Şimdi Ara

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
12 Misafir - 12 Masaüstü
5 sn
12.383
Cevap
308
Favori
523.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
64 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
40. Sırada  bugün en iyi #9
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU


(En Son Oy Tarihi: 16.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnadoluEfes

    Dediğin araclar askeri araçlar binek otomobil ile ne alaka ? kafaya bak laf yetiştiricem diye ne dediğinin farkın'da değilsin askeri araçları kim test ediyor öncelikle onu bir ögren kardeşim bizim dediğimiz test o test mi ? bizim dediğimiz test otomobil dunyasın'da olup otomobilleri test eden ve bunları yayinlayan kisilerin testi
    şşşş yavaşşş abicim bu ilk üretim test aracı değil , ama onuda yaparlar ,arada trafiğe çıkarıp gezdirmek lazım çünkü haftaya başlarsınız noooldu yerli araba hani çıkıyordu :))).

    Bak buda BMC nin pikabı DOğan Kabak Ümit Erdim testi ,hepsi zamanı gelince test edilir .Korkma bu araç en zorlu şartlarda test edilecek tıpkı en zor testlere tabi tutulması gereken askeri araçlar gibi sen anladın onu.





  • Elektrikli için çooook geç kaldık veya elektrikli için çoook erken diyen muhalif çomarlara gelsin

    Volkswagen elektrikli araç üretme hedefini erkene çekti

    Volkswagen 1 milyon elektrikli araç üretme hedefini 2025 yılından 2023 yılına aldı.

    Volkswagen elektrikli araç üretme hedeflerinde değişikliğe gitti.

    Geçen yıl 50 bin, bu yıl da 70 bin elektrikli araç üreten otomotiv devi hedef büyüttü. Volkswagen üretim kapasitesi ve satışlarını yeni ID.3 modellerle birlikte artırmayı planlıyor.

    HEDEFİNİ 2 YIL ERKENE ALDI

    Alman üretici 1 milyon elektrikli araç üretme hedefine 2025 yerine 2023 yılında ulaşacağını duyurdu. 2025 yılı sonunda ise 1,5 milyon araca ulaşabileceklerini açıkladı.
    OTOMOBİL ÜRETİCİLERİNİ BÜYÜK CEZALAR BEKLİYOR

    Avrupalı otomobil üreticileri yeni araçların toplam emisyonlarını belli bir seviyenin altına düşürmemeleri halinde 2021 yılından itibaren yüksek miktarlarda ceza ödemek zorunda kalacak. Şirketlerin bu limitlerin altında kalabilmeleri için elektrikli araç satışlarını ciddi anlamda artırmaları gerekiyor.



    Kaynak:)
    Ensonhaber
    Volkswagen elektrikli araç üretme hedefini erkene çekti
    https://www.ensonhaber.com/volkswagen-elektrikli-arac-uretme-hedefini-erkene-cekti.html




  • İç tasarımının patenti boydan boya ekranın patenti bizdemi o önemli

    Turkiyede en kaliteli kumaş var. Koltuk ustası döşemeci var.
    Turkiye de Yan saneyi parçacı var..hadi bu elektirikli bir araç.parça üretimi yok.
    Diş kaporta için tasarım ve kalıp lazım..5 babayiğit birleşse para yatırıp çinden komple kalıp makinesı alsaydık iyiydi..
    Tasarım ve çizen o kadar genç var ki bir tasarım yarışması yapılsaydı iyiydi..
    Şimdiki genç mühendisler 2 saatte çizim programlarıyla 0 dan bir arabayı yaratıcılıkla hemen çizebiliyorlar..bu konuda çok istekli gençler var

    İbrahim aybars reno, honda ve.toyota zaten kocaeli türkiyede üretiliyor kalıplar türkiye de. Kalıp ustaları türkiyede.. neden italya ekibine çizdirdiklerini anlamadım..

    Ahmet nazif zorlu ürettiği cep telefonu ve alarm sistemleri gibi parçaları dışardan alıp türkiye de ürettirme yolunu seçiyor.. bir denizli li olarak çok bozuluyorum bu seçimlerine politikalarına

