nasrettin hocamızdan hiç farkı yok.
    Ben de bu yüzden Opel Corsa 1.3 CDTI veya Ford Fiesta 1.4 TDCI düşünüyorum. Çünkü Yari'in en boş dizel manueline son 41 bin TL. istiyorlar. Herhalde araç altın kaplama olmalı?




  • Yapmayın hocam, biz de Yaris'i eleştiriyoruz ancak özellikle dizel için, verdiğiniz örneklerdeki araçlarda isteseniz de alamayacağınız çok önemli özellikler var Yariste.

    Örneğin hem Corsa'da hem de Fiesta'da ESP alamıyorsunuz. (Fiesta'da güvenlik paketinde var görünüyor ancak bu aracı bulamıyorsunuz bulsanız da fiyatı 1580 TL).

    Ayrıca Yaris 6 ileri düz vites, diğerleri 5 ileri.

    Dizel Yaris'te 9 havayastığı, VSC (=ESP) ve çekiş kontrol sistemi TRC standart.

    Toyota'nın dizel sesini dinledikten sonra (bir ses duyarsanız eğer) diğerlerine kulak tıkacı ile binersiniz.

    Aralarında en performanslı araç Yaris'tir ve Toyota'nın sorunsuz dizelini kullanmak gerçekten keyiftir.

    Yaris 1.4 D-4D Fun 42900 TL
    Corsa 1.3 CDTi Dizel ‐ 95 HP 40550 TL
    Fiesta Titanium 1.6TDCi 95PS 43725 TL
    Titanium 1.4TDCi 70PS 39695 TL

    Şimdi bu farkları dikkate alınca Yaris'in aşırı pahalı olduğunu iddia etmek gerçekten doğru değil. Sözkonusu araçları en ince detayına kadar inceleyen biri olarak yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PUNCTUM -- 15 Eylül 2012; 21:29:18 >




  • arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?
  • Yaris 1.33 Multidrive S 7 ileri otomatiktir ve harika bir şanzumandır.

    İki seçenek arasında kaldıysanız kesinlikle Yaris öneririm.
  • tek geçiyorum yarisi alın
    buarada ben şehirler arası 5.8 derken henüz 600 km de iken sehirler arası yolculuk yaptık araba full dolu hem bagaj hem arka yolcu koltuğu eşyalarla doluydu. 2 yetişkin ve 1 çocuk, klima sürekli açık, 100-140 km arası değişen hız ve yüksek rakımlara çıktık (pozantı gibi). suan 2250 km deyim ve 6.4'te. eminim suan uzun yol yapsak 4.8 leri görürüm. 1 depo benzin (42lt) aldım depo şuan yarıda ve sürekli dur-kalk olan yoğun trafikte 350 km yaptım şehirler arası olsa yarı depoda daha fazla km olurdu tabiki. şu dur-kalklar çok yakmaya sebep oluyor ne yazıkki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ptozcan -- 18 Eylül 2012; 16:17:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?


    Telaşa kapılmayın 1.33 Cool Multidrive S otomatikte Comfort paket alırsanız araçta herşey var.Ben yeni comfort paketlisini aldım,39.500+1000 Çelik jant toplam 40.500 verdim, senin saydığın olumsuzlukların hiç biri söz konusu olmazken üstüne üslük; anahtarsız çalıştırma,akıllı anahtar sistemi ve geri görüş kamerası var.Az yakıyor konforlu araç çok beğendim,düşünmeden yaris 1,3 otomatik Cool comfort paketli almanı tavsiye ederim.Hundai ile Toyota kıyas edilemez, hiç birşey olmasa Toyotanın güvenliği yeter beş yıldız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ktasan -- 18 Eylül 2012; 21:52:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktasan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?


    Telaşa kapılmayın 1.33 Cool Multidrive S otomatikte Comfort paket alırsanız araçta herşey var.Ben yeni comfort paketlisini aldım,39.500+1000 Çelik jant toplam 40.500 verdim, senin saydığın olumsuzlukların hiç biri söz konusu olmazken üstüne üslük; anahtarsız çalıştırma,akıllı anahtar sistemi ve geri görüş kamerası var.Az yakıyor konforlu araç çok beğendim,düşünmeden yaris 1,3 otomatik Cool comfort paketli almanı tavsiye ederim.Hundai ile Toyota kıyas edilemez, hiç birşey olmasa Toyotanın güvenliği yeter beş yıldız.

