Şimdi Ara

Yol Tutuşta Civic mi?Focus mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
21.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar
    standat donanım (esp siz) civic mi daha iyi yol tutuşa sahiptir yoksa yine esp siz Focus mu?

    Araç tiplerine bakacak olursak civic daha engin sağlam basan görüntü içinde ama bir çok yerde okuduğum ve bildiğim focusun yol tutuşta en iyi olduğu.



  • Hangi Civic'ten bahsediyorsunuz? Şu anki 0 satılan Civic'lerin hepsinde ESP standart zaten...

    Yol tutuş olarak ise öyle aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Hangi Civic'ten bahsediyorsunuz? Şu anki 0 satılan Civic'lerin hepsinde ESP standart zaten...

    Yol tutuş olarak ise öyle aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.
    bence focus lehine ciddi bir yol tutuş farkı var. bu civic ile 100 le aldığınız virajı focus ile 120 ile alabilirsiniz anlamında değil. focusun viraj içindeki ve çıkışındaki dengesi çok daha iyi. virajı alırken ani manevra yapmanız gerektiği (kaza, yol çalışması vs.) durumlarda focus daha stabil cevap verecektir.
    hatta forumda bir arkadaş civic ile kaza yapmıştı, bu nedenle.
  • sedan civic olursa focus. HB civic olursa oturup düşünürüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Hangi Civic'ten bahsediyorsunuz? Şu anki 0 satılan Civic'lerin hepsinde ESP standart zaten...

    Yol tutuş olarak ise öyle aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.


    Civiclerin son kasasında esp nin standart olduğunu bilmiyordum ama yinede esp siz olarak düşünürsek ikisinide sedan civic ile sedan focus arasında kıyaslama yapabilir miyiz?

    Ben sedan focus kullanıcısı olarak tutunmasından çok çok memnunum bazen virajlarda bu güvenden dolayı kaçırmıyor da değilim hani.Ama sanki civiclerin kasasın daha sağlam basıyor gibi duruyor bakınca.Dizayn olarak yere yakınlığından bahsediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspava30

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Hangi Civic'ten bahsediyorsunuz? Şu anki 0 satılan Civic'lerin hepsinde ESP standart zaten...

    Yol tutuş olarak ise öyle aman aman bir fark olacağını sanmıyorum.


    Civiclerin son kasasında esp nin standart olduğunu bilmiyordum ama yinede esp siz olarak düşünürsek ikisinide sedan civic ile sedan focus arasında kıyaslama yapabilir miyiz?

    Ben sedan focus kullanıcısı olarak tutunmasından çok çok memnunum bazen virajlarda bu güvenden dolayı kaçırmıyor da değilim hani.Ama sanki civiclerin kasasın daha sağlam basıyor gibi duruyor bakınca.Dizayn olarak yere yakınlığından bahsediyorum.

    Alıntıları Göster
    Focus hakkında yorum yapamam ama ben Civic'imden gayet memnunum yani, virajlarda falan da hız kesmeden dönerim bana mısın demez araç... Bilmiyorum focus daha iyi nasıl dönebilir.

    Yanlız Civic hafif olduğundan dolayı yüksek süratlerde rüzgardan fazlaca etkilenir o doğru.

    Ayrıca kıyasladığınız araçlar ESP'li (vsa) Civic ile (dediğim gibi 0 alınacaksa eğer) ESP'siz Focus ise düşünmeye gerek bile yok; ESP her türlü daha güvenli. Bu devirde ESP'siz araç alınmaz zaten. Faydasını çok kere gördüm...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 25 Eylül 2010; 0:36:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Focus hakkında yorum yapamam ama ben Civic'imden gayet memnunum yani, virajlarda falan da hız kesmeden dönerim bana mısın demez araç... Bilmiyorum focus daha iyi nasıl dönebilir.

    Yanlız Civic hafif olduğundan dolayı yüksek süratlerde rüzgardan fazlaca etkilenir o doğru.

    Ayrıca kıyasladığınız araçlar ESP'li (vsa) Civic ile (dediğim gibi 0 alınacaksa eğer) ESP'siz Focus ise düşünmeye gerek bile yok; ESP her türlü daha güvenli. Bu devirde ESP'siz araç alınmaz zaten. Faydasını çok kere gördüm...

