1.6 dizel 2016 Astra K aracımın geçen haftalarda lastikcide yaz lastiklerini geri taktırdım. Değişim sonrası balans yapıyorlar zaten. Sürekli otobanda kullanıyorum, 110 üstü araçta titreme yaptığını fark ettim. Hız arttıkça vurma gibi titreme de artıyor. Direksiyonda bir dengesizlik boşluk yok, stabilite sorunu da yok. Yüksek hızda ayağımı gazdan çeksem de titreme oluyor.
Tekrar lastikciye götürdüm tekrar balans yaptılar. Biraz iyileşti gibi ama hala var. Ikinci balansta 1 haftada 0.20 civarinda bozulma olmuştu lastiklerde, ya ilk seferde tutmadi ya da bozuldu bir şekilde.
Lastikçide bu üçüncü Yaz-kış değişimi. Daha önce böyle bir sorun yoktu. Dikkatimi çeken bir başka husus, lastikçi lastik yönlerine ve ön arka değişimine önem vermiyor, değişimi rastgele yapıyor, daha sonra diş boyuna göre öne veya arkaya takıyor. Lastiklerde yön olmadığı için, geçen yıl sağa dönen lastik bu sene sola dönerse böyle bir sorun çıkarır mi bilemedim.
Sizce sorun ne olabilir, böyle ufak titremeleri iyi bir rot balansci çözebilir mi?
Her lastik değişimini farklı yerde yapıyorum çünkü her değişimde birkaç defa gidiyorum :) Lastikçiler bodoslama iş yapıyor. Sanayidir sonuçta yetkili servis değil. Gözümün önünde cihaza bakıyor yapıyor. Uyarıyorum hassas olmadı diyorum tartışma çıkıyor. Araç kazalı değilse lastiklerin de balonu, tamir görmüşlüğü vs olmadığına eminsen bir daha götür :)
sadece lastiklerin balansından ziyade bir rotları kontrol ettirmekte fayda var
Motor kulaklarına da baktırın. Motor çok sallanıyor olabilir.
Etraftan araştıp bulduğum iyi bir rot-balansçıya gösterdim, onlar da balanstan olur dediler, baktılar ama en fazla 10g fark çıktı. Yine de tekrar balans yaptılar. Lastik basınçlarını ölçtüler, lastik basınçları aracın üstünde yazan ekonomik seviye olan 38 bara ayarlıydı, lastikçi bunun çok yüksek olduğunu 35-36 civarına indirmemi tavsiye ettiler. Lastik basıncını 37'ye indirdim. Şimdi daha iyi, belki 35-36'lara indirsem daha da iyi olacak, fakat araçta yazan tavsiye dışına da çıkmak istemiyorum. 17 jant olduğu için lastiklerin yanakları ince, basıncın yüksek olması, lastikler ısındıkça basıncın daha da artması aracı yüksek hızda daha da sertleşiyor. Muhtemelen bunlardan dolayı yoldaki en ufak dengesizlikte ekstra titreme yapıyordu. Bundan sonra muhtemelen 36-37 civarında tutacağım basıncı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme