Civic ve focus un arka suspansiyonu birbiri ile tamamen aynı. Bu durumda farklılık olcağını sanmıyorum. Ancak ESP li bir araç al, faydasını göreceksin.
quote:
Orijinalden alıntı: çekomastik
videodaki civic si mı? Bizim civiclere çok benziyor aslında.
Megane RS Citröen C4 2.0 VTS (idi herhalde tam hatırlamıyorum) Golf GTI Civic 1.8 sedan :)
gerçi, karşılaştırılan arabaların hepsi HB ve sportif araçlar, buna rağmen civic golf GTI dan çok daha iyi sonuçlar almış.
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih!
Civic ve focus un arka suspansiyonu birbiri ile tamamen aynı. Bu durumda farklılık olcağını sanmıyorum. Ancak ESP li bir araç al, faydasını göreceksin.
<yok hocam, arka süspansiyonlar farklı. Focus'ta tam bağımsız süspansiyon kullanılırken civicte reaktif bağlantılı, viraj denge çubuklu süspansiyon var. ön süspansiyonları aynı sistemdir. McPherson tipi bağımsız ön süspansiyon var her ikisinde de.
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
quote:
Orijinalden alıntı: çekomastik
videodaki civic si mı? Bizim civiclere çok benziyor aslında.
Megane RS Citröen C4 2.0 VTS (idi herhalde tam hatırlamıyorum) Golf GTI Civic 1.8 sedan :)
gerçi, karşılaştırılan arabaların hepsi HB ve sportif araçlar, buna rağmen civic golf GTI dan çok daha iyi sonuçlar almış.
O zaman civic'e bravo diyorum Alt takımlar bizimkilerle aynıdır tahminimce, bu arada golf feci dağıtmış o nedir öyle ya? C4 Vts'de fena değilmiş hani...
bi anormallik var civiclerin süspansiyonunda normalde araç yüksek-yumuşak olur. bizimkiler alçak yumuşak. alçak ve sert olsa yol tutuşu iyi olur, yumuşak ve yüksek olsa konforu iyi olur. ama japonlar ayarlayamamış bu oranı bu da eski ve yeni civiclerin süspansiyon yapısı arka
ön
Civic'lerin süspansiyonu yumuşak değil ki, aksine normalden 1-2 kademe daha sert
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
Aşağıdaki videoyu izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.
Bu video'yu daha önce de izleyip aynı şeyi düşünmüştüm...
Evet videoda en çok yatan araba Civic doğru ama aynı zamanda en az savrulan da Civic. Araç yatıyor ama yoldan çıkmıyor, tren rayında gibi gidiyor dikkatli izlenirse eğer. Bu şekilde giden diğer tek araba C4 olmuş, o fazla yatmaması sebebiyle daha iyi tabi ama konforu yoktur hiç taş gibi süspansiyon yüzünden.
c4te focus süspansiyonu vardı değil mi? bu videoda c4 yerine focus olsa 3-5 aynı olurdu yani?
burdanda anlaşıldığı gibi honda rakiplerininden çok daha üstün. araba nerdeyse gram savrulmadı bence..
Açık ara focus.Civic gemi gibi yatıyor.Focusla 160 la şeritte şeride zıplatabilirsiniz aracı ama civic le aynı şey çok daha fazla profesyonellik gerektirecektir.Standart araçlarda focus bmw 3 passat bmw 1 bmw 5 gibi araçlardan bile çok daha önde yol tutuş anlamında.HB ve sedan focusu kullandım fakat hb ile yol tutuşunu test etme imkanım olmadı fakat sedan focus tek kelimeyle mükemmel.her ne kadar aracı sevmesemde yol tutuş olarak kesinlikle sınıfının referansı
Ben 160la çok makas attım, öyle yatma falan yok...
O şekilde yatması için çok çok ani hareketler yapmanız lazım -ki zaten günlük kullanımda öyle hareketler imkansıza yakın.
