Şimdi Ara

Yetkili servis mi? Özel sevis mi? Dizel bakımı pahalı mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
2
Favori
6.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Fakat nedense sanayide derman bulamayan da yetkili servisin yolunu tutar hep. Yukarıda yazdım. Benim kayınbirader bir tamirciden öbürüne zıplayıp duruyor hala. ha ucuz da olmuyor yaptırdığı işler.

    Aksine serviste çözülemeyen çoğu sorunu sanayideki ustalar çözüyor. En basit örneği ben kendi Mercedes aracımda yaşamıştım. 2 adet yetkili servisin (Antalya Mer-Ser ve Hastalya) çözemediği sorunu Ankara Şaşmaz'da bulunan Yiğiter Mercedes servisi tek seferde çözdü. Bunun gibi sayısız örnek sayarım. Ben W212 kasa Mercedes'i bile garanti bittiği için sanayiye götürüyorum ve her işimi uygun fiyata sorunsuz güvendiğim ustama yaptırıyorum.

    Kayınbiraderiniz işi bilmeyen ustalarda sürünüyorsa yapabileceğim bir şey yok. Hele ki Clio 2 gibi son derece basit (komplike bir araç değil yani) ve yaygın olan bir aracın sorununu çözemeyen ustayı bulmak da güzelmiş :)

    Chevrolet Cruze'un egzozundaki ufak bir pas için adam 2250TL istiyorlar serviste (Antalya Günlas) komple değişecekmiş efendim. Sanayide 20TL :)

    Yetkili servistekiler arabadan onlara öğretildiği kadarıyla anlıyorlar. Olmadık bir arıza veya durumda afallıyorlar. Ben hep bununla karşılaştım. Yağı suyu trigeri değiştirmekle iyi usta olunmuyor. Zaten iyi ustalar maaşlı çalışmak yerine kendi işlerinin sahibi olmayı tercih ederler.

    2011 Model Ford F350 Super Duty'i Ford yetkili servise götürdüğümüzde adamlar UFO gören masum köylü gibi kaputu açıp içeriyi izliyorlar. Ranger zanneden mi ararsınız, dizel mi benzinli mi şaşıran mı ararsınız, her cinsi var :) En son adamlar arabaya bakıp motor yağını bile değiştiremediler. Abi biz bundan anlamayız dediler. Sanki nükleer reaktör var kaputta. Ford'un dizel motoru var. 100 yılı aşkındır kullanılan içten motorlu araçlardan anlayan her usta bir arabanın yağını değiştirebilmeli. Nitekim 2011 yılından beri 300.000TL'lik aracın her bakımı için sanayiye gidiyorum. 100.000km'de arabanın termiğinde arıza oldu. Araba eşek gibi anırıp gitmiyordu. Daha önce hiç karşılaşmadığı bir araba ve sorun olmasına rağmen ustam tek seferde sorunu buldu ve parça Amerika'dan getirtilip değiştirildi. Bu esnada önü komple dağıtıldı arabanın. Ustalık benim gözümde budur. 110.000km oldu ve aracım taş gibi.

    İşini bilen, dürüst, adam gibi ustanız varsa yetkili servise yolunmanın anlamı yok. Ben ucuza garantili (parça ve işçilik dahil) ve güvenli bir şekilde işlerimi hallediyorum.

    Sizinle daha önce de bu konuyu konuşmuştuk ve yanlış hatırlamıyorsam orta yol bulamamıştık. Allah kaza bela arıza vermesin. İyi akşamlar.




  • Aracın bakım işleminden birkaç gün sonra yetkili servisten aradılar.

    Memnuyet, şikayet ve isteklerimi sordular.

    Doğrusu bu davranış insanları memnun ediyor.
  • İstisnalar hariç ancak servislerin geneli çok pahalı,sanayidede iyi bir ustaya denk gelmek çok çok önemli. Servis garanti kapsamındaki bir araç için bana yok kapı kilidi yok silecekmiş yok amortisörmüş yok fren balatasıymış bunların garantisini vermesin, maliyeti çok yüksek olan parçaların garantisini verisin ama maalesef öyle bir arıza başınıza geldiği zaman sevise gittiğiniz zaman hemen kullanıcı hatası deyip çıkıyorlar işin içinden.Hiç bir kurumda hiç bir birimde sağlıklı denetim olmadığı için kim nasıl kaptırıyorsa öyle gidiyor arada olan yine biz tükticilere oluyor.
  • Yetkili servisler temiz güvenli ve hızlı hizmet oluyor evet ama parası da iyi... Özel servisler biraz daha gelişse ve önem verilse olacak bu iş.
  • sanayi ustası ilk tercihim olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Dizel araç bakımları pahallı mı? Yetkil servis mi? Özel servis mi?

    Dizel mi, benzinli mi?

    İşte cevaplar!

    Laguna ııı 1.5 dCİ (DİZEL MOTOR ) YETKİLİ SERVİS bakım zamanları ve fiyatları.

    Ön ve arka fren balataları ve dört lastik değiştirilmesi dışında MASRAF çıkarmadı.

    YILLIK BAKIM giderleri aşağıdaki gibidir.


    Tarih : 26 Aralık 2014

    115 Bin bakımı bugün yetkili serviste yapıldı. 1.5 dCİ 2009 model. Ağır bakım denen olay. (Egzantrik 4 yıl dolduğu için değişti.)

    su pompası

    antifiriz

    fren aksam temizleyici

    krank kasnağı

    cam temizlik suyu

    paket renault bakımı

    karter tapa contası

    polen filtresi

    motor yağı

    alt kayış gergi

    egzantrik kayış kiti

    hava filtresi

    mazot filtresi

    yağ filtresi

    extra kontroller (alt takım vb.) (bu kontrol ücretsiz)

    Fatura tutarı: 1.550 TL



    Çok iyi tutmuş bu fiyat. 1.5 sene geçmiş üzerinden.

    Benim 2010 Laguna 1.5 dCi executive suan 150 bin km oldu. En son 80 bin km de triger değişimi olmuş. Triger değişimini de kapsayan ağır bakıma girecek şimdi araba. Yetkili serviste ki abi 2500 ü bulur dedi yaklaşık olarak. Triger işini de özel servise yaptırmak istemiyorum açıkçası.




  • Doğru ustayı bulmak önemli burada.
    Serviste usta mı var dükkan açıp yürütemeyen 3-5 senelik kalfa girer servise çalışır usta diye.
    Her parçayı değiştirince sanayideki adamda çözer sorunu.
  • Ağır işleri serviste yaptırmak mantıklı da zamanında 900 tl değiştirdiğimiz turbo için 3.000 tl civarında para talep etmişlerdi. Bu kadar da yolunmaz ki canım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün servise A4 ün triger fiyatını sordum 6.000 üstü bi fiyat söylediler çok komik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 2 Eylül 2021; 17:45:24 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.