Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Arkadaslar araci surekli kopru trafiginde ve gunde 20*2=40 km kullanmiyorsaniz cok mantikli(fizibil) degil. Bir defa 10-12 bin tl onden vereceksiniz ustune 5-6 yil sonra piller omrunu yitirmis olacak.

    Bir defa piller NiMH ise(ki oyle yaziyor) eski teknoloji. NiMH'yi ne yaparsan yap istersen altinla kapla bir sene sonra omrunun %25 ini, 2 sene sonra da en az %50 sini kaybedecektir. Tamam pil 8-10 sene dayaniyor denmis ama ne kadar omurle dayaniyor o onemli.

    Ayrica anormal bir sorun olmadikca pilin garanti kapsaminda degistirilecegini sanmiyorum hem sarf malzemeye girer hem de bu kadar maliyetli parca icin turkiyede hayatta hakkinizi alamazsiniz. Ayrica arac cok yayginlasmadigi surece yan sanayi pil vs. de bulabileceginizi sanmiyorum turkiye kosullarinda. Bulsaniz da kim degistirecek birak hibriti yeni nesil araclardan anlayan yok eski ustalar sahinde broadwayde kaldi maalesef. Kendini gelistirenler de albeada clioda bilemedin accentte. O da piyasasi yaygin ve taksiler cok oldugu icin. Japoncular da hondadan corolladan anliyor yeni nesil elektronik araclara kimse el surmek istemiyor.

    Neyse konuyu toparlayacak olursak hic sorun cikarmayacagini farzettigimizde bile arac maliyeti yaptiracagi tasarrufa degmiyor. Devlet tesvik koyar da fiyat 10k tl duserse o zaman oturur hesap yapariz.

    veee o kadar toyota mühendisinin düşünemediğini düşünen arkadaşımız da geldiğine göre dağılabiliriz.

    Ben de bir muhendisim. Konu dusunup dusunememek degil. Muhendisler belirli kriterlere gore karar verir, maliyet de onemli bir kriterdir. Ayrica linkte NiMH pillerin cevreci oldugu icin kullanildigi yazimis. Demek ki bu da bir kritermis.

    Cok farkli konular da var mesela dis ortam sartlari bir soguk bir sicak da pilin omrunu azaltacaktir.

    Benim sahsi dusuncem 2 yil sonra bu pillerin kapasitesi en az yariya inecektir.

    Isteyen gider alir dener. Ben almam.

    2.elde satariz diyen arkadaslar icin de ekleme yapayim: Ben boyle bir araci 2.el hic almam.

    o kadar prius örneği varken, o kadar tecrübesi varken toyota neden gidip 2 yıllık pil koysun? İki yıllık pile neden 5yıl, 10yıl garanti versin?




  • Ben Toyota Derindere'ye ilk gelen Hibrit Yaris'i tesadüfen görüp alıcı olduğumda, detaylı sorularımı cevaplandırması için araç ile ilgili özel eğitim almış olan Usta'yı çağırdılar. Kendisi pilin en az 10 yıl gideceğini, bu aracın servis maliyetinin motordaki bazı farklılıklar sebebiyle normal Yaris'ten bile daha düşük olacağını söylemişti.

    Toyota'nın araçlarına sahip çıkma anlayışı asla diğer markalar gibi değil.
    Örneğin; 2012 VW aracımda var. Herhangi bir sorun için servise götürdüğümde garanti konusundaki binbir dereden su getirmeleri sebebiyle yaklaşımlarının asla Toyota gibi olmadığını gördüm. Toyota aracımı aldığım ve bakım için götürdüğüm servisi garantiye giren bir sorun gördüğünde şikayet etmeme hatta soru sormama bile gerek kalmadan hemen gereken işlemi tamamlayıp aracı teslim etti. Bu hassasiyeti Hyundai, Renault, VW, Fiat servislerinde göremedim.