    Alıntıları Göster
    civic always




  • Civic kullanıcısı olarak focusun sürücü hatalarını daha iyi telafi eden bir yol tutuşu olduğunu düşünüyorum, ama civic'te yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr

    Civic kullanıcısı olarak focusun sürücü hatalarını daha iyi telafi eden bir yol tutuşu olduğunu düşünüyorum, ama civic'te yeterli.
    Yol tutuş ve süspansiyon konusunda Focus, Civic'in de sınıfının diğerlerinin de oldukça ilerisinde...

    Devrini bulmuş bir Focus, yolun üzerinde öyle yumuşak gidiyor, dönüşlerde araba kendi kendini yolda öyle güzel tutuyor ki; insan hayran oluyor!

    Edepli bir Focus kullancısıyım, mümkün olduğunca risk almam... Ancak, geçen hafta sonu kendime hiç yakıştırmadığım biçimde keskin bir viraja hızla girdim. Araba kontrolümden çıkar ve savrulur gibi oldu, sonra hemen toparladı...

    Direksiyona panik halinde yaptığım hamleye öyle güzel cevap vermişti ki; kendi kendime "Oğlum bu makina senden akıllı ve becerikli..." dedim ve Focus'umun direksiyonunu güzelce okşadım!

    Focus için "rayda giden araba" diyorlar; kesinlikle doğru!...

    Haaa, şimdi;

    Yeni bir Focus-Civic kutuplaşması olmasın diye söylüyorum :

    1. Civic de çok makbul bir arabadır.
    2. Yol tutuşu çok zayıf değildir.
    3. Süspansiyonu da öyle...
    4. ESP'nin varlığı Civic için büyük bir avantajdır.
    5. Yukarıda yaptığım yorumlar "ESP dikkate alınmamak kaydıyla; Civic mi iyi yol tutar, Focus mu?" sorusuna cevaben verilmiştir. Topyekün Focus iyidir/kötüdür dememektedir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    Yol tutuş ve süspansiyon konusunda Focus, Civic'in de sınıfının diğerlerinin de oldukça ilerisinde...

    Devrini bulmuş bir Focus, yolun üzerinde öyle yumuşak gidiyor, dönüşlerde araba kendi kendini yolda öyle güzel tutuyor ki; insan hayran oluyor!

    Edepli bir Focus kullancısıyım, mümkün olduğunca risk almam... Ancak, geçen hafta sonu kendime hiç yakıştırmadığım biçimde keskin bir viraja hızla girdim. Araba kontrolümden çıkar ve savrulur gibi oldu, sonra hemen toparladı...

    Direksiyona panik halinde yaptığım hamleye öyle güzel cevap vermişti ki; kendi kendime "Oğlum bu makina senden akıllı ve becerikli..." dedim ve Focus'umun direksiyonunu güzelce okşadım!

    Focus için "rayda giden araba" diyorlar; kesinlikle doğru!...

    Haaa, şimdi;

    Yeni bir Focus-Civic kutuplaşması olmasın diye söylüyorum :

    1. Civic de çok makbul bir arabadır.
    2. Yol tutuşu çok zayıf değildir.
    3. Süspansiyonu da öyle...
    4. ESP'nin varlığı Civic için büyük bir avantajdır.
    5. Yukarıda yaptığım yorumlar "ESP dikkate alınmamak kaydıyla; Civic mi iyi yol tutar, Focus mu?" sorusuna cevaben verilmiştir. Topyekün Focus iyidir/kötüdür dememektedir...

    Alıntıları Göster
    her seferinde civicle girdiğim sert virajlarda limitini birazcık zorlasam aracın önü virajın dışına kayıyor, hızı bir miktar düşürdüğümde ise yoluna giriyor. Şimdiye kadar hiç arkasını bırakmadı (el freni ile dönüşler hariç ) ama bence ön tarafını çabuk bırakıyor, o yüzden virajdan önce mümkün olduğunca yavaşlıyorum.
    Focus'un da bu konuda civicten bir miktar iyi olduğuna inanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    her seferinde civicle girdiğim sert virajlarda limitini birazcık zorlasam aracın önü virajın dışına kayıyor, hızı bir miktar düşürdüğümde ise yoluna giriyor. Şimdiye kadar hiç arkasını bırakmadı (el freni ile dönüşler hariç ) ama bence ön tarafını çabuk bırakıyor, o yüzden virajdan önce mümkün olduğunca yavaşlıyorum.
    Focus'un da bu konuda civicten bir miktar iyi olduğuna inanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Focus ta güzel araba
    Civic te,

