37.5 metrelik uzunluğuyla rüzgar destekli tahrik sunan WindWing yelkenlerin kullanımı sayesinde Cargill, kuru yük gemisinde yüzde 14 yakıttasarrufu elde ettiğini duyurdu. Pyxis Ocean adlı gemide iki adet BAR Technologies patentli WindWing bulunuyor. Bu yelkenlerin küresel ticaret rotalarında yapılan altı aylık deneme süresince günde ortalama üç ton yakıt tasarrufu sağlayacak miktarda güç ürettiği belirtildi.
Cargill, en uygun hava koşullarında, Hint, Pasifik ve Atlantik Okyanuslarının bazı bölümlerinde yapılan yolculuklar sırasında ise yakıt tüketiminin günde 12 tonun üzerinde azaldığını açıkladı. Cargill'e göre ortalama olarak günde yüzde 14 daha az sera gazı salımı yapıldı. En iyi koşullarda ise emisyon salınımı yüzde 37 oranında azaltıldı. Bu da günde 41 ton daha az CO2 salındığı anlamına geliyor.
Nasıl çalışıyor?
BAR Technologies CEO'su John Cooper, bu tip gemilerde ilerleyen süreçte genel iki yerine üç tane kanat taşınacağını söyledi. Böylelikle yakıt tasarrufu ve emisyon azaltımının 1,5 kat daha artacağı düşünülüyor.
Öte yandan teknolojinin önünde ve ölçeğinde engeller de yok değil. Pyxis Ocean, okyanuslarda dolaşan 110 bin civarı ticaret gemisinden sadece biri. Bununla birlikte mevcut limanlar belirli standartlardaki nakliye gemilerini barındıracak şekilde tasarlanmış durumda. Üstlerinde 37 metrelik üç tane yelkenin bulunduğu yük gemileri bir çok liman için zorluk yaratabilir.
Devletlerden fon cukkalamak için 100 gemiden 3 tanesine koymak pek bi güzel ama yakıttan yapılan kâr düşen yük kapasitesini fazlasıyla karşılamazsa bi gülücük veririm bak hatrınıza :) :) :)
Hangi devlet, olmayan gemisine yatırım yapmış(?) ekolojiye ayak uydurmak zaten kaçınılmaz son. Az yakıt kapasitesiyle fazla yük almanın sakıncası olmaz. Üstelik bu dizayn gemiler draftı kabul ettiği sürece ambar üstü yük almaya bile elverişlidir.