Şimdi Ara

Yol Tutuşta Civic mi?Focus mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
21.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.otoplato.com/haber/yeni-civic-2012de-geliyor
    Hocam bu yolladığın sanırım hatchback versiyon değilmi? 4 kapılısıda varda ondan dedim...
    Sanırım bu gidişle civic sedan yeni city nin çizgisinde olacak (Ön panjur en azından)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avans

    hondada konfor yok bu bı gercek kullanıcısı olarak soyleye bılırım..ama sorunsuzluk motor var..araba dolu oldu zaman ılk aldımda amırtısorlerden gelen vrundu nedır buya demıstım ama gun gectıkce arabanın egılım gostermemesınden neden vurundu yaptını anladım..bır cok arabada esp nın anında devreye gırdı yerde cıvıc kendı agırlıyla topluyo..ben 4 aylık kullanılmıs aldım..su an o sıfırına o parayı verırmıyım yada bıdaha honda alırmıyım o fıata bılemıyorum..focusun fıatı makul ama kasa tatmınkar deyıl ne bılım az yakması vs..kasanında onemı var..sımdı zaten hıcbı araba kotu deyıl arac almadan ınce ılk once ne ıstedını bılmen lazım secım yapmak atık ıhtıyaca gore..cıvıc tam olarak aıle arabası deyıl bagaj olsun yakıt olsun..bırazdaha genc ısı bence..modıfasyona cok yakın arac yapıyo honda..her arabaya gore yaptınız aksesuar her arabaya gıtmıyo elıme gecen 2012 kasasının fotosu ver paylasım sızde gorun..eyer bu kasa gelırse bılırsınız toyota 1999 yılında yuvarlak farlı corollayla ıntıhar etmıstı hondada ıntıhara kalkısıyo gıbı bı ses var ıcımde..

    http://www.otoplato.com/haber/yeni-civic-2012de-geliyor

    ya o model crz modeli, resimde de yazıyor zaten. şu an da 2012 model avrupa civicin hiçbir yerde spy fotosu yok.




  • Hem focus hem civic kullandım. Son aracım civic ve çok beğenerek kullanıyorum. Focus iç aksamı iğrenç bir araç ama virajlarda arkamda bana ışık yakan kaç tane BMW,mercedes ektiğimi bir ben bilirim. Aynı şeyi civicle yapmaya çalıştığımda araç fazlacana yana yatıyor ve dengesizleşiyor.Tabi bu söylediklerim üst limit hızlarda geçerlidir.
  • Avans doğru söylüyorsun aslında çünkü ataşehirin girişinde bir viraj var. Önce bir düzlük sonrasında da 30km yazan bir sert viraj. O viraj iş dönüş yolumdaydı eskiden ve Honda Civicle gün gün hız arttırarak dönmeye başlamıştım. 40km 50km derken 80 ve 90 la hatta 110 le bile geçtim doğru araç yatıyo ama ancak 120 küsür le geçtiğimde arkadan kontrollü kaydı . Açıkçası ilk başta 60-70 le geçerken bile insan bir umutsluğa kapılıyor lan dönemeyecem galiba die yavaş yavaş o yatışada alışıyorsun.

    Yinede Focusta sert suspansiyonlar daha dengeli tutuyor diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi machinehead -- 5 Aralık 2010; 20:39:49 >
  • hocam dikkat et, günün birinde çimleri suluyoruz derken virajı da sularlar, kendini çayır çimenin arasında buluverirsin.
  • 1,8 hb sahibi olarak diyebilirim ki Focus değil mondeo gelse virajda civic hb ile başa çıkamaz.

    Sedan modeli çok yatar ama kopma yapmaz. Ancak hb versiyonlarda 225/45/17 lastik ve gazlı amortisör farkı ile çılgın fark var.

    ayrıca dynamic test versiyonunda ki araç bizim ülkemizde üretilen uyarlama civic ile alakası yok. Birincisi 1,6 değil ( zaten dünyada 1,6 motorlu civic bizde ve taywanda var ) ayrıca SI versiyon. Yani karşılaştırma normal.

    yol tutuş ile sorununuz varsa sedan için 2 -3 lira masraf etmek lazım. Veya direk HB alınması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercom

    1,8 hb sahibi olarak diyebilirim ki Focus değil mondeo gelse virajda civic hb ile başa çıkamaz.

