Değerli arkadaşlar hani deler ya madem yaptın bi hayır tut ikiye ayır misali birde yan yana iki araçta, iki farklı ampülü görüntüleyeyim dedim Soldaki benim aracım, taktığım osram ampulün ışık kalitesi ve yüksekliği gayet açık belli oluyor diğeri orjinal focus ampulü bide bu şekilde yanyana görüp değerlendirin diye bi fotoğraf daha koyayım dedim bu fotoğraftada gayet net bir şekilde iki ampul arasındaki fark gözükmektedir.
bu kadar paraya bu kadar ışık arkadaşlar parası çok olan xenon taktıracak.
impress (yusuf kardeş) kısmetse eylül sonu gibi elime para gececek kapına dayanıcam sıkı bi pazarlıla xenonu kısmetse taktıracam Kırklarelinden İstanbula yaktığım mazot parasının yarısınıda senden alıcam sen soktun bunları bizim kafamıza
abi hayırlı olsun on numara olmuş sen gel ben senden para da almayacam
gerçekten nb çok farkediyor taktırdıktan sonra birde far ayarı yaptırın gözle ayırtedilebilen bir beyazlık mevcut aydınlatma oldukça iyi
Uzun süre büyük memnuniyetle Osram NB H4 kullandım ama en sonunda aracım için orijinal Hella mercekli far ve 6000K Xenon kit aldım, bi-Xenon oldu (uzun kısa tek mercekte).
Aydınlatma budur dedim kendi kendime, herkese nasip olur inşallah, arada dünyalar kadar fark varmış...
Önce
Sonra
hayırlı olsun darısı başıma
Ne kadar verdiniz toplamda(mercek ve xenon)? Bir de selector yapmak nasil oluyor. xenonun isinmasi icin 3-5 saniye beklemek gerekiyor mu?
quote:
Orjinalden alıntı: -YağmurAdam-
Ne kadar verdiniz toplamda(mercek ve xenon)? Bir de selector yapmak nasil oluyor. xenonun isinmasi icin 3-5 saniye beklemek gerekiyor mu?
H7 kit 150 TL, mercekli far 500 TL...
Selektörde sorun yok zira farım da hep açık, yolum da
Elim alışmış arabayı çalıştırır çalıştırmaz far açıyorum zaten...
Arkadaşlar bugun Osram NB ve yeni farlarımı taktırdım. Performans süper. taktırdıktan sonra far ayarıda yaptırdım. ama sanki hoşuma gitmedi. şu fotolara bir göz atar mısınız. sağ far daha yukarda. sanki adamın ayarladıgı farlar daha kısa mesafe gosteriyo eskiye göre. ki bu Osram NB sonuçta. sol dahada kısa gosteriyo. gerçi karşıdan bkınca normal gozukuyor ama içerden durum boyle.
webeffect @ Sağ tarafın biraz daha yukarıyı göstermesi normaldir zaten yol kenarındakileri daha rahat görebilmek açısından irf@n @ Hayırlı olsun gerçekten çok süper ...
bu ampulleri sırasıyla denemiş biri olarak xenon ve ayarlı far desteği ile çözüm bulabildim,kimsecikleri rahatsız etmeden.
motosiklet farkedilsin hesabı ile aldım ama aldığım gün hem uzun hem kısası patladı...sonrasında çözüm Xenon...bir halojen nasıl kafa tutabilir ki...ama fiyat olarak halojenlerin arasında en iyisi denilebilir...
@ historiyst_45
Eyvallah cevap için. herşey normalse razıyız :)
Osram NB lere uyumlu en iyi park lambası cool blue park lambaları diye duydum dogrumudur? biraz beyaz yansın istiyorum. benim parklar çok sarı..
benim grande puntoda arıza lambası yaktı ama ampul çok güzel.
Sislere takalım,bakalım sislerde nasıl?...
yaklaşık 5.5 ay oldu ve hakkın rahmetine sol ampulum kavuştu. tek nightbreaker alsam nolur?
Benim de sürekli park ampullerinin sağ tarafındaki patlayıp duruyor sanayide amper ölçümü yaptırdım bir anormallik de yok anlamadım gitti harbiden ...
quote:
Orjinalden alıntı: _opeth
yaklaşık 5.5 ay oldu ve hakkın rahmetine sol ampulum kavuştu. tek nightbreaker alsam nolur?
aynen benim de 7 ay oldu ve benimde sol ampul vefat etti
keske sağ olsaydi sol icin yine tamponun bir kismi sökülecek
kısa ve uzunların ayrı ampullerin olduğu far sistemine sahip arkadaşlar var mı burada..
benim farlarım bu şekilde.. kısalarda farklı, uzunlarda farklı ampuller var..
anladığım kadarıyla çok uzun süre yandığında (kısalarda olduğu gibi) ömürleri kısalıyor ve 5-6 ay gibi bir süre içerisinde görevini tamamlayıp değiştirmek gerekiyor.
sadece uzunlara alsak normal ampullerin süre performanslarına erişir miyiz acaba?
bir de sormak istediğim xenonlar gibi yavaş yavaş mı artırıyor parlaklığını yoksa yakınca direkt max performansla aydınlatıyor mu?
teşekkürler
uzunlarınız H1 kısalarınız H7 olarak çıkıyor. ampulün ömrünü götüren 3 büyük hata vardır.
1-) yanlış montaj. ampulün camına kesinlikle parmak vs. değmemelidir. siz göremesenizde ampulün camına elinizden bir takım yağlar geçer. bu yağlar ampulün aşırı ısınmasına ve çok kısa sürelerde patlamasına yol açar.
2-) otomatik far açma sistemi. belli bir ışık seviyesine düştüğü zaman far sensörü tetik verir. ancak ölçtüğüm araçlarda aşırı bir volt yüklenmesi gördüm. farı koldan açtığınız zamanki voltajın üstünde bir akım yollluyor. ikinci neden de budur.
3-) farlarınız açıkken marşa basmak.
bu üç etkene dikkat ettiğiniz sürece uzun ömürlü olacaktır ampuller.
nigth breaker anında performans veren bir ampuldür. ancak ilk takılmasına müteakip yaklaşık 20 dakika sonra tam reaksiyon veriyor. yani ilk 20 dakika tunstenin alışması için bir süre gerekli. ondan sonra tam performans hızı 1 saniye bile olmuyor.