BENDE DRMOZ ARKADAŞIMIZIN BİZE VERMİŞ OLDUĞU ADRESTEN SAVRULMA TESTLERİNE BAKTIM. CİVİC RAKİPLERİNDEN ÇOK DAHA ÜSTÜN GÖZÜKÜYOR. AMA FOCUS TESTTE OLMADIĞI İÇİN Bİ YORUM YAPAMIYORUM. TEKRAR TEŞEKKÜRLER DRMOZ..
Yine yineliyorum. HB civic kullanın fikriniz çok değişecek. Bugünki eğlencemden biliyorum, test edebiliyorsanız edin
Hatchback'in ağırlık dağılımı, Sert ve alçak süspansiyon, Geniş ve ince yanaklı lastiklerle birleşince yol tutuş konusunda birçok referans araç ile yarışır.
genede civic
Arkadaşlar gidin az bir süre usta sürücü eğitimi alın,bakın abakalım ondan sonra esp ye yada vsa a ihtiyaç duyuyo musunuz..Araçla %100 bütünleşmeiyseniz trafiğe çıkmayın zaten..hadi çıktınız ne sürat yapın ne makas atın ne tokat atın hiçbirşey yapmadan usul usul gidin..durduk yere arabaları neden kasıyosunuz ki şimdi..araçda VSA da olsa ESP de olsa aceminin elinde ikiside bir işe yaramaz.
Önce ESP'nin çalışma mantığını anla sonra yorum yap bence...
Ne kadar pro olursan ol senin kurtaramayacağın ama ESP'nin kurtaracağı durumlar var...
quote:
Orijinalden alıntı: iso614300
Arkadaşlar gidin az bir süre usta sürücü eğitimi alın,bakın abakalım ondan sonra esp ye yada vsa a ihtiyaç duyuyo musunuz..Araçla %100 bütünleşmeiyseniz trafiğe çıkmayın zaten..hadi çıktınız ne sürat yapın ne makas atın ne tokat atın hiçbirşey yapmadan usul usul gidin..durduk yere arabaları neden kasıyosunuz ki şimdi..araçda VSA da olsa ESP de olsa aceminin elinde ikiside bir işe yaramaz.
Arkadaşlar gidin az bir süre usta sürücü eğitimi alın,bakın abakalım ondan sonra esp ye yada vsa a ihtiyaç duyuyo musunuz..Araçla %100 bütünleşmeiyseniz trafiğe çıkmayın zaten Katılmıyorum: ESP artık her araçta standart olması gereken bir acil güvenlik donanımıdır. Sürücünün öngörüp tepki vermesinden çok daha hızlı ve çok daha karmaşık tepkiler vererek aracın çizgisine dönmesini sağlar. İngiltere'de bir anket yapmışlar, soru "sizce araba kullanma seviyeniz nedir?" katılımcıların %80'i ortalamanın üzerinde araç kullandıklarını belirtmiş. Siz de %80'e giriyorsunuz herhalde
.hadi çıktınız ne sürat yapın ne makas atın ne tokat atın hiçbirşey yapmadan usul usul gidin..durduk yere arabaları neden kasıyosunuz ki şimdi..araçda VSA da olsa ESP de olsa aceminin elinde ikiside bir işe yaramaz. katılıyorum, siz kendiniz ne kadar usta olursanız olun, trafikte makas atarken başka araçları da tehlikeye atarsınız ve kaza yapmasanız bile kazalara sebebiyet verebilirsiniz.
VSA ya nden herkes ESP diyor acaba
Focus hatchback civic sedana göre daha iyi yol tutuyor.(İkisini de kullandım. Şu an Focus sahibiyim.) Ama bir yıl Alfa Romeo kullanan birisi olarak söylüyorum focus ne kadar yol tutarsa tutsun zor tepki veren direksiyonu ile yüksek hız çok tehlikeli.147'mi çok özledim. Lanet olsun bu benzin fiyatlarına
Konuyla pek alakası olmasada, bugün focus rs'i yakından inceleme fırsatım oldu, ford motorsporları sposorluğunda rs ile ufak bir gösteri izledim, ağzım açık kaldı... Yok böyle bir alet yaa 305hp 440nm tork ile resmen yol küreme makinası