    Ayrıca kullandığım aracın yakıt sarfiyatının fabrika değerleri ile, yol bilgisayarı değerlerinin ise pompa değerleri ile örtüştüğünü görmek gerçekten güven verici bir husus.

    Bir de Toyota'ya tedarik sağlayan bir firmanın yetkilisinden bizzat duyduğum; "Yerli üreticilerin içinde sadece Toyota'ya mal kabul ettirmekte sorun yaşıyoruz. Kalite kontrolörleri aşırı derecede titiz davranıyorlar" yakınması güvenimi daha da arttırdı.

    Bir tanıdığım oto galerisi işletiyor. İşyerinin olduğu Galericiler sitesi'ne gittiğimde çeşitli yaşlarda ve km'lerdeki araçların motorlarının yağ kapağını açıp motorda üfleme olup olmadığını kontrol ediyorlardı. 100-150 bin km. civarı birçok araçta yağ üflemesi (segman sorunu var demektir) olduğu halde 300-350 bin km.lik Toyota'lara bakıldığında hiçbir üfleme olmadığını bizzat gördüm.

    USA'da Toyota marka araçların çok fazla tercih edilmesi de ayrı bir durum.

    Özetle; Bir kullanıcı olarak eski modellerinin ünleri ile tanıdığımız Toyota'larin yeni modellerininde firmanın sahiplenme anlayışına pararlel olarak güven vermeğe devam ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

    Ben Hibrit Yaris ile ilgili parçaların, verilen garantinin de ötesinde dayanıklı çıkacağını düşünüyorum. Toyota'nın dünyada uyguladığı seçicilik politikası bana bunu düşündürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Ben Toyota Derindere'ye ilk gelen Hibrit Yaris'i tesadüfen görüp alıcı olduğumda, detaylı sorularımı cevaplandırması için araç ile ilgili özel eğitim almış olan Usta'yı çağırdılar. Kendisi pilin en az 10 yıl gideceğini, bu aracın servis maliyetinin motordaki bazı farklılıklar sebebiyle normal Yaris'ten bile daha düşük olacağını söylemişti.

    Toyota'nın araçlarına sahip çıkma anlayışı asla diğer markalar gibi değil.
    Örneğin; 2012 VW aracımda var. Herhangi bir sorun için servise götürdüğümde garanti konusundaki binbir dereden su getirmeleri sebebiyle yaklaşımlarının asla Toyota gibi olmadığını gördüm. Toyota aracımı aldığım ve bakım için götürdüğüm servisi garantiye giren bir sorun gördüğünde şikayet etmeme hatta soru sormama bile gerek kalmadan hemen gereken işlemi tamamlayıp aracı teslim etti. Bu hassasiyeti Hyundai, Renault, VW, Fiat servislerinde göremedim.

    Ayrıca kullandığım aracın yakıt sarfiyatının fabrika değerleri ile, yol bilgisayarı değerlerinin ise pompa değerleri ile örtüştüğünü görmek gerçekten güven verici bir husus.

    Bir de Toyota'ya tedarik sağlayan bir firmanın yetkilisinden bizzat duyduğum; "Yerli üreticilerin içinde sadece Toyota'ya mal kabul ettirmekte sorun yaşıyoruz. Kalite kontrolörleri aşırı derecede titiz davranıyorlar" yakınması güvenimi daha da arttırdı.

    Bir tanıdığım oto galerisi işletiyor. İşyerinin olduğu Galericiler sitesi'ne gittiğimde çeşitli yaşlarda ve km'lerdeki araçların motorlarının yağ kapağını açıp motorda üfleme olup olmadığını kontrol ediyorlardı. 100-150 bin km. civarı birçok araçta yağ üflemesi (segman sorunu var demektir) olduğu halde 300-350 bin km.lik Toyota'lara bakıldığında hiçbir üfleme olmadığını bizzat gördüm.

    USA'da Toyota marka araçların çok fazla tercih edilmesi de ayrı bir durum.

