Şimdi Ara

Yerli otomobil fiyatı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
3.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok özelliği kim ne yapsın şarj alt yapısı kurulması teşvike rağmen zor. Ankara’nın doğusuna geçemeyecek arabalar asıl hedef yurt dışı yoksa senin benim merakımdan değil pininfarina tasarımı..

    Araba 50% oranında yerli olsa ilk aşamada bugün iPace 620 bin ise 350 civarında olacaktır.
    2022 de 500 olur iyimserinden...
    Bu arada biri Jaguar diğeri TM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Aralık 2019; 21:24:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talharo123 T kullanıcısına yanıt
    Şu anda lityum-iyon bataryanın kWh birim maliyeti 150$ civarında, üç sene sonraki (2023) projeksiyon ise 100$/kWh.
    Bundan on sene evvel, 2009 yılında bu maliyet 1.300$/kWh'di. (Not: Doların üç sene sonra kaç TL olacağını öngöremiyoruz!)

    Tesla ise şu an bataryayı kendi tesislerinde 120$/kWh maliyetle üretiyor diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Çok özelliği kim ne yapsın şarj alt yapısı kurulması teşvike rağmen zor. Ankara’nın doğusuna geçemeyecek arabalar asıl hedef yurt dışı yoksa senin benim merakımdan değil pininfarina tasarımı..

    Araba 50% oranında yerli olsa ilk aşamada bugün iPace 620 bin ise 350 civarında olacaktır.
    2022 de 500 olur iyimserinden...
    Bu arada biri Jaguar diğeri TM
    O özellikler size lazım olmaya bilir fakat otomobil üreticilerinin " Otonom " araçlar için harcadıkları para ve iş gücü ortada
    Volvo gibi markalar otonom sayesinde güvenlik seviyesini en üst seviyede tutuyorlar

    Bende iç pazarda asgari ücretli insanların bu arabayı alabileceğini düşünmüyorum bu ayrı konu , Asgari ücretli sıfır sümbül bile alamıyo artık

    Bence iPace çok üst seviyede bir araç değil TOGG'u küçümsemeyin bence, bugüne kadar dalga geçenlerin hepsi ağzının payını aldı bugün

    Yeni marka diye muadilinden %50 ye ucuza satacak hali yok, öyle bir dünya yok çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Şu anda lityum-iyon bataryanın kWh birim maliyeti 150$ civarında, üç sene sonraki (2023) projeksiyon ise 100$/kWh.
    Bundan on sene evvel, 2009 yılında bu maliyet 1.300$/kWh'di. (Not: Doların üç sene sonra kaç TL olacağını öngöremiyoruz!)

    Tesla ise şu an bataryayı kendi tesislerinde 120$/kWh maliyetle üretiyor diye biliyorum.
    Tesla bile batarya için lityum madeni ithal etmek zorunda , bildiğim kadarıyla dünyada en çok lityum Çin'de var
    Yani dünyada hiç bir marka %100 yerli araç yapamaz, illa ki birşeyleri bir yerlerden almak zorundasınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım ben anlatamadım.

    Bugün gördüğün pininfarina atölyesinden çıkmış pahalı bir prototip. Göstergeleri çalışamayan bir prototip aynaların kameraları da keza...

    Bahsedilenler vaatler...

    Otonom sürüş için YouTube da OpenPilot yazabilirsin (https://youtu.be/Hdsy6lvezak)

    Bugün tam otonom bir sürüş için senelerce yol kat etmiş tüm üreticilere kafa tutamazsın..
    Sen Mercedes-in infra kamera sisteminin patentini alıp çat diye koyamazsın, ya satın alır fiyatı uçurur ya da senelerce kendin geliştirirsin.

    Keşke teknoloji ağacı olsa bugün eksek 2 sene sonra toplasak...

    Bu iş bir knowhow işidir, tesla waymo Mercedes Google senelerce bunu ararken sen ben yaptım oldu diyerek daha ucuza mal edemezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Aralık 2019; 22:4:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2020 itibariyle tahminim 350 bin tl den satışa çıkacağı. Kısacası bizi ilgilendiren bir durum yok, yine zenginlere göre keyif oyuncakları yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SUV minimum 300 bin lira. Vergi alınacak arkadaşlar. Devletin en büyük gelir kapısı otomobil vergileri. Halkın gözünü boyamak için göstermelik bir vergi indirimi olur o kadar.
  • Yerli otomobil en fazla 80 Bin liralık bir araç olacaktı yani bir Honda Civic gibi modern görünümlü bir araç bugün tanıtılsaydı heyecan uyarırdı!
    Bu prototipler uçuk kaçık, pahalı, büyük araçlar ve belli ki pahalı olacak, millete faydası yok yani, sadece taksiciler alır sıfır vergiyle onlar da 70 bin kişi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle şunu belirteyim her iki aracında tasarımına teknolojisine bayıldım. Sedan daha çok hoşuma gitti. Tasarım anlamında çağı yakaladıkları kesin.

    Fiyat konusunda cep telefonu konusuna paralel bir yaklaşım bekliyorum. Vestel venüs 2 arka kameralı z40 modelini 3.000 e satıyor, xiaomi 4 kameralı modelini 2.250 ye satıyor. Vestel Türkiyedeki fabrikasında üretim yaparken xiaomi çinden ithal ediliyor. Buna rağmen vestel xiaomi den daha pahalı. Bunu detaya girmeden basit mantıkla örnek verdim.

