Şimdi Ara

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: YouGotThatRight , err_ryn
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 12 Misafir (4 Mobil) - 9 Masaüstü5 Mobil
5 sn
13.130
Cevap
319
Favori
557.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
68 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
41. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU


(En Son Oy Tarihi: 30.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • max0007 M kullanıcısına yanıt
    Firmalr araç makyajlarken bile milyar avro harcayabiliyor. Otomotiv işi pahalı iştir. Bataryaya 30 milyar euro yatıran firmalar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Şu an için olmaz ancak orta vadede ciddi sıkıntı yaratır. DTÖ nezdinde elektrikli araçları teşvik için ülkelerin iç uygulamalarının karşılıklı olarak dava konusu edilmeyeceğine dair mutabakat var. Bu o kapsamda değerlendirilir ancak sadece ilk etapta pazar değiştikçe tabi ki itirazlar yükselmeye başlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    2019 5. ayında bir chp vekili ''CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın Yerli Otomobil ile ilgili sözlerine tepki gösterdi. Varank’ın, “2019 yılı sonunda bire prototip ortaya çıkacak, 2022 yılında araçlarımızı inşallah caddelerimizde göreceğiz” sözlerin gerçeği yansıtmadığını belirten Tarhan, “Henüz alt yapısını kurmamışsınız, nasıl otomobil yapacaksınız?” falan filan demiş. ve konu ile ilgili de bir soru önergesi vermiş.

    Önergede de İsveçli NEVS firmasına ''prototip'' için yapılan 46.609.322 euro'luk ödemenin detaylarını paylaşmış.

    Peki bunu niye anlattım ?

    Allah aşkına 46m euro yaptırdığın veya yaptıramadığın bir işin aynısını aynı sene içinde 1.000.000.000 euro'ya başka bir firmaya yaptırırsan sence insanlar bugün ne konuşurdu ?

    Dedikleriniz doğru olabilir. Doğrudurda. Araç makayajına 1 milyar euro, bataryasına 30 milyar euro yatıran firmalar vardır. Ancak toplam yatırımın bile 4 milyar euro olduğu bir otomobil projesinde daha işin başında % 25'ini prototipe harcayamassın. Bence tabi.

    Ez cümle hoca bu 1 milyar euro mevzuunu ya üfürdü yada dili sürçtü.

    not : prototip için harcanan rakamın (benimde bir kaç yerde duyduğum) 40 milyon euro olduğunu düşünüyorum.

    Kaynak :
    birgun.net
    Yerli otomobil projesi yılan hikayesine döndü: “47 milyon avroluk prototip nerede?”
    https://www.birgun.net/haber/yerli-otomobil-projesi-yilan-hikayesine-dondu-47-milyon-avroluk-prototip-nerede-256930




  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Bu fiyat oldukça yüksek vatandaşa satma konusunda zorlanırlar. Fakat sanki vatandaşa gelene kadar çeşitli kurumlar, firmalar ilk sene çıkacak olan 175bn aracın büyük bölümünü tüketecek gibi duruyor.
    Rakamları tam bilmiyorum ama devlet kurumları alım garantisi verdi, sürücü kursları derneği 1500 alacağını açıkladı, taksicileri düşünün onlarda alacaklarını açıkladı 17bn küsür taksi plakası varmış, TÜRES 500 araç alacakmış, belediyeler İstanbul Ankara gibi büyükler alacaklarını söylediler. Futbol kulüplerinden bile haberlerde görüyorum şu kadar araç alacaklar diye açıklama geliyor.
    Benim korkum vatandaşa sıra gelene kadar talep fazlalığından fiyatların az olmaması ve düşmemesi.
  • KAPTAN3K kullanıcısına yanıt
    175 bin fabrika tam kapasite 5 model üretirse oluşacak rakam. İlk 3 sene için hedeflenen adet toplam 60 bin araç, o da 15,20,25 şeklinde. İlk sene 15 bin üretim kamu kurumu, belediyeler ve ticaret odalarına vs ancak yeterli gelir sanırım, muhtemelen planlamada artırıma gidilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Planları artırsalar da bu işin bi kapasitesi var Tesla bile talep fazlalığı yüzünden sıkıntı yaşıyor, siparişleri 2 yıl sonrasına veriyor ilk yıl denilenden belki bir veya iki bin fazla üretebileceklerini düşünüyorum. Şimdi herkes sipariş verdim diyor fakat ön sipariş konusunda kesinlikle bir kota gelecektir, normal vatadaşın eline geçmeden sadece kamuda veya ticari faliyetlerde sürdürülebilir olmaz bunun onlar da farkındadır ki özellikle yönetim ekibi bu işin içinde yoğrulmuş insanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    5 modelde Yılda 175bn demişler. 2032ye kadar 960bn denmiş, aşağı yukarı senelik 100bn diyebiliriz.

    Şu adreste resmi gazetede geçen karar mevcutmuş bu arada, vergi mevzusuda geçiyor. Devlet 2035e kadar, 30bn alım garantisi vermiş.
    Karar sayısı 1945 bu arada ilgilenenlere.
    Linki;


    Okumayı sevmeyenlere özetler;

    YATIRIM DESTEKLERİ

    Karar'ın "Destekler" başlıklı 3. maddesinde bu karar kapsamında desteklenen yatırım projesinin şu desteklerden yararlandırılacağı belirtildi:
    1-Gümrük vergisi muafiyeti
    2-KDV istisnası
    3-KDV iadesi
    4-Vergi indirimi (vergi indirim oranı yüzde 100, yatırıma katkı oranı yüzde 100, yatırım katkı tutarının yatırım döneminde kullanılabilecek oranı yüzde 100)
    5-Sigorta primi işveren hissesi desteği (azami tutar sınırı olmaksızın 10 yıl)
    6- Gelir vergisi stopajı desteği (10 yıl)
    7-Nitelikli personel desteği (azami 360 milyon TL)
    8- Faiz ve/veya kar payı desteği (gerçekleşen sabit yatırım tutarının yüzde 13'ünü ve ödenen faiz ve/veya kar payının yüzde 80'ini geçmemek kaydıyla, her bir kredinin kullanım tarihinden itibaren 10 yıl)
    9- Yatırım yeri tahsisi
    10-Alım garantisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KAPTAN3K -- 29 Aralık 2019; 16:17:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KAPTAN3K

    Bu fiyat oldukça yüksek vatandaşa satma konusunda zorlanırlar. Fakat sanki vatandaşa gelene kadar çeşitli kurumlar, firmalar ilk sene çıkacak olan 175bn aracın büyük bölümünü tüketecek gibi duruyor.
    Rakamları tam bilmiyorum ama devlet kurumları alım garantisi verdi, sürücü kursları derneği 1500 alacağını açıkladı, taksicileri düşünün onlarda alacaklarını açıkladı 17bn küsür taksi plakası varmış, TÜRES 500 araç alacakmış, belediyeler İstanbul Ankara gibi büyükler alacaklarını söylediler. Futbol kulüplerinden bile haberlerde görüyorum şu kadar araç alacaklar diye açıklama geliyor.
    Benim korkum vatandaşa sıra gelene kadar talep fazlalığından fiyatların az olmaması ve düşmemesi.
    bence devlet kurumları acele etmesin, elde kalan stokları tüksetsinler yıl sonlarında. önce millet ama değil mi yani

    inşallah kısmet olur da, olursa almayı düşünüyorum şahsen. 250 bin liradan bile satılsa yetiştiremezler ilk yıl bence.

    @edgar1899




  • KAPTAN3K kullanıcısına yanıt
    Bunlar teşvik tutarı içine alınan rakamlar ve genellikle zaten tutar yüksek yazılır olandan. Gürcan Beyin direkt ağzından ilk 3 yıl 60 bin araç, 4. yıldan itibaren ihracata başlanması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Bu rakama rastlamadım bi yerde ama böyleyse vatandaşa gelene kadar araç tükenir gibi görünüyor.
  • 2022’de sadece suv model piyasaya sürülecek 18 ay sonra yanı 2024 yılında sedan modeller satışa başlayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemiz için hayırlı olsun prototipler beklentileri fazlasıyla karşılamış görünüyor.
    Bundan sonraki süreçi aynı heyecanla takip ediyor olucaz.
    Yollarda gördüğümuzde heyecanımız eminim ki daha cok artacaktır.

