Yaklaşık 1 senedir 2003 model Peugeot 307 1.6 XT Manuel Benzinli kullanıyorum. Şehir içi 10lt civarı yakıyor. Çabuk hızlanan bir araç ancak, 5. vites 100 km/h hızla giderken devir 3.000 de oluyor. Şehirler arası yollarda daha da hızlanınca devrin artmasıyla haliyle gürültü ve yakıt tüketimi de artıyor. Kısacası ne şehir içinde ne de şehirler arasında hiç ekonomik olamıyor. Tamam donanım sağlam ama aklım benzine ödediğim paraya takılı kalınca keyif meyif kalmıyor maalesef.
Bu sebepten B sınıfı dizel araç almak istiyorum ve sıkıntı burada çıkıyor. Donanımda, C,D sınıfında falan gözüm yok artık. Cebimden az para çıksın yeter.
Sıkıntı şu ki üste para koyamam ve 307 mi sattıktan sonra elimdeki parayla alabileceğim dizeller de çok düşük km lerde olmuyor veya bulmak zor.
Kendi aracım ve bazı dizelleri karşılaştıran ufak bir tablo hazırladım.
Burda yıllık yakıt kısmı 20.000 km yol yapıldığı varsayılarak elde edilen sonuç. Ayrıca 15.000 Km için de toplam var.
Listeden de görüldüğü gibi;
Yılda 15.000 Km yol yapılsa 307 ve Fiesta arasında 2.100 TL 20.000 Km yol yapılsa 307 ve Fiesta arasında 2.700 TL maliyet farkı oluşuyor.
Asıl sorum şu;
120.000 - 130.000 Km civarı Dizel Fiesta veya G.Punto almak çok mu büyük risktir. Kesinlikle alınmaz mı? Dizel araç ne gibi büyük masraflar açar? Senede tahmin ettiğimden 1.000 TL daha fazla masraf açsa dahi epey kara geçmiş oluyorum.
Evet arkadaşlar, yüksek km dizel ne kadar masraf açabilir, masraf çıkarma ihtimali olan parçalar, sistemler hangileridir? Benzin dizel arasında elde ettiğim kardan bunu çok rahat karşılayıp kara geçebileceğimi düşünüyorum.
Sizin düşünceleriniz neler bu konuda?
Senede 1000 TL masraf açacağını zannetmiyorum.
Diyelimki turbo arızası verdi, 1500 TL ona verirsiniz. Haricinde multijette o kilometrelerde başka bir sıkıntı duymadım, görmedim.
230 bin km'de orjinal turboyla yoluna devam eden ve bakımları haricinde masraf açmayan bir GP görmüştüm akrabamızın çalıştığı fiat servisinde. ( Her 10,000 yetkili servis bakımlıydı araç ) Çalışma sesinden ve görüntüsünden asla anlayamazsınız 230 binde olduğunu.
HDI motorlar çok yüksek km'lerde ne durumda olur bilemiyorum, ama multijet motoru gözüm kapalı alırdım.
Bende 115 bin ve 139 bin km'de Grande Punto almıştım. İki aracıda problemsiz kullanıp sattım..
orjinal turbolu 222575 km de 2007 GP tabir-i caizse eşşek gibi kullanıyoruz şirkette..
Multijet te sıkıntı olmaz, tabi bu biraz da şans işi..
HDI motorlar seri olmasına seri ancak yakıt konusunda Multijet ile kıyaslanamaz.
Ancak ikisi arasında tercih yapacaksanız Multijeti tercih edin derim ben.
Bu iki tip motorları birbirine karşılaştırırsak bakım maliyeti,yakıt vb. konularda Puntonun üstün olduğunu göreceksiniz.
Az yaksın fazlada elimi cebime atmayayim diyorsanız ve düzenli olarak periyodik bakımları yaptıracaksanız Puntoyu öneririm.
Zaten yollarda 200.000'i devirmiş bir sürü orta sınıf dizel araç var, sadece 2. Veya 3. sahipleri farkında değil. Sorunsuz bir şekilde gidiyorlar...
Benim aracımda 1.3cdti,5 senede 150.000km devirdim,hiç bir sorun çıkarmadı.Performans,yada fazla yakmasıda yok...Bakımlarını ihmal etmiyorum , yakıtı hep aynı istasyondan alıyorum.
Eşimin amcası yeni turbo dizel Passat aldı, 1993 model kilometresi 350 bini geçkin. Gümrükten çıkışlı şuan bir sorunu yok. Ama önceden değişeni varmı bilmiyoruz.
Arkadaşım yaklaşık 600.000 km de 2.0 DTİ opel vectra aldı 8 ay oldu sorun yok
Evet, bakımlarını zamanında yaptırırım, az yaksın, fazla da elimi cebime atmayım diyorum.
