Şimdi Ara

Yüksek KM Dizel Araç Almak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
20.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel'den anlayan dizel almak doğru karar olur ne kişiler dizel kullanıyor km az olsa ne olur aracı mındar ediyor zaten dizellin bakımları ve kullanan işi biliyorsa ikinci ellinde çok büyük problemler cıkarmaz diye düşünüyrum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge


    quote:

    Orijinalden alıntı: ErtanGrkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: ErtanGrkn

    HDI motorlar seri olmasına seri ancak yakıt konusunda Multijet ile kıyaslanamaz.

    Ancak ikisi arasında tercih yapacaksanız Multijeti tercih edin derim ben.

    Bu iki tip motorları birbirine karşılaştırırsak bakım maliyeti,yakıt vb. konularda Puntonun üstün olduğunu göreceksiniz.

    Az yaksın fazlada elimi cebime atmayayim diyorsanız ve düzenli olarak periyodik bakımları yaptıracaksanız Puntoyu öneririm.


    yoruma çok şaşırdım, hem hdi hem multijet motorlu (c3 ve punto) araç sahibiyim, inanın ki multijet şehir içi yakıt tüketimi konusunda bırakın hdi motoru, dci, tdci, crdi, tdi alternatiflerinin tümünden daha fazla yakıt tüketiyor. Şehir dışı tüketim konusunda 1.3 multijet motor rakipleri ile yarışabiliyor ama şehir içinde 27 kilometre ortalama ölçülen trafikte hdi motorlu 92 ps c3 4.5 litre tüketirken, multijet motorlu 90 ps punto 6.1 litre ortalama ile seyrediyor.

    Arkadaşım ancak bahsedilen araba 307 1.6 HDI.

    Ben C3, 206 tarzı bi ibare kullanmadım.



    307 1.6 Hdi C segmenti bir otomobil, Punto 1.3 multijet B segmenti bir otomobil. Kaldı ki Peugeot 307 1.6 Hdi'da şehir içinde ancak 1.3 multijet punto kadar yakıt tüketiyor.

    Bir yaşıma daha girdim, arkadaş multijet; Hdiden az yakıyormuş kaç kez okudum böyle diyen arkadaşlar var. tek bir söz söylerim siz HDİ kullanmamısınız, multijet ve hdi motorların hepsini 0 km'den kullanmaya başladım benim izlenimim kesinlikle hdi, multijet perfomanslı motor fakat az yaktığını söylemek imkansız acayip fazla yakıyor hdiye göre multijet yüksek devir ve hızlarda maşallah içiyor yakmıyor hdi daha düzenli yüksek devir ve hızlar yakıttı aaa bu kadar yüksek yaktı diyemezsiniz! zaten verileri göstermeye gerek yok kağıt üzerindede üstündür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JoSePH20

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-tek-fiyat-18000-tl-cuma-gunune-kadar-gecerli-104344823/detay


    bu aracı tavsiye eder misiniz ? fiyatı uygun gibi..

    Fiyat uygun ama 90 Hp olanı bu...110 Hp olanını almanız bence daha iyi olur. Ayrıca kaportacıya gösterin...Belaltı boya tabiri biraz sakat duruyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    quote:

    Orijinalden alıntı: JoSePH20

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-tek-fiyat-18000-tl-cuma-gunune-kadar-gecerli-104344823/detay


    bu aracı tavsiye eder misiniz ? fiyatı uygun gibi..

    Fiyat uygun ama 90 Hp olanı bu...110 Hp olanını almanız bence daha iyi olur. Ayrıca kaportacıya gösterin...Belaltı boya tabiri biraz sakat duruyor

    zaten servise vs göstermeden mümkün degil almam. 110hp olanlarda daha pahalı ya da daha fazla darbesi vs var.. dizel kullandm daha önce acemi sürücü degilim.. sonuc olarak bana mantıklı göründü ama yüksek km dizel oldugu için emin olamıyorum. sonucta bi 30-40 bin km de ben yapsam nasıl satarım kime satarım gibi bir endişem var...
    diger arkadaşlar ne düşünüyor acaba bu konuda fikirleriniz nedir arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JoSePH20 -- 13 Kasım 2012; 12:59:46 >




  • yok mu bir fikri olan ??
  • 2. el dizel alacağıma gider sıfır dacianın dizellerini alırım. Şahsii kanaatimdir.Sen 2.el pahalı bir araba alırsın. O da senin kararın.
  • hort olacak ama ? yüksek km de dizel araç alıp motora bakım yaptırsak ?

    1.5 dci 150.000 km de bulduk 2010 model fakat almaya çekiniyoruz piyasadaki normal fiyatın 5 bin tl altında alıp motora 2-3 bin tl bi masraf yapıp revizyon yapma şansımız varmı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    hort olacak ama ? yüksek km de dizel araç alıp motora bakım yaptırsak ?

    1.5 dci 150.000 km de bulduk 2010 model fakat almaya çekiniyoruz piyasadaki normal fiyatın 5 bin tl altında alıp motora 2-3 bin tl bi masraf yapıp revizyon yapma şansımız varmı acaba ?

    ne tür bir revizyon?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    hort olacak ama ? yüksek km de dizel araç alıp motora bakım yaptırsak ?

    1.5 dci 150.000 km de bulduk 2010 model fakat almaya çekiniyoruz piyasadaki normal fiyatın 5 bin tl altında alıp motora 2-3 bin tl bi masraf yapıp revizyon yapma şansımız varmı acaba ?

    ne tür bir revizyon?

    eskiyen parçaları değiştirme vb. turbosunu değiştirme olsun bunu gibi hocam

    yanlış bir tercihmi yüksek km dizel almak bilemiyoruz
  • multijet olsa sorun yok gidin alın derdim. ancak mevzu bahis olan DCI. daha hassas bir motor. iyice baktırın. öyle alın. aklınızda soru işareti kalmasın..
  • servis bakımları vs. kayıt altında ise sorun olmaz.
  • Arkadaşlar bu arada bilgi vereyim,

    Üzerine bir miktar daha koyma şansım oldu. Yüksek km'ye gerek kalmadan 40.000'de 207 HDI aldım.
    Fakat yukarıda bazı arkadaşların da dediği gibi, yakıt tüketimi hariç hiçbir açıdan tatmin etmiyor araç 307'den sonra.
    Mümkün olan en kısa zamanda tekrar B sınıfına dönmemek üzere C sınıfına geçmek istiyorum.
  • dizel motor olmasından ziyade, aracın markası da önemli. Mesela Fiat'ın multijet motorları uzun ömürlü ancak araçlarının özellikle plastik bazlı aksamları kronik sorunlu. Servise gidip gelme sıklığı fazla.

    B segmenti ucuzken C segmentine gerek yok şeklindeki yanılgı da çok yaygın. Otomobil, motor-4teker-direksiyondan ibaret olan birşey değil; ofislerimiz, evlerimiz için nasıl konfor harcamaları yapıyorsak ve bazen konfor için kaliteden ya da ekonomiden vazgeçiyorsak, arabada da aynı şeyi yapmak gerekiyor.
  • bu devirde paran varsa 0 alacaksın yoksa araba olayına hiç bulaşmamak gerekir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    bu devirde paran varsa 0 alacaksın yoksa araba olayına hiç bulaşmamak gerekir

    hocam cepten 40.000 çıkarmaya hazırız fakat c segmentinde bir araç donanım bakımında iyi olarak zor sıfır :)

    haklısın 2.el piyasası sıkıntı fakat
  • senede 15.000 ve dizel?
  • Multijet motorlar gerçekten çok başarılı. Fiat tercih edebilirsiniz. Diğer taraftan hyundainin dizel motorlarıda çok az yakıyor. Getz mesela
  • Dzel araçlarda özellikle 2. elde en çok can yakan kısmı mazot pompasıdır. En az 3000tl ile 7000tl arası masrafı var temizlenme olayı bazı markalarda olmuyor diye biliyorum. Ha bide olurya en jektör arızalı olur oda kötü motorunda bişey olmaz ama bu parçalar olmadanda motor çalışmaz.
  • Bazı yorumlar gercekten kulaktan dolma,
    Yuksek kilometrede dizel alinir mı? ALINIR.
    Ancak aracın gecmisini bilmeniz ve kondisyonu hakkında fikir sahibi olmanız gerekir.
    İsyerinde kullandığımız 1.3 multijet 4 adet aracımız var, sehir ici şartlarda 1 depo ile 650 km ancak gidiyor, ve ortalama 160k kilometrelerdeler. Bunlardan birisi rektefe oldu, motor susuz kaldığı icin conta yaktı ve yapıldı komple. Enjektorlerinde ve turbolarinda problem yok ama hepsininde intercoleerine yag doldu, temizlettik. Egr gibi parçalara hiç müdahele edilmedi halen aktif kullanılıyor. Bu motorlar problemsiz olsa da yakıt konusunda hdi yada tdci gibi tutumlu değiller.

    Yakın arkadasımda Rent a car aracı olarak kullanılan Focus var, arac 330k kilometrede 2007 model sıfır km olarak alındı, 250k kilometrede aracın enjetirlerinde tadilat yapıldı. Tamir takımı alınarak enjektorler revize edildi 600 tl tuttu. Bunun dışında bu kilometrelerde aracın turbosu degisiti. 250 tl ye çıkma turbo alındı hala devam ediyor problemsiz. Turbonun değişim sebebi de tam sentetik yag kullanmamaktan kaynaklanan turbo yağlama borularının kurum tutmasından yağsiz kalan mil kesildi. Normal bakımlar nedir derseniz
    Frenler, disk balata, baskı balata, radyator suyu motor yağı filtreleri gibi bakımlar haricinde araçlara ekstra birsey yapılmıyor, maşallah diyelim çalısmaya devam ediyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.