Şimdi Ara

YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ] (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
843
Cevap
3
Favori
71.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abrahamme


    quote:

    Orijinalden alıntı: görkem 


    quote:

    Orijinalden alıntı: abrahamme


    quote:

    Orijinalden alıntı: görkem 

    arkadaşlar 11203.75231 no'lu kitapçıkta denedim bu olayı. matematikte ilk 10 soruda 8. soru hariç bütün soruların cevabına ulaşılıyor. şu anda geç olduğu için yarın devam edicem denemeye. şu şifre olmadığını savunan arkadaşlar bi zahmet denesinler ve öyle yorum yapsınlar, oturdukları yerden sallamasınlar.


    Denediğimiz için öyle olmadığını savunuyoruz. Asıl bu mantığı savunanların kaçı deniyor onu sorgulamak lazım.

    no'sunu verdiğim kitapçıktaki soruları deneyip de bulamadıysan ya sende ya da bende zeka geriliği var demektir. eğer farklı kitapçıklarda denediysen elbette ordakiler sağlamayabilir. zaten şifreli kitapçıkların bütün adaylara verildiğini savunan yok. bizim söylediğimiz bazı özel kişilere şifrenin uygulanabilir olduğu kitapçıkların verildiği


    Balkona çık biraz temiz hava al. Bu kadar komplo teorileri üretme.



    ben sana kanıtlanabilir delil sunuyorum sen balkona çık hava al diyosun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PLTMGNM

    Belki bu olay senelerdir var.Geçmiş Yıl kitapçıklarını deneyen oldu mu ?


    ozaman daha kötü demek ki daha önceki senelerde de götürdüler soruları şifrelerle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugracar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cait


    quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak
     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]


    2. Deneme b şıkkı 5 çakışmış

    aynen işinize geldiği gibi yorumluyosunuz herşeyi kimsede bakmıyo bile adam akıllı ne olduğuna boş boş konuşuyo


    şıkları sağa değil sola kaydırırsan doğru cevabı buluyorsun. o da 7
    algoritma çok karışık olmadığı için bazen 2 şıkka kadar iniyor. çalışmayan sorularda böyle 5 şıkkı 2 şıkka indirmek bile işe yarıyor. hemen çamur atmayın. fetocu detected.

    size resimli açıklama yapıyorum: çoğu zaman en küçük cevap A şıkkındaysa algoritma şaşırıyor.
     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esenler otogarı alt katı -- 4 Nisan 2011; 1:52:26 >




  • http://img859.imageshack.us/i/patlad.png/
    bunu açıklar mısınız bızzat denedım cevap beklıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osym9393 -- 4 Nisan 2011; 1:19:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugracar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cait


    quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak
     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]


    2. Deneme b şıkkı 5 çakışmış

    aynen işinize geldiği gibi yorumluyosunuz herşeyi kimsede bakmıyo bile adam akıllı ne olduğuna boş boş konuşuyo


    yanlış kaydırmış,doğrusu;

    7 5 10 14 21-->>>sorudaki şıklar
    5 7 10 14 21---->> ilk önce küçükten büyüğe sıralıyoruz,3tane çakışıyor,kaydırıyoruz
    7 10 14 21 5 ---->> 1 tanesi çakışıyor ve doğru cevap bulunuyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SivasSpor58 -- 4 Nisan 2011; 1:17:43 >




  • silinebilir ayrı başlık açıcam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 4 Nisan 2011; 1:22:17 >
  • gençler size yeni örnek hazırladım

     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]
  • alın ulan başka örnek

     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]


    unutmayın bazen algoritma şaşırıyor. örn: en küçük cevap zaten A şıkkına denk gelmişse.
    neyse ya bu memleketi ben mi kurtarıcam alala
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lambane

    Ulan topu topu 5 şık var zaten..başını al kıçına koy ortasını al bilmem neresine koy bi şekilde bişeyler birbirine rastgelecek tabi.. olayın giderek şeyi çıkıyor


    Okuma-yazma öğrenirken "okuma" kısmının üstünde durmayınca sonuçlar böyle oluyor.

    Birine rastgelecek tabii demişsin ama o rastgelen şık doğru cevap oluyor işte, mesele o zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam haklı beyler

    ÖSYM başkanı bu kitapçık adaylara dağıtılan diğer kitapçıklardan farklı demişti. Yalan. Cevapların bulunduğu şıklar değiştirilmiş ama harmanlanarak değil. A şıkkı B'ye, B şıkkı C'ye vs. vs. konularak. Her cevap 1 şık kaydırılarak yer değiştirmiş.



    İşte bunun kanıtı lazım! Yani bütün kitapçıklarda sahiden şıklar "kaydırılmış" mı? Yoksa harmanlanmış olanlar da var mı?

    Bunu ispatlayın. Skandal varsa budur.