Multijet kullananlar gayet memnun anladığım kadarıyla. Ayrıca "Trabzon61" de tam olarak yapmak istediğimi yaşamış birisi olarak çok güzel bir örnek oldu
Aslında babam 7 senedir JTD kullanıyor, 120.000 Km ye yaklaştı, motor sorunsuz hala.
Multijet e olumlu bakıyorum. HDI kullanıcılarının da yorumlarını almak isteriz
quote:
Orijinalden alıntı: Performance.
Arkadaşım yaklaşık 600.000 km de 2.0 DTİ opel vectra aldı 8 ay oldu sorun yok
arabana lpg taktır ne dizelle uğraşıosun kardeşim.
imzamdaki dizel 110000 de almıştık 145000 oldu şirkette kullanılıyor iş için no problem
HDI'mı MULTIJET'mi diye bir kıyaslama yapılamaz bence gözüm kapalı m.jet hdi'de kullandım(peugeot bipper 1.4 hdi)m.jet hem daha az yakıyor hem daha performanslı hemde mtv'de avantajlı GP süper bi seçim olur
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
arabana lpg taktır ne dizelle uğraşıosun kardeşim.
Açıkçası 307 yi sevip sevememek arasında kaldım. Bir de aracın orjinal hali nasılsa öyle kullanmak taraftarıyım. LPG ye kötü demiyorum kesinlikle, karşı da değilim ama ne biliym Dizel LPG ikilisinde dizele daha sıcak bakıyorum.
Önerin için teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: IGBT
quote:
Orijinalden alıntı: Performance.
Arkadaşım yaklaşık 600.000 km de 2.0 DTİ opel vectra aldı 8 ay oldu sorun yok
Memur olunca ilk işi araba almak oldu bütçe kısıtlıydı hatta bende yardımcı oldum ama ben ikinci el dizel otomobile çok sıcak bakmadığım için benzinli önerdim fakat istemedi dizelde ısrarcıydı aracı kontrol ettirdik bakımları düzenli yapılmış motorda sorun yoktu anlaştık ve aracı aldık fakat benim içim hiç rahat değildi her an birşey olabilecekmiş gibi hissediyordum :) ama korkulan olmadı ayrıca aldıktan sonrada hiç masraf yapmadı yağını suyunu vs değiştirdik o kadar şu ana kadar yaklaşık 12 bin km kullanıldı şimdilik sorun yok
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Zaten yollarda 200.000'i devirmiş bir sürü orta sınıf dizel araç var, sadece 2. Veya 3. sahipleri farkında değil. Sorunsuz bir şekilde gidiyorlar...
KM düşürme olayı mı
quote:
Orijinalden alıntı: IGBT
quote:
Orijinalden alıntı: dkerem2
arabana lpg taktır ne dizelle uğraşıosun kardeşim.
Açıkçası 307 yi sevip sevememek arasında kaldım. Bir de aracın orjinal hali nasılsa öyle kullanmak taraftarıyım. LPG ye kötü demiyorum kesinlikle, karşı da değilim ama ne biliym Dizel LPG ikilisinde dizele daha sıcak bakıyorum.
Önerin için teşekkürler.
307yi sevip sevmemek sana kalmış. orjinal olsun diye fazla para bayılmakta mantıksız bişey. o zman az yakan dizel bişeyler alcaksın yani c sınıfından b sınıfına düşeceksin yada arabaı dizel bir 307 ile değiştireceksin.
100 bin km dizel motor için şaka gibi olur... motoru daha yeni açılmıştır... ama piyasadaki çoğu 110-170 bindeki araç aslında 200/300 bin üstü....
kafam agrımasın az yaksın parcası ucuz olsun diyosan
clio 3 1.5 dci 65 hp diyorum....
quote:
Orijinalden alıntı: ErtanGrkn
HDI motorlar seri olmasına seri ancak yakıt konusunda Multijet ile kıyaslanamaz.
Ancak ikisi arasında tercih yapacaksanız Multijeti tercih edin derim ben.
Bu iki tip motorları birbirine karşılaştırırsak bakım maliyeti,yakıt vb. konularda Puntonun üstün olduğunu göreceksiniz.
Az yaksın fazlada elimi cebime atmayayim diyorsanız ve düzenli olarak periyodik bakımları yaptıracaksanız Puntoyu öneririm.
yoruma çok şaşırdım, hem hdi hem multijet motorlu (c3 ve punto) araç sahibiyim, inanın ki multijet şehir içi yakıt tüketimi konusunda bırakın hdi motoru, dci, tdci, crdi, tdi alternatiflerinin tümünden daha fazla yakıt tüketiyor. Şehir dışı tüketim konusunda 1.3 multijet motor rakipleri ile yarışabiliyor ama şehir içinde 27 kilometre ortalama ölçülen trafikte hdi motorlu 92 ps c3 4.5 litre tüketirken, multijet motorlu 90 ps punto 6.1 litre ortalama ile seyrediyor.