    Özetle; Bir kullanıcı olarak eski modellerinin ünleri ile tanıdığımız Toyota'larin yeni modellerininde firmanın sahiplenme anlayışına pararlel olarak güven vermeğe devam ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

    Ben Hibrit Yaris ile ilgili parçaların, verilen garantinin de ötesinde dayanıklı çıkacağını düşünüyorum. Toyota'nın dünyada uyguladığı seçicilik politikası bana bunu düşündürüyor.

    Bir başka konu başlığında yazdığım fikirler ile sizin tecrübeleriniz örtüştü.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Toyota kullanmadım fakat dikkatimi çeken hususları yazmak isterim;
    1. Japonlar başarısızlıklarında "harakiri" yapan, istifa eden, defalarca özür dileyen onurlu bir anlayışa sahiptirler. Hatta, insanlarını korumak için "Kamikaze" olup ölmüşlerdir.
    Araçları, hatalarını düzeltmek ve iyileştirme yapmak -Kaizen- için geri çağırıyorlardır diye düşünüyorum...

    2. "Kaizen" anlayışı sürekli standardı koruma felsefesiyle şirketlerin yönetiminde verimliliği arttırmışlardır. Kaizen anlayışını hedeflerini şöyle özetleyebiliriz; maliyet azaltma, kalite güvence ve verimlilik.
    Sanırım, 2013 Toyota Auris'in konsolundaki basit digital saat bu mantıkla düşünülmüş ; basit, ucuz, sağlam bir saat.





  • 55 bin tl yi b sınıfına vereceğine elektırık santralı kur daha iyi .
  • 2007 yılından bu yana Civic Hybrid kullanan biri olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim.
    Aracım şu anda 95 bin kilometrede. İstanbul trafiğinde ortalama yakıt tüketimi 6.5 litre.
    1.6 motorlu otomatik vitesli araçların 9 litre yaktığı trafikte %30dan fazla tasarruf sağlıyor.
    İstanbul gibi dur kalk trafiği yoğun olan yokuşlu yollar Hybrid araçlar için biçilmiş kaftan.
    Yokuş aşağı inerken piller doluyor ve yokuş yukarı çıkarken pillerde biriktirdiğiniz enerjiyi kullanıyorsunuz.

    Ben aracı alırken kafamdaki en önemli problem bataryanın kullanım ömrüydü. Ve benim bataryam 5 yıl sonunda garantiden değişti.
    Ancak bu, batarya ve hybrid sisteminin Honda tarafından yanlış programlanması sonucu oldu. 2007-2008 model bütün Civic hybridlerde dünyada benzer sorunlar yaşandı.
    Pili değiştirdiler ve yeni bir yazılım yüklediler.
    Hybrid bataryalarının ömrü 10 yıl civarında. Genel olarak 200 bin kilometre dayanıyorlar. Ve arkadaşların söylediği gibi bakım masrafları normal araçlara göre çok düşük.
    Ben ilk defa ön fren balatalarını 90 bin kilometrede değiştirdim. Dikkat etmeniz gerekn tek şey CVTnin yağını 30 bim km de bir değiştirmek. Onun dışında yağ ve filtreler 20 bin kmde bir değişiyor.

    Bu araçların dizel araçlarla kıyaslanması konusunda herkesin kendi tercihidir. Kim ne derse desin dizeller çok daha gürültülü ve vibrasyon var. Dizel kullananlar kendini kandırabilir ama gerçek bu.
    10 yıl kullandığınız bir dizel araçta pompa ve turbonun hasar çıkarması hybridin bataryasının değiştirme maaliyetinden çok daha fazla olacaktır.
    Üstelik bakım maaliyetleri de yüksek. Ben alırken hybride normal civicten 5 bin lira fazla vermiştim. 100 bin kilometrede hybrid kullandığım için şu anda 9 bin lira cebimde kaldı. Araç kendini amorti ediyor.

