Şimdi Ara

Yüksek KM Dizel Araç Almak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
20.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Zaten yollarda 200.000'i devirmiş bir sürü orta sınıf dizel araç var, sadece 2. Veya 3. sahipleri farkında değil.
    Sorunsuz bir şekilde gidiyorlar...

    KM düşürme olayı mı





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: ErtanGrkn

    HDI motorlar seri olmasına seri ancak yakıt konusunda Multijet ile kıyaslanamaz.

    Ancak ikisi arasında tercih yapacaksanız Multijeti tercih edin derim ben.

    Bu iki tip motorları birbirine karşılaştırırsak bakım maliyeti,yakıt vb. konularda Puntonun üstün olduğunu göreceksiniz.

    Az yaksın fazlada elimi cebime atmayayim diyorsanız ve düzenli olarak periyodik bakımları yaptıracaksanız Puntoyu öneririm.


    yoruma çok şaşırdım, hem hdi hem multijet motorlu (c3 ve punto) araç sahibiyim, inanın ki multijet şehir içi yakıt tüketimi konusunda bırakın hdi motoru, dci, tdci, crdi, tdi alternatiflerinin tümünden daha fazla yakıt tüketiyor. Şehir dışı tüketim konusunda 1.3 multijet motor rakipleri ile yarışabiliyor ama şehir içinde 27 kilometre ortalama ölçülen trafikte hdi motorlu 92 ps c3 4.5 litre tüketirken, multijet motorlu 90 ps punto 6.1 litre ortalama ile seyrediyor.

    Arkadaşım ancak bahsedilen araba 307 1.6 HDI.

    Ben C3, 206 tarzı bi ibare kullanmadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErtanGrkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details


    quote:

    Orijinalden alıntı: ErtanGrkn

    HDI motorlar seri olmasına seri ancak yakıt konusunda Multijet ile kıyaslanamaz.

    Ancak ikisi arasında tercih yapacaksanız Multijeti tercih edin derim ben.

    Bu iki tip motorları birbirine karşılaştırırsak bakım maliyeti,yakıt vb. konularda Puntonun üstün olduğunu göreceksiniz.

    Az yaksın fazlada elimi cebime atmayayim diyorsanız ve düzenli olarak periyodik bakımları yaptıracaksanız Puntoyu öneririm.


    yoruma çok şaşırdım, hem hdi hem multijet motorlu (c3 ve punto) araç sahibiyim, inanın ki multijet şehir içi yakıt tüketimi konusunda bırakın hdi motoru, dci, tdci, crdi, tdi alternatiflerinin tümünden daha fazla yakıt tüketiyor. Şehir dışı tüketim konusunda 1.3 multijet motor rakipleri ile yarışabiliyor ama şehir içinde 27 kilometre ortalama ölçülen trafikte hdi motorlu 92 ps c3 4.5 litre tüketirken, multijet motorlu 90 ps punto 6.1 litre ortalama ile seyrediyor.

    Arkadaşım ancak bahsedilen araba 307 1.6 HDI.

    Ben C3, 206 tarzı bi ibare kullanmadım.



    307 1.6 Hdi C segmenti bir otomobil, Punto 1.3 multijet B segmenti bir otomobil. Kaldı ki Peugeot 307 1.6 Hdi'da şehir içinde ancak 1.3 multijet punto kadar yakıt tüketiyor.




  • kardeş az kilometrde masrafsiz dizel istiyorsan dacia lodan al fiestadan çok fazla eksiği yok sıfır aldım 5 yıl kullandım 52 binde sattım hiçbir problem çıkarmadı çıkarsada yedek parçası oldukça ucuz araç 3 bin devirde 140 yapıyo 4100 devirde 180 yapıyo bir test et istersen
  • @Details

    Arkadaşım konuyu açan arkadaş da zaten segment,donanım vs. gibi sorunları dert etmemiş.

    Az yaksın yeterli demiş.

    Bende diyorum ki Grande Punto 1,3 Multijet, 307 1.4 HDI'dan daha az yakıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErtanGrkn -- 14 Şubat 2012; 22:30:15 >
  • Arkadaşlar tavsiyede bulunan, fikir beyan eden herkese teşekkür ederim öncelikle.

    1.6 lt Benzinli C sınıfı aracımı satarak yerine şu motorlardan birisi ile birlikte B sınıfı bir araç düşünüyorum.

    1.3 Multijet/CDTI
    1.4 HDI/TDCI
    1.4 TDI
    1.5 DCI

    Yani B sınıfı küçük motorlu araç düşünüyorum. Donanım falan artık umrumda değil.

    Fiesta kullanmıştım, çok sevdim onun için TDCI tercihlerim arasında.
    G.punto kullanmadım ama güçlü ve sağlam bir motor Multijet.

    Fiesta kafama yatmıştı ama buradaki Multijet yanlısı yorumlardan sonra G.Punto da gözüme hoş görünmeye başladı
  • Arkadaşlar, Multijet hakkında hep iyi şeyler dinledik. HDI/TDCI kullanıcılarının da yorumlarını almak isteriz

    Fiesta 1.4 TDCI
    C3 1.4 HDI 92 HP
    206 HDI

    Bu araçların kullanıcıları memnun mu? Yüksek km lerde sorun çıkartır mı?
  • C3 sahibi oldum. Kaputun altında motor değil canavar var mübarek 92 beygir gerçekten harika performans sağlıyor ve yakıt tüketimi diğer bahsettiğiniz 68 HP'lik motorlar ile aynı denilebilir. Yarım litre fark eder 100 kilometrede..

    Fakat anladığım kadarıyla siz epey km yapacaksınız uzun süre bineceksiniz, boşverin bunların yorumlarını ve Grande Puntoya devam edin

    Grande Punto'yu kullanın zaten sizde seviceksiniz gerek tipi, gerek içten halini gerek 6 vitesini gerek donanımını

    Özellikle direksiyonuna ve frenlerine bayılacaksınız. İnanılmaz bir fren var arabada dokunduğunuzda tak diye duruyor. Şuan ibiza kullanıyorum, ibizamın frenlerinden kat kat daha iyi olduğuna bahse girerim C3'tende öyle.. Lastik ebatlarını biraz genişlettiğiniz zaman yol tutuş olarakta çok güzel oluyor




  • Hocam sürekli şehir içinde kullanacaksan B sınıfı dizel motorlu herhangi bir araç olur. Yalnızca baz donanım, beyaz renkli olanlardan uzak durmanı tavsiye ederim.

    Ha bir de 68- 70 beygirlikler performans olarak az gelebilir. 90 HP civarı alırsan attan indin eşeğe durumu olmaz.

    Ama ben senin yerinde olsam 2006-2007 model makyajlı kasa 307 HDI Premium veya Technoplus alırdım. Çok fazla dur kalk, şehir içi yapmıyorsan B sınıfları ile arasında çok fazla yakıt farkı olmayacaktır. Böylece 307 nin konforundan da vazgeçmiş olmazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Yaklaşık 1 senedir 2003 model Peugeot 307 1.6 XT Manuel Benzinli kullanıyorum. Şehir içi 10lt civarı yakıyor. Çabuk hızlanan bir araç ancak, 5. vites 100 km/h hızla giderken devir 3.000 de oluyor. Şehirler arası yollarda daha da hızlanınca devrin artmasıyla haliyle gürültü ve yakıt tüketimi de artıyor. Kısacası ne şehir içinde ne de şehirler arasında hiç ekonomik olamıyor. Tamam donanım sağlam ama aklım benzine ödediğim paraya takılı kalınca keyif meyif kalmıyor maalesef.

    Bu sebepten B sınıfı dizel araç almak istiyorum ve sıkıntı burada çıkıyor. Donanımda, C,D sınıfında falan gözüm yok artık. Cebimden az para çıksın yeter.

    Sıkıntı şu ki üste para koyamam ve 307 mi sattıktan sonra elimdeki parayla alabileceğim dizeller de çok düşük km lerde olmuyor veya bulmak zor.

    Kendi aracım ve bazı dizelleri karşılaştıran ufak bir tablo hazırladım.

     Yüksek KM Dizel Araç Almak

    Burda yıllık yakıt kısmı 20.000 km yol yapıldığı varsayılarak elde edilen sonuç. Ayrıca 15.000 Km için de toplam var.

