Şimdi Ara

Yetkili servis mi? Özel sevis mi? Dizel bakımı pahalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
2
Favori
6.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Dün akşam 16:30 da arabanın işi bitti. 1.022 TL fatura çıkardılar. Yapılan işlemler aşağıdaki faturada. Okunmayan yer olursa sorabilirsiniz. :)

    Öncelikle şunu söyleyeyim. Araba cidden sessizleşmiş. Psikolojik filan değil. Vites geçişleri çok yumuşamış. Frenleme bariz farketmiş. Martta muayenesi var. Özellikle bu iyi olmuş. Diğer servislerin aksine arabayı iç dış yıkamışlar. Diğer servisler nasıl teslim aldılarsa o şekilde veriyorlardı.

    Bu da faturası.


    Yetkili servis mi? Özel sevis mi? Dizel bakımı pahalı mı?

    Yararlı bir paylaşım olmuş.

    Yetkili serviste bütün işlemler kayıt altında. Km dahil buna.

    İkinci el araç alırken yetkili servis bakımlı araçlar daha rahat alıcı buluyor.




  • Bu verilerden çıkan sonuç: Yetkili servis öyle sanıldığı kadar yüksek fiyatlı değil.

    Renaultta iki kere Laguna ııı ön sol kapı kilidi değişti. Sürekli yetkili servise gitmem ve iyi niyet vb. sebeplerle ücretsiz değiştirildi.

    İki kere kilit değişimi yaklaşık BİN TL. (İlk değişim 2011 yılında, ikincisi dün yapıldı.)

    Ayrıca her servise uğradığımda araç iç-dış temizliği yapılmış olarak veriliyor.

    İşin doğrusu aracı en iyi tanıyan yetkili servistir.
  • Renault Laguna için ağır bakım fiyatı bence normal. aynı işlemleri özel serviste yapsanız. 1000tl'den aşağı olmazdı. çünkü sadece kayış değişimi için 200 tl işçilik alıyorlar.
  • Aydoğan* kullanıcısına yanıt
    Zenginli otomotiv var Güngören'de. Oradan fiyat almıştım bir hafta önce. 1800 TL dedi. Çok değil mi. Periyodik bakım ve triger seti değişimi sadece dedim. Triger seti diyorsunuz. Set komple değişecek. O yüzden böyle fiyat böyle yüksek oluyor dedi. Teşekkür edip kapattım.

    Ardıncan Çetaş'ı aradım. Mahmutbey'de. 1150 TL dedi. %15 indirimle 970 küsür dedi. Zenginli'nin verdiği fiyatı adama söyledim. Şaşırdı. Mümkün değil dedi. Renault Latitüd'ün bakımı bile o kadar tutmaz. Bir yanlışlık vardır bu işte dedi.

    Hedef otomotivi aradım. Onlar da çetaş gibi aynı fiyatı verdi. Aynı gün teslim ederiz deyince Hedefi tercih ettim. Priyodik bakım+Triger seti komple değişimi+ön balatalar değişimi=1022 TL. Arka balatalarda bir sorun yokmuş. Değiştirmediler.
  • renault , fiat gibi makül servis ücretleri olan marka kullanıcılarının özel servis ihtiyaçları çok yok. Ama ben 2012 model 1.6 DCI nissan qashqai kullanıyorum. yetkili servisi 40.000 km bakımına 980 lira istedi. ben de mecburen özel serviste yaptırdım. 400 liraya, hemde yetkili serviste yaptırdığım diğer bakımlardan, daha memnun ayrıldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omers

    renault , fiat gibi makül servis ücretleri olan marka kullanıcılarının özel servis ihtiyaçları çok yok. Ama ben 2012 model 1.6 DCI nissan qashqai kullanıyorum. yetkili servisi 40.000 km bakımına 980 lira istedi. ben de mecburen özel serviste yaptırdım. 400 liraya, hemde yetkili serviste yaptırdığım diğer bakımlardan, daha memnun ayrıldım.

    Hyundai,renault,fiat marka yeni aracınız varsa yetkili servis çok mantıklı. bir tanıdığımız Hyundai matrix benzinli otm ağır bakıma 780tl verdi. triger seti, dört balata dahil fiyat gerçekten iyi. nissan, volvo vb. markalar için yetkili servis tam bir kazık. hatta Volvo için özel servisler bile diğer markaların özel servislerine göre pahalı.
  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Yetkili servisin verdiği fiyat çok iyi.

    Hyundai matrix için ağır bakım denen olay. Buna ilaveten dört balata değişimi dahil.

    780 TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 5 Şubat 2015; 22:47:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Bu verilerden çıkan sonuç: Yetkili servis öyle sanıldığı kadar yüksek fiyatlı değil.