    Devlet vergi indirimi yapsa çok daha fazla satılır. Ancak bu haliyle de almak mantıklı. Aracımı değiştirmeyi düşünmüyorum. Ancak yeni bir araç alacak olsam hiç düşünmeden Yaris Hybridi seçerdim. Hem Civic Hybride göre daha az yakıyor. Hem de boyutları olarak İstanbul trafiği için ideal. Bu paraya bir üst segmentte araç alınır fikri de İstanbul için mantıklı değil. Ben aracımı yılda bir kez yaz tatili dışında uzun yolda kullanmıyorum. Onun içinde bir sene Passat gibi uzun ve geniş bir arabayı taşıyamam. Bizim ülkenin gelişmişlik seviyesi arttıkça, insanlar otomobilleri kullanacak. Otomobiller insanları değil. Otomobiller statü sembolü olmaktan çıkacaklar. O noktaya doğru gidiyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EsesBoston

    2007 yılından bu yana Civic Hybrid kullanan biri olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim.
    Aracım şu anda 95 bin kilometrede. İstanbul trafiğinde ortalama yakıt tüketimi 6.5 litre.
    1.6 motorlu otomatik vitesli araçların 9 litre yaktığı trafikte %30dan fazla tasarruf sağlıyor.
    İstanbul gibi dur kalk trafiği yoğun olan yokuşlu yollar Hybrid araçlar için biçilmiş kaftan.
    Yokuş aşağı inerken piller doluyor ve yokuş yukarı çıkarken pillerde biriktirdiğiniz enerjiyi kullanıyorsunuz.

    Ben aracı alırken kafamdaki en önemli problem bataryanın kullanım ömrüydü. Ve benim bataryam 5 yıl sonunda garantiden değişti.
    Ancak bu, batarya ve hybrid sisteminin Honda tarafından yanlış programlanması sonucu oldu. 2007-2008 model bütün Civic hybridlerde dünyada benzer sorunlar yaşandı.
    Pili değiştirdiler ve yeni bir yazılım yüklediler.
    Hybrid bataryalarının ömrü 10 yıl civarında. Genel olarak 200 bin kilometre dayanıyorlar. Ve arkadaşların söylediği gibi bakım masrafları normal araçlara göre çok düşük.
    Ben ilk defa ön fren balatalarını 90 bin kilometrede değiştirdim. Dikkat etmeniz gerekn tek şey CVTnin yağını 30 bim km de bir değiştirmek. Onun dışında yağ ve filtreler 20 bin kmde bir değişiyor.

    Bu araçların dizel araçlarla kıyaslanması konusunda herkesin kendi tercihidir. Kim ne derse desin dizeller çok daha gürültülü ve vibrasyon var. Dizel kullananlar kendini kandırabilir ama gerçek bu.
    10 yıl kullandığınız bir dizel araçta pompa ve turbonun hasar çıkarması hybridin bataryasının değiştirme maaliyetinden çok daha fazla olacaktır.
    Üstelik bakım maaliyetleri de yüksek. Ben alırken hybride normal civicten 5 bin lira fazla vermiştim. 100 bin kilometrede hybrid kullandığım için şu anda 9 bin lira cebimde kaldı. Araç kendini amorti ediyor.

    Devlet vergi indirimi yapsa çok daha fazla satılır. Ancak bu haliyle de almak mantıklı. Aracımı değiştirmeyi düşünmüyorum. Ancak yeni bir araç alacak olsam hiç düşünmeden Yaris Hybridi seçerdim. Hem Civic Hybride göre daha az yakıyor. Hem de boyutları olarak İstanbul trafiği için ideal. Bu paraya bir üst segmentte araç alınır fikri de İstanbul için mantıklı değil. Ben aracımı yılda bir kez yaz tatili dışında uzun yolda kullanmıyorum. Onun içinde bir sene Passat gibi uzun ve geniş bir arabayı taşıyamam. Bizim ülkenin gelişmişlik seviyesi arttıkça, insanlar otomobilleri kullanacak. Otomobiller insanları değil. Otomobiller statü sembolü olmaktan çıkacaklar. O noktaya doğru gidiyoruz

    Bravo, çok güzel bir paylaşım. 5 yıllık bir deneyim sahibinden bilgi almaya değer biçilemez. Yazdıklarınıza katılıyorum, özellikle son paragrafınızdaki her cümle ile de aynı fikirdeyim. Teşekkürler.