    Yok eğer kitapçıkların "bazılarında" bu kaydırma varsa, diğerleri karışıksa, o zaman bu iddiaların bir anlamı kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogan23


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam haklı beyler

    ÖSYM başkanı bu kitapçık adaylara dağıtılan diğer kitapçıklardan farklı demişti. Yalan. Cevapların bulunduğu şıklar değiştirilmiş ama harmanlanarak değil. A şıkkı B'ye, B şıkkı C'ye vs. vs. konularak. Her cevap 1 şık kaydırılarak yer değiştirmiş.



    İşte bunun kanıtı lazım! Yani bütün kitapçıklarda sahiden şıklar "kaydırılmış" mı? Yoksa harmanlanmış olanlar da var mı?

    Bunu ispatlayın. Skandal varsa budur.

    Yok eğer kitapçıkların "bazılarında" bu kaydırma varsa, diğerleri karışıksa, o zaman bu iddiaların bir anlamı kalmaz.



    Bazılarında değil hepsinde bu şekilde. Yani şıkları düzenleyen algoritma bu şekilde olduğu için harmanlama durumu söz konusu değil.




  • Hepsinde böyleyse bu bir skandal olur. Çünkü kaydırma yöntemiyle cevapların çoğu bulunabilir.

    Bu arada olayı anlamayan arkadaşlar için açıklayalım.

    ÖSYM ne yapmış:

    1-Önce soruları bir "ana kitapçıkta" hazırlıyor. Burada şıklar küçükten büyüğe sıralı. Mesela: a)1 b)2 c)4 d)7 şeklinde. (Bu kitapçık kimseye verilmemiş)
    2-Doğru şıkka dokunmayıp, yanlış şıkların yerini değiştiriyor. Mesela doğru şık b)2 olsun, şöyle yapıyor: a)7 b)2 c)1 d)4 (Bu kitapçık sonradan basına verilmiş)
    3-Adaya özel kitapçıkları hazırlarken, sadece bütün şıkları kaydırıyor, karıştırmıyor. Mesela: a)4 b)7 c)2 d)1 (Bu kitapçık türevleri de öğrencilere verilmiş)

    Kitapçıklar bu 3 aşamadan geçerek hazırlanmış. Böylece doğru şıkkı bulduran bir algoritma oluşmuş! (Tabi her zaman değil çoğu zaman bulunuyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogan23 -- 4 Nisan 2011; 4:07:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogan23

    Hepsinde böyleyse bu bir skandal olur. Çünkü kaydırma yöntemiyle cevapların çoğu bulunabilir.

    Bu arada olayı anlamayan arkadaşlar için açıklayalım.

    ÖSYM ne yapmış:

    1-Önce soruları bir "ana kitapçıkta" hazırlıyor. Burada şıklar küçükten büyüğe sıralı. Mesela: a)1 b)2 c)4 d)7 şeklinde. (Bu kitapçık kimseye verilmemiş)
    2-Doğru şıkka dokunmayıp, yanlış şıkların yerini değiştiriyor. Mesela doğru şık b)2 olsun, şöyle yapıyor: a)7 b)2 c)1 d)4 (Bu kitapçık sonradan basına verilmiş)
    3-Adaya özel kitapçıkları hazırlarken, sadece şıkları kaydırıyor, karıştırmıyor. Mesela: a)4 b)7 c)2 d)1 (Bu kitapçık türevleri de öğrencilere verilmiş)

    Böylece başlığı açan arkadaşın dediği şekilde, doğru cevaplar bulunabilir hale gelmiş.

    Olayın özeti bu... Tabi bu kasıtlı mı yapıldı, değil mi bilemiyoruz.


    Anlaşılır bir şekilde özetlemişsin, ilk mesaja ekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 4 Nisan 2011; 4:00:44 >




  • belki daha önceki yıllarda da farklı şifreler ile verildi nerden bilebiliriz ki bunu. zaten son 2 aydır isyan eder oldum bu da ortaya çıktı ya iyice kafam attı artık benim. nefret ettirmeye başladılar ülkeden.
  • Merhaba Arkadaşlar..

    95 ÇÜ mezunuyum.. O bakımdan bu sınav türü konulardan oldukça uzaklaştım..
    Ama..

    Arada atladığınız bir kaç konuya değinmek istiyorum..

    Bir dostumuz " Bütün kitapçıklarda böyle ise skandaldır" demiş..

    bence asıl bütün kitapçıklarda değil de "Belli" bazı kitapçıklarda bu basit algoritma uygulanmışsa asıl skandal O dur..

    şimdi yanlışım varsa düzeltin lütfen..

    Son sisteme göre kitapçıklar aday ın ismine göre hazırlanıyor, basılıyor değil mi ?

    Yani mantık olarak kitapçıklardaki sorular ve cevap anahtarları zaten kişiye özel hazırlanıyor..