    Bu 5.babayiğit parayı bastırıp siparişi verip arabayı italyada ürettirmişler...turkiyede proje işleri de boyle ilerliyor işte.. başbakan bişey istiyor bizim türkler parayı bastırıp el sürmeden su zamana kadar hazır olsun ürün proje diyorlar..nasıl yapıldığının önemi yok
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 28 Aralık 2019; 22:57:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benzinli sedandan suv araca geçmeyi düşünürken ilk suv çıkacak hazır onu alırız Allah kısmet ederse diyordum ama sedan da çok güzel yaw

    gerçi o renk çok güzel, aynı renkten suv yapsınlar alalım 300 bin olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 28 Aralık 2019; 22:40:28 >
  • Suv gerçekten müthiş. Yalnız Sedanda biraz orantı problemi var gibi. aks mesafesi uzun demişti IcraİşleriMüdürü. Araçlarda şaft tüneli olmadığı için o boşluğu pille doldurmak gerekiyor. Tesla'da keza orantı problemi var. A sütun'u çok yatık geliyor nedense. SUV tasarımı nerden baksanız gerçekten kusursuz duruyor. Kırmızı makina çok iyi gerçekten. Umarım 5 modelde çok satar.


    Sabırsızlıkla bekliyoruz.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Aman dostum dur ne yaptın fiyatı yükseltme :D
    Devlet en azından ilk sene üretilecek partiden vergi almassa zaten sanıyorum en fazla 150-200 arası bi fiyata satılacak gibi görünüyor. Belki daha uygun fiyata bile yaparlar fabrika kurulum maliyeti vs gibi maliyetleri bilmiyorum. Daha fazlası yerli otomobilin piyasadaki pastayı yavaş yavaş toparlamasına engel olur.
  • KAPTAN3K kullanıcısına yanıt
    vergi almama imkanı yok diye biliyorum, gümrük birliği vs anlaşmaları gereği onların sattığı arabayla burada üretilen arabadan aynı vergiyi almak zorundalar.

    o yüzden indirim zor. ancak faizsiz kredi vererek satışları destekler diye düşünüyorum.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlar özelinde yapılabilir, ötv için yapılacak zaten üretilecek elektrikli aracın ötvsi üreticiye iade edilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ilk aracımız ya togg turk isimleriye piyasaya sürülse güzel olmaz mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Dostum ötv mtv gibi vergileri almayabilirler sanırım. Sadece bu bile başlı başına fiyat indirimi devlet teşviği olur ki süper olur. Ayrıca devlet togg dan kurumlar vergisi gibi konularda detaylı bilgim yok indirim yada belli bir süre muafiyet gibi bişey yapsa yine maaliyete dolayısıyla satış fiyatına yansır. İşin uzmanları daha iyi bilirler ama dolaylı doğrudan bir çok şekilde maaliyet düşürme yoluyla satış fiyatı çok cazip rakamlara çekilebilir düşüncesindeyim. 5 model 50-200bn bandında satışa sunulsa çok kısa sürede teneke araçlar piyasadan silinir. Sadece lüks araçlar kalır. Ancak şuan hali hazırda iç piyasada var olan 2.el araçlar nasıl eritilecek oda ayrı bir konu. Vatandaş elindeki eski aracını satıp yerli olanı almak istediğinde domino etkisi yapıp 2.el araçların fiyatları düşedebilir. Bu herkesin işine gelmeyebilir elbette. Aslında çok değişik etkileri olacak gibi bakalım neler olucak süreç içerisinde görücez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KAPTAN3K -- 29 Aralık 2019; 2:24:14 >




  • Gürcan Karakaş "yerli otomobilin önünü güçlü bir kediye benzetmeye çalıştık, bu pars olur kurt olur" dedi. Aracın ismi PARS olursa şaşırmam. Uluslararasi da gideri var gibi. Vergi sistemine gelince devlet kdv ve ötv yi elektrikli otomobillerde ilk başlarda sıfırlayacak. Ancak gümrük birliğinden ötürü dışarıdan gelen diğer elektrikli araçlar da bundan faydalanacak.

    Burada benim de bir mesajım bulunsun. C Suv ancak sedanın renginde olursa almayı düşünüyorum şimdilik. Zaman ne gösterecek bakalım. Almak kismet olursa editleriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fenomenon kullanıcısına yanıt
    Bu elektrikli otolarda şehirler arası nasıl olacak 2 saat gidip 30 dakika bekliyecekmiyiz şarjı

    çok sıkıcı olur yedek batarya alıp yolda hemen değiştirip beklemeden devam edilebilir mi aceba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedanda hem 0-100 hem yol tutuş daha iyi olur, suv daha çok satar muhtemelen sedan daha az daha özgün olur diyeceğim ama her türlü ikisi de etrafta çok olur fiyat uygun olursa.