  • Bundan 10 yıl önce otomatik vitesli aracı 2.elde satmak çok zordu. Çoğunluk alıcılar M/T ararlar, A/T görünce hemen kaçarlardı. A/T şanzıman sorun çıkarır gibi bir ön yargı vardı. Şu anda piyasada satılan yeni araçlardaki A/T şanzımanlar yarı otomatik oldukları için aslında daha fazla sorun yaşatabilecek yapıya sahip olmalarına rağmen, artık çoğunluk A/T araçlar arar oldu ve tercih etmeye başladı. Halkımızın çoğunluğunun A/T konusundaki önyargısının kırılabilmesi için bu sürenin geçmesi gerekiyordu. Bu kullanıcı grubu belkide bilgisayar oyunları ile büyüdüklerinden, A/T şanzımana karşı önyargılı değillerdir.

    Hibrid konusundaki ön yargının kırılabilmesi için bu tip araçların iyice yaygınlaşması gerekiyor.
  • İstanbulda yaşayanlar için bu araç mantıklı olabilir. Çünkü istanbulda ki trafik giderek artıyor ve hiçbir şehirle kıyaslanmaz halde. istanbulda yaşayan bir insan c veya d sınıfı alsa ne olacak.araba sürmenin keyfi artık istanbullular için malesef mazide kalmış. trafikte dur kalk diğer otomatik araçlarda hem çok yakmaya hemde otomatik vitesin arzalanmasına yol açabilir. yaris hybrid te tam olarak bu sıkışık tarfik için üretilmiş.cvt şanzıman bence çok yoğun trafiklerde çok mantıklı. o yüzden bu araç istanbullular için mantıklı olabilir diye düşünüyorum.
  • CVT şanzıman gerçekten mükemmel. EDC veya DSG gibi sarsıntı yapmıyor, balata değişimi gibi sorunlar çıkarmıyor. Eğer yeni bir binek araç alacak olsam ilk tercihim Yaris Hybrid olurdu. İlk gördüğümde alımlılığıyla beni çok etkilemişti. Hele temiz bir yakıt olan benzinle (dizele bulaşmadan) 3,5lt İstanbul şehir içi sarfiyat mükemmel.
  • Yaris i genel olarak beğenmiyorum. tam hibrit teknolojisi güzel fakat yarisin kendisi ve benzinli motoru bence pek başarılı değil.bu teknoloji keşke honda jazz da olsaydı. jazz ın hibrit teknolojisi galiba tam hibrit olmuyor.
  • 48.750 ye full dizel b sınıfı alırım üzerine mazot parasıda kalır... dalgamı geciyor bunlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    48.750 ye full dizel b sınıfı alırım üzerine mazot parasıda kalır... dalgamı geciyor bunlar ?
    quote:

    bulentcandan

    04.12.2012 tarihinde Toyota Türkiye sitesinden gönderdiğim e-postaya, 05.12.2012 tarihinde Toyota'dan telefon aracılığı ile yanıt geldi. Bilgi edinmek için gönderdiğim e-postanın bu kadar çabuk ve özellikle telefon aracılığıyla yanıtlanmasına çok şaşırdım çünkü -abartılı olmasın ama- Türkiye'de başka hiç bir kurum/kuruluş veya şirketten bu kadar hızlı, ilgili ve tam bir yanıt aldım. Bu ilgisinden dolayı Toyota'ya teşekkür ediyorum.

