pazarın eskiliğinin-yeniliğinin konuyla ilgisi yok. togg yurtiçinde bile düzgün satış rakamlarına ulaşamayacak. yurtdışı tüketicinin, kendini kanıtlamış ürünler varken togg alacağını düşünmek ise zaten gerçeklerle bağdaşmıyor. togg ticari değil siyasi bir projedir. |
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (16. sayfa)
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
(En Son Oy Tarihi: 23.1.2025)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrpazarın eskiliğinin-yeniliğinin konuyla ilgisi yok. togg yurtiçinde bile düzgün satış rakamlarına ulaşamayacak. yurtdışı tüketicinin, kendini kanıtlamış ürünler varken togg alacağını düşünmek ise zaten gerçeklerle bağdaşmıyor. togg ticari değil siyasi bir projedir.
Alıntıları GösterDostum doğruları söyleyince istemezükçü diyorlar boşver. Dünya üzerinde 1 tane otomotiv markası yoktur ki kendi ülkesinde satamayıp başka ülkede milyonlar satsın.
-
Ana konu ama ilk mesaj hiç güncellenmiyor,durum nedir fabrika inşaatı ne alemde insan görmek istiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konuyu açan arkadaş konuyu bana devrederse ben devamlı olarak güncel tutabilirim -
araba yollarda ya ne fabrikasi
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Dostum doğruları söyleyince istemezükçü diyorlar boşver. Dünya üzerinde 1 tane otomotiv markası yoktur ki kendi ülkesinde satamayıp başka ülkede milyonlar satsın.
Alıntıları Gösteristedikleri kadar desinler, onların söylediklerinin kıymeti harbiyesi yok ki. doğru doğrudur. biz böyle yazınca sanıyorlar ki muhalefet gayretiyle yazıyoruz alakası yok olay basit pazarlama olayı. satamayacakları malı kim niye üretir? koçun, sabancının kafası çalışmıyor mu? onu geçtim mercedesin, vw nin , gm in kafası çalışmıyor mu şu anda kullanılmak üzere tamamen elektrikli araç tasarlamıyorlar? kapıkulu olmak zor iş vesselam.
-
Otomotiv sektöründe yıllar boyu üretim yapan markalar varken hiçkimse daha yeni doğmuş bi markayı almaz. Üzücü ama gerçek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ilk etapta zaten sayısı az üretilecek.. 2-3 yıl boyunca çoğunluğu belediyeler, devlet kurumları, vakıflar, şirketler göze girebilmek için hucüm edecek.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17vatandaş için üretildiğine göre, hani yani devlet yürütüyor projeyi çünkü, pazardan anlamlı bir pay kapacak kadar ülkenin alım gücü gerçeklerine uygun fiyatlanmasını, devlet bizim devletimizse eğer bu kadar işin içinde de olduğuna göre "şirket kurdurduklarına" değil de vatandaşa sübvansiyon sağlamasını beklerim. 500 bin muadilleriyken 490' a sadece %0-1 pazar payı için beyhude bir çabanın şovuysa bu yapılan, e kalsın almayalım. devlet vatandaş için çalışmıyorsa eğer, tabi muadilleriyle aynı seviyede çıkartır vefiyatlar, o zaman bu kadar desteği niye veriyor onu da ben bilmem. varsayımlar üstüne konuşuyoruz tabi, daha ne altyapı ne araç ortada. ben onları bekliyorum sonra kesin hükümlere varacağız.
Alıntıları GösterSevgili kardeşim bana devletin sıradan vatandaşın otomobil alabilmesi için sağladığı bir tane kolaylık göstersene ?
Gelişmiş demokrasilerde devlet vatandaşın refahı için çalışır.
Bizim gibi geri kalmış toplumlarda vatandaş devlet için.
Hayal alemine dalmanın alemi yok.
Öpecekler.
Her gün daha çok.
Har ay daha çok.
Her yıl daha çok.
Öpecekler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: SourceBizi duymuş olmalılar
Güzel , adım adım gidiyorlar ,proje hayalci değil gerçekçi ,koyulan hedefler ulaşılabilir
Daha ilk başta %100 yerlilik oranı olmayacak %51 olacak demeleri bile yeterli , ayrıca renault ve fiat sonrasında toyota ve honda sayesinde tedarik zinciri , yan sanayii çok gelişti ,kaliteli ürün kaliteli işçilik var
Bu proje ütopya değil siyasi de değil ama hükümetden başka destek de yok bu yüzden siyasi
Bir volvo bir saab bir proton olmaması için devlet yerine özel sektör zorlandı ki özel sektörde olmalı yoksa biter ,çünkü neredeyse 10 yıl önce Cumhurbaşkanımız yerli otomobili yapacak "koç"lar var derken herkes kimi kast ettiğini de biliyordu ama onlar üretime yanaşmadı sebepleri belli :) en basitinden avrupa için mükemmel pazar neden yerli markası olsun..