    Civic performans açısından bence focustan iyi, gerci focusta rs 'yi demedim ama.
    Civic elagans var bende vsa lı virajlarda hiç yormuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    her seferinde civicle girdiğim sert virajlarda limitini birazcık zorlasam aracın önü virajın dışına kayıyor, hızı bir miktar düşürdüğümde ise yoluna giriyor. Şimdiye kadar hiç arkasını bırakmadı (el freni ile dönüşler hariç ) ama bence ön tarafını çabuk bırakıyor

    Hmm ilginç, nasıl olur... Bende de hiç önünü bırakmaz hep arkasını bırakır halbuki :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    Yol tutuş ve süspansiyon konusunda Focus, Civic'in de sınıfının diğerlerinin de oldukça ilerisinde...


    Oldukça ilerisinde olması için kıyaslanan arabanın ferrari falan olması lazım.. Sonuçta aynı sınıftaki arabaların hepsi 3 aşağı 5 yukarı birbiriyle aynı..

    İki aracı da kullanmış biri yorum yaparsa daha iyi olacak... Ben 3 sene boyunca focus da kullanmıştım zamanında ama o 2001 model olduğu için kıyaslamaya gerek görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    her seferinde civicle girdiğim sert virajlarda limitini birazcık zorlasam aracın önü virajın dışına kayıyor, hızı bir miktar düşürdüğümde ise yoluna giriyor. Şimdiye kadar hiç arkasını bırakmadı (el freni ile dönüşler hariç ) ama bence ön tarafını çabuk bırakıyor

    Hmm ilginç, nasıl olur... Bende de hiç önünü bırakmaz hep arkasını bırakır halbuki :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    Yol tutuş ve süspansiyon konusunda Focus, Civic'in de sınıfının diğerlerinin de oldukça ilerisinde...


    Oldukça ilerisinde olması için kıyaslanan arabanın ferrari falan olması lazım.. Sonuçta aynı sınıftaki arabaların hepsi 3 aşağı 5 yukarı birbiriyle aynı..

    İki aracı da kullanmış biri yorum yaparsa daha iyi olacak... Ben 3 sene boyunca focus da kullanmıştım zamanında ama o 2001 model olduğu için kıyaslamaya gerek görmedim.


    Kendi aracım Focus, her gün üzerindeyim...

    Ancak, bu akşam; rahatsızlandığı için hastaneye yatırılan bir arkadaşımın Civic'ini evine bıraktım. Yaklaşık 20 km.lik bir yoldu ki; bu benim ilk Civic deneyimim de değil...

    Civic'in direksiyonunda iken hep bu sayfaları düşünerek gözlem yaptım... Fikrim değişmedi; Focus, süspansiyon ve yol tutuşta Civic'den bariz farklı...

    Hatta, "oturaklılık" diye tanımlayabileceğim daha subjektif bir his var ya; kanımca Focus bu hususta da Civic'e ağır basar!

    Yalnız; Civic'in sürüşü ve kaçışı çok daha spor, gaz pedalına tepkisi çok daha heyecan verici... Gayet güzel araba, bir şey demiyorum yani!...

    Sadece, "Focus'un salınımı Civic'de yok" diyorum, o kadar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    her seferinde civicle girdiğim sert virajlarda limitini birazcık zorlasam aracın önü virajın dışına kayıyor, hızı bir miktar düşürdüğümde ise yoluna giriyor. Şimdiye kadar hiç arkasını bırakmadı (el freni ile dönüşler hariç ) ama bence ön tarafını çabuk bırakıyor

    Hmm ilginç, nasıl olur... Bende de hiç önünü bırakmaz hep arkasını bırakır halbuki :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    Yol tutuş ve süspansiyon konusunda Focus, Civic'in de sınıfının diğerlerinin de oldukça ilerisinde...