    Listeden de görüldüğü gibi;

    Yılda
    15.000 Km yol yapılsa 307 ve Fiesta arasında 2.100 TL
    20.000 Km yol yapılsa 307 ve Fiesta arasında 2.700 TL maliyet farkı oluşuyor.


    Asıl sorum şu;

    120.000 - 130.000 Km civarı Dizel Fiesta veya G.Punto almak çok mu büyük risktir. Kesinlikle alınmaz mı? Dizel araç ne gibi büyük masraflar açar? Senede tahmin ettiğimden 1.000 TL daha fazla masraf açsa dahi epey kara geçmiş oluyorum.

    Evet arkadaşlar, yüksek km dizel ne kadar masraf açabilir, masraf çıkarma ihtimali olan parçalar, sistemler hangileridir? Benzin dizel arasında elde ettiğim kardan bunu çok rahat karşılayıp kara geçebileceğimi düşünüyorum.

    Sizin düşünceleriniz neler bu konuda?

    İşte diesel arabayı sevmemin nedeni bu. Ben de benzinli kullandım daha önce. 1992 model Renault Broadway vardı bende. İlk arabamdı. Benzinli idi. LPG yoktu. Kontağı çevirince aklım depoya kayardı. Yola konsantre olamazdım. Ama şimdi imzamdaki arabayı çalıştırnca kafam yolda oluyor. Depoyu düşünmüyorum.

    Benzinli arabam 5. vites ve 3000 devir/dakika olunca 90 km hıza çıkabiliyordu. Daha yukarısı sarfiyatı artırıyordu. Ama şimdiki diesel arabamda 2500 devir/dakika olunca araba 90 km hızı görüyor. 3000 devir/dakika olunca 120 km hıza ulaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Arkadaşlar, Multijet hakkında hep iyi şeyler dinledik. HDI/TDCI kullanıcılarının da yorumlarını almak isteriz

    Fiesta 1.4 TDCI
    C3 1.4 HDI 92 HP
    206 HDI

    Bu araçların kullanıcıları memnun mu? Yüksek km lerde sorun çıkartır mı?

    2006'dan beri 307 110HP 1,6 HDI kullanıcısıyım.

    Aracımla 180.000 km yol yaptım. Şu ana kadar motor ya da yürür aksamda periyodik bakımları dışında bir masrafım olmadı, gayet başarılı bir motor. Yakıtı güzel, performansı yeterli, kasayı çok rahat taşıyor. Ben HDI/TDCI düşünürseniz 1,6 öneririm. Hem performansı daha iyi, hem de 1,4 ile aralarında yakıt olarak büyük fark yok.

    Dizel motorların yüksek kilometrede yapması en muhtemel arızaları turbo ya da enjektör problemleri olabilir.
    100.000 km'de motor bitirmeyi başaran, bu başarılarından dolayı ödüle layık vatandaşlar da çıkabiliyor arada numunelik; fakat sahibi araca iyi bakmışsa, bakımlarını aksatmamışsa, ne idüğü belirsiz yakıtlar kullanmamışsa bir sorunu olmaz.

    1,6 HDI hakkında benim 6 yıllık gözlemlerim :

    5. vites 90 kmh ile yapılan yolculuklarda motor devri ~1800 rpm'de oluyor. Motor maksimum torkunu 1750 rpm'den itibaren vermeye başladığı için zaten 90-110kmh hızlar bu motorun uzun yolda en iyi ekonomi yaptığı hızlar. Uzun yolda bu hızlarda sabit gidildiğinde güzergaha göre 4 - 5 lt / 100 km ortalamayı çok rahat tutturuyor.

    120-140 gibi hızlarda da kafanızı şişirmez, o aralıklarda da motor kendini yırtmıyor, henüz mırıldanma aşamasında oluyor (2500rpm civarı oluyor devir). Bu hızlarda uzun yol tüketimi 6 litre civarlarına geliyor.

    Uzun yolda basarsanız (160-180 kmh civarları) tüketimi 12-14 lt / 100 civarı oluyor.

    Motor 3500 devir civarlarında artık bağırmaya başlıyor haliyle.