    Sedan modeli çok yatar ama kopma yapmaz. Ancak hb versiyonlarda 225/45/17 lastik ve gazlı amortisör farkı ile çılgın fark var.

    ayrıca dynamic test versiyonunda ki araç bizim ülkemizde üretilen uyarlama civic ile alakası yok. Birincisi 1,6 değil ( zaten dünyada 1,6 motorlu civic bizde ve taywanda var ) ayrıca SI versiyon. Yani karşılaştırma normal.

    yol tutuş ile sorununuz varsa sedan için 2 -3 lira masraf etmek lazım. Veya direk HB alınması lazım.

    sedan için baharda 225/45/17 jant-lastik, 35 mm spor yay, ön-arka kule gergisi düşünüyorum. bunlarla yol tutuşta hatırı sayılır iyileşme olmasını bekliyorum.
    daha sonra da frenlere bi el atarım belki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercom

    1,8 hb sahibi olarak diyebilirim ki Focus değil mondeo gelse virajda civic hb ile başa çıkamaz.

    Sedan modeli çok yatar ama kopma yapmaz. Ancak hb versiyonlarda 225/45/17 lastik ve gazlı amortisör farkı ile çılgın fark var.

    ayrıca dynamic test versiyonunda ki araç bizim ülkemizde üretilen uyarlama civic ile alakası yok. Birincisi 1,6 değil ( zaten dünyada 1,6 motorlu civic bizde ve taywanda var ) ayrıca SI versiyon. Yani karşılaştırma normal.

    yol tutuş ile sorununuz varsa sedan için 2 -3 lira masraf etmek lazım. Veya direk HB alınması lazım.

    sedan için baharda 225/45/17 jant-lastik, 35 mm spor yay, ön-arka kule gergisi düşünüyorum. bunlarla yol tutuşta hatırı sayılır iyileşme olmasını bekliyorum.
    daha sonra da frenlere bi el atarım belki...


    Bende lastiklerim bitince eski 15" jantlarıma geçip 195/65 R15 lastik takmayı düşünüyorum, 16" de bile bana at arabası gibi geldiği için. Al birde burdan yak




  • lastik ve jant kombinasyonu direk olarak konfor/performans ortalamasını değiştiriyor.
    Ayrıca bir michhelin ile lassa çok fark eder. Veya üst seri lastikler iyi diyeyim.

    Bundan 2 ay önce Focus sedan kullandım bana direksiyonu çok tuhaf geldi. Dizel olmasının da verdiği etki ile hiç zevk alamadım. Yol tutuş güzeldi. Ancak yinede mükemmel değildi.

    Sonra balıkesire yolum düştü orda otomatik civic sedan sürdüm.
    Araç yüksek hızlarda nasıldır bilemiyorum ama 110 km ile çok sağlıklı değildi sanki.
    ancak sürüş hissi inanılmaz güzeldi.

    Şimdi Hb aldım kesinlikle çok büyük fark var. Sedanda olan virajlarda yatma veya kopma eğilimi hiç yok.
    Ama sedan kadar da konforlu değil.

    focus da konfor olarak civic sedan daha iyi.
    Bu arada focus dizel performans olarak hiç hoşuma gitmedi.
  • Her iki aracı Antalya-Kumluca arası virajlı ve inişli çıkışlı yollarda kulandım.
    İzlenimler:
    Civic, limitlerine erken ulaşıyor; ancak telaşa kapılmayan usta bir sürücü o limitlerde uzun süre gezinebilir, araçla oynayabilir.
    Focus ise biraz daha geç limitlere ulaşıyor; fakat limitlerde oynama şansı fazla yok. Koptu mu toparlamak civic'e göre daha zor.
    O yüzden normal kullanıcı, Focus'un daha iyi yol tuttuğunu düşünüyor. Aslında Civic'in toleransı daha fazla...
  • ESC ne yahu? ESP'nin başka bir adı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    ESC ne yahu? ESP'nin başka bir adı mı


    Üstat fena sallıyorda olabilirim ama heralde bu tüp kontrol sistemlerinin genel adı ESC ile kısaltılıyor...

    büyük ihitmalle Electronic Stability Control...