    Yapıcı olan eleştirileride anlamak lazım çünkü sonunda kimse kandırılmak istemiyor. Eleştirilerin en büyük sebebi bana göre Saab'dan alınan platformun çöp olmasıdır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yerli ve milli otomobile .ok atayımda ne olursa olsun diyen muhalefetin geldiği nokta. Gerçekten içler acısı bir bakış açısı ve zihniyet. Yani konu hakkında eleştirilebilecek bir çok konu varken ''motoru yok'' demek, ''pilli araba'' demek gerçekten aşırı komik.

    Neyse gülelim geçelim.

    ''Bir pilli araba yaptılar. Bunu öyle bir anlatıyor ki mucize. Araba daha ortada yok, ne zaman üretileceği belli değil. Motoru ise zaten yok ama bu yerli ve milli. Kafayı yerli ve milliye takmışlar.”

    29.12.2019 Sezai Temelli HDP Eş Genel Başkanı.



    kaynak




  • Çok güzel olmuş Allah yolunu açık etsin
    Siyaseti bir kenara bırakalım inşallah ülkemiz için hayırlı olur şimdiye kadar izlenen yol ve strateji çok güzel büyüklerimizden bunaraca özel teşvikler bekliyoruz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sinir krizi geçirmek isteyen bmw,mercedes gibi otomotiv devlerinin sosyal medya hesaplarına baksın son paylaşımlarındaki yorumları gördükçe kriz geçirebilirsiniz.
    Mercedesin sayfasına girip sende arabamısın,togg çıksın batacaksınız,bence bizden ilham alırsanız gelişirsiniz yazmak ne demek ya
  • CNN TÜRKyoutube
    Gürcan Karakaş, TOGG yerli otomobilin tasarımı ve iç dizaynını CNN TÜRK'te anlattı
    https://www.youtube.com/watch?v=ixXgRcnJO74&feature=youtu.be


    04:35 den itibaren 10 sn izleyin. Neden o bölmenin açılmasını istemiyorlar sizce? Ne varki orda?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tortote

    Sinir krizi geçirmek isteyen bmw,mercedes gibi otomotiv devlerinin sosyal medya hesaplarına baksın son paylaşımlarındaki yorumları gördükçe kriz geçirebilirsiniz.
    Mercedesin sayfasına girip sende arabamısın,togg çıksın batacaksınız,bence bizden ilham alırsanız gelişirsiniz yazmak ne demek ya
    Tanıtılan araçlar evet güzel ama daha ortada fabrikası bile olmayan, ismi dahi konulmamış bir firmayı 100 yılı devirmiş firmalar ile kıyaslamak aşırı saçma. Bu şey gibi; Bugün yeni doğmuş bir bebekle Usain Boltu kıyaslamak gibi bir şey.

    Ek olarak şunu belirtmek istiyorum; Hali hazırda Mercedes bu yıl elektrikli suv'unu EQC'yi satışa çıkardı ve aracın özellikleri bizim tanıttığımız araç ile hemen hemen aynı:

    MERCEDES EQC 2019
    Motor Gücü 408 bg
    Menzil 450 km
    Şarj süresi 40 dakika
    Azami hız 180 km/h

    YERLİ OTOMOBİL 2022
    Motor Gücü 400 bg
    Menzil 500 km
    Şarj süresi 30 dakika altında
    Azami hız 180 km/h

    Yani adamlar bizden üç yıl önce hemen hemen aynı özellikte bir suv satışta çıkardı bile. 2020de EQC'nin makyajlı yani geliştirilmiş versiyonu gelecektir ve bizim ürettiğimiz araçtan daha üstün özellikli olacaktır. Bunu kötülemek amacıyla söylemiyorum. Dış pazarda işimizin kolay olmadığını ve diğer markaların elektrikli otomobiller konusunda bizden daha hızlı geliştiklerini söylemeye çalışıyorum. Umarım önümüzdeki iki yıl içerisinde yerli otomobil seri üretime geçene kadar AR-GE çalışmaları daha verimli sürdürülür de diğer yabancı markalara göre üç yıl geriden gelmeyiz.