    Renaultta iki kere Laguna ııı ön sol kapı kilidi değişti. Sürekli yetkili servise gitmem ve iyi niyet vb. sebeplerle ücretsiz değiştirildi.

    İki kere kilit değişimi yaklaşık BİN TL. (İlk değişim 2011 yılında, ikincisi dün yapıldı.)

    Ayrıca her servise uğradığımda araç iç-dış temizliği yapılmış olarak veriliyor.

    İşin doğrusu aracı en iyi tanıyan yetkili servistir.

    her yetkili servisi öyle gözünüzde büyütmeyin.
    Yetkili servislerin çoğundan daha kaliteli iş yapan özel servisler de var .
  • Megane 3 1.5 dci edc triger seti ve yıllık bakımını yetkili serviste 1100 tlye yaptırdım,eğer sanayide yaptırsaydın 800 tl civarı tutardı.
  • Filtreler parcacidan cok aha ucuza alabilirsiniz. Yagida yerli mali kaliteli yağlar var yada rus mali lubrico marka yağ var onu kullanabilirsiniz. Dgisim icinde ustalar yağ ve tüm filtreler için 10-15 TL alıyorlar. Yani 380 değil 130 tlye hepsini halletmeniz mümkün. Benzinli de 100 e fln mal olur böyle basit işlemler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuları okudukça diyorum araba alamk ayrı onu kullanmak ayrı dertmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Filtreler parcacidan cok aha ucuza alabilirsiniz. Yagida yerli mali kaliteli yağlar var yada rus mali lubrico marka yağ var onu kullanabilirsiniz. Dgisim icinde ustalar yağ ve tüm filtreler için 10-15 TL alıyorlar. Yani 380 değil 130 tlye hepsini halletmeniz mümkün. Benzinli de 100 e fln mal olur böyle basit işlemler

    1- yerli malı kaliteli yağ yoktur. sentetik yağ üretimi türkiye'de yoktur. mineral bazlı yağlar ise aliağa rafineriden gelen %70-80 saflıktaki grup 1 bazyağ üzerine yapılan katkılarla üretilir. ancak yine de kükürt miktarı fazladır. ne zamanki ülkemizde en az %90 saflıkta grup 3 bazyağ üreten bir rafineri kurulur o zaman kaliteli yağ üretimi gerçekleşir. sadece motor yağı neyse de otomatik şanzıman yağı konusunda özellikle japon markalarında dikkatli olunmalıdır. servisin verdiği orjinal yağ dışına çıkmak şanzımana zarar verebilir.

    şu an alınabilecek yağlar:

    mobil 1 esp B kalite
    castrol edge - B kalite
    eneos B kalite
    motul A kalite
    liqui moly A kalite
    penzoil A kalite
    petrocanada- A kalite

    2- filtreler parçacıdan mann-filter,hengst, bosch, mahle, donaldson gibi üreticilerden alınırsa sıkıntı olmaz. ancak çoğu parçacı da winkel ( çakma alman), fil, asaş gibi kalitesiz filtreler satılmakta. kağıt kalitesi ve geçirgenlik çok önemlidir.




  • Son başıma gelen olaydan sonra kesinlikle yetkili servis diyorum ama "adam gibi yetkili servis". Çünkü maşallah sanayi bile değil yan sanayi dükkanı sayılabilecek yetkili servisler var ve kesinlikle uzak durulmalı.
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Adam arabasının triger setini değiştirtecek. Oto tamircisi can ciğer arkadaşına gidiyor. Arkadaşı araba sahibini bir oto parçacısına gönderiyor. Oradan triger kayışını ve diğer ekipmanı satın alıyor araç sahibi. Getiriyor. Takıyorlar. Aradan 3 -5 gün geçince nasıl oluyor ne oluyor, kayış diş atıp kopuyor. Supaplar gitmiş. Bir sürü masraf açılıyor. Oto parçacısına gidiyor. parçacı bugüne kadar sattığı hiç bir kayıştan şikayet gelmediğini söyleyip mala sahip çıkmıyor. Tamirci arkadaşı da ben işimi doğru yaptım. Çekirdekten tamirciyim diyerek yaptığı işe sahip çıkmıyor. Sonuç: Bir kayış yüzünden şiddetli tartışma ve bitmeye giden arkadaşlık.

    Arabayı başka bir tamirciye götürüyor. Borç harç süpapları vs. yaptırıyor.