    Gönderdiğim e-postanın yanıtı olarak; Sanayi Bakanlığı tarafından, düşük emisyon değerine sahip olan hibrit araçların vergilendirilmesinde düzenleme çalışmaları yapıldığını, ancak henüz düzenlemenin nasıl ve ne zaman sonuçlanacağı hakkında net bir bilgi olmadığını öğrendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 5 Aralık 2012; 20:14:25 >




  • Bakan Şimşek bugün konuştu: "Enerjide %72 dışa bağımlıyız. Yerli yatırımları destekleyerek bu oranı düşürmeye çalışıyoruz."

    Aynı zamanda, neden daha verimli sistemler kullanarak enerji tüketimini düşürmeyelim ki? Neden hibrit araçlara vergi indirimi yapılmaz, neden bu destek sağlanmaz? Mantığı nedir?

    Batan Yunanistan'da bile hibrit araçlardan vergi alınmazken, Hollanda'da eski tip 60W-100W'lık çıplak ampüllerin satışının yasak olduğu bilinirken neden Türkiye'de verimlilikten bahsedemeyiz?

    - Daha çok akaryakıt tüketsinler ki daha çok vergi alalım diye mi?
    - Dada çok elektrik tüketsinler ki vergi alalım mı?
    - Ne kadar çok cepten para alırsak o kadar iyi midir???



    Düşündürücü ve şaşırtıcı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    CVT şanzıman gerçekten mükemmel. EDC veya DSG gibi sarsıntı yapmıyor, balata değişimi gibi sorunlar çıkarmıyor. Eğer yeni bir binek araç alacak olsam ilk tercihim Yaris Hybrid olurdu. İlk gördüğümde alımlılığıyla beni çok etkilemişti. Hele temiz bir yakıt olan benzinle (dizele bulaşmadan) 3,5lt İstanbul şehir içi sarfiyat mükemmel.

    hocam, Bu kadar pempe bir senaryoya pil ömrü konusu ile kara bir bölüm eklemek isterim...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    CVT şanzıman gerçekten mükemmel. EDC veya DSG gibi sarsıntı yapmıyor, balata değişimi gibi sorunlar çıkarmıyor. Eğer yeni bir binek araç alacak olsam ilk tercihim Yaris Hybrid olurdu. İlk gördüğümde alımlılığıyla beni çok etkilemişti. Hele temiz bir yakıt olan benzinle (dizele bulaşmadan) 3,5lt İstanbul şehir içi sarfiyat mükemmel.

    hocam, Bu kadar pempe bir senaryoya pil ömrü konusu ile kara bir bölüm eklemek isterim...


    Derindere'deki Servis Yetkilisi bana pil'in 10 yıl ömrü olduğunu hatta daha bile uzun gidebileceğini söylemişti. Forumun yukarıdaki sayfalarına bakarsanız Prius'un USA'daki pil değişimleri ile ilgili bilgiler yeralıyor.

    Ben genellikle peşin hükümlü olmayan biri olmama rağmen, TR piyasasında araçlarını alıp kullandığım, sattığım, piyasadaki sorunsuzluğunu çevremden de çok iyi bildiğim Toyota marka araçlar konusundaki tecrübelerim, beni Toyota'nın verdiği bilgilerin doğru olacağı yönünde peşin hükümlü kılıyor.