    Kimisi ESP, VSC ... kimi ABC ... kimisine göre ise şoför faktorü :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    ESC ne yahu? ESP'nin başka bir adı mı


    Üstat fena sallıyorda olabilirim ama heralde bu tüp kontrol sistemlerinin genel adı ESC ile kısaltılıyor...

    büyük ihitmalle Electronic Stability Control...

    Kimisi ESP, VSC ... kimi ABC ... kimisine göre ise şoför faktorü :)

    sallamıyorsun hocam, doğrusun
    ESP
    ESC
    VSA
    VDC
    DSC
    AFS
    CST
    MSP
    PCS
    DSTC
    hepsi de aynı anlamda kullanılan, farklı üreticilerin kullandığı kısaltmalar.




  • hava şartları yolun durumu ve lastikler
    yol tutuşunu önemli şekilde etkiler.
    sert süspansiyon ince yanaklı ve geniş
    tabanlı lastikler çok etkendir.
    pilotaj önemli
    viraja limitlerin üstüne girmek pilotaj işidir.
    çocuk oyuncağı deyildir
    viraja girerken arka lastiklerl kesintisiz 7sn ötmeli
    kışında 1 2m savrulmalıdırki limittesiniz demektir
    yolun durumuna göre arabasınına göre bunu pilot ayarlar.
    2tonluk caravelle bile virajda arkayı 2m kadar yanlayarak
    giriyorum. (boş yolda trafikte deyil)
    demekli azimla işeyen duvari delermiş
    civic focus yoltutuş konusunda 2side 170km den sonra
    kafa salliyor onların süspansiyon elden geçmeden
    güvenilmez. eski civicler es ls 110hp olanların
    bende 2006 odeli vardı lastik ebatları 185/70/14 dü
    çok kötü virajda sallaniyordu ve frene basınca abs çalışıp
    araç kayıp dümdüz ilerliyordu.
    lastikleri ve jantları değişmiştim 205/50/16 ebat yapmıştım
    virajda kimseyi tanımazdım redline



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 30 Aralık 2010; 1:18:18 >




  • 2001 es ten başladım focus 2001 sedan 2008 dream ve şu anda da hb 2011 focus kullanıcısıyım...Serilik ve performans diyorsak Honda ama yol tutuş diyorsanız Focus derim...(Tabi kalbim hala Hondada) Gerçekten de yol tutuş konusunda Ford çok iyi...
  • bazı arkadaslar esp eşittir vsa gibi bişey yazmışlar buna istinaden...
    honda servisinden aldığım bilgiye göre;
    vsa içinde tüm güvenlik donanımını barındıran bir özellik yani esp+asr(antipatinaj)+...
    ancak esp sadece arac denge kontrolü.
  • öyle birşey yok, ESP bütün o özelliklerin birleşimi zaten... bütün araçlarda aynı. ESP diye geçen donanımların içinde de var yani o ASR falan.
  • Merhaba arkadaşlar;

    ESP:
    BOSCH a ait bir teknolojidir ve markadan markaya isim değiştirmez, bu teknoloji için 4 tekerlekte devir sensörü ve el freninin oralarda bir yerde ivme algılayıcı olması gerekir.bir beyin araca ait dinamik verileri hesaplayarak hangi tekere nekadar fren basıncı uygulayacağına karar verir.
    Diğer farklı kısaltmalar altında anılan fren teknolojileri ise kesinlikle ESP ile aynı şey değişdir, faydalı olsalar da esp nin sağladığı avantajlardan çok uzaktadırlar.

    ESP olup olmadığını anlamanın en kolay yolu araç ile yanlamaya çalıştığınızda göstergede herhangi bir işaret çıkıyorsa, yani araç yanladığını anlıyorsa araçta ESP vardır, yoksa gerisi teferruattır :)
  • Markadan markaya isim değiştirmiyor olsa hiç bir arabada o bahsettiğiniz özelliğin olmaması lazım çünkü bütün araçlar farklı isim kullanıyor

    Ayrıca işaret çıkma olayı da yanlış, o işaret sadece araç patinaja kalktığında çıkıyor, aracın dengesi bozulduğunda herhangi bir işaret çıkarmadan düzeltiyor arabayı... çok ilginç ama böyle nedense... 2 arabada denedim 2sinde de aynı (VSA'lı Civic ve ESP'li Mercedes E200 kompresör)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 20 Mart 2011; 13:03:18 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.