    Oldukça ilerisinde olması için kıyaslanan arabanın ferrari falan olması lazım.. Sonuçta aynı sınıftaki arabaların hepsi 3 aşağı 5 yukarı birbiriyle aynı..

    İki aracı da kullanmış biri yorum yaparsa daha iyi olacak... Ben 3 sene boyunca focus da kullanmıştım zamanında ama o 2001 model olduğu için kıyaslamaya gerek görmedim.


    Kendi aracım Focus, her gün üzerindeyim...

    Ancak, bu akşam; rahatsızlandığı için hastaneye yatırılan bir arkadaşımın Civic'ini evine bıraktım. Yaklaşık 20 km.lik bir yoldu ki; bu benim ilk Civic deneyimim de değil...

    Civic'in direksiyonunda iken hep bu sayfaları düşünerek gözlem yaptım... Fikrim değişmedi; Focus, süspansiyon ve yol tutuşta Civic'den bariz farklı...

    Hatta, "oturaklılık" diye tanımlayabileceğim daha subjektif bir his var ya; kanımca Focus bu hususta da Civic'e ağır basar!

    Yalnız; Civic'in sürüşü ve kaçışı çok daha spor, gaz pedalına tepkisi çok daha heyecan verici... Gayet güzel araba, bir şey demiyorum yani!...

    Sadece, "Focus'un salınımı Civic'de yok" diyorum, o kadar...

    Alıntıları Göster
    Bir civic sahibi olarak @özbalkesli ye katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    Bir civic sahibi olarak @özbalkesli ye katılıyorum.

    Alıntıları Göster
    Bugün itibarıyla, firmaların internet sitelerinde yer alan fiyatlara göre :

    Civic Sedan Elegance (otomatik) 48.000 TL
    Focus Titanium Sedan(otomatik) 39.960TL

    Firmaların farklı pazarlık marjları olabilir, ancak biz bu brüt tutarlar üzerinden düşünecek olursak;

    Civic'in kağıt üstünde Focus'dan üstün olduğu üç belirgin yön var :

    1.) Motor hacmi ve performansı
    2.) VSA (ESP)
    3.) Sunroof

    Bu üç farkı dikkate aldığımızda; aradaki 8.040 TL'lik fiyat farkını makul buluyor musunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbalkesli

    Bugün itibarıyla, firmaların internet sitelerinde yer alan fiyatlara göre :

    Civic Sedan Elegance (otomatik) 48.000 TL
    Focus Titanium Sedan(otomatik) 39.960TL

    Firmaların farklı pazarlık marjları olabilir, ancak biz bu brüt tutarlar üzerinden düşünecek olursak;

    Civic'in kağıt üstünde Focus'dan üstün olduğu üç belirgin yön var :

    1.) Motor hacmi ve performansı
    2.) VSA (ESP)
    3.) Sunroof

    Bu üç farkı dikkate aldığımızda; aradaki 8.040 TL'lik fiyat farkını makul buluyor musunuz?

    Alıntıları Göster
    focus kullanmadım ama, bence focuslarda şirket arabası imajı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıspanak

    focus kullanmadım ama, bence focuslarda şirket arabası imajı var.

    Alıntıları Göster
    Bence çok tartışmaya da gerek yok. Civic virajda çok yatıyor, bu da güvensizlik hissi veriyor. Belki kağıt üzerinde ve test ortamında focusla arasında dağlar kadar fark yok ancak günlük kullanımda civicin süspansiyonu pek güven vermiyor. (arkada 2-3 kişi otururken en ufak çukurda süspansiyonu dibine kadar vurması da cabası )
    Aracıma en kısa zamanda yay ve kule gergisi takmayı düşünüyorum.
    Ve kesinlikle hızlı girilen virajlarda araç virajın dışına yığıldığı için aracın önünü virajın dışına bırakabiliyor, bilmiyorum belki de lastikler sertleşmiştir artık.

    Aşağıdaki videoyu izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.

    http://videos.streetfire.net/video/Dynamic-Test_634390.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    Bence çok tartışmaya da gerek yok. Civic virajda çok yatıyor, bu da güvensizlik hissi veriyor. Belki kağıt üzerinde ve test ortamında focusla arasında dağlar kadar fark yok ancak günlük kullanımda civicin süspansiyonu pek güven vermiyor. (arkada 2-3 kişi otururken en ufak çukurda süspansiyonu dibine kadar vurması da cabası )
    Aracıma en kısa zamanda yay ve kule gergisi takmayı düşünüyorum.
    Ve kesinlikle hızlı girilen virajlarda araç virajın dışına yığıldığı için aracın önünü virajın dışına bırakabiliyor, bilmiyorum belki de lastikler sertleşmiştir artık.