    Bence kişiselleştirme seçenekleri olmalı iç dış renklerde ve trimlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efkarlanan Adam kullanıcısına yanıt
    Ne bekliyorsun? ALLAH aşkına illa b+k atıcam dersen bahane çok, tasarım cok iyi ve zaten şuan bütün kasalar olmasada benzeyen var ama onlara laf yok?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EcheLoN_ kullanıcısına yanıt
    CnnTürk’deki röportajı izlerseniz bu dediğiniz iddiaların bir çoğuna yanıt veriyor ceo. Öncelikle tasarımı al sana para bize çiz yolla olarak yapmadıklarını söylüyorlar ortak bir çalışmayla tasarlanıp prototipler orada üretilmiş, prototiplerin neden burada üretilmediğine gelirsek onun açıklaması da şu, Türkiye’de otomobil fabrikaları var ama 5 tane prototip için bantları değiştirip üretime ara verme gibi bir uygulama dünyada yok, kültürümüze ve bize en yakın olarak pinifarina ekibini uygun bulduk ve onların prototip üretmek üzerine dizayn edilen fabrikasında ürettik diyor. Burada üstüne basarak söylediği biz al parayı ver arabayı yapmadık her noktası için çalıştık kendimize özgü bir araba ortaya çıkardık diyor ki ilk bahsettiğiniz mevzuda araba baştan aşağı TOGG adına patentliymiş yani evet ön taraftaki boydan boya ekran konsepti de bu arabaya dolayısıyla TOGG’a ait. Son bir üki şey söylemem gerekirse yerlilik oranı da çok tartışılıyor ceo bu konuda başlangıç olarak parçaların %51 yerli sonraki yıllarda artan oranla daha da yerlileştirileceğini söylüyor açıkçası 100% beklemiyorum dünya üzerinde o oranda üretilmiş yerli denebilecek bir araba yok herkes ucuz bulduğu yerden alıyor. Bir diğer mevzu da LinkedIn’den çalışanlara bakmanızı isterim cidden alanında iyi konumlara gelmiş insanları seçmişler açıkçası ekip seçimi bile bu projeye olan inancımı bir kat daha arttırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Proprietor P kullanıcısına yanıt
    Hocam ne yazık ki daha öyle bir teknoloji yok mevcut şartlarda piller arabanın tabanına gömülü geliyor, aslında bu durum için 2 seçenek sunulmuş çift motor ve tek motor olarak buna bağlı olarak pil kapasitesi de değişiyor tabi, küçük olanı şehiriçi için seçmek daha mantıklı bence, büyük olanda ise 400 km den aşağı menzil sunmaz büyük ihtimalle çünkü mevcut elektrikli otomobiller de o civarlarda menzil sağlıyor, 400 km menzille aslında çok da uzamamış olur şarj ederken yemek molası verilir fazladan 30 dakikalık yola devam edilir, daha uzun yollar için yola aç çıkmanızı tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Elektrikli araçlar özelinde yapılabilir, ötv için yapılacak zaten üretilecek elektrikli aracın ötvsi üreticiye iade edilecek.
    Zaten elektrikli veya hibrit araçlarda ötv düşük diye biliyorum hocam.

    Peki elektrikli araç için ötv iadesi yaparlarsa ithal araçlar da bundan yararlanmak isterse ne olacak? Sıkıntı olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KAPTAN3K kullanıcısına yanıt
    Bence vergi olmasa bile 300-500+ bin lira bandında olur. Kurulacak fabrika yıllık 175 bin araç üretim kapasitesinde olacak dediler, on senede iki milyon bile etmez, sonradan artarsa belki. Fiyatı 300 bin altında olursa zaten yetişmez ürettim. Ben çok sıra bekleriz diye korkuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    bu vw nin ne kuyruk acısı varmış bizle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakan.. -- 29 Aralık 2019; 12:16:39 >
  • Az önce Halk Tv'de canlı yayınlanan bir programda Erol Mütercimler ''Prototipin maliyetinin 1.000.000.000 euro'' (1 milyar euro) olduğunu söyledi. Yani bu iş için planlanan toplam yatırımın (22 milyar tl) neredeyse % 25'i o prototipler için harcanmış.

    Kafası güzeldi herhalde

    not : ha bide Murat Günak isimli tasarımıcının da işin içinde olduğunu ve bu ismin Mercedes'in E serisini de (aslı C serisi) tasarladığını, akülerinin (aslı batarya olacak) nerede üretileceği konusunda zerre bilgilerinin olmadığını , çinden veya ingiltereden ithal edileceğini (doğrusu batarya ve pillerin tamamı % 100 yerli üretim olarak Aspilsan ve Vestel tarafından üretilecek) söylediler.

    velhasıl kelam yalan yanlış, kulaktan dolma bilgilerle boylarını çok aşan bir konuda program yapıyorlar, ahkam kesiyorlar.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.