    Şu hususlar Toyota'nın beyanına inanmam konusunda etkili oluyor;
    - Benzin sarfiyatının y.bilgisayarı ile en az %95 tutması,
    - Sorunlu araçları dünya çapında geri çağırması, araçlarına daima sahip çıkıyor imajı vermesi, (Örn:VW'de göremezsiniz)
    - TR'deki bozuk yollar sebebiyle gerçekten adına leke gelmemesi için Cam tavanlı araçları TR piyasasına vermemesi,
    - TR'deki yakıtları iyi bilmeleri sebebiyle dizel motor yelpazesini sınırlı tutmaları, ağırlığı benzine vermeleri,
    - Servise gittiğinizde memnun olmadığınız ve garantiye giren konularda müşteriyi hiç üzmemesi,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    ...
    - TR'deki bozuk yollar sebebiyle gerçekten adına leke gelmemesi için Cam tavanlı araçları TR piyasasına vermemesi,
    ...



    gerçekten çok ilginç bir ayrıntı, bir sonraki aracını cam tavanlı düşünen biri olarak size sorum birebir gördüğünüz yada duyduğnuz problemler nelerdir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandostigre

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    ...
    - TR'deki bozuk yollar sebebiyle gerçekten adına leke gelmemesi için Cam tavanlı araçları TR piyasasına vermemesi,
    ...



    gerçekten çok ilginç bir ayrıntı, bir sonraki aracını cam tavanlı düşünen biri olarak size sorum birebir gördüğünüz yada duyduğnuz problemler nelerdir?

    Aslinda cam tavan sorun teskil etmez. Ancak pire icin yorgan yakan Toyota mantigi sebebiyle TR yollarindaki bozukluklar nedeniyle cam tavanli araclari ic piyasaya satmiyorlarmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    CVT şanzıman gerçekten mükemmel. EDC veya DSG gibi sarsıntı yapmıyor, balata değişimi gibi sorunlar çıkarmıyor. Eğer yeni bir binek araç alacak olsam ilk tercihim Yaris Hybrid olurdu. İlk gördüğümde alımlılığıyla beni çok etkilemişti. Hele temiz bir yakıt olan benzinle (dizele bulaşmadan) 3,5lt İstanbul şehir içi sarfiyat mükemmel.

    hocam, Bu kadar pempe bir senaryoya pil ömrü konusu ile kara bir bölüm eklemek isterim...


    Derindere'deki Servis Yetkilisi bana pil'in 10 yıl ömrü olduğunu hatta daha bile uzun gidebileceğini söylemişti. Forumun yukarıdaki sayfalarına bakarsanız Prius'un USA'daki pil değişimleri ile ilgili bilgiler yeralıyor.

    Ben genellikle peşin hükümlü olmayan biri olmama rağmen, TR piyasasında araçlarını alıp kullandığım, sattığım, piyasadaki sorunsuzluğunu çevremden de çok iyi bildiğim Toyota marka araçlar konusundaki tecrübelerim, beni Toyota'nın verdiği bilgilerin doğru olacağı yönünde peşin hükümlü kılıyor.

    Şu hususlar Toyota'nın beyanına inanmam konusunda etkili oluyor;
    - Benzin sarfiyatının y.bilgisayarı ile en az %95 tutması,
    - Sorunlu araçları dünya çapında geri çağırması, araçlarına daima sahip çıkıyor imajı vermesi, (Örn:VW'de göremezsiniz)
    - TR'deki bozuk yollar sebebiyle gerçekten adına leke gelmemesi için Cam tavanlı araçları TR piyasasına vermemesi,
    - TR'deki yakıtları iyi bilmeleri sebebiyle dizel motor yelpazesini sınırlı tutmaları, ağırlığı benzine vermeleri,
    - Servise gittiğinizde memnun olmadığınız ve garantiye giren konularda müşteriyi hiç üzmemesi,



