Şimdi Ara

Yokuş Tırmanırken Vites Seçimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır düşündüğüm ancak cevabını tatmin edici bir şekilde bulamadığım bir konu bu?

    Örneklemek gerekirse özellikle benzinli bir araç kullanırken yokuş tırmandığımızı düşünelim. Yokuşu 2. viteste 3.500 devir civarında devir kaybetmeden tutabilecek şekilde, YARIM gaz vererek kullandığımızı düşünelim ve bu birinci tercih olsun, ikinci tercihte ise 3. viteste aynı yokuşta devir kaybetmeden tutabilecek şekilde TAM gaz vererek kullandığımızı düşünelim...

    Soru hangi seçenekte daha az yakıt tüketimi sağlarız?

    Bu konuda şu şekilde çelişkide kalıyorum;
    - 1.tercihte yarım gaz yapacağız ancak, pistonlar daha fazla hareket ettiği için silindirlerin içine giden yakıt artacaktır.
    - 2. tercihte tam gaz yapacağız ancak silindirler daha az hareket edeceğinden daha az yakıt akışı olacaktır. Ancak, yüksek devirde hava/yakıt karışımı içinde muhtemelen benzin daha az olacak, düşük devirde ise aracın yüksek devire çıkma isteğinden dolayı hava yakıt karışımı daha fazla benzin içerektir.

    Peki ya siz - neden - hangi tercihte bulunurdunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. viteste tam gaz yapıp devir 3500 ü geçmiyorsa araç vites küçült diye yalvarıyordur ve devir gittikçe düşecek demektir.
  • Tam gaz verirsen hem motoru yorarsin hem de daha fazla yakarsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle turbosu olmayan düşük torklu atmosferik motorsa, motor iyi çekemiyorsa hiç zorlamadan vitesi küçültürüm. Yemişim yakıt tüketimini, motoru o kadar zorlamaya gerek yok. Yüksek torklu atmosferik ya da dizel olsa o zaman ayrı, vur kırbacı beline her türlü çeker.

    Kısa ve orta yokuşlarda anlık tüketim yerine motor sağlığını düşünmek çok daha önemli bana göre.
  • yuksek hızda benzinli 3 dizel 4
    dusuk hızda benzinli 1 dizel 2
  • O.B.K. üstadın eski bir konusu.
    Yardımı dokunabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_44825502/tm.htm
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    O.B.K. üstadın eski bir konusu.
    Yardımı dokunabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_44825502/tm.htm

    Teşekkür ederim, faydalı bilgiler verilmiş, forumda faydalı bilgilerin artması, fuzuli bilgilerin azalması dileğiyle...

    Verilen açıklamayı uyarlarsak;

    2.vites için TÜKETİLEN YAKIT = 3500 X 50 = 175,000 Birim
    3.vites için TÜKETİLEN YAKIT = 2000 X 100 = 200.000 Birim

    O halde yokuş yukarı ilerlerken aracın yüksek viteste bayılmasını beklemeden bir düşük vites / daha yüksek devirle %50 gazla ilerleyip daha makul yakıt tüketimi ve motorun yorulmamasını sağlayabiliriz.

    Arama yaparken mobilde olduğum için eski konuyu bulamamıştım. Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bırakın yarım gazı tam gazı ben çeyrek gazla çıkarım bir vites geriden gelirim
    motorun sağlığı açısından yapıyorum bilmiyorum ne kadar doğru
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.