  • Arkadaşlar benim anlamakta zorlandığım mesele "% %100 bizim mühendislerimizin tasarladığı platform" deniliyor, "%100 bizim tasarımımız" denilir, "yerli imkanlarla yapıldı" deniliyor fakat neredeyse aynı araç italyan bir tasarım firmasının konsept üretimi olup, fuarda dahi sergilediği bir araç oluyor ve buna hiç kimse ağzını açmıyor. Bunun izahı "ya modern endüstri devrindeyiz, mercedes bile renault motoru kullanıyor kardeşim" olamaz, mercedes renault motoru kullanıp "yok kardeşim ne renaultu bu benim motorum" diyor mu ? demiyor.

    Arkadaşlar, iktidarcısı, muhalifi osu busu olmak önemli değil. Hepimiz bu ülkede bilişim ve endüstrinin her geçen gün gelişmesini isteriz çünkü bunlar geliştikçe bu ülkedeki muhalifide, iktidarıda, özgürlükçüsüde, muhafazakarıda çok daha rahat ve kaliteli bir ahayt yaşayacak. Alım gücü artacak, daha güzel bir hayatı olacak.

    Yani lütfen eleştiren insanları "ooo çekemiyorsunuz", "işte reisin döneminde yapıldı diye kıskancınızdan çatlıyorsunuz", "devlet düşmanları, nankörler" şeklinde kirli zihinleriniz ile kirletmeyin.

    Bunun benzeri ATAK helikopterindede oldu, platform fikir haklarıyla satın alındı. Şuan bu helikopter "türk helikopteri" olarak anılıyor elbette güzel. Fakat asıl önemli olan nokta kaçırılıyor. Yarın bir gün ihtiyaç halinde o "türk helikopterini", "yerli ve milli" olarak mühendisliğini yaptığını iddia eden kişi ve firma daha üstün nitelikte yahut benzer nitelikte farklı bir helikopteri farklı bir altyapıyla, taklit etmeksizin yapabilir mi ? Asıl önemli olan nokta budur.

    Aynısı otomobil içinde geçerli; tamam siz bir tasarım firmasının konsept ürününü aldınız, belki tüm haklarınıda satın aldınız, sağına soluna ufak rötüş siparişi verdiniz, selçuklu motifli plastik ızgara yaptırdınız iyi hoş. Ama 4,5 sene sonra farklı bir platformun mühendisliğini yapabilecek misiniz ? Nihayetinde aynı araç 20 yıl boyunca satılmayacak, model üretmeniz gerekecek, yenilemeniz gerekecek. her defasında italyana gidip "aga bi el at be" mi diyeceksin ?

    Meselenin ATAK helikopteri gibi olduğu zaten halka güzelce izah edilse, ülkemizin yerli imkanlarla bu sektörde önce emeklemesi gerektiğini, emeklerkende destek alma zaruretini iyice anlatarak bu tanıtımı yapsalardı bence sıfır sıkıntı. Araç tasarımı güzel, iddia edilen teknoloji ile seri üretimi yapılabilir vede uyguna yakın fiyatı olabilirse harika.

    Ama sen yukarıda yazdığım şekilde muhtemelen destek alarak, ücretini ödeyerek ürettirdiğin prototip araçları alıp getirim "yerli ve milli araç ahada ispatı" dersen buna gülünür, işi bilende güler. Elinde kılıç diriliş izleyen muhterem vatandaşlarımız zaten bu şekiled sorgu ihtiyacı hissetmediği için "hurra" minvalinde yaklaşırlar olaya doğal olarak.

