Şimdi Ara

Yks Zeka Iliskisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
2
Favori
4.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçelimm

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Salazar Slytherin kullanıcısına yanıt
    Yks Zeka Iliskisi
    kız mı var
  • 2.5. Değerlendirme:

    Gardner, IQ ve SAT gibi testlerin yetenek ya

    da potansiyel performansın bir kısmını ölçtüğünü

    ve böyle bir değerlendirmenin okulları tekdüze bir

    hale getirdiğini savunmaktadır Bu bakış açısında
    önemli olan şey, çok sayıda öğrencinin konu ala-
    nına çalışmasıdır. Ancak eğitimde önemli olan öğ-
    rencilerin ne kadar yapabildiklerininbelirlenmeside-
    ğil, güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya çıkarılmasıdır.
    Bireyler ölçme sonrası puanlarını almalı, kaçıncı sı-
    rada olduklarına bakmalı ve kendileri hakkında bir
    sonuca varmalıdır. Öğrenciler güçlü ve zayıf yönle-
    rini bilirlerse, hem kendilerini daha iyi tanırlar,hem
    de gelecekleri hakkında karar vermeye başlarıar. Bu
    nedenle değerlendirme öncelikle öğrencilere yardım
    etme amacını gütmelidir(13).
    Kurama göre, her zeka psikolojik bir süreç
    gösterdiğinden bu süreçlerin zeka-tabanlı (intelli-
    gence-fair) bir yöntemle değerlendirilmesi gere-
    kir. Geleneksel kağıt-kalem testlerinin aksine -ki
    onlar dil ve mantık-matematik becerilerini ölçtüğü
    için tarafsız değil, tek yönlüdür- zeka tabanlı öl-
    çümler her zekadaki farklı düşünme süreçlerini ve
    performansları dikkate alır (örneğin çocukların
    uzamsal zekalarını değerlendirmek için mekanik
    bir faaliyet düzenlenerek et makinesini parçalara
    ayırıp, sonra tekrar birleştirmek görevi verilebi-
    lir). Ayrıca ölçümler bireyleri sosyal çevreden so-
    yutlamadan yapılmalı, eski yaşantılara hiç uygun
    olmayan durumlar seçilmemeli, kişiye fark ettiril-
    meden gözlem yapılmalıdır. Bununla birlikte,
    araştırmalar göstermektedir ki, öğrenciler konu
    alanı ya da materyal tipi hakkında hiçbir bilgi ve
    deneyime sahip olmadıklarında anlamlı bir zeka
    değerlendirilmesi gerçekleşmemektedir. Örneğin,
    bedensel zeka değerlendirilmesinde daha önce rit-
    me uygun bedensel hareket yapmamış öğrenciler
    şaşkın ve mahçupken, bale kursu almış öğrenciler
    rahatça dans etmişlerdir. Ayrıca değerlendirmede
    kullanılan ölçme araçları ve materyallerin bir yaş
    grubu, cinsiyet ya da kültürel özelliğe uygun ola-
    bileceği, diğerlerinde geçerli olmayabileceği de
    göz önünde tutulmalıdır [14].
    Çoklu Zeka Kuramına göre, çocukların proje-
    ler ve kurs çalışmalarından neler öğrendiği boşluk
    doldurma ya da kısa cevaplı testler yerine, öğren-
    cinin yüksek düzeyde düşünme becerilerini ortaya
    koyacağı, öğrendiğini genelleyebileceği, kapsam-
    la yaşantılarını ilişkilendirebileceği ve bilgilerini
    yeni durumlarda kullanabileceği durumlar yaratı-
    larak değerlendirilmelidir. Bu amaçla örneğin Ele-
    anor Roosevelt Okulu' nda veli ve öğrenciler bir-
    likte değerlendirilmektedir. Öğrenciler, kişisel
    dosyalarında bulunan proje ve deneyimlerini ken-
    dileri inceledikten sonra, bir başka arkadaşının ve
    öğretmeninin de kişisel dosya değerlendirmesini
    yapmaktadır. (Bu çalışmalar grupça da yapılabil-
    mektedir.) Veliler ise, hedefleri belirleyerek, ço-
    cuklarının özet video filmlerini izleyerek, kursu
    değerlendirerek, sınıfı ziyaret ettiklerinde resmi
    olmayan yorumlar katarak değerlendirme sürecine
    katılabilmektedirler. Buna benzer olarak, bağım-
    sız projeler, sınıf gazete ve dergileri, öğrencilere
    yaratıcı görevler vermek tercih edilebilecek değer-
    lendirme yöntemlerindendir. Ayrıca, öğretmenler
    her öğrenci için bir "zeka profili" çıkarmalıdır. Bu
    profil sayesinde öğrencinin nasıl değerlendirilece-
    ği belirlenmiş olur. Bireyselleştirilmiş değerlen-
    dirme, öğretmenlerin neyin öğretileceğini ve bil-
    ginin nasıl sunulacağını daha doğru kararlara bağ-
    lamasına da fırsat verir [15].
    Armstrong'a göre, Çoklu Zeka Kuramını
    program geliştirmede kullanmanın en iyi yolu öğ-
    retilecek konunun bir zekadan diğerine nasıl uyar-
    lanabileceğinin düşünülmesidir. Başka bir deyişle,
    asıl sorun, dildeki sembol sisteminin resim, be-
    den, müzik, mantık, sosyal ve özedönük zekalarla
    bağlantılarının nasıl kurulacağıdır. Bu amacı ger-
    çekleştirmede atılacak adımlar şöyle olabilir [16]:
    1. Özel bir hedefya da konubelirlenmesi:Bu
    aşamada yıllık ya da günlük öğretim planlarında
    olduğu gibi program için hedef belirleme söz ko-
    nusudur. Hedefin açık, anlaşılır ve net olması ge-
    rekir.
    2. Anahtar ÇZ sorular/mn sorulması: Prog-
    ram geliştirmede hedefi gerçekleştirmek üzere
    zeka türlerinin nasıl kullanılabileceğini belirlemek
    için her biri zeka ile ilgili sorular sorulur.
    3. Olasılıkların düşünülmesi: Hedefe ulaşma-
    da her bir zeka ile ilgili olarak neler yapılabilece-
    ği düşünülerek sınıfta hangi yöntem, teknik ve
    materyallerin kullanılabileceği tasarlanır.
    4. Beyin fırtınası: Her bir zeka için kullanıla-
    bilecek öğretim yaklaşımları, beyin fırtınası kura-
    lınc ! akla gelen her şey yazılarak listelenir. Her
    hir zeka için 20-30 fikir bulunmaya çalışılır. Öğ-
    ıenlerin yapacağı grup çalışmaları, daha moti-
    ve cuici olabilir.
    5. Uygun faaliyetlerin seçilmesi: Sınıf orta-
    mı, hedefler ve öğrenciler dikkate alınarak en uy-
    gun yaklaşımlar seçilir.
    6. Aşamalı-sıralı ders planının hazırlanması:
    Seçilen yaklaşımlar kullanılarak hedefle ilgili ders
    ya da ünite planı düzenlenir. Planlama 1-2 hafta-
    lık da yapılabilir.
    7. Planın uygulanması: Gerekli materyaller
    hazırlandıktan sonra plan uygulanır. Uygulama sı-
    rasında olabilecek değişikliklere göre gerekli dü-
    zeltmeler yapılır.
    alintidir:
    http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1161-published.pdf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • %40 Çalışma
    %30 Psikoloji
    %30 Zeka
  • zerkalos Z kullanıcısına yanıt
    Sureklilik sabir bu isin mihenk tasi o zaman. Iradeli olmak sart