    O halde "belirli bir grup" kitapçık baskılarından seçilip bu yönde (kontraatak arkadaşımızın keşfettiği algortmaya uygun) bir işlem de sağlanabilir.. ne kadar yakın bir olasılıktır bilemem ama uygulandığında bu tür yakalamaları çürütecek bir altyapı oluşturur ;)

    Ki aslında bütün öğrenci isimleri diğer b,irçok veride olduğu gibi bir database de kayıtlıdır.. dolayısıyla
    SELECT "[öğrenci, ismi, tc kimlik yada grubu belirleyecek herhangi bir isim/numara] " FROM "[öğrenci bilgilerinin kayıtlı olduğu yada dışarıdan {malum dershanelerden mesela} elde edilmiş database adı"
    gibi kısacık, en fazla 3 veya 4 satırda yapılabilecek, kaydedilmesine dahi gerek olmayan hatta database log undan bile kolaylıkla silinecek (Sorgular Başka bir kopya database üzerinde yapılırsa kayıt bile olmazlar) bir kod Query (sorgu) si ile gerekli isimleri ilgili algoritmanın uygulanabileceği kitapçıklara atamak ta pekala mümkündür..

    Anadolu Ajansı yöneticileri (eğer yönetmeliği değişmediyse tıpkı TRT, Meteoroloji gibi birimlerin genel müdürleri gibi) de Başbakanlık tarafından atanır..

    İHA (İhlas HAber Ajansı), CİHAN Haber Ajansı (STV nin Yani Fetoşumun Ajansıdır), Anadolu Ajansı gibi birimlerden elde edebileceğiniz neticeler konusunda oldukça kaygılıyım.. muhtemelen "Yaa.. öyle mi.. Bugün Git Yarın Gel duruma göre bakarız" tarzında geçiştirmelere tanık olacaksınız..

    O bakımdan özgür sosyal paylaşım odaklarına (Donanım Haber, facebook vb), Banu AVAR, Nihat Genç ve ismini sayamadığım diğer korkusuz muhaliflere sesinizi duyurabilirseniz daha büyük destek bulma şansınız olacaktır.. Hürriyet gazetesinden Yılmaz ÖZDİL de korkusuzca yazacaktır.. Cumhuriyet Gazetesi de keza olayın üzerine gitmeye çabalayacaktır..




  • bu incelediğim sorulardan birisi. arkadaşlar farkettiğim bişey varki çoğu soru bu sisteme göre gerçekten maalesef çözülüyor. ama atladığımız bişeyler daha var sanki. bence bunu planlayan adam birçok şifre üretmiştir. yani birden fazla şifreleme olabilir bunun da üstünde çalışmak lazım. ayrıca soru yüklemek de durdu sanki ftp adresinde hiç hareketlilik yok.

    ayrıca bu algoritma dilini yazan kimse iyi niyetli olmadığı kesinlikle ortada.

     YGS'nin algoritması: ÇEMBERSEL MODLAMA [GÜNCELLENDİ]
  • arkadaşlar ayrıca bu adaya özel sistem gibi bir saçmalık çok yanlış. elinize gelen kitapçık ve işaretleme formunda görmüşsünüzdür. herkesinki ayrı poşetler içerisinde ve herkese özel gelen formlar var. herkesin kitapçığı ve formu üzerinde televizyon kumandası büyüklüğünde fotoğrafı baba adı kimlik numarası falan var. bana gelecek kitap 2 ay öncesinden belli. ya birisi içine bir cevap anahtarı koyarsa? içinde bir oynama yapılırsa? böyle olunca aranan kitapçıkların bulunması daha kolay olmadı mı? ben birisinin kitapçığında oynamak istiyorsam sadece ismine bakarak bile aradığım kişiyi bulabilirim???

    sürekli güvenlikden bahsediliyor ama sınavdan 2 gün sonra apar topar hiçbirşeyi bilmeden açıklama yapmak neyin nesi? bu kadarinsan algoritma hatası var diyorken sen nasıl oluyorda utanmadan bunu doğrular şekilde doğru cevapları sabitledik şıkları değiştirdik diyebiliyorsun?

    belliki birilerinin 2020li yıllar için bir takım insana ihtiyacı var ve bu ihtiyacı karşılamak için yıllardır kullandığı şeye devam ediyor.

    şimdi çıkın bana açıklayın peki geçmişteki sınavlarda kopya olmadı? kim nasıl kanıtlayabilir? nasıl inanabiliriz ösym nin bundan sonraki yapacağı sınavlara? nasıl inanacağız açıkladığı sonuçlarda değişiklik olmadığına???

    bu olayın üstü bu gidişle kapanır. yandaş medyasını kullanan, yandaş dershanelerini kullanan, gerekirse fizy i, gerekirse youtube u, gerekirse blogger i kapatan, kapattıran bu sistemde bizler bu sonuçlarla daha da mağdur oluruz...




  • BÖYLE SKANDAL OLAMAZ SORUYU DOĞRU BİLMENİZİN EN DÜSÜK İHTİMALİ %20 BİR ŞIKKI ELEYİNCE İHTİMAL %25'e cıkıyor SINAV KESİNLİKLE İPTAL EDİLMELİ
  • Arkadaşlar... Afyondan sıradan bir kitapçıktaki ilk 4 soruyu %100 ile çözdüm. 15 yıldan beri matematik görmüyorum.
    ftp://2011ygs-kitapcik.osym.gov.tr/030%20-%20AFYON-MERKEZ/YGS_2011_005.pdf
    http://twitpic.com/4gs5li
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.