Mesela almanlar olaya Gürcan Karakaş üzerinden bakıyorlar ,projenin ciddiyeti oradan belli.Hatta yetiştirdiğimiz böyle birini nasıl kaptırdık diyorlar çünkü bosch a çok büyük katkıları getirileri olmuş.
Gürcan Karakaş, 2004 yılında Bosch Türkiye’ye Genel Müdür olarak atandı. 2007 yılında Bosch’un Almanya’daki merkezine geçen Karakaş, o tarihten bu yana grubun yenileme pazarlarından sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyor.
ALMANYA’NIN EN İYİ 100 YÖNETİCİSİNDEN BİRİ
Alman ekonomi gazetesi Handelsblatt, 2011 yılında Gürcan Karakaş’ı Almanya’nın en tepesindeki 30 şirketi yönetmeye aday 100 kişiden biri olarak seçmişti. Gazetede Karakaş’ın Bosch firmasında ve Bosch’un son yıllarda artan başarısında çok önemli bir role sahip olduğu yazıldı. 53 yaşındaki Karakaş’ın Bosch Grubu içinde şirketin üçüncü kademe yöneticileri arasına yükselen ilk yabancı kökenli kişi olduğu da belirtilmişti.
-
Hocam yorumları görmüyorsunuz herkes TOGG'a siyasi parti otomobili olarak görüyor ve ona göre yorum yapıyor bu durum gerçekten üzücü. TOGG ve diğer birçok savunma sanayi projesi bir siyasi partinin değil Türkiye Cumhuriyeti'nin projesidir ve bu ülkenin bir değeridir. İnsanlarımızın ilk önce bunu anlaması şart.
Açıkçası ben TOGG'a inanıyorum ve almak için gün sayıyorum, bu tür yerli ürünlere sahip çıkmazsak gelişmiş ülkelerde ki yüksek yaşam standartlarına ağızlarımızın suyunu akıtarak bakmaya bir 100 yıl daha devam ederiz. Bu ülkenin gelişmesini bizlerin daha iyi yaşam standartlarına sahip olmasını istiyorsak ilk önce bizim kendi ürünlerimizle sahip çıkmamız şart, yok A partisi yok B partisi diyerek bu ülkeyi kimse hiçbir noktaya getiremez. -
quote:
Orijinalden alıntı: Source
Hocam yorumları görmüyorsunuz herkes TOGG'a siyasi parti otomobili olarak görüyor ve ona göre yorum yapıyor bu durum gerçekten üzücü. TOGG ve diğer birçok savunma sanayi projesi bir siyasi partinin değil Türkiye Cumhuriyeti'nin projesidir ve bu ülkenin bir değeridir. İnsanlarımızın ilk önce bunu anlaması şart.
Açıkçası ben TOGG'a inanıyorum ve almak için gün sayıyorum, bu tür yerli ürünlere sahip çıkmazsak gelişmiş ülkelerde ki yüksek yaşam standartlarına ağızlarımızın suyunu akıtarak bakmaya bir 100 yıl daha devam ederiz. Bu ülkenin gelişmesini bizlerin daha iyi yaşam standartlarına sahip olmasını istiyorsak ilk önce bizim kendi ürünlerimizle sahip çıkmamız şart, yok A partisi yok B partisi diyerek bu ülkeyi kimse hiçbir noktaya getiremez.kusura bakma da togg bal gibi siyasi projedir. türkiyede iki ayrı markanın fabrikasının sahibi olan koç bu işe niye girmedi? ha keza sabancı? bu insanlar aptal mı? para kazanacakları bir işe niye girmiyorlar? savunma sanayi ayrı bir konu onu buraya katıp da togg konusunu sulandırmaya gerek yok. sırf yanlış yaptıkları garanti geçişli otoyol ve köprü ihalelerini yapmamış olsalarda (yolları ve köprüleri yapsınlar garanti geçiş vermesinler) bu pandemi döneminde kamu/özel bütün çalışanları evlerinde tutubilecek kadar para olurdu devletin kasasında . sen istediğin kadar milli gör bu işin milli bir tarafı yok. saab fabrikası kapandı, opel, volvo, jaguar-land rover fabrikaları satıldı. gerçekten ülke için birşey yapılmak istense bunlar satın alınırdı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Source
Hocam yorumları görmüyorsunuz herkes TOGG'a siyasi parti otomobili olarak görüyor ve ona göre yorum yapıyor bu durum gerçekten üzücü. TOGG ve diğer birçok savunma sanayi projesi bir siyasi partinin değil Türkiye Cumhuriyeti'nin projesidir ve bu ülkenin bir değeridir. İnsanlarımızın ilk önce bunu anlaması şart.