    40500 lira+500 lira 2 yıl garanti uzatma dediğinde i20 ile arasında 3500 lira fiyat farkı oluyor. ve yarisin donanımı ancak i20 ye yetişebiliyor.

    3500 lira ile 15 depo benzin, ortalama 8000 km fazla yol demek, benim 1 yılda yapacağım yol bedavaya geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beetleguese -- 18 Eylül 2012; 23:24:08 >




  • Aslına bakarsanız güvenlik anlamında maalesef Cool donanım Yaris, Tune donanım İ20'ye halen yetişemiyor...

    İ20'de VSM (ARAÇ STABİLİTE YÖNETİM SİSTEMİ) VE ESP standart olarak sunuluyor. Ayrıca yan ve perde havayastıkları mevcut. Zaten diğer konfor donanımları eksiksiz sunulmuş. Yaris'te bu güvenliği Style paketi ile alıyorsunuz ama işte manuel klima, elle açılan arka camlar oluyor ve diğer konfora yönelik donanımlardan vazgeçiyorsunuz.

    Buna rağmen Yaris'in kullandığı 7 ileri CVT şanzuman benim için ibreyi tamamen bu araca çevirdi. Ancak emin olun eğer İ20 de aynı şanzumanı kullansaydı kesinlikle tercih ederdim. Ancak işte 4 ileri otomatik olunca yakıt tüketimi ciddi artıyor.

    Burada tercihinizi ya güvenlik donanımından yada CVT şanzuman rahatlığı ile yakıt tüketiminden yana kullanacaksanız. Bir de şöyle düşünün; başta 3500 TL ucuza alacaksanız ancak benzinliye daha fazla gidecekseniz, daha fazla ücret ödeyeceksiniz, psikolojik olarak başta ucuz aldığınız değil de, benzine verdiğiniz para canınızı sıkacak.

    Gerçi böyle yazıyorum ama Yarisi halen şehir içinde fazla yakıt tükettiği için eleştiriyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    quote:

    Orijinalden alıntı: ptozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beetleguese

    arkadaşlar,
    son aldığım fiyatlar

    yaris 1.33 mutlidrive 6 vites otomatik cool donanimli ile 38500
    i20 1.4 eski tip tam otomatik 4 vites tune donanimi ile 37500
    hangisini almalıyım?

    geçen hafta aynı ikilemi yaşayıp yarisi (1.33 cool multidrive s) tercih ettik. Bakıyorum da keşke i 20 alsaydık dediğim çok şey oldu. yaris az yakıyor ve toyota diye tercih ettik ama şimdi olsa sanırım i 20 alırdım. yarisin sevmediğim yönlerini yazarsam umarım lince uğramam.
    yariste bence önemli bazı şeylerden toyota tasarruf yapmış; mesela çift açılı dikiz aynası yok, katlanır anahtar yok(yedek anahtarda düğme bile yok), emniyet kemeri yükseklik ayarı yok,araçtan çıkarken farları kapatmanız lazım, binince tekrar açmayı hep unutuyorum(pekçok arabada kontağı kapatınca far söner bu arabada yok), çocuk koltukları isofix bağlantısını yapmak çok zor, isofix kancalarına ulaşmak için kuvvet ve sabır gerekiyor.direksiyondaki düğmeler aydınlatılmamış cam açma düğmeleri de öyle. tabi esp sistemi perde havayastıkları, alaşım jant,yağmur sensörü,far sensörü,kararan dikiz aynası... vs de yok. yani güvenlik olarak belki kasası daha sağlamdır ama yarisin çok donanım eksiği var...
    ha niye i20 yi tercih etmedik. 1- marka hyundai oldugu için (imajı uzun süre ucuz araba üretmek olan bir marka ne kadar değişse de kolay kolay yenilemiyor bu psikoloji) 2- bariz olarak çok yakıyor.(tam otomatik ve 4 ileri old. için) 3- inanın 3. bir madde bulamıyorum.
    bu arada benim aldıgım rakamlar i 20 tune otomatik için 37250 tl(elmas hyundai) yarisi de 38300 e aldık(toyota sonkar-yenibosna) yaris de kauçuk paspas,park sensörü,trafik seti ve yan kapı bantlarını da hediye ettiler.
    umarım eşime aldığımız ve 5 yıl kullanmayı planladıgımız yaris dayanıklılığı ile bizi üzmez ve şu an yaşadıgım hayalkırıklığını uzun vadede unutturur.yoksa daha ucuz ve çok çok daha donanımlı bir arabayı almamanın pişmanlığını yaşamaya devam edeceğim.

