Şimdi Ara

Yüksek km dizel mondeo alınırmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
10.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar veya kardeşlerim
    50 yaşındayım ve araba almak farz oldu artık.Kendi bütçem max 28K. En az 5 sene alacağım arabayı değiştirmeden kullanmak istiyorum.
    Araba fiyatlarına bakıyorum da bu fiyata alınabilecek arabalar ya yüksek km yada bana göre güven vermeyen markalar.Yaş ilerleyince insan güvenlik konusuna daha fazla önem veriyor galiba.Ayrıca ağır hasarlı veya değişeni olmasıda çabası.Boya takıntım yok.Motor ve yürüyen iyi oldu mu gerisi bir şekilde hallolur.Sadece hafta sonu ve tatillerde kullanacağım zaten.
    Daha önceleri bir süre şoförlükte yaptığımdan arabalardan çok iyi olmasa da az buçuk anlıyoruz.Bu fiyata B veya C sınıfı boş içime sinmeyen bir araç almaktansa D sınıfı dolu bir araç daha mantıklı geliyor. MK3 kasa FORD MONDEO 2.0 TCDİ bana çok hitap eden bir araç.Yakıtı sürekli günlük kullanmayacağım için sorun değil.Bu fiyatlar da az km bulmak zor.Aşağıdaki aracın sahibini Tel.de aradım,ikinci sahipleriymiş,2 yıldır bakımını yaptırıp kullanıyorlarmış.Önceki sahibinden 4600 TL hasar var oda iki kapı için çıkmış.Km ise biraz fazla 282K. Otomatik jatco şanzıman olması artısı ama yinede fikirlerinizi almak istiyorum.Kafam çok fena karışık.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-satilik-2007-ford-mondeo-450626630/detay/







  • Laguna 2 bakabilirsiniz euro ncap'den 5 yıldız almış bir araç. (mondeo 4 yıldız) D sınıfı ve gayet donanımlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o mondeo aylardır bekliyor satılmadı bende 2 aya yakın mondeo aradım ama temizi kesinlikle yok. başa dert olacaktı vazgeçtim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konfor olarak güzeldir. Motor ömrü olarak ise 1.4 ve 1.6 tdcilerin sicili pek parlak değil genelde ilanlarda 200.000kmye gelenler rektifiye ediliyor. Ama 2.0 larını bilmiyorum , konforlu araçtır ama mtv zammından sonra 2.0 lüks oldu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman olarak aşırı derecede iyi bir araçtır.Motor da özellikle ara hizlanmalarda çok canlıdır.Kullandigim bir otomobil 1 yıl boyunca.Maalesef bu araçların düşük kilometrede olanı hiç kalmadı, zaten mantıken bu yaştaki bir aracın düşük kilometrede olması mümkün değil.Dolayisiyla bakımlı mı değilmi o önemli.Guzel bir ekspertiz yaptırın her türlü sorgulamasını yaptırın ve alın.200 olsun 300 olsun farketmez bu motorlar uzun ömürlü.Gereken yerde gerekli parçalar değiştiyse bir problem olmaz.



    İnsanların on yargılarına göre hareket etmeyin.Bu araba sadece bakımlı bir şekilde 500 bin km çok rahat yapar.Sonra rektefiye yapılır bir 500 daha rahat gider.Cogu insan araçlara 100 bini geçince pert muamelesi yapıyor ama gerçekler hiç öyle değil.Zaten çoğu 500-600 bin yapıp km düşürülerek satılıyor.

    Edit: Dediğim gibi aracı 1 yıl kullandım sorunuz varsa başka sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LanciaDeltacı -- 1 Ekim 2017; 21:5:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Şanzıman olarak aşırı derecede iyi bir araçtır.Motor da özellikle ara hizlanmalarda çok canlıdır.Kullandigim bir otomobil 1 yıl boyunca.Maalesef bu araçların düşük kilometrede olanı hiç kalmadı, zaten mantıken bu yaştaki bir aracın düşük kilometrede olması mümkün değil.Dolayisiyla bakımlı mı değilmi o önemli.Guzel bir ekspertiz yaptırın her türlü sorgulamasını yaptırın ve alın.200 olsun 300 olsun farketmez bu motorlar uzun ömürlü.Gereken yerde gerekli parçalar değiştiyse bir problem olmaz.



    İnsanların on yargılarına göre hareket etmeyin.Bu araba sadece bakımlı bir şekilde 500 bin km çok rahat yapar.Sonra rektefiye yapılır bir 500 daha rahat gider.Cogu insan araçlara 100 bini geçince pert muamelesi yapıyor ama gerçekler hiç öyle değil.Zaten çoğu 500-600 bin yapıp km düşürülerek satılıyor.

    Edit: Dediğim gibi aracı 1 yıl kullandım sorunuz varsa başka sorabilirsiniz.

    Bende bu modeller hakkında biraz araştırma yaptım ve özellikle jatco şanzıman hakkında bayağı iyi yorumlar okudum.Zaten her ne olursa olsun ekspertiz yaptırmadan kesinlikle araç almam.
    Öncelikle bakmam gereken noktalar nelerdir? Kronik sorunları var mıdır? Motor performansı kaç olmalıdır en düşük gibi.Yedek parça ve bakım maliyetleri çokmu pahalıdır.Bu gibi konularda ve genel anlamda vereceğiniz bilgiler çok işime yarayabilir.