Açıkçası ben TOGG'a inanıyorum ve almak için gün sayıyorum, bu tür yerli ürünlere sahip çıkmazsak gelişmiş ülkelerde ki yüksek yaşam standartlarına ağızlarımızın suyunu akıtarak bakmaya bir 100 yıl daha devam ederiz. Bu ülkenin gelişmesini bizlerin daha iyi yaşam standartlarına sahip olmasını istiyorsak ilk önce bizim kendi ürünlerimizle sahip çıkmamız şart, yok A partisi yok B partisi diyerek bu ülkeyi kimse hiçbir noktaya getiremez.Boşver üzülme
Boş laf yerine üretim yapan araştırma yapan insanlarımız kurumlarımız var ,farklı düşünceler fikirlerde olacak her ne kadar yapıcı olmasalarda napalım
Bu mesele milli mesele , partiler üstü , iha/siha gibi , bilen biliyor merak etme hemde çoğunluk arada moral bozmak isteyenlerin niyeti belli
Çalışmalar güzel 4 koldan ilerliyor
En büyük sorun olan tedariği bile sıkıntılı en kritik hammadde lityum üretim tesisi faaliyete başladı
Çinlilerle pil üretim anlaşması ,fabrika işi de tamam
https://www.donanimhaber.com/turkiye-nin-ilk-lityum-uretim-tesisi-acildi--128291
-
-
Herşeyi siyasi partiye bağlanması bunca verilen emeği görünce üzülüyor insan, hani oturduğun yerden sallayarak bu projeler için gecesi gündüzüne katan insanların emeklerine üzülüyorum. Bu kadar kolay değil bir projeyi çöp saymak. Tamam siyasi partiyi sevmezsin bunu anlarım ama yapılan projeleri siyasi partiye bağlamayı anlamıyorum. Bu projeler siyasi partilerin ötesinde şeyler A partisi B partisi yok bu zihniyetten kurtulmamız lazım acilen. Savunma sanayide yapılan onca emeği bir siyasi partiye bağlayarak çöp sayan insanları görünce şok oluyorum bunlar gökten gelmiyor ülke insanının çalışması emek vermesi ile oluyor ve projeler Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceği bizlerin daha iyi standartlarda yaşayabilmesi için yapılıyor. Togg'un eksik yönleri yok mu var tabi buda gayet normal ama hiçbirşey yapmasak daha mı güzel bunu soruyorum herkese? -
quote:
Orijinalden alıntı: drmertSevgili kardeşim bana devletin sıradan vatandaşın otomobil alabilmesi için sağladığı bir tane kolaylık göstersene ?
Gelişmiş demokrasilerde devlet vatandaşın refahı için çalışır.
Bizim gibi geri kalmış toplumlarda vatandaş devlet için.
Hayal alemine dalmanın alemi yok.
Öpecekler.
Her gün daha çok.
Har ay daha çok.
Her yıl daha çok.
Öpecekler.
Alıntıları Gösterulaşım kolaylığı sağlamak devletin görevi. görevini yapacak. otomobiller lüks değil, ihtiyaç.
togg muadillerine göre uygun fiyatlı olmalıdır.
bu proje de, eğer vatandaşa yarar sağlamayacaksa, kimin için yapılıyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Source
Herşeyi siyasi partiye bağlanması bunca verilen emeği görünce üzülüyor insan, hani oturduğun yerden sallayarak bu projeler için gecesi gündüzüne katan insanların emeklerine üzülüyorum. Bu kadar kolay değil bir projeyi çöp saymak. Tamam siyasi partiyi sevmezsin bunu anlarım ama yapılan projeleri siyasi partiye bağlamayı anlamıyorum. Bu projeler siyasi partilerin ötesinde şeyler A partisi B partisi yok bu zihniyetten kurtulmamız lazım acilen. Savunma sanayide yapılan onca emeği bir siyasi partiye bağlayarak çöp sayan insanları görünce şok oluyorum bunlar gökten gelmiyor ülke insanının çalışması emek vermesi ile oluyor ve projeler Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceği bizlerin daha iyi standartlarda yaşayabilmesi için yapılıyor. Togg'un eksik yönleri yok mu var tabi buda gayet normal ama hiçbirşey yapmasak daha mı güzel bunu soruyorum herkese?bu kararı siyasi parti aldığı için değil, ekonomik olarak bir anlamı olmadığı için siyasi bir karardır. bir ikincisi; hangi emekten bahsediyorsunuz? neyi gördünüz? italyanların ürettiği bir prototipi fuarlarda göstermekten başka ne emek harcandı? ortada ne var? daha fabrika bile yok! dereyi görmeden paçayı sıvamayın.
öte yandan, velevki saabı alsak da saab isveçli olarak bilinsin, ya saabın ülkeye katacağı know-how? ya saabın yurtdışındaki ismi sayesinde yurtdışında satış kolaylığı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 26 Aralık 2020; 23:59:35 >
-
Bu araba bir çok arabadan ve markadan fazlasıyla üst segment fiyatlandırma çok önemli inş devlet büyüklerimiz vergiden muaf tutup piyasaya aklı selim bir fiyattan verirler -
Devletin, üretenden daha fazla kazandığı bir düzende araç üreteceğini ve bunu uyguna satacağını düşünen arkadaşlar var, güzel kafa.
-
togg a sevinen asgari ücretliler 500bin TL verir alır artık ahahahahahaaha zuhahaah muhahaahahahahahah
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X