    tam olarak yaşadıklarımı yaşamışsınız.
    ben henüz bir tercih yapmadım ama i20 tercih edersem çok yakıyor diye pişman olacağımı biliyorum. yaris alırsam söylediklerinizden pişman olacağım.

    siz ne önerirsiniz?


    bugüne kadar bişey öğrendim. bir araba alırken satma kısmını asla gözardı etmemek lazım. biz de planımızı en az 5 yıl kullanacağız diye yapıyoruz ama hayat bu belli olmaz, allah korusun herhangi bir kötü durumda satmak zorunda kalsak en az zarar edeceğimiz markalardan biri toyotadır. bu açıdan bakarsanız toyotayı öneririm. bi de şu var tam otomatikler çok yakıyor. i 20 ile 8 litrenin altını görmek zor. benzin zaten pahalı 2-3 yıl sonra kimsenin almak istemeyeceği bi araba olması ihtimali çok yüksek. yarisi alırken 2004 megane 1.6 otomatik arabamızı sattık inanın alan kişi doğru LPG taktırmaya gitti. düz vitesi 2-3 bin daha fazla satılırken biz otomatik diye daha ucuza sattık çünkü 9.5-10 litreden az yakmıyordu. LPG den nefret eden biri olarak az yakması benim için önemli. ayrıca bence yaris daha hoş bi dizayna sahip. malesef i 20 nin donanımı çok daha fazla ve bazıları gerçekten güzel. bu arada i 20 de 5 yıldız almış bir araç ayrıca yarisin 5 yıldız alanı da esp(vsc) sistemli perde ve diz havayastıgına sahip modeli bizde satılan değil. ( bizde sadece dizelle alınıyor full güvenlik donanımı... toyotayı anlamak güç)
    sonuç olarak ben yarisi tercih ettim ama i 20 yi de alınabilir bir araba. karar vermek zor tamamen kişisel zevk ve tercih meselesi.
    diğer aracım vw jetta ve açık söyleyeyim bence çok başarılı bir araç. keşke polo biraz donanımlı olsaydı da direk size ne yaris ne i 20 , gidin polo alın diyebilseydim.




  • yarisi alma sürecinden biraz bahsedeyim... biz micra, corsa,polo,ibiza, i 20 ve yaris araştırdık. micrayı çok basit bulduk ve üretim yerinin hindistan oldugunu öğrenince eledik, corsa için 3 bayi ile görüştük araç yokmuş da gelen satılmış geliyomuş da falan filan onu da öyle eledik( nasıl olduysa sonra 1 bayi geri dönüp buldu aracı ama ilk aramadaki sinirbozucu tavırları yüzünden gitmedik bile), ibiza 1.2 tsi ve dsg ile mükemmel geliyor kağıt üstünde, ama vw yi çok seven biri olmama rağmen seat a bir türlü ısınamıyorum iç- dış dizaynı filan hoşuma gitmiyor bir de buldugumuz bütün ibizalar hill-holder ve esp siz olanlardı onu da eledik. polo ne kadar beğensem de bomboş donanım ve 1.4 85 beygir gücü yüzünden fiyatına göre alınası gelmiyor bana... kaldık i 20 ve yarise. hyundai pazar günü için teste çağırdı bizi... pazar pazar 40 km yol gittim bir baktım test aracı hem dizel hem manuel "ya bu ne ben benzinli otomatik demedim mi size?" neymiş " araç aynı araçmışta bu da tune donanım" filan dediler sonra anladık ki müdürleri mi patronları mı ne bizim test aracıyla biyere gitmiş... ciddiyete bak bi de demezler mi "hafta içi bir gün gelebilirseniz testi gerçekleştiririz" diye... sonra o ana kadar sadece internetten ve katalogdan incelediğim yarise bakmaya gittik. ben toyota indirim yapmaz diye biliyordum. 1-2 sene önce arkadaşa corolla alırken öyle demişlerdi bize tüm toyotalarda fiyat birliği var diye( gerçekten de öyleydi) neyse güzel bir indirim ve bolca hediye ile arabamızı almış olduk.keşke daha önce de bahsettiğim sorunlar da olmasaydı da daha bir içimize sinseydi ama sonuçta mükemmel araba da yok...




  • Arkadaşlar bende yeni bir araba alma telaşındayım. autoshow sonrasını ve yeni clio nun gelmesini bekliyorum. Bir acemi olarak da neden yukarıdaki karşılaştırmalara yeni punto 1.3 multijetin katılmadığını merak ediyorum. Acaba bir arkadaş bana anlatabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.