    1-2-3. vitesleri 1800'den 4200-4500'e kadar soluksuz götürür. Büyük viteslerde 4000 üzeri biraz nazlanabiliyor. Zaten 5. vites 4000 rpm'de hız 190 oluyor, o da aracın fabrika verisi son hızı (188). Pratikte 4000'in üzerine zaten pek ihtiyacımız yok

    Hızlanması da homojendir diyebilirim, turbo lag görece daha az, buna ilave olarak turbo bazı rakiplerinde gözlemlediğim gibi bir anda canlanmıyor, olaya bodoslama değil, daha yumuşak bir girişi var Çalıştığım şirkette bu güne kadar, şirketin bana tahsis ettiği araçlarda piyasadaki rakip motorların hepsini kullandım (TDI/Amarok, CRDI/Accent Era, DCI/Fluence, MTJ/Linea-Doblo). Turbo lag konusunda en kötüleri DCI ile CRDI diyebilirim, biraz fazla gecikiyorlar, turbo uygun basınca gelince de güçte bir anda patlama oluyor, hızlanma dengesiz oluyor, sarsmadan sürmek, orta ayarını bulmak bana biraz zor geldi.

    Bu da motorun gençlik zamanlarından bir foto, 95.000 km'deymiş çektiğimde Şimdi orta yaşlarda

     Yüksek KM Dizel Araç Almak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    arabana lpg taktır ne dizelle uğraşıosun kardeşim.

    Açıkçası 307 yi sevip sevememek arasında kaldım. Bir de aracın orjinal hali nasılsa öyle kullanmak taraftarıyım. LPG ye kötü demiyorum kesinlikle, karşı da değilim ama ne biliym Dizel LPG ikilisinde dizele daha sıcak bakıyorum.

    Önerin için teşekkürler.

    c sınıf benzinli bi araçtan b sınıf dizel bi araca geçmek çok kötü bi karar. 307 donanımlı ve sınıfında konforlu bi araç.

    O paraya alacağınız hiçbir dizel b sınf 307'nin tırnağı kadar konforlu ve donanımlı olmaz.

    para da ekleyemem diyosunuz. Maceraya ne gerek var taktırın bi lpg şehir içi 25 şehir dışı 18-19 kuruş civarı gideriniz olur.

    üstüne bi de traktör sesi çekmemiş olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    arabana lpg taktır ne dizelle uğraşıosun kardeşim.

    Açıkçası 307 yi sevip sevememek arasında kaldım. Bir de aracın orjinal hali nasılsa öyle kullanmak taraftarıyım. LPG ye kötü demiyorum kesinlikle, karşı da değilim ama ne biliym Dizel LPG ikilisinde dizele daha sıcak bakıyorum.

    Önerin için teşekkürler.

    307yi sevip sevmemek sana kalmış. orjinal olsun diye fazla para bayılmakta mantıksız bişey. o zman az yakan dizel bişeyler alcaksın yani c sınıfından b sınıfına düşeceksin yada arabaı dizel bir 307 ile değiştireceksin.

    +1
    Bende katiliyorum.Eger aracindan memnunsan rahatsa sadece yakit sorunu varsa bence 307 1.6 hdi al hem seri hemde az yakiyor bizzat kullandim.




  • Yaklaşık 4 senedir Dizel fiesta kullanıyorum ikinci el aldım arabamı ben aldığımda 58.000 kmdeydi şu anda 115.000 km oldu bana rutin bakımlarının haricinde ekstra masraf çıkarmadı aracın hızlanmsı fena değil atmosferik benzinli araçtan sonra hızlanma değerleri sizi üzmeyecektir bu arabanın en önemli yanı yakıt tüketiminin az olması şu soğuk günlerde bile şehir içi (Ankara) 100 kmde 5.5 litrenin üstüne çıkmadım uzun yolda 120-130 km sabit hızlarda 4,5-5 litre arasında yakıt tüketir 15.000 kmde bir aracımı bakıma götürürüm Grande puntoyla kıyaslayacak olursak kardeşimde dizel grande punto dynamic var 2007 model 75 bg lik olanı görüntü olarak kesinlikle fiestadan daha güzel iç tasarımı malzeme kalitesi direksiyonu daha iyi frenleri gayet başarılı ben Puntodaki gibi freni kullandığım araçların hiçbirinde görmedim gerçekten güven veriyor bunun dışında punto kullanan arkadaşlar bana katılmayabilir ama Fiesta nın gaz tepkileri daha güzel alt devirlerde fiesta daha canlı Puntoda motor alt devirlerde o kadar ölüki yokuşlarda arabayı kaldırmak bayağı zorlaşıyor el freniyle kalkmak gerek Puntonun iç hacmi daha geniş ama Festanın bagaj hacmi Puntoya göre azda olsa iyi Fiestanın yol tutuşu daha iyi, yolu kavrıyor sürüşü daha keyifli sonuç olarak iki araba arasında seçim yapılırsa Punto bir adım önde olsada ikiside sizi üzmez ikiside alınabilir tercih meselesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakbay06 -- 16 Şubat 2012; 2:36:43 >