    garanti şartlarında bu tarih belirtiliyormu? misal 5. yılda piller sorun çıkarmaya başladı ve araç ağırlıklı benzin motoruyla haraket ediyor diyelim. Servise gittiğimizde piller 10 ıl garantili lütfen gerekeni yapın diyebiliyormuyuz? Yoksa tahminen 10 yıl ömrü var mı deniyor?
    hondanın bile 6 yıl garantisinin 3+3 yıl iekilnde olduğu bir çok konuda ilk 3 yıl garanti gibi olmadığından bahs ediliyor. O yüzden resmi olarak pillerin araç garantisinden ayrıca bir garantisi varmı? bunu sormak istedim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    CVT şanzıman gerçekten mükemmel. EDC veya DSG gibi sarsıntı yapmıyor, balata değişimi gibi sorunlar çıkarmıyor. Eğer yeni bir binek araç alacak olsam ilk tercihim Yaris Hybrid olurdu. İlk gördüğümde alımlılığıyla beni çok etkilemişti. Hele temiz bir yakıt olan benzinle (dizele bulaşmadan) 3,5lt İstanbul şehir içi sarfiyat mükemmel.

    hocam, Bu kadar pempe bir senaryoya pil ömrü konusu ile kara bir bölüm eklemek isterim...


    Derindere'deki Servis Yetkilisi bana pil'in 10 yıl ömrü olduğunu hatta daha bile uzun gidebileceğini söylemişti. Forumun yukarıdaki sayfalarına bakarsanız Prius'un USA'daki pil değişimleri ile ilgili bilgiler yeralıyor.

    Ben genellikle peşin hükümlü olmayan biri olmama rağmen, TR piyasasında araçlarını alıp kullandığım, sattığım, piyasadaki sorunsuzluğunu çevremden de çok iyi bildiğim Toyota marka araçlar konusundaki tecrübelerim, beni Toyota'nın verdiği bilgilerin doğru olacağı yönünde peşin hükümlü kılıyor.

    Şu hususlar Toyota'nın beyanına inanmam konusunda etkili oluyor;
    - Benzin sarfiyatının y.bilgisayarı ile en az %95 tutması,
    - Sorunlu araçları dünya çapında geri çağırması, araçlarına daima sahip çıkıyor imajı vermesi, (Örn:VW'de göremezsiniz)
    - TR'deki bozuk yollar sebebiyle gerçekten adına leke gelmemesi için Cam tavanlı araçları TR piyasasına vermemesi,
    - TR'deki yakıtları iyi bilmeleri sebebiyle dizel motor yelpazesini sınırlı tutmaları, ağırlığı benzine vermeleri,
    - Servise gittiğinizde memnun olmadığınız ve garantiye giren konularda müşteriyi hiç üzmemesi,



    garanti şartlarında bu tarih belirtiliyormu? misal 5. yılda piller sorun çıkarmaya başladı ve araç ağırlıklı benzin motoruyla haraket ediyor diyelim. Servise gittiğimizde piller 10 ıl garantili lütfen gerekeni yapın diyebiliyormuyuz? Yoksa tahminen 10 yıl ömrü var mı deniyor?
    hondanın bile 6 yıl garantisinin 3+3 yıl iekilnde olduğu bir çok konuda ilk 3 yıl garanti gibi olmadığından bahs ediliyor. O yüzden resmi olarak pillerin araç garantisinden ayrıca bir garantisi varmı? bunu sormak istedim.

    Aracı alanlar resmi pil garantisinin yıl olduğunu söylüyorlar. Aracın garantisi 3 yıl olmasına rağmen 3.yılda sorunlar başlamayacağı gibi, pilin de normal kullanım şartlarında 10 yıl kullanılabildiğini söylemeleri mantıklı olabilir diye düşünüyorum.




  • arkadaş çamur atacak yer arıyor, sallamayın derim. Aynı aracı vw yapsa öve öve bitiremezdi. Ne kadar çamur atmaya çalışsa da mantıklı bir araç. Benzinlisinden 2litre az yaksa hem aradaki fiyat farkını, hem de pil yenileme maliyetini karşılıyor, üstüne kar bırakıyor. 200bin km için hesap yapılabilir. 2litre fark olsa 200bin kmde 18bin tl avantajı oluyor. Bakım masraflarının düşüklüğü de bir avantaj. Özellikle şehir içi kullananlar için daha da avantajlı bir araç.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.