    Ben yetkili servise neden götürüyorum. Çünkü garanti satıyorlar. Tüm takılan yeni parçalar 2 yıl veya 60.000 km garantili. Sanayi ustaları da garanti veriyor demeyin. Palavra onların garantisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Adam arabasının triger setini değiştirtecek. Oto tamircisi can ciğer arkadaşına gidiyor. Arkadaşı araba sahibini bir oto parçacısına gönderiyor. Oradan triger kayışını ve diğer ekipmanı satın alıyor araç sahibi. Getiriyor. Takıyorlar. Aradan 3 -5 gün geçince nasıl oluyor ne oluyor, kayış diş atıp kopuyor. Supaplar gitmiş. Bir sürü masraf açılıyor. Oto parçacısına gidiyor. parçacı bugüne kadar sattığı hiç bir kayıştan şikayet gelmediğini söyleyip mala sahip çıkmıyor. Tamirci arkadaşı da ben işimi doğru yaptım. Çekirdekten tamirciyim diyerek yaptığı işe sahip çıkmıyor. Sonuç: Bir kayış yüzünden şiddetli tartışma ve bitmeye giden arkadaşlık.

    Arabayı başka bir tamirciye götürüyor. Borç harç süpapları vs. yaptırıyor.

    Ben yetkili servise neden götürüyorum. Çünkü garanti satıyorlar. Tüm takılan yeni parçalar 2 yıl veya 60.000 km garantili. Sanayi ustaları da garanti veriyor demeyin. Palavra onların garantisi.

    Umarım bir gün servisle sorun yaşamazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    İnşallah. Amin.

    Kayınbirader 4 ay önce 2006 model Renault Clio 1.5 dci aldı. 2. el. Araba aynı arıza yüzünden tam 3 kere sanayiye gitti. Yapıldı. Tamam dediler. Aldı. Geri dönüşte aynı arıza tekrar oldu. Yapan adam benim yaptığım yerden olmuyor. Bu sefer başka parçadan diyor. Durmadan parasını alıyor adamın. Üstelik köyden şehire 140 km gidiyor. 140 km geliyor. Her seferinde o ucuz denen sanayiye 300 TL bırakıyor. Üstelik tanıdık tamirci.

    Ona dedim ki: Yetkili servise götür. Bırak. Bir kerede olsun bitsin işin. Yetkili servise götürme, pahalı olur diyorlarmış etraftan. Yahu sanayiye gidince daha mı ucuz oldu şimdi. Üstelik sürekli işyerinden izin alıyor. Hiç 1.5 DCI motorlu bir araba 130 km'de 100 TL motorin tüketir mi. Siz söyleyin. Deposunu delsen yakmaz. Arızası yüzünden çok aşırı tüketiyor.

    Ve araba hala yapılamadı.
  • benim aracın masrafı çoktu. parçaları sanayiden kendim aldım. triger setini aldığım dükkanda sadece rulman,kayış, keçe gibi parçalar satılıyor. bakkal dükkanı gibi değildi. dükkan sahibine sordum hangi Volvo ustası iyidir? bir usta önerdi. Volvo'dan o iyi anlar kazık da atmaz dedi. yakınındaki Volvo özel servisleri önermedi.

    şöyle bir durumda var müşteriye kazık atan parça aldığı adama da kazık atıyor. aşağı yukarı her esnaf birbirini bilir.
  • 2007 den beri Peugeot marka araç kullanıyorum.

    İzmirde ki tüm servislere gittim.

    Şimdiye kadar en ufak dandik sorunlara kadar çok ilgili davrandılar.

    Düşük ücretli bazı problemleri ücretsiz giderdiler.

    Her defasında aracımı tertemiz verdiler iç-dış yıkatarak.

    Yola çıkarken eksik var mı diye uğradığımda kontrol ettiler ve yağ eklediler ücretsiz.

    Arkadaşım far ampulüne sanayide 20 lira verirken ben serviste ücretsiz yaptırmış birde üzerine aracımı yıkayarak teslim etmişlerdi.

    Sırf bu yüzden Peugeot almayı ilk sıraya koyuyorum.

    Hiç gereksiz parça değiştirmediler idare edecek parçalara bir süre daha idare eder dediler.

    Bu durumda sanayii ustasıyla muhatap olmam imkansız.

    7 yaşına giren aracımla servise devam.
  • Arabadan anlayan usta yetkili serviste çalışmaz. Arabalarımı da arabadan anlamayan adama teslim etmediğim için her zaman garanti haricinde sanayiye giderim.
  • canozpinar C kullanıcısına yanıt
    Fakat nedense sanayide derman bulamayan da yetkili servisin yolunu tutar hep. Yukarıda yazdım. Benim kayınbirader bir tamirciden öbürüne zıplayıp duruyor hala. ha ucuz da olmuyor yaptırdığı işler.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.