  • Yüksek km olayına fazla takılmayın; bakımları zamanında yapılmış ve tek kişi tarafından iyi bir şekilde kullanılmışsa sorun çıkartma ihtimali çok düşüktür. Şirketlerde kullanılan araçlar bile 100-150 bin km sorunsuz gidiyor. Ben önceki aracımı 250 bin km civarında satmıştım, normal bakım dışında masraf çıkartmadı. "Cebimden az para çıksın yeter" diyorsanız punto daha iyi bir tercih olacaktır.
  • Arkadaşlar peki citroen c4 için ne diyorsunuz? punto ile fiyatları yakın ama karşılaştırsan c4 her bakımdan daha üstün zaten c segmenti bi araç. görünüşüne donanımına göre bence çok makul duruyor.. açıkçası c4 1.6 hdi sx dizel modeli alıp bikaç yıl kullanmayı düşünüyorum ve çook seviyorum ama bütçemin yettikleri genelde 130-140 bin km cıvarında bu yüzden size danışayım dedim. ha bi de satarken sorun olurmu?

    ne dersiniz?
  • 105000'de c4 hdi aldim, su anda 125000'de...Yaptigim masraflar
    -Volant degisti 1000 tl
    -debriyaj baski 300 tl
    -triger 300 tl

    Ama bu parcalar rahat 50000km beni goturecektir.O yuzden zarar etmisim gibi bakmiyorum...

    Turbo ve enjektorlerin maasallahi var. Ne vinlama ne islik sesi var.Sehir ici 5-5,5lt falan yakiyorum. Sanirim sizin alacaginiz hdi motorlu arac eger sansli iseniz en fazla bu kadar masraf cikarir...

    Edit: ikinci eli maalesef sikintili



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 11 Kasım 2012; 20:06:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D-Assault

    105000'de c4 hdi aldim, su anda 125000'de...Yaptigim masraflar
    -Volant degisti 1000 tl
    -debriyaj baski 300 tl
    -triger 300 tl

    Ama bu parcalar rahat 50000km beni goturecektir.O yuzden zarar etmisim gibi bakmiyorum...

    Turbo ve enjektorlerin maasallahi var. Ne vinlama ne islik sesi var.Sehir ici 5-5,5lt falan yakiyorum. Sanirim sizin alacaginiz hdi motorlu arac eger sansli iseniz en fazla bu kadar masraf cikarir...

    Edit: ikinci eli maalesef sikintili


    Hocam sagolun verdiginiz bilgi için ama şu an aklımı kurcalayan tek bir nokta var.. dediginiz masrafları çıkarsa bile sorun degil ama ben alsam arabayı 140binde, 40bin de ben yapsam, satmak istesem nasıl ve aldıgım fiyatın ne kadar altına satarım? tek emin olamadıgım nokta bu kaldı..

    teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JoSePH20 -- 11 Kasım 2012; 18:35:51 >




  • En az 2-3 bin dusuk fiyata ancak satilir. Yaptigiz masrafi ustune koymayi aklinizdan bile gecirmeyin.bindiginize sayarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha dun bindigim taksi 478.000km multijet albea'ydi.Taksici arkadas araci ilk kilometreden beri kullaniyormus sadece 1kere turbo degismis onun disinda motorla ilgili bir ariza yasamamis veya tamir edilmesi gereken bir parca olmamis 10.000km'de bir bakima sokuyormus araci.

    Birde bu arac taksi olarak kullaniliyor oyle dusunun 120.000km aslinda hic birsey degil yeterki bakimi zamaninda yapilip duzgun kullanilmis bir arac olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.