  • yüksek km alacaksan tanıdıktan alsan iyi olur. yoksa kazıklanma ihtimalin çok. adam araca bakmıyor duruyor duruyor. arabanın götü başı döküldüğünde masraf yapmayıp satıyor.sonra sen onun yapmadığı masrafı yapıyorsun. 300 bin km li falan almasan iyi olur. bunlar mersedes değil.illa bakımı gelmiştir. hem 28bine 300 bin km li araba çok ki. o para etmez.
  • Bütçeniz düşük olunca temiz araç bulmak gerçekten çok zor oluyormuş onu anladım.Eşe dosta haber saldık beklemeye geçtik. Sabırla bekleyip temiz bir araç düşmesini beklemek en mantıklısı galiba.
  • Bu ve benzeri araçların ilk sahipleri büyük motor tercih etmiş ise sebebi bellidir: uzun yol ve fazla km cevirecektir. O yüzden düşük km li bulmanız çok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laguna 2 alabilirsin abi ama mutlaka elektronik aksamını kontrol ettir bizdede var hiç bi sorun çıkarmıyor ucuza bulursun gazda da az yakar vede konforlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yılda 10 bin km yapacağınızı varsayıyorum. Yakıt masrafınız km de 30-35 Kr civarı seyreder. Mtv, kasko, sigorta, muayene, periyodik bakim, arıza, debriyaj ve fren balataları veya lastik vs gibi kullandıkça biten sarf malzemeleri, park ve trafik cezalari... turlu giderleri de hesaplarsak, km de 35 kr yakit masrafina 40-45 kr daha ilave edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu zamlarda 2.0 araç almak zor doğrusu
  • yaşım 43 yorumunuza bakarak sanki kendim alacakmışım gibi baktım...araca içim sindi ben alırdım (almadan önce sadece şanzımanına ve motoruna baktırabilecegim saglam bir servise sokarıdım)
  • 2 yıllık dizel otomatik mondeo kullanıcısıyım. Öncelikle kesinlikle önerdiğim çok dayanıklı bir modeldir. 400.000 i geçip hala sorunsuz kullananlar var.

    Alırken dikkat edilecek kronik sorunları:

    Direksiyon kutusu zamanla bozuluyor. Takılma varmı kontrol edin. 1000 tl değişim maliyeti.

    V kayışı sistemini kontrol edin. Aşırı sarsıntı varsa gergilerin değişimi gerekebilir.

    Radyatör soğutma fanı sağlıklı çalışıyor mu kontrol ettirin.

    Bir de bu kmde enjektörlerin bakım görmüş olması gerekir. Bu konuda sahibinden bilgi alın.

    Turbo da yenilenmişse gönül rahatlığıyla alınabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendim gibi düşük bütçelilere tek tavsiyem benzinli ve manuel araç almak olur. Çünkü benzinli motorlar dizele göre daha basit ve sorunsuz manuel vites sistemi ise eski otomatik viteslere göre daha ekonomik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı arabayı 2.5 yıldır 60bin km kullanan birisi olarak temizini bulamazsan ve mondeo'dan anlayan iyi bir ustan yoksa insanı hayata küstürür. Motor, şanzıman, alt takım aşırı sağlam. @coskunserce forumdaşa ek olarak araç çalışır durumdayken tüm elektronik aksamları son ayarda açın birkaç dakika sonra akü ışığı yanarsa şarj dinamosu arızalıdır. Bunlar dışında ön fren diskleri çabuk yamulur. Uzun yol konforu çok iyi olmasına rağmen düşük viteslerde ve motor soğukken aşırı sesli ve sallantılı çalışır. Bu da şehir içinde konforu törpülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    Aynı arabayı 2.5 yıldır 60bin km kullanan birisi olarak temizini bulamazsan ve mondeo'dan anlayan iyi bir ustan yoksa insanı hayata küstürür. Motor, şanzıman, alt takım aşırı sağlam. @coskunserce forumdaşa ek olarak araç çalışır durumdayken tüm elektronik aksamları son ayarda açın birkaç dakika sonra akü ışığı yanarsa şarj dinamosu arızalıdır. Bunlar dışında ön fren diskleri çabuk yamulur. Uzun yol konforu çok iyi olmasına rağmen düşük viteslerde ve motor soğukken aşırı sesli ve sallantılı çalışır. Bu da şehir içinde konforu törpülüyor.

    Katılıyorum. Fren diskleri çabuk yamuluyor ve alternatöründe kontrol edilmesi gerekli. Mondeo bence öncelikle uzun yol ağırlıklı araç kullananlara önereceğim bir araç. Zaten mondeo resmen uzun yolu seviyor. Uzun yol yaptıktan sonra kendine geliyor performansı artıyor.
    İlk çalıştırmada bütün eski nesil dizellerde olduğu gibi gürültülüdür. Ancak motor ısındıkça gürültü azalıyor.
    Aracın artıları:
    +Döneminin en iyi otomatik şanzımanı Jatco
    +geniş iç hacim, bagaj ve rahat koltuklar ile ailece konforlu yolculuk imkanı
    +ghia modellerinde işe yarar ve zengin donanım
    +çok iyi yol tutuş, uzun yol konforu ve sürüş zevki
    +Sağlam yürüyen aksam. Benim 175000 km aracımda orjinal amortisörler duruyor.
    +Trigerin zincirli olması ve uuzn kmler dayanması.
    +torku yüksek dayanıklı motor. Aynı motor Transit minibüslerde ne şartlarda ne kmler yapabiliyor biliyorsunuz.

    -Bazı kronik sıkıntılarının olması (ön disk, alternatör, direksiyon kutusu, V kayışı)
    -Orjinal parça tek alternatif olduğunda çok pahalı. Örneğin radyatör fanı 2000 TL.
    -Koltuk kumaşları en ufak ıslanmada leke kusuyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.