    Aşağıdaki videoyu izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız.

    http://videos.streetfire.net/video/Dynamic-Test_634390.htm

    Alıntıları Göster
    videodaki civic si mı? Bizim civiclere çok benziyor aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    videodaki civic si mı? Bizim civiclere çok benziyor aslında.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    5 yıl focus hb kullandım, son beş yıldır da önce eski kasa iki yıldır da yeni kasa civic kullanıyorum.
    focus hb de esp yoktu. yol tutuşu focusların mükemmeldir. esp li veya esp siz farketmez
    zaten dünyada focus yol tutuşu referans olmuştur.
    süspansiyonlar daha sert ve spor kullanıma yöneliktir, şehir içi kullanımda konfor vermez pek
    civicler daha konforlu, daha şehir içi arabası. süspansiyonları daha yumuşak ve virajlarda
    daha fazla yatıyor ve bu da ağırlıkla önden ve bazen arkadan kaymalara sebebiyet verebilir.
    Ama kontrollü kullanıldığında sıkıntı yaratacak durumlar değil bunlar.

    sadece yol tutuşu açısından değerlendirirsek kesinlikle focus.
    ama bir aracı alırken bir sürü kriter devrededir.
    işte yazmışsınız neredeyse 8000 tl lık fark var en azından kağıt üzerinde.Bayilere gidip konuşulduğunda
    eminim daha farklı fiyatlarda alınacaktır.
    Ben yeni civic in iç dizaynı ön konsolun muhteşem şıklığı ve konforlu sürüş sağlaması ve geniş hacmi dolayısıyle tercih etmiştim. Şimdilik memnunum.
    Ayrıca yeni focuları kasa olarak beğenmiyorum. dizayn ve tasarım olarak da civic derim.
    Teknik detaylarını yeni focusların bilmediğim için karşılaştırma yapmayayım.
    Sonuçta ikiside sınıfının iyi otomobilleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aticus3

    Merhaba,
    5 yıl focus hb kullandım, son beş yıldır da önce eski kasa iki yıldır da yeni kasa civic kullanıyorum.
    focus hb de esp yoktu. yol tutuşu focusların mükemmeldir. esp li veya esp siz farketmez
    zaten dünyada focus yol tutuşu referans olmuştur.
    süspansiyonlar daha sert ve spor kullanıma yöneliktir, şehir içi kullanımda konfor vermez pek
    civicler daha konforlu, daha şehir içi arabası. süspansiyonları daha yumuşak ve virajlarda
    daha fazla yatıyor ve bu da ağırlıkla önden ve bazen arkadan kaymalara sebebiyet verebilir.
    Ama kontrollü kullanıldığında sıkıntı yaratacak durumlar değil bunlar.

    sadece yol tutuşu açısından değerlendirirsek kesinlikle focus.
    ama bir aracı alırken bir sürü kriter devrededir.
    işte yazmışsınız neredeyse 8000 tl lık fark var en azından kağıt üzerinde.Bayilere gidip konuşulduğunda
    eminim daha farklı fiyatlarda alınacaktır.
    Ben yeni civic in iç dizaynı ön konsolun muhteşem şıklığı ve konforlu sürüş sağlaması ve geniş hacmi dolayısıyle tercih etmiştim. Şimdilik memnunum.
    Ayrıca yeni focuları kasa olarak beğenmiyorum. dizayn ve tasarım olarak da civic derim.
    Teknik detaylarını yeni focusların bilmediğim için karşılaştırma yapmayayım.
    Sonuçta ikiside sınıfının iyi otomobilleri.

    Alıntıları Göster
    focusun yol tutuşu efsane oldu, doğru, ama kütük gibi süspansiyonu var, çok rahatsız edici
    hondanın konforuda tartışılır, mesela corollanın süspansiyonu çok daha konforlu ve yol tutuşu aynı




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.