    Otomobil konusuna gelirsek eğer batarya ve motor üretimlerini kendimiz geliştirip üretememiz durumunda maliyetler önemli ölçüde artacaktır. Talebin şu an bile çok fazla olduğu ortada iken togg grubunun max kar mantığı ile satış yapacağını düşünüyorum. Zaten devlet 30 bin araç garantisi vermiş.

    Jaguar i-pace şu an için üretilecek araca en yakın fiyatı sunuyor bence. Jaguar ın fiyatı 650.000 TL civarında. Eğer max kar mantığı ile hareket ederse TOGG SUV aracın da tahmini olarak 500.000 TL civarında olacağını düşünüyorum. Kendimiz batarya ve motor üretimini yaparsak uzun vadede 300.000 TL etiketi de olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • selamivural kullanıcısına yanıt
    Tanıtımda Gürcan Karakaş'ın söylediği bir şey vardı. "15 adet firmayı inceledik. Bu işi nasıl başardılar veya nasıl başaramadılar diye baktık" dedi.

    Tesla'yı kesinlikle analizlerine katmışlardır. Tesla ilk modelini pahalıya satışa sunduktan sonra ucuz modeli çıkartıp sipariş aldıkça/ürettikçe ucuzlattı. Galiba bizimkiler de bunu hesaba kattılar; ilk önce kârı yüksek tutup sonra rekabete girişecek olabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 150,000 bence b suv için günümüz şartlarında düşünülen baz fiyat...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut modellerle ciddi rekabet edecek fiyatla gelmezse kimse almaz. Her şehirde servis ağı, kalifiye tamircisini bulmak kolay olmayacak. Araba alırken şuan mevcut markalar arasında bile buna dikkat etmiyor muyuz? Sedan Passatla aynı fiyat olursa kim yerli araba alır? Ötv ve Kdv'nin ciddi miktarda indirilmesi gerekiyor yoksa ölü doğar.
  • Gerçekten güzel yazılar okudum ama hepsi havaya yazılı. 3 ay sonra dolar 7 lira olsa kim şaşırır? En iyi ihtimal 3 sene sonra yola çıkacak bir araç için ülkemiz şartlarında şimdiden fiyat belirlemenin yılbaşında ikramiye çıkacak rakamları tahmin etmekten biraz daha kolay olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakanın açıklamasından fiyat çıkarayım.
    Piyasadaki rakibinden %5 ucuz olacak dedi.
    Renault Zoe - B hatchback 234.000
    Yerli otomobil B-Suv olacak en düşük model.Hatchback le aynı fiyatta satılamaz ama hadi aynı fiyatı esas alalım.
    Ve 2 sene sonra piyasaya çıkacak.
    234 bine %15 enflasyon farkı koyalım.
    270 bin TL
    Bakanın dediği oranı düşersek,en ucuz fiyat
    250 Bin TL.
    C Sedan
    300-350
    C-Suv
    350-450 den aşağı O-L-A-M-A-Z

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Arkadaşım ben anlatamadım.

    Bugün gördüğün pininfarina atölyesinden çıkmış pahalı bir prototip. Göstergeleri çalışamayan bir prototip aynaların kameraları da keza...

    Bahsedilenler vaatler...

    Otonom sürüş için YouTube da OpenPilot yazabilirsin (https://youtu.be/Hdsy6lvezak)

    Bugün tam otonom bir sürüş için senelerce yol kat etmiş tüm üreticilere kafa tutamazsın..
    Sen Mercedes-in infra kamera sisteminin patentini alıp çat diye koyamazsın, ya satın alır fiyatı uçurur ya da senelerce kendin geliştirirsin.

    Keşke teknoloji ağacı olsa bugün eksek 2 sene sonra toplasak...

    Bu iş bir knowhow işidir, tesla waymo Mercedes Google senelerce bunu ararken sen ben yaptım oldu diyerek daha ucuza mal edemezsin.
    Ben ucuza mal eder demiyorum ki
    Askine premium araç üretilecek ucuz olmasını boşuna ümit etmeyin diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araca baktığınız zaman süper lüks görüntüsü var. Yani bu şekilde çıkarsa halk arabası olamaz. Fiyatı aksesuarsız kırpılmış versiyonunda bile 250 den aşağı olmaz gibi. Çok daha az özellikli suv araç fiyatları bile 250-300 arası zaten.
  • Bol bol ticari taksi olarak görürüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkostu

    Ya zengine otomobil yapiliyor iste.halka araba falan yok. Halka arac yapilacak olsaydi b segmenti bir model olurdu.halki dar gelirliyi insan yerine koyan yok.millet sifir symbol alamiyor luks suv modeli nasil alacak Allah askina.
    Herkes aldıktan sonra ne anlamı var ki hocam ? Alanın ne ayrıcalığı var.Her sokakta 3-5 tane olduktan sonra hiç bir anlamı yok bence...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muadil araçların anahtar teslim fiyatlarına neden bakıyorsunuz ? zaten aşırı ötv+kdv+bayi karı var üzerinde. eğer yerli otomobilin yerli piyasada tutunmasını istiyorlarsa zaten vergileri düşürmeleri gerek, ayrıca kar payını da düşük tutmaları gerek. önce iç piyasada tutunabilmeli ki dışarıda da tutulsun
  • Bu araç 200 bin üzeri olursa yazık olur vatandaş alamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.