    Henüz fabrika inşaatına bile başlanılmamış; daha bu fabrikanın inşaası var, yerleşimi var, hatların tasarlanması var, robotik düzenin kurulması var, kalıp siparişleri var, montaj düzenin kurulması var, kalite sisteminin oluşturulması var, deneme üretimleri var, deneme üretimlerinin sertifikasyonu, testleri var montaj hattından çıkacak araçların türkiyede kullanılabilmesi için çok nizami şekilde şarj istasyonu ihtiyacı, akaryakıt istasyonlarına adapte süreci, halkın elektrikli araç kültürü edinmesi, elektrik güvenliği gibi gibi pekçok husus var. İzleyelim görelim, umalımda ülkemizin ve halkımızın cebinin yararına işler yapılsın.

    Bu arada muazzam bir teşvik var TOGG firmasına, umalımda halkımızın parasının karşılığı olur. Başarının kazananı dolaylı olarak halkımız, kaybedeni ise gene halkımız olacak.

    İlaveten benim edindiğim izlenime göre bu aracın fiyatı alt-orta gelir grubundaki sıradan vatandaş-memurun alım gücünün üzerinde olacaktır. Yani o beğenmediğiniz egea-clio-fluence kardeşleri takip etmeye devam edin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 30 Aralık 2019; 3:18:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qbert1903

    https://www.youtube.com/watch?v=ixXgRcnJO74&feature=youtu.be

    04:35 den itibaren 10 sn izleyin. Neden o bölmenin açılmasını istemiyorlar sizce? Ne varki orda?!
    benzerine doğan kabağın videosundada denk geldim, doğan kabak kontrol monitörüne dokunurken ceo eliyle doğan kabağın eline dokunuyor

    Muhtemelen araç tüm fonksiyonlarının denemesi-çalışması için henüz hazır değilken siyasi baskı ile tanıtılmak durumunda kaldı yada saçma ve düşük ihtimalde olsa ellerindeki prototip kısıtlı olduğu için geliştirmeyi bu araç üzerinde yapıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 30 Aralık 2019; 3:22:29 >




  • Beyler sakin olun bu araçlar henüz prototip yani adamında dediği gibi ön gösterim aracı
    O bölmenin altında batarya var, belliki aradaki batarya ile iç kabini ayıran parçayı koymamışlar açınca kablosu zartı zurtu görüntü kirliliği ortaya çıkmasın diye açtırmamış olma ihtimali var. Diyelimki değil; orda gördüğün araç demo gibi bişey. İlaveten şuan gördüğümüz araçlarda son kullanıcıya çıkana kadar 50 kere daha iyileştirme yönünde değişiklik olacak, aynaları gömmek amacında olduklarını söyledi mesela CEO. O bakımdan öle şelere fazla kafa takmayın dostlar

    Ayrıca şu sözüm koşulsuz şartsız itiraz edenlere gelsin; Fiyat performans ürünü olduktan sonra ilk itiraz edenler önce alıcaklar büyük ihtimalle, hatta babalar gibi alacaklar bizim gibilere uygun fiyatla almak için belki sıra bile gelmeyecek

    Burda şunu anlamak lazım TOGG özel bi teşebbüs devlet doğrudan kendi üretim yapmıyor. Dolayısıyla eğer proje başarılamassa en önce bu girişimciler para kaybedicek. Bunu göze alamaycaklarına göre o yada bu şekilde bu işi başarmak zorundalar.

    Yine son olarak tanıtılan araç tenekgillerden olsaydı heralde yerden yere vurmuşlardı. Adamlar çağı yakalamış bir araç vaadettikleri halde şu haksız eleştirileri hiç haketmiyor.

    Bu arada Barış Özcan konunun anlam ve önemini çok güzel anlatan bir video yapmış bile;
    Barış Özcanyoutube
    Türkiye'nin otomobili TOGG projesi hakkındaki düşüncelerim
    https://www.youtube.com/watch?v=SKP92Jtr3cQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KAPTAN3K -- 30 Aralık 2019; 4:33:9 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.