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 de herkesin gözünde bir şey yapamaz gözündeydim,onlar benden kötü yapınca tavsiye istediler bence alakası yok çalışma ve hızlı kavrama ile alakalı bunlar da zeka ile orantılı mı bilemiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zekası yetersiz birisi derece yapamaz. Ancak sınavdan çok çok kötü bir sonuç almış kişi zekasız demek mümkün değil.

    YKS'de Zekanın etkisi şu şekilde olabilir;

    - Öğrenilen konuları tam anlamıyla kavrama süresi.

    - Sene içerisindeki planlama yönetimini daha etkin kullanabilmek.

    - Çıkabilecek soru tarzlarını ayırt etmede kolaylık.

    Bunun haricinde zeka faktörü pek de etkili olduğu söylenemez. 2019 yılında 2 net yaptığım kimya sınavından bu sene 19 net yaptım ne yani bir senede zekam mı arttı :D Mantıksız olduğunu zaten benim verdiğim örnek üzerinden anlayabilirsiniz.
  • Zekası yeterli olmayan birisi derece yapamasa da sıkı bir çalışmayla yine kendini iyi bir yerlere atar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 100 iq ile 150 iq arasında dağlar kadar fark var. sonuçta percentile yani yüzdelik dediğin şey gauss eğrisinden bulunur. her 1 ilerlediğinde yüzdeliğin daha az artar. mesela 100 101 arasında %2 %3 olurken 149 150 arasında %0.1 %0.2 fark olur.
  • 150 ıq ile 100 ıq arasındaki fark çok daha genistir zeka logaritmik benzeri seyreder

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kesinlikle

    ÇALIŞMAK > ZEKA
  • senden daha zeki birisi sana göre daha az çalışarak seninle aynı seviyeye gelebilir ama bu çok önemli bir şey değil, senden daha zeki olan kişiyle arandaki farkı çalışarak kapatabilirsin. eğer o farkı çalışarak kapatırsan sınav anında o kişinin senden daha zeki olmasının pek bir önemi kalmamış olur.

    mesela herhangi bir konuya ben 5 saatimi ayırdım ve anladım, benden daha zeki birisi 2 saatte o konuyu benim anladığım düzeyde anlayabildi. sonuca baktığımızda arada bir fark olmuyor, o zeki kişi zamandan kazanmış olur ama sınavda ikimiz de o konudan çıkan soruyu doğru yaparız.

    sonuç olarak zeki olmak insana zaman kazandırır, normal zekadaki insan ise bu aradaki öğrenme hızı farkını daha fazla çalışarak kapatabilir. benim görüşüm bu şekilde.
  • ver müzüğüyoutube
    Alo Merkez 143 Zafer - v1 (Efsane)
    https://www.youtube.com/watch?v=XCvCoXtXu00
  • %50

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam herhangi bir şeyi anlama süresi bu durumda nasıl oluyor? Bir örnek üzerinden verir misiniz? Atıyorum 150ıq biri var bir de 100ıq yanii 150 ıq teorik olarak 100ıqdan kaç kat